abonnement Unibet Coolblue
pi_24398178
Deel 6 van de grootste band allertijden!



Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben:

"So much has been said and written about the Beatles and their story is so mythic in its sweep that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did, and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity, but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970. "
pi_24398738
En een handige link (thanks to Jane) voor de mensen die willen weten wie wat op welk nummer speelt, wie er zingt en wie het nummer heeft geschreven:

http://www.thebeatlesongs.com/albums_singles_eps.htm
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:03:20 #3
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_24399014
Een nieuw Beatletopic .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 22:08:51 #5
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_24399581
Ik vraag me af of er hier Fok!kers zijn die, net als ik, graag Beatles-muziek spelen ('k speel zelf cello maar niet alleen lange noten in ballads..). Indien je dan ook nog es in de buurt van Amsterdam zit, dan kunnen we misschien eens de krachten bundelen?

't Is erg fijne muziek om te spelen. Zodanig zelfs dat ik eens tijdens een jam-sessie van enthousiasme mijn strijkstok kapot heb geramd op Eleanor Rigby (wat tot een herziening van spiccato-techniek noopte..).
iedereen is uniek behalve ik
  woensdag 5 januari 2005 @ 01:07:51 #6
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_24403024
Ik hoop nog altijd eens een strijkensemble ER en SFF te horen spelen. Dat laatste nummer het liefst met wat blazers erbij.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:47:33 #7
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24453493
He een deel 6 alweer!

Heb toch een vraagje over Help: op die site staat dat John Lennon dit nummer zingt maar zo te horen is het toch echt Paul McCartney Heeft de site het fout of zit ik er helemaal naast?
NSJ & Lowlands still on my mind
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:51:12 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_24453525
De site klopt hoor. De leadvocal op Help! wordt gezongen door John Lennon (die heeft het ook geschreven; dat is meestal een goede leidraad). Paul en George zingen backgroundvocals.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:39:23 #9
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24463140
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 16:51 schreef Jane het volgende:
De site klopt hoor. De leadvocal op Help! wordt gezongen door John Lennon (die heeft het ook geschreven; dat is meestal een goede leidraad). Paul en George zingen backgroundvocals.
Bizar... Ik dacht dat ik inmiddels John en Paul wel uit elkaar kon houden, maar op Help klinken ze echt hetzelfde! Grappig
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_24464429
die beatlessongs site is leuk, jamemr dat de info over Anthology ontbreekt ...
pi_24465808
Van de week heb ik Revolver aangeschaft, uitstekend album!
Misschien wel de beste na Abbey Road en White Album, naar mijn bescheiden mening.

Hoogtepunten; Eleanor Rigby en Tomorrow never knows en het sitar-nummer-van-Harrision-waarvan-ik-de-naam-ben-vergeten.
pi_24516526
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:27 schreef Kolkus het volgende:
Van de week heb ik Revolver aangeschaft, uitstekend album!
Misschien wel de beste na Abbey Road en White Album, naar mijn bescheiden mening.
Het is dat ik geen favoriet Beatle-album heb (omdat ik gewoon niet kan kiezen, klaar ), maar Revolver is absoluut één van mijn grootste favorieten. Alleen maar goeie nummers, en tevens een mooie kruising tussen hun rock&roll liedjes en hun psychedelische toestanden.
quote:
Hoogtepunten; Eleanor Rigby en Tomorrow never knows...
... en For no one, I'm only sleeping, Good day sunshine, I want to tell you, got to get you into my life, en niet te vergeten and your bird can sing...
quote:
en het sitar-nummer-van-Harrision-waarvan-ik-de-naam-ben-vergeten.
Love you to
pi_24522302
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:59 schreef webfreak het volgende:

Het is dat ik geen favoriet Beatle-album heb (omdat ik gewoon niet kan kiezen, klaar ), maar Revolver is absoluut één van mijn grootste favorieten. Alleen maar goeie nummers, en tevens een mooie kruising tussen hun rock&roll liedjes en hun psychedelische toestanden.
Love you too, die bedoelde ik!

Revolver is inderdaad de perfecte kruising tussen de beste elementen van Rubber Soul en
Sgt. Peppers en daarom nu samen met Abbey Road en White Album mijn favoriete Beatles-album.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 22:33:31 #14
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24522688
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:59 schreef webfreak het volgende:
... en For no one, I'm only sleeping, Good day sunshine, I want to tell you, got to get you into my life, en niet te vergeten and your bird can sing...
.. en Yellow Submarine...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 12 januari 2005 @ 00:11:30 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_24524232
Toch leuk om op de site van Pete Best te zien dat hij nog steeds een beatle-trouma heeft.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 12 januari 2005 @ 00:37:03 #16
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24524774
http://www.petebest.com
quote:
Unfortunately, in circumstances still clouded in mystery Pete Best was dismissed from the group he had played with for over 2 years.
Euhm..

Het is wel een beetje treurig, ja. Had 'ie veertig jaar geleden maar wat meer op z'n drumwerk geoefend..

Er was toch ook nog zo'n andere drummer die beweerde dat hij Ringo's partijen op sommige Beatles-platen opnieuw had ingespeeld? Bernard Purdie of zo..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24534799
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:33 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

.. en Yellow Submarine...
Laten we die vooral niet vergeten!
pi_24553266
Maandag 17 jan 17.35 uur op Ned 1 Theater van het Sentiment

Gasten blikken terug op het bezoek van de Beatles in 1964
pi_24573182
Ben gisteren op Abbey Road geweest, gaaf
Uiteraard de nodige toeristische kiekjes genomen. Het hek van het parkeerterrein stond open, dus uiteraard hebben we ook wat foto's pal voor de deur gemaakt. Het geeft toch wel iets magisch, alsof je ze ieder moment het zebrapad over kunt zien steken. Vanuit het parkeerplaatsje vingen we enkel een glimp op van de zanger van Maroon5, die daar schijnbaar opnemen. Van de fab4 echter geen spoor
Het muurtje, dat voorheen helemaal ondergekalkt zat met vele beatle-leuzen, is onlangs weer helemaal witgeverfd. De eerste nieuwe fans hebben er echter alweer wat neergestift, en toen we langskwamen werd de muur nét voorzien van een aantal grote kleurrijke figuren (bloemen, cirkels e.d.)
Zelf had ik helaas geen stift bij de hand.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:43:45 #20
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24574736
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:11 schreef webfreak het volgende:
Ben gisteren op Abbey Road geweest, gaaf
Uiteraard de nodige toeristische kiekjes genomen. Het hek van het parkeerterrein stond open, dus uiteraard hebben we ook wat foto's pal voor de deur gemaakt. Het geeft toch wel iets magisch, alsof je ze ieder moment het zebrapad over kunt zien steken. Vanuit het parkeerplaatsje vingen we enkel een glimp op van de zanger van Maroon5, die daar schijnbaar opnemen. Van de fab4 echter geen spoor
Het muurtje, dat voorheen helemaal ondergekalkt zat met vele beatle-leuzen, is onlangs weer helemaal witgeverfd. De eerste nieuwe fans hebben er echter alweer wat neergestift, en toen we langskwamen werd de muur nét voorzien van een aantal grote kleurrijke figuren (bloemen, cirkels e.d.)
Zelf had ik helaas geen stift bij de hand.
De muur wordt inderdaad elke maand weer witgeverfd. De laatste tijd wat vaker dan anders, ik weet niet waarom. Vind het wel jammer, vind het altijd wel leuk om alle leuzen te lezen!
NSJ & Lowlands still on my mind
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:46:28 #21
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24574788
Las dit trouwens vandaag in de Telegraaf over de Abbey Road Studios:

Abbey Road-studio tijdelijk bioscoop

LONDEN - De door The Beatles beroemde Abbey Road-studio in Londen wordt tijdelijk omgeturnd in een bioscoop. Van 19 maart tot 3 april zijn er films te zien waarvan de muziek ooit in de illustere studio is opgenomen. Openingsfilm is Steven Spielbergs Raiders of the Lost Ark, uit 1981. Dat meldde vrijdag de website van de studio.

In het studiocomplex aan Abbey Road is de afgelopen 25 jaar de filmmuziek gemaakt voor meer dan 150 films. Andere films die er draaien zijn onder meer The Last Emperor, de trilogie The Lord of the Rings, The Talented Mr Ripley, Aliens en Gangs of New York.

Voor de muziek van deze films waren onder meer John Williams, David Byrne, Howard Shore en Ryuichi Sakamoto verantwoordelijk. Uiteraard worden ook de Beatles-films Yellow Submarine en Hard Day's Night vertoond.

Gelukkig woon ik in die tijd nog in Londen! De studios zijn vlakbij mijn huis (5 minuten) dus ik ga zeker wat Beatles films daar kijken!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_24598305
Ik heb net mijn eerste Beatles album gekocht
Abbey Road.
Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Namelijk eerst downloaden en dan toch nog kopen
pi_24598478
kent iemand een site met beatles bladmuziek..GEEN tabs maar echt notenschrift, ik moet namelijk noten leren lezen
pi_24599081
quote:
Op zondag 16 januari 2005 16:17 schreef el_hombre het volgende:
Ik heb net mijn eerste Beatles album gekocht
Abbey Road.
Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Namelijk eerst downloaden en dan toch nog kopen
Mag ik de eerste hier zijn om je te feliciteren met je aankoop? Het is werkelijk een prachtig album, maar dat wist je dus zelf ook al .
pi_24599083
quote:
Op zondag 16 januari 2005 16:17 schreef el_hombre het volgende:
Ik heb net mijn eerste Beatles album gekocht
Abbey Road.
Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Namelijk eerst downloaden en dan toch nog kopen
Goeie keus, Abbey Road is mijn favoriet.
pi_24599160
quote:
Op zondag 16 januari 2005 16:17 schreef el_hombre het volgende:
Ik heb net mijn eerste Beatles album gekocht
Abbey Road.
Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Namelijk eerst downloaden en dan toch nog kopen
Mag ik de eerste hier zijn om je te feliciteren met je aankoop? Het is werkelijk een prachtig album, maar dat wist je dus zelf ook al .

Ik heb trouwens vanmorgen een bootleg gedownload, namelijk deze:

http://www.harrynilsson.com/bio-5-228.html

Het is de allerlaatste keer dat Lennon en McCartney samen iets hebben opgenomen, hier ondersteund door onder andere Stevie Wonder. Deze opname is gemaakt in 1974, dat is dus zo'n 4/5 jaar na de Beatles split. Ik had overal gelezen dat er echt slecht gespeeld word en dat het vooral veel rommel is. Nou ja, dat is dus ook zo . Maar voor de historische waarde is het toch wel cool om te hebben. Lennon zingt 'Lucille' met McCartney op tweede stem. Ik wist wel dat ze nog een keer samen gespeeld hadden, maar ik had niet verwacht dat er nog opnames van waren.

Iemand anders die deze opnamen ook gehoord heeft?
pi_24599678
Bedankt voor de felicitaties.
De voornaamste reden dat ik Abbey Road gekocht heb en niet Sgt Pepper was omdat ik de liedjes van Abbey Road minder goed ken.
"lucy in the sky with diamonds", "with a little help from my friends" , "when I am sixty-four" en "She`s Leaving home ken ik al een tijdje en heb ik ook zeer vaak gehoord. Van Abbey Road kende ik eigenlijk alleen Maxwell`s Silver Hammer goed.
Ook vind ik het leuk dat de nummers van Abbey Road in elkaar overlopen. Bij Sgt Pepper is dat ook wel zo maar bij Abbey Road is dat bij meer nummers zo en is het voor mijn gevoel ook beter uitgewerkt.
Maar ik ga toch nog Sgt. Pepper kopen!
pi_24599743
quote:
Op zondag 16 januari 2005 16:27 schreef savecracker85 het volgende:
kent iemand een site met beatles bladmuziek..GEEN tabs maar echt notenschrift, ik moet namelijk noten leren lezen
Ik ben dit net op een torrentsite tegenkomen.
Namelijk:
Piano sheet music for The Beatles - All Songs 1962-1974
9 2 67
12/19 eBooks 11.47 MB 1 --- 0 iceshake

[sheet music piano] The Beatles - All Songs 1962-1974
6 0 47
12/01 Music - Other 13.53 MB 2 --- 2 Taxman2005

The Beatles - Complete Songbook (for guitar) pdf
4 0 62
11/21 eBooks 1.97 MB 2 rating: 3.0 / 5 0 Taxman2005

Ik weet niet of het in strijd met de policy is om de links naar de torrents te posten.
Maar als je de link wilt kun je wel ff een mailtje sturen naar jacco9@gmail.com
pi_24602287
quote:
Op zondag 16 januari 2005 18:02 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Ik ben dit net op een torrentsite tegenkomen.
Namelijk:
Piano sheet music for The Beatles - All Songs 1962-1974
9 2 67
12/19 eBooks 11.47 MB 1 --- 0 iceshake

[sheet music piano] The Beatles - All Songs 1962-1974
6 0 47
12/01 Music - Other 13.53 MB 2 --- 2 Taxman2005

The Beatles - Complete Songbook (for guitar) pdf
4 0 62
11/21 eBooks 1.97 MB 2 rating: 3.0 / 5 0 Taxman2005

Ik weet niet of het in strijd met de policy is om de links naar de torrents te posten.
Maar als je de link wilt kun je wel ff een mailtje sturen naar jacco9@gmail.com
you've got mail
pi_24603710
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:05 schreef savecracker85 het volgende:

[..]

you've got mail
Jij ook
pi_24652782
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:50 schreef MrBadGuy het volgende:
En een handige link (thanks to Jane) voor de mensen die willen weten wie wat op welk nummer speelt, wie er zingt en wie het nummer heeft geschreven:

http://www.thebeatlesongs.com/albums_singles_eps.htm
Ook een leuke link is: http://www.stevesbeatles.com/
Daar vind je ook allerlei details over liedjes, maar niet zo uitgebreid als op http://www.thebeatlesongs.com/

[ Bericht 13% gewijzigd door arthurvries op 20-01-2005 16:19:34 (toevoeging) ]
Yeah!
  donderdag 3 februari 2005 @ 03:44:19 #32
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24895943
Vandaag the Beatles Anthology aangeschaft voor 20 pond (30 euro) - geen slechte deal toch? Vind het echt een geweldig boek, wat is ie dik Kost me een jaar voordat ik daar helemaal doorheen ben. Ziet er erg vet uit, mooie foto's enzo. De komende tijd zal ik me niet veel buiten vertonen ben ik bang
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_24905160
De DVD-box is cool.

Ik heb Capitol Albums Volume 1 toch maar gehaald. Lekker rocken op Beatles oude stijl, hoewel ze toen nog lang niet zo geniaal waren als vanaf Rubber Soul.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24905251
Die DVD is inderdaad een must voor elke Beatles liefhebber, maar dat is hier al ettele malen gezegd volgens mij. Ik heb die Capitol Albums ook eens beluisterd, maar ik vind op een paar nummers na helemaal niks. Al die echo! Voor wat je krijgt vind ik ze veel te duur!

Ik zag trouwens dat de Beatles ook weer opnieuw op vinyl zijn uitgegeven. Ik heb hier in Groningen al op verschillende plaatsen nieuwe Abbey Road lp's zijn liggen. Ik zit eigenlijk toch te wachten, totdat ze de cd's eens fatsoenlijk gaan remasteren. Die Let it Be cd smaakte naar meer, al hoeven ze er niks meer aan te veranderen. Die mixen van Yellow Submarine en de Beatles Anthology mochten er ook best zijn!
pi_24905336
Ik hoor weinig echo. Het zijn stereo en mono versies he.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24905561
Nou ja, je kunt het misschien meer een soort galm noemen. Ik weet niet, ik vind ze niet erg fijn klinken. . Ik vind de mix gewoon niet erg mooi. Het is een beetje uhm... het geluid is gewoon minder helder, weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. Ik heb zonet twee mp3's vergeken van Roll of Beethoven en de 'originele' versie is gewoon echt een stuk helderder (zeg je dat zo?).
pi_24905600
Oh ja, ik heb trouwens laatst WIngspan gekocht voor een prikkie. Paul solo is toch best wel te pruimen, meer dan Lennon vind ik eigenlijk. Al mogen Imagine en Plastic Ono Band er ook best zijn. Maar nummers als Bluebird en Picasso's Last words zijn toch wel heel mooi .
pi_24905895
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:11 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Oh ja, ik heb trouwens laatst WIngspan gekocht voor een prikkie. Paul solo is toch best wel te pruimen, meer dan Lennon vind ik eigenlijk. Al mogen Imagine en Plastic Ono Band er ook best zijn. Maar nummers als Bluebird en Picasso's Last words zijn toch wel heel mooi .
Met jou kan ik praten
Lennon heeft mooie dingen gemaakt (Plastic Ono Band en vooral Walls and Bridges) maar solo kan 'ie imho niet tippen aan McCartney. Check ook zeker eens RAM (mijn macca-favoriet)
  maandag 7 februari 2005 @ 12:28:17 #39
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_24969215
quote:
Paul McCartney houdt tepel onder kleding

Paul McCartney heeft zijn tepel onder zijn kleding gehouden tijdens zijn optreden in de pauzeshow van de Amerikaanse Superbowl-finale. De organisatie was zondag niet ongerust toen hij, halverwege zijn optreden, zijn jasje uitdeed. Het 'nipplegate'-schandaal van vorig jaar, waarbij Janet Jackson tijdens haar 'halftime-show' haar borst ontblootte, werd niet door de ex-Beatle herhaald.

McCartney zong vier oude nummers, waarvan twee Beatles-klassiekers. De bassist begon met 'Drive my car' en ging daarna over op het James Bond-nummer 'Live and let die'. Hij sloot het mini-concert af met 'Get back' en 'Hey Jude', waarbij het stadion in Jacksonville, Florida, uit volle borst meezong.

De finale van het American football begon met een versie van 'America the beautiful', gezongen door Alicia Keys, die werd begeleid door leerlingen van een doven- en blindeninstituut. De hiphopformatie The Black Eyed Peas, woensdag nog in Nederland, zong tijdens de zogenaamde 'pregame show' mee met Earth, Wind & Fire, tijdens de uitvoering van 'Shining star'. Bijna negentig miljoen Amerikanen hebben zondagavond gekeken naar de Superbowl.

Bron
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 7 februari 2005 @ 15:00:01 #40
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_24971519
Van www.schiffers.fm:
quote:
you need is love
'All you need is love', bekend als één van de liedjes van the Beatles, wordt de titel van een musicalfilm. De film is een liefdesverhaal over een Britse jongen en een Amerikaans meisje en speelt zich af tijdens de sociale revolutie in de jaren 60. 18 liedjes van the Beatles worden gebruikt om het verhaal te vertellen. In september wordt begonnen met de opnamen, en gaat volgend jaar november in Amerika in première.
Mama Mia, maar dan met de Beatles? Ik houd m'n hart vast. Zouden ze de originele nummers gebruiken?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_24971785
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:00 schreef Jane het volgende:
Van www.schiffers.fm:
[..]

Mama Mia, maar dan met de Beatles? Ik houd m'n hart vast. Zouden ze de originele nummers gebruiken?
Doet me een beetje denken aan I am Sam. Al heb ik de film zelf niet gezien.
pi_24975308
quote:
Op maandag 7 februari 2005 12:28 schreef Jane het volgende:

[McCartney zong vier oude nummers, waarvan twee Beatles-klassiekers. De bassist begon met 'Drive my car' en ging daarna over op het James Bond-nummer 'Live and let die'. Hij sloot het mini-concert af met 'Get back' en 'Hey Jude', waarbij het stadion in Jacksonville, Florida, uit volle borst meezong.]
2 Beatles klassiekers? Ik tel er drie
  maandag 7 februari 2005 @ 19:33:36 #43
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24975382
Gisteren the Superbowl gekeken en Paul McCartney was helemaal super! Alleen bij Hey Jude ging hij een beetje de mist in, maar dat vergeef ik hem wel.

Heb trouwens twee Beatles DVD's ontvangen vandaag: A hard day's Night en Magical Mystery Tour. Die ga ik meteen vanavond kijken. En morgenavond is er een documentaire over de moord op John Lennon op de Britse TV. Veel Beatles dus de afgelopen en komende dagen! Vandaag op school behandelde de leraar ook een paar rechtzaken die met de Beatles te maken hebben, erg interessant Kan mijn Beatlesgeluk niet op haha.
NSJ & Lowlands still on my mind
  maandag 7 februari 2005 @ 19:34:48 #44
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24975403
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

2 Beatles klassiekers? Ik tel er drie
Dat viel me ook al op...
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_24979624
Kheb net Paul @ The Super Bowl gezien en hij heerste echt
pi_24979751
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

2 Beatles klassiekers? Ik tel er drie
En de volgorde in dat artikel klopt ook niet. Hij begon idd met Drive my Car, maar daarna ging hij verder met Get Back, daarna pas Live and let Die en als laatste idd Hey Jude.
pi_25019634
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:33 schreef Nokia3310 het volgende:
Magical Mystery Tour
Houd je hart maar vast dan . Ik houd van de Beatles en dat is ook de enige reden waarom ik hem helemaal uitgezien heb. Nou ja, het is ook wel weer even geleden dat ik hem gezien heb. Misschien valt ie nu wel mee. Maar weet waar je aan begint .

Wat vinden jullie eigenlijk van de Magical Mystery tour (de film dan...)
pi_25021140
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:13 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Houd je hart maar vast dan . Ik houd van de Beatles en dat is ook de enige reden waarom ik hem helemaal uitgezien heb. Nou ja, het is ook wel weer even geleden dat ik hem gezien heb. Misschien valt ie nu wel mee. Maar weet waar je aan begint .

Wat vinden jullie eigenlijk van de Magical Mystery tour (de film dan...)
Eh tja....laten we het houden op apart!

De muziek (fool on the hill etc.) is uiteraard erg goed, voor de rest heeft het hoogstens als curiosum waarde.
pi_25027690
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:13 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Houd je hart maar vast dan . Ik houd van de Beatles en dat is ook de enige reden waarom ik hem helemaal uitgezien heb. Nou ja, het is ook wel weer even geleden dat ik hem gezien heb. Misschien valt ie nu wel mee. Maar weet waar je aan begint .

Wat vinden jullie eigenlijk van de Magical Mystery tour (de film dan...)
Belabberde film, en zelfs als ultieme beatle-fan moeiijk doorheen te komen.
De videoclips (zoals die van I Am The Walrus, Fool On The Hill en Your Mother Should Know) vind ik wél heel leuk, de muziek erbij is natuurlijk briljant maar de film zelve slaat kant nog wal.
Er zit geen echt verhaal in, en het hangt aan elkaar van losse sketches. Volgens mij hadden ze geld over en zagen ze gelegenheid om wat fantasietjes uit te werken. John leek 't wel leuk om als een griezelige ober modder op iemands bord te scheppen, dus werd dat erin geschreven.
  donderdag 10 februari 2005 @ 20:20:00 #50
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_25027774
Ik vind Magical Mystery Tour zelf wel aardig. Naar objective maatstaven gemeten is het inderdaad geen goede film, een beetje mislukt experiment zelfs, maar ik vind het toch wel leuk om naar te kijken.

Ben zelf niet zo'n fan van 'A Hard Days Night' en 'Help' (de films dan). Wel aardig omdat de Beatles er in zitten, maar meer ook niet...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 10 februari 2005 @ 23:03:56 #51
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25030555
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 20:14 schreef webfreak het volgende:
John leek 't wel leuk om als een griezelige ober modder op iemands bord te scheppen, dus werd dat erin geschreven.
Dat was spaghetti!! Vond je het er niet lekker uitzien dan?

MMT is een beetje een bizar filmpje. Erg experimenteel en het komt idd niet altijd even goed uit de verf. Echt een hekel heb ik er niet aan, al zet ik hem nu ook weer niet al te vaak op.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage vrijdag 11 februari 2005 @ 09:49:18 #52
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_25036032
Dat spaghetti gebeuren was een droom van John die hij graag uit wilde laten komen. Verder vind ik de film ook niet zo geweldig hoewel ik wel kan genieten van I am the walrus. Die clip is lekker psychedelisch en erg Brits

Paul nam het roer over na de dood van Brain en wilde meteen een film op poten zetten. Echter, hij regisseerde de boel en liet bijna niets uit handen (controlefreak). Budgetering was heel minimaal allemaal en ik vrees dat alleen de Bonzo Dog Dooh Dah Band geld heeft gekost
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_25036283
Nu het toch over films van The Beatles gaat, is Yellow Submarine wel de moeite waard??

Ik heb 'em in een zeer grijs verleden gezien, op de lagere school nota bene, maar kan me alleen maar herinneren dat ik 'em vooral vaag vond.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 10:17:16 #54
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_25036363
Ik vind Yellow Submarine wel leuk, beetje vaag inderdaad maar wel vermakelijk. Maar goed, alle Beatles-films zijn (imo) eigenlijk alleen maar voor fans.

Hoe staat 't nou met de Let it be-DVD eigenlijk?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 11 februari 2005 @ 22:58:43 #55
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_25048274
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 10:17 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind Yellow Submarine wel leuk, beetje vaag inderdaad maar wel vermakelijk. Maar goed, alle Beatles-films zijn (imo) eigenlijk alleen maar voor fans.

Hoe staat 't nou met de Let it be-DVD eigenlijk?
Laatste wat ik heb gelezen, is dat ie niet voor september wordt uitgebracht.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_25049975
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Bonzo Dog Dooh Dah Band geld heeft gekost
'I'm the Urban Spaceman...."

Paul McCartney speelt toch ukelele op dat nummer?
  zaterdag 12 februari 2005 @ 13:56:43 #57
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25056044
Heb the Magical Mystery Tour gezien en hij is... vaag Vond het wel erg grappig, vooral de clip van I am the walrus! De muziek is gewoon geweldig, daarom kon ik het wel uitzitten maar de film is erg bizar... Heb A hard day's night ook ontvangen, die ga ik morgen maar eens kijken.

Heb gisteren Rubber Soul en Revolver gekocht (2 voor 20 pond, niet slecht toch?) Ben er erg blij mee!
NSJ & Lowlands still on my mind
  vrijdag 18 februari 2005 @ 02:52:45 #58
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25139390
Gefeliciteerd Yoko!



72 lentes jong geworden vandaag.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage vrijdag 18 februari 2005 @ 09:11:00 #59
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_25140191
SCUMBAG! PUT YOKO ONO IN A SCUMBAG!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_25140594
Yoko
  Redactie Frontpage vrijdag 18 februari 2005 @ 09:52:14 #61
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_25140653
Yoko is cool
Met name haar B-kantjes op de eerste Plastic Ono Band singels zijn geweldig! Met de stuwende punk gitaarrifjes van Lennon...heerlijk

Don't worry Yoko, only Kolkus looks for mummy's in the snow!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:07:25 #62
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_25140843
Volgens mij gebruiken ze die Yoko Ono-albums in Guantanamo Bay om gevangenen te verhoren..

Nou ja, het is wel een apart vrouwtje. Gefeliciteerd dan maar.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Redactie Frontpage vrijdag 18 februari 2005 @ 10:16:52 #63
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_25140988
* TheGrandWazoo zet nog eens die opname op van John, Yoko en Zappa.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_25143599
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:07 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens mij gebruiken ze die Yoko Ono-albums in Guantanamo Bay om gevangenen te verhoren..
Schuldig of onschuldig, ik zou meteen bekennen...
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:56:36 #65
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25143627
Voor mij is Kiss Kiss Kiss (B-kant van Starting Over volgens mij) nog steeds het enige nummer dat ik van haar te pruimen vind. Maar ja, ik geef ook toe dat ik me nooit echt in haar muziek verdiept heb. Zelfs dat concert van haar waar ik ooit naar toe ben geweest heeft niet destijds niet in een grotere interesse geresulteerd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 19 februari 2005 @ 18:45:26 #66
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25165414
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:
SCUMBAG! PUT YOKO ONO IN A SCUMBAG!
Hehe dat is echt een geweldig stuk live show van Zappa, Ono en Lennon. Zijn daar ook beelden van?
  zaterdag 19 februari 2005 @ 18:48:44 #67
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_25165459
Ja, ik heb er een video van, wel matige kwaliteit. Leuk om te zien iig.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 19 februari 2005 @ 19:02:53 #68
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25165662
Onderdeel van welke registratie? Die ga ik halen
  zaterdag 19 februari 2005 @ 19:16:06 #69
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_25165907
Volgens mij is er geen legale versie van, ik heb 'm zelf een keer in een trade gekregen. Het ziet er ook uit alsof het met een of andere handheld camera gemaakt is, maar 't is wel vermakelijk.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:20:32 #70
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25167186
Ow dat is jammer dan, illegale dingen liever niet hier.
pi_25190295
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 20:20 schreef nipeng het volgende:
Ow dat is jammer dan, illegale dingen liever niet hier.
Nou ja, zo illegaal zal dat toch niet zijn? Twee van de drie mensen zijn al overleden en de derde vangt al geld genoeg. Ik ben wel benieuwd! Ik hoop toch niet dat de Buma mensen voor het verhandelen van dit soort opnamen gaat vervolgen?
  maandag 21 februari 2005 @ 18:26:31 #72
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25194549
Hmmm ja... wat mag nu precies niet, nipeng? Ik heb hier nog nooit iets verhandeld zien worden, maar we mogen toch wel over bestaande (bootleg)opnamen praten, hoop ik? Anders kan ik ook wel ophouden, met mijn ik-weet-niet-hoeveel videobanden. (die ik overigens nog steeds niet nagekeken heb ) Zitten ook maar erg weinig officieel uitgebrachte dingen tussen.
Dat heb je toch gewoon met bands als The Beatles?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_25194888
Aah joh, natuurliijk verhandelt men hier niks!
Dat doe je toch op IRC?
  maandag 21 februari 2005 @ 20:26:30 #74
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_25195268
Nou ja, volgens mij mag erover praten altijd, maar ik heb er nog weleens een handje van om *kuch* per ongeluk een linkje naar de desbetreffende illegale waren neer te zetten. Maar goed, de FAQ is daar verder duidelijk over, dus ik zal 't voortaan niet meer doen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 21 februari 2005 @ 20:57:47 #75
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25195429
Tuurlijk mag je over bestaande opnames praten
Verder is de faq duidelijk genoeg dunkt me.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 februari 2005 @ 07:56:46 #76
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_25200778
put all your bootlegs in a SCUMBAG!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 23 februari 2005 @ 02:36:49 #77
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_25209141
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 20:20 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind Magical Mystery Tour zelf wel aardig. Naar objective maatstaven gemeten is het inderdaad geen goede film, een beetje mislukt experiment zelfs, maar ik vind het toch wel leuk om naar te kijken.

Ben zelf niet zo'n fan van 'A Hard Days Night' en 'Help' (de films dan). Wel aardig omdat de Beatles er in zitten, maar meer ook niet...
Ik heb zo'n Japanse persing van Sgt. Pepper, met op het end alle Christmas messages voor de fans van '63-'68 (of '69).

Over Hard Days Night wordt opgemerkt dat 'Our next film is going to be in colour'. - 'Yeah. Green' klinkt het dan op de achtergrond. Dat soort ongein staat er veel op, wel leuk.

In het algemeen zijn die messages wel interessant; het verandert gaandeweg van zoetsappige onzin in de vroege jaren 60 tot superwazige hoorspelen (naarmate ze meer drugs gingen gebruiken) in de late jaren 60. Maar altijd hoor je ook in de chaos en de geinliedjes die ze er (soms spontaan) op spelen dat die 4 gasten doordrenkt van muzikaliteit waren.
iedereen is uniek behalve ik
  woensdag 23 februari 2005 @ 07:16:14 #78
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25209953
Wat is eigenlijk de meest experimentele plaat van de Beatles?
pi_25210576
Magical Mystery Tour is het meest psychedelisch, The White Album is het meest gevarieerd.

Ik zou voor een van deze 2 gaan.
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:26:23 #80
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25211589
Hehehe, denk je ff een simpele vraag te stellen, nipeng....

MMT is idd misschien het meest psychedelisch, maar is hij ook het meest experimenteel....? Ik denk het niet eigenlijk. Ik denk dat als geheel Sgt. Pepper's het meest experimentele album is.

Maar het is maar net wat je precies bedoelt. The Beatles hebben natuurlijk nooit een heel 'priegelpiel-album' gemaakt om maar lekker experimenteel bezig te zijn. Ze waren eigenlijk altijd 'functioneel experimenteel', denk ik. Ze gingen daarin uiteindelijk soms best ver (gedwongen ook door de beperkingen van die tijd als je kijkt naar studio-techniek) maar altijd wel met doel het lekker te laten klinken en vooral ook te laten klinken zoals zij het in hun hoofd hadden. Het experimentele hoor je dan m.i. ook meer af aan losse nummers, dan aan een heel album. Al kun je dus zeggen dat bijvoorbeeld het concept van Sgt. Pepper's in z'n geheel redelijk experimenteel was. Maar ja, dat was de medley op de B-kant van Abbey Road in feite ook, al klinkt die muziek op zich niet zo.

Als je kijkt naar losse nummers, dan vind ik 'Tomorrow Never Knows' (van Revolver dus) misschien wel het aller-experimenteelste nummer dat ze hebben gemaakt. Oké, misschien op Revolution 9 (van The White Album) na, maar ik heb er na al die jaren nog steeds moeite mee om dat als 'muziek' te zien.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:33:31 #81
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25211687
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 02:36 schreef Philosocles het volgende:

In het algemeen zijn die messages wel interessant; het verandert gaandeweg van zoetsappige onzin in de vroege jaren 60 tot superwazige hoorspelen (naarmate ze meer drugs gingen gebruiken) in de late jaren 60. Maar altijd hoor je ook in de chaos en de geinliedjes die ze er (soms spontaan) op spelen dat die 4 gasten doordrenkt van muzikaliteit waren.
Die Christmas messages zijn idd erg cool! Erg grappig en melig. Meer nog dan hun muzikaliteit, komt hun humor er in naar voren, vind ik. Beetje Monty Python 'avant la lettre', eigenlijk.

-edit- Nu ik er over nadenk.... misschien zijn die Kerst-flexi's dus wel de meest experimentele platen die The Beatles hebben gemaakt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 23 februari 2005 @ 19:33:15 #82
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_25219069
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:33 schreef Jane het volgende:
[..] Die Christmas messages zijn idd erg cool! Erg grappig en melig. Meer nog dan hun muzikaliteit, komt hun humor er in naar voren, vind ik. Beetje Monty Python 'avant la lettre', eigenlijk. [..]
Helemaal waar ja.

"One day, high in the Alps, two elderly scotsmen are munching on a rare Swiss cheese..".

Dat schiet me er ineens van te binnen. Met 'munching' uitgesproken als 'moenching'.
iedereen is uniek behalve ik
  woensdag 23 februari 2005 @ 19:48:34 #83
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_25219333
Mijn favoriet :

In the long dark corridors of Felpin Mansions, a door slams.

And the shadowy firgure of Count Balder appears. The Count is the eccentric son of Baron Landsberg, the inventor of the rack. He speaks...

"Guten tag, meinen damen and herren. Welcome to Felpin Mansions. The Butler will show you to your rooms. Butler!"

"Yes, Sir!"

"Show the ladies and gentlemens to their rooms."

"Yes, Sir! Come this please."
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 23 februari 2005 @ 19:51:16 #84
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25219387
MMT, White Album en Sgt. Pepper's, check.
Ik zal eens beginnen met MMT.
  Redactie Frontpage woensdag 23 februari 2005 @ 20:23:20 #85
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_25219901
Er bestaat ook een outtake van die befaamde kerstsingels. Dit tijdens de opname van Think for yourself. George Martin liet de micro open en de meest geweldige onzin kwam op tape te staan. Ik heb deze opname ooit gehoord en een half uur krom gelegen.

Matches
Candles
Matches
Candles
Matches
Candles
..........................:P
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 23 februari 2005 @ 20:34:16 #86
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25220095
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 20:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Matches
Candles
Matches
Candles
Matches
Candles
..........................:P
Podgy The Bear and Jasper, als ik het goed heb. o.i.d., igg
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage woensdag 23 februari 2005 @ 20:42:07 #87
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_25220237
Tien punten voor Jane!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 23 februari 2005 @ 21:39:00 #88
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25221333
Btw nipeng, om nog even op de eerdere discussie terug te komen...

Natuurlijk zijn wij allemaal heel braaf hier. We zijn tenslotte Beatlesfans. Maar je weet toch wel wie één van de meest fervente verzamelaars van Beatlesbootlegs ooit was, he?

.
.
.
.
.

Juist! Mr. John Lennon himself!
quote:
The law and bootlegging have often made strange bedfellows, particularly when releases have the often tacit agreement of the bootlegged artist. Bruce Springsteen was one young performer whose early reputation was built on bootlegs of his infamous live shows by converts. John Lennon collected himself. But success breeds contempt, almost inevitably, and various purges, from within the industry and even up to the FBI, have put a crimp in the bootleggers art.

bron
Kon geen betere quote vinden, want als je op 'Lennon+collection+Beatles+bootlegs' zoekt met google, dan kom je eerst op héééééél veel andere sites terecht.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 23 februari 2005 @ 21:55:17 #89
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25221644
Ik dacht dat MJ nog steeds de rechten van het beatles werk bezat
pi_25221798
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 21:55 schreef nipeng het volgende:
Ik dacht dat MJ nog steeds de rechten van het beatles werk bezat
Is dat zo? Ik hoor daar steeds andere verhalen over, soms dat MJ het heeft, soms dat Paul het weer teruggekocht heeft en andere keren hoor ik dat Sony het van MJ heeft overgekocht (of als borg heeft gebruikt?) toen MJ schulden had
pi_25223935
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 20:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Matches
Candles
Matches
Candles
Matches
Candles
Je moet toch wat als je geen papier + pen bij je hebt .
  zondag 27 februari 2005 @ 15:21:55 #92
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25282284
Paul heeft er sinds afgelopen vrijdag weer een kleinkind bij.
quote:
Stella McCartney gives birth to a baby boy

NEW YORK (AP) — Stella McCartney, fashion designer and daughter of Paul McCartney, has given birth to a baby boy in London, according to People magazine.

De rest van het bericht
Zou leuk zijn als ze hem 'George' noemen, aangezien de baby geboren is op de geboortedag van George Harrison. Tenminste, George dacht altijd dat het 25 februari was, maar kwam er naar verluid op latere leeftijd achter dat het eigenlijk de 24ste was. Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar 'tis wel een grappig toeval dat Stella's zoon op zijn (officiele?) verjaardag geboren is.


Stella en opa

[ Bericht 6% gewijzigd door Jane op 27-02-2005 15:28:55 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 27 februari 2005 @ 15:27:21 #93
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_25282355
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 22:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik hoor daar steeds andere verhalen over, soms dat MJ het heeft, soms dat Paul het weer teruggekocht heeft en andere keren hoor ik dat Sony het van MJ heeft overgekocht (of als borg heeft gebruikt?) toen MJ schulden had
Inderdaad voor zover ik weer heeft Paul de rechten ook weer in eigen handen
  zondag 27 februari 2005 @ 15:36:53 #94
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_25282493
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:26 schreef Jane het volgende:
Hehehe, denk je ff een simpele vraag te stellen, nipeng....

MMT is idd misschien het meest psychedelisch, maar is hij ook het meest experimenteel....? Ik denk het niet eigenlijk. Ik denk dat als geheel Sgt. Pepper's het meest experimentele album is.

Maar het is maar net wat je precies bedoelt. The Beatles hebben natuurlijk nooit een heel 'priegelpiel-album' gemaakt om maar lekker experimenteel bezig te zijn. Ze waren eigenlijk altijd 'functioneel experimenteel', denk ik. Ze gingen daarin uiteindelijk soms best ver (gedwongen ook door de beperkingen van die tijd als je kijkt naar studio-techniek) maar altijd wel met doel het lekker te laten klinken en vooral ook te laten klinken zoals zij het in hun hoofd hadden. Het experimentele hoor je dan m.i. ook meer af aan losse nummers, dan aan een heel album. Al kun je dus zeggen dat bijvoorbeeld het concept van Sgt. Pepper's in z'n geheel redelijk experimenteel was. Maar ja, dat was de medley op de B-kant van Abbey Road in feite ook, al klinkt die muziek op zich niet zo.

Als je kijkt naar losse nummers, dan vind ik 'Tomorrow Never Knows' (van Revolver dus) misschien wel het aller-experimenteelste nummer dat ze hebben gemaakt. Oké, misschien op Revolution 9 (van The White Album) na, maar ik heb er na al die jaren nog steeds moeite mee om dat als 'muziek' te zien.

Ik ben het bijna helemaal met je eens Alleen vind ik dus dat het experimenteren idd al begon met Revolver en idd met name Tomorrow Never Knows een GEWELDIGE nummer.
Of Sgt. Pepper's het meest experimentele album ooit van The Beatles is valt over te disscuseren denk ik smaken verschillen , zo vind ik namenlijk de White Album het meest experimentele album .

Ook vind ik het raar dat jullie het nog niet met zijn allen het over Yellow Submarine hebben gehad (over psychedelisch gesproken) maar oke ik geef toe MMT zou toch wel DE psychedelische zijn van allemaal.

Maar zoals ik al zei zo heeft iedereen zijn eigen favorite album en eigen smaak
  zondag 27 februari 2005 @ 15:48:28 #95
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25282648
quote:
Op zondag 27 februari 2005 15:27 schreef Sasami het volgende:

[..]

Inderdaad voor zover ik weer heeft Paul de rechten ook weer in eigen handen
Wanneer zou dat dan gebeurd moeten zijn? Volgens mij namelijk niet hoor, maar het is natuurlijk altijd mogelijk dat ik het nieuws gemist heb. Al is het wel zulk groot muzieknieuws (denk ik) dat het ook weer moeilijk te missen zou zijn.

Volgens mij bezitten MJ en Sony samen nog steeds de publishing rights van het grootste deel van de Beatlescomposities. Heb net ook nog gegoogled (want dan zou er toch iets over te vinden moeten zijn?) en niks over dat McCartney ze in handen zou hebben gekregen.
quote:
Back in 1963, the Beatles gave their publishing rights to Northern Songs, a company created by their manager, Brian Epstein, and a music publisher, Dick James. Northern Songs went public in 1965, and John Lennon and Paul McCartney each had 15% of the company's shares, while Dick James and the company's chairman, Charles Silver, held a controlling 37.5% of shares. In 1969, James and Silver sold Northern Songs and its assets to the Associated Television Corporation (ATV).

In 1985, ATV's music catalog was sold, and Michael Jackson was the high bidder. Jacko paid a reported $47 million for the publishing rights to somewhere between 159 to 260 Beatles songs. A decade later, Jackson and Sony merged their music publishing businesses. Since 1995, Jackson and Sony/ATV Music Publishing have jointly owned most of the Beatles songs.

While the Jackson-Sony collection includes practically all of the Beatles' greatest hits, they don't have every little thing. Paul McCartney bought the rights to "Love Me Do," "Please, Please Me," "P.S. I Love You," and "Tell Me Why." Northern Songs never owned these early tunes, so they weren't included in the ATV deal.

In the past few years, the media has speculated that Jacko may need to sell the Beatles' rights to pay for his extravagant lifestyle and mounting legal costs. Sony reports that Jackson used his half of the Beatles' catalog as collateral for a loan from the music company. If Jackson defaults on the loan, Sony has the right to buy his share. In 2001, Jackson stated: "The Beatles catalogue is not for sale, has not been for sale and will never be for sale." But who knows? Maybe he'll try to take a sad song and make it better by cashing in.

Bron
Maar mocht iemand beter op de hoogte zijn dan ik, laat het dan aub weten! Zou namelijk wel erg goed nieuws zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 27-02-2005 15:53:34 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 27 februari 2005 @ 15:52:17 #96
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25282694
Vraag me trouwens ook af of Yoko Ono het wel zou toestaan dat Macca ze alleen in handen krijgt. Ik zie haar er wel voor aan dat ze dat ook niet helemaal zou zien zitten. Destijds (toen MJ ze dus in handen kreeg) deden McCartney en Ono ook een gezamenlijke poging ze te kopen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_25298939
quote:
Op zondag 27 februari 2005 15:36 schreef Sasami het volgende:
Of Sgt. Pepper's het meest experimentele album ooit van The Beatles is valt over te disscuseren denk ik smaken verschillen , zo vind ik namenlijk de White Album het meest experimentele album .
Ik denk niet dat 't psychedelica-gehalte iets met smaak heeft te maken. Ik vind White Album ook een gaaf album, maar zo gek psychedelisch is 't toch niet? Wel is de productie apart te noemen. Ik heb 't altijd meer ervaren als een soort demo. Mega-plaat, daar niet van
quote:
Ook vind ik het raar dat jullie het nog niet met zijn allen het over Yellow Submarine hebben gehad (over psychedelisch gesproken)
De film heeft vrij psychedelische trekjes inderdaad. De CD, ach.. Die paar liedjes zijn leuk, maar de filmcomposities van George Martin verpesten de CD behoorlijk.
Toch zonde, nummers als Hey Bulldog en Only a Northen Song zijn zeer de moeite waard.
  maandag 28 februari 2005 @ 15:35:42 #98
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_25299534
quote:
Op maandag 28 februari 2005 14:27 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik denk niet dat 't psychedelica-gehalte iets met smaak heeft te maken. Ik vind White Album ook een gaaf album, maar zo gek psychedelisch is 't toch niet? Wel is de productie apart te noemen. Ik heb 't altijd meer ervaren als een soort demo. Mega-plaat, daar niet van
Ik ben het er dus absoluut niet met je eens want wat is revolution nr 9 dan, niet psychedelisch of
een Dear prudence of while my guitar gently wheeps... en is een soort van demo album dan ook niet experimenteren? en dan kan ik ook beginnen is sgt pepper dan wel zo psychedelisch? ja een Luchy in the sky with diamonds en ja een within without you MAAR een when i am 64 dan?

Maar goed begrijp me niet verkeerd ja ik vind sgt peppers wel psychedelisch MAAR ik vind dat ze bij de white album veel meer hebben geexperimenteerd.

Maar goed ik ben vaker met Beatles fan in een disscussie geraakt om mijn idee dat de white album meer experimenteler is
quote:
De film heeft vrij psychedelische trekjes inderdaad. De CD, ach.. Die paar liedjes zijn leuk, maar de filmcomposities van George Martin verpesten de CD behoorlijk.
Toch zonde, nummers als Hey Bulldog en Only a Northen Song zijn zeer de moeite waard.



De film is idd behoorlijk psychedelisch maar ook hier vind ik dat er een paar psychedelische liedjes bij zijn bovendien vind ik die filmcomposities van George Martin de moeite waard

[ Bericht 23% gewijzigd door Sasami op 28-02-2005 15:43:02 ]
pi_25299616
quote:
Op maandag 28 februari 2005 14:27 schreef webfreak het volgende:
Ik vind White Album ook een gaaf album, maar zo gek psychedelisch is 't toch niet?
Ik denk niet dat psychedelisch hetzelfde is als experimenteel. White Album is een beetje een mixed bag qua experimenten. Aan de ene kant heb je hele standaard en traditionele nummers(Mother Nature's Son, Don't pass me By), en aan de andere kant staan weer hele vreemde dingen (Hapiness is a Warm Gun, Helter Skelter, Revolution #9 etc.).

Ik ben het eigenlijk wel heel erg met Jane eens, dat het experiment vaak functioneel was en dat dan Sgt. Pepper wel naar voren springt (lees dan vooral eens dat boek over hun opname sessies). Voor de rest zijn er per album inderdaad wat uitschieters, maar zou ik het ook niet direct over hun experimenteelste album hebben.

Je zou denk ik wel een hele rare experimentele compilatie kunnen maken denk ik.
  maandag 28 februari 2005 @ 15:46:36 #100
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_25299622
quote:
Op zondag 27 februari 2005 15:48 schreef Jane het volgende:

[..]

Wanneer zou dat dan gebeurd moeten zijn? Volgens mij namelijk niet hoor, maar het is natuurlijk altijd mogelijk dat ik het nieuws gemist heb. Al is het wel zulk groot muzieknieuws (denk ik) dat het ook weer moeilijk te missen zou zijn.

Volgens mij bezitten MJ en Sony samen nog steeds de publishing rights van het grootste deel van de Beatlescomposities. Heb net ook nog gegoogled (want dan zou er toch iets over te vinden moeten zijn?) en niks over dat McCartney ze in handen zou hebben gekregen.
[..]

Maar mocht iemand beter op de hoogte zijn dan ik, laat het dan aub weten! Zou namelijk wel erg goed nieuws zijn.
Hmm oke ik kan er idd verder ook niets over vinden ik dacht echt dat Michael Jackson inmiddels de rechten verkocht had aan Paul bijkbaar dus niet

Mijn fout
pi_25318275
quote:
Op maandag 28 februari 2005 15:35 schreef Sasami het volgende:
bovendien vind ik die filmcomposities van George Martin de moeite waard
Da's volgens mij voor 't eerst dat ik iemand hoor die positief is over die filmdeuntjes..
Ik vind er zelf echt geen hol aan. Ze zijn uiteraard leuk op de achtergrond van de film, maar om ze nou echt te gaan beluisteren... Het sluit ook niet echt aan op de éérste helft van de plaat imho.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 21:07:29 #102
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_25318626
Yellow Submarine Songtrack is dan ook een stuk beter te pruimen zonder die filmscores.

De originele Submarine voor de heb en de Songtrack versie voor de luister, zeg maar
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:57:18 #103
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_25350883
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 20:47 schreef webfreak het volgende:

[..]

Da's volgens mij voor 't eerst dat ik iemand hoor die positief is over die filmdeuntjes..
Ik vind er zelf echt geen hol aan. Ze zijn uiteraard leuk op de achtergrond van de film, maar om ze nou echt te gaan beluisteren... Het sluit ook niet echt aan op de éérste helft van de plaat imho.
Ik ben gewoon positief gezind maar gelijk heb je wel dat het niet aansluit aan kant a van de plaat.
pi_25353712
quote:
Op zondag 16 januari 2005 17:58 schreef el_hombre het volgende:
Bedankt voor de felicitaties.
De voornaamste reden dat ik Abbey Road gekocht heb en niet Sgt Pepper was omdat ik de liedjes van Abbey Road minder goed ken.
"lucy in the sky with diamonds", "with a little help from my friends" , "when I am sixty-four" en "She`s Leaving home ken ik al een tijdje en heb ik ook zeer vaak gehoord. Van Abbey Road kende ik eigenlijk alleen Maxwell`s Silver Hammer goed.
Ook vind ik het leuk dat de nummers van Abbey Road in elkaar overlopen. Bij Sgt Pepper is dat ook wel zo maar bij Abbey Road is dat bij meer nummers zo en is het voor mijn gevoel ook beter uitgewerkt.
Maar ik ga toch nog Sgt. Pepper kopen!
en dan is maxwell's silver hammer nog een van de minste nummers

Abbey Road is denk ik toch het beste album van deze wereld band!! Of het mijn favoriet is..... moeilijk...denk of Abbey of revolver << die moet je zeker ook kopen!!

[ Bericht 7% gewijzigd door Heuvel1981 op 05-03-2005 10:48:53 ]
pi_25353864
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:26 schreef Jane het volgende:
Hehehe, denk je ff een simpele vraag te stellen, nipeng....

MMT is idd misschien het meest psychedelisch, maar is hij ook het meest experimenteel....? Ik denk het niet eigenlijk. Ik denk dat als geheel Sgt. Pepper's het meest experimentele album is.

Maar het is maar net wat je precies bedoelt. The Beatles hebben natuurlijk nooit een heel 'priegelpiel-album' gemaakt om maar lekker experimenteel bezig te zijn. Ze waren eigenlijk altijd 'functioneel experimenteel', denk ik. Ze gingen daarin uiteindelijk soms best ver (gedwongen ook door de beperkingen van die tijd als je kijkt naar studio-techniek) maar altijd wel met doel het lekker te laten klinken en vooral ook te laten klinken zoals zij het in hun hoofd hadden. Het experimentele hoor je dan m.i. ook meer af aan losse nummers, dan aan een heel album. Al kun je dus zeggen dat bijvoorbeeld het concept van Sgt. Pepper's in z'n geheel redelijk experimenteel was. Maar ja, dat was de medley op de B-kant van Abbey Road in feite ook, al klinkt die muziek op zich niet zo.

Als je kijkt naar losse nummers, dan vind ik 'Tomorrow Never Knows' (van Revolver dus) misschien wel het aller-experimenteelste nummer dat ze hebben gemaakt. Oké, misschien op Revolution 9 (van The White Album) na, maar ik heb er na al die jaren nog steeds moeite mee om dat als 'muziek' te zien.

Nou MMT is toch behoorlijk experimenteel (en zwaaaar onderschat). Luister naar Blue Jay Way, I Am a Walrus, Strawberry Fields, Penny Lane...maar ok SGT is denk ik in zijn geheel het meest..

En het geweldige nummer Tomorrow never knows....oei oei oei wat een topplaat!! Ik heb de antholgy dvd's van de Beatles en dan zie je de dan nog 3 Beatles en Martin luisteren naar dat nummer.....schitterend Maar ook de terugwaardse gitaarsolo van I;m Only Sleeping is briljant en zeer uitzonderlijk voor die tijd
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:16:26 #106
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25354700
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:45 schreef Heuvel1981 het volgende:
Nou MMT is toch behoorlijk experimenteel (en zwaaaar onderschat). Luister naar Blue Jay Way, I Am a Walrus, Strawberry Fields, Penny Lane...maar ok SGT is denk ik in zijn geheel het meest..
Mmm, ik heb in één van de eerdere delen van deze reeks al eens gezegd dat ik MMT niet zozeer een compleet album vind. Eigenlijk om de simpele reden dat het dat ook niet is. Oorspronkelijk is hij uitgebracht als EP, 2 singles in een hoesje met een boekje met een stripverhaal. Toen men hem later (met name ook voor de Amerikaanse markt) als LP wilde uitbrengen, heeft men er gewoon wat (eerdere) nummers aan toegevoegd. O.a. dus Strawberry Fields Forever en Penny Lane, maar die nummers waren in eerste instantie bedoeld voor Sgt. Pepper en uiteindelijk voor de release van het album als single uitgebracht. Die nummers horen dus (imho) niet echt bij MMT. Net als bijvoorbeeld All You Need Is Love er ook niet bijhoort. Ook al uitgebracht als single vóór de release van Sgt. Pepper.

M.a.w., MMT is naar mijn mening meer een verzameling losse nummers. In ieder geval geldt dat voor de nummers die eraan zijn toegevoegd om hem op LP te kunnen uitbrengen. En van alle andere Beatlesalbums kun je zeggen dat het complete albums zijn, die ook zodanig samengesteld zijn. Zelfs The White Album, die toch vaak omschreven wordt als een collectie solo-nummers van de leden.

Dit alles doet natuurlijk niets af aan het experimentele, danwel psychedelische van de afzonderlijke nummers. Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat ik het geen album vind zoals de overige albums 'albums' zijn.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_25610835
Gisteren werd in NOVA aandacht besteed aan de Abbey Road Studio.. T/m 3 April is die namelijk open voor publiek.
Ik ben aan 't twijfelen om erheen te gaan, maar ik vraag me dus af wát er precies te zien is.
Op de Abbeyroad-site staat een hele lijst films die er gedraaid word.. Dat vind ik opzich niet zo bijster interessant (het zijn grotendeels films als Shrek, Braveheart e.d.). Er staat ook dat we een kiekje kunnen nemen in Studio 2 (where it all went down), dat klinkt heel gaaf, maar ik vraag me af wat ik me hier bij voor moet stellen, en met name: of het de moeite waard is om ervoor naar Londen af te reizen.

