abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:30:19 #1
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_24421920
quote:

El Salvador

El Salvador is het kleinste en dichtstbevolkte land in Midden-Amerika. Het land bestaat uit twee lange bergketens (gematigd klimaat), een hoogvlakte (subtropisch klimaat) en een lage kustvlakte (tropisch klimaat). El Salvador ligt dikwijls in de baan van tropische stormen en orkanen.

El Salvador is door vele indianenvolkeren bewoond geweest, waaronder de Pipil, die aan de Maya's verwant waren. Ook nu zijn nog zijn in het hele land de overblijfselen te vinden van de Mayacultuur. Vanaf het begin van de zestiende eeuw breidde de invloed van de Spanjaarden zich over het gebied uit. De huidige bevolking bestaat voor 84% uit mestiezen, mensen van gemengd van gemengd Spaans/indiaanse afkomst.

De economie van het land is grotendeels gebaseerd op landbouw. De belangrijkste exportgewassen zijn koffie, katoen en suiker. De uitgestrekte suiker- en koffieplantages zijn voor het merendeel in handen van rijke boeren en grootgrondbezitters. De grote meerderheid van de landloze boeren kan nauwelijks in het levensonderhoud voorzien. Zij verbouwen graan, bonen, sorghum en fruit voor eigen gebruik op gepachte lapjes grond. Velen kunnen het hoofd nauwelijks boven water houden. Ongeveer één miljoen Salvadoranen verblijft legaal of illegaal in de Verenigde Staten.
quote:

Country statistics
Land: EL SALVADOR
Bevolking: 6.3 miljoen
Hoofdstad: San Salvador
Officiële taal: Spaans
Bruto Nationaal Product per hoofd : US$ 2000/jaar
Gemiddelde levensverwachting: 70,1 jaar
Oppervlakte: 21041 km2
Kindersterftecijfer(kinderen onder de 5 jaar): 35,4/1,000 levend geborenen





Is iemand hier al is een keer geweest ? Wie weet er meer over, ik ben mischien van plan om daar is een keer naartoe te gaan .
And there are still no americans in Bagdad !!
  Moderator vrijdag 7 januari 2005 @ 20:16:31 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24454397
De beste tijd om te gaan is in het droge seizoen dat loopt van november tot april. De burgeroorlog is nu zo'n 12 jaar voorbij en zoals je merkt aan het aantal reacties in dit topic is het toerisme nog niet echt op gang gekomen.

Een vriend van me is daar een paar jaar geleden geweest als onderdeel van een reis door Centraal Amerika. Hij vond de mensen vooral erg vriendelijk en het land wel mooi.

Het lijkt mij wel een mooie bestemming, maar dan inderdaad als onderdeel van een rondreis door Centraal Amerika. Maar wanneer wilde je er heen gaan, en hoe lang?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24455606
Er schijnt in de Lonely Planet een gids te staan in een dorpje en die is helemaal geweldig!
Hoorde ik van een aantal backpackers in Guatemala.

Voor zover ik heb begrepen is het absoluut nog niet toeristisch en dat maakt het wel een uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')