abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 december 2004 @ 18:55:29 #1
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24259451


Deze EVO met deze cijfers als bewijs is de snelste auto op de strip in de UK. En waarschijnlijk ook ver daar buiten.

BEST POWER FIGURES 930Bhp / 673lb/ft
BEST STANDING 1/4 MILE @10.25Secs

Verder zijn er erg weinig specs aanwezig ivm met geheimhouding van de gebruikte materialen. Om de concurentie voor te blijven. Maar Damn wat een wagen




10.935Secs @ 1/4 mile run

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  dinsdag 28 december 2004 @ 18:58:03 #2
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24259499
Misschien moet hij er eens echte banden op gaan zetten voor hij nog een keer aan de 1/4 mile begint? 10.25 sec is niet zo snel voor een 930 PK, AWD auto.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24259503
dubbel

[ Bericht 96% gewijzigd door Sloper op 28-12-2004 18:59:50 (traag forum) ]
pi_24259508
Wat verbruikt ie ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_24259511
hele dikke bak! Maar 10.25 @ 1/4 mile is zeker supersnel. Maar er zijn toch legio supra/skylines die een under 10sec car zijn?
pi_24259527
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Sloper op 28-12-2004 19:00:41 (verdomme, weer dubbel traaaagheid..) ]
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:11:12 #7
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_24259777
denk dat de reyland-cossies wel sneller zijn dan deze evo ook al is deze ook supersnel
The more debt, the better
pi_24260206
wel een brute bak, ik dacht dat ze toch wel sneller dan 10.25 zouden zijn in de uk.
pi_24263385
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 18:58 schreef Sloper het volgende:
hele dikke bak! Maar 10.25 @ 1/4 mile is zeker supersnel. Maar er zijn toch legio supra/skylines die een under 10sec car zijn?
Idd, ik vraag mij af of deze wel 'echt' 930 pk's heeft, m.a.w. De Evo is zó opgevoerd om de meeste pk's te bereiken zodat hij zijn pk's pas bij 8500 toeren loskomen, dus dat hij niet meer lekker is om te rijden, net als de FQ400. Er is een groot verschil tussen de hoeveelheid pk's en bruikbaarheid.

Een circuit-Skyline die de max. 1000 pk's pas loslaat bij 9000 toeren, daar heb je geen ene flikker aan, want je verliest, hard.

Een circuit-Skyline die de max. 500 pk's pas loslaat bij 4000 toeren is interessanter, en hij wint het ook nog!

Jammer dat mensen enkel naar de pk's kijken, zo ook bij de FQ400. Deze werd keihard onderuit gehaald door Jemery Clarkson, 2 maanden geleden.
Verwijderd door Admin.
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:52:00 #10
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_24263569
Wat is dat voor ding bij de voorbumper, is dat de uitlaat, of een luchtinlaat oid?
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:53:57 #11
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24263627
Ik denk dat jij wat dingen door elkaar haalt, zoals koppel en PK's. MAX PK's zitten meestal rond redline, ook bij een 1000 PK Skyline. Als je versnellinsbakverhoudingen goed liggen blijf je ook in het powergebied, en maakt het dus niet uit of je nou 1000 PK bij 5000 rpm hebt of bij 9000 rpm.

Wil hij een snellere tijd neerzetten, dan zou ik er drag radials onder doen, heb je meer aan. Veel turbo M3's met 300 tot 400 RWHP rijden rond de 11-11.5 sec met DR's, en maar de helft van het vermogen. In drachten van de zomer heb i kook nog een EVO 11.5 zien rijden. De reden dat veel 800 - 1000 RWHP Supra's bijvoorbeeld maar rond de 12 seconden rijden is tractie, doen ze er een goede set DR's onder dan rijden ze in 1 keer 9 sec
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24263813
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 21:44 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]
Jammer dat mensen enkel naar de pk's kijken, zo ook bij de FQ400. Deze werd keihard onderuit gehaald door Jemery Clarkson, 2 maanden geleden.
Dat viel wel mee. Hij klaagde alleen wat over het turbo gat dat iets aan de grote kant is en de koppeling onhandig is bij het wegrijden. Behalve deze puten was de FQ-400 beter dan de FQ-320/FQ-340.

Maar dat deze EVO 930 pk heeft wil ik best geloven, maar niet dat het over een flink toerengebied is.
Verder ziet het ding er niet uit. Vooral die uitlaat voor het linker voorwiel vind ik nogal wat "vrachtwagen stijl" hebben (bij sommige vrachtwagens zit ie namelijk ook daar geplaatst.) Over de kleurstelling zal ik het maar niet hebben.
V10
pi_24264061
die uitlaat !
pi_24264132
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 21:53 schreef Five_Aces het volgende:
Ik denk dat jij wat dingen door elkaar haalt, zoals koppel en PK's. MAX PK's zitten meestal rond redline, ook bij een 1000 PK Skyline. Als je versnellinsbakverhoudingen goed liggen blijf je ook in het powergebied, en maakt het dus niet uit of je nou 1000 PK bij 5000 rpm hebt of bij 9000 rpm.

Wil hij een snellere tijd neerzetten, dan zou ik er drag radials onder doen, heb je meer aan. Veel turbo M3's met 300 tot 400 RWHP rijden rond de 11-11.5 sec met DR's, en maar de helft van het vermogen. In drachten van de zomer heb i kook nog een EVO 11.5 zien rijden. De reden dat veel 800 - 1000 RWHP Supra's bijvoorbeeld maar rond de 12 seconden rijden is tractie, doen ze er een goede set DR's onder dan rijden ze in 1 keer 9 sec
wat voor M3 heb jij dan? als je een turbo M3 met 300 pk hebt is er iets goed mis
pi_24264947
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:13 schreef BazzoS het volgende:

[..]

wat voor M3 heb jij dan? als je een turbo M3 met 300 pk hebt is er iets goed mis
een 2.8 (amerikaanse)


Verder een relaxte EVO zeg.. hoewel ik die van Norris Designs wat subtieler vind, en die is toch ook erg snel.
2825cc Single Turbo Beast
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:09:59 #16
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24265497
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:13 schreef BazzoS het volgende:

[..]

wat voor M3 heb jij dan? als je een turbo M3 met 300 pk hebt is er iets goed mis
US version is idd maar 240 PK (wel 3.2L) en die 300 PK is aan de wielen gemeten, dus ongveer 350 flywheel HP minimaal, de 400 RWHP lui zitten al aan iets van 470 Flywheel HP.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:09:11 #17
60383 Furb
Project Rotary
pi_24342687
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 18:58 schreef Sloper het volgende:
hele dikke bak! Maar 10.25 @ 1/4 mile is zeker supersnel. Maar er zijn toch legio supra/skylines die een under 10sec car zijn?
die zijn er zeker wel!! snelste "straat"-supra (dus nie zon drag race supra) waar ik de tijd van gezien heb is rond de 9 sec en die had ongeveer 700 pk

en ik heb hier ergens in huis nog een boekje liggen met een skyline R33 uit de UK met 550pk...
die zat in 2,7 sec van 0-100 km/h, de tijd van de kwart mijl weet ik niet, maar die evo legt t gegarandeerd af!!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_24343993
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:09 schreef Furb het volgende:

[..]

die zijn er zeker wel!! snelste "straat"-supra (dus nie zon drag race supra) waar ik de tijd van gezien heb is rond de 9 sec en die had ongeveer 700 pk

en ik heb hier ergens in huis nog een boekje liggen met een skyline R33 uit de UK met 550pk...
die zat in 2,7 sec van 0-100 km/h, de tijd van de kwart mijl weet ik niet, maar die evo legt t gegarandeerd af!!
Hoe kan die Skyline in 2,7 seconden de 100 km/h bereiken als hij 'maar' 550 pk's heeft? Een Skyline R34 in Japan heeft 1200 pk's en doet 100 km/h in 2,3 seconden, dat is 'niet zoveel' in vergelijking met je aangehaalde equivalent.
Verwijderd door Admin.
  zondag 2 januari 2005 @ 18:39:06 #19
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_24358016
versnellingen anders afgesteld, lichter, blabla
The more debt, the better
pi_24358817
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 21:22 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Hoe kan die Skyline in 2,7 seconden de 100 km/h bereiken als hij 'maar' 550 pk's heeft? Een Skyline R34 in Japan heeft 1200 pk's en doet 100 km/h in 2,3 seconden, dat is 'niet zoveel' in vergelijking met je aangehaalde equivalent.
wet van vermeerderde luchtweerstand misschien iets mee te maken
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_24362769
Ik vind het voor die specs een gare trage bak lijken.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_24364594
quote:
Op zondag 2 januari 2005 18:39 schreef flyguy het volgende:
versnellingen anders afgesteld, lichter, blabla
Jaja, maar ik zei daarnet dat het een equivalent was. Je maakt mij niet wijs dat een Skyline, hoe gemodificeerd ook met 550 pk's 0-100 km/h in 2,7 seconden doet. Dan heb je echt veel meer pk's nodig, ook is de Skyline tot 1000 kg vermagerd (standaard 1700 kg).
Verwijderd door Admin.
  maandag 3 januari 2005 @ 10:53:57 #23
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_24368543
misschien is het beestje vooral getuned om onderin veel vermogen en koppel te hebben en dat over een breed bereik, waardoor je gelanceerd word met een grote teen gas. maar ja het blijft alleen maar gokken. En waarschijnlijk heeft die R34 1200 pk aan het vliegwiel en die R33 die 550 pk op de wielen.
The more debt, the better
  maandag 3 januari 2005 @ 11:09:01 #24
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24368728
Dat is dan nog steeds een dikke 1000 RWHP voor die R34...
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  maandag 24 januari 2005 @ 17:51:02 #25
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24726648
Vond op superstreetonline ook een feature over deze auto.



OVERCOMPENSATING
With 930 HP, RC Developments' EVO is the most powerful in the UK...and probably the planet.


By Simon Cooke
Photography: David Wigmore

Question: What do you get if you take a Mitsubishi Evo VI and spend a year and a half tuning it with a total cost of around $186,000? Answer: RC Developments' 930hp Evo, a car that was built to kick ass. The UK tuning business is ultra competitive and takes no prisoners. Last year, Norris Designs unveiled a Mitsubishi Evo that produced more than 700 hp, and that threw down the gauntlet. RC Developments' response to that challenge was to move up to the next level by releasing an Evo VI into the unsuspecting community with a proven 930 ponies (and 673 lb-ft of torque). To put that power figure into some kind of perspective, a Ferrari Enzo has only 660 hp, and the Mercedes McLaren SLR is positively puny with a pathetic 617 hp.

"It had to be road legal and based on a car that you could drive to work and then take for a track day on the weekend, and that's what we have done," explains the company's sales manager Jenny McKeown. The project started 15 months ago when the RCD team took their 400hp Evo off the road and prepared for battle.



"We are a very team-oriented company, albeit headed by Clive Seddon, and before the plans were even off the drawing board there were lots of discussions between everyone involved," Jenny says. "We designed the biggest possible stroker kit for a 2.0L engine, which is actually 2,378cc, the biggest that is physically possible without making the cylinder walls too thin. We designed it and sent the block and everything off to Crower in America to produce."

Yes, there are companies in the UK that could do this sort of engineering, but Crower has vast experience, and thanks to the weak dollar it was also a lot cheaper than having the work performed in the UK. Clive explains how they came to choose a GReddy T88 turbo. "We had to pick up ideas from what the powerful Skyline and Supra boys were doing. We wanted something with at least 1,000 hp, even though we knew we'd only just be approaching that figure. You can judge from compressor maps to pick which turbo suits you best. We decided that whatever we picked, we'd then make the space for it." Clive is already thinking of a swap, maybe going for an even larger GReddy slug or perhaps a later-spec HKS version to really push figures to the limit.



While the stroker kit was being put together, the team turned its attention to the rest of the car. Sure, there are items that could be bought off the shelf, such as the rollcage, hood, and front bumper, but the very point of the conversion--to get within spitting distance of 1,000 hp--meant that many items had to be designed and then custom-built. Clive reckons that the oil filler cap is the only unmolested item that can be seen in the engine bay.

Obviously, when the engine is producing figures such as these, two crucial ingredients are the cooling and fueling. That's why RC paid so much attention modifying the GReddy intercooler and manufacturing the IC piping and the state-of-the-art fueling system. In the future it wants to run the car on methanol and hit 1,200 hp, which will surely make it the most powerful in the world, despite not having the advantage of nitrous oxide. However, that will mean spending a further $1,860 on a pair of pumps, another fuel rail, and more mods to the plenum chamber. "You need to supply 110 percent more fuel than we are already running to get the same air/fuel ratio, otherwise it will just run lean," Clive points out. On the fuel side it currently gets a couple of miles to a gallon of race fuel. When it pours this Courvoisier at 4,000 cc per minute with the injectors sucking at 70 percent, a cheap ride around town it ain't.



At the moment there are three different engine maps that can be activated, depending on which potency of juice is being consumed at the time (see sidebar). The engine sucks in air via an HKS filter, which continues down some custom piping and departs out of a much-modified side-exit A'PEXi R95 exhaust, the latter part being noisy but effective. And how was it putting the entire project together? Well, despite the need to manufacture a number of items to meet their unique requirements, Jenny maintains that it was "way too easy, seriously," saying that the only real problems were with the fuel pumps. Clive was also amazed at how easily everything came together.

Surely the factory transmission system is a concern, as it wasn't built to withstand 930 hp trying to twist it into bits. But RC had a solution, as Jenny explains. "We swapped from the standard GSR to RS running gear, although it was hard to locate the parts. The gearbox itself is fine. The only problems are when you repeatedly launch the car. After a couple of goes the standard RS diff just won't play ball. We have also added an Evo VII final drive, which gave us a higher top end for the car." There is apparently a dog-box on order for when they experiment with more power (Clive wants 1,000 on race fuel and 1,200 with methanol), but there are already concerns that even the uprated diff is going to be fighting a losing battle.



And what's it like to drive? "The cams pull it along at slower speeds, but it all breaks loose at about 5,000 rpm when the turbo kicks in [a fact confirmed by the vertical climb on the dyno grap] and it revs to 8,900 rpm. You can't half feel it when it kicks in, and the lag isn't as bad as we were anticipating because it spins up so quickly," Jenny admits. "When it's on the dyno it almost jumps out of the rollers when it comes on boost. The first time I went in the car the acceleration made me feel sick. It wheelspins in First, Second, and Third, and it's very noisy."

That noise is the exhaust exiting just ahead of the front wheel combined with a carbon-fiber hood. Although the car has been house-trained for daily use, it also has a wild side, which Clive is keen to exploit on the track at every opportunity.

However, the good news is that it stops as well as it goes. With the calipers alone costing $5,600, you'd expect it to. So far the car has had only one outing on the dragstrip, when it was throwing down 600 hp, and it ran the quarter-mile in 10.9 seconds. The car is currently geared for more than 200 mph and is expected to run in the high 9s on its next outing. The only restriction will be transferring that amount of power to the tarmac without shredding the running gear faster than Ricky can peel the banana. (Trust us, that's really fast.--Staff) That's where the traction control will have to earn its keep.



Now, you'd probably think that with a spec sheet as long as Ricky's banana, a car such as this is destined to remain as a company demo with no realistic commercial benefits. You'd be wrong. Having built this ultra Evo and retaining its reliability, just imagine what they could do for a customer's Evo with conservative power improvements so that it could survive daily abuse. And as if that weren't enough, they have already had two serious offers to buy the demo (sorry, it's not for sale) and another genuine inquiry from a customer who wants his Evo taken to a matching spec.

However, unless you are a lottery winner, I strongly urge you to think long and hard before reaching for the phone with similar intentions. Bear the following in mind: To convert your road-going Evo to match RC Developments', it would be asking in excess of $149,000. So sell the house and kids, and then reach for the phone.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')