Mijn iPod ondersteunt geen *.ogg.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:06 schreef Tiemie het volgende:
van ogg naar mp3 is zonde mên.
iPodquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:13 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Mijn iPod ondersteunt geen *.ogg.
Ook niet met een firmware update? Veel MP3-spelers van iRiver ondersteunen het nu op die manier i.i.g, dus wellicht heeft Apple ook wel het licht gezienquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:13 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Erg spijtig....quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:13 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Kopen bedoel je natuurlijk, kopenquote:Op donderdag 6 januari 2005 20:33 schreef Tiemie het volgende:
ik zou gewoon een andere versie downloaden van die nummers dan...
Yep, bij conversie gaat vaak kwaliteit verloren. En aangezien de topicstarter zich absoluut niet bezig houdt met illigaliteit en alleen zijn eigen CD's ript naar MP3 om ze op een iPod te kunnen luisteren is het opnieuw rippen waarschijnlijk het snelst/goedkoopstquote:Op donderdag 6 januari 2005 20:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Opnieuw rippen zou idd de oplossing zijn...
Wat bedoel je nou?quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:33 schreef Skull-splitter het volgende:
maar heeft ook niet geleerd van zijn fouten omdat ze tevens een legale MP3 shop proberen te runnen
Gelukkig herken ik het sarcasmequote:Op donderdag 6 januari 2005 21:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, bij conversie gaat vaak kwaliteit verloren. En aangezien de topicstarter zich absoluut niet bezig houdt met illigaliteit en alleen zijn eigen CD's ript naar MP3 om ze op een iPod te kunnen luisteren is het opnieuw rippen waarschijnlijk het snelst/goedkoopst
Oh, sorry, scheve zin...quote:
Hoezo? Je kunt er nu toch ook al vrije MP3's op zetten, die niet afkomstig zijn uit de iTunes muziekwinkel enzo? Ik zie het verschil niet met Ogg of vrije WMA-files. Ik denk dat ze geen andere formaten willen ondersteunen, omdat ze hun eigen AAC erdoor willen duwen. En misschien ook wel omdat er relatief weinig vraag naar andere formaten is, omdat veruit de meeste mensen toch nog gewoon MP3 gebruiken.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En als je dan ook andere bestanden erop zou kunnen zetten, zoals .Ogg en .WMA dan zou de klant geen reden meer hebben om naar iTunes te gaan, aldus de maatschappijen...
Klopt inderdaad, voor een deel.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo? Je kunt er nu toch ook al vrije MP3's op zetten, die niet afkomstig zijn uit de iTunes muziekwinkel enzo? Ik zie het verschil niet met Ogg of vrije WMA-files. Ik denk dat ze geen andere formaten willen ondersteunen, omdat ze hun eigen AAC erdoor willen duwen. En misschien ook wel omdat er relatief weinig vraag naar andere formaten is, omdat veruit de meeste mensen toch nog gewoon MP3 gebruiken.
waarom kan WMA dan wel beschikbaar gesteld worden op budgetspelertjes? OGG heeft tijd nodig, gamedeveloppers zijn er al achter, sommige muziek fanaten ook, de rest volgt altijd later pas. Ik rip niet anders meer iig.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:52 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, voor een deel.
De echte reden is dat WMA van Microsoft is, en voor het implementeren van WMA grof geld moet worden betaald aan laatstgenoemde.
OGG is niet bekend en marketingtechnisch dus niet interessant, het kenmerk van Ipod is ook simpliciteit en daar horen geen exotische codecs bij.
AAC is niet van Apple, ze hebben alleen een ietwat gewijzigde implementatie ervan (Fairplay) zodat de bestanden beveiligd kunnen worden.
Implementatie van WMA kost geld, en wel per exemplaar. Kijk maar eens op http://www.microsoft.com/(...)icensing.aspx#audio.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:55 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
waarom kan WMA dan wel beschikbaar gesteld worden op budgetspelertjes? OGG heeft tijd nodig, gamedeveloppers zijn er al achter, sommige muziek fanaten ook, de rest volgt altijd later pas. Ik rip niet anders meer iig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |