abonnement Unibet Coolblue
pi_24455056
Binnenkort ben ik van plan om op vakantie naar Belize te gaan. Het lijkt me een fantastisch mooi land. Ik ben o.a. van plan om naar Cockscomb (Jaguar) Sanctuary te gaan. (Kijken of ik zo'n poesje kan vinden.) Is iemand er wel eens geweest?
Men zegt dat vooral rond Belize City (stad waar het vliegveld is) behoorlijk wat criminaliteit kan zijn.
Ook wil ik graag weten of het reservaat vanaf Maya Centre of Hopkins met de fiets redelijk te bereiken is.

Groetjes
pi_24455119
Hah! Daar ben ik geweest

Supertof

Belize City is zelf niet heel interessant, alleen een van die Cayes daar is wel héél tof. Ben de naam kwijt. De hoofdstad Belmopan is ook niet interessant. De jungle moet je daarentegen zeker wel bekijken.

Met daar fietsen heb ik helaas geen enkele ervaring. Het is nou bovendien alweer 2 jaar geleden dat ik er was...

Maar alvast veel plezier
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_24455503
Ik ben pas een paar dagen in Belize geweest, maar alleen in Caye Caulker.
Leuk eilandje, snorkelen viel mij een beetje tegen en Belize is vrij prijzig in vergelijking met Guatemala en Mexico.
Maar dat maakt Caye Caulker niet minder relaxed.

Verder kun je in Orange Walk (geloof ik) ontzettend lekkere bananencake kopen bij een verstandelijk gehandicapte jongen. Ik geloof dat we wel 4 stukken hebben gekocht!
pi_24455548
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 22:55 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben pas een paar dagen in Belize geweest, maar alleen in Caye Caulker.
Leuk eilandje, snorkelen viel mij een beetje tegen en Belize is vrij prijzig in vergelijking met Guatemala en Mexico.
Maar dat maakt Caye Caulker niet minder relaxed.

Verder kun je in Orange Walk (geloof ik) ontzettend lekkere bananencake kopen bij een verstandelijk gehandicapte jongen. Ik geloof dat we wel 4 stukken hebben gekocht!
Caye Caulker was het inderdaad
Dat engels dat ze daar spreken is echt geweldig!
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_24456084
Ik had al gelezen dat de Cayes erg duur zijn. Ik wil mijn vakantie echter meer richten op de jungle. Cockscomb schijnt hele mooie trails te hebben. Wil veel natuurfotografie doen en combineren met het strand.
Ik ben een paar jaar geleden naar St.John US Virgin Island geweest. De eerste keer was voor vakantie en de tweede keer heb ik op een onderzoeksstation gezeten en enkele vogelexcursies gegeven. De koraalriffen zijn daar fantastisch. De prijzen van de camping zijn ongeveer even duur als een hotel op Belize. Een hotel is daar dus onbetaalbaar.
pi_24494409
Ik ben op doorreis twee dagen in San Ignacio geweest. Leuk stadje en veel te doen. Ik verbleef daar in een guesthouse boven op een heuvel die werd gerunt door een uiterst vriendelijke en gastvrije Engelsman. Even gegoogled: http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/HostelNumber.275 Aanradertje dus.
Zelf is er zat in de omgeving te doen. Ik ben zelf gaan kanovaren in een grot. De reis er na toe is al een belevenis. Met een omgebouwde Amerikaanse schoolbus eerst dwars door een citrusplantage om daarna over een onverharde weg te rijden waar Duitstalige Amish wonen. Vreemd volk. Verder 's avonds tot vier uur 's nachts in een reggae bar stomdronken geworden.
pi_24640665
Belize City staat als crimineel bekend maar hoeft het niet te zijn. Zolang je geinteresseerd bent is de bewoners en met ze wil praten is er als toerist nix aant handje. Ben er samen met een vriend geweest in maart 2004. We zijn overal op in gegaan, wilde feesten waar we de enige blanken waren. 300 rasta`s die ons aanvankelijk link aankeken maar later vriendschapssigaren met ons rookten. In van die heftige booming-cars gestapt en vervolgens omgeven door een stuk of 8 "lijfwachten" de zwarte disco`s in.
Tijd van ons leven. We waren bereid om beroofd te worden en afhankelijk van de kracht van de overvaller zouden we zeggen "no, you give us you`re money"
pi_24658611
Klinkt alsof je een mooie vakantie heb gehad Ass. De criminaliteit zal wel enigszins meevallen. Verhalen van overzee worden vaak versterkt. Zo kreeg ik te horen van een vriend in Amerika dat Nederland bij vele instanties een slecht reisadvies heeft, vanwege de hoge criminaliteit. Moet ik nu bang worden of zo???

Ik denk echter dat ik mijn reis naar Belize uitstel tot April 2006. Ik wil eerst mijn fotoaperatuur op orde hebben. Ik ben zeker van plan om er heen te gaan, maar de reissom voor de gehele vakantie vind ik erg prijzig. (Cockscomb ligt niet naast het vliegveld.) Die vakantie laat dus nog even op zich wachten. Ik ben natuurlijk nog steeds geinteresseerd naar jullie verhalen en informatie over Belize.

Dit voorjaar wordt het waarschijnlijk een natuurvakantie op Kreta.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 03:27:13 #9
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_29575091
Zit nu op San Pedro, Ambergris Cayes. Zal als ik thuis ben wel een mooi interessant verhaaltje typen ! Nu te druk met mailen naar vrienden enzo...

groet
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_29580486
San Pedro (La Isla Bonita) is een zwáár relaxed plaatsje!! *jaloers is*

Have fun! En ik ben benieuwd naar je verslag
  zondag 16 april 2006 @ 12:10:28 #11
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37001457
Je zou ook naar het strand in Placencia kunnen gaan. Was daar ontzettend rustig en behoorlijk mooi!

Edit: LOL, zie dat ik er een beetje laat mee kom.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37026980
Je hebt daar ook Mennonieten
[14.gif]
pi_37027411
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:25 schreef Chen het volgende:
Je hebt daar ook Mennonieten
En palmbomen
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_37027497
[14.gif]
  maandag 17 april 2006 @ 12:05:26 #15
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37027987
Wat zijn Mennonieten?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37030198
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:05 schreef jojomen4 het volgende:
Wat zijn Mennonieten?
Alle mensen die niet Menno heten.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_37047492
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:05 schreef jojomen4 het volgende:
Wat zijn Mennonieten?
De mennonieten zijn de oudste doperse kerk. Ze zijn vernoemd naar de Friese priester Menno Simons, rond 1540. Hij was een katholieke priester totdat hij zag dat een baptist werd neergeslagen om zijn geloof. Vanaf dat moment werd hij een belangrijk voorvechter van de Doperse stroming. Deze kerk heeft zich goed verspreid, maar heeft zijn invloed vooral doen gelden via de Engelse variant de baptisten. Zij zijn tegenwoordig de grootste Doperse kerk.

De mennonieten zijn vergelijkbaar met de Amish, een strenge sobere levensstijl wordt nagestreefd. Dit betekent dat muziek, sport, dansen, kunst en dergelijke niet zijn toegestaan. Techniek wordt maar mondjesmaat toegelaten in deze gemeenschappen, elektriciteit is niet toegestaan en men verplaatst zich met paard en wagen. Trekkers en andere machines worden alleen voor nuttige toepassingen gebruikt en zeker niet om te reizen. Dit omdat de Mennonieten altijd de keuze willen hebben om totaal zonder techniek te leven, en er niet afhankelijk van te worden. De kinderen leren op school alleen bijbelkennis en rekenen, lezen en schrijven, de mensen in deze gemeenschappen hebben dus geen kennis van geografie en geschiedenis. Ze spreken onderling Dietsch, de mannen kennen vaak wel de lokale taal de vrouwen niet. Dit om de drempel te verhogen om de gemeenschap te verlaten. Aangezien de gemeenschappen erg geïsoleerd liggen en contact met de buitenwereld schuwen is inteelt een groot probleem. De meeste gemeenschappen liggen in Zuid- en Midden-Amerika.

