abonnement Unibet Coolblue
pi_24206820
Ik erger me eraan dat het over het algemeen fout word gevonden dat mensen zelfmoord (willen) plegen. Waarom is dat toch? Als mensen zelfmoord (willen) plegen gaan anderen altijd zeiken over egoisme, dat het dom is, dat het leven zo mooi is, dat ze dat echt absoluut moeten laten, het hoort niet, je bent niet goed bij je hoofd enz enz.

Waarom?

Als mensen zelfmoord willen plegen dan moeten ze dat toch zelf bepalen? Wat is er mis met zelfmoord?

sterker nog, als mijn naasten zelfmoord plegen dan neem ik ze dat absoluut niet kwalijk. Als iemand zegt Z.M. te willen plegen dan vraag ik hem of haar waarom? misschien kan ik ze wel helpen, maar ik ga ze niet vertellen dat zelfmoord niet hoort ofzow. Dat is toch gewoon naief?!

wat vinden jullie? Wat vind je er bijvoorbeeld van als je moeder ofzow z.m. pleegt?

pi_24206853
wat je vindt wordt natuurlijk anders, denk ik iig, als persoonlijke emoties mee gaan spelen....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_24206888
Als je moeder zelfmoord gepleegd hebt, vind je het ook niet meer ok hoor. Dan denk je ook van en dan ben je er totaal niet blij mee. Zo aan het eind van je leven komen is erg goedkoop imo.
pi_24206898
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 21:53 schreef robodorK het volgende:
sterker nog, als mijn naasten zelfmoord plegen dan neem ik ze dat absoluut niet kwalijk.
Volgens mij kun je het ze ook niet kwalijk nemen
An optimist believes that we live in the best of all possible worlds.
A pessimist fears that this is true
pi_24206909
nah, als ik mn moeder aan zelfmoord verlies ben ik verdrietig, maar ik zal dr niks kwalijk nemen. Kennelijk was ze liever d00d
pi_24206915
Ik vind het prima dat mensen het doen, maar doe het dan lekker thuis alleen in een bad... en niet waar mensen bij zitten: levert alleen maar trauma's op en je word met de nek aangekeken als het mislukt. (is trouwens helemaal sneu, alles mislukt, wil je zelfmoord plegen, mislukt dat ook )
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_24207056
Er zijn er ook die zelfmoord plegen en hun gezin in de steek laten incl. kinderen, dat durf ik toch wel laf te noemen!
pi_24207069
misschien wel beter voor je kinderen
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:08:04 #9
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_24207074
Meestal plegen mensen zelfmoord in een opzelling van emoties en gevoelens.

Daarnaast is zelfmoord niet een oplossing je kunt beter kijken hoe je de problemen oplost
pi_24207083
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:08 schreef GoeRoe86 het volgende:
Meestal plegen mensen zelfmoord in een opzelling van emoties en gevoelens.

Daarnaast is zelfmoord niet een oplossing je kunt beter kijken hoe je de problemen oplost
waarom kan je dat beter doen???
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:11:56 #11
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_24207136
Zelfmoord is een teken van zwakte. Als je sterk bent dan probeer je je problemen op te lossen.

En het is ook lullig tegenover de mensen die van je houden.
pi_24207148
Als er een goede aanwijsbare reden voor is, dan vind ik het prima. Maar het is een beetje egoistisch om iemand ervan te weerhouden. De meesten doen dat omdat ze diegene die zelfmoord wil plegen niet kwijt willen raken.
pi_24207173
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:08 schreef robodorK het volgende:

[..]

waarom kan je dat beter doen???
Omdat zelfmoord plegen meestal ook wel erg makkelijk is. Iedereen heeft wel eens een tijd dat je door de grond van de afgrond gaat ofzo. Maar omdan meteen zelfmoord te plegen Daarna komt altijd wel weer een tijd van ultiem geluk. Je moet er alleen voor willen vechten.
pi_24207202
Omdat mensen andere mensen graag hