quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:15 schreef yvonne het volgende:Kom kom, er zijn nog zat andere opties,
en trouwens, als een sponsor nu al niet wil omdat er reacties staan die hem niet aanstaan, willen we uberhaupt een sponsor die zich met content gaat bemoeien?
Bemoeien is het woord niet; de 'kleur' van een site is echter wel een punt van overweging voor een sponsor. We zaten toen in de periode dat de Frontpage zo enorm traag was; wat we opgelost hebben door zowel software- als server-aanpassingen. Door het trage werd er nauwelijks gemodereerd toen.
Het ging er mij om dat júist de negatievelingen, die als groep ook zo'n grote bek hebben over de inderdaad onaanvaardbare traagheid, fok op andere plekken veel meer kwaad doen dan de traagheid ooit zal doen.
Als voorbeeld de uitlatingen van user t-t: kennelijk heeft die het idee dat hij een bijzondere bescherming geniet; want wat hij flikt en geflikt heeft op fok is zachtgezegd verre van netjes - terwijl hij nu ineens weer klaarstaat met een grote bek over te slappe moderatie. Kennelijk realiseert hij zich niet dat hij als één der eersten er bij een strakkere moderatie af zou vliegen. Én kennelijk is het hebben van een grote bek ter etalering van de eigen voortreffelijkheid de hoofdzaak: eerst jezelf als een etter pur sang opstellen en daarna ineens de fatsoensrakker gaan uithangen is zachtgezegd tegenstrijdig.
Klinkt misschien wat hard; ik heb hem immers vaak genoeg verdedigd. Omdat ik hem best wel mag als persoon irl, én omdat ik vind dat we niet te snel mensen weg moeten sturen. Maar dat betekent absoluut niet dat ik vind dat we ons alles moeten laten welgevallen: botheid en brutaliteit mag dan een prima middel zijn om een bepaalde categorie vrouwen om de vingers te winden, maar er zijn grenzen. En bovendien, het 'ruwe bolster blanke pit' ideaal heeft zijn langste tijd ook wel gehad.Maar goed. Een nieuwe sponsor moet Fok! zien als een uitdaging: kunnen je servers ons aan? Zoals Fok ook voor ons een uitdaging is: kunnen we open discussies over hete onderwerpen aan?
Ja, kunnen we aan, en gaan we aan. Die mentaliteit moet de sponsor ook hebben, en als analogie zien van de prestaties van zijn hardware. Niet meer 'wie wil fok sposnsorren', maar 'wie KAN fok sponsorren'. Ik vind dat we nu wel genoeg gebogen hebben.
Naar iedereen: naar de zware negatievelingen onder de users, naar eisenstellende sponsors, naar wie dan ook.
[ Bericht 1% gewijzigd door iteejer op 07-01-2005 15:02:38 ]