abonnement Unibet Coolblue
pi_24387933
Binnenkort is het weer carnaval en ik wil met een paar meiden een leuke hoed gaan maken.

Maar als het op creativiteit aan komt, ben ik drie keer niets waard. Wie weet hoe zo iets moet, de accessoires voor erop hebben we zelf, maar de basis nog niet.
Zijn er misschien websites waar ik zoiets kan vinden?

Alvast bedankt.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:57:48 #2
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_24387957
Damn, ik wist niet dat de koningin daarvoor op Fok! kwam....
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_24388444
Van een ander forum:
quote:
Deze hoed maken ze met een mal van een bloempot en dan de papiermache-techniek maar dan met stof. Dit werkt echt geweldig, je krijgt er heel erg leuke en stevige hoeden mee!

Als textiel verharder raad ik je Waterglas of Glaswater aan (in een van die samenstellingen). Het is een goedje dat te koop is bij de groothandel.
Je brengt het aan op de stof en plooit de stof zoals je wilt, kan dus ook op een mal.Je brengt het aan met kwasten. Het is redelijk veilig in gebruik en eenmaal droog is de stof hard en kan zelfstandig 'staan'.

Ik heb dit ook weleens gedaan: stofmaché heet het volgens mij gewoon. Wij gebruikten gewoon behangplaksel of hoe heet dat, stijfsel. De lapjes stof er goed mee doordrenken en het teveel aan lijm erafwrijven. Daarna dakpansgewijs de lapjes over elkaar plaatsen. Het moet wel lang drogen in een goed verwarmde ruimte...
bron

Misschien dat je er wat mee kan .
pi_24388975
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 11:25 schreef schatje het volgende:


Misschien dat je er wat mee kan .
Het was niet precies wat ik bedoelde, maar dit kan ook.
Meer opties, das altijd beter...Danke.
pi_24389053
Leuke tip, schatje!!

En als je klaar bent met de verkleedparty en je hebt een aantal leuke hoeden, kan je ze als kunst tegen je muur aan spijkeren!

Leuk!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_28948244
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 10:56 schreef Koningin het volgende:
Binnenkort is het weer carnaval en ik wil met een paar meiden een leuke hoed gaan maken.

Maar als het op creativiteit aan komt, ben ik drie keer niets waard. Wie weet hoe zo iets moet, de accessoires voor erop hebben we zelf, maar de basis nog niet.
Zijn er misschien websites waar ik zoiets kan vinden?

Alvast bedankt.
Een hoed

Een banaan doet het goed
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:35:14 #7
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_28953039
Waarom koop je niet een goedkope hoed en maak je daar je frutsels op?
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')