Of zie bij RTLTravel Belize
[14.gif]
  maandag 17 april 2006 @ 23:53:43 #18
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37049760
Daar heb ik 1 familie van gezien in m'n bus Dacht dat het amerikanen waren die op reis waren...
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37056533
Mennonieten ja, vreemde figuren. In de buurt van Campeche (Mexico) heb je ook een hele gemeenschap. Alsof je 200 jaar teruggaat in de tijd.
pi_37069687
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:53 schreef jojomen4 het volgende:
Daar heb ik 1 familie van gezien in m'n bus Dacht dat het amerikanen waren die op reis waren...
Een Bus? Ze weten geen eens wat dat is... laat staan dat ze er mee reizen. Ik denk dat je de Amish bedoeld.
[14.gif]
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:01:57 #21
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37072658
Daar dacht ik in eerste instantie aan..:)
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37082448
Jawel, ik heb ook wel eens meegemaakt dat er een mennonietenfamilie in de bus zat om een medegelovige op te halen van het vliegveld in Cancun.

Maar laten we verder gaan praten over het mooie Belize Ik ga in november weer!
pi_73118917
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:51 schreef Chen het volgende:

[..]

De mennonieten zijn de oudste doperse kerk. Ze zijn vernoemd naar de Friese priester Menno Simons, rond 1540. Hij was een katholieke priester totdat hij zag dat een baptist werd neergeslagen om zijn geloof. Vanaf dat moment werd hij een belangrijk voorvechter van de Doperse stroming. Deze kerk heeft zich goed verspreid, maar heeft zijn invloed vooral doen gelden via de Engelse variant de baptisten. Zij zijn tegenwoordig de grootste Doperse kerk.

De mennonieten zijn vergelijkbaar met de Amish, een strenge sobere levensstijl wordt nagestreefd. Dit betekent dat muziek, sport, dansen, kunst en dergelijke niet zijn toegestaan. Techniek wordt maar mondjesmaat toegelaten in deze gemeenschappen, elektriciteit is niet toegestaan en men verplaatst zich met paard en wagen. Trekkers en andere machines worden alleen voor nuttige toepassingen gebruikt en zeker niet om te reizen. Dit omdat de Mennonieten altijd de keuze willen hebben om totaal zonder techniek te leven, en er niet afhankelijk van te worden. De kinderen leren op school alleen bijbelkennis en rekenen, lezen en schrijven, de mensen in deze gemeenschappen hebben dus geen kennis van geografie en geschiedenis. Ze spreken onderling Dietsch, de mannen kennen vaak wel de lokale taal de vrouwen niet. Dit om de drempel te verhogen om de gemeenschap te verlaten. Aangezien de gemeenschappen erg geïsoleerd liggen en contact met de buitenwereld schuwen is inteelt een groot probleem. De meeste gemeenschappen liggen in Zuid- en Midden-Amerika.

Of zie bij RTLTravel Belize
Hey, ik zit nu in San Ignacio , Belize. Morgen door naar Caye Caulker.
Ik was aan het zoeken op Amish & Belize op google, en toen kwam ik hier op FOK! terecht. Komisch.
Zal binnenkort wat van mijn reisverslag (oa ook Mexico en Guatemala) online zetten.
pi_73192680
Het is daar wel echt werkelijk megaklein.
  dinsdag 29 september 2009 @ 02:03:59 #25
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73200985
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:01 schreef F04 het volgende:
Het is daar wel echt werkelijk megaklein.
En ook echt wel megaduur!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')