abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24393907
Ik ben eigelijk op zoek nar mensen die ervaring hebben met studeren in het buiteland en/of die weten hoe t werkt. Ff voor de duidelijkheid, ik wil t niet via een stichting o.i.d. (duur), maar ik wil er serieus gaan wonen (op de universiteit zelf). Maar nu weet ik niet hoe t nou precies allemaal werkt aangezien het Nederlands schoolsysteem verschilt van de Engelse. Ik doe nu HAVO, maar hoe werkt het dan als ik daar ben? Ik snap namelijk niet hoe de levels aansluiten zeg maar . Ik weet dat t allemaal een beetje newbie-achtig klinkt, maar ik ben gewoon op zoek naar mensen die weten hoe t allemaal een beetje werkt .

Bedankt alvast !!
I'm a Newbie. I know
pi_24395044
quote:
Voor toelating tot het Britse hoger onderwijs moet je over het algemeen een VWO-diploma hebben. Afgestudeerde HBO-ers kunnen in een universitaire studie worden ingepast. De universiteiten bepalen zelf hun toelatingsbeleid en de studieresultaten wegen zwaar mee in de selectie.
Bron: www.wilweg.nl
pi_24395138
volgens mij heb je er idd een hoger diploma voor nodig

en ze noemen daar geloof ik ook alles 'university' dus ook opleidingen die ze hier als hbo bestempelen
pi_24405864
En je moet er zwaar op letten dat er geen universeel niveau is waaraan engelse universiteiten moeten voldoen. Er zijn er dus bij die echt heel slecht zijn.

maar het wordt voor jou dus nog 2 jaar doorgaan op het vwo begrijp ik?
pi_24407803
Je krijgt zowiezo geen nederlandse studiefinancering, dus je moet een beurs aanvragen en daarvoor moet je bijna altijd super hoge cijfers voor hebben. Je kan emigreren maar dan moet je dacht ik een aantal jaar daar gewoon wonen voordat je studiefinancering kan aanvragen in dat land.
Als je rijke ouders hebt, dan kan het altijd. Het collegegeld is wel ontzettend veel in england.
"Smile", said the Lord! "Things could be worse" So i did and they were || Computers are like airconditioners, they stop working when you open Windows.
pi_24409541
@runaway, ze noemen daar idd alles university, ik heb ook nog steeds niet uitgevonden wat nou precies een 'hbo' opleiding is.

@sjorsie, idd geen nederlandse studiefinanciering, alleen voor bepaalde opleidingen zoals art en verloskundige enz. Super hoge cijfers heb ik wel, sta momenteel allemaal 8-en voor mn tentamens dus, dat moet wel lukken

Even verder kijken dan nog maar. Misschien een nederlandse opleiding dan maat met veel buitenlandse stage en uitwisseling o.i.d.

Bedankt voor de reacties iig!
I'm a Newbie. I know
pi_24437917
Duur is het zeker, ik betaal zo ongeveer 4500 pond (6400 euro ofzo?) per academisch jaar aan lesgeld/kamerhuur. En dan komen er nog extra uitgaven zoals uitgaan/boodschappen etc. er nog bij. Daarentegen ontvang ik zo ongeveer 330 euro per maand, wat elk kwartaal wordt uitgekeerd, van de nuffic (beurs buitenlandse studie).
JD was hier
pi_24441487
goede cijfers, alleen je hebt er niet zoveel aan als ze een VWO vooropleiding vragen. Volgens mij is dat namelijk wel het geval daar.

Welke richting wil je uit? Je hebt in Nl nl ook wel wat internationale studies.......
pi_24441510
ow je krijgt geloof ik wel geld van de EU om het studeren in het buitenland te promoten
pi_24442443
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:57 schreef runaway het volgende:

Welke richting wil je uit? Je hebt in Nl nl ook wel wat internationale studies.......
maar das natuurlijk niet zo leuk als studeren in het buitenland(engeland)
pi_24442530
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:41 schreef Dizzee het volgende:

[..]

maar das natuurlijk niet zo leuk als studeren in het buitenland(engeland)
maar kun je wel een half jaartje naar het buitenland
pi_24452443
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 19:57 schreef JackDaniels het volgende:
Duur is het zeker, ik betaal zo ongeveer 4500 pond (6400 euro ofzo?) per academisch jaar aan lesgeld/kamerhuur. En dan komen er nog extra uitgaven zoals uitgaan/boodschappen etc. er nog bij. Daarentegen ontvang ik zo ongeveer 330 euro per maand, wat elk kwartaal wordt uitgekeerd, van de nuffic (beurs buitenlandse studie).
zo weinig maar? Dat valt reuze mee!
Mag ik vragen waar je studeert?
pi_24452543
Ik ga volgend jaar naaarrr.... Wolverhampton

http://www.wlv.ac.uk/index_net.htm
pi_24455265
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:29 schreef boskov het volgende:

[..]

zo weinig maar? Dat valt reuze mee!
Mag ik vragen waar je studeert?
www.dur.ac.uk

Zitten hier ook nog een paar andere nl-ers, bijna allemaal erasmus studenten.
JD was hier
pi_24456474
Je kan beter via een vervolgopleiding een beurs aanvragen. Mijn vertrek ging om bureaucratische redenen niet door, maar ik zou 1800 euro beurs krijgen, studiefinanciering behouden en bovendien hoefde ik dan alleen Nederlands collegegeld te betalen.

Voor zover ik weet is normaalgesproken als je op eigen initiatief gaat 4500 pond collegegeld daar, inderdaad zo'n 6500 a 7000 euro, en daarbovenop je kamer. Ik ben helaas vergeten hoeveel een kamer me ging kosten, maar het was niet weinig iig.

Bovendien moet je er rekening mee houden dat Engeland schreeuwend duur is om te leven. Als je hier tussendoor een broodje koopt ben je drie euro kwijt, daar ben je drie pond kwijt. Ga er maar vanuit dat vrijwel alles daar in ponden kost wat het hier in euro's is, dat klopt redelijk. Het enige wat er erg goedkoop is zijn boeken, maar cd's en dvd's zijn dan wel weer vaak duurder.

Het gunstigste is om in het derde jaar van je vervolgopleiding te gaan. Daar kunnen ze je dan ook helpen met het aanvragen van een beurs, het regelen van je financiën, het vinden van een kamer en dergelijke, en bovendien tellen je studiepunten dan ook gelijk mee omdat de vakken in je profileringsruimte passen, terwijl als je op eigen initiatief gelijk na de HAVO gaat je waarschijnlijk niet zoveel aan die vakken/punten hebt.
Sanity is (not) statistical
pi_24469546
Waar kun je zo'n buitelandse beurs aanvragen dan? De ib-groep verstrekt nl geen studiefinanciering aan studenten die hun volledige opleiding willen volgen in het buiteland. Maar da thad ik al gezegd . Mn flat zou ik zowieso kunnen delen met mn vriendje. Die woont daar namelijk, vandaar ook de serieuse interesse om daar te gaan studeren . Plus natuurlijk dat ik altijd al naar t buiteland wou gaan, goede combinatie dus, al zeg ik het zelf.

Ik zat al een beetje te kijken naar internationale opleidingen, maar dat is ook niet echt makkelijk te vinden. Aangezien de eerste stage meestal nog in Nederland moet worden gelopen. Ik zoek een toeristische opleiding trouwens. Dat had ik nog niet vermeld geloof ik. En t liefst in de buurt van Leeds. Dus, verder helemaal niemand die ervaring heeft met studeren in het buiteland. !?
I'm a Newbie. I know
pi_42376643
schopje

goed ik zit dus ook in 5Havo, en wil graag studeren in Engeland, maar ik heb absoluut geen zin om op Chavvy colleges te zitten!
maar ook geen zin om nog 2 jaar langer VWO te doen...
(ik ga eerst een jaar cricketen en reizen in Australia na school)
iemand enige input, of hoe jullie het hebben gedaan?
you might aswell do the white line
pi_42382440
Eerst HBO zou ik zo zeggen. Dan kan je zo doorstromen naar het master gedeelte op de universiteit in de UK. Ik heb het ook zo gedaan; Ik zit nu ruim 2 jaar op de universiteit in de UK (1 jaar Newcastle en nu Glasgow)
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_42407805
en als ik dat nou juist niet wil? ik wil weg uit Nederland, en ergens anders studeren, zijn er in Engeland mogelijkheden daar voor ?
pi_42415576
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:03 schreef kweek89 het volgende:
en als ik dat nou juist niet wil? ik wil weg uit Nederland, en ergens anders studeren, zijn er in Engeland mogelijkheden daar voor ?
Als je HAVO als voor opleiding hebt? University denk ik niet. College waarschijnlijk wel.
pi_42420892
College sowieso, is er een mogelijkheid om na x aantal jaren van college naar uni te gaan?
In Engeland word al snel iets Uni genoemt, dus dat moet misschien ook nog wel lukken, wel mindere kwaliteit dan...
pi_42423129
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:32 schreef kweek89 het volgende:
College sowieso, is er een mogelijkheid om na x aantal jaren van college naar uni te gaan?
In Engeland word al snel iets Uni genoemt, dus dat moet misschien ook nog wel lukken, wel mindere kwaliteit dan...
Colleges bieden soms ook een zgn "foundation degree" aan; dat zit net onder een Bachelor-degree. Daarmee stroom je volgens mij zo door naar de uni. Moet je maar eens kijken op internet of je daar wat over kan vinden.
pi_42423466
Cheers ! dankje voor je hulp, top !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')