abonnement Unibet Coolblue
  Admin donderdag 6 januari 2005 @ 19:27:22 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24437441
Post van iteejer in FB gisteren:
Geeft misschien iets meer duidelijkheid.
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:18 schreef iteejer het volgende:

[..]

En dat is dus het probleem: de hele zooi is instabiel. Exact dezelfde instellingen die het forum een tijd redelijk snel maakten zijn nu onbruikbaar. De instellingen zoals die draaien op games.fok.nl toegepast op de forumserver, resulteren in een totaal vastlopen.

Apache stelt dynamisch vast hoeveel 'aansluitingen' naar users nodig zijn, hoe vaak eenzelfde aansluiting gebruikt kan worden, etc. (voor de niet-leken: met 'aansluiting' bedoel ik uiteraard een http-deamon).
Met allerlei hulpprogrammaatjes kun je zien hoevel servers er zijn, wat die doen, wat de memory- en cpu-load van die dingen is, etc.

En dan zie je iets wat als een idioot heen en weer danst. Even doet ie het goed, en dan gaat Apache weer aan het rekenen en aanpassen en de zaak herinstellen - en het klapt weer in elkaar. De gedachte dat apache en de linux distro niet goed met elkaar overweg kunnnen dringt zich dus op. Daarom gaat ie soms ook helemaal uit en blijft ie ook even offline - om de inwendige Apache-'tellers'weer even op nul terug te zetten.

Daarom denk ik dat het enige wat we kunnen doen is een nieuwe linux distro erop zetten met een apache die daar speciaal voor getuned is. En daar zijn we ons op aan het beraden: want er zijn legio keuzemogelijkheden. De huidge versie, een linux 64 Suse 9 versie, voldoet kennelijk niet.

Tijdgebrek? Speelt wel een rol, maar zeker niet doorslaggevend.
Hardware? Nieuwe hardware is uiteraard sneller, maar zal dat de onbalans tussen linux en Apache opheffen? Is nog maar zeer de vraag.

Neemt niet weg dat we druk bezig zijn met hardware-sponsors. Waarvan er een tijdje terug al ééntje heeft afgehaakt omdat ze niet geassioceerd wensten te worden met de inhoud van sommige FP-reacties die zeker toentertijd nogal naar het negatieve en rechts-extremistische gingen. Wat we dus te danken hebben aan enkele blaaskaken die zo graag hun negativiteit en onverdraagzaamheid rondbrullen. Reden ook dat de negatieve zuigende commentaren van enkele beroeps-zeikers hier niet al te serieus neem: als die categorie mensen nl eerder hiun bek hadden gehouden, zaten we nu al met nieuwe servers.

Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat men niet mag kankeren op de trage servers, want geloof me - ook wij vinden dat vreselijk.

Maar, nieuwe sponsor-mogelijkheden dienen zich aan, ééntje ervan is al een concrete toezegging al kan ik daar nu verder niets meer van zeggen.

Samenvattend: we doen wat we kunnen, op alle fronten. Wanneer het over is..? Als we dat konden zeggen wisten we wat er exact gebeuren moest, en zouden we nú in de auto springen, naar Amsterdam rijden en het fixen. Doch alle geraadpleegde interne en externe deskundigen zwijgen in alle talen, óf gaan elkaar lopen tegenspreken en vervolgens ruzien over wie er gelijk had.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')