Nokia3310, jij gaat ongetwijfeld langs daar, zou je kort verslag kunnen uitbrengen?
  zondag 20 maart 2005 @ 17:38:01 #108
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25614655
Ik ga er denk ik wel even langs ja, hoewel de kaarten voor de films inmiddels wel uitverkocht zijn denk ik. Ik zal in ieder geval informeren of er rondleiding zijn, dan ga ik er zeker wel heen. Is toch wel leuk om de binnenkant van de studio te zien als je zowat dagelijks de buitenkant ziet
NSJ & Lowlands still on my mind
  zondag 20 maart 2005 @ 20:23:31 #109
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25618527
Kennen jullie deze al?

pi_25638152
quote:
Op zondag 20 maart 2005 17:38 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik ga er denk ik wel even langs ja, hoewel de kaarten voor de films inmiddels wel uitverkocht zijn denk ik.
Nope! Ik heb vanmorgen nog 2 kaartjes bemachtigd voor Woensdagochtend.
Ik vertrek morgen richting Londen, heb er zin in
  maandag 21 maart 2005 @ 17:53:00 #111
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25639899
Oh dan ga ik ook wel even bellen. Wanneer wordt A hard day's night gedraaid? En wat ga jij zien? Misschien kunnen we wel even meeten
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_25640586
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:53 schreef Nokia3310 het volgende:
Oh dan ga ik ook wel even bellen. Wanneer wordt A hard day's night gedraaid? En wat ga jij zien? Misschien kunnen we wel even meeten
Dat zou wel leuk zijn
Op http://www.abbeyroad.co.uk/film05/showtimes.php staan de filmtijden. Beatle-films draaien de komende paar dagen niet, helaas.
Ik ga Woensdagmiddag naar "Pink Floyd: The Wall". Die heb ik uiteraard al vaker gezien, maar het is beter dan ChickenRun Maargoed, het gaat me eigenlijk ook niet zo om de film, waarschijnlijk ga ik gewoon anderhalf uur om me heen kijken hoe studio 1 eruit ziet..
Ik heb gelezen dat je, vóór aanvang van de film door Studio 2 mag wandelen (kriebels )
  Redactie Frontpage dinsdag 22 maart 2005 @ 00:41:03 #113
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_25651314
Bastard!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 22 maart 2005 @ 01:22:02 #114
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25651862
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:21 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dat zou wel leuk zijn
Op http://www.abbeyroad.co.uk/film05/showtimes.php staan de filmtijden. Beatle-films draaien de komende paar dagen niet, helaas.
Ik ga Woensdagmiddag naar "Pink Floyd: The Wall". Die heb ik uiteraard al vaker gezien, maar het is beter dan ChickenRun Maargoed, het gaat me eigenlijk ook niet zo om de film, waarschijnlijk ga ik gewoon anderhalf uur om me heen kijken hoe studio 1 eruit ziet..
Ik heb gelezen dat je, vóór aanvang van de film door Studio 2 mag wandelen (kriebels )
Er zijn inderdaad nog genoeg kaartjes, alleen de Beatles films zijn uitverkocht. Wel cool dat je van te voren even een kijkje kunt nemen in studio 2! Ik weet nog niet of ik ga, vind de films nou niet echt aantrekkelijk, maar even studio 2 in is natuurlijk wel cool! Ik heb ook wel eens gehoord dat er af en toe rondleidingen gegeven worden in Abbey Road, misschien kan ik dat anders doen. Have fun in ieder geval! Hoe lang blijf je? Nog tips nodig voor andere dingen om te doen in Londen?
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_25653626
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 01:22 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad nog genoeg kaartjes, alleen de Beatles films zijn uitverkocht. Wel cool dat je van te voren even een kijkje kunt nemen in studio 2! Ik weet nog niet of ik ga, vind de films nou niet echt aantrekkelijk, maar even studio 2 in is natuurlijk wel cool! Ik heb ook wel eens gehoord dat er af en toe rondleidingen gegeven worden in Abbey Road, misschien kan ik dat anders doen. Have fun in ieder geval! Hoe lang blijf je? Nog tips nodig voor andere dingen om te doen in Londen?
Dank voor het aanbod, maar het is inmiddels m'n 3e keer Londen, dus ik weet de weg
Het gaat mij ook vooral om Studio 2, maar om uberhaupt de studio binnen te lopen vind ik al spannend
pi_25702730
Ben weer terug
Heel gaaf was 't! Ik kreeg echt de kriebels toen ik studio 2 binnenliep (en ben er ook 't volle uur verbleven

Als je binnenkomt valt meteen de aparte geur op. Dat maakt 't op de een of andere manier heel sfeervol. Het lijkt veel kleiner dan ik dacht. Als je bijvoorbeeld de opnames bekijkt van George, Paul en Ringo uit 1995 (anthology dvd), lijkt 't alsof de studio drie keer zo groot is
In de studio hingen foto's van artiesten die er hebben opgenomen (met name beatle-foto's eigenlijk ), en 't viel me op dat er sinds de jaren '60 ontzettend weinig is veranderd.
De vloer is hetzelfde (erg oud, vol met diepe krassen ), en tegen de muur hangen een soort dunne lange matrassen, die dienen als dempmateriaal. Deze hangen er al vanaf 't begin van de 60's!!! (moest ze dus wel even aanraken ).
Ook zag ik een paar hele oude luidsprekers achterin de studio hangen, die ook alweer heel wat jaartjes meegaan.
Het plafond is vrij hoog, en als je naar boven kijkt zie je ook dat 't niet al te vaak is schoongemaakt.
Verder stonden er een aantal piano's en orgels tentoongesteld. Ééntje waar Hey Jude op is gespeeld, een ander waar Lady Madonna op is gespeeld, en een hammond orgeltje waar David Gilmour met z'n tengels aan heeft gezeten (én Joss Stone én The Bees maarja... boeiend )

Daarna ging ik Studio 1 binnen (waar o.a. All You Need is opgenomen). Die is een stuk groter, en blijkt ook nog vaker te worden gebruikt. Nu is 'ie ingericht als filmzaal, dus veel kan ik er niet van zien.

Al met al een magische ervaring (en uniek ). Oh, ranzig detail: Ik heb iets uit m'n neus gepulkt, en onder de trap gegooid, om toch te kunnen zeggen: ER LIGT EEN STUKJE VAN MIJ IN STUDIO 2!!!!

[ Bericht 20% gewijzigd door webfreak op 24-03-2005 11:06:31 ]
pi_25702876
Ohja, mocht helaas geen foto's maken in het pand, en een jamsessie op de piano's zat er ook niet in

Maar toch, om even een beeld te geven:


[ Bericht 16% gewijzigd door webfreak op 24-03-2005 11:12:51 ]
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:30:41 #118
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25705446
Wow dat heb je snel gedaan! Dus je bent alleen voor de film naar Londen gegaan of heb je verder nog iets gedaan? Klinkt wel gaaf studio 2, moet er zeker een keer heen. Ben momenteel hard bezig om alsnog kaartjes te bemachtigen van A Hard Day's Night. Ik kwam gisteren trouwens langs Abbey Road en toen zag ik staan van het filmfestival en moest gelijk aan jou denken webfreak
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_25707650
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:30 schreef Nokia3310 het volgende:
Wow dat heb je snel gedaan! Dus je bent alleen voor de film naar Londen gegaan of heb je verder nog iets gedaan? Klinkt wel gaaf studio 2, moet er zeker een keer heen. Ben momenteel hard bezig om alsnog kaartjes te bemachtigen van A Hard Day's Night. Ik kwam gisteren trouwens langs Abbey Road en toen zag ik staan van het filmfestival en moest gelijk aan jou denken webfreak
cool
Ik was gisteren rond half 11 op Abbey Road, even wat zebra-foto's gemaakt (fantastisch origineel idee ja ), en rond 11 uur de Studios in.

Ik ben inderdaad alleen voor het filmfestival gegaan. Precies 24 uur in Londen verbleven, maar was erg de moeite waard!
  donderdag 24 maart 2005 @ 16:22:13 #120
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25709394
Te gek, webfreak!

Btw, aanstaande zaterdag organiseert Beatles Unlimited weer de jaarlijkse Beatlesconventie.
quote:
Every year, on Easter Saturday, BEATLES UNLIMITED organises its annual International Beatles Convention at the Music centre Vredenburg, Utrecht, Netherlands, next is 26th of March 2005. This annual event, the biggest on the European continent, has been held since 1980, with a Beatles market, exhibitions, an auction, films, video and laserdisc shows, a quiz, speakers and live music. Famous Beatles sound alike bands (Bootleg Beatles, Instant Karma, Lenny Pane, Pete Best and others) performed at these conventions. Through the years B.U. has welcomed guests such as Pete Best, Louise Harrison, Laurence Juber, Denny Laine, Cynthia Lennon, Mike McCartney, Henry McCullough, Jimmy Nicol, Tony Sheridan & many others.

Meer op de Beatles Unlimited site
Ik ga dit jaar (weer) niet trouwens. Vorig jaar ook al niet, voor het eerst in 20 jaar of zo. Maar het is voor fans wel leuk om naar toe te gaan hoor.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_25726010
Uit het topic van Wing, een geweldige cover van I Want To Hold Your Hand

http://www.wingtunes.com/(...)ld%20Your%20Hand.mp3
pi_25729459
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 10:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Uit het topic van Wing, een geweldige cover van I Want To Hold Your Hand

http://www.wingtunes.com/(...)ld%20Your%20Hand.mp3
Geniaal
pi_25760190
I Am The Walrus

Als ik stoned ben draai ik dat nummer met gemak 10 keer achter elkaar, waarna ik het album Revolver dan draai.

Briljant nummer!!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_25760446
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:06 schreef IdlersDream het volgende:
I Am The Walrus

Als ik stoned ben draai ik dat nummer met gemak 10 keer achter elkaar
Als je dat met Revolution 9 doet, kan 't fatale gevolgen met zich meebrengen.
pi_25764246
Ohja, 'nieuws'
quote:
The Sunday Times - Britain: March 20, 2005

McCartney wrote Sgt Pepper ‘with a little help from his roadie friend’

A ROAD manager for the Beatles who was shot dead by police in Los Angeles left behind diaries in which he claimed to have co-written some of the group’s songs, writes Maurice Chittenden.
Mal Evans, who died 29 years ago after allegedly brandishing a rifle during a domestic row, said he helped Sir Paul McCartney write the title track to Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band.

Evans also claimed he helped to compose Fixing a Hole — or Where the Rain Comes In, as he called it — as McCartney sat at a piano in the Beatle’s home. He hoped to get royalties but instead had to make do with £38-a-week pay.

Extracts from the diaries, which span the life of the group’s fame, are published for the first time today in The Sunday Times Magazine.

Evans was a phone engineer in Liverpool in the early 1960s when he first saw the Beatles perform at the Cavern Club. His 6ft 3in frame and gentle manner helped him secure a part-time job as a bouncer and when he became friends with the group their manager, Brian Epstein, offered him a job. He went on to play the Hammond organ on You Won’t See Me on the Rubber Soul album in 1965, bass harmonium on Being for the Benefit of Mr Kite! on the Sgt Pepper album and a piano on A Day In the Life on the same album.

A diary entry in February 1967 says: “Sergeant Pepper sounds good. Paul tells me that I will get royalties on the song — great news, now perhaps a new home.”

Neither McCartney nor the band’s Apple label would comment. However, Keith Badman, author of The Beatles Off the Record, said he had obtained a tape of Evans talking months before his death in which he repeated the claims. “Mal said he was asked if he minded if they did not put his name on the song because Lennon-McCartney was a really hot item,” said Badman.
pi_25846286
pi_25885907
Is er hier al iemand naar de Abbey Road Studio's geweest?
Yeah!
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:13:19 #128
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25886154
Lees een paar posts terug...

Ik ga het morgen proberen. Kaartjes voor Yellow Submarine zijn uitverkocht maar ik ga er gewoon heen (woon toch dichtbij ) en kijk of het lukt.
NSJ & Lowlands still on my mind
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:22:36 #129
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25886368
Jee! Ik dacht laat ik toch nog eens op ticketmaster kijken en opeens waren er kaartjes voor de Beatles films! Ik ga nu zaterdagavond naar A Hard Day's Night. Ik probeerde ook voor Yellow Submarine maar dat gaat op de een of andere manier fout...
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_25886549
tvp ik is beatles o fiel
pi_25886965
Voor de verzamelaars: Elke donderdag is er in winkelcentrum Babylon (Den Haag, vlakbij Den Haag Centraal) een soort vlooienmarktje. Daar zag ik een kraampje staan die wat Beatles spullen verkocht, waaronder totaal nutteloze aardewerken hoofden (of waren het mokken in de vorm van een hoofd?) van The Beatles uit de St. Pepper's tijd. Ik weet niet hoe duur ze waren, maar misschien is iemand geïnteresseerd?

Elke donderdag dus!
pi_25887194
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 18:29 schreef Hilzillah het volgende:
tvp ik is beatles o fiel
Bewijzen!!
  donderdag 31 maart 2005 @ 23:10:55 #133
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_25893794
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 18:48 schreef MadGuy het volgende:
Voor de verzamelaars: Elke donderdag is er in winkelcentrum Babylon (Den Haag, vlakbij Den Haag Centraal) een soort vlooienmarktje. Daar zag ik een kraampje staan die wat Beatles spullen verkocht, waaronder totaal nutteloze aardewerken hoofden (of waren het mokken in de vorm van een hoofd?) van The Beatles uit de St. Pepper's tijd. Ik weet niet hoe duur ze waren, maar misschien is iemand geïnteresseerd?

Elke donderdag dus!
Het komt me vaag bekend voor. Klinkt interessant, maar ik vrees dat het troep is. Ik kon via Google niet 1-2-3 een pic vinden.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_25917189
Ik ben laatst bij de internationale beatle conventie van the beatles unlimited geweest.
De kleermaker van The Beatles en de advocaat van The Beatles en Eppstein waren ook aanwezig.
ze deden ook een wedstrijd met 6 beatle coverbands om de "Golden Apple Award" leuk initiatief.
Mijn vader zit in "stichting the beatles in blokker"Hij heeft er mede voor gezorgd dat er een beatle monument (de énigste in Nederland!!) in Oosterblokker kwam.
daar hebben ze het enigste concert ooit in nederland gegeven.
ik weet niet of dit bij jullie bekend is?
maar als jullie beatle fans zijn denk ik van wel.
pi_25923260
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 21:36 schreef BeRightBack het volgende:
Ik ben laatst bij de internationale beatle conventie van the beatles unlimited geweest.
De kleermaker van The Beatles en de advocaat van The Beatles en Eppstein waren ook aanwezig.
ze deden ook een wedstrijd met 6 beatle coverbands om de "Golden Apple Award" leuk initiatief.
Mijn vader zit in "stichting the beatles in blokker"Hij heeft er mede voor gezorgd dat er een beatle monument (de énigste in Nederland!!) in Oosterblokker kwam.
daar hebben ze het enigste concert ooit in nederland gegeven.
ik weet niet of dit bij jullie bekend is?
maar als jullie beatle fans zijn denk ik van wel.
Uiteraard.
Dat optreden stond vorig jaar trouwens centraal, toen was 't precies 40 jaar geleden.

Leuk showtje is dat wel. Leuk wanneer 't hele publiek op 't podium word uitgenodigd, en iedereen omvalt (terwijl de muziek gewoon door blijft gaan )
pi_25923482
Ik ben opgegroeid met The Beatles. Abbey Road en Sgt. Peppers zijn net als Madelief en Ome Willem jeugdsentiment voor me. Na een lange periode weinig van The Beatles beluisterd te hebben ben ik nu weer even terug bij 'mijn roots' (onzin eigenlijk aangezien ik een kind van de jaren '80 ben..). Ik heb bijna alle albums in m'n bezit en ben met name te spreken over de periode '65-'70
Mijn top 10 van vandaag:

1) a Day in The Life
2) Eleanor Rigby
3) Cry Baby Cry
4) I want you (She's so heavy)
5) Strawberry Fields Forever
6) Ticket to Ride
7) Norwegian Wood (The Bird Has Flown)
8) You Never give me your Money
9) Here, There and Everywhere
10) Two of Us
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_25923628
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:35 schreef nozem het volgende:
Na een lange periode weinig van The Beatles beluisterd te hebben ben ik nu weer even terug bij 'mijn roots' (onzin eigenlijk aangezien ik een kind van de jaren '80 ben..).
Opgegroeid met Paul's solowerk dan?
pi_25923761
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:46 schreef webfreak het volgende:

[..]

Opgegroeid met Paul's solowerk dan?
Ik vond Flowers in the Dirt toen eigenlijk behoorlijk goed.. mijn neef (10 jaar ouder) had dat album eens gekocht en er kopietjes (bandjes) van gemaakt, ik vraag me af wat ik nu van dat album zou vinden als ik het nog eens zou horen..

[ Bericht 2% gewijzigd door nozem op 02-04-2005 02:05:30 ]
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_25926553
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Uiteraard.
Dat optreden stond vorig jaar trouwens centraal, toen was 't precies 40 jaar geleden.

Leuk showtje is dat wel. Leuk wanneer 't hele publiek op 't podium word uitgenodigd, en iedereen omvalt (terwijl de muziek gewoon door blijft gaan )
Je bedoelt het optreden in blokker toch..?
ik weet niet dat er toen mensen het podium op kwamen hoor.. leg uit
pi_25930076
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:15 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Je bedoelt het optreden in blokker toch..?
ik weet niet dat er toen mensen het podium op kwamen hoor.. leg uit
Op de beatle-festatie vorig jaar lieten ze een DVD'tje zien van het optreden in Nederland..
Toen kwam 't hele publiek naar beneden, en werden the beatles meegesleurd in de menigte
pi_25932946
Ik zat te denken.. Zou 't geen puik idee zijn voor Michael Jackson om Not Guilty te coveren?
Of heeft 'ie alleen rechten van Lennon/McCartney songs?
  zaterdag 2 april 2005 @ 16:44:59 #142
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_25933207
Nou ja, dan kan hij altijd nog een cover van "We can work it out" opnemen, of zo..

Ik geloof dat hij "Come Together" ook al eens gecovered heeft.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_25933347
Ze komen uit een mooie stad.
pi_25935332
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:12 schreef webfreak het volgende:

[..]

Op de beatle-festatie vorig jaar lieten ze een DVD'tje zien van het optreden in Nederland..
Toen kwam 't hele publiek naar beneden, en werden the beatles meegesleurd in de menigte
Ik zal het ff navragen
pi_25935485
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:11 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Ik zal het ff navragen
Gewoon even downloaden. Fantastische beelden, daar in de blokker (ook het interview van tevoren, volgens mij is 't Marja van Praag die vraagt of the Beatles hun eigen sokken stoppen )
Er zijn die middag trouwens 2 shows gegeven, dus wel de goede kiezen dan
pi_25935585
ja, ik heb heel veel beelden gezien die bijna niemand gezien heeft, heel vet.
maar ik zal het even aan mijn vader vragen.(ik heb geen download programma's )
pi_25935601
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:21 schreef webfreak het volgende:

[..]

Er zijn die middag trouwens 2 shows gegeven, dus wel de goede kiezen dan
1 in de middag en 1 in de avond
pi_25935642
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:27 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

1 in de middag en 1 in de avond
Avond blijft natuurlijk een relatief begrip.
Destijds was 't om 18.00 al 'avond'
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:47:46 #149
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25936049
Ik ga nu richting Abbey Road om A Hard Day's Night te zien. Ik laat jullie weten hoe het was! Trouwens webfreak, ik heb dat nergens zien staan dat je ook studio 2 kunt bekijken? Ik ga in ieder geval een uur eerder weg en ik hoop dat ik ook even een kijkje kan nemen!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_25936361
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:47 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik ga nu richting Abbey Road om A Hard Day's Night te zien. Ik laat jullie weten hoe het was! Trouwens webfreak, ik heb dat nergens zien staan dat je ook studio 2 kunt bekijken? Ik ga in ieder geval een uur eerder weg en ik hoop dat ik ook even een kijkje kan nemen!
Het staat wel ergens op de site, maar het is inderdaad niet al te duidelijk aangegeven.
Ze willen volgens mij vooral de film promoten enzo..
Je moet in ieder geval een uur eerder aanwezig zijn, want na de film moet je zo snel mogelijk naar buiten.

Veel plezier!!
  zondag 3 april 2005 @ 00:48:20 #151
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25945041
Ik kom net terug en het was helemaal geweldig! Uiteraard ook eerst een kijkje genomen in Studio 2, wat bijna niet te herkennen was omdat ze alles eruit gehaald hadden en het helemaal vol stond met mensen. Wel cool om op de plek te zijn waar de Beatles al die platen opgenomen hebben! Er stonden inderdaad 3 piano's/orgels, op de een was Lady Madonna gespeeld, op een Let it be, en op een A day in the life.

Daarna naar studio 1 voor de film A Hard Day's Night. Ik had de film nog nooit gezien en vond het helemaal geweldig! Na de film hadden ze 4 gastsprekers uitgenodigd die met de film te maken hadden. Deze waren Victor Spinetti, David Jaxon (het kleine jongetje die met Ringo praat) en een editor en kostuumontwerper (weet de namen niet meer). Zij vertelde allemaal anekdotes over de film en de Beatles. Erg cool! Een grappige was van Spinetti. Hij vertelde dat George en John hem hadden gezien in een toneelstuk en dat ze later backstage waren gegaan. George zei toen tegen hem 'We have to get you for our new movie, or actually all of our movies. Because me mum fancies you'

Het was echt een superavond, vooral door die gastsprekers, dat maakte het extra speciaal! Jammer dat je geen foto's mocht maken binnen, heb wel wat foto's gemaakt van de studio zelf en de teksten op de muur. Geen zebrapad foto, dat durf ik niet
NSJ & Lowlands still on my mind
  zondag 3 april 2005 @ 00:58:23 #152
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_25945232
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 16:22 schreef Jane het volgende:
Te gek, webfreak!

Btw, aanstaande zaterdag organiseert Beatles Unlimited weer de jaarlijkse Beatlesconventie.
[..]

Ik ga dit jaar (weer) niet trouwens. Vorig jaar ook al niet, voor het eerst in 20 jaar of zo. Maar het is voor fans wel leuk om naar toe te gaan hoor.
Ik ben er gweest, was best saai (en duur)

Later werd het pas leuk, toen lieten ze bandjes spelen die The Beatles op eigen wijze coveren, best leuk was dat
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_25950361
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:58 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Ik ben er gweest, was best saai (en duur)

Later werd het pas leuk, toen lieten ze bandjes spelen die The Beatles op eigen wijze coveren, best leuk was dat
Knollie het koste jou niks hoor
pi_25954665
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:48 schreef Nokia3310 het volgende:
-knip-
Gaaf
Zelfs gastsprekers! Die hadden wij niet
* respect

En waarom geen zebrafoto? Bang dat je word aangereden door een jaloerse automobilist?
pi_25959570
Even een nieuwe inbreng. Zoals jullie als fans waarschijnlijk vast zullen weten is Paul een prima gitarist. Ik ben persoonlijk van mening dat hij in het Beatles-repertoire de meest smerige en bijtende solo's op zijn naam heeft staan. Ik denk hierbij aan Drive my Car, Taxman (vooral die), Good Morning, Good Morning en Ticket to Ride.

Wie is het met me eens, en wie totaal niet?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_25960313
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:06 schreef nozem het volgende:
Even een nieuwe inbreng. Zoals jullie als fans waarschijnlijk vast zullen weten is Paul een prima gitarist. Ik ben persoonlijk van mening dat hij in het Beatles-repertoire de meest smerige en bijtende solo's op zijn naam heeft staan. Ik denk hierbij aan Drive my Car, Taxman (vooral die), Good Morning, Good Morning en Ticket to Ride.

Wie is het met me eens, en wie totaal niet?
Dat wist ik helemaal niet, ging ervan uit dat alle solo's door George waren ingespeeld?!?
pi_25960462
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:37 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Dat wist ik helemaal niet, ging ervan uit dat alle solo's door George waren ingespeeld?!?
Er zijn er ook een boel door John gespeeld: Get Back, Yer Blues, I Want You (She's so Heavy), Revolution, Hey Bulldog (hier ben ik niet 100% zeker van), Hapiness is a warm gun en The End (op een gegeven moment soleren Paul, John en George alledrie in dat nummer)

Toch een van de charmes van The Beatles, behalve Ringo (dat was gewoon de drummer) waren de andere 3 van een boel markten thuis en ze schaamden zich ook niet om dat te etaleren. Paul en John beiden goede pianisten, George speelde aardig sitar en swordmandel (Oosters instrument, o.a. Strawberry Fields Forever)

John en George waren de wat meer subtiele sologitaristen (met name George), Paul kon er gitaargewijs behoorlijk op los raggen, bijv ook Helter Skelter, 1 van de eerste Metalnummers..

[ Bericht 19% gewijzigd door nozem op 03-04-2005 20:02:36 ]
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 3 april 2005 @ 21:13:00 #158
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25962650
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:06 schreef nozem het volgende:
Even een nieuwe inbreng. Zoals jullie als fans waarschijnlijk vast zullen weten is Paul een prima gitarist.
En ook een prima drummer.
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:44 schreef nozem het volgende:
Hey Bulldog (hier ben ik niet 100% zeker van)
Zie deze site.

Volgens hen spelen Lennon en Harrison beiden lead guitar.

http://www.thebeatlesongs.com/hey_bulldog.htm
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 4 april 2005 @ 18:44:46 #159
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25982502
quote:
Op zondag 3 april 2005 16:05 schreef webfreak het volgende:

[..]

Gaaf
Zelfs gastsprekers! Die hadden wij niet
* respect

En waarom geen zebrafoto? Bang dat je word aangereden door een jaloerse automobilist?
Zeker gaaf die gastsprekers! En erg cool om eens een kijkje te nemen in de studio.

Wat betreft de zebrafoto, ik weet dat veel Londenaren het erg irritant vinden dat iedereen foto's neemt op het zebrapad. Bijna iedere keer als ik er langs kom met de auto is er ook wel een opstopping, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. Vandaar dus dat ik het maar niet doe, zou het wel graag willen
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_25983065
quote:
Ah... Hey Bulldog . Vreemd trouwens, dat op de Anthology DVD ze de beelden van de Hey Bulldog Videoclip hebben gebruikt voor de clip van Lady Madonna. Ik had die Hey Bulldog clip trouwens ook wel graag op de DVD gezien.
pi_26123681
Lees net op Wikipedia dat The Beatles vandaag officieel 35 jaar uitelkaar zijn
pi_26126408
quote:
Op zondag 10 april 2005 15:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Lees net op Wikipedia dat The Beatles vandaag officieel 35 jaar uitelkaar zijn
Geruchten zeg ik je!!
  zondag 10 april 2005 @ 17:41:02 #163
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_26126531
Soepie?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_26127845
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:41 schreef Zanderrr het volgende:
Soepie?
pi_26137614
I'm in love, but I'm lazy.
pi_26162045
Woei!
Vandaag 'Concer for Bangladesh' van George Harrison gekocht op DVD.
Voor 5 euro ligt 'ie bij de vanLeest
Ja, uiteraard is de kwaliteit zwaar beroerd, maar aangezien ik dat hele festijn nog niet eerder heb gezien/gehoord, ben ik er best blij mee
  dinsdag 12 april 2005 @ 01:15:09 #167
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_26162102
Weet niet of het ook in de film zit, maar op de lps hoor je het hippiepubliek helemaal uit hun dak gaan na vijf minuten gepingel van Ravi Shankar, waarop 'ie vervolgens iets zegt als "I hope you will appreciate the music as much as the tuning".

Maar 5 euro, dan ga 'k hem ook wel ff halen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_26162238
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 01:15 schreef Zanderrr het volgende:
Weet niet of het ook in de film zit, maar op de lps hoor je het hippiepubliek helemaal uit hun dak gaan na vijf minuten gepingel van Ravi Shankar, waarop 'ie vervolgens iets zegt als "I hope you will appreciate the music as much as the tuning".

Maar 5 euro, dan ga 'k hem ook wel ff halen.
Kun je meteen een Genesis-DVD (1970) en een ZappaDVD (Token of his extreme) meenemen voor dezelfde prijs (en natuurlijk dezelfde kwaliteit). Beiden ook erg aan te raden
Ohja, en natuurlijk "Welcome to my nightmare" van Alice Cooper als je die nog niet had

[/offtopic]
  dinsdag 12 april 2005 @ 01:36:39 #169
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_26162302
Ah, ah.. op die manier.. . Die Genesis en Zappa DVD's heb ik trouwens al, maar dat terzijde..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_26162673
Een nieuwe top 10:

1)I'm only sleeping
2)A Day in the Life
3)Norwegian Wood
4)You've got to hide your love away
5)Things we said today
6)Cry Baby Cry
7)Something
8)Eleanor Rigby
9)Here, There and Everywhere
10)Do you want to know a secret? (stokoud en mierzout, maar o zo mooi..)

Welterusten.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:36:04 #171
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_26167084
Hoor ik hier Gordon op radio 2 The Fool On The Hill zingen?
De Narcis van Gabon
pi_26169008
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 11:36 schreef PogueMahone het volgende:
Hoor ik hier Gordon op radio 2 The Fool On The Hill zingen?
Dat belooft wat met dat arena-concert!!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 april 2005 @ 23:00:28 #173
862 Arcee
Look closer
pi_26183566
Hoorde laatst Stealers Wheel - Stuck In The Middle With You weer eens op de radio. Leuk nummer.

Klinkt wel errug als The Beatles.

Is daar nog een speciale verklaring voor, wellicht?
  dinsdag 12 april 2005 @ 23:23:51 #174
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_26184266
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:00 schreef Arcee het volgende:
Hoorde laatst Stealers Wheel - Stuck In The Middle With You weer eens op de radio. Leuk nummer.

Klinkt wel errug als The Beatles.

Is daar nog een speciale verklaring voor, wellicht?
Nee
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_26186027
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:00 schreef Arcee het volgende:
Hoorde laatst Stealers Wheel - Stuck In The Middle With You weer eens op de radio. Leuk nummer.

Klinkt wel errug als The Beatles.

Is daar nog een speciale verklaring voor, wellicht?
Och, als ik op moet gaan sommen wat er in de pop- en rockstroming allemaal als The Beatles klonk en klinkt dan ben ik wel even bezig.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 13 april 2005 @ 01:18:50 #176
14505 OProg
A Life in Music
pi_26186640
Bij Klaatu was de verklaring simpel, dat waren de Beatles

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_26186905
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:00 schreef Arcee het volgende:
Hoorde laatst Stealers Wheel - Stuck In The Middle With You weer eens op de radio. Leuk nummer.

Klinkt wel errug als The Beatles.
!??
Ik hoor er absoluut geen Beatles in.
De enige vergelijking die ik zou kunnen noemen is dat er ook een gitaar inzit misschien
Kutnummer trouwens
pi_26186936
quote:
Op woensdag 13 april 2005 01:18 schreef OProg het volgende:
Bij Klaatu was de verklaring simpel, dat waren de Beatles

[afbeelding]
Ja lekker, ik ben altijd in voor dit soort complottheoriën
Heb er ooit es iets over gehoord, maar er zijn vast mensen die de feiten rond het hele 'Klaatu-gerucht' weten?
  woensdag 13 april 2005 @ 09:40:40 #179
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_26188841
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:41 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Knollie het koste jou niks hoor
Nee, maar mensen die moesten dokken vond ik het best duur, ookal kostte het MIJ niks
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 21 april 2005 @ 15:01:55 #180
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_26404520
Bijna een jaar geleden kwam ik hier voor het eerst op dit forum melden dat ik een Beatles fan aan het worden was. Ik kan zeggen dat dat nog behoorlijk uitgebreid is De cd's die ik momenteel heb:

- Revolver
- Rubber Soul
- Sgt Peppers
- Yellow Submarine
- Magical Mystery Tour
- Abbey Road
- Past Masters II

Andere dingen: Magical Mystery Tour DVD, A hard day's night DVD, Anthology boek, veel kaarten en Abbey Road poster, In his own write uit 1964 en een paar tijdschriften uit 1964. En dan ben ik er nog lang niet

Mijn favoriete nummers verschillen een beetje per dag maar deze nummers vind ik de laatste tijd erg mooi: Norwegian Wood, Girl, In my Life, I'm looking through you, For no one, Eleanor Rigby, This bird can sing, here comes the sun. Overbodig om te vermelden dat Rubber Soul/Revolver momenteel mijn favoriete albums zijn Het leuke vind ik dat ik bijna geen van deze nummers vorig jaar kende. Hoe kan ik ooit geleefd hebben zonder die nummers haha

Ik ben nog lang niet klaar met mijn Beatles ontdekkingstocht en geniet er ontzettend van!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_26405230
Ik luister alle Beatle-albums van tijd tot tijd, maar keer op keer blijken Rubber Soul en Revolver het langst in mijn CDspeler te blijven plakken.

Het is eigenlijk nog niet zo lang geleden dat ik ook in de solowerken begon te snuffelen. RAM van Paul is ongetwijfeld één van mijn beste aankopen dit jaar, samen met All Things Must Pass van George.
Beiden fantastische albums die ik zéér regelmatig draai.

Ik hoop nog op een goeie DVD-release van Concert for Bangladesh. Hetzelfde geldt voor een fantastische Wings-tour die begin jaren '70 is opgenomen (heb ooit es wat beelden bij Billy gezien).
En dat ik nog steeds wacht op de Let It Be release, hoef ik natuurlijk niemand meer te vertellen
  donderdag 21 april 2005 @ 15:55:38 #182
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_26406042
Ik vind de demo-versies van All Things Must Pass eigenlijk veel mooier dan de officiele lp, moet ik zeggen. The White Album draai ik ook nog zeer regelmatig, vind dat toch ook een van de beste Beatles-albums.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_26406515
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:01 schreef Nokia3310 het volgende:
De cd's die ik momenteel heb:

- Revolver
- Rubber Soul
- Sgt Peppers
- Yellow Submarine
- Magical Mystery Tour
- Abbey Road
- Past Masters II
Opvallend dat je de White Album (nog) niet hebt, zou ik snel aanschaffen

Na Abbey Road mijn favoriete Beatles-album.
pi_26408652
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:55 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind de demo-versies van All Things Must Pass eigenlijk veel mooier dan de officiele lp, moet ik zeggen. The White Album draai ik ook nog zeer regelmatig, vind dat toch ook een van de beste Beatles-albums.
De productie op het origineel is inderdaad nogal overdone. Zo druk, en overvol.
Welke demo's bedoel je precies? Gewoon die acoustische versies van de 30th anniversey box, of is er nog ander demomateriaal?
pi_26408731
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:13 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Opvallend dat je de White Album (nog) niet hebt, zou ik snel aanschaffen

Na Abbey Road mijn favoriete Beatles-album.
White Album is inderdaad een must, en hoort ook zeker bij mijn favorieten (maarja, welk beatle-album is eigenlijk géén favoriet.. )

Een vriend van me kocht de LP, en kreeg er 4 (mooie!!) portretfoto's bij op A5-formaat. Ik ben menig platenwinkel afgestruind, maar de uitgave mét foto's is nergens meer te vinden
  donderdag 21 april 2005 @ 19:55:23 #186
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_26411733
White Album staat inderdaad bovenaan mijn lijstje. Probleem is dat het zo duur is in een keer (ben ook maar een arme student ) Daarom koop ik steeds andere albums los haha. Maar de eerstvolgende wordt echt the white album!
NSJ & Lowlands still on my mind
  vrijdag 22 april 2005 @ 07:56:39 #187
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_26423538
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:25 schreef webfreak het volgende:
Hetzelfde geldt voor een fantastische Wings-tour die begin jaren '70 is opgenomen (heb ooit es wat beelden bij Billy gezien).
Rockshow (het concert) en Wings Over The World (de documentaire). Die moet MPL idd maar eens officieel uitbrengen. In de BU las ik dat ze inmiddels wel op bootleg schijnen te zijn verschenen, waarbij Rockshow is overgenomen van laserdisc. Allicht een betere versie dan die van mijn oude videoband dus, maar ja, eigenlijk wil ik hem gewoon officieel. Wings Over The World werd daar trouwens genoemd als zijnde 'very hard to find' of zo, dus misschien moet ik allang blij zijn dat ik hem hier nog heb, al is de kwaliteit dan niet top.
quote:
Op donderdag 21 april 2005 17:50 schreef webfreak het volgende:

Een vriend van me kocht de LP, en kreeg er 4 (mooie!!) portretfoto's bij op A5-formaat. Ik ben menig platenwinkel afgestruind, maar de uitgave mét foto's is nergens meer te vinden
Naast de vier foto's moet er ook nog een poster bijzitten, webfreak. Zie hier links:



Voor het geval je hem nog eens ergens vindt.
Op een platenbeurs of Beatlesconventie zul je hem best nog wel eens kunnen krijgen, maar ik ben bang dat er (indien compleet) dan wel een fiks prijskaartje aan zal hangen.
en nee, ik doe de mijne ook niet weg

[ Bericht 33% gewijzigd door Jane op 22-04-2005 08:01:52 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_26425777
Heb toevallig gister 'A hard days night' gekocht voor 9 euro of zo . Was best te doen, al ben ik niet zo'n liefhebber van de Beatles films eigenlijk.

Ik heb de White Album op CD en LP. De cd-editie wel in een platenhoesje (en dan kleiner) met dus ook die poster en de 4 kaarten in het klein. Bij de LP mistte alleen de poster, maar een gegeven paard moet je natuurlijk nooit in de bek kijken .

Ik vind trouwens de acoustische demo's een beetje saai van 'All thing must Pass'. Ik ben op zich groot liefhebber van acoustisch materiaal, maar ik moet toegeven dat ik de over de top productie van All things best kan pruimen.

En ik zit inderdaad ook met smart te wachten op Dvd's van de Wings tour. Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Nou ja, afwachten maar.
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:16:22 #189
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_26428563
Even een vraagje. Ik dacht dat ik inmiddels de stemmen van Paul McCartney en John Lennon goed uit elkaar kon houden. Nou zag ik op die ene site dat Norwegian Wood en Girl door John Lennon gezongen worden? Kan het gewoon niet geloven omdat het zo erg als Paul klinkt... Ben blijkbaar nog niet helemaal bedreven in het uit elkaar houden van hun stemmen. Mijn ouders zijn al 40 jaar 'fan' en die kunnen het blijkbaar ook nog steeds niet
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_26429693
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:16 schreef Nokia3310 het volgende:
Nou zag ik op die ene site dat Norwegian Wood en Girl door John Lennon gezongen worden? Kan het gewoon niet geloven omdat het zo erg als Paul klinkt.
Echt waar? Ik vind die twee nummers toch heel erg als Lennon klinken eigenlijk.
pi_26433479
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:16 schreef Nokia3310 het volgende:
Even een vraagje. Ik dacht dat ik inmiddels de stemmen van Paul McCartney en John Lennon goed uit elkaar kon houden. Nou zag ik op die ene site dat Norwegian Wood en Girl door John Lennon gezongen worden? Kan het gewoon niet geloven omdat het zo erg als Paul klinkt... Ben blijkbaar nog niet helemaal bedreven in het uit elkaar houden van hun stemmen. Mijn ouders zijn al 40 jaar 'fan' en die kunnen het blijkbaar ook nog steeds niet
Ik vind 't toch een erg duidelijke Lennon-stem
Heb er nooit echt over getwijfeld. Vroeger haalde ik Harrison wel es met Lennon door elkaar, maar ook die 2 kan ik nu makkelijk onderscheiden.
pi_26433517
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 07:56 schreef Jane het volgende:
en nee, ik doe de mijne ook niet weg
pi_26433531
Die poster had ik trouwens nog niet eerder gezien, Jane.
Het lijkt wel een visuele versie van Revolution 9
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:56:30 #194
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_26433998
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:35 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik vind 't toch een erg duidelijke Lennon-stem
Heb er nooit echt over getwijfeld. Vroeger haalde ik Harrison wel es met Lennon door elkaar, maar ook die 2 kan ik nu makkelijk onderscheiden.
Hmm, ben dus nog niet een echte Beatles expert Maar ik kom dan ook pas net kijken Ik vind wel dat de 'eerdere' John Lennon stem heel anders is dan de 'latere' John Lennon stem zoals bij the ballad of John and Yoko. Daar klinkt hij wel heel anders dan Paul terwijl ik het in de eerdere jaren erg op elkaar vind lijken...

Mijn pa is trouwens ook grappig, ik vertelde hem dat Norwegian Wood en Girl door Lennon gezongen worden, toen zei hij ja dat hoor ik wel. Terwijl hij eerder zei dat het typerend Paul McCartney is
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_26434829
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:56 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Hmm, ben dus nog niet een echte Beatles expert Maar ik kom dan ook pas net kijken Ik vind wel dat de 'eerdere' John Lennon stem heel anders is dan de 'latere' John Lennon stem zoals bij the ballad of John and Yoko. Daar klinkt hij wel heel anders dan Paul terwijl ik het in de eerdere jaren erg op elkaar vind lijken...
Wat ik altijd leuk vind, is als ik es bootlegs van Lennon luister. Hij praat dan met een lage bromstem, maar als 'ie dan gaat zingen, krijgt 'ie dat hoge, breekbare stemmetje
quote:
Mijn pa is trouwens ook grappig, ik vertelde hem dat Norwegian Wood en Girl door Lennon gezongen worden, toen zei hij ja dat hoor ik wel. Terwijl hij eerder zei dat het typerend Paul McCartney is
Mijn pa wist niet dat "Help from my friends" door Ringo werd gezongen
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:49:46 #196
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_26436538
Haha dat is wel fout Ringo kan ik gelukkig wel onderscheiden, die klinkt ook gewoon heel anders. George herken ik ook wel, die heeft meer een snik in zijn stem. Maar het uit elkaar houden van Paul en John gaat niet echt lekker
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_26436837
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:49 schreef Nokia3310 het volgende:
Haha dat is wel fout Ringo kan ik gelukkig wel onderscheiden, die klinkt ook gewoon heel anders. George herken ik ook wel, die heeft meer een snik in zijn stem. Maar het uit elkaar houden van Paul en John gaat niet echt lekker
Ik herken dit, kan Paul en John ook moeilijk uit elkaar houden.

Op de latere albums zijn er meer uitersten, waardoor ze beter van elkaar te onderscheiden zijn.
pi_26440749
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:00 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Echt waar? Ik vind die twee nummers toch heel erg als Lennon klinken eigenlijk.
Het zijn ook echte Lennon-teksten. Gitzwarte humor. Overigens vind ik het typisch dat je deze nummers noemt, qua stem zijn ze namelijk toch heel erg Lennon.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_26440857
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:35 schreef webfreak het volgende:

[..]
Vroeger haalde ik Harrison wel es met Lennon door elkaar, maar ook die 2 kan ik nu makkelijk onderscheiden.
Dat heb ik inderdaad ook wel gehad. Ik vind Lennon en Harrison qua stem en compositie veel meer op elkaar lijken dan Lennon en McCartney. (met name midden jaren '60)
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:29:52 #200
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_26707213
Degenen die dit forum en in het bijzonder deze topicreeks de laatste jaren een beetje gevolgd hebben, weten van mij natuurlijk dat ik een behoorlijke Beatlesfan ben. Toch ben ik vaak verbijsterd over hoe ver sommige mensen gaan in hun adoratie. Zoals de ouders van een (kennelijk redelijk goede) Nederlandse snookerspeler, op wiens naam mijn oog van de week viel. (heb er even een illustrerend nieuwsbericht bijgezocht)
quote:
Mazrocis, die onlangs zijn ogen opnieuw liet laseren, won zondagochtend bij de laatste zestien met 3-0 en een 137-break van Amsterdammer Lennon Starkey, de nummer twee uit de stand. Ook Bosschenaar Joris Maas kon Mazrocis niet stuiten. In de halve finale veegde Mazrocis dankzij zijn 147 met 4-0 Johan Oenema aan de kant.

Bron
Hoe zou z'n zus heten? McCartney Harrison?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 03-05-2005 20:43:47 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:33:50 #201
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_26707319
dat gaat wel ver ja
De Narcis van Gabon
pi_26707732
Lennon Starkey
pi_26708541
Klinkt eigenlijk best goed als naam.
Lennon Starkey
pi_26708588
Dit is 'm, als 't goed is


Hij lijkt op geen van beiden
pi_26730277
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 07:56 schreef Jane het volgende:

[..]

Rockshow (het concert) en Wings Over The World (de documentaire). Die moet MPL idd maar eens officieel uitbrengen. In de BU las ik dat ze inmiddels wel op bootleg schijnen te zijn verschenen, waarbij Rockshow is overgenomen van laserdisc. Allicht een betere versie dan die van mijn oude videoband dus, maar ja, eigenlijk wil ik hem gewoon officieel. Wings Over The World werd daar trouwens genoemd als zijnde 'very hard to find' of zo, dus misschien moet ik allang blij zijn dat ik hem hier nog heb, al is de kwaliteit dan niet top.
[..]

Naast de vier foto's moet er ook nog een poster bijzitten, webfreak. Zie hier links:

[afbeelding]

Voor het geval je hem nog eens ergens vindt.
Op een platenbeurs of Beatlesconventie zul je hem best nog wel eens kunnen krijgen, maar ik ben bang dat er (indien compleet) dan wel een fiks prijskaartje aan zal hangen.
en nee, ik doe de mijne ook niet weg
Mijn vader zit bij "Stichting The Beatles In Blokker" en heeft ooit een hele kist met beatle spullen gekregen van iemand wiens dochter een grote beatle fan was maar is komen te overlijden.
ik heb laatst die kist eens doorgezocht en ik vond dat boekje met die foto's erin..
jammer genoeg geen poster maar mischien zit die nog wel ergens tussen.
verder zitten er ook nog allemaal A-4tjes bij met informatie over de platen en singles van de beatles.
voorderest een stuk of 6 boeken met krantenknipsels in die kist...
maar toen ik die foto's zag dacht ik gelijk aan FOK!

[ Bericht 5% gewijzigd door BeRightBack op 04-05-2005 16:12:07 ]
pi_27345284
Yippie, nieuws:
---
Yoko is Boos Saturday, 21 May 2005
Yoko Ono is kwaad omdat Channel 4 een interview met de moordenaar van John Lennon wil uitzenden. Vorige week kon je hier al lezen dat de Britse tv-zender een interview met **** wilde uitzenden omdat het 25 jaar geleden is dat hij John Lennon doodschoot. Yoko Ono vindt het een gruwelijk idee en waarschuwt dat de uitzending veel mensen zal kwetsen. Channel 4 zegt dat ze het onderwerp met tact zullen behandelen, en dat het meer over de geest van de moordenaar gaat dan over John Lennon.
----

Fuck Yoko (I like saying that ), ik ben wel erg benieuwd naar dat interview
pi_27350172
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:01 schreef webfreak het volgende:
Yippie, nieuws:
---
Yoko is Boos Saturday, 21 May 2005
Yoko Ono is kwaad omdat Channel 4 een interview met de moordenaar van John Lennon wil uitzenden. Vorige week kon je hier al lezen dat de Britse tv-zender een interview met **** wilde uitzenden omdat het 25 jaar geleden is dat hij John Lennon doodschoot. Yoko Ono vindt het een gruwelijk idee en waarschuwt dat de uitzending veel mensen zal kwetsen. Channel 4 zegt dat ze het onderwerp met tact zullen behandelen, en dat het meer over de geest van de moordenaar gaat dan over John Lennon.
----

Fuck Yoko (I like saying that ), ik ben wel erg benieuwd naar dat interview
Waarom staan er sterretjes waar Mark Chapman moet staan? Mag de naam die iedereen al weet niet in het Nederlandse nieuws

Nouja ze mogen hem van mij wel interviewen, zolang hij maar nooit weer vrij komt. Al kan ik me ook wel voorstellen dat Yoko het niet leuk vindt dat de moordenaar van haar man in de aandacht komt om zijn "jubileum" te vieren.
pi_27350223
En waarom zijn overal Beatles cd's zo duur, ze kosten gewoon nog de nieuw prijs bij FRS (22 euro)
pi_27350522
omdat ze nog steeds erg in trek zijn.
pi_27367191
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 19:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarom staan er sterretjes waar Mark Chapman moet staan? Mag de naam die iedereen al weet niet in het Nederlandse nieuws
Dat was me nog niet eens opgevallen
Ik heb 't rechtstreeks gekopieërd van de Beatles-Unlimited site
pi_27367267
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
En waarom zijn overal Beatles cd's zo duur, ze kosten gewoon nog de nieuw prijs bij FRS (22 euro)
Idd verschrikkelijk jammer.
CD's van 40 jaar oud kosten 22 euri, terwijl CD's van amper 3 jaar oud vaak al in de 7,99 bak liggen.
Maarja, het verkoopt nog denk ik.
  donderdag 26 mei 2005 @ 10:47:21 #212
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27367365
Je kunt het allemaal beter op plaat komen

Konninginnendag.. 0,50 cent... je vind daar best veel beatles tussen
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_27367714
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:47 schreef Prep2Fight het volgende:
Je kunt het allemaal beter op plaat komen

Konninginnendag.. 0,50 cent... je vind daar best veel beatles tussen
Ja, ik héb ze allemaal op plaat, maar mijn platenspeler is niet top

De hoezen zijn wel vaak stukken mooier (Sgt. Pepper met uitknippoppetjes, Magical Mystery Tour met fotoboekje
  donderdag 26 mei 2005 @ 10:59:31 #214
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27367823
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:56 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, ik héb ze allemaal op plaat, maar mijn platenspeler is niet top

De hoezen zijn wel vaak stukken mooier (Sgt. Pepper met uitknippoppetjes, Magical Mystery Tour met fotoboekje
Uiteraad en ik vind een LP veel meer hebben dan een cd
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_27369012
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:59 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Uiteraad en ik vind een LP veel meer hebben dan een cd
Veel meer groeven enzo
  donderdag 26 mei 2005 @ 12:01:35 #216
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27369827
oudere platen klinken beter op LP dan op cd... vind ik dan...
  donderdag 26 mei 2005 @ 12:04:20 #217
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27369919
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 12:01 schreef peaceman het volgende:
oudere platen klinken beter op LP dan op cd... vind ik dan...
Zeker, veel 'echter'
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_27372689
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
En waarom zijn overal Beatles cd's zo duur, ze kosten gewoon nog de nieuw prijs bij FRS (22 euro)
Klasse is waardevast
pi_27373656
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 19:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarom staan er sterretjes waar Mark Chapman moet staan? Mag de naam die iedereen al weet niet in het Nederlandse nieuws

Nouja ze mogen hem van mij wel interviewen, zolang hij maar nooit weer vrij komt. Al kan ik me ook wel voorstellen dat Yoko het niet leuk vindt dat de moordenaar van haar man in de aandacht komt om zijn "jubileum" te vieren.
Was zijn volledige naam niet Mark David Chapman?
Yeah!
  donderdag 26 mei 2005 @ 16:46:51 #220
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_27379386
In Londen zijn de meeste Beatles cd's 10 pond per stuk (15 euro). Als je hier bent ga dan eens naar HMV daar zijn ze stukken goedkoper. En bij de Wetherspoons hadden ze laatst een leuke actie, tweede cd voor de halve prijs, daar zaten heel wat Beatles cd's tussen.

Ik wil de albums ook graag op LP hebben omdat dat gewoon het origineel is. Heb alleen nog geen platenspeler maar daar wordt aan gewerkt Maar je krijgt inderdaad leuke extra's bij de LP's, zoals de poster en foto's bij het white album.
NSJ & Lowlands still on my mind
  vrijdag 27 mei 2005 @ 11:28:06 #221
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27401519
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 13:35 schreef Kolkus het volgende:

Klasse is waardevast
Idd!

Maar goed, neemt niet weg dat het sowieso belachelijk veel geld is voor een cd en dat je in het geval van The Beatles in verhouding toch enorm veel kwijt bent per minuut muziek. Want de albums zijn natuurlijk ook nog een stuk korter dan tegenwoordig meestal het geval is. Uiteraard is Beatlesmuziek z'n geld altijd meer dan waard (:P), maar dat neemt niet weg dat het wel wat goedkoper zou mogen. Maar ja, dat geldt voor alle full price cd's.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_27402410
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 16:46 schreef Nokia3310 het volgende:
In Londen zijn de meeste Beatles cd's 10 pond per stuk (15 euro). Als je hier bent ga dan eens naar HMV daar zijn ze stukken goedkoper. En bij de Wetherspoons hadden ze laatst een leuke actie, tweede cd voor de halve prijs, daar zaten heel wat Beatles cd's tussen.

Ik wil de albums ook graag op LP hebben omdat dat gewoon het origineel is. Heb alleen nog geen platenspeler maar daar wordt aan gewerkt Maar je krijgt inderdaad leuke extra's bij de LP's, zoals de poster en foto's bij het white album.
LP's zijn veel in 2dehands zaken te krijgen. Platenspelers kun je ook goedkoop bemachtigen. Mijn platenspeler kostte ¤ 25,- inc. speakers. Terwijl ik ergens anders een platenspeler zag staan voor ¤ 30,- zonder speakers. Dus... ik wou maar ff zeggen....

Ik weet ook niet wanneer je jarig bent, maar dat helpt altijd als je graag dingen wilt hebben. (M.a.w.: vraag LP's en platenspeler voor je verjaardag, ben je zelf minder geld kwijt. Zo ben ik ook aan mijn LP's + platenspeler gekomen van mijn ouders.)
Yeah!
pi_27402632
Platenspelers hoeven niet duur te zijn, maar ik merk wel ontzéttend duidelijk verschil tussen mijn 30-euro spelertje (de naald was 15 euro ) en een nieuwe technics.
Ik neem vaker mijn platen mee naar de radiostudio, waar een technics staat, en als ik ze daar draai klinken ze prima; ook als ze een beetje stoffig zijn.
Bij mijn eigen speler moet de plaat eerst helemaal schoonwrijven, want ieder stofje hóór je (en de naald zit aan 't eind van de rit helemaal onder 't stof )

Maargoed, als je een liefhebber bent is 't sowieso niet onverstandig om een ding te kopen waar je nog 10 jaar mee vooruit kan. Dat ben ik dus ook van plan... Ooit
pi_27402690
't is nooit onverstandig als je ergens een liefhebber van bent, het aan te schaffen.
pi_27402739
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 12:01 schreef woutabest het volgende:
't is nooit onverstandig als je ergens een liefhebber van bent, het aan te schaffen.
Een wijze uitspraak.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:04:11 #226
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27402786
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 11:51 schreef arthurvries het volgende:

[..]

LP's zijn veel in 2dehands zaken te krijgen. Platenspelers kun je ook goedkoop bemachtigen. Mijn platenspeler kostte ¤ 25,- inc. speakers. Terwijl ik ergens anders een platenspeler zag staan voor ¤ 30,- zonder speakers. Dus... ik wou maar ff zeggen....

Ik weet ook niet wanneer je jarig bent, maar dat helpt altijd als je graag dingen wilt hebben. (M.a.w.: vraag LP's en platenspeler voor je verjaardag, ben je zelf minder geld kwijt. Zo ben ik ook aan mijn LP's + platenspeler gekomen van mijn ouders.)
haha, ik heb voor een platenspelertje + boxjes 1 euri betaalt! en hij werkt goed
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_27418023
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 11:59 schreef webfreak het volgende:
Platenspelers hoeven niet duur te zijn, maar ik merk wel ontzéttend duidelijk verschil tussen mijn 30-euro spelertje (de naald was 15 euro ) en een nieuwe technics.
Ik neem vaker mijn platen mee naar de radiostudio, waar een technics staat, en als ik ze daar draai klinken ze prima; ook als ze een beetje stoffig zijn.
Bij mijn eigen speler moet de plaat eerst helemaal schoonwrijven, want ieder stofje hóór je (en de naald zit aan 't eind van de rit helemaal onder 't stof )

Maargoed, als je een liefhebber bent is 't sowieso niet onverstandig om een ding te kopen waar je nog 10 jaar mee vooruit kan. Dat ben ik dus ook van plan... Ooit
Technics is dan ook de Rolls Royce onder de platenspelers
pi_27432366
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:29 schreef warpozio het volgende:

[..]

Technics is dan ook de Rolls Royce onder de platenspelers


  zondag 29 mei 2005 @ 13:28:13 #229
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27450488
Technics is bij echte audiofielen met peperdure apparatuur ook niet zo'n geliefd merk hoor, die zweren over het algemeen bij 'beltdrive' platenspelers. Ze zijn meer gewild door DJs en zo vanwege de stevigheid, betrouwbaarheid etc. Heb zelf ook een Technics-platenspeler, voor mij verder een uitstekend ding.

"I know the Lennon/McCartney songwriting team was important, but after two Pope John Pauls, isn't it about time we had a Pope George Ringo?"

[ Bericht 10% gewijzigd door Zanderrr op 29-05-2005 14:52:35 ]
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_27454441
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:28 schreef Zanderrr het volgende:
"I know the Lennon/McCartney songwriting team was important, but after two Pope John Pauls, isn't it about time we had a Pope George Ringo?"
  zondag 29 mei 2005 @ 15:59:01 #231
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27454572
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:28 schreef Zanderrr het volgende:

"I know the Lennon/McCartney songwriting team was important, but after two Pope John Pauls, isn't it about time we had a Pope George Ringo?"
Whehehe!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_27459814
Van de week een aantal platen overgenomen, waaronder deze:
Live ! At The Star-Club In Hamburg, Germany; 1962




Tracklisting:
A1 Intro (0:34)
A2 I Saw Her Standing There (2:22)
A3 Roll Over Beethoven (2:15)
A4 Hippy Hippy Shake (1:42)
A5 Sweet Little Sixteen (2:45)
A6 Lend Me Your Comb (1:44)
A7 Your Feet's Too Big (2:18)
B1 Twist And Shout (2:03)
B2 Mr. Moonlight (2:06)
B3 A Taste Of Honey (1:45)
B4 Besame Mucho (2:36)
B5 Reminiscing (1:41)
B6 Kansas City (2:09)
C1 Ain't Nothing Shakin' Like The Leaves On A Tree (1:15)
C2 To Know Her Is To Love Her (3:02)
C3 Little Queenie (3:51)
C4 Falling In Love Again (1:57)
C5 Ask Me Why (2:26)
C6 Be Bob Ba Lula (2:29)
C7 Halleluja, I Love Her So (2:10)
D1 Red Sails In The Sunset (2:00)
D2 Everybody's Trying To Be My Baby (2:25)
D3 Matchbox (2:35)
D4 Talkin' 'Bout You (1:48)
D5 Shimmy Shake (2:17)
D6 Long Tall Sally (1:45)
D7 Remember You (1:54)
  maandag 30 mei 2005 @ 01:08:54 #233
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_27470681
Ik ga zeker een platenspeler aanschaffen binnenkort. Arthurvries: wel een goed idee om dat te vragen voor mijn verjaardag, scheelt wel wat geld! En wanneer ik jarig ben? Op dezelfde dag als Ringo
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_27578830
Heb zojuist Volume 1 gekocht van the Traveling Wilbury's! (de band van George Harrison, Bob Dylan, Roy Orbison, Tom Petty en Jeff Lynne ).
Erg leuk CD'tje, en sowieso een mooi hebbedingetje. De CD is 'out of print', en dus moeilijk aan te komen, dus ik was wel lichtverbaasd dat ik 'm vandaag ergens in een stoffig schap zag liggen.



  donderdag 2 juni 2005 @ 22:59:07 #235
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27592864
Strawberry Field childcare ends

Childcare provision at the famous Strawberry Field site in Liverpool ends this week after 69 years.
The decision to close the Beaconsfield Road children's home, which was immortalised in a song by The Beatles, was announced in January.

The Salvation Army said that the last of the children living there had now left and that childcare provision would end on Tuesday.

However, some administrative staff will stay at Strawberry Field until August.

The site in Woolton, Liverpool, was made famous when John Lennon wrote the song Strawberry Fields Forever after playing there as a child.

The building was saved from closure in 1984 by a cash donation from his widow Yoko Ono.

When The Salvation Army gave two years' notice in January that the home was closing, there were still three children living there.

Two of the children were placed in foster care earlier this year and the last child has now moved out, with the placement in the hands of Liverpool's social services.

The Christian charity said it was "now preferable for children to be cared for within a foster family or in a small group home, rather than within large residential institutions".

Marion Drew, of the Salvation Army in the North West, said they remained "committed to supporting children and families in Liverpool and across the United Kingdom".

She said there was still no official closing date for Strawberry Field and that nothing had been decided as to the site's future use.

Of the 26 staff, one member has been redeployed within the Salvation Army and eight are still seeking work.



http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/merseyside/4593625.stm
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_27593987
Hebben jullie ooit gehoord van "het zwarte gat" een radio programma van ik geloof veronica,
Dat ging over de zogenaamde geheime boodschappen in de liedjes van de beatles.
Ik heb ooit dat bandje gehad. En zou het graag weer willen hebben
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:45:02 #237
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27594187
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:37 schreef Hilzillah het volgende:
Hebben jullie ooit gehoord van "het zwarte gat" een radio programma van ik geloof veronica,
Dat ging over de zogenaamde geheime boodschappen in de liedjes van de beatles.
Ik heb ooit dat bandje gehad. En zou het graag weer willen hebben
Ja, het programma herinner ik me nog goed. En ik heb hier ook nog heel veel bandjes liggen met radioprogramma's over The Beatles (zoals altijd uiteraard ongedocumenteerd ), maar dat programma zit er volgens mij niet tussen. Er staat me iig niets van bij.

Over wat voor soort geheime boodschappen ging het dan? Weet je dat nog? Over het gerucht dat Paul McCartney dood zou zijn of over andere dingen?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_27594357
Ja klopt Paul mc cartney zou overleden zijn door een verkeers ongeluk, (wordt beschreven in liedje a day in a life) en over dat ze paul begraven zouden hebben. Hoor je aan het eind van strawberry fields (hoor je een hoop herrie, met daar in de woorden I burried paul" wat er verder nog meer vertelt wordt kan ik me niet meer zo heel goed herinneren. Ik was 10 ofzo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:15:37 #239
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_27594934
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:50 schreef Hilzillah het volgende:
Ja klopt Paul mc cartney zou overleden zijn door een verkeers ongeluk, (wordt beschreven in liedje a day in a life) en over dat ze paul begraven zouden hebben. Hoor je aan het eind van strawberry fields (hoor je een hoop herrie, met daar in de woorden I burried paul"
Echt waar???
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:43:22 #240
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_27595371
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:15 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Echt waar???
Jaaaaaaa echt waar volgens het zwarte gat dan
  vrijdag 3 juni 2005 @ 07:19:31 #241
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_27597251
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:50 schreef Hilzillah het volgende:
Ja klopt Paul mc cartney zou overleden zijn door een verkeers ongeluk, (wordt beschreven in liedje a day in a life) en over dat ze paul begraven zouden hebben. Hoor je aan het eind van strawberry fields (hoor je een hoop herrie, met daar in de woorden I burried paul" wat er verder nog meer vertelt wordt kan ik me niet meer zo heel goed herinneren. Ik was 10 ofzo
Heeft er hier iemand nog de link naar de fantastische site over Faul McCartney?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_27598398
Paul, als je nog leeft, koop Strawberry Fields dan op!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 09:13:50 #243
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_27598400
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 07:19 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Heeft er hier iemand nog de link naar de fantastische site over Faul McCartney?
Deze?
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:28:52 #244
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_27600277
Ik geloof niet ECHT dat paul dood is, maar Jane vroeg me te beschrijven waar het programma over ging!

WIl dat bandje gewoon graag weer hebben
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:45:23 #245
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27600749
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:28 schreef Hilzillah het volgende:
Ik geloof niet ECHT dat paul dood is, maar Jane vroeg me te beschrijven waar het programma over ging!
Joh, maak je niet druk. Ze lopen een beetje te dollen.

Het 'Paul Is Dead'-gerucht is een van de beroemste showbizz-legendes. Door de jaren heen zijn er veel radio- en tv-programma's over geweest en op internet kun je er ook genoeg over vinden. En ook op FOK! is er al veel over gespeculeerd, o.a. hier: Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Ik denk dat er weinig mensen zijn die echt geloven dat hij dood is, maar het is best grappig om je een keer in te verdiepen.

En ik vroeg het omdat ik serieus benieuwd was over welke verborgen boodschappen het toen in het Zwarte Gat ging. Ik vroeg me af of ze er misschien toen ook bovennatuurlijke dingen in dachten te hebben ontdekt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_27601594
Het was ook ooit es op SBS6 (sorry), al werd 't daar meer als feit neergezet, i.p.v. een lomp gerucht
Heerlijk, al die sensationele complottheorieën
pi_27701149
Ik heb net Sgt. Pepper in mijn bezit en wat een prachtplaat is dat toch A day in the Life, echt grote klasse.
pi_27705147
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:28 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb net Sgt. Pepper in mijn bezit en wat een prachtplaat is dat toch A day in the Life, echt grote klasse.
Hij is goed, maar toch wat overschat naar mijn mening.
Nummers als Mr. Kite..... zijn naar Beatles-standaard zelfs matig te noemen.
Het is dat A Day in the Life erop staat....

Nee, doe mij maar Abbey Road, Rubber Soul, Revolver en White Album
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:47:56 #249
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_27705210
A Day in a life is ECHT mijn fav. !!
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:28 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb net Sgt. Pepper in mijn bezit en wat een prachtplaat is dat toch A day in the Life, echt grote klasse.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:05:16 #250
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27705723
Mr. Kite een matig nummer? Dat vind ik een van de leukste nummers op Sgt. Pepper. Nou ja, 'different strokes for different folks', zullen we maar zeggen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_27706141
Ik hoorde afgelopen vrijdag ook iemand zeggen dat 'ie Pepper een minder album vond, en Mr. Kite zelfs een slecht nummer vond..

Okay, Sgt. Pepper is inderdaad overschat. Rubber Soul was véél vernieuwender ten tijde van de release.
Pepper is ook zeker niet het beste Beatle-album (terwijl hij toch altijd als hoogste in alle albumcharts komt), maar al met al vind ik 't een goeie plaat. Echt slechte Beatle-werken zijn er ook nooit gemaakt, dat moge duidelijk zijn
pi_27709023
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:16 schreef webfreak het volgende:

Echt slechte Beatle-werken zijn er ook nooit gemaakt, dat moge duidelijk zijn
Let It Be valt volgens sommigen toch in die categorie??
pi_27709152
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:41 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Let It Be valt volgens sommigen toch in die categorie??
vind ik niet een slecht album, naked versie vind ik echter wel beter
pi_27709732
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:41 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Let It Be valt volgens sommigen toch in die categorie??
Ja, die mensen moeten dat album gewoon nóg es luisteren
't is even wennen, maar toch een mooie plaat Gewoon heel anders. Bijna on-Beatles
Bij mij viel 't kwartje eigenlijk pas toen Naked uitkwam.
pi_27710017
Ik vind Let it Be ook best wel mooi. I me Mine, Get back, I've got a feeling, Across the Universe. What's not to like? Let it Be heb ik te vaak gehoord, maar werkt nog steeds. Two of Us, met Let it Be naked eindelijk doorgekregen; erg mooi .

Trrouwens ik het valt me nog wel eens op dat (vooral bij Beatles platen) vernieuwend automatisch geasocieerd word met beter. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wat ik zo mooi vind aan Pepper, is hoe mooi die plaat inelkaar zit (en dan heb ik het niet over het hele Sgt. pepper concept). Er gebeurd zoveel in Pepper. Datzelfde geld trouwens ook voor Magical Mystery Tour en in het bijzonder 'I am the Walrus'.

In hetzelfde rijtje hoort wat mij betreft ook Abbey Road thuis. Die plaat is ook niet heel erg vernieuwend, maar blinkt uit in vakmanschap. Gewoon een ijzersterk album. Rubber Soul mag dan vernieuwender zijn, relatief gezien, maar ik vind dat niet echt een graadmeter. Desalniettemin natuurlijk ook een prachtig album.
pi_27710602
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:14 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
In hetzelfde rijtje hoort wat mij betreft ook Abbey Road thuis. Die plaat is ook niet heel erg vernieuwend, maar blinkt uit in vakmanschap. Gewoon een ijzersterk album. Rubber Soul mag dan vernieuwender zijn, relatief gezien, maar ik vind dat niet echt een graadmeter. Desalniettemin natuurlijk ook een prachtig album.
Abbey Road was juist wél een heel vernieuwend album als je 't mij vraagt. Destijds was dat voor vele artiesten de absolute maatstaaf. De productie alleen al, is uniek voor de jaren '60. Met name de terugkomende thema's, dat hoor je op dit album voor 't eerst.

Maar ik geef je helemaal gelijk: het gaat er niet om wat 't vernieuwendste is. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat Sgt. Pepper overal word neergezet als 'de meest vernieuwende plaat van de jaren 60' enz. enz, en dat is gewoon onzin.
pi_27710686
Ik ken slechts de bekende nummers van Let it be en ga 'em toch maar eens aanschaffen.

Welke kan ik het beste nemen; het origineel of de Naked-versie??
pi_27710803
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:32 schreef Kolkus het volgende:
Ik ken slechts de bekende nummers van Let it be en ga 'em toch maar eens aanschaffen.

Welke kan ik het beste nemen; het origineel of de Naked-versie??
Allright!
Persoonlijk hou ik meer van de Naked-versie.
Daar kun je ook 't beste mee beginnen, aangezien die maar een kleine 8 euro's kost, terwijl de originele nog rond de 20 euro ligt
pi_27710862
De poductie van Abbey Road is natuurlijk geweldig. Maar ik denk dat dat meer vakmanschap dan vernieuwing is. Dat het een maatstaf is geweest is lijkt me ook zeer waarschijnlijk, maar dan denk ik vooral aangezien het album gewoon zo ontzettend goed is.

Het fenomeen van terugkerende thema's is volgens mij al heel erg oud . Ze hebben het goed gebruikt in Abbey Road en in de popwereld is het vast wel redelijk nieuw geweest. Maar het concept werd al veel gebruikt in de klassieke muziek, theater etc.

Inderdaad is Pepper niet de meest vernieuwende plaat. Maar toch, als je dat boek leest over de opname sessies (ben vergeten hoe het boek heet.. Jane heeft hem volgens mij in ieder geval), dan krijg je toch heel wat meer waardering voor de plaat (meer dan ik al had). Ze hebben daar toch wat interessante dingen gedaan.
pi_27711147
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:37 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
De poductie van Abbey Road is natuurlijk geweldig. Maar ik denk dat dat meer vakmanschap dan vernieuwing is. Dat het een maatstaf is geweest is lijkt me ook zeer waarschijnlijk, maar dan denk ik vooral aangezien het album gewoon zo ontzettend goed is.
Mja.. Daar moet ik je eigenlijk wel gelijk in geven. Het is niet dat ze een compleet andere weg insloegen met dat album. Het is vooral de perfecte aansluiting tussen de nummers, en de nieuwe sound die ze met dit album presenteerden.
quote:
Het fenomeen van terugkerende thema's is volgens mij al heel erg oud . Ze hebben het goed gebruikt in Abbey Road en in de popwereld is het vast wel redelijk nieuw geweest. Maar het concept werd al veel gebruikt in de klassieke muziek, theater etc.
Vanzelfsprekend, maar ik heb 't dan ook over popmuziek.
Als je popmuziek met klassiek gaat vergelijken loopt pop ontzéttend ver achter, omdat 't gewoon veel vormvaster is, en omdat popmuziek natuurlijk een andere insteek heeft.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:30:29 #261
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_27712879
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:30 schreef webfreak het volgende:
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat Sgt. Pepper overal word neergezet als 'de meest vernieuwende plaat van de jaren 60' enz. enz, en dat is gewoon onzin.
Eens. Zeker wanneer je ziet dat Pet Sounds van The Beach Boys al een jaar eerder (1966) verscheen...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_27714273
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:35 schreef webfreak het volgende:

[..]

Allright!
Persoonlijk hou ik meer van de Naked-versie.
Daar kun je ook 't beste mee beginnen, aangezien die maar een kleine 8 euro's kost, terwijl de originele nog rond de 20 euro ligt
Op de Naked-versie staat ook nog eens Don't let me Down, ik denk dat ik daar dus maar voor ga

Dat 'ie 12 Euro goedkoper is, vind ik natuurlijk ook niet vervelend
pi_27714567
Let is Be is zeker wel een beste plaat hoor, maar ik zie jullie praten over een Naked versie? Leg eens uit.
pi_27714653
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:09 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Op de Naked-versie staat ook nog eens Don't let me Down, ik denk dat ik daar dus maar voor ga
Nou je 't zegt ja!
Dat is ook nog es één van de betere nummers op de plaat, imho
Snap ook niet waarom die niet op 't origineel is gekomen, maargoed.. Als ik Anthology opzet denk ik dat wel bij meer nummers. Not Guilty bijvoorbeeld. George Harrison schreef dat nummer ten tijde van the White Album, maar bracht het pas uit in 1979 uit, op een soloplaat, in een rustige versie.
Spijtig wel, want de Beatleversie vond ik mooier.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:21:17 #265
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27714677
De geluidskwaliteit van de Naked-versie is ook veel beter dan die muffe originele Let It Be-cd, en hij heeft ook niet die kitscherige Spector-arrangementen (als ze "All Things Must Pass" nou ook eens zo uitbrengen.. ).

Sowieso wordt het tijd voor een fraaie set Beatles-remasters met mooie boekjes (<-- stokpaard-alert)
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_27714827
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:17 schreef -Dries- het volgende:
Let is Be is zeker wel een beste plaat hoor, maar ik zie jullie praten over een Naked versie? Leg eens uit.

Let it Be - Uitgebracht in 1970


Let it Be Naked - Uitgebracht in 2003

De Naked versie is uitgebracht omdat Paul McCartney nooit echt tevreden is geweest met de productie van origineel. Deze is ontdaan van alle later-toegevoegde arrangementen, en is veel rauwer van sound, maar ook veel puurder. Mooier, vind ik persoonlijk
Volgens McCartney klinkt de naked-versie 'zoals Let it Be oorspronkelijk bedoeld was'. Ook is de tracklist een beetje aangepast.
pi_27714883
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:21 schreef Zanderrr het volgende:
Sowieso wordt het tijd voor een fraaie set Beatles-remasters met mooie boekjes (<-- stokpaard-alert)
Amen to that
Ze lenen zich écht voor remasters. Er is genoeg nuttige info om in die boekjes te stoppen, en bovendien dalen de prijzen van remasters meestal vrij snel
pi_27714889
Aha, nou ik heb dus de originele versie van Let it Be en die vind ik al mooi zat
pi_27716744
Ik wil gewoon een mooie box, waarin alle geremasterde albums zitten, met het recording sessions boek erbij, Past Masters I en II, the Anthology serie op cd en dvd en als laatste nog de DVD van Let it be erbij. Dat lijkt me een prima stokpaardje .
pi_27732395
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:39 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik wil gewoon een mooie box, waarin alle geremasterde albums zitten, met het recording sessions boek erbij, Past Masters I en II, the Anthology serie op cd en dvd en als laatste nog de DVD van Let it be erbij.
* het water loopt webfreak uit de mond
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:21:41 #271
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_27734083
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:09 schreef Kolkus het volgende:
Op de Naked-versie staat ook nog eens Don't let me Down, ik denk dat ik daar dus maar voor ga
Inderdaad, dat nummer alleen al is die moeite meer dan waard.

Ik heb de Beatles echt moeten leren waarderen overigens. Op een gegeven moment hoorde ik hier in huis niets anders en betrapte ik mezelf op meezingen. Toen dacht ik ´He merdeka, het is misschien tijd om toe te geven dat je dit wel erg mooi vind´.

Vriend ook weer blij, kreeg ik prompt een hele Beatles platenverzameling
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_27734248
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:21 schreef merdeka het volgende:
Vriend ook weer blij, kreeg ik prompt een hele Beatles platenverzameling
Een hele Beatle-verzameling grekregen!?
Ben je wel even zoet mee, als je dat allemaal in één keer krijgt
Ik heb mijn Beatle-cd's stuk voor stuk gekocht. Met ieder nieuw album kon ik máánden vooruit, zonder m'n CD-lade te verwisselen Ze gaan écht nooit vervelen
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:39:18 #273
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_27734569
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:27 schreef webfreak het volgende:
Een hele Beatle-verzameling grekregen!?
Ben je wel even zoet mee, als je dat allemaal in één keer krijgt
Ik heb mijn Beatle-cd's stuk voor stuk gekocht. Met ieder nieuw album kon ik máánden vooruit, zonder m'n CD-lade te verwisselen Ze gaan écht nooit vervelen
Mja, hij zal wel ontevreden zijn geweest met mijn muzikale ontwikkeling, want normaal gesproken is mijn muzieksmaak niet zo heel breed (die houdt eigenlijk op bij de metal en wat oudere rock en new wave)

Ik denk dat ik er inderdaad wel een paar jaar mee vooruit kan voordat ik alles goed heb doorgenomen, maar ik vermaak me er wel mee

Misschien dat ik mensen voor het hoofd stoot als ik het zeg, maar er zit een soort simplisme in de Beatles muziek die me aanspreekt. De opbouw van de nummers is bijna vanzelfsprekend als je ze hoort, maar het verveelt toch niet.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_27746291
Is iemand hier overigens bekend met het Beatles-interview van Struker ?
Ik ken 't niet, maar kwam zojuist citaat van Theodor Holman tegen:

Het mooiste interview ooit vind ik die van Struker met de Beatles. Struker is een Nederlandse kunstenaar. Hij interviewde de Beatles toen ze net uit het vliegtuig kwamen. Hij praatte niet tegen ze maar ging dierengeluiden maken. John Lennon reageerde hierop door ook dat soort geluiden te maken en later deed iedereen mee. Dat was echt een hilarisch interview.



Iemand die 't welles gezien/gehoord heeft, dit interview?
pi_27746510
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 12:02 schreef webfreak het volgende:

[..]

Een wijze uitspraak.
Speaking words of wisdom...
Yeah!
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:49:27 #276
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_27746638
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:40 schreef webfreak het volgende:
Is iemand hier overigens bekend met het Beatles-interview van Struker ?
Ik ken 't niet, maar kwam zojuist citaat van Theodor Holman tegen:

Het mooiste interview ooit vind ik die van Struker met de Beatles. Struker is een Nederlandse kunstenaar. Hij interviewde de Beatles toen ze net uit het vliegtuig kwamen. Hij praatte niet tegen ze maar ging dierengeluiden maken. John Lennon reageerde hierop door ook dat soort geluiden te maken en later deed iedereen mee. Dat was echt een hilarisch interview.



Iemand die 't welles gezien/gehoord heeft, dit interview?
Haha geweldig! Overigens als ik Struker en Beatles intype in Google kom ik bij jouw reactie op Fok

Iemand maandagavond dat programma gezien dat terugblikte op de komst van de Beatles naar Nederland? Geillustreerd met mooie beelden van fans die in de grachten springen. Erg leuk om te zien!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_27746663
En eens in de zoveel tijd komt het gerucht weer boven dat Michael Jackson bijna failiet is, zou het dit keer echt zijn en kunnen Paul en Yoko de Beatle rechten na al die jaren weer in hun bezit krijgen?

Jackson bijna failliet, rechten Beatles te koop
pi_27746931
Van mij mag 'ie wel failliet... We hebben lang genoeg moeten wachten nu
Laat Macca de boel maar terugkopen
Misschien dat er dan eindelijks eens iets terechtkomt van de 'droombox' van Man_in_a_Shed
pi_27747017
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:49 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Haha geweldig! Overigens als ik Struker en Beatles intype in Google kom ik bij jouw reactie op Fok
Ja, ik kan er ook helemaal niets over vinden... Spijtig
Ik vraag me af of dat interview ergens te vinden is, of dat Holman 't zich gewoon van vroeger kan herrinneren ofzo.
pi_27747122
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:49 schreef Nokia3310 het volgende:

Iemand maandagavond dat programma gezien dat terugblikte op de komst van de Beatles naar Nederland? Geillustreerd met mooie beelden van fans die in de grachten springen. Erg leuk om te zien!
Kun jij Nederlandse TV ontvangen dan?
Of zit je niet meer in London?
Of was 't op de BBC?
Of heb je satteliet?
Of alledrie misschien?


  woensdag 8 juni 2005 @ 20:24:08 #281
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27753501
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:05 schreef Zanderrr het volgende:
Mr. Kite een matig nummer? Dat vind ik een van de leukste nummers op Sgt. Pepper.
Amen to that!
Geweldig nummer, zéker als je leest hoe het opgenomen is. In dat ene boek dat ik heb.
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:37 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

Inderdaad is Pepper niet de meest vernieuwende plaat. Maar toch, als je dat boek leest over de opname sessies (ben vergeten hoe het boek heet.. Jane heeft hem volgens mij in ieder geval), dan krijg je toch heel wat meer waardering voor de plaat (meer dan ik al had). Ze hebben daar toch wat interessante dingen gedaan.
The Complete Beatles Recording Sessions van Mark Lewisohn dus.

http://gernhardt.com/beatles/books/recording_sessions.html

Btw, mag ik het nog even opnemen voor het originele Let It Be album? Tuurlijk, ik ben het er helemaal mee eens dat de geluidskwaliteit van de naked-versie veel beter is. En ik ben het er ook zeker mee eens dat sommige nummers er veel beter uitkomen zonder de productie van Phil Spector. Alleen, het origineel heeft ook een sfeer en 'ruwheid' die de naked-versie weer mist. Hij is op een of andere manier wel erg clean geworden.

En trouwens, ik wil in ieder geval ook nog 1 reden aandragen waarom je (de cd van) Let It Be Naked niet zou moeten (willen) kopen: Er zit een godsgruwelijke kopieerbeveiliging op!!! Een beveiliging die uiteraard te omzeilen valt, maar niet zonder dat je je eerst enorm geërgerd hebt omdat je de cd bijvoorbeeld niet zonder capriolen uit te halen in je pc kunt afspelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 08-06-2005 20:38:42 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_27755778
Ik kan het wel met een je eens zijn wat betreft de originele 'Let it Be'. Wat mij betreft is het beste om ze gewoon alletwee te hebben . Zo nu en dan vind ik de bombast ook wel weer iets hebben. En al dat live gemurmel er tussen door heeft ook nog wel iets.

Ik moet trouwens ook eerlijk zeggen, ik heb nog nooit problemen gehad met die kopieerbeveiling. Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen het wel lastig vinden. Erg jammer dat ze dat ingevoerd hebben. Maar volgens mij zijn er steeds minder cd's die die beveiliging nog gebruiken gelukkig. Ik zie ze niet veel meer in ieder geval.

En bedankt Jane voor de titel . Het is ook een hele mond vol.. Maar wel de moeite waard. Het laat echt op een mooie manier zien hoe al die nummers tot stand zijn gekomen. Als er ooit een remaster box zou komen, dan zou dat boek echt perfect als 'liner notes' kunnen fungeren.
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:58:51 #283
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27757196
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:39 schreef merdeka het volgende:
Misschien dat ik mensen voor het hoofd stoot als ik het zeg, maar er zit een soort simplisme in de Beatles muziek die me aanspreekt. De opbouw van de nummers is bijna vanzelfsprekend als je ze hoort, maar het verveelt toch niet.
Ik snap wel wat je bedoelt met die 'vanzelfsprekenheid', al valt het moeilijk onder woorden te brengen. Ik ben ook geen musicus, laat staan een songwriter, dus of het echt allemaal zo echt zo 'simpel' is durf ik niet goed te zeggen.

Ik begreep wel laatst van een kennis dat het spelen niet altijd even simpel is. Hij is met een band een aantal Beatlesnummers aan het instuderen en hij probeert nu McCartneys baspartijen zo goed mogelijk onder de knie te krijgen. Dat schijnt bij sommige nummers nog helemaal niet zo'n simpele opgave te zijn. Maar nogmaals, ik ben zelf geen muzikant, dus ik kan het niet goed beoordelen. Iig had deze jongen er een geheel nieuwe waardering voor McCartney door gekregen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:17:05 #284
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27757998
Ohhhh, ik hoop dat de crosspost me vergeven wordt, maar ik heb eindelijk een link gevonden naar de complete versie van 'Being a short diversion on the dubious origins of Beatles' (het verhaaltje van John Lennon uit de Mersey Beat waarin de man in de 'flaming pie' voorkomt) en ik wil de link hier even neergooien zodat ik hem niet kwijtraak.

http://www.beatletour.com/d_mersey_beat.htm
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_27758064
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 20:24 schreef Jane het volgende:
En trouwens, ik wil in ieder geval ook nog 1 reden aandragen waarom je (de cd van) Let It Be Naked niet zou moeten (willen) kopen: Er zit een godsgruwelijke kopieerbeveiliging op!!! Een beveiliging die uiteraard te omzeilen valt, maar niet zonder dat je je eerst enorm geërgerd hebt omdat je de cd bijvoorbeeld niet zonder capriolen uit te halen in je pc kunt afspelen.
Klopt. Hier erger ik me ook groen en geel aan, en ik heb mezelf ook al voorgenomen om deze CD's voortaan te laten liggen, omdat door dit systeem juist de eerlijke koper word belazerd.
Ik roep op tot een boycot!


Maarja, dit zijn The Beatles, dus daarvoor schuif ik mijn principes even aan de kant
pi_27758373
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:45 schreef arthurvries het volgende:

[..]

Speaking words of wisdom...
Elmore James got nothin' on this, baby
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:32:45 #287
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27758632
Alle EMI cds zijn nog steeds voorzien van dat Copy Control-systeem, in ieder geval in Europa en Canada. Als je een onbeschermd exemplaar wil hebben, zul je een Amerikaanse versie moeten importeren. Eigenlijk zouden ze van mij ook geen stuiver meer moeten krijgen, ware het niet dat alle Blue Note jazz-reissues ook onder de EMI-vlag verschijnen, en ik die toch wel erg graag origineel wil hebben...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:59:37 #288
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_27761651
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:02 schreef webfreak het volgende:

[..]

Kun jij Nederlandse TV ontvangen dan?
Of zit je niet meer in London?
Of was 't op de BBC?
Of heb je satteliet?
Of alledrie misschien?


Ik ben inmiddels weer terug in Nederland (helaas ), het was op Nederland 1. Er werd teruggeblikt op die dag met mensen die er mee te maken hadden. Zo was er een man (naam vergeten...) die ze destijds geïnterviewd heeft. Erg leuk om te horen!
NSJ & Lowlands still on my mind
  donderdag 9 juni 2005 @ 00:03:39 #289
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_27761739
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:58 schreef Jane het volgende:
Ik begreep wel laatst van een kennis dat het spelen niet altijd even simpel is. Hij is met een band een aantal Beatlesnummers aan het instuderen en hij probeert nu McCartneys baspartijen zo goed mogelijk onder de knie te krijgen. Dat schijnt bij sommige nummers nog helemaal niet zo'n simpele opgave te zijn. Maar nogmaals, ik ben zelf geen muzikant, dus ik kan het niet goed beoordelen. Iig had deze jongen er een geheel nieuwe waardering voor McCartney door gekregen.
Dat klopt helemaal! Dat is exactly waarom mijn vriend me dom vond dat ik dit zo zeg, want hij kwam er ooit achter dat Beatles muziek lang niet zo simpel als het lijkt en is om dezelfde reden idolaat geworden van McCartney!

Dat is ook de reden dat ik de 'voor het hoofd stoot' clausule opnam in mijn eerdere post. Misschien kan ik beter zeggen dat de manier waarop een nummer ogenschijnlijk eenvoudig is opgebouwd ,en de toegangkelijkheid die daardoor van de nummers schijnt uit te stralen, gewoonweg geniale muzikale misleiding van je oren is. Het is allemaal toch stukken doordachter dan het lijkt
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  donderdag 9 juni 2005 @ 20:40:20 #290
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_27785514
Ik heb vandaag the anthology dvd-set ontvangen Ik spreek jullie wel weer na het weekend, dit weekend ga ik een Beatles marathon houden
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_27787948
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:40 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik heb vandaag the anthology dvd-set ontvangen Ik spreek jullie wel weer na het weekend, dit weekend ga ik een Beatles marathon houden
Geloof mij maar, je gaat genieten
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:59:17 #292
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27790610
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:40 schreef Nokia3310 het volgende:
dit weekend ga ik een Beatles marathon houden
Oeh, dat wordt geweldig, idd! Heel veel plezier!

Ken(de) je de Anthology helemaal nog niet?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_27791011
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:40 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik heb vandaag the anthology dvd-set ontvangen Ik spreek jullie wel weer na het weekend, dit weekend ga ik een Beatles marathon houden
Allright!
De eerste keer is 'ie 't mooist
Nadat ik 'm had gekocht, heb ik 't hele weekend in een soort Beatlewaas gehangen.
Fantatische box; ik zet 'm nog regelmatig op, om even een paar mooie fragmenten of geestige quotes mee te pikken
pi_27799816
WIl die box ook wel graag zien, maar hij is peperduur toch??
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:03:55 #295
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27801034
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:24 schreef Kolkus het volgende:
WIl die box ook wel graag zien, maar hij is peperduur toch??
Op dit moment vanaf ongeveer 60 euro, als ik zo eens kijk via www.elcheapo.nl en www.vergelijk.nl. En 49.99 pond bij CDWOW.

Niet goedkoop, nee. Maar als je ooit bij een dvd(-box) waar voor je geld hebt gekregen, dan is het wel bij deze. Maakt andere Beatles-dvd's zowat overbodig. Tenminste, de dvd's die ik dan wel eens (goedkoop) zie liggen. Dan kun je imho beter sparen tot je genoeg geld hebt voor The Anthology.

Net als bij al het andere originele Beatles-materiaal (cd's) zal ook dit wel niet snel goedkoper worden, denk ik zo. Tenzij de dvd vervangen wordt door een andere technology. Het wordt gewoon nog steeds goed verkocht voor de prijs die gevraagd wordt, dus je zult ze niet gauw in de uitverkoopbakken aantreffen.

Trouwens, in de regio 1 versie is hij wel veel goedkoper te krijgen, zag ik. Bij www.dvdsoon.com.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:10:35 #296
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27801288
Ik denk dat je 'm tweedehands op Ebay ook wel goedkoper kunt vinden, als je een beetje mazzel hebt.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:16:22 #297
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27801481
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:10 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk dat je 'm tweedehands op Ebay ook wel goedkoper kunt vinden, als je een beetje mazzel hebt.
Zijn er ook mensen dan die hem wegdoen als ze hem eenmaal hebben? Onbegrijpelijk!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:39:16 #298
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_27802191
Nee had de Anthology nog niet (wel het boek, die heb ik ook helemaal verslonden). Ik raad iedereen dvdsoon trouwens af, namelijk omdat de service hun naam geen eer aan doet. Ze zouden het beter dvdlong kunnen noemen, bij mij duurde het bijna 2 maanden voor ik het binnen had!! Op Ebay zijn inderdaad ook flink wat anthology's te koop.

Heb er helaas nog niets van gezien, de dvd-speler doet het momenteel niet dus ik dacht laat ik het op de computer kijken, waarop de computer meteen bleef hangen Ik wil het zo graag zien!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_27802460
Bedankt voor de info, binnenkort maar eens in de buidel gaan tasten
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:54:49 #300
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27802648
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:39 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik raad iedereen dvdsoon trouwens af, namelijk omdat de service hun naam geen eer aan doet. Ze zouden het beter dvdlong kunnen noemen, bij mij duurde het bijna 2 maanden voor ik het binnen had!! Op Ebay zijn inderdaad ook flink wat anthology's te koop.
Oh? Ik heb laatst juist een hele goede ervaring gehad met DVDsoon. Film besteld op de zaterdag voor Pasen en ik had hem de daaropvolgende donderdag al in huis! Zonder extra dure leveringsservice of iets dergelijks. Nou ja, zo zie je maar hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik had waarschijnlijk erg veel geluk en jij juist veel pech.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:03:28 #301
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')