abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:58:53 #1
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_24407621
Mijn broertje is al geruime tijd op zoek naar woonruimte en nu had hij zich ingeschreven bij kamerbemiddelingtilburg.nl. Een commerciėle organisatie die studio's, kamers en andere woningen aanbiedt op zijn site. Je kunt je voor 25 euro inschrijven en dan sta je 3 jaar ingeschreven. Nu had mijn broer een kamer gezien en dus gereageerd. Hij kreeg het volgende mailtje terug:
quote:
Beste x,

Je kunt bellen met naam, adres, tel. 06-xxxxxxxx

Let op! Als je hier gaat wonen kun je jezelf niet op dit adres inschrijven bij de Gemeente.

Als je kamer gaat huren dien je deze direct bij ons af te melden en de bemiddelingskosten van EUR 75,00 te voldoen.
Volgens mij is dit een geval van illegale onderhuur, terwijl mijn broer op zoek is naar legale woonruimte. Ik vroeg me af of de mensen achter deze website strafbaar zijn als ze dit soort praktijken stimuleren. Ze voeren op de website ook nog de misleidende kreet 'Erkend door de gemeente'. Is hier iets tegen te doen?
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:41:06 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24408332
dat is inderdaad illegaal.
iets tegen te doen: Ja, melden bij gemeente tilburg. Het is ongetwijfeld een huurwoning van een van de woningcorporaties die illegaal als studentenhokken worden verhuurd. Dus je kunt ook nog even uitzoeken van welke corporatie deze woning is en deze ff melden dat er iemand zijn woning onderverhuurd. Waarschijnlijk trekt deze kabouter ook nog huursubsidie en een uitkering, dus sociale dienst tippen en mailtje naar VROM en de bal gaat aan het rollen.

succes.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:46:30 #3
74126 Frank79
Life is good!
pi_24408422
Hoi Petra,

Ik heb ook ingeschreven gestaan bij deze organisatie. En dat is niet voor niets verleden tijd. In mijn geval had ik een studio in de Enschotsestraat toegewezen gekregen en de communicatie daarover verliep belabberd. Beloftes op beloftes werden niet nagekomen, de huurprijs schoot omhoog op het eind, het aangeboden contract was echt smerig in de zin van waar je verantwoordelijk voor was enzo. Daarnaast deed men eerst alsof zij eigenaar waren van het pand, toen bleek er een andere eigenaar te zijn. Een hoop trammelant dus.

Wat betreft jouw vraag, ik zou het niet raar vinden als het niet helemaal klopt. Al moet ik zeggen dat ik nu ook huur bij iemand zonder contract (en deze man heeft honderden studenten in vele studentenhuizen, prima gast ook). In principe kun je je zonder contract niet inschrijven bij de gemeente, maar bij deze man heeft de gemeente een uitzonderingsregel. Wellicht is het dezelfde man. Wellicht kun je dan beter even een mailtje sturen naar me, weet niet of het gepast is hier met namen te gaan gooien.

Succes!
pi_24409528
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:46 schreef Frank79 het volgende:
. Al moet ik zeggen dat ik nu ook huur bij iemand zonder contract (en deze man heeft honderden studenten in vele studentenhuizen, prima gast ook). In principe kun je je zonder contract niet inschrijven bij de gemeente, maar bij deze man heeft de gemeente een uitzonderingsregel. Wellicht is het dezelfde man. Wellicht kun je dan beter even een mailtje sturen naar me, weet niet of het gepast is hier met namen te gaan gooien.

Succes!
Geen contract is wel wat anders dan niet mogen inschrijven bij de gemeente.

Trouwens wel vreemd dat die verhuurder geen contracten geeft, als je ergens dan 1 jaar of zo gewoond hebt, en dat kunt aantonen door rekening afschriften, kan de verhuurder jou er ook niet meer uitgooien.
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:09:39 #5
74126 Frank79
Life is good!
pi_24409915
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Geen contract is wel wat anders dan niet mogen inschrijven bij de gemeente.

Trouwens wel vreemd dat die verhuurder geen contracten geeft, als je ergens dan 1 jaar of zo gewoond hebt, en dat kunt aantonen door rekening afschriften, kan de verhuurder jou er ook niet meer uitgooien.
Misschien vandaar dat ie alles contant op komt halen?? Want dat is dus het geval...
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:33:52 #6
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_24411389
ok even een update. Mijn vriend heeft eens met dat bureau gebeld en gevraagd waarom ze bewust aan illegale onderhuur doen. Die vonden dat ie moeilijk deed, want je hoeft die illegale kamer toch niet te huren? En bovendien, zij bemiddelen alleen maar. Dus ze onttrekken zich aan iedere verantwoordelijkheid.

Toen de gemeente eens gebeld hoe het met die erkenning zat, dat was een raar verhaal. Blijkbaar is er een oude vergunning die het bureau toestaat om te bemiddelen maar maximaal voor een bepaald bedrag. Maar verder heeft de gemeente in die vergunning dus niks geregeld, beetje dom. Dat betekent dat ze de vergunning ook niet kunnen intrekken. En daarom kan het bureau op de website nog steeds zeggen 'erkend door de gemeente'.

De gemeente krijgt blijkbaar veel klachten en bij onderzoek in het verleden is gebleken dat er bv. ook kamers worden verhuuurd die niet brandveilig zijn. Ze gaan nu een nieuw onderzoek opstarten om te kijken naar de praktijken van dit bedrijf.

Ongelooflijk dat dit bedrijf onder de ogen van de gemeente nog steeds kan doorgaan met het oplichten van woningzoekenden . Ik raad iedereen aan om niet met deze lui in zee te gaan, het zijn gewoon een stelletje ordinaire oplichters. Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan.
pi_24413097
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:33 schreef Petra76 het volgende:
De gemeente krijgt blijkbaar veel klachten en bij onderzoek in het verleden is gebleken dat er bv. ook kamers worden verhuuurd die niet brandveilig zijn. Ze gaan nu een nieuw onderzoek opstarten om te kijken naar de praktijken van dit bedrijf.
Ja maar hun bemiddelen alleen maar, en met een krappe markt zijn mensen vaak al blij dat ze wat gevonden hebben om tenminste maar woonruimte te hebben. En het probleem is zo zitten er wel meerder van zulke bemiddelingsbureaus, die soms voor de meest slechte onderkomen de meest waanzinnge hoofdprijzen durven aan te bieden. Wanneer jou broetje iets via zo'n organistie mocht huren doet ie er geod aan ook eens even het puntensysteem door te nemen en te kijken of ie niet het 4 dubbele van de maximale huur zou moeten gaan betalen.
quote:
Ongelooflijk dat dit bedrijf onder de ogen van de gemeente nog steeds kan doorgaan met het oplichten van woningzoekenden . Ik raad iedereen aan om niet met deze lui in zee te gaan, het zijn gewoon een stelletje ordinaire oplichters. Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan.
Gemeentes kennende zal er dus wel niet al te veel aan gebeuren.

Heeft jou broertje zich ook al ingeschreven bij wonen breburg, of bij TBV, dit zijn de woningbouwverenigingen in tilburg, wanneer hij maar ver genoeg af woont kan hij best op kort termijn wel in aanmerking komen voor een kamer, anders moet ie daar ook 3 jaar of zo wachten, maar dan weet je wel dat je iets normaals krijgt, zonder dat je uitgeknepen wordt door een huisjesmelker.
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:58:07 #8
74126 Frank79
Life is good!
pi_24418979
Ik heb opzich wel positive ervaring met kamerbemiddeling tilburg.

Binnen een week had ik een kamer aan het begin van dit studiejaar (itt de vele "keuravonden" die via kamernet worden georganiseert)
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')