abonnement Unibet Coolblue
pi_31430707
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:10 schreef highway101 het volgende:
Mwoah, San Francisco ligt nogal hoog boven zee (op een berg). Los Angeles en San Diego liggen veel kwetsbaarder.
1906 en 1989 vergeten ?

1989: Earthquake hits San Francisco
http://news.bbc.co.uk/ont(...)_2491000/2491211.stm

1906 San Francisco Earthquake
http://www.zpub.com/sf/history/1906earth.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31431285
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

1906 en 1989 vergeten ?

1989: Earthquake hits San Francisco
http://news.bbc.co.uk/ont(...)_2491000/2491211.stm

1906 San Francisco Earthquake
http://www.zpub.com/sf/history/1906earth.html
Ik doelde eigenlijk meer op tsunami's
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_31431611
ow ok dan
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zondag 16 oktober 2005 @ 10:34:18 #204
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_31483663
http://www.telegraaf.nl/b(...)panse_hoofdstad.html :
quote:
Aardbeving bij Japanse hoofdstad
TOKIO - Een aardbeving met een kracht van 5,1 op de schaal van Richter heeft zondagmiddag (plaatselijke tijd) de Japanse hoofdstad Tokio en omgeving opgeschrikt. Er bestaat geen gevaar voor tsunami's, deelde de meteorologische dienst direct mee. Tot dusver zijn er geen meldingen binnengekomen over slachtoffers of schade, meldde het Japanse persbureau Kyodo.


In Japan komen enkele duizenden aardbevingen per jaar voor omdat het land ligt op een plaats waar vier tectonische platen bijeenkomen. Ongeveer een vijfde van alle aardbevingen met een kracht van 6 of meer op de schaal van Richter komt daar voor.

In de stad Kobe kwamen in 1995 meer dan 6400 mensen om het leven door een aardbeving met een kracht van 7,3 op de schaal van Richter. Toch vallen er bij aardbevingen in het land relatief weinig doden omdat veel gebouwen zo zijn gebouwd dat zij zware aardschokken kunnen doorstaan.
pi_31497942
Nog een recente daar ik de buurt: 6,6 160km offshore Taiwan, 175km van T'ai-pei
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_31499248
interess...TVP...ant onderwerp
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 17:50:38 #207
8781 crew  Frutsel
pi_31514561
ANKARA - Het westen van Turkije is maandag binnen een periode van enkele uren getroffen door twee aardbevingen. Daardoor vielen zes gewonden en ontstond er paniek onder de bevolking.

De eerste beving had een kracht van 5,7 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag onder de Egeïsche Zee en was te voelen in verscheidene Turkse kuststeden en op de Griekse eilanden Chios en Samos.


Ook bij de tweede beving, van 5,9 op de schaal van Richter, lag het zwaartepunt onder de zeebodem. Maar het schokken van de aarde was volgens ooggetuigen sterk voelbaar in de stad Seferihisar. Daar sprongen mensen in paniek uit het raam. Zes personen zijn opgenomen in het ziekenhuis.

pi_31518578
Wat me opvalt, is dat een aardbeving van 5,nogwat meteen een "zware" aardbeving wordt genoemt, terwijl de usgs daar nog niet over spreekt. Ook is het in Europa volgens mij eerder een zware aardbeving, dan bijvoorbeeld in Zuid Amerika of Azië
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_31520688
17OCT2005 MW=5.7 LA PAZ, BOLIVIA

Rommelt overal wat de laatste dagen ...
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:49:38 #210
8781 crew  Frutsel
pi_31530852
en een 5.7 in in NICARAGUA er vlak achter aan
Maar een 5.zoveel komt best vaak voor, alleen is het ene gebied er kwetsbaarder voor dan het andere
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 14:01:01 #211
8781 crew  Frutsel
pi_31558572
breaking news: Aardbeving treft Tokyo

nadere gegevens ontbreken
pi_31559316
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:01 schreef Frutsel het volgende:
breaking news: Aardbeving treft Tokyo

nadere gegevens ontbreken
Tsunami waarschuwing uitgegaan.
Alleen RTL geeft er melding van tot nu toe.
pi_31559417
quote:
6.5 2005/10/19 11:44:44 36.397 140.851 37.2 NEAR THE EAST COAST OF HONSHU, JAPAN
http://earthquake.usgs.gov/recenteqsww/Quakes/usejaq.htm

