abonnement Unibet Coolblue
pi_24315641
Hier verder, oude topic was vol (gesloten)

mijn update:

ben nu bijna 2 weken bezig, mijn lippen worden nu toch echt erg droger (helaas), en mijn puisten blijven beetje zoals het altijd is....(dus niet echt beter, ook niet veel slechter). Heb nog geen échte outbreak gehad. Alleen de 2e dag, was mijn acne heel erg.

Ik had nu ook een vraag. Je krijgt veel hele dunne 'korstjes/velletjes' op je gezicht (van puistjes die herstellen). Soms gaan die 'korstjes'/velletjes er vanzelf af, en soms als je er iets met je nagel ondergaat, springt het eraf. Maar vaak heb je dan een rode ruwe plek op je gezicht (geen bloed, maar gewoon rood). Wat kan je hier tegen doen zodat dit snel herstelt? (vasaline??)
Haleloeja
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:18:39 #2
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_24315717
Vaseline helpt geloof ik alleen tegen droge huid.
And there are still no americans in Bagdad !!
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:57:36 #3
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_24316748
Je zou Dermatix kunnen proberen, dat is een littekenzalf op siliconenbasis. Is zonder recept te krijgen, maar op recept wordt het vergoed (en het is vrij prijzig: 39,85 per tube van 15g).
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:15:11 #4
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24320959
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:57 schreef Phaedrus het volgende:
Je zou Dermatix kunnen proberen, dat is een littekenzalf op siliconenbasis. Is zonder recept te krijgen, maar op recept wordt het vergoed (en het is vrij prijzig: 39,85 per tube van 15g).
Wouw dat ik ga dan maar even claimen bij mijn dermatoloog
pi_24323347
Ik heb het al vaker gezegd: Sudocreme
  vrijdag 31 december 2004 @ 17:58:33 #6
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24324351
Word al gebruikt
pi_24327297
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 17:10 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd: Sudocreme
waar kan je dit kopen dan? (hoe duur) en het werkt tegen rode plekjes nadat een korst eraf is gegaan? (dat het herstelt). Want heb wel iets gelezen dat het helpt tegen rodige huid, maar daar heb ik (nog) geen last van. Ik heb meer rode vlekjes (ruw/droog), omdat er een korstje loslaat (en dus ook stuk huid). HEt zijn dus kleine plekjes (grootte zoals een puist)
Haleloeja
pi_24330380
Ja daar helpt het nujuist tegen en ik gebruik het altijd tegen rooie vlekjes. Kan het kopen bij elke drogist ( Kruidvat bijv. ) en het kost iets van 5 euro ofzow.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 00:52:59 #9
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24330821
Iedereen nog een happy newyear en op een acnevrjie 2005
pi_24334780
zelfde hé

vandaag had ik toch toen ik opstond een droge neus. Pff....mijn slijmvliezen waren echt droog. Toen ik een beetje door mijn neus blies kwam er gelijk een rood bloedvelletje/korstje uit

en ik zit pas in de 2e week, maarja....zal hopenlijk niet té erg worden
Haleloeja
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:22:47 #11
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24335682
Wen er maar vast aan
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:37:30 #12
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_24335898
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 12:13 schreef Gelderland het volgende:
zelfde hé

vandaag had ik toch toen ik opstond een droge neus. Pff....mijn slijmvliezen waren echt droog. Toen ik een beetje door mijn neus blies kwam er gelijk een rood bloedvelletje/korstje uit

en ik zit pas in de 2e week, maarja....zal hopenlijk niet té erg worden
bij dezelfde dosis zullen op den duur de bijwerkingen wel minder worden....
pi_24340532
Heb nu een maandje 40 MG. Alleen hele lichte droge lippen. Helaas geen verschil met de 30 MG. Nog 2 weken afwachten en dan vraag ik anders wel of ik 60 MG mag, aangezien ik et toch best hevig heb.
pi_24340615
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:07 schreef Mikey87 het volgende:
Heb nu een maandje 40 MG. Alleen hele lichte droge lippen. Helaas geen verschil met de 30 MG. Nog 2 weken afwachten en dan vraag ik anders wel of ik 60 MG mag, aangezien ik et toch best hevig heb.
ik slik nu ongeveer een week/2 weken 60mg en zonder te overdrijven is het nog eens 50% verbeterd als je het vergelijkt met toen ik 20mg slikte, echt super volgende maand nog een maandje 60mg en dan ben ik er vanaf
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24353444
ik slik nu 40 mg, heb droge lippen/spierpijn (onderrug/nek), droge huid, soms heel ietstjes dat mijn ogen ('s avonds) heel iets geirriteerd zijn. In principe mag ik 3 weken lang 60mg slikken (had arts gezegd) en dan weer overgaan op 40 mg. Maar wat is het effect daarvan dan? Is er een voordeel om de 1e 3 weken 60 mg te slikken en dan 40 mg in plaats van de hele kuur 40 mg en dan iets langer doogaan

Ik wil nu best (na 2 weken 40 mg) nog best 3 weken 60 mg slikken (zoals arts zei), maar ben bang dat bijwerkingen dan erg worden, en dat mijn 'leverwaarden' (als ik bloed moet prikken) veranderen (heb vorig jaar ook nog pfeiffer gehad namelijk), want 60 mg is best hoge dosis.....en dan slik ik liever een maandje langer 40 mg
Haleloeja
pi_24355751
tvp

btw, gelukkig nieuw acneloos jaar !

Gaat hier nog steeds goed, zit wel in een fase van heeeel traag herstel. Maar goed, dat komt omdat ik het zolang heb gehad en dus duurt het lang voordat de huid volledig "vernieuwd" is. Zit nog steeds op 30 mg en heb regelmatig een lichte bloedneus. Het stroomt niet, maar je ziet het wel als je je neussnuit... blegh
pi_24358866
quote:
Op zondag 2 januari 2005 15:56 schreef Yonderboi het volgende:
tvp
waar dan? ben het nog niet tegengekomen (kan je het anders ff kopieëren wat er gezegd/geschreven is)

THX!! En jij ook gelukkig acnéloos nieuwjaar
Haleloeja
pi_24359035
Ik heb een wondermiddel voor droge lippen gevonden!
En het leukste is dat het gewoon bij de drogist te krijgen is en niet achterlijk duur is:

Echinaforce Lippenbalsem van A.Vogel

Ik ben helemaal niet van de homeopathische middeltjes maar moet toch eerlijk toegeven dat dit goedje echt fantastisch werkt. De eerste 2 dagen lieten vooral alle droge velletjes los en leek het nergens op, maar daarna en nu een week later zijn mijn lippen nog steeds zacht!
oja het kost ¤4.50 voor wie het wil uit proberen.
pi_24360393
quote:
Op zondag 2 januari 2005 19:37 schreef Gelderland het volgende:

[..]

waar dan? ben het nog niet tegengekomen (kan je het anders ff kopieëren wat er gezegd/geschreven is)
Ehmmm ?? Ik had daar tvp (terug-vind-post) neer gezet omdat het een relatief weinig informatieve reactie was en in eerste instantie dus bedoeld om het topic terug te vinden
pi_24360447
quote:
Op zondag 2 januari 2005 21:17 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Ehmmm ?? Ik had daar tvp (terug-vind-post) neer gezet omdat het een relatief weinig informatieve reactie was en in eerste instantie dus bedoeld om het topic terug te vinden
Niet elke post hoeft informatie te bevatten, ik vraag juist om informatie, namelijk:

In principe mag ik 3 weken lang 60mg slikken (had arts gezegd) en dan weer overgaan op 40 mg. Maar wat is het effect daarvan dan? Is er een voordeel om de 1e 3 weken 60 mg te slikken en dan 40 mg in plaats van de hele kuur 40 mg en dan iets langer doogaan

Ik wil nu best (na 2 weken 40 mg) nog best 3 weken 60 mg slikken (zoals arts zei), maar ben bang dat bijwerkingen dan erg worden, en dat mijn 'leverwaarden' (als ik bloed moet prikken) veranderen (heb vorig jaar ook nog pfeiffer gehad namelijk), want 60 mg is best hoge dosis.....en dan slik ik liever een maandje langer 40 mg.....
Haleloeja
pi_24360610
quote:
Op zondag 2 januari 2005 21:20 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Niet elke post hoeft informatie te bevatten, ik vraag juist om informatie, namelijk:
Ja oke, volgens mij snap je de bedoeling van tvp niet of ik begrijp jou niet helemaal
Die "tvp" post was in ieder geval niet als reactie bedoeld op jouw voorgaande bericht...

Anyway, ik zou dat van die dosis met je huisarts bespreken. Hij/zij kan je vast wel meer vertellen over de effecten van die hogere dosis ivm je pfeifer verleden. Een hogere dosis werkt bij medicatie beter lijkt me, er wordt immers meer in een keer opgenomen door je lichaam. Wat het verschil is met kort een hoge dosis slikken en lang een lage dosis weet ik niet precies, maar heeft uiteraard meer invloed wat betreft eventuele bijwerkingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yonderboi op 02-01-2005 21:43:02 ]
pi_24362373
quote:
Op zondag 2 januari 2005 21:30 schreef Yonderboi het volgende:
Anyway, ik zou dat van die dosis met je huisarts bespreken. Hij/zij kan je vast wel meer vertellen over de effecten van die hogere dosis ivm je pfeifer verleden. Een hogere dosis werkt bij medicatie beter lijkt me, er wordt immers meer in een keer opgenomen door je lichaam. Wat het verschil is met kort een hoge dosis slikken en lang een lage dosis weet ik niet precies, maar heeft uiteraard meer invloed wat betreft eventuele bijwerkingen.
Ja, maar mijn dermatoloog kan ik niet zomaar bereiken, werkt in het ziekenhuis en heeft het druk...en komt volgens mij niet aan de telefoon . Mijn volgende afspraak is ook pas over 5 weken, dus dán kan ik het pas vragen en dan heeft het, als het nut zou hebben (de 1e 3 weken hogere dosis) geen nut meer... (want ben al begonnen)

En ja, uiteraard is hogere dosis, betere medicatie, maarja, of dat ook voor 3 weken geld
Haleloeja
pi_24363563
kap nou in godsnaam met dats pul ik ben er meer dan een half jaar geestelijk ziek van geweest
zoek eens via google op dit spul enkijk eens hoeveel actiegroepen ertegen zijn en hoeveel emsnen zich van kant hebben gemaakt nadat dit spulk bijwerkingen ging vertonen
in bepaalde landen moet er zelfs een rood label met "can cause suicide " op
hopleijk denkt hier eens iemand over na
pi_24363795
quote:
Op maandag 3 januari 2005 00:25 schreef lesley het volgende:
kap nou in godsnaam met dats pul ik ben er meer dan een half jaar geestelijk ziek van geweest
zoek eens via google op dit spul enkijk eens hoeveel actiegroepen ertegen zijn en hoeveel emsnen zich van kant hebben gemaakt nadat dit spulk bijwerkingen ging vertonen
in bepaalde landen moet er zelfs een rood label met "can cause suicide " op
hopleijk denkt hier eens iemand over na
Ik denk dat de de meeste mensen die in dit topic posten heel erg goed weten waaraan ze begonnen zijn en dus ook van die zogenaamde "bijwerking" af weten. Echter vind ik het heel vreemd dat in de bijsluiter wordt gesproken over zelfmoord naar aanleiding van het gebruik van roa, want hoe kan je die link in godsnaam leggen? Stond er op het briefje "sorry, maar de roa werd me teveel...?" of wat? Ik vat het in ieder geval niet...... Wel kan ik me bedenken dat er mensen zijn die zelfmoord hebben gepleegd tijdens het gebruik van roa omdat het niet of niet goed genoeg hielp en er dus geen hoop meer was op een normale huid.

Jij bent er geestelijk ziek van geweest? Ik wil graag je verhaal horen en hoe je zo zeker weet dat het aan roaccutane lag en dat het geen bijwerking was juist van de acne...? en hoeveel mg?
pi_24366625
nee, niet omdat het niet helpt, van de acne ben ik ver af
het was een zware depressie waarvoor geen normale aanleiding te vinden was
geen opgekropt leed of dergelijke

wel kon ik zegmaar geen rust meer in me kop krijgen, alle gedachten gingen door elkaar
niet aan een ding kunnen denken maar steeds met alles tegelijk in me hoofd bezig zijn
dus ook totaal niet meer kunnen concentreren
persee drie gesprekken tegelijk moeten volgen en dan frustratie hebben dat je alles maar een deeel meekrijgt

de bijwerkingen onstonden pas na 5 maanden gebruik wat meestal zo blijkt te zijn

de zelfmoordneigingen stonden los van de depressie
dit klinkt heel raar
maar toch was het zo
ik wilde helemaal niet dood zegmaar
maar dan kwam opeens die neiging er weer
ik wist niet eens waarom ik dood zou willen
ik heb me stanleymes moeten weggeven omdat dat een enorme drang opwekte
in deze zelfmoordbuien heb ik zelfs een heel plan opgesteld
hoe ik het wou doen als ik het dan toch echt niet meer kon laten
ik ga dit plan niet posten om niemand op iedeeen te brengen maar het was vrij gedetaileerd
ik kon de drang totaal niet begrijpen
het is zegmaar iets dat chemisch in je hoofd misgaat

ook heb ik een korte periode gehad dat ik niet kon denkenw at ik zei
ik zei zeg maar ik vind jou aardig

en in me hoofd propte het woordje niet er steeds tussen

maar ik meende dus wel echt ik vind jou aardig

gelukkig ben ik nu na meer dan een half jaar rust ver hersteld
okee af en toe een terugval dat ik me erg down voel zonder goede reden
maar het gaat nu stukken beter met me

wel is mijn concentratievermogen dat al niet zo goed was waarschijnlijk blijvend verslechterd

kort nadat de klachten begonnen heb ik mijn studie moeten opgeven

ik kon niet bij de les blijven
en de tekst in de boeken zwemden voor me ogen

dus door dit goedje ben ik zometteen driekwart jaar van me leven kwijt
en heb ik mijn vervolgstudie moeten opgeven
en door financieele consequenties daarvan kan ik er waarschijnlijk ook nooit meer een volgen
en leef ik nu van een veel te krappe uitkering (ben pas 19) waar ik me huur van moet betalen en me verdere complete levensonderhoud

ik heb verschillende persoonlijkheidsonderzoeken gehad
de uitslag daarvan komt eind januarie
mischien post ik de uitslag daarvan nog als het eimand interesseert

de reden dat ik denk dat het door de roaccutane lag is dat deze klachten dus ook bij andere mesnen voorgekomen zijn dit dit gebruikten
en dan hebben we het niet over enkelle gevallen
zie de bovengenoemde actiegropen
ik ben pas nadat ik redelijk beter ben geworden gaan zoeken naar info
omdat ik bang was dat ik me anders nog meer klachten zou gaan inbeelden

rottig punt voor mij was dat mijn dermatoloog beweert dat roa als enige bijwerking droge huid en lippen heeft en hij wist enw ile dus ook niks weten van dit soort klachten of de actiegroepen

ik schrijf dit om het van me af te schrijven, maar ook om jullie als gebruikers te laten nadenken of het je het risico wel waard is

bedenk dat je de eerste 8 jaar na gebruik en klachten nog een terugval kan krijgen
pi_24366637
sorry voor de slechte spelling
(dit was me langste bericht ooit in mijn fok geschiedenis :-) )
oowja van de bloedneus (paar keer per dagzelfs in de ergste periode) en de droge lippen had ik dus ook gewoon
pi_24368832
Het spijt me als ik je kwets Lesley, maar ik geloof niet dat die zelfmoord gevoelens en het geestelijk in de war zijn door Roa werd/word veroorzaakt. Voor ik begon met ijn kuur heeft mijn dermatoloog mij grondig verteld en uitgelegd wat Roa doet en wat voor bijwerkingen het heeft. In dat gesprek kwam natuurlijk ook het stukje depressiviteit en zelfmoord naar boven. Ondertussen is uit onderzoeken gebleken dat Roa niet gelinked kan worden aan deze zogenaamde bijwerkingen.
De reden dat het nog steeds in de bijsluiter staat heeft er mee te maken dat als de bijsluiter aangepast word het middel opnieuw geregistreerd moet worden en dat kost veel geld, een stukje bureaucratie dus.

Daarnaast, als je de cijfers van zelfmoord en depressie van roa gebruikers naast die van niet roa gebruikers plaatst zul je zien dat deze gemiddelden ongeveer gelijk zullen zijn. Zegt dus helemaal niets over Roa.

Ik hoop echter dat het nu beter met je gaat, en wens je veel sterkte met je herstel.
pi_24370533
www.capitalnews9.com
quote:
Acne medicine may cause depression
11/2/2004 5:00 AM
By: Dr. Sanjay Gupta, CNN
Rep. Bart Stupak (D) Michigan said, "My youngest son, BJ Bart Jr., died in May 14, 2000. He shot himself."



Bart, Jr. was 17. Michigan Congressman Bart Stupak blames Accutane for his son's suicide, and he wants it off the market. But until now, no one could say just how the drug might lead to depression.

"This was the first study that shows a biological link of physical evidence," said Douglas Bremner of Emory University.

With this high-tech camera, Bremner, a psychiatrist, looked at the brains of 13 young adults taking Accutane for acne -- and another 15 on antibiotics. In the so-called "accutane brain" -- activity in the front part of the brain was down 21 percent.

Bremner said, "This plays a critical role in emotion. So if there's a decrease in function in that part of the brain, it makes sense that there would be a change in mood."

Accutane and generic versions already carry an imposing warning: aside from cautions about birth defects there's this: "Accutane may cause depression, psychosis and rarely, suicidal ideation, suicide attempts, suicide and aggressive behavior." But that warning only started in 2002 -- four years after the Food and Drug Administration warned physicians that the drug might have psychiatric side effects. There are several lawsuits pending, including one by the family of 15-year-old acne patient Charles Bishop, who killed himself flying a small plane into a Tampa office tower two years ago.

Of course, teens are more prone to clinical depression. And experts say the rate, as measured by suicide, and the numbers of teens seeking treatment, is rising. A spokeswoman for Roche, the company that makes Accutane, said she doesn't know enough to comment on the new study, but said that Roche has never found a link between its drug, and suicide.

Earlier this year, an FDA advisory panel recommended creating a formal registry of all patients on the drug to make it easier to keep track of side effects. But the agency has taken no action. A spokeswoman told CNN they're still deciding what to do. Roche said it's open to a registry, but that could take a long time.

Copyright © 2004 TWEAN d.b.a. Capital News 9
pi_24370590
quote:
13-Cis-Retinoic Acid Suppresses Hippocampal Cell Division and Hippocampal-dependent Learning In Mice.

Authors: Crandall J, Sakai Y, Zhang J, Koul O, Mineur
Y, Crusio WE, McCaffery P.
Address: E. K. Shriver Center, University of
Massachusetts Medical School, Waltham, MA 02452,
USA.
Source: (April 2004)

The active component of the acne drug Accutane is 13-cis-retinoic acid(RA), and it is highly teratogenic for the developing central nervous system. Very little is known, however, regarding the effect of this drug on the adult brain.

Regions of the brain that may be susceptible to RA are those that continue to generate new neurons. In the adult mouse, neurogenesis is maintained in the hippocampus and subventricular zone.

This report demonstrates that a clinical dose (1 mg/kg/day) of 13-cis-RA in mice:
~ significantly reduces cell proliferation in the hippocampus and the subventricular zone,
~ suppresses hippocampal neurogenesis, and
~ severely disrupts capacity to learn a spatial radial maze task.

The results demonstrate that the regions of the adult brain where cell proliferation is ongoing are highly sensitive to disruption by a clinical dose of 13-cis-RA.
pi_24373244
dat onderzoek waarin de wel en niet gebruikers naast elkaar gelegd werden was gefinanciert door roche, lekker betrouwbaar
pi_24373594
Laten we het erop houden dat je gewoon goed in de gaten moet houden hoe het ervoor staat met je gezondheid, en als je denkt dat je lichamelijk of geestelijk veranderingen ondergaan die niet "normaal" zijn dan moet je je dermatoloog of dokter raadplegen.... Maarja, dat is bij elke redelijk zware medicatie wel zo verstandig.....
pi_24374300
en dan is het wel te laat ik ben ook vrijwel metteen gestopt
pi_24374887
even een vraagje.......

ik moet woensdag naar de tandarts om een kies te laten trekken, nou word dat natuurlijk onder verdoving gedaan.... kan de verdoving in welke vorm dan ook een complicatie opleveren met roaccutane?
pi_24374912
quote:
Op maandag 3 januari 2005 16:43 schreef lesley het volgende:
en dan is het wel te laat ik ben ook vrijwel metteen gestopt
ja, ok, maar je voelt op een gegeven moment wel dat je depressief gaat worden. Dat is echt niet van de ene op de andere dag....en er staat ook in de bijsluiter dat als je stopt, de bijwerkingen ook snel zullen verdwijnen...

Daarbij.....jij hebt zoiets meegemaakt (of het door roa komt of niet), er zijn ook honderden (zelfs hier op het forum) die zich helemaal niet depressief hebben gevoeld.....dus als je het tegenover elkaar zet....denk ik dat de meerderheid die klachten NIET heeft... (hoeveel mg slikte je, en het kwam pas na 5 maanden )
Haleloeja
pi_24374983
quote:
Op zondag 2 januari 2005 19:50 schreef MeMarz het volgende:
Ik heb een wondermiddel voor droge lippen gevonden!
En het leukste is dat het gewoon bij de drogist te krijgen is en niet achterlijk duur is:

Echinaforce Lippenbalsem van A.Vogel

Ik ben helemaal niet van de homeopathische middeltjes maar moet toch eerlijk toegeven dat dit goedje echt fantastisch werkt. De eerste 2 dagen lieten vooral alle droge velletjes los en leek het nergens op, maar daarna en nu een week later zijn mijn lippen nog steeds zacht!
oja het kost ¤4.50 voor wie het wil uit proberen.
nou ja, 4,50 vind ik toch prijzig. Ik bedoel....Blistex heb je voor 2,25 euro. Hoelang doe je met de Echinaforce Lippenbalsem? (hoevaak p/d smeer je het op je lippen?)
Haleloeja
pi_24375393
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:16 schreef Gelderland het volgende:
Hier verder, oude topic was vol (gesloten)

mijn update:

ben nu bijna 2 weken bezig, mijn lippen worden nu toch echt erg droger (helaas), en mijn puisten blijven beetje zoals het altijd is....(dus niet echt beter, ook niet veel slechter). Heb nog geen échte outbreak gehad. Alleen de 2e dag, was mijn acne heel erg.

Ik had nu ook een vraag. Je krijgt veel hele dunne 'korstjes/velletjes' op je gezicht (van puistjes die herstellen). Soms gaan die 'korstjes'/velletjes er vanzelf af, en soms als je er iets met je nagel ondergaat, springt het eraf. Maar vaak heb je dan een rode ruwe plek op je gezicht (geen bloed, maar gewoon rood). Wat kan je hier tegen doen zodat dit snel herstelt? (vasaline??)
Ook ik heb een half jaar lang een roccutane kuur gehad, over de droge lippen kan ik net als in een eerdere reactie alleen maar beamen, wen er maar aan!
Er waren zelfs momenten dat 's ochtend mijn kussen onder het bloed zat omdat mijn lippen 's nacht vreselijk gebarsten waren, ik had hiervoor van de dermatoloog een zalf gehad waarvan ik de naam even kwijt ben, die prima werkte tegen de uitdroging. Maar na een maand of twee bleef ik smeren.

Die wondjes komen me ook bekend voor, een soort 'wondjes zonder korst' zeg maar. Mij werd afgeraden hier ook maar iets aan te doen. Het enige wat ik gebruikte was idd vasaline, dan koelt het even lekker af en heb je er even een uurtje geen last van.

Tijdens mijn kuur bleef mijn acne ook eigenlijk onveranderd, pas nadat ik en maandje gestopt was knapte het echt op, puistjes bleven weg en littekens verdwenen. Een verschil van dag en nacht!

Ik ben blij met het resultaat, maar ga het nooit meer gebruiken, echt niet!

Succes!
pi_24378476
is het eigenlijk goed om een gezichtsmasker te gebruiken?
ik dacht van niet omdat het peelend werkt, maar stel ik doe het wel, wat dan?
pi_24380980
Iedereen heeft wel eens een depressief buitje zeker... komt er gewoon op aan om je terug te herpakken! En goed te eten, wat velen niet weten is dat voeding veel aan je gemoedstoestand kan doen.
Als je te weinig voedingsstoffen binnenhebt zijn er bepaalde (bespaar mij de technische details) in je hersenen die niet meer kunnen functioneren waardoor je je depressief kunt voelen. Misschien dat de Roa daarop werkt ofzo.
Verzorg je lichaam goed en het zal wel niet zo'n vaart lopen.

Heb terug puitstje op de rug en op/rond mijn neus gaat het ook echt traag vooruit... het betert maar zeer traag...

Btw: waar is onze Pim ?
Pain is weakness leaving the brain !
  maandag 3 januari 2005 @ 23:25:30 #39
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24381238
Sjees Mina, wat een overdreven toestanden Lesley! Ik snap jou echt niet, sorry hoor. Ben nu bijna 5 maanden bezig en merk geen ruk van:
- droge lippen ( naja beetje dan )
- depressies
- zelfmoordneigingen
- andere bijwerkingen

Ik voel me kiplekker. Jij zegt wel dat je een jaar van je leven hebt weggegooid, ik kan je vertellen dat ik mijn leven eindelijk weer terug heb. Nu hoef ik me niet meer druk te maken om al die rooie vlekken in mn gezicht. Iedere morgen in de spiegel kijken en denken: Hey, ik zie er lekker uit vandaag Mijn zelfvertrouwen is gestegen met 100%. Heb echt nergens last van en heb een supergave huid. Roaccutane is gewoon geweldig!!!!!!!!!!!!!!
pi_24382024
--edit--

[ Bericht 99% gewijzigd door Gelderland op 04-01-2005 12:15:11 ]
Haleloeja
pi_24382268
quote:
Op maandag 3 januari 2005 20:56 schreef MusicGenious het volgende:
is het eigenlijk goed om een gezichtsmasker te gebruiken?
ik dacht van niet omdat het peelend werkt, maar stel ik doe het wel, wat dan?
Je hebt ook maskers die niet peelend werken. Ik zou gewoon een hydraterend masker nemen .

Probeer het ook eerst op een klein stukje huid uit .
pi_24383288
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:25 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Sjees Mina, wat een overdreven toestanden Lesley! Ik snap jou echt niet, sorry hoor.[...]
Je gaat er zo te horen nog steeds vanuit dat elk mens 100% genetisch gezien gelijk aan elkaar is. Dat is dus niet het geval, het effect van een medicijn kan dus per individu verschillen. Een medicijn kan bij de 1 acne laten verdwijnen, terwijl de ander in het ziekenhuis kan belanden. Bij jouw lijkt het het eerste geval, wees daar blij om maar ga niet doen alsof dat bij iedereen zo zou moeten zijn.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:04:42 #43
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24383402
Ik ben wel bereid om dat kleine risico te nemen
Je krijgt er veel voor terug
pi_24385912
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:25 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Sjees Mina, wat een overdreven toestanden Lesley! Ik snap jou echt niet, sorry hoor. Ben nu bijna 5 maanden bezig en merk geen ruk van:
- droge lippen ( naja beetje dan )
- depressies
- zelfmoordneigingen
- andere bijwerkingen

Ik voel me kiplekker. Jij zegt wel dat je een jaar van je leven hebt weggegooid, ik kan je vertellen dat ik mijn leven eindelijk weer terug heb. Nu hoef ik me niet meer druk te maken om al die rooie vlekken in mn gezicht. Iedere morgen in de spiegel kijken en denken: Hey, ik zie er lekker uit vandaag Mijn zelfvertrouwen is gestegen met 100%. Heb echt nergens last van en heb een supergave huid. Roaccutane is gewoon geweldig!!!!!!!!!!!!!!
wel eens erover nagedacht dit dit niet bij allen gebruikers voorkomt?
dat jij mij nu best beledigd? en me niet serieus neemt, en met mij alle andere mesnen die deze klachten kregen?
dat het uiteraard een effectief middel is (ook mijn acne is sterk verbeterd)
maar dat roche niet voor niks enkelle rechtzaken hierover verloren heeft?
dat er een lijst is van 200 patienten die het niet kunnen navertellen
mischien is 200 bekend dus mischien 1000 mesnen die deze klachten kregen niet veel op het totaal aantal gebruikers
maar als je dee klachten krijgt ben je dus wel zwaar de lul
dat roche in de laatste rechtzaak 60.000 dollar heeft moeten betalen aan een meisje dat door dit spul in een inrichting is beland? en nog enkelle duizenden dollars aan de famillie die hiervan de lasten mnoet dragen?
en nogmaals gebruik google eens voordat je blaat
en waarom snap je mij niet?
en verder is mijn neuroloog en psychiater er wel van overtuigd dat het door dit spul gekomen is
wel moet ik toegeven mogelijk aanleg te hebben voor dit soort reacties aangezien ik drie maandne te vroeg geboren ben
en als je ff googled zie je dat je dan ook extra vatbaar bent voor de bijwerkingen
aangezien ik nogal mesnlievend ben hoop ik dat het lachen je niet vergaat in dit geval , want geloof me als je last krijgt vergaat het lachen je wel
pi_24387888
Aangezien het in de bijsluiter staat zijn de mensen geinformeerd en willen ze het risico niet nemen dat ze er dan afblijven. Tjeezes zeg er zijn zoveel medicijnen die nare bijwerkingen kunnen hebben. Meeste van die actiegroepen situeren zich in de VS als ik het goed voorheb en dan nog bij mensen die hoge doseringen kregen. De schuld ligt volgens mij dan eerder bij de artsen die de hoge doseringen voorschreven.
We weten de risico's ja dank u

Een mens gaat toch ook niet stoppen met autorijden omdat er elk weekend zoveel doden op de weg vallen ?
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24388009
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 04:15 schreef lesley het volgende:

[..]

wel eens erover nagedacht dit dit niet bij allen gebruikers voorkomt?
dat jij mij nu best beledigd? en me niet serieus neemt, en met mij alle andere mesnen die deze klachten kregen?
dat het uiteraard een effectief middel is (ook mijn acne is sterk verbeterd)
maar dat roche niet voor niks enkelle rechtzaken hierover verloren heeft?
dat er een lijst is van 200 patienten die het niet kunnen navertellen
mischien is 200 bekend dus mischien 1000 mesnen die deze klachten kregen niet veel op het totaal aantal gebruikers
maar als je dee klachten krijgt ben je dus wel zwaar de lul
dat roche in de laatste rechtzaak 60.000 dollar heeft moeten betalen aan een meisje dat door dit spul in een inrichting is beland? en nog enkelle duizenden dollars aan de famillie die hiervan de lasten mnoet dragen?
en nogmaals gebruik google eens voordat je blaat
en waarom snap je mij niet?
en verder is mijn neuroloog en psychiater er wel van overtuigd dat het door dit spul gekomen is
wel moet ik toegeven mogelijk aanleg te hebben voor dit soort reacties aangezien ik drie maandne te vroeg geboren ben
en als je ff googled zie je dat je dan ook extra vatbaar bent voor de bijwerkingen
aangezien ik nogal mesnlievend ben hoop ik dat het lachen je niet vergaat in dit geval , want geloof me als je last krijgt vergaat het lachen je wel
bij normaal, goed gebruik, juiste dosis voor juiste tijd, is er een erg lage kans dat je dit soort bijwerkingen krijgt, maar zoals je zelf al aangeeft ben je extra vatbaar voor dit soort bijwerkingen, dit had de huisarts mee moeten nemen in zijn keuze voor de dosering, dan was de dosering anders geweest.

Er zijn in Nederland tig mensen die roaccutane slikken, en dit soort bijwerkingen gebeuren vrijwel nooit, tenzij je het medicijn "verkeerd" gebruikt, jij hebt het medicijn verkeerd gebruikt, aangezien je er vatbaar voor bent.

dat is alles wat ik erover ga zeggen, want ik vind het echt onzin om zo'n doemverhalen op te hangen over dit medicijn, wat perfect werkt voor miljoenen mensen over de wereld, en op 1 persoon, door verkeerd gebruik niet.
pi_24389466
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:13 schreef P4nic het volgende:
Btw: waar is onze Pim ?
sja, ik denk datie op vakantie is. Had hem ook al gemaild ivm Aquaphor (hij zou ff checken hoeveel animo erwas), maar ook (nog) geen reactie op gehad Hopen datie snel komt want wil het wel ff over Aquaphor hebben

PIM, where are you....
Haleloeja
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:50:21 #48
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24395505
Panic en MusicGenious hebben het tenminste door. Zoals Panic zei, je gaat toch niet ophouden met autorijden omdat er een kans bestaat dat je een ongeluk krijgt. Als je zo gaat redeneren kun je alle medicijnen opdoeken. Overigens, in de bijsluiter op het internet staat dat minder dan 1 op de 10000 er last van krijgt. En dan ga jij zeggen mwuhaha, dat niet alle mensen genetisch gelijk zijn? Dat klopt inderdaad, niemand is gelijk, maar er zijn er maar enkele over de hele wereld die zo anders zijn dat ze erge bijwerkingen krijgen. Loop toch niet zo te huilen alsjeblieft, er zijn miljoenen mensen die dolblij zijn met dit medicijn, net zoals ik.
pi_24395911
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:50 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[...]En dan ga jij zeggen mwuhaha, dat niet alle mensen genetisch gelijk zijn? Dat klopt inderdaad, niemand is gelijk, maar er zijn er maar enkele over de hele wereld die zo anders zijn dat ze erge bijwerkingen krijgen. Loop toch niet zo te huilen alsjeblieft, er zijn miljoenen mensen die dolblij zijn met dit medicijn, net zoals ik.
Dat van genetisch gelijk zei ik omdat jij in je posts suggereert dat iedereen hetzelfde zou moeten reageren op het medicijn: "Ik snap jou echt niet, sorry hoor. Ben nu bijna 5 maanden bezig en merk geen ruk van".

Mij hoor je verder ook niet huilen over bijwerkingen etc. Ik heb simpelweg wat medische studies gepost, dat jij dat als een soort van aanval (door het te zeggen dat ik loop te "huilen") of wat dan ook ziet is jouw probleem.
pi_24395977
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:12 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Dat van genetisch gelijk zei ik omdat jij in je posts suggereert dat iedereen hetzelfde zou moeten reageren op het medicijn: "Ik snap jou echt niet, sorry hoor. Ben nu bijna 5 maanden bezig en merk geen ruk van".

Mij hoor je verder ook niet huilen over bijwerkingen etc. Ik heb simpelweg wat medische studies gepost, dat jij dat als een soort van aanval (door het te zeggen dat ik loop te "huilen") of wat dan ook ziet is jouw probleem.
ik wil niet erg lullig doen, maar een heleboel mensen reageren inderdaad hetzelfde op roaccutane, je moet dan onderscheid maken tussen een lage en een hoge dosis EN de aantal maanden dat je slikt, dan zie je enorm veel overeenkomsten, droge lippen, droge huid, bloedneus zijn 3 bijvoorbeeld zaken die bijna iedereen wel heeft gehad
pi_24396123
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:16 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

ik wil niet erg lullig doen, maar een heleboel mensen reageren inderdaad hetzelfde op roaccutane, je moet dan onderscheid maken tussen een lage en een hoge dosis EN de aantal maanden dat je slikt, dan zie je enorm veel overeenkomsten, droge lippen, droge huid, bloedneus zijn 3 bijvoorbeeld zaken die bijna iedereen wel heeft gehad
Inderdaad. Ondanks dat ik zeg dat bijna niemand 100% gelijk is, suggereer ik ook niet dat er weinig dat er weinig overeenkomsten zijn.
pi_24399626
Kunnen we weer informatief blijven? Ik zit hier telkens het topic te openen omdat hij active blijkt en dus verwacht ik nuttige informatie te kunnen lezen of een nuttige reactie te kunnen plaatsen.... Ik snap de discussie, wil er graag aan mee doen maar het helpt niemand.

Wil er wel aan toevoegen dat niemand mwuhaha aan hoeft te vallen op zijn reacties. Ik heb vele reacties van hem gelezen en deze zijn allemaal stuk voor stuk heel erg objectief. Hij probeert daar niemand mee te veranderen maar geeft puur informatie waarover je zelf kan beslissen of je het wel of niet meeneemt in je beslissingen t.o.v. het gebruik van roaccutane.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:03:26 #53
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24400381
Ik val ook niemand aan, maar als hij zegt dat ik iedereen over 1 kam scheer wat betreft het genetische aspect, mag ik toch wel terugzeggen dat dat nergens op slaat? ( huilen dan ) Tuurlijk is iedereen anders, maar het over-overgrote deel van de gebruikers heeft zo'n beetje dezelfde bijwerkingen, de 1 iets meer dan de ander. Persoonlijk word ik nogal moe van dat gezeur over depressies en zelfmoordneigingen. 1 op de zoveel krijgt dat misschien, en het is nie eens zeker dat het van de Roa kwam.....
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:25:50 #54
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24409152
Vandaag weer naar de dermo geweest en hij was wel blij met het resultaat.
Heb weer tabletten gekregen voor 2 maanden maar gewoon weer 40mg.
pi_24409379
@ Blinker, hoelang heb je 60 geslikt dan?

en hoevaak prikken jullie bloed? (ook) 1x in de 2 maanden?
Haleloeja
pi_24411386
Wat is er te doen tegen die vreselijke irritante bloedneuzen?
vannacht zat weer alles onder het bloed, net alsof er iemand vermoord was.... het is ook niet een beetje bloed maar echt veel, ben daarlijk bang dat ik te veel bloed verlies...
pi_24414008
Begin ook last te krijgen van korstje in mijn neus, maar zomaar bloeden doet het niet.
Ik moet iedere maand laten bloed prikken.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24414716
ik heb mijn volgende afspraak met de huidarts pas over 7 weken. Dat is dan 10 weken nadat ik mijn 1e pilletje genomen heb.
Maar....is er denk je een mogelijkheid om eerder bloed te prikken (dus na 4 weken al ofsow), want ik ben nogal zuinig op mijn lever + nieren en wil er tijdig bij zijn als mijn leverwaarden veranderen of er iets mis is met mijn nieren

1 probleem is dat ik mijn huidarts niet kan bereiken (komt niet aan telefoon).....en alleen die domme huppelkutjes van de bali
Haleloeja
pi_24414853
ik ben over een maandje klaar, zijn dan alle bijwerkingen weg? ik heb nu vooral als ik ga liggen best last van mn rug, en zo tussendoor voel ik wel wat gewrichten vervelend doen, is dat ook direct weg of duurt dat wat langer...?
pi_24417994
En ikke moet nog 42 dagen
...look closer
pi_24420317
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:33 schreef MusicGenious het volgende:
Wat is er te doen tegen die vreselijke irritante bloedneuzen?
vannacht zat weer alles onder het bloed, net alsof er iemand vermoord was.... het is ook niet een beetje bloed maar echt veel, ben daarlijk bang dat ik te veel bloed verlies...
maak je geen zorgen over te veel bloed verliezen, zolang je geen diepe wonden hebt maar het gewoon kleine adertjes zijn die springen is er niets aan de hand. Rare vergelijking maar als een vrouw menstrueerd lijkt het qua bloedverlies vaak ook op een slagveld maar is het uiteidelijk in totaal niet meer dan de inhoud van een een espresso kopje.

Ga pas zorgen maken op het moment dat je regelmatig snel duizelig wordt, bij het opstaan en lang staan.

en Gelderland, die lippen stick smeer ik ongeveer 3 tot 4 keer op mn lippen, daarnaast is het een wat hardere balsem en gaat daardoor langer mee. (blistex is wat zachter - wordt heel zacht als het warm word- en geeft daardoor meer af op je lippen, deze niet)
pi_24422444
@MeMarz het zijn weliswaar kleine adertjes die openspringen maar wel 3 keer per dag vrij heftig...... ook iedere keer net als je onder de doushe staat, heel fijn is dat....

trouwens sinds de start van roaccutane ben ik beetje verkouden..... (best irritant als je zanger bent) meer mensen daar last van... al met al ben ik blij als ik in eind februarie klaar ben
pi_24422859
MusicGenious, dat is idd wel erg kut. Zelf heb ik er gelukkig niet zoveel last van, af en toe wat rode vlekken op mn kussen en dat is het dan ook, gelukkig.

Misschien heb je hier iets aan?
http://www.medischestartpagina.nl/Ziektebeelden/B/__bloedneus/

Verkoudheid heb ik geen last van wel heel snel gespannen en stijve spieren. Vooral in m'n armen en als ik wakker word in m'n benen, heel raar...
  donderdag 6 januari 2005 @ 00:11:47 #64
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24422978
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:38 schreef Gelderland het volgende:
@ Blinker, hoelang heb je 60 geslikt dan?

en hoevaak prikken jullie bloed? (ook) 1x in de 2 maanden?
Ik heb nog nooit 60 geslikt vond de doc nie nodig.
Hij was wel blij met het resultaat(en ik ook wel )
Ik heb vandaag pas voor de 2e keer geprikt (dus om de 2 maanden denk ik)
pi_24423194
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:07 schreef MeMarz het volgende:
MusicGenious, dat is idd wel erg kut. Zelf heb ik er gelukkig niet zoveel last van, af en toe wat rode vlekken op mn kussen en dat is het dan ook, gelukkig.

Misschien heb je hier iets aan?
http://www.medischestartpagina.nl/Ziektebeelden/B/__bloedneus/

Verkoudheid heb ik geen last van wel heel snel gespannen en stijve spieren. Vooral in m'n armen en als ik wakker word in m'n benen, heel raar...
heb je dat ook als je savonds naar bed gaat, dat je het gevoel hebt alsof je spieren in je rug allemaal gaan verschuiven ofzo..... alsof ze in slaapstand gaan liggen.... ik heb dat nml wel, vooral het onderste deel van mn rug, behoorlijk irritant, ik kan ook onmogelijk gaan fitnessen ofzo, als ik die dumbells op de grond leg dan doet mijn rug zo vreselijk zeer...
pi_24430514
MusicGenious,
Ik ken het idd, maar bij mij speelt dat al langer. Voordat ik Roa begon te gebruiken had ik daar al last van. Heeft er bij mij mee te maken dat ik voor mn werk en opleiding (grafisch ontwerper) zowat de hele dag achter de computer zit, over de snij/plak tafel hang of achter een camera sta. En als ik me dan ontspan dan voel ik ze idd soort van verschuiven alsof ze een in een relax pose gaan liggen.

Wat me wel is opgevallen is dat ik een paar weken na de start met roa af en toe het gevoel heb dat mn ledematen heel zwaar aanvoelen, alsof er lood in zit of zo... Dat kracht en inspanning dan wat vermoeiender is, maar misschien komt dat ook doordat ik het nu achterlijk druk heb en mn lichaam het niet echt eens is met m'n werktijden...

Je gezicht ziet er trouwens mooi zuiver uit zeg! (ik had even op je site gekeken) Hoe ver ben je al met je kuur?

[ Bericht 0% gewijzigd door MeMarz op 06-01-2005 12:46:28 ]
pi_24433454
Wanneer komen er wat userfotos van voor, tijdens en na de kuur? Ben namelijk erg benieuwd
pi_24435709
vraagje:

is het af te raden om andere dingen op je huid te gebruiken tijdens je kuur. Ik gebruik nu namelijk iedere avond (voor het slapen) Eryacne Gel (antibiotica, erytrocine ofsow zit erin) aan op mijn acne (dus alleen op de puist, ik stip elke puist aan met een wat gel, zodat die uitdroogt)

Dit gebruikte ik ook al vóór mijn kuur....maar weet niet of je er wel middeltjes bij mag gebruiken...(bij je ROA kuur)
Haleloeja
pi_24435762
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:51 schreef MusicGenious het volgende:
@MeMarz het zijn weliswaar kleine adertjes die openspringen maar wel 3 keer per dag vrij heftig...... ook iedere keer net als je onder de doushe staat, heel fijn is dat....

trouwens sinds de start van roaccutane ben ik beetje verkouden..... (best irritant als je zanger bent) meer mensen daar last van... al met al ben ik blij als ik in eind februarie klaar ben
Jah, das heel irritant als zanger. Gelukkig ben ik gitarist en hoef ik nie zo veel te zingen
Nee hoor geintje, heb geen last van verkoudheid. Inderdaad wel een beetje pijn in mn rug als ik wakker wordt en de avond daarvoor gefitnesst heb. Maar ik kan wel gewoon 3x in de week bodybuilding doen zonder last te hebben van mn spieren.
pi_24435922
Spierpijn heb ik nooit (voorlopig althans) last van gehad.
Nu vooral:

beetje droge huid.
geirriteerde ogen.
en sinds maandag veel last van bloedkorstjes in de neus.
voor de rest niets meer denk ik...
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24435957
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:36 schreef MeMarz het volgende:
MusicGenious,
Ik ken het idd, maar bij mij speelt dat al langer. Voordat ik Roa begon te gebruiken had ik daar al last van. Heeft er bij mij mee te maken dat ik voor mn werk en opleiding (grafisch ontwerper) zowat de hele dag achter de computer zit, over de snij/plak tafel hang of achter een camera sta. En als ik me dan ontspan dan voel ik ze idd soort van verschuiven alsof ze een in een relax pose gaan liggen.

Wat me wel is opgevallen is dat ik een paar weken na de start met roa af en toe het gevoel heb dat mn ledematen heel zwaar aanvoelen, alsof er lood in zit of zo... Dat kracht en inspanning dan wat vermoeiender is, maar misschien komt dat ook doordat ik het nu achterlijk druk heb en mn lichaam het niet echt eens is met m'n werktijden...

Je gezicht ziet er trouwens mooi zuiver uit zeg! (ik had even op je site gekeken) Hoe ver ben je al met je kuur?
Ik ben nu ongeveer 3 maandjes bezig, ik moet er 4... mijn beginsituatie was dan ook niet echt vreselijk. Ik had extreem veel rode vlekken die maar niet weg wilde, en hier en daar een puistje. Die vlekken zijn nu veel minder en met een concealer-stiftje is het perfect weg te werken. Dat met die zware ledematen heb ik niet, heb het aleen als ik ga liggen, dan is het net alsof het allemaal in de slaapstand gaat

voor de rest heb ik alleen de normale bijwerkingen, alleen die klote bloedneus, vandaag ook weer 2 gehad, de derde zal straks komen onder de doushe
pi_24436826
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 18:01 schreef MusicGenious het volgende:
die klote bloedneus, vandaag ook weer 2 gehad, de derde zal straks komen onder de doushe
bloedneuzen lijken me idd aardig klote, vooral als je op school zit ofsow (college) of aan het werken bent...

Maar zal ook wel per persoon verschillend zijn, want ik heb in mijn leven nog nooit 1 bloedneus gehad en heb wél al eens aardige 'klappen' (nee, niet geslagen, maar gewoon met voetbal ofsow) op mijn neus gehad....dusja....ik zal er (hopelijk) nu ook wat minder last van hebben.

Is netzoals met depressie. Die ene gast die hier paar dagen geleden zijn negatieve verhaal postte, zei op het laatst: 'ik ben te vroeg geboren, dus heb enige aanleg voor depressie'. Nu staat er in de bijsluiter toch echt (bij: wees extra voorzichtig met ROA)

'Wanneer u aanleg hebt voor depressie. Ook als u eerder depressie heeft gehad moet u hiermee rekening houden'.

Maarja...nu weer verder ONTOPIC
Haleloeja
pi_24442449
vandaag is mijn aantal bloedneuzen toch zeker wel aan zijn record gekomen... 5 stuks, dan heb je dus echt wel een even wat flinke zoete limonade nodig (suikers) om sterker te worden, want ik voelde me vrij slap....

Overigens moet ik erbij zeggen dat ik altijd al snel een bloedneus had, maar dan heb ik het over 1 keer per week en dan vooral door de overgang warm/koud. Maar ja ik zie het vooralsnog niet als last, het duidt aan dat het medicijn werkt, en het doet wonderen voor mij dus ik blijf nog een maandje doorzetten
pi_24448028
AAAHRG! Alles jeukt!!!!
En niets helpt, ja even dan en dan begint het weer net zo hard opnieuw!!!!
Vanacht in mn slaap ook weer eens meerdere plekken opengekrabt... Alles is zo verschrikkelijk droog... Vaseline kan ik niet tegen en neutrale cremes werken op de meest geirriteerde plekken niet echt meer , meesterlijk irritant. Overal open wondjes (waar geen korstje op komt).
Iemand tips tegen jeuk of ervaring hiermee?
pi_24449342
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 09:39 schreef MeMarz het volgende:
AAAHRG! Alles jeukt!!!!
En niets helpt, ja even dan en dan begint het weer net zo hard opnieuw!!!!
Vanacht in mn slaap ook weer eens meerdere plekken opengekrabt... Alles is zo verschrikkelijk droog... Vaseline kan ik niet tegen en neutrale cremes werken op de meest geirriteerde plekken niet echt meer , meesterlijk irritant. Overal open wondjes (waar geen korstje op komt).
Iemand tips tegen jeuk of ervaring hiermee?
Meteeeeen na het douchen een goeie vochtinbrengende creme opbrengen. Body lotion kan ook een optie zijn...
pi_24451159
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 09:39 schreef MeMarz het volgende:
AAAHRG! Alles jeukt!!!!
Iemand tips tegen jeuk of ervaring hiermee?
Goede vochtinbrengende creme. Jeuk = iets herstelt (netzoals bij brandwonden krijg je ook altijd erge jeuk). Misschien Cetaphil lotion (=wél 13 euro bij aphoteek). Is speciaal voor huid dat onder (dermatologische) behandeling is. Is hydraterend en uitstekende toleratie voor droge en gevoelige huid.....
Maar het iig erg vervelend, ik had het vanochtend in mijn NEUS (al ben ik pas 2,5 week bezig)......

* About me: Ik zie iig (klotezooi) nog na 3 weken gebruik (40 mg/pd) nog GEEN resultaat. Ik heb ook nog geen échte outbreak gehad (alleen 2e dag werd het veel erger, en heb nu puisten waar ik het normaal niet had -> voorhoofd)
Best ontmoedigend is dat, want ik heb al 2 weken last van bijwerkingen (drogere lippen, drogere huid, soms wat spierpijn, jeuk in mijn gezicht) en dus nog geen verbetering
Haleloeja
pi_24452152
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 09:39 schreef MeMarz het volgende:
AAAHRG! Alles jeukt!!!!
En niets helpt, ja even dan en dan begint het weer net zo hard opnieuw!!!!
Vanacht in mn slaap ook weer eens meerdere plekken opengekrabt... Alles is zo verschrikkelijk droog... Vaseline kan ik niet tegen en neutrale cremes werken op de meest geirriteerde plekken niet echt meer , meesterlijk irritant. Overal open wondjes (waar geen korstje op komt).
Iemand tips tegen jeuk of ervaring hiermee?
Je zou produkten waarin Tea Tree is verwerkt kunnen proberen. Het Kruidvat verkoopt er ook een lijn van, o.a. een waslotion en een crème. Tea Tree staat er om bekend dat het verzachtend en verzuiverd werkt. Ik geloof dat een potje crème van het Kruidvat huismerk nog geen 2 euro kost.

Verder is het natuurlijk het beste om niet gaan te krabben. Hoe moeilijk dat ook is .
pi_24454149
Dank je!, ik zal eerst die tea tree creme eens proberen, als dat niet aanslaat de Cetaphil Lotion.
Hopen dat het over gaat...
Ik probeer idd niet te krabben, ervaring leert dat het dan alleen maar erger wordt. Overdag gaat dat ook wel, maar het lijkt erop dat ik mezelf 's avonds niet onder controle heb...

en even offtopic,
Wat is het toch met al die mensen die heilig geloven in homeopatische producten en de kracht van de natuur???? Dat daar ALLES mee opgelost kan worden???? Waarom willen ze niet inzien dat als je Roa gebruikt je waarschijnlijk zowat de halve wereld aan producten hebt gebruikt, en dat niets daarvan werkt... Dat acne niet verdwijnt door een beetje aloe vera, calendulan of andere zut op te smeren.
(stukje frustratie naar aanleiding van een één of andere "betoger")
pi_24455600
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 17:54 schreef MeMarz het volgende:
Ik probeer idd niet te krabben, ervaring leert dat het dan alleen maar erger wordt. Overdag gaat dat ook wel, maar het lijkt erop dat ik mezelf 's avonds niet onder controle heb...
idd, omdat je huid zo erg uitdroogt krijg je best veel kostjes die ik ook vaak onbewust gewoon eraf krab. Gewoon omdat er dan een randje los zit, je er maar heel even met je nagel onder hoeft te gaan en het korstje er da gewoon afspringt. Maar dan krijg je wél een rood vlekje (wat erg lang duurt voordat die weg is, want daar komt dan ook weer nieuw korstje op)

[ Bericht 18% gewijzigd door Gelderland op 08-01-2005 11:41:54 ]
Haleloeja
pi_24461230
bij mij na 3 weken slikken (ga nu aan de 4e week beginnnen) alleen nog maar bijwerkingen en nog geen enkele verbetering (slik 0,5 mg p/k = 40 mg)....is best wel ontmoedigend moet ik zeggen... (heb droge lippen/huid soms wat spierpijn etc. etc. en mijn puisten komen er gewoon nog bij en gaan nou niet echt weg, grrr)
Haleloeja
pi_24462728
3 weken is ook te weinig, na 1.5 maand ofzo begon het bij mij beetje effect te tonen (geloof ik)
...look closer
pi_24464379
-----edit------
pi_24464490
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 13:15 schreef Barty het volgende:
3 weken is ook te weinig, na 1.5 maand ofzo begon het bij mij beetje effect te tonen (geloof ik)
ow, ik dacht dat je na 3 weken ook wel enige verbetering kon zien , afwachten dan maar
Haleloeja
pi_24464602
ja msgien een beetje, weet het niet meer precies... weet wel dat na 1,5-2 maanden echt duidelijk resultaat zichtbaar was (en nu na 4 maanden is het zelfs maar een klein beetje beter geworden dan na 2 maanden)
...look closer
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:16:37 #85
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24464744
Bij mij was het na 2 maanden pas compleet weg..... en kreeg ik ook geen nieuwe meer
pi_24466125
ja, maar wanneer moet er algemeen verbetering optreden......zie nu na 3 weken nog NIETS
verdomme..hopen dat er binnenkort toch echt een x verbetering komt :S
Haleloeja
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:30:10 #87
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24466881
Man, komop zeg, je zit aan een medicijn waar je normaal gesproken 6 maanden aan moet zitten. Hoe kun je nou een felle verbetering verwachten na 3 weken. Daarnaast, je acne is toch ook niet ontstaan in 3 weken? Hoe kan het dan wel vet verbeterd zijn in zo'n korte tijd
pi_24468568
Guitar je hebt in principe gelijk maar dat argument slaat nergens op :p
Het kan inderdaad niet op klokslag allemaal weg zijn, maar de redering is btje raar whehe
...look closer
  zaterdag 8 januari 2005 @ 21:57:11 #89
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24471899
Heb geduld
Als je wat posts van mij terugkijkt zie je ook dat ik zat te klagen dat het niet hielp na een maand.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 22:55:22 #90
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24473047
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:13 schreef P4nic het volgende:
Btw: waar is onze Pim ?
Hier ben ik weer . Met mijn huid gaat het de laatste tijd zo goed dat ik zelfs niet meer aan dit topic gedacht heb . Ik had het niet verwacht, maar ik heb nu al een paar weken helemaal geen last meer van puisten/acne!
Waar ik wel achter ben gekomen is het punt dat er iets ergers bestaat dan acne, namelijk: acne-littekens. Hier kom je namelijk niet zo in een jaar vanaf.. En nu pas zie ik wat voor blijvende schade de acne heeft aangericht.
Iemand tips?
De beste oplossing is natuurlijk een laserbehandeling.
Maar wordt dit vergoed? Anders is het wel erg prijzig volgens mij.
Heeft iemand misschien een alternatief?

Groeten,

Pim, blij met Roaccutane
Nog iemand uit Nijmegen hier?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 23:00:34 #91
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24473174
Waar ik trouwens wel gigantische last van heb zijn mijn droge lippen :|
Ik gebruikte eerst Purol, maar nu ben ik overgegaan op Blistex. Eerst vond ik blistex maar niks omdat het zo wit is, maar in tegenstelling tot purol trekt het daarna echt je lippen in.
Maar een tijdje daarna zijn ze weer zwaaar droog
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_24473360
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:57 schreef Blinker het volgende:
Heb geduld
Als je wat posts van mij terugkijkt zie je ook dat ik zat te klagen dat het niet hielp na een maand.
En nu? Na hoeveel tijd zag je wél verbetering?
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:00 schreef PiM87 het volgende:
Waar ik trouwens wel gigantische last van heb zijn mijn droge lippen :|
Ik gebruikte eerst Purol, maar nu ben ik overgegaan op Blistex. Eerst vond ik blistex maar niks omdat het zo wit is, maar in tegenstelling tot purol trekt het daarna echt je lippen in.
Maar een tijdje daarna zijn ze weer zwaaar droog
Carmex schijnt ook goed te helpen maar is moeilij kte verkrijgen. En iemand postte laatst in het topic iets over lippenspul van Dr. Van der Hoog (4,50), dat dat bij hem perfect werkte....
Haleloeja
  zaterdag 8 januari 2005 @ 23:21:33 #93
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24473671
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:09 schreef Gelderland het volgende:

[..]

En nu? Na hoeveel tijd zag je wél verbetering?
[..]
6 a 8 weken geloof ik.
Ik vind zelf ook dat het middel langzaam werkt.
Maar het werkt in iedergeval, alleen je moet echt geduld hebben.

Ik denk zelf altijd maar zo:
Met de zomer zit ik lekker zonder puisten en dat vind ik wel belangrijk
pi_24473864
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:21 schreef Blinker het volgende:

[..]

6 a 8 weken geloof ik.
Ik vind zelf ook dat het middel langzaam werkt.
Maar het werkt in iedergeval, alleen je moet echt geduld hebben.

Ik denk zelf altijd maar zo:
Met de zomer zit ik lekker zonder puisten en dat vind ik wel belangrijk
bij mij werkte het een stuk sneller, vanaf dag 5 zag ik al dat het "iets" deed, na anderhalve week begon het echt te werken. Miscschien omdat ik 2 weken voor ik begon met Roa nog Minocycline gebruikte dat het sneller ging ofzo
pi_24483469
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:09 schreef Gelderland het volgende:
Carmex schijnt ook goed te helpen maar is moeilij kte verkrijgen. En iemand postte laatst in het topic iets over lippenspul van Dr. Van der Hoog (4,50), dat dat bij hem perfect werkte....
ik ben een 'haar'.
geeft verder niets, kon jij ook niet weten.
  zondag 9 januari 2005 @ 15:50:48 #96
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24485116
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:52 schreef Barty het volgende:
Guitar je hebt in principe gelijk maar dat argument slaat nergens op :p
Het kan inderdaad niet op klokslag allemaal weg zijn, maar de redering is btje raar whehe
Doktoren die ik erover gesproken heb zeggen altijd: Het probleem is niet ontstaan in een paar weken, dus het is ook niet weg in een paar weken. Of zouden zij het ook nie weten ??
  zondag 9 januari 2005 @ 16:02:40 #97
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24485340
Heb nou maar gewoon geduld, het komt heus wel goed
pi_24485446
idd, nog een vraag. Ik hoorde dat mensen die ROA gebruiken op een gegeven moment ook last krijgen van rode/kleine ogen. Wat hebben jullie daartegen gebruikt? Om (als het rood begint te worden) z.s.m dat weer weg te krijgen (want op /stage/werk met klanten/collega's heb ik dat liever niet natuurlijk)? Zijn jullie gelijk naar huisarts geweest of naar dermatoloog voor een receptje om het weg te krijgen (toen het 'begon')? Of hebben jullie iets van de drogist?
Haleloeja
pi_24486059
quote:
Op zondag 9 januari 2005 16:10 schreef Gelderland het volgende:
idd, nog een vraag. Ik hoorde dat mensen die ROA gebruiken op een gegeven moment ook last krijgen van rode/kleine ogen. Wat hebben jullie daartegen gebruikt? Om (als het rood begint te worden) z.s.m dat weer weg te krijgen (want op /stage/werk met klanten/collega's heb ik dat liever niet natuurlijk)? Zijn jullie gelijk naar huisarts geweest of naar dermatoloog voor een receptje om het weg te krijgen (toen het 'begon')? Of hebben jullie iets van de drogist?
Ik laat het gewoon gerust, alsof het mij kan schelen wat een ander ervan denkt. Heb ook stage te doen. Zo rood komen ze nou ook weer niet hoor.
Pain is weakness leaving the brain !
  zondag 9 januari 2005 @ 17:18:36 #100
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24486637
Dat valt wel mee hoor Gelderland. Mijn ogen zijn wel een stukkie kleiner, lijkt alsof ik heel moe ben. Dat trekt vanzelf weg als je stopt en zo hinderlijk is het nou ook weer niet. Ik heb geen last van roodheid bij/in mn ogen. Wel heb ik vandaag 3 kleine puistjes gekregen..... Misschien volgende maand naar de 40
pi_24488506
quote:
Op zondag 9 januari 2005 17:18 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Dat valt wel mee hoor Gelderland. Mijn ogen zijn wel een stukkie kleiner, lijkt alsof ik heel moe ben. Dat trekt vanzelf weg als je stopt en zo hinderlijk is het nou ook weer niet. Ik heb geen last van roodheid bij/in mn ogen. Wel heb ik vandaag 3 kleine puistjes gekregen..... Misschien volgende maand naar de 40
over die 3 nieuwe puistjes, ik smeer er sinds kort een beetje anti-blemish spul op van Clinique, ik dacht eerst dat het teveel zou uitdrogen maar valt dus goed mee. Had er vrijdagochtend wat opgedaan, vrijdagavond was het ingedroogd

alleen volgens mij was dat spul best aan de prijs
pi_24490145
quote:
Op zondag 9 januari 2005 18:57 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

over die 3 nieuwe puistjes, ik smeer er sinds kort een beetje anti-blemish spul op van Clinique, ik dacht eerst dat het teveel zou uitdrogen maar valt dus goed mee. Had er vrijdagochtend wat opgedaan, vrijdagavond was het ingedroogd

alleen volgens mij was dat spul best aan de prijs
ik smeer nu na 3 weken ook nog Eryacne op elke puist. Daar droogtie ook erg van uit...(maar is op doktorsrecept)

dinsdag begint mijn 1e condititie training weer (1,5 uur) voor voetbal ARRGH, ik wil nog niet denken aan de spierpijn die ik zal gaan krijgen
Haleloeja
pi_24491863
quote:
Op zondag 9 januari 2005 20:22 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ik smeer nu na 3 weken ook nog Eryacne op elke puist. Daar droogtie ook erg van uit...(maar is op doktorsrecept)

dinsdag begint mijn 1e condititie training weer (1,5 uur) voor voetbal ARRGH, ik wil nog niet denken aan de spierpijn die ik zal gaan krijgen
Auw.. ik wens je succes!

eryacne werkte bij mij ook erg goed, maar dat spul van clinique werkte voor mij beter, maar das bij iedereen anders
  maandag 10 januari 2005 @ 00:06:03 #104
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24494427
Mmm, met sudocreme erop zijn ze 6 uurtjes later weer weg. Waren niet echte puistjes dan
pi_24500580
Weet iemand waar je Carmex kan kopen?

Mijn huid ziet er nu echt niet uit (klotezoi, en vakantie is afgelopen). Hadden jullie ook dat de hele kleine mini-bultjes) verdwijnen (zodat je opzich redelijk gladden huid hebt), maar dat je allemaal van de grote puisten hebt ARGH, dat heb ik nu (wel stuk of 6 dikke, en dan nog eens 10 kleine klalrode)
Haleloeja
pi_24503607
@guitarmaistro, dat klinkt interessant..... maar het was geen echte puist, wat was het dan?
want als ik met sudo ook puistjes kan wegkrijgen dan scheelt mij dat veel geld want die clinique troep is duur
  maandag 10 januari 2005 @ 17:55:09 #107
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24504166
Lieve jongelui, nog 1 keertje. Sudocreme is gewoon een creme die je bij het kruidvat kan kopen voor een paar euro waar zinkoxide inzit. Dit versnelt de genezing van de huid. Als je dat dus op een rood plekje doet camoufleert het spul het een beetje en het geneest nog eens veel sneller. Mijn rooie plekjes zijn nu dus helemaal weg, terwijl ik gister nog met mn nagels een paar meeeters/pukkeltjes heb uitgeknepen.
@MusicGenious:
Het waren hele kleine puistjes en meeeters denk ik. Het stelde niet zoveel voor, maar ik zou dat spul gewoon halen, werkt als een trein.
pi_24505583
Ga ik ook suducreme eens halen. Heb ook zeker 4 of 5 rode droge plekken waar de huid gewoon weg is (daar zat dus eerst een korstje)....zijn zwaar iiri zijn die

En vandaag wist ik ook ineens weer waarom ik dit spul gebruik , die zon, dat haat ik echt als ik acne heb, want dan zie je ELK kleine plekje/bultje ook nog eens overduidelijk

Maarja, als ik door mag gaan ben ik er van de zomer hopenlijk vanaf. Nu eerst hopen dat er (snel) een keer verbetering te zien is
Haleloeja
  maandag 10 januari 2005 @ 20:53:03 #109
103915 koffiejunk
kopje koffie!
pi_24506617
Wat werkt nou eigenlijk beter:
sudocreme of calendulan creme?
graag concrete antwoorden
  maandag 10 januari 2005 @ 22:14:34 #110
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24507819
Concreet antwoord: Sudocreme werkt, calendulan creme weet ik niet
  maandag 10 januari 2005 @ 23:25:22 #111
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24509146
vraagje maistro gebruik jij die sudocreme nou elke dag of gewoon af en toe?
pi_24513654
vraagje: hoe ziet sudocreme eruit? En tussen welke andere producten staat in het in de drogist
wil het vandaag namelijk maar eens gaan kopen
Haleloeja
pi_24514039
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:35 schreef Gelderland het volgende:
vraagje: hoe ziet sudocreme eruit? En tussen welke andere producten staat in het in de drogist
wil het vandaag namelijk maar eens gaan kopen
pi_24514667
kijk, ga ik daarnaar opzoek in de drogist
Haleloeja
pi_24518327
of vraag effe aan de drogist juffrouw waar het staat
...look closer
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:24:21 #116
103915 koffiejunk
kopje koffie!
pi_24518396
quote:
Op maandag 10 januari 2005 20:53 schreef koffiejunk het volgende:
Wat werkt nou eigenlijk beter:
sudocreme of calendulan creme?
graag concrete antwoorden
Heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag
Wat is het verschil tussen beide creme's en welke werkt beter of juist niet?
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:19:11 #117
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24528988
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:14 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Concreet antwoord: Sudocreme werkt, calendulan creme weet ik niet
@ Koffie Misschien Is dit concreet genoeg.
Hij weet het niet.
pi_24529788
Nou ja, voor de één zal het wel werken en voor de ander niet.
pi_24531538
ik heb net sudocrem gehaald. zullen kijken of het werkt

edit: het is een soort wit plamuur voor de huid . Heb het op veel plekjes gesmeerd dus koop nu met allemaal witte stippen op mijn huid (lol)
Haleloeja
  woensdag 12 januari 2005 @ 14:34:23 #120
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24532106
Bij mij werkt het best goed.
Ik gebruik het altijd net voordat ik naar bed ga.
Loop ik erbij als een clown
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:26:08 #121
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24532613
Ik smeer het altijd heel dunnetjes erop zodat als je van dichtbij kijkt wel wat wittigs ziet, maar van iets verder af zie je het al niet meer. Je moet het er dunnetjes opdoen en licht inmasseren. Na verloop van tijd krijg je er handigheid in en werkt het ook camouflerend. Ikzelf gebruik het nu niet meer, heb namelijk geen rooie plekjes meer op mijn huid. Ben helemaal clean dankzij de Roa
pi_24533055
ja, maar soms is het maar een klein rood plekje, dan is het een beetje moeilijk inmasseren, want dan heb ik meer het gevoel dat ik de crem 'eraf smeer' (dus doe ik wat op mijn vingertip en stip ik die aan op dat vlekje, zodat het vlekje wit word en het er zelf intrekt)

En fijn dat ROA bij je werkt....gebruik je nog 20 mg? (hoelang gebruik je nu al?)
Haleloeja
pi_24533426
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:47 schreef Gelderland het volgende:

edit: het is een soort wit plamuur voor de huid . Heb het op veel plekjes gesmeerd dus koop nu met allemaal witte stippen op mijn huid (lol)
Je kan het ook opwarmen in je handpalm, zodat het makkelijker uitsmeert .
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:36:27 #124
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24533472
Ik kan het iedereen aanraden
Nu zeker sinds ik het een paar dagen achter elkaar heb gebruikt.
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:41:27 #125
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24534362
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:03 schreef Gelderland het volgende:
ja, maar soms is het maar een klein rood plekje, dan is het een beetje moeilijk inmasseren, want dan heb ik meer het gevoel dat ik de crem 'eraf smeer' (dus doe ik wat op mijn vingertip en stip ik die aan op dat vlekje, zodat het vlekje wit word en het er zelf intrekt)

En fijn dat ROA bij je werkt....gebruik je nog 20 mg? (hoelang gebruik je nu al?)
Ik gebruikte de eerste 2 maanden 20 mg, en de laatste 3 maanden 30 mg. Maar het is al 2 maanden ofzo compleet clean. Maar ik zit nog laaang nie aan de 120 mg p/k lichaamsgewicht. Moet ik nou perse doorgaan? Lijkt me beetje overbodig omdat ik er nu helemaal geen last meer van heb. Maar ik heb liever ook niet dat het terugkomt. En t is wel een duur grapje voor mij, als de verzekering het nie vergoed......
pi_24535663
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 17:41 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Ik gebruikte de eerste 2 maanden 20 mg, en de laatste 3 maanden 30 mg. Maar het is al 2 maanden ofzo compleet clean. Maar ik zit nog laaang nie aan de 120 mg p/k lichaamsgewicht. Moet ik nou perse doorgaan? Lijkt me beetje overbodig omdat ik er nu helemaal geen last meer van heb. Maar ik heb liever ook niet dat het terugkomt. En t is wel een duur grapje voor mij, als de verzekering het nie vergoed......
hoeveel heb je nu al zelf moeten betalen dan? En sja, de meeste gebruiken het niet langer dan 7 maanden (gemiddeld is het 6 maanden) dus op een gegeven moment moet je toch stoppen en afwachten (anders 2e kuur)
Haleloeja
pi_24536427
Pff hier terug 2 puistjes gehad op plaatsen waar ik voorheen nooit last had. Ook zie ik terug acné op allerlei plaatsen zitten... op naar de 60mg ?
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24547283
ik heb sinds vandaag best geirriteerde/droge ogen gekregen (erg irritant)

welk middeltje gebruiken jullie daartegen? (en helpt dat goed?)
Haleloeja
pi_24548301
edit: ik heb net het middel 'Similasan' bij de drogist gekocht. Dat is een homeopatioch geneesmidel met ontspannende, rustgevende werking op het oog en oogleden. Voor oververmoeide, gesappenen en branderige ogen, geprikkelde en tranende ogen, zanderig gevoel in ogen en gevoeligheid voor licht.....
Haleloeja
pi_24549979
Ik gebruik niets want de meeste middeltjes tegen rode ogen, bevatten stoffen die niet echt gezond voor je oogjes zijn. Zou het achterwege laten, gaat sowieso minderen na verloop van tijd.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24550300
zijn die homeopatische middeltjes NIET goed voor je ogen :S

ow jammer, 5 euries voor niets uitgegeven
Haleloeja
pi_24556326
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:35 schreef P4nic het volgende:
Ik gebruik niets want de meeste middeltjes tegen rode ogen, bevatten stoffen die niet echt gezond voor je oogjes zijn. Zou het achterwege laten, gaat sowieso minderen na verloop van tijd.
Welke stof zou volgens jouw dan niet goed zijn en waarom?
pi_24558379
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 01:48 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Welke stof zou volgens jouw dan niet goed zijn en waarom?
pff vraag mij niet exact de details maar mijn apotheek zei dit, iets ivm met later dat ze dan uitdrogen, verminderd zicht enzo bji intensief gebruik.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24563066
ik zit dus met het volgende probleem.

Enkele maanden terug, had ik last van acné vele grotere mate dan nu. Nu heb ik nog 2 puisten en wat kleine over me gezicht. Mijn grootste probleem is dat ik nu nog steeds een erg lelijke huid heb, meeeters hele grote porieen en veel oneffenheden. En vooral rode vlekjes waar puisten gezeten hebben. Ik heb vroeger al een antibiotica kuur gehad, om toen me puisten weg te krijgen, (toen had ik echt hele grote) zou ik als ik nu naar de doktor zou gaan roa mee kunnen krijgen? Ik zit niet meer onder de puisten (nog wel wat) maar me huid is echt lelijk, en ik irriteer me er aan.

ik slikte toen minocycline, wat totaal niet hielp. Maar nu met wat homeopatische middeltjes houd ik het wel onder de controle alleen houd ik deze lelijke huid. Ik wil gewoon een x van dat gezeik af zijn, en het gebruik van al die middeltjes om me huid onder controle te houden.

Wat denken jullie, zou ik het mee kunnen krijgen?
pi_24566546
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:52 schreef svn het volgende:
ik zit dus met het volgende probleem.

Enkele maanden terug, had ik last van acné vele grotere mate dan nu. Nu heb ik nog 2 puisten en wat kleine over me gezicht. Mijn grootste probleem is dat ik nu nog steeds een erg lelijke huid heb, meeeters hele grote porieen en veel oneffenheden. En vooral rode vlekjes waar puisten gezeten hebben. Ik heb vroeger al een antibiotica kuur gehad, om toen me puisten weg te krijgen, (toen had ik echt hele grote) zou ik als ik nu naar de doktor zou gaan roa mee kunnen krijgen? Ik zit niet meer onder de puisten (nog wel wat) maar me huid is echt lelijk, en ik irriteer me er aan.

ik slikte toen minocycline, wat totaal niet hielp. Maar nu met wat homeopatische middeltjes houd ik het wel onder de controle alleen houd ik deze lelijke huid. Ik wil gewoon een x van dat gezeik af zijn, en het gebruik van al die middeltjes om me huid onder controle te houden.

Wat denken jullie, zou ik het mee kunnen krijgen?
als mino niet werkt dan zorgt het meestal WEL ervoor dat de roodheid veel langer blijft, ikzelf heb ook een behandeling met mino gehad, en deze zorgde ervoor dat mijn acne in dermate verergerde dat ik plotseling ernstige acne/roodheid had. Het werd dus erger ipv beter. Wanneer je flinke roodheid hebt, krijg je ook roaccutane mee, je moet het dan gewoon uitleggen als psychologisch probleem.
pi_24571244
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 09:39 schreef P4nic het volgende:

[..]

pff vraag mij niet exact de details maar mijn apotheek zei dit, iets ivm met later dat ze dan uitdrogen, verminderd zicht enzo bji intensief gebruik.
Ik denk dat dat niet voor de gemiddelde mens geldt, misschien bij de gemiddelde roaccutane gebruiker.

Optometristen en oogartsen raden namelijk vaak juist wel oogdruppels etc aan bij bijv. droge ogen bij het gebruik van contactlenzen. Omega3 supplementatie schijnt ook redelijk te helpen.
pi_24576812
en doen jullie nog wat (bepaald eten bijv.) om te zorgen dat je cholesterol/bloeddruk niet te hoog word? Daar wil ik eigenlijk ook wel op letten omdat ik niet wil hebben dat ik zou moeten stoppen omdat dat soort dingen niet OK zijn
Haleloeja
pi_24577623
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 09:04 schreef Gelderland het volgende:
en doen jullie nog wat (bepaald eten bijv.) om te zorgen dat je cholesterol/bloeddruk niet te hoog word? Daar wil ik eigenlijk ook wel op letten omdat ik niet wil hebben dat ik zou moeten stoppen omdat dat soort dingen niet OK zijn
Niets, die blijven goed bij mij. Daarvoor moet je ook elke maand testje doen, zolang er niets slecht gaat mag je blijven gebruiken.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24577909
elke maand? hmmz, ik heb mijn afspraak met de dermatholoog pas na 2 maanden vanaf dat ik mijn 1e pil geslikt heb...

zal anders wel ff mijn huisarts opbellen (of het ziekenhuis) met de vraag of ik eerder kan prikken (ben namelijk wel zuinig op mijn lever )
Haleloeja
pi_24578240
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:34 schreef Gelderland het volgende:
elke maand? hmmz, ik heb mijn afspraak met de dermatholoog pas na 2 maanden vanaf dat ik mijn 1e pil geslikt heb...

zal anders wel ff mijn huisarts opbellen (of het ziekenhuis) met de vraag of ik eerder kan prikken (ben namelijk wel zuinig op mijn lever )
Niet om het een of ander te zeggen, ik leef in België, hier is de ziekenzorg sowieso stukje beter.
Ik laat 's morgens bloed trekken en de ochtend erna heb ik al de uitslag...
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24581482
Wat bij mij werkt tegen droge ogen is gewoon zachte lenzenvloeistof. Kun je bij elke drogist of opticien krijgen. Je kunt het altijd bij je hebben gezien het een niet al te grote flacon is. Werkt ideaal, en is niet schadelijk voor je ogen zoals vele andere middeltjes.
Alleen wel 3 maanden na openen weg gooien want dan begint de vloeistof te bederven en dat kan dus wel schadelijk zijn voor je ogen!
pi_24594621
ok, zal het vragen aan de dermatoloog over 4 weken, want dan heb ik pas een afspraak weer (hopen dat het niet erger wordt)

Btw; ben nu 4 weken bezig en zie nog steeds niet écht resultaat. Heb op mijn voorhoofd nog steeds wat acne (waar ik vroeg dus nooit acne had eigenlijk, erg vreemd ), en er komen ook nog gewoon nieuwe (dikke/soms ondergrondse) puisten bij

Dit had ik eigenlijk 'stiekum' niet verwacht omdat ik bij sommige hoorden dat ze na 4 weken al flinke verbetering hadden...(en dus al redelijk 'clean' waren bij vlagen)....

Dus gedult hebben , maar gedult hebben is moeilijk in deze situatie, want ik heb wél last van de bijwerkingen, en dan wil ik eigenlijk ook gewoon GOED resultaat zien
Haleloeja
pi_24594703
We gaan allemaal rap bruin worden bij de eerste sterke zonnestraaltjes
Ook een van de bijwerking van roa, hehe
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24596361
quote:
Op zondag 16 januari 2005 11:45 schreef P4nic het volgende:
We gaan allemaal rap bruin worden bij de eerste sterke zonnestraaltjes
Ook een van de bijwerking van roa, hehe
lol, is dat echt zo'n groot verschil dan?
wel jammer dat ik volgende maand al klaar ben met mijn kuur, dus voor mij zal het niet gelden
pi_24599108
Leuk voor de "lipbalm junkies":

http://www.lipmedic.com

Staan volgens mij ALLE lipbalms op die er wereldwijd te krijgen zijn. Dus als er iets bij zit wat je wil proberen, even googelen om er achter te komen of het ook in NL wordt gedistributeerd.
(ze doen overigens ook aan shipping buiten de US)

[ Bericht 2% gewijzigd door MeMarz op 16-01-2005 22:54:33 ]
pi_24610854
weet iemand of je er wel een middel bij mag gebruiken (bij roac). Ik stip alle puisten (en dat zijn er nog steeds veel) 's avonds aan met eryacne (is antibioticum, wat puistjes uitdroogt), maar zie na 4 weken (ga nu de 5e week in) nog geen écht resultaat.....vandaar....

Mijn huid is wel wat gladder (kleine puistjes zijn weg), maar de hoeveelheid ondergrondse/rode puisten is dus niet afgenomen (eerder verergerd)....
Haleloeja
pi_24612824
quote:
Op maandag 17 januari 2005 12:04 schreef Gelderland het volgende:
weet iemand of je er wel een middel bij mag gebruiken (bij roac). Ik stip alle puisten (en dat zijn er nog steeds veel) 's avonds aan met eryacne (is antibioticum, wat puistjes uitdroogt), maar zie na 4 weken (ga nu de 5e week in) nog geen écht resultaat.....vandaar....

Mijn huid is wel wat gladder (kleine puistjes zijn weg), maar de hoeveelheid ondergrondse/rode puisten is dus niet afgenomen (eerder verergerd)....
Aangezien Roa een behoorlijk heftig middel is..... zou ik er persoonlijk niks bij gebruiken verder. Wat betreft de onderhuidse ophopingen, het duurt gewoon erg lang voordat die aan de oppervlakte komen.. dus dat is puur afwachten. Kan zijn dat dat wat roder wordt, en dat komt dus omdat de Roa het "naar buiten aan het duwen is"
pi_24613406
----edit---dubbelpost---

[ Bericht 91% gewijzigd door Gelderland op 17-01-2005 15:46:37 ]
Haleloeja
pi_24613440
maar het is heftig spul van 'binnen' toch....Eryacne (antibioticum) slik je niet, maar ik stip mijn puisten aan met die 'gel'...(zodat ze uitdrogen)...

edit: heb nu ook een dikke ondergrondse puist net iets boven/tegen mijn lip, waardoor de linkerhelft van mijn bovenlip best dik/opgezwollen is :S Not funny....
Haleloeja
pi_24616288
Jep en dat soort grapjes kunnen je hele week/dagen echt gruwelijk verpesten, zeker als je van plan was iets leuks te gaan doen (dagje uit ofzo).. en daarom slik ik roa (en ook omdat de meiden toen al niet en nu zeker niet van me af kunnen blijven)
...look closer
pi_24616770
ik slik het dus ook...maar heeft wat ik zeg na 4 weken nog geen resultaat/échte verbetring...komen nog steeds ondergrondse en dikke puisten.....:S
Haleloeja
  maandag 17 januari 2005 @ 23:46:29 #152
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24616797
Zozo Barty jij hebt een hoop zelfvertrouwen zeg, je hebt helemaal geen Roa nodig.
Maar ik ben ondertussen alweer bijna klaar en ik moet zeggen dat ik nu echt sowieso wel de helft meer aan zelfvertrouwen heb gekregen dankzij dit middeltje. Das nog s een leuke bijwerking
pi_24623790
Hehe dat is geen zelfvertrouwen, dat is/was een feit.. Ik ook bijna klaar (nog 30 dagen)
...look closer
pi_24626411
Ik heb gister weer bloed laten prikken, en mijn cholistorol blijkt nu net iets te hoog te zijn :|
Ben benieuwd wat de dermatholoog ervan zegt..
pi_24631676
daar ben ik ook bang voor...hoe kan je zorgen dat het cholestorol beetje op pijl blijft?
Haleloeja
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:49:54 #156
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24637345
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:46 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Zozo Barty jij hebt een hoop zelfvertrouwen zeg, je hebt helemaal geen Roa nodig.
Maar ik ben ondertussen alweer bijna klaar en ik moet zeggen dat ik nu echt sowieso wel de helft meer aan zelfvertrouwen heb gekregen dankzij dit middeltje. Das nog s een leuke bijwerking
absoluut, ik heb nog nooit zo zeker over mezelf gevoeld!
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:52:32 #157
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24637405
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 23:59 schreef Gelderland het volgende:
daar ben ik ook bang voor...hoe kan je zorgen dat het cholestorol beetje op pijl blijft?
Gezond eten en drinken
pi_24637490
---edit----
Haleloeja
pi_24637494
ow..moet ik maar eens wat minder Red-bull drinken en meer water. (drinkn zo'n 3 Redbull in de week, weet niet of dat erg is)....En helpt veel water drinken (2l) op een dag?
Haleloeja
pi_24637638
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 10:57 schreef Gelderland het volgende:
ow..moet ik maar eens wat minder Red-bull drinken en meer water. (drinkn zo'n 3 Redbull in de week, weet niet of dat erg is)....En helpt veel water drinken (2l) op een dag?
2 liter water drinken op een dag is sowieso goed, het zuiverd je nieren en je bloed. Nooit verkeerd ! Moet je alleen wel vaker naar de wc
pi_24637713
ja ach....

als het cholestorol/bloeddruk maar niet te hoog word...En dat kan ik dus verhelpen door veel fruit te eten en gezond te drinken (water,melk enz.)
Haleloeja
  woensdag 19 januari 2005 @ 11:12:40 #162
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24637770
Veel water drinken is ook sowieso ook erg goed voor je acne.
Maar wat yonder al zei je moet erg vaak naar de wc, dus ik heb er niet altijd zin in
pi_24643788
Ik was 3 maanden geleden gestopt met roaccutane en nu komt t weer terug

Dus nou wil ik nog een kuur,en heb ik volgende week een afspraak. De dokter zal me toch wel nog een kuur geven (m'n bloedtesten zijn allemaal goed)? Of doen ze over t algemeen moeilijk over een tweede kuur??

En duurt t weer 2 maanden voordat het gaat werken, of gaat het de tweede keer sneller?
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_24645832
ow, klote voor je dan :S. Ik denk dat het sneller werkt, omdat alle ondergrondse acne, als naar 'boven' is gekomen. Maar dat zou je aan je huidarts moeten vragen.

Ik zie opzich wel wat verbetering (dus dat mijn huid gladder word), slik nu 4,5 week.
Wat ook raar is, de ene dag lijkt er een stijgende lijn in te zitten, en daarna niet meer....ARHG

Maar....Wanneer is het moment dat je echt kan zeggen dat er geen puisten meer 'bijkomen'. Want ik heb nog heel erg veel acne (hals,voorhoofd) van die dikke rode puisten (vaak ondergrondse), wat gewoon erg langzaam wegtrekt (volgens mij)...

Die kleintjes heb ik niet meer zoveel, het zijn vooral veel dikke/rode/ondergrondse, en die zijn JUIST irritant
Haleloeja
  donderdag 20 januari 2005 @ 09:31:29 #165
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_24646782
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 17:31 schreef duuuuus het volgende:
Ik was 3 maanden geleden gestopt met roaccutane en nu komt t weer terug

Dus nou wil ik nog een kuur,en heb ik volgende week een afspraak. De dokter zal me toch wel nog een kuur geven (m'n bloedtesten zijn allemaal goed)? Of doen ze over t algemeen moeilijk over een tweede kuur??

En duurt t weer 2 maanden voordat het gaat werken, of gaat het de tweede keer sneller?
Ik heb in totaal 3 kuren gedaan en het kwam steeds terug, maar wel steeds minder. Maar na de 3e kuur heb ik me niet meer gewaagd aan een niewe poging. Dus de arts zal heus nog wel een kuur uitschrijven als dat nodig is. Bij mij duurde het maar een paar weken totdat het echt resultaat gaf, ik denk dat het verschilt per persoon, maar de tweede kuur gaf idd iets sneller resultaat. Na de 3e kuur heb ik een zogenaamde "vega-test" gedaan in veldhoven, een bedrijfje gespecialiseerd in voedselallergie in combinatie met acne. Het is alternatief, maar het heeft bij mij echt geholpen, weet nu met welke dingen ik rekening moet houden.

Iig veel suc6 en gewoon rustig doorgaan en niet wanhopig worden, want naarmate je ouder wordt, wordt de acne ook vanzelf minder
pi_24646849
Ik mag nog maar 2 weekjes door de bijwerkingen, ik had hele sterke bloedneuzen en steeds erger wordende last van mijn rug.

Ik heb nu 2 maanden 20mg en 2 maanden 60 mg op 60kg lichaamsgewicht. Ik had heel milde acne of eigenlijk alleen maar roodheid. Dus lijkt me sterk dat het terugkomt... (hoop ik)
pi_24658572
Men hart gaat naar je uit duuuuus, dat is ook waar ik zo bang voor ben. Het is zo fijn zonder puistjes, zou een ramp zijn als het na roa weer terugkomt. Naja ramp, doe ik gewoon 2e kuur.. maar ik kijk er nu al (kleine maand voor einde roa) naar uit om niet meer die pillen te hoeven slikken en niet meer die bijwerkingen te hebben...
...look closer
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:11:54 #168
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24658838
Alles bij elkaar vind ik het wel waard.
pi_24658881
Een tweede kuur heeft vaak veel succes, had ik ergens gelezen. I
pi_24658912
naja, ik hoop dat het bij mij ooit aanslaat

ben nu bijna 5 weken bezig en mijn gezicht is wat 'gladder', daarmee wil ik zeggen, de hele kleine mini-puistjes (die normaal al niet echte te zien zijn). Maar alle grote/rode/ondergrondse puisten komen er nog bij, zitten er nog steeds (ARHG) en verdwijnen langzaam...

Hebben/hadden jullie daar ook last van (want had van te voren al gerekend dat ik na 5-6 weken redelijk 'clean' was)
Haleloeja
pi_24662759
Bij mij sloeg het vrij snel aan, na ongeveer 4 weken was de huid al stukken gladder, maar volgens mij komt dit ook doordat ik 2 weken voordat ik met Roa begon een Tetracycline kuur had afgerond en verder al een tijdje de Diane35 slik.
De grote ontstekingen zijn zo goed als weg, alleen hier en daar nog een onderhuids propje en veel talgbultjes. Als ik dat vergelijk met ong 3 maanden geleden (toen slikte ik nog geen Roa), kan ik aleen maar zeggen dat ik heel erg gelukkig wordt van het resultaat!
pi_24671502
Ik mocht inderdaad een tweede kuur :-):-) Ben zoooo blij. Ik was volmaakt gelukkig zonder de levenverklotende puisten. Nu zit ik dus in een kutperiode van dat t eerst weer erger wordt, en maar wachten tot t aanslaat....... Als het weer erg word meld ik me ziek op school hoor. Ik ga niet weer door die hel.

Gelderland, hou vol!!!! Het gaat zeker werken. Ik weet PRECIES hoe je je voelt, ik begon op 22 april met een kuur en het ging pas werken rond 30 juli. Kan je nagaan. Maar dat kwam omdat ik eerst een te lage dosis had, en toen ik eindelijk op m'n goeie dosis zat (80 mg/dag) duurde het nog 8 weken voordat het ging werken. Dus binnen 3 weken moet het voor jou in ieder geval gaan werken.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_24685178
naja, dus als ik over 3 weken niet écht clean ben (dat is dan na 2 maanden), ga ik toch wél over (doe ik waarschijnlijk sowiezo) naar 60 mg/pd...

Maar eerst maar eens bloedprikken over 3 weken (dus na 2 maanden slikken) en kijken of ik überhaupt wel door mag gaan...

vanavond word vervelend, heb een feest (thuis bij iemand), zijn we met z'n 6-en (is traditie) en daar wordt normaal iedereen altijd dronken, word moeilijk om me een beetje in te houden , want na 4 flesjes bier moet ik (omdat ik ROA slik) toch al wel stoppen :x (weet nog niet hoe ik het ga aanpakken )
Haleloeja
pi_24686095
Ik wil binnenkort ook gaan beginnen met een Roaccurane kuur. Ik heb nu een aantal maanden Inderm met Benzylperoxide gebruikt, maar dit gaf weinig effect. Mijn huid ging alleen maar kapot van benzyperoxide. Nu heb ik een aantal weken Tetracycline geslikt, dit hielp ook niet echt veel. Het werd wel iets minder, maar niet veel. Ik wil graag doorverwezen worden naar de huidarts, want mijn dokter kloot volgensmij ook alleenmaar een beetje aan.
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_24689108
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 12:16 schreef NITR0 het volgende:
Ik wil binnenkort ook gaan beginnen met een Roaccurane kuur. Ik heb nu een aantal maanden Inderm met Benzylperoxide gebruikt, maar dit gaf weinig effect. Mijn huid ging alleen maar kapot van benzyperoxide. Nu heb ik een aantal weken Tetracycline geslikt, dit hielp ook niet echt veel. Het werd wel iets minder, maar niet veel. Ik wil graag doorverwezen worden naar de huidarts, want mijn dokter kloot volgensmij ook alleenmaar een beetje aan.
DokterOnline

Guitarmaistro1 heeft ze daar ook besteld.
pi_24689207
Gelderland, tijdens mijn roacuttanekuur(en) let ik eigenlijk nooit op hoeveel alcohol ik drink. Ik denk dat het allemaal nogal overdreven is. Tijdens mij vorige kuur ben ik zooooo vaak gigántisch dronken geweest, en m'n bloedtesten waren altijd goed.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_24690322
ik pas toch liever op mijn lever (weet niet hoeveel jij slikte)
Haleloeja
pi_24695852
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 15:30 schreef schatje het volgende:

[..]

DokterOnline

Guitarmaistro1 heeft ze daar ook besteld.
Ik doe het liever via de huidarts, dan kan hij mij ook vertellen wat hij er van vind enz

hoe zit het eigelijk met hollandse groente icm de kuur?
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_24695918
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:56 schreef NITR0 het volgende:

[..]

Ik doe het liever via de huidarts, dan kan hij mij ook vertellen wat hij er van vind enz

hoe zit het eigelijk met hollandse groente icm de kuur?
hollandse groente mogen niet, maar buitenlandse groente mogen wel,
gewoon even bij de groente-boer vragen waar het vandaan komt.


sorry maar ik snap je vraag niet denk ik, groentes hebben (zolang je ze op de gebruikelijke manier gebruikt) echt geen enkele invloed op het medicijn.
pi_24696027
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:00 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

hollandse groente mogen niet, maar buitenlandse groente mogen wel,
gewoon even bij de groente-boer vragen waar het vandaan komt.


sorry maar ik snap je vraag niet denk ik, groentes hebben (zolang je ze op de gebruikelijke manier gebruikt) echt geen enkele invloed op het medicijn.
haha, sorry voor de vage omschrijving, maar zo noem ik wiet altijd
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_24696088
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:06 schreef NITR0 het volgende:

[..]

haha, sorry voor de vage omschrijving, maar zo noem ik wiet altijd
haha, ooh okey, nou ik slik nu al 4 maanden roaccutane (ben over paar weekjes klaar) en blow regelmatig (2/3 keer in de week) en er is geen enkel puistje te vinden. Dus qua werking is er geen probleem. Het is natuurlijk wel extra belasting voor je lever *denk ik*
pi_24696136
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:09 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

haha, ooh okey, nou ik slik nu al 4 maanden roaccutane (ben over paar weekjes klaar) en blow regelmatig (2/3 keer in de week) en er is geen enkel puistje te vinden. Dus qua werking is er geen probleem. Het is natuurlijk wel extra belasting voor je lever *denk ik*
hmz, dat is dan wel weer een voordeeltje want ik leef praktisch op alcohol, dus als ik dat moet gaan matigen dan moet ik me toeleggen op andere verslavingen
Ik zie het verband tussen "hollandse groente" en extra belasting voor je lever niet...
Ik wil heel graag beginnen aan de kuur, alleen heb ik nog nooit bloed laten prikken, dit lijkt me dus erg kut....
Ik hou niet zo van naalden

[ Bericht 15% gewijzigd door NITR0 op 22-01-2005 22:17:45 ]
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_24696257
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:11 schreef NITR0 het volgende:

[..]

hmz, dat is dan wel weer een voordeeltje want ik leef praktisch op alcohol, dus als ik dat moet gaan matigen dan moet ik me toeleggen op andere verslavingen
Hoezo is het een extra belasting voor je lever?
de lever moet alle giftige stoffen in je lichaam afbreken, THC is in principe een giftige stof en moet dus worden afgebroken. Maar ik weet niet of dat in het geval van THC de waarheid is. Als dat wel zo is, is het dus een extra belasting. In het geval van drank (staat in bijsluiter) moet je iets voorzichtiger zijn, tenmisnte je moet jezelf niet helemaal klem gaan zuipen. Gewoon paar biertjes kan prima.

Bloedprikken is werk van 1 minuutje, en je krijgt er een egale huid voor terug..... (tenminste van de roa dan he )
pi_24696353
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:17 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

de lever moet alle giftige stoffen in je lichaam afbreken, THC is in principe een giftige stof en moet dus worden afgebroken. Maar ik weet niet of dat in het geval van THC de waarheid is. Als dat wel zo is, is het dus een extra belasting. In het geval van drank (staat in bijsluiter) moet je iets voorzichtiger zijn, tenmisnte je moet jezelf niet helemaal klem gaan zuipen. Gewoon paar biertjes kan prima.

Bloedprikken is werk van 1 minuutje, en je krijgt er een egale huid voor terug..... (tenminste van de roa dan he )
bedankt voor de info. Als ik begin met de kuur dan zal ik het hier wel melden. Ik hoop dat ik er met Roaccutane af kom, want ik heb al verschillende andere medicijnen gehad die weinig effect hadden. Volgens mijn huisarts een perfect geval voor Roa.
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_24701263
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:56 schreef NITR0 het volgende:

[..]

Ik doe het liever via de huidarts, dan kan hij mij ook vertellen wat hij er van vind enz

hoe zit het eigelijk met hollandse groente icm de kuur?
Kan geen kwaad
Ben zelf al een paar maandjes bezig en heb ondertussen al: weed,alcohol,coke,special K,explosion,... erbij genomen en nergens negatief effect te zien.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24702699
Wiet/Hasj belast je lever niet. Je kan dus gerust blowen tijdens een roaccutane kuur.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_24708944
Whoei, slik nu 5 weken Roaccutane en je huid wordt echt dun. Ik wilde vanmiddag een puist uitknijpen, drukte beetje te hard, en ik 'duw' gewoon een stuk huid/vel weg (nu zit er dus naast de puist een huidloze (rode) streep van mijn nagel van 2 cm )
Haleloeja
  zondag 23 januari 2005 @ 17:55:00 #188
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24709197
En dat gaat heeeeeel lang duren voordat dat genezen is Gelderland.

Ik ben nu zo goed als 5 maanden bezig en merk dat ik toch heel af en toe weer een pukkel krijg. Het zijn geen erge en ze zijn oppervlakkig, maar ik wil die zooi niet meer. Ik denk dat ik dus toch nog een paar maandjes doorga en dan naar de 40 mg ipv 30
pi_24709236
quote:
Op zondag 23 januari 2005 17:55 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
En dat gaat heeeeeel lang duren voordat dat genezen is Gelderland.
ja dat zal wel, grrrr

maar met sudocreme erop gaat het hopelijk wat sneller
Haleloeja
pi_24711310
vandaag iets heel raars opgemerkt, ik zit in mijn laatste 2 weken en zie allemaal rode oppervlakkige bultjes/vlekjes ontstaan (lijkt op exeem) vooral op mijn hand. Meer mensen hier last van?

Ik moet trouwens van de dokter stoppen, omdat ik teveel last van bijwerkingen heb (3 bloedneuzen per dag a 15 minuten was toch wel beetje lang) en enorme last van mijn rug. Maar denk niet dat er veel acne gaat terug komen, ik ben begonnen met weinig acne, maar vooral roodheid die maar niet weg wilde. Dus dat zal wel goed zijn toch?
pi_24712275
Weet iemand een middel tegen droge lippen dat NIET glimt???

Dus niet purol of blistix, want dat glimt wel.....en dat vind ik geen gezicht. Iedereen vraagt ook wat heb jij op je lippen. Vet irritant dus.

Iemand die me uit m'n lijden kan verlossen?
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_24713700
Ikzelf zou me niet uitmaken, als ze vragen wat je op je lippen hebt hebt, zeg je toch dat je last van droge lippen hebt (hebben zoveel mensen rond deze tijd). En weet je wel zeker dat dat spul niet op je huid (onder/boven/naast) je lip zit. Daar heb ik dan wel last van, en dát ziet er echt niet uit

Maarja, je zou misschien een minder vette lippenstick moeten hebben. Iemand zei hier laatst dat een lippencreme van Dr. A Vogel (Geloof ik) goed was, en niet vet
Haleloeja
  zondag 23 januari 2005 @ 23:35:12 #193
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24714409
quote:
Op zondag 23 januari 2005 20:04 schreef MusicGenious het volgende:
vandaag iets heel raars opgemerkt, ik zit in mijn laatste 2 weken en zie allemaal rode oppervlakkige bultjes/vlekjes ontstaan (lijkt op exeem) vooral op mijn hand. Meer mensen hier last van?
Jah dat heb ik ook een beetje, vooral op mijn voorhoofd. Het zijn geen puistjes maar meer vochtbultjes, ze verdwijnen ook weer vanzelf Wel vreemd.
pi_24717886
Ik snap niet goed waarom mensen hier zo'n enorm riskant middel als Roaccutane nemen, enkel en alleen om wat acne (wat volkomen normaal is) te behandelen. Ook op de langere termijn kan het middel superschadelijk zijn.
pi_24718098
Acné volkomen normaal? In sommige gevallen misschien wel, voor af en toe hier en daar een puistje vind ik roaccutane ook een te agressief buitenproportioneel middel. Maar van mensen die altijd hun hele hoofd vol pijnlijke ontstekingen hebben zitten en daar ook psychisch last van hebben. snap ik heel goed dat ze de risico's voor lief nemen. Ik gebruik het zelf niet, vind het ook maar een eng middel, maar ik kan wel inzien dat voor sommige mensen de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Trouwens, rode vochtbultjes op de hand waren bij mij een reactie op eczeem ergens anders. Dus de rode bultjes zelf waren geen eczeem, maar een gevolg ervan ofzo. Alsof je je teen stoot en je neus gaat pijn doen Bij mij was het eczeem ook het gevolg van een anti-puistjes-middel (geen roa). Even naar de dokter en ik kreeg een middel tegen de bultjes op m'n handen en een ander middeltje tegen eczeem, en alles was opgelost
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_24718896
quote:
Op maandag 24 januari 2005 05:00 schreef FuifDuif het volgende:
Ik snap niet goed waarom mensen hier zo'n enorm riskant middel als Roaccutane nemen, enkel en alleen om wat acne (wat volkomen normaal is) te behandelen. Ook op de langere termijn kan het middel superschadelijk zijn.
Riskant middel? NOT ---> je moet elke maand (of 2 maanden) bloed laten prikken, is er iets niet goed, moet je gelijk stoppen, daarbij gebruiken duizenden het en waar staat dat het riskant is? Er zijn gewoon bijwerkingen, maar de meeste krijgen toch alleem maar droge lippen/huid/ogen (spierpijn/bloedneuzen/eczeem)

Acne volkomen normaal? NOT ---> Hier word ik dus echt ziek van, zo'n opmerking, . We leven niet meer in de jaren '60 '70. Acne is TEGENWOORDIG niet meer normaal, en als je acne hebt is dat meer een uitzondering. In de afgelopen 4! jaar heb ik misschien maar 2 andere klasgenoten gehad die ook wat last (en dan in vééél minder mate) hadden van jeugdpuistjes. De andere waren allemaal CLEAN. Verder als je uitgaan (dat zal jij wel nooooit doen ) is het niet leuk om te dansen/meisjes te versieren met acne .

Schadelijk zijn NOT ---> Bron? Waarvoor kan het schadelijk zijn. Hét kan schadelijk zijn als je dit NIET gebruikt, qua psychische problemen. Je zelfvertrouwen loopt zo'n geweldige deuk op als je lang met acne loopt. Meisjes negeren je, je gaat minder uit, op school wil je niet graag wat zeggen in de klas, in de zomer ga je niet in de zon zitten etc. etc.

Maar ach, dit is eigenlijk nutteloos, want zulke dingen kan je niet aan een puistenloos-persoon (die dus nog nooit acne heeft gehad) uitleggen

* Ik citeer een stukje, van een site, wat echt precies bij mij past ook:

Ik wil mensen eindelijk recht in hun gezicht aan kunnen kijken. Ik wil me niet meer schamen voor vreemden. Ik wil weer overal heen kunnen zonder me constant af te vragen hoe m'n gezicht er uit ziet. Ik wil niet meer elke dag m'n gezicht volplamuren met foundation. Ik wil niet meer elke dag uren voor de spiegel m'n gezicht staan te bestuderen. Ik wil eindelijk m'n haar kort laten knippen. Ik wil het niet meer erg vinden dat vriendjes m'n gezicht strelen. Ik wil gewoon meer zelfvertrouwen, en hoewel ik weet dat Accutane geen wondermiddel is, heb ik er hoge verwachtingen van!

Wat zou het geweldig zijn een keer uit te kunnen slapen, een kwartier voordat college begint, en gewoon binnen 5 minuten de deur uit te kunnen. Dat je gewoon in de spiegel kijkt, en dat je er meteen mooi uit ziet. Geen pukkels, bobbels, gaten, rode vlekken... Een kam door je haar, en klaar! En dat je, als je 's morgens een keertje door de regen fietst, er niet bang voor hoeft te zijn dat je gezicht er voor de rest van de dag niet uitziet...

Oh, en ik word een beetje *kriegel* van al die mensen (met perfecte huid) en hun goedbedoelde adviezen!! Ik heb ECHT al van ALLES geprobeerd: de pil, antibiotica, homeopaat, een ander eetpatroon, twee liter water per dag drinken, veel zonlicht, alle middeltjes van de drogist, benzac.. maar NIETS helpt. Mijn acne is gewoon chronisch. Geloof me, ik ga niet voor de lol aan de accutane, dit is het laatste redmiddel!


Nu weer ontopic
Haleloeja
  maandag 24 januari 2005 @ 12:50:30 #197
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24722208
quote:
Op maandag 24 januari 2005 09:17 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Riskant middel? NOT ---> je moet elke maand (of 2 maanden) bloed laten prikken, is er iets niet goed, moet je gelijk stoppen, daarbij gebruiken duizenden het en waar staat dat het riskant is? Er zijn gewoon bijwerkingen, maar de meeste krijgen toch alleem maar droge lippen/huid/ogen (spierpijn/bloedneuzen/eczeem)

Acne volkomen normaal? NOT ---> Hier word ik dus echt ziek van, zo'n opmerking, . We leven niet meer in de jaren '60 '70. Acne is TEGENWOORDIG niet meer normaal, en als je acne hebt is dat meer een uitzondering. In de afgelopen 4! jaar heb ik misschien maar 2 andere klasgenoten gehad die ook wat last (en dan in vééél minder mate) hadden van jeugdpuistjes. De andere waren allemaal CLEAN. Verder als je uitgaan (dat zal jij wel nooooit doen ) is het niet leuk om te dansen/meisjes te versieren met acne .

Schadelijk zijn NOT ---> Bron? Waarvoor kan het schadelijk zijn. Hét kan schadelijk zijn als je dit NIET gebruikt, qua psychische problemen. Je zelfvertrouwen loopt zo'n geweldige deuk op als je lang met acne loopt. Meisjes negeren je, je gaat minder uit, op school wil je niet graag wat zeggen in de klas, in de zomer ga je niet in de zon zitten etc. etc.

Maar ach, dit is eigenlijk nutteloos, want zulke dingen kan je niet aan een puistenloos-persoon (die dus nog nooit acne heeft gehad) uitleggen

* Ik citeer een stukje, van een site, wat echt precies bij mij past ook:

Ik wil mensen eindelijk recht in hun gezicht aan kunnen kijken. Ik wil me niet meer schamen voor vreemden. Ik wil weer overal heen kunnen zonder me constant af te vragen hoe m'n gezicht er uit ziet. Ik wil niet meer elke dag m'n gezicht volplamuren met foundation. Ik wil niet meer elke dag uren voor de spiegel m'n gezicht staan te bestuderen. Ik wil eindelijk m'n haar kort laten knippen. Ik wil het niet meer erg vinden dat vriendjes m'n gezicht strelen. Ik wil gewoon meer zelfvertrouwen, en hoewel ik weet dat Accutane geen wondermiddel is, heb ik er hoge verwachtingen van!

Wat zou het geweldig zijn een keer uit te kunnen slapen, een kwartier voordat college begint, en gewoon binnen 5 minuten de deur uit te kunnen. Dat je gewoon in de spiegel kijkt, en dat je er meteen mooi uit ziet. Geen pukkels, bobbels, gaten, rode vlekken... Een kam door je haar, en klaar! En dat je, als je 's morgens een keertje door de regen fietst, er niet bang voor hoeft te zijn dat je gezicht er voor de rest van de dag niet uitziet...

Oh, en ik word een beetje *kriegel* van al die mensen (met perfecte huid) en hun goedbedoelde adviezen!! Ik heb ECHT al van ALLES geprobeerd: de pil, antibiotica, homeopaat, een ander eetpatroon, twee liter water per dag drinken, veel zonlicht, alle middeltjes van de drogist, benzac.. maar NIETS helpt. Mijn acne is gewoon chronisch. Geloof me, ik ga niet voor de lol aan de accutane, dit is het laatste redmiddel!


Nu weer ontopic
Amen
pi_24723997
Ja ik zeg ook altijd dat ik "gewoon" droge lippen heb. Bij mijn vorige kuur was het echt zó erg dat ik om het half uur moest smeren en elke keer nadat ik iets had gedronken ofzo. (toen gebruikte ik dus purol).
En ik vind het er gewoon zowiezo niet mooi uitzien. Ik sta al bekend als homo dus als ik dit jaar nou ook nog eens "lipgloss" op heb wordt t er niet beter op.

Iemand ervaring met die Dr. A Vogel? Die glimt dus niet?

Nog andere suggesties voor een middel tegen droge lippen die niet glimt?
quote:
Op zondag 23 januari 2005 23:06 schreef Gelderland het volgende:
Ikzelf zou me niet uitmaken, als ze vragen wat je op je lippen hebt hebt, zeg je toch dat je last van droge lippen hebt (hebben zoveel mensen rond deze tijd). En weet je wel zeker dat dat spul niet op je huid (onder/boven/naast) je lip zit. Daar heb ik dan wel last van, en dát ziet er echt niet uit

Maarja, je zou misschien een minder vette lippenstick moeten hebben. Iemand zei hier laatst dat een lippencreme van Dr. A Vogel (Geloof ik) goed was, en niet vet
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_24725167
Nounou, jullie moeten niet vergeten dat roaccutane bij jullie misschien als een wondermiddel werkt, maar dat bij anderen de bijwerkingen wél heel schadelijk zijn geweest. Het effect verschilt van persoon tot persoon, maar je moet mensen niet gaan vertellen dat het 100% veilig is, want dat is nou ook weer niet zo.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_24726894
hoelang kunnen ze trouwens THC in het bloed vinden na een jointje en mag een dokter dit melden? Ik moet binnenkort namelijk die bloedtest doen voor Roaccutane

[ Bericht 10% gewijzigd door NITR0 op 24-01-2005 18:38:36 ]
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_24727320
Whaha, nou dan is het er allang uit hoor. Als je er niets meer van voelt is het volgens mij al uit je bloed.

Wie weet er een beter middel tegen rode ogen dan ooggel van de dokter? Want dat werkt niet echt bij mij. Ze blijven gewoon rood.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_24727751
quote:
Blood Testing
Cannabis is detectable in the blood for approximately 2-3 days after use in an infrequent user. Frequent use can be detected in the blood for approximately 2 weeks.
(http://www.erowid.org/)

maar lijkt me heel sterk dat ze daarnaar (mogen) zoeken!
pi_24727952
quote:
Op maandag 24 januari 2005 18:07 schreef NITR0 het volgende:
hoelang kunnen ze trouwens THC in het bloed vinden na een jointje en mag een dokter dit melden? Ik moet binnenkort namelijk die bloedtest doen voor Roaccutane
2 dagen idd zoals hiervoor al gezegd. Maar ze gaan kijken naar de leverfunctie dus........
pi_24728310
quote:
Op maandag 24 januari 2005 18:31 schreef duuuuus het volgende:
Wie weet er een beter middel tegen rode ogen dan ooggel van de dokter? Want dat werkt niet echt bij mij. Ze blijven gewoon rood.
Zou ik ook wel willen weten, een goed middel hiervoor
Haleloeja
  maandag 24 januari 2005 @ 20:26:36 #205
93504 Razorwolf
^punk as fck
pi_24729149
Ik neem ondertussen 5 maand Roaccutane, twee pillen 20mg per dag. Heb er last van gehad, droge lippen en droge huid maar al bij al valt het nog goed mee. Het middel helpt, maar blijkbaar niet zo snel bij mij. Geduld is een goede deugd zeker?

Nu had ik voor ik de pillen nam wat research gedaan en meen ik gelezen te hebben dat je door Roac een enorme vitamine A-boost krijgt wat positief is voor je puisten maar wat dus ook negatieve effecten heeft zoals de droge huid. Ik (dacht dat ik ook) had gelezen dat je door die vitamine A-boost veel sneller dronken wordt.

Nu zaterdag was ik naar een feestje, er waren gratis vaten dus het eigenlijk een echt zuipfeestje. Ik had misschien 7 pintjes op op enkele uren, zeker niet heel veel dus. Vroeger dronk ik er soms 10-12 dus naar normen was het eigenlijk weinig. Maar! Ik werd enorm dronken, tot braken toe, en de volgende dag wist ik nog heel weinig van de laatste 2 uur van het feestje. Vrienden hebben me alles verteld.

Kwam dit nu door de Roac of is men info niet juist?
pi_24729370
Even een vraagje, Roaccutane en andere medicijnen zijn allemaal vitamine A zuren, zou het dus helpen om misschien vitamine A voedingssuplementen te gaan slikken als je met roa klaar bent?
pi_24729567
quote:
Op maandag 24 januari 2005 18:07 schreef NITR0 het volgende:
hoelang kunnen ze trouwens THC in het bloed vinden na een jointje en mag een dokter dit melden? Ik moet binnenkort namelijk die bloedtest doen voor Roaccutane
Don't worry

1. Ze controleren op cholestorol,bloed en leverfuncties.
2. Een drugstest is verschrikkelijk duur.
3. Je moet zelf aangeven dat ze op drugs mogen zoeken.
4. Indien je 16+ bent mogen ze normaal niets meer melden aan je ouders zonder jou toestemming.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24729640
quote:
Op maandag 24 januari 2005 20:26 schreef Razorwolf het volgende:
Kwam dit nu door de Roac of is men info niet juist?
Denk het wél dus....maar het is absoluut NIET verstandig zoveel alcohol te drinken....je lever heeft al moeite met Roa en dan zoveel alcohol is helemaal niet goed...

Én ik weet het, het is té moeilijk (ging normaal elke week uit en was elke week lam)......en binnenkort met Carnaval zou ik ook niet nuchter blijven

@Guiterarismo: hoezo zou je voedingssuplement erbij nemen? Ik denk dat als je stopt je gewoon voldoende mg vitamine A in je lichaam gekregen hebt, dat je niet meer erbij hoeft. Daarbij, in een voedingssuplement zit ook een hele kleine hoeveelheid wat denk ik niet te vergelijken is met een ROA pilletje, dus of het uberhaupt nut heeft is ook de vraag (denk alleen zonde van het geld...)
Haleloeja
pi_24741568
quote:
Op maandag 24 januari 2005 20:45 schreef P4nic het volgende:

[..]

Don't worry

1. Ze controleren op cholestorol,bloed en leverfuncties.
Ze controleren toch je bloed en aan de hand daarvan zien ze of je: cholestorol, nierfuncties, leverfucties

Maargoed....ze controleren niet op drugs, dus kunnen ze niet zien iig
Haleloeja
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:29:32 #210
93504 Razorwolf
^punk as fck
pi_24745248
Weet iemand iets over mijn vraag?
pi_24745455
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 18:29 schreef Razorwolf het volgende:
Weet iemand iets over mijn vraag?
Ik denk dat er een verband is, roaccutane belast de lever nml waardoor ie minder alcohol aan kan, en dus word je sneller dronken (Dronken word je wanneer je lever de binnenkomende alcohol niet meer aankan)

Ik drink zelf niet dus kan je geen eigen ervaring vertellen, maar ik zie wel een verband.
pi_24749954
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:

Ik heb sinds enige tijd last van mee-eeters, die ook zo nu en dan ontsteken, op mijn borst en tussen mijn schouderbladen en ruggengraat. Ik heb al enkele keren Inderm applicatievloeistof mee gekregen van de dokter. Dit helpt niet echt. Ik heb nog nooit gehad over Roaccutane met de dokter.

Ik vraag mij af Roaccutane hier tegen helpt?
En zou de huisarts hieraan willen, dat ik Roaccutane ga gebruiken, aangezien het geen zware acne is?
Wie eerlijk is in alles, zal wel eenzaam zijn
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:06:57 #213
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24750425
Alleen wat meeeters zijn toch niet zo hinderlijk??
pi_24751483
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:43 schreef JackRyan het volgende:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:

Ik heb sinds enige tijd last van mee-eeters, die ook zo nu en dan ontsteken, op mijn borst en tussen mijn schouderbladen en ruggengraat. Ik heb al enkele keren Inderm applicatievloeistof mee gekregen van de dokter. Dit helpt niet echt. Ik heb nog nooit gehad over Roaccutane met de dokter.

Ik vraag mij af Roaccutane hier tegen helpt?
En zou de huisarts hieraan willen, dat ik Roaccutane ga gebruiken, aangezien het geen zware acne is?
Ben je gek ofsow ..Antwoord is: ja, het zal best werken (duh, is een paardenmiddel), en Nee, je huisarts wilt hier nooit aan (volgens mij ken je ROA niet, zoek er eens wat over op roche.nl )

En wat boeien die paar puisten/mee-eters nou, in dit topic (voor ROA) zitten mensen met zware/hardnekkige acne...ga snel terug naar 'welk middel tegen puistjes'

NU weer ONTOPIC
Haleloeja
pi_24751651
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:47 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Ben je gek ofsow ..Antwoord is: ja, het zal best werken (duh, is een paardenmiddel), en Nee, je huisarts wilt hier nooit aan (volgens mij ken je ROA niet, zoek er eens wat over op roche.nl )

En wat boeien die paar puisten/mee-eters nou, in dit topic (voor ROA) zitten mensen met zware/hardnekkige acne...ga snel terug naar 'welk middel tegen puistjes'

NU weer ONTOPIC
hoho effe kalm jij
Ikzelf heb ook nooit overdreven last gehad van echt puisen zoals sommigen ze hebben, wel enorm veel last van mee-eters (porien die vol talg raken) en vettige huid, hierdoor ziet je huid er ook niet gezond uit en heb je voortdurend de kans dat je een puistenexplosie krijgt, wat er af en toe ook van kwam en als je dit al een 8tal jaar heb, denk ik wel dat je er ook eens aan mag beginnen denken om roa te gebruiken zoals ik...
Dus is het voor alles goed wat je huid onzuiver maakt.

Paardemiddel ? gohjaaa zou ik nou ook niet zeggen, heb nog altijd 2 grote mee-eters met zwart kopje die er al zitten sinds het begin van mijn kuur, heb er zelf nog paar bijgekregen wil ik ze uitduwen duw ik mijn huid kapot. Dusjah voor mij mag het gerust nog een stukje sterker.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24758022
en sinds hoeveel weken kregen jullie échte droge lippen dat je je mond haast niet meer open kon doen. Dat de lippen bijna 'scheurde', ook al doe je er lippenspul op. Of is dat bij jullie nog niet gebeurd?
Haleloeja
pi_24764158
Heeft iemand ervaring met ROA en verstandskies trekken? Bij mij komt er een verstandskies door en heb er al een paar dagen last van....

Hopelijk groeitie recht ,anders moet ik hem laten trekken/weg laten snijden vrees ik, en paar minuten (bij trekken) of tientallen minuten (bij snijden) gaan mijn lippen denk ik niet redden (zijn nu na 6 weken zo droog als de tering)

Daarbij zal het herstellen ook een ramp zijn (omdat ik ROA gebruik)...

shitzooi
Haleloeja
  woensdag 26 januari 2005 @ 19:09:36 #218
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24764419
Jaja t leven is geen feest. Ik heb nooit echt last gehad van droge lippen, laat staan scheuren. Ben nu bijna klaar
pi_24764843
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 18:53 schreef Gelderland het volgende:
Heeft iemand ervaring met ROA en verstandskies trekken? Bij mij komt er een verstandskies door en heb er al een paar dagen last van....

Hopelijk groeitie recht ,anders moet ik hem laten trekken/weg laten snijden vrees ik, en paar minuten (bij trekken) of tientallen minuten (bij snijden) gaan mijn lippen denk ik niet redden (zijn nu na 6 weken zo droog als de tering)

Daarbij zal het herstellen ook een ramp zijn (omdat ik ROA gebruik)...

shitzooi
ik moet er ook een afspraak voor maken, moet ook verstandkies laten trekken, maar wat je zegt over dat herstel, das een goeie denk ik.... toch maar eventjes uitstellen misschien
pi_24770270
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 19:32 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

ik moet er ook een afspraak voor maken, moet ook verstandkies laten trekken, maar wat je zegt over dat herstel, das een goeie denk ik.... toch maar eventjes uitstellen misschien
ja, ALS ik het moet laten trekken, dan kan ik dat denk ik toch geen 5 maanden uitstellen...dusja...

En als ik jouw was zou ik het sowiezo wél ff aangeven (Dat je dit slikt), misschien dat het allemaal wel meevalt... (i dunno)
Haleloeja
pi_24775713
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 19:09 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Jaja t leven is geen feest. Ik heb nooit echt last gehad van droge lippen, laat staan scheuren. Ben nu bijna klaar
klopt, maar jij bent ook niet hoger gekomen dan 40 mg....

Is het wél zo dat die droge lippen minder worden naar verloop van tijd? Want ik smeer nu mijn lippen echt ieder uur wel in, en slik nog maar 40 mg.

Ik weet niet of ik wel naar 60 mg wil, want als het dan nóg erger/droger word, heb ik volgens mij geen lippen meer....
Haleloeja
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:10:00 #222
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24776469
Ach jullie moeten niet zeuren!
Ook al waren de bijwerkingen 10x zo erg dan had ik het nog gebruikt
(en ja ik heb ook vaak rugpijn en altijd droge lippen)
pi_24782239
Je moet niet te vaak lippenmiddel opsmeren omdat je lippen er dan gewend aan raken.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_24786224
Jah, na verloop van tijd wordt het erger. Ik had na 4 maanden 30 mg nog amper Purol nodig, maar nu moet ik het toch regelmatig gaan gebruiken ( slik nog steeds 30 mg ) anders gaat t nie goedkomen
pi_24788906
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:24 schreef duuuuus het volgende:
Je moet niet te vaak lippenmiddel opsmeren omdat je lippen er dan gewend aan raken.
Is dat serieus? hmmmz, ik smeer nu soms toch wel om het half uur wat erop...

Maar het maakt dus niet uit als ze ff paar uur stokdroog zijn?
Haleloeja
pi_24802252
Je kunt het beste cacaoboter gebruiken, daar raken je lippen minder gewend aan, en het glimt niet zo erg als je dat vervelend vindt.
Dat moet je er dan alleen opsmeren als het écht nodig is. Bijvoorbeeld als je niet meer kan lachen omdat je lippen dan uitscheuren of als je in een sociale omgeving ben en je niet met allemaal velletjes op je lippen wil lopen.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_24803131
Jippie... Nieuw slachtoffer meldt zich.
Moet een week lang 20mg slikken, en daarna 5 weken lang 30mg (weeg zelf maar 60kg).

Ben benieuwd of het gaat helpen, van al die horrorverhalen hier en de bijwerkingen word ik niet bepaald vrolijk.
pi_24804096
@Refragmental,
Heb je je acne in je fotoboek weg-gephotoshopped, of heb je een gestoorde arts?
pi_24804466
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:07 schreef mwuhaha het volgende:
@Refragmental,
Heb je je acne in je fotoboek weg-gephotoshopped, of heb je een gestoorde arts?
Het zit bij mij op m'n schouders.
M'n gezicht is godzijdank acne vrij.

Heb al een hele maand aan de antibiotica gezeten om het weg te krijgen, en het lukt ook wel een beetje, maar helaas niet snel genoeg. Nu dus overgestapt op dit paardenmiddel.
pi_24804603
geluk voor je dat het alleen op je schouders zit , succes dan maar
Haleloeja
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:21:32 #231
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24812060
Het ziet er nu wel weer lekker uit!
De tijden van de dipjes worden steeds langer en ben zeer tevreden.
Nog sowieso 2 maanden en dan ben ik klaar!
pi_24821883
mooizo dan
Haleloeja
pi_24824776
Ik moet zeggen, ik ben nu zo'n 5 maanden bezig, en moet nog 18 dagen... maar echt goed is men huid toch nog niet hoor.
Af en toe komt er toch nog een puistje bij (weliswaar klein), en er zijn nog genoeg vlekjes waar ooit puistjes waren. En zijn wat rode bultjes en rode huid door de droogte denk ik.
Ik heb hoop dat dat als ik eenmaal gestopt ben met roa, dat dat dan allemaal beter wordt. En nog meer hoop ik dat die puistjes voor altijd wegblijven daarna.
...look closer
pi_24831578
het beste resultaat komt ook vaak ná de kuur toch? 2-3 maanden erna is het beste...en die rode vlekjes zullen dan ook verdwijnen omdat je huid minder droog word
Haleloeja
pi_24834446
Ik heb een kuur gekregen van 6 weken. Volgens mij is dat bij lange na niet genoeg als ik dat hier zo lees over mensen die het al maanden gebruiken
pi_24837352
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:14 schreef Refragmental het volgende:
Ik heb een kuur gekregen van 6 weken. Volgens mij is dat bij lange na niet genoeg als ik dat hier zo lees over mensen die het al maanden gebruiken
6 weken? of je acne was niet erg genoeg, of de dokter zit je te dollen want het spul begint normaliter na 6 weken pas te werken
pi_24837439
quote:
Op zondag 30 januari 2005 19:00 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

6 weken? of je acne was niet erg genoeg, of de dokter zit je te dollen want het spul begint normaliter na 6 weken pas te werken
Zit bij mij voornamelijk onderhuids. Stuk of 10-20 in totaal. Kweet niet of dat "erg" is of dat dat "meevalt". Ben nu nog bezig met een antibiotica kuur die wel een beetje geholpen heeft. Over een week of 2 begin ik met roaccutane.
pi_24837500
quote:
Op zondag 30 januari 2005 19:05 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zit bij mij voornamelijk onderhuids. Stuk of 10-20 in totaal. Kweet niet of dat "erg" is of dat dat "meevalt". Ben nu nog bezig met een antibiotica kuur die wel een beetje geholpen heeft. Over een week of 2 begin ik met roaccutane.
ik kan dat zo natuurlijk niet beoordelen, maar als je dus zegt dat je voornamelijk onderhuidse bulten hebt, en weinig roodheid en gewone puisten, vind ik het juist typisch dat je maar zes weken mag. Onderhuidse gaan namelijk minder snel weg dan de gewone puisten en rode vlekken (althans dat vanuit mijn ervaring.
pi_24857891
@ Refragmental : je moet gewoon zelf met je derma overleggen, mocht het geen resultaat opleveren na 6 weken, moet je het gewoon langer gebruiken

Ik gebruik het nu al precies 7 weken, zie wel ietsjes verbetering (mijn huid word wel iets gladder), MAAR de ene dag is het weer beter en dan weer slechter (echt beter is het nog nooit geweest btw. ):S :S.

Erg frustrerend , er zit ABSOLUUT geen rechte lijn in. Zoals vandaag, ik heb nu nog (steeds) toch wel zo'n 15-20 (dikke/rode) puisten op mijn gezicht (en dan ook nog alle rode vlekjes). Morgen zullen dat er weer wat minder zijn, en de dag erna weer wat meer

En daarbij stip ik elke dag nog mijn puisten aan (die er zitten) met Eryacne gel (antibioticum)....en 's ochtends reinig mijn huid met Resorcinol op wattenschijfje. (alle schilvers van de droogte zijn daardoor in 1x weg, want het haalt het bovenste laagje van de huid af geloof ik)
Haleloeja
pi_24861255
Ik neem aan dat Acne in het gezicht moeilijk is weg te krijgen dan Acne op de schouders, voornamelijk vanwege het feit dat je gezicht blootgesteld is aan weer en wind. Op m'n schouders lijkt het erger dan dat het werkelijk is. Er zijn misschien maar 3 ontstoken, de rest zijn gewoon bultjes, en behoorlijk wat littekentjes.
Ik had er al eens een keertje een klein beetje last van gehad, maar dat was toen weg gegaan door een weekje te zwemmen. Misschien dat ik maar weer eens een paar keer moet gaan zwemmen. Komt volgens mij door de chloor in het water.
pi_24866337
Ook even een vraagje, ik ben sinds zondag klaar met mijn kuur, aanstaande vrijdag gaan we een weekje naar Aruba. Kan ik dan rusting int zonnetje gaan liggen zonder dat ik gelijk 3e-graads verbrand? Want ik weet dat zonnen tijdens Roa wordt afgeraden, maar hoe zit dat met vlak na de Roa?

en hoe zit het met zonnebanken vlak na de Roa kuur? bijvoorbeeld als ik er volgende week onder zou gaan, of week erop?
  woensdag 2 februari 2005 @ 00:13:57 #242
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24874635
Ik zou nog ff wachten met dat zonnen, Roaccutane is pas na 2 weken uit je bloed en je huid is pas na 2 maanden weer op zn oude niveau.....
pi_24885368
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:13 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik zou nog ff wachten met dat zonnen, Roaccutane is pas na 2 weken uit je bloed en je huid is pas na 2 maanden weer op zn oude niveau.....
wat gebeurt er eigenlijk als je wel gaat zonnen?
Want je zegt wel dat het niet echt een aanrader is, maar wat zijn de effecten dan?
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:07:51 #244
113732 Piwie
Waaronder?
pi_24892169
Ben met nieuwjaar ook maar aan de Roa gegaan. Kan zeggen dat het GEWELDIG is.

Ben begonnen met 3 maanden 3 maal daags 20 mg, ging de eerste week helemaal perfect nergens last van (behalve drogge lippen en een schilverig hoofd (maarja)). Maar toen begon het. Op een zaterdag morgen werd ik in een keer heel misselijk tot braken toe, oke het zal wel s`avonds was ik er weer helemaal normaal aan gewoon (nuchter ) uitgegaan. Totdat ik maandag wakker werd, ik voelde me heel misselijk en ziek, lekker dagje vrij van school dacht ik, maar die gedachten waren snel voorbij na de 1 tablet Roa van de dag begon ik me steeds slechter te voelen buikkrampen en had de hele tijd diarree. Ik dinsdag mijn dermataloog opgebeld, (ik was al helemaal in paniek omdat er op internet vanalles stond van darmonstekkingen en weet ik veel waar ik allemaal verbanden in zag) kreeg het advies dat ik het een kans moest geven misschien was het een buikgriep, maar ze zei dat ik voor de zekerheid maar wel moest minderen naar 2 of 1 per dag. Ben maar direct overgestapt naar 1 per dag. Nou dat heb ik geweten toen ik s'nachts wakker werd met extreme buikkrampen. Ben toen maar een week gestopt met de Roa was er die avond wel weer helemaal normaal aan.
Ben ondertussen weer begonnen met een week lang 1 per dag en nu zit ik 8 dagen op 2 per dag, heb nu nergens last meer van, maar ben toch bang voor de 3, denk ook niet dat ik die stap nog maak. Tjonge jonge dat wil ik nooit meer meemaken, maarja je moet er wat voor over hebben toch!!??!!

Maar trouwens nog een vraag hoe brengen jullie de weekenden door? In het begin dronk ik nog helemaal niks, maar nu drink ik meestal 1 a 2 biertjes (*ik mis het*)
En aangezien ik in het Zuiden van het land woon krijg ik het heeeeeeel moeilijk denk ook niet dat ik met de Carnaval ga feesten Zie het plezier van de Carnaval niet echt in zonder bier
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:17:42 #245
113732 Piwie
Waaronder?
pi_24892411
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:11 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

wat gebeurt er eigenlijk als je wel gaat zonnen?
Want je zegt wel dat het niet echt een aanrader is, maar wat zijn de effecten dan?
Lijkt me nogal logisch, Roa zorgt ervoor dat de onderhuid kapot wordt gemaakt, hierdoor is de bescherming van je huid niet meer voldoende om het UV-licht te filteren waardoor het doordringt en zo sneller verbrand raakt met kans op huid kanker. Lijkt me als ik beredeneer wat ik erover gelezen heb.
Het internet staat er trouwens vol mee je hoeft het maar bij google te zoeken en je hebt bijna alle info. die je zoekt.
pi_24893240
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:07 schreef Piwie het volgende:
-knip-
Je maakt me bang
Ik neem aan dat je "GEWELDIG" sarcastisch bedoelde.

Ik heb overigens al sinds de kerst geen alcohol meer gehad vanwege een antibiotica kuur.
Nu wacht ik wel eventjes tot NA de carnaval met ROA, ik mis het bier namelijk ook
Morgen of overmorgen bloed laten prikken en dan vlak na de carnaval maar beginnen met de ROA kuur van 6 weken. Ben benieuwd.
pi_24905782
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:17 schreef Piwie het volgende:

[..]

Lijkt me nogal logisch, Roa zorgt ervoor dat de onderhuid kapot wordt gemaakt, hierdoor is de bescherming van je huid niet meer voldoende om het UV-licht te filteren waardoor het doordringt en zo sneller verbrand raakt met kans op huid kanker. Lijkt me als ik beredeneer wat ik erover gelezen heb.
Het internet staat er trouwens vol mee je hoeft het maar bij google te zoeken en je hebt bijna alle info. die je zoekt.
oke, maar vanaf wanneer mag je dan eigenlijk wel weer volop de zon in?
dat staat namelijk nergens te vinden op google
pi_24908163
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:23 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

oke, maar vanaf wanneer mag je dan eigenlijk wel weer volop de zon in?
dat staat namelijk nergens te vinden op google
wil ik ook wel weten, wel handig i.v.m zomervakantie....

(btw. ik ga volgende week over op 60 mg, moet die week daarna bloedprikken en dus hopen op een goed resultaat)
Haleloeja
pi_24911007
2 maanden na je kuur he. Logisch als er staat dat je huid na 2 maanden nog kan verbeteren. Dan is namelijk de bescherming van de huid weer terug. Je kunt ook wel een maand na de kuur in de zon, alleen de kans op verbranding is groter omdat je huid zijn volledige beschermlaag nog niet terugheeft
pi_24916683
Hallo allen,

Ik gebruik nu ongeveer twee weken zie ongeveer wit van de witte kopjes maar ook van de huidschilfers. Mijn huid droogt heel erg uit dus ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie gebruiken/doen om je huid te wassen onderhouden.

En ja ben idd beetje lui aan het worden. Heb alle fora wel gelezen maar het enige wat er eigenlijk is blijven hangen is dat je sudocreme moet gebruiken. Bedankt daarvoor maar zijn er nog meer tips voor verder gezichtsonderhoud?
pi_24923231
Roaccutane met Carnaval is echt verschrikkelijk

Normaal was traditie altijd helemaal lam te worden nu een smoes verzinnen (Want ga niet zeggen dat ik dit medicijn gebruik) om niet veel te drinken, ARGGH :S
Haleloeja
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:44:52 #252
113732 Piwie
Waaronder?
pi_24923756
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je maakt me bang
Ik neem aan dat je "GEWELDIG" sarcastisch bedoelde.
Je hoeft nergens bang voor te zijn hoor Refragmental, zoals ik hier lees zijn er gelukkig nog niet zoveel problemen mee geweest. Denk dat mijn lichaam er een beetje overgevoelig op heeft gereageerd. Anders had je het wel vrij snel gemerkt.

Maakt het eigenlijk veel uit wat voor shampo je gebruikt of wat voor creme? Ik let er niet echt op, is toch alleen maar belangrijk dat je een beetje een vocht inbrengende crème gebruikt? Of kunnen sommige crèmes schade aanbrengen?

Trouwens Gelderland hoe kan je in godsnaam zo'n profielplaatje op dit moment en in dit forum hebben. Krijg er gewoon de rillingen van over mijn lijf Maar allemaal een fijne en vooral gezellige Carnaval
pi_24924442
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:44 schreef Piwie het volgende:
Trouwens Gelderland hoe kan je in godsnaam zo'n profielplaatje op dit moment en in dit forum hebben. Krijg er gewoon de rillingen van over mijn lijf Maar allemaal een fijne en vooral gezellige Carnaval
whehehe idd, ik verlang er ook al weer naar om daar weer een stuk of 10 van te drinken achterelkaar

Maargoed, op dit moment volhouden, is moeilijk omdat ik nog steeds veel dikke/rode puisten heb na 7 weken ROA, AARGH (stuk of 10 links, stuk of 10 rechts en stuk of 5 op mijn voorhoofd, allemaal dik en rood ), helemaal géén motivatie dus om door te gaan en ik mag ook nog geeneens veel alcohol drinken op feesten (Verjaardagen/carnaval), erg klotezooi ja
Haleloeja
pi_24927009
Mijn nederige excuses voor de 100.000ste sudocreme vraag, maar toch stel ik hem ff.

vandaag wat van dat spul gekocht, maar hoe gebruiken jullie dat spul? stip je het zeg maar aan, dus kleine kloddertjes op puistje en niet uitwrijven. Of wrijf je het netjes uit over je wang/kin wat dan ook?

Ik vroeg me dit namelijk af omdat mensen zeiden dat het niet intrekt, ik heb het netjes met een kleine hoeveelheid op mijn wang uitgesmeert omdat daar veel oude roodheid zit, en je ziet er niets van hoor... het glimt alleen

*hoopt dat het ook voor oude rode vlekjes werkt*
pi_24932979
ik doe gewoon wat op mijn vinger, en wrijf het dan over het rode plekje, ik zie dan nog steeds een witte stip, maargoed....

Op puistjes smeer ik het eigenlijk niet, want daar doe ik EryAcne op

Ff ander vraagje voor mensen die 60 mg p/d gebruiken: ik ga over op 60 mg deze week (eigen initiatief, moet toch week later bloedprikken), moeten jullie 3x 20 mg op een dag nemen? Of 'S Ochtends 20 mg en 'S avonds in 1x 40 mg (maar hierbij, krijgt de lever dan niet nog een grotere klap )
Haleloeja
pi_24940539
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:18 schreef Gelderland het volgende:
ik doe gewoon wat op mijn vinger, en wrijf het dan over het rode plekje, ik zie dan nog steeds een witte stip, maargoed....

Op puistjes smeer ik het eigenlijk niet, want daar doe ik EryAcne op

Ff ander vraagje voor mensen die 60 mg p/d gebruiken: ik ga over op 60 mg deze week (eigen initiatief, moet toch week later bloedprikken), moeten jullie 3x 20 mg op een dag nemen? Of 'S Ochtends 20 mg en 'S avonds in 1x 40 mg (maar hierbij, krijgt de lever dan niet nog een grotere klap )
sudocreme werkt echt heeeeel goed zeg, zie na een dag al beetje verschil

toen ik 60mg nam, nam ik 20 in de ochtend, 20 bij het avondeten en 20 voor ik naar bed ging.
pi_24952618
--edit--

[ Bericht 99% gewijzigd door Gelderland op 07-02-2005 17:04:37 ]
Haleloeja
pi_24973148
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 18:34 schreef MusicGenious het volgende:
toen ik 60mg nam, nam ik 20 in de ochtend, 20 bij het avondeten en 20 voor ik naar bed ging.
aha oke, daar ga ik dan morgen (maandag) mee beginnen en ga dinsdag bloedprikken (voor de 1e keer tijdens de ROA kuur, heb er dan 7 weken opzitten), want moet de week erna naar de huidarts

Alleen gister téveel alcohol gedronken tijdens indrinken bij vrienden én in de discotheek (krijg je met carnaval) (op een gegeven moment ging het vrij snel )

En morgen weer zuipen, ik weet het, is niet goed, maar het is maar 1x carnaval (in mijn ROA-kuur)
Haleloeja
  maandag 7 februari 2005 @ 22:01:45 #259
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24977795
Slim zeg, 2 dagen achter elkaar lekker veel zuipen met 40 - 60 mg Roa in je flikker. Veel succes!!
Heb by the way geen druppel alcohol aangeraakt tijdens mn kuur. Al bijna 6 maanden niet
pi_25003460
ja, gister wel wat rustiger aan gedaan, maar 4 bierflesjes gedronken, dus viel mee hé
(had maar als smoes dat ik misselijk was)

Hoe gaatie met jullie? (de kuur)?
Haleloeja
pi_25007992
Zow... carnaval voorbij, genoeg gezopen!! Volgende week maandag beginnen met de kuur, kheb er al zin in
  woensdag 9 februari 2005 @ 18:30:22 #262
113732 Piwie
Waaronder?
pi_25009307
Heb me 2 dagen van de carnaval in kunnen houden, maar de laatste 2 dagen kon ik het echt niet meer aanzien. . Maandag 3 flesjes en iets van 15 glazen Gister toch maar wat minder gedronken 2 flesjes en 10 glazen. Kan zeggen het was heerlijk!!! Heb voor de zekerheid maar 20mg de laatste 2 dagen gehad, weet niet of het zin heeft. Scheelt dat mijn lever al heel wat gewend is anders had ik het ook nooit gedaan
Morgen krijg ik mijn uitslag van het bloed prikken dat ik vorige week maandag heb gedaan.
Moet je eigenlijk om de 2 weken bloed laten prikken, of is dat alleen in het begin?
pi_25009841
Whoei, das wel aardig veel drank (whehe)

Zover ik het weet is het gewoon om de 2 maanden, ik moet morgen iig voor de 1e keer in mijn kuur prikken (heb al 1x vóór mijn kuur geprikt)..

Maar bij mij is het nog niet echt verbetert (wel iets gladdere huid om sommige stukken, maar grote dikke puisten zitten er nog steeds en komen ook nog steeds netzoals 'normaal' )...

Zelfs mijn moeder zei gister; 'het helpt nog niet echt hé, dat spul'.... ARRRRGH (ben nu met 8e week bezig)
quote:
Op maandag 7 februari 2005 22:01 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Slim zeg, 2 dagen achter elkaar lekker veel zuipen met 40 - 60 mg Roa in je flikker. Veel succes!!
Heb by the way geen druppel alcohol aangeraakt tijdens mn kuur. Al bijna 6 maanden niet
nee, jij bent slim, 6 maanden ROA slikken en geeneens bloed laten prikken ter controle

exuses als jij diegene niet was, maar er was in ieder geval hier zo'n leipo op het forum die dat niet deed, dán ben je pas dom bezig Want stel dat je lever/nierwaarden (of cholestorol ofsow) niet goed zijn, kan je ook je hele lever/nieren naar de k*t helpen

[ Bericht 23% gewijzigd door Gelderland op 09-02-2005 19:10:23 ]
Haleloeja
pi_25014215
Ik heb een vraagje voor de mensen die al een tijd met hun kuur Roa bezig zijn.... hebben jullie wel eens last van spieren of gewrichten? Ik sport elke week 1 dag redelijk intensief en het lijkt alsof ik nu makkkelijker blessures krijg, ook heb ik soms wat last van m'n polsen.. Een link met Roa ? (of gewoon ouderdom... hahaha)
pi_25018568
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:02 schreef Yonderboi het volgende:
Ik heb een vraagje voor de mensen die al een tijd met hun kuur Roa bezig zijn.... hebben jullie wel eens last van spieren of gewrichten? Ik sport elke week 1 dag redelijk intensief en het lijkt alsof ik nu makkkelijker blessures krijg, ook heb ik soms wat last van m'n polsen.. Een link met Roa ? (of gewoon ouderdom... hahaha)
heb ik ook al, en ik gebruik het pas 8 weken......Krijg nu ook al sneller blauwe plekken bijvoorbeeld...frustrerend (want kan die dingen niet vermijden in mijn sport )

dus dat komt door ROA
Haleloeja
pi_25018655
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:02 schreef Yonderboi het volgende:
Ik heb een vraagje voor de mensen die al een tijd met hun kuur Roa bezig zijn.... hebben jullie wel eens last van spieren of gewrichten? Ik sport elke week 1 dag redelijk intensief en het lijkt alsof ik nu makkkelijker blessures krijg, ook heb ik soms wat last van m'n polsen.. Een link met Roa ? (of gewoon ouderdom... hahaha)
last van polsen kan ook komen omdat je verkeerde techniek hanteerd.... maar Roaccutane geeft je wel sneller blessures, ik heb zelf 2 maanden niet kunnen sporten omdat ik gelijk last had van mijn rugspieren, vooral bovenin mijn rug en onderin. En aangezien in judo doe is dat niet echt praktisch. Maar ja het kan dus de Roa zijn die gewrichtspijn en spierpijn geeft.
pi_25025777
Merk het zelf ook, vooral als ik op bed ga liggen heb ik heel pijn aan mijn rug en nek. De informatie over Roa geeft idd wel aan dat het spier en gewirchts klachten kan veroorzaken.
  donderdag 10 februari 2005 @ 21:01:35 #268
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_25028279
Hey mede gebruikers !

Ik heb al een tijd niks meer van me laten horen.
Maar Roaccutane werkt perfect hier!!
21 SEPTEMBER 2004: Begonnen met 1X20MG/DAG
24 OKTOBER 2004: GESTART MET 2X20MG/DAG
En nu dus nog steeds bezig met 2x20 per dag.
Al een hele tijd geen puisje meer gehad!! Alleen de littekentjes, die zijn kut.
En ik heb de laatste tijd echt last van droge lippen, maar na vele smeerseltjes geprobeerd te hebben moet ik zeggen dat "Blistex MedPlus" toch wel het beste werkt! Het zit in een klein blauw potje, en voelt lekker fris aan op je lippen.
Verder heb ik wat rare rode droge vlekjes op mijn handen, maar dat is nu ook langzaam aan het verdwijnen.
Mijn cholestorol is wel echt heel duidelijk aan het stijgen, maar volgens de dermatholoog is het niet alarmerend hoog.
Ik hoop echt dat mijn acne wegblijft na het stopzetten van kuur!!
Veel sterkte met jullie kuur mensen, dat het net zo goed mag aanslaan als bij mij!

Pim
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_25032036
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 21:01 schreef PiM87 het volgende:
Mijn cholestorol is wel echt heel duidelijk aan het stijgen, maar volgens de dermatholoog is het niet alarmerend hoog.
Mooi dat het zo goed gaat...

Hoe kan je zorgen dat je cholestorol eigenlijk normaal (laag) blijft? Ik heb vandaag voor de 1e keer bloed laten prikken en ben superbang voor de uitslag (nog weekje wachten dus), want als ik hiermee moet stoppen ben ik echt ten einde raad
Haleloeja
pi_25053168
mag je gewon pijnstillers/aspirines gebruiken i.c.m Roaccutane?

Ben ziek (Griep) namelijik :S
Haleloeja
pi_25053575
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:23 schreef Gelderland het volgende:
mag je gewon pijnstillers/aspirines gebruiken i.c.m Roaccutane?

Ben ziek (Griep) namelijik :S
waarom heb je pijnstillers nodig bij griep? Maar ja het mag wel, vanwege mijn rugklachten door roaccutane mocht ik ook pijnstillers slikken als ik erg last had van mijn rug, maar wel in kleine mate.
pi_25054248
aspirine bedoel ik, want heb ook hoofdpijn namelijk (en lichte koorts)...maar ik vroeg me af of het mocht, want het is natuurlijk wel weer een extra belasting van de lever (omdat ik ook al ROA pil genomen heb vanochtend)
Haleloeja
  zaterdag 12 februari 2005 @ 21:09:36 #274
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_25062385
Cholesterol kun je laag houden door op je voeding te letten.
Toen ik nog veel last had van acne lette ik sowieso erg goed op mijn voeding, maar nu ik roaccutane gebruik, en clean ben, merk ik dat ik veel ongezonder eet. Erg slecht, maarja gewoon heerlijk dat ik dat nu kan zonder dat ik het de dagen erna meteen aan mijn huid merk...
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_25074133
Kan ik ROA trouwens gebruiken bij koorts??
Ben nu eindelijk weer een beetje beter aan et worden, maar weet nog niet of het wel zo verstandig is om morgen al met m'n kuur te beginnen.
pi_25074242
quote:
Op zondag 13 februari 2005 16:32 schreef Refragmental het volgende:
Kan ik ROA trouwens gebruiken bij koorts??
Ben nu eindelijk weer een beetje beter aan et worden, maar weet nog niet of het wel zo verstandig is om morgen al met m'n kuur te beginnen.
lijkt mij geen probleem, als je al bezig bent en je krijgt koorts hoef je tenslotte ook niet opeens te stoppen, dus waarom zou je nog niet mogen beginnen als je koorts hebt.....
  woensdag 16 februari 2005 @ 17:25:59 #277
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_25114564
Ik zat net foto's van begint December te bekijken. En ik nu valt me pas echt op hoe erg ik vooruit ben gegaan! I love roaccutane!!!!
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_25114605
Een vraagje, ik gebruik nu ongeveer 3 weken het wondermiddel genaamd SudoCrem en het werkt echt heel goed. Maaaaaaaaaar ik zou mezelf niet zijn als ik niet iets te zeiken zou hebben, het spul lijkt mijn huid een beetje ruwer te maken, niet dat dat erg is maar weet niet of het nog ruwer gaat worden want dan ist wel erg, hebben jullie hier ook last van?
pi_25114630
ben gister bij huidarts geweest en hij vond het resultaat na 2 maanden ook wat tegenvallen, hij had ook gehoopt op meer verbetering van mijn huid

Ik ga nu over op 60 mg, maar denk zelfs ROA nooit goed zal werken bij mij, 2 maanden al bezig....al zoveeel pillen naar binnen en nog niet niet échte verbetering (mijn huid is wel degelijk gladder geworden overigens, maar de dikke/rode puisten zijn niet weggetrokken en zelf nog steeds verergerd op mijn voorhoofd)

*baalmode*
Haleloeja
  woensdag 16 februari 2005 @ 17:40:12 #280
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_25114729
Gewoon nog even geduld hebben denk ik! Het gaat steeds beter werken!
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_25114990
JAJa jonges... ik heb net mijn LAATSTE pil gehad voor deze kuur van mij, laten we hopen dat het men enige kuur hoeft te zijn geweest. In totaal zit ik op de 131,3 mg/kg lichaamsgewicht. Dat is dus ietsje boven de lijn van 120mg die aangegeven wordt.

Ben benieuwd hoe het de komende tijd verloopt, binnen 2 weken zou de droge huid/droge lippen al een stuk verbeterd moeten zijn als ik zo over het internet surf, en de komende 2 maanden kan men huid ook nog zelfs verbeteren. Ben benieuwd En dan de hamvraag - blijft het voor altijd weg.. hoop het ten zeerste!

Diegenen die nog bezig zijn, succes, je komt er wel!
...look closer
pi_25115866
Ahh word er weer gek van mijn hele hoofd is weer droog en branderig, elke keer met eten zie ik weer bloed op mijn boterham . Maarja ik doe het tenslotte voor de vrouwen he

Eh Gelderland dat is echt wel klote man, maar zal toch wel altijd een beetje efect hebben ofniet? Ga binnenkort ook weer over op 60mg ben ik er wat eerder van af! hopen dat mijn darmen er nu wel klaar voor zijn
pi_25119487
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 19:47 schreef Piwie het volgende:
Eh Gelderland dat is echt wel klote man, maar zal toch wel altijd een beetje efect hebben ofniet?
ja ik zie wel iets verbetering, maar niet écht. Vooral mijn huid is wat gladder geworden, de bultjes (die je normaal ook alleen in het felle licht zijn) zijn nu dus verdwenen, maar de dikke/rode (soms ondergrondse) puisten zijn er nog en komen er nog gewoon bij, AAARGH

Nu iets nieuws, Dalicin ipv Eryacne, om 's avonds op mijn huid te doen, om de acne op deze manier wat te verminderen

en 2 maanden en nog steeds 'schamen' voor je gezicht + met deze bijwerkingen is het niet echt een goede motivatie om door te gaan, tuurlijk doe ik het, maar vraag me soms wel eens af waarvoor, zie wel iets, maar toch weer niet écht (want als mijn gezicht al redelijk clean was geweest had ik al die bijwerkingen er wel voor over)
Haleloeja
pi_25126662
Is er iemand die ervaring heeft met hidradenitis en roaccutane?? Ik heb zowel acne en hidradenitis en gebruik sinds 2 weken 10mg roaccutane, heb rugpijn en vooral de hidradenitis verergert enorm.
Is dit normaal?
pi_25127429
zou neit weten wat hidradenitis is maar het normaal dat acne verergerd, dus denk ook dat hidradenitis ook wel zal verergeren in het begin
Haleloeja
  donderdag 17 februari 2005 @ 16:51:06 #286
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_25129524
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 19:47 schreef Piwie het volgende:
hopen dat mijn darmen er nu wel klaar voor zijn
Wat heeft roaccutane dan voor invloed op je darmen?
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_25131509
Nog 4 dozen van 20mg te gaan en ik ben er ook vanaf, ben wel nog maar gedeeltelijk tevreden van het resultaat, zie nog altijd poriën verstopt raken met acné :-(
Ga vanaf zaterdag naar 50mg op eigen houtje...

Als het na deze kuur niet gedaan is, begin ik na de zomer met een nieuwe het moet er allemaal uit.
Pain is weakness leaving the brain !
  donderdag 17 februari 2005 @ 22:30:37 #288
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_25134582
Ik las net nog eens de bijsluiter door, en er zijn best veel bijwerkingen die ik al heb gehad tijdens mijn kuur:
- Hoofdpijn: eerst nooit last van, nu toch wel regelmatig
- Slaperigheid: ben de laatste tijd heel erg moe
- Droge geirriteerde ogen
- Droge neus
- Neusbloedingen
- Droge huid
- Droge lippen
- Plaatselijke afschilvering (vooral op m'n armen)
- Jeuk
- Rode huiduitslag: af en toe ineens een schraal rood plekje op mijn arm.
- Broze huid (de huid kan beschadigen bij wrijven)
- Gewrichtspijn
- Spierpijn
- Rugpijn
- Verhoogde vetten in het bloed (cholesterol): blijkt uit bloedtests

Maar dit zijn gelukkig nog steeds allemaal kleine dingetjes.
Ik was net eens aan het het lezen in het gastenboek van Accutaneaction.com:
http://pub26.bravenet.com/guestbook/show.php?usernum=2168885103&cpv=2
De bijwerkingen die je daar leest zijn toch wel angstaanwekkend. Hopelijk blijft het bij mij bij bovenstaande bijwerkingen!
Wel raar dat er niet zulke horrorverhalen van nederlandse gebruikers te vinden zijn. Hier op het forum heb ik ook nog niks gelezen over ernstige bijwerkingen...
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_25135185
In Amerika gebruikt men over het algemeen ook een veel hogere dosis dan hier in NL, veel hoger dan onze 0.5 tot 1.0 mg per kg. Daar gebruiken ze wel dubbel zoveel ofzo, maar weet niet precies. Richtlijn daar is ook de totale 120mg per kg, ze zitten alleen maar 2 maanden aan de roa ofzo
...look closer
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:06:36 #290
113732 Piwie
Waaronder?
pi_25149217
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 00:15 schreef Gelderland het volgende:

ja ik zie wel iets verbetering, maar niet écht. Vooral mijn huid is wat gladder geworden, de bultjes (die je normaal ook alleen in het felle licht zijn) zijn nu dus verdwenen, maar de dikke/rode (soms ondergrondse) puisten zijn er nog en komen er nog gewoon bij, AAARGH
Daar heb ik na 1 maand en 2 weken ook nog steeds last van hoop toch wel dat die weg gaan. Heb het gelukkig niet in mijn gezicht alleen op mijn rug heel erg en in mijn nek, maar zijn wel pijnlijke puisten!!
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 16:51 schreef PiM87 het volgende:

Wat heeft roaccutane dan voor invloed op je darmen?
Je darmen kunnen er overgevoelig op reageren, en de gevolgen zijn niet echt zo'n pretje Ben vandaag weer over gestapt naar de 3 wil er toch zo snel mogelijk van af zijn. Eergister alle pillen op gehaald, sjonge jonge als je dat ziet dat je die allemaal naar binnen moet werken Maaja
pi_25177617
ja idd, en die strips (Waar ze in zitten) vliegen er door, om de 3 dagen zijn ze bij mij alweer leeg

Gisteravond moett ik me weer inhouden met zuipen , dat vind ik het grootste nadeel van ROA (tot nu toe), dat je rustig aan moet doen met alcohol. Zoals gisteravond ook maar 2 biertjes + glas Apfelkorn gedronken..

Maargoed, op een gegeven moment hoop je er iets voor terug te krijgen hé
Haleloeja
pi_25178336
Ik vraag het gewoon nog een keer aangezien ik vorige keer geen antwoord kreeg

ik smeer van die sudocreme op mn gezicht en merk dat bij langdurig gebruik je huid nogal
ruw wordt, heeft iedereen hier last van?
  zondag 20 februari 2005 @ 16:57:18 #293
75611 d2d
errorist
pi_25181066
Ik mag zeer wss dinsdag beginnen met mijn kuur van ROA.
Nou hoop ik natuurlijk dat uiteindelijk die puisten weg zijn, maar stiekem
hoop ik ook wel dat bij mij de bijwerkingen beperkt blijven.
Ik kan maar één ding zeggen, en dat is:....wens me succes jongens
Of all the things I've lost, my mind I miss the most...
  zondag 20 februari 2005 @ 20:55:18 #294
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_25183951
Bij mij ging het ook pas na 5/6 maanden echt helpen. Ben nu bijna vier maanden gestopt en ben best tevreden.

Af en toe nog een klein puistje, maar dat is ook alles.
pi_25184183
ook pas na 5/6 maanden, pff...vind ik toch laat, want bij 5-6 maand ga ik zo ongeveer stoppen.... ivm zuip/zon vakantie

ik zie ook wel verbetering, alleen nog niet échte verbetering dat mijn huid clean is ofsow (met nog maar enkele puistjes) en dat is gewoon zwaar frustrerend
Haleloeja
pi_25193993
Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ROA je onderhuid/huid kapot maakt of in ieder geval sterk verdunt. Je huid heeft ook niet het eeuwige leven, hij vernieuwt als je jong bent nog behoorlijk vaak, maar er zit hier wel een limiet aan. Oudere mensen krijgen daarom ook rimpels e/d, omdat de huid minder snel kan vernieuwen. Ik vroeg me daarom ook af dat wanneer ROA je huid verdunt, je huid dan niet zo'n tik krijgt dat hij later het vernieuwingsproces veel minder goed aan kan. Op die manier zou je dan al veel eerder een hele oude huid krijgen.
Is er iemand die mij kan zeggen dat het maar een fabeltje is, want ik zou namelijk niet graag willen dat dit zo is...
Of all the things I've lost, my mind I miss the most...
pi_25195118
Ik wou er nog even een vraag aan toevoegen (de edit werkt om één of andere vage reden niet): Je huid wordt dunner tijdens het gebruik van ROA, maar dit herstelt zich na de kuur toch weer gewoon?

Alvast bedankt
Of all the things I've lost, my mind I miss the most...
  dinsdag 22 februari 2005 @ 11:20:30 #298
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_25202647
Je huid krijgt wel een klap, Roa haalt het weerstandsniveau sterk naar beneden. Daarom zie je ook vaak littekentjes en beschadig je je huid sneller. Dit herstelt echter weer na de kuur. Volgens mij zijn er geen lange termijngevolgen, en anders hadden ze die denk ik wel in de bijsluiter gezet. Als je een keer verbrand bent door de zon, is je huid toch ook niet gelijk voorgoed verouderd??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')