Distances
35 km (20 miles) E of Mito, Honshu, Japan
75 km (45 miles) S of Iwaki, Honshu, Japan
130 km (80 miles) NE of TOKYO, Japan
150 km (95 miles) SSE of Fukushima, Honshu, Japan

[ Bericht 25% gewijzigd door Roel_Jewel op 19-10-2005 14:49:00 ]
  Moderator vrijdag 21 oktober 2005 @ 07:55:57 #214
8781 crew  Frutsel
pi_31597797
en weer een redelijke schok voor de kust van Turkije (zie plaatje hierboven in dit topic)
Dit keer met een kracht van 5.9
pi_31781999
In ongeveer 24 uur 6 redelijke schokken in de buurt van indonesie. De naschokken blijven lang aanhouden, als dit nog naschokken zijn. Tijdens 2e kerstdag is de noordelijke helft los gescheurd. Het is nu wachten op het zuidelijke gedeelte, maar er zijn zoveel mogelijke plekken op een zware aardbeving in de wereld dat je beter er niet op kan gaan wachten. het komt immers toch wel.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32040234
Kashmir weer getroffen door een naschok en nog een forse ook:
quote:
Pakistan getroffen door zware naschok

(Belga)
ISLAMABAD 06/11 (AFP) = Pakistan is zondagochtend opgeschud door een krachtige naschok van 6,0 op de schaal van Richter. Dat maakten de seismologische diensten bekend. Op 8 oktober werd het land zwaar getroffen door een hevige aardbeving. Het gaat om de zwaarste naschok sinds 8 oktober. De schok deed zich voor om 7.12 uur plaatselijke tijd en was onder meer te voelen in de hoofdstad Islamabad en in Pakistaans Kasjmir. Het epicentrum lag op 120 km ten noorden van Islamabad. Even voordien waren al twee naschokken voelbaar van 4,5 en 4,7 op de schaal van Richter. Het is niet duidelijk of er slachtoffers of materiële schade is. Bij de aardbeving van 8 oktober, met een kracht van 7,6 op de schaal van Richter, kwamen ruim 73.000 mensen om in het noorden van Pakistan en ruim 1.300 mensen in India. (scs/drm)

BELGA
http://www.standaard.be/A(...)ikelId=B283348051106
  Moderator maandag 7 november 2005 @ 07:59:54 #217
8781 crew  Frutsel
pi_32047787
Ik zag het gister op CNN staan, maar het duurde vrij lang voor de USGS site was bijgewerkt en he bleek dus om een 5.3 schok te gaan volgens hen.
Althans, meer staat er bij hun niet op.


Alleen een 6.2 quake in de Bismarck Sea de laatste 48 uur
  Moderator zondag 13 november 2005 @ 19:55:41 #218
8781 crew  Frutsel
pi_32239983
en een 6.2 quake in indonesie (what else is new) , vlakbij Ambon.

  Moderator maandag 14 november 2005 @ 23:50:34 #219
8781 crew  Frutsel
pi_32274910
Zware Aardbeving nabij Japan



An earthquake with a preliminary magnitude of 7.2 has struck off the east coast of Honshu, Japan's main island, the U.S. Geological Survey says.

It said the earthquake was centered in the Pacific Ocean about 330 miles (530 kilometers) east-northeast of Tokyo, about 24 miles (38 kilometers) deep.

The state television network NHK had no immediate report of injuries. And Waverly Person, a spokesman for the USGS, said scientists expected little damage from the quake.

"It's a major earthquake, but it's quite a ways away from population," Person said.

A tsunami warning was issued for the northeastern Japanese coast; NHK said the quake could produce waves up 30 to 50 cm (12 to 20 inches) above normal.

The quake prompted a tsunami alert for the northwestern coast of the United States as well, though forecasters said only small sea-level changes could be expected.
pi_32275408
quote:
A tsunami warning was issued for the northeastern Japanese coast; NHK said the quake could produce waves up 30 to 50 cm (12 to 20 inches) above normal.
Is dat nou de moeite van een tsunami-waarschuwing waard
pi_32277116
TOKIO Na een zeebeving voor de kust van
Japan is gewaarschuwd voor een kleine
tsunami.De beving van 6.9 op de schaal
van Richter veroorzaakte vloedgolven
van maximaal een halve meter.Vooralsnog
lijkt de schade mee te vallen.

aldus de NOS.

Overigens.. in de trend van een eerder in dit topic door mij genoemde vage theorie (:P) kan ik nu vertellen dat binnen ongeveer een week tot maximaal 1,5 a 2 weken een zeer zware (dodelijke) aardbeving zal zijn.
Ookal weet ik zelf dat de theorie nergens op slaat.. toch wil ik het eens openlijk testen.. aangezien mijn eerder gedane voorspellingen op deze manier (mondeling aan collega's) tot nu toe altijd zijn uitgekomen
Lets see


edit:
Gatver.. gebruikt NOS weer dat takke woord "zeebeving".
De aarde beeft hoor jongens
Ookal is het de aarde op de zeebodem.
Het water brengt geen bevingen teweeg

[ Bericht 18% gewijzigd door logisnack op 15-11-2005 02:48:53 ]
  Moderator dinsdag 15 november 2005 @ 12:15:56 #222
8781 crew  Frutsel
pi_32282458
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 00:11 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Is dat nou de moeite van een tsunami-waarschuwing waard
Tsunami waarschuwingen doen ze altijd daar, als de kracht van de aardbeving bepaalde kracht heeft bereikt dacht ik.
pi_32282842
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 02:02 schreef logisnack het volgende:
Overigens.. in de trend van een eerder in dit topic door mij genoemde vage theorie (:P) kan ik nu vertellen dat binnen ongeveer een week tot maximaal 1,5 a 2 weken een zeer zware (dodelijke) aardbeving zal zijn.
Ookal weet ik zelf dat de theorie nergens op slaat.. toch wil ik het eens openlijk testen.. aangezien mijn eerder gedane voorspellingen op deze manier (mondeling aan collega's) tot nu toe altijd zijn uitgekomen
Lets see
noted !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_32302105
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 02:02 schreef logisnack het volgende:
TOKIO Na een zeebeving voor de kust van
Japan is gewaarschuwd voor een kleine
tsunami.De beving van 6.9 op de schaal
van Richter veroorzaakte vloedgolven
van maximaal een halve meter.Vooralsnog
lijkt de schade mee te vallen.

aldus de NOS.

Overigens.. in de trend van een eerder in dit topic door mij genoemde vage theorie (:P) kan ik nu vertellen dat binnen ongeveer een week tot maximaal 1,5 a 2 weken een zeer zware (dodelijke) aardbeving zal zijn.
Ookal weet ik zelf dat de theorie nergens op slaat.. toch wil ik het eens openlijk testen.. aangezien mijn eerder gedane voorspellingen op deze manier (mondeling aan collega's) tot nu toe altijd zijn uitgekomen
Lets see


edit:
Gatver.. gebruikt NOS weer dat takke woord "zeebeving".
De aarde beeft hoor jongens
Ookal is het de aarde op de zeebodem.
Het water brengt geen bevingen teweeg
De ene aardbeving produceert veel meer naschokken dan de ander. is dat 1 van de redenen waarop jij je theorie baseert. de aardbeving een dag voor die van Pakistan was maar heel iets lichter en had nauwelijks naschokken. Die van pakistan erg veel. nou zal de ondergrond ook wel een factor zijn in de hoeveelheid aardschokken, maar toch. het viel me op dat de aardbeing van Japan relatief weinig naschokken produceert. Dat zou er op kunnen wijzen dat het een trigger is vooriets anders. maar ja, het blijft speculeen.

Vind jouw zware aardbeving plaats op de rand van dezelfde plaat als waar de aardbeving van gisteren was, of komt hij ergens, maakt niet uit waar?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32304063
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:47 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De ene aardbeving produceert veel meer naschokken dan de ander. is dat 1 van de redenen waarop jij je theorie baseert. de aardbeving een dag voor die van Pakistan was maar heel iets lichter en had nauwelijks naschokken. Die van pakistan erg veel. nou zal de ondergrond ook wel een factor zijn in de hoeveelheid aardschokken, maar toch. het viel me op dat de aardbeing van Japan relatief weinig naschokken produceert. Dat zou er op kunnen wijzen dat het een trigger is vooriets anders. maar ja, het blijft speculeen.

Vind jouw zware aardbeving plaats op de rand van dezelfde plaat als waar de aardbeving van gisteren was, of komt hij ergens, maakt niet uit waar?
Meestal niet echt in de hood.
De tsunami van kerst 2004 werd geloof ik vooraf gegaan aan een beetje activiteit in californië en een lichte beving in Japan. (om maar een voorbeeld te noemen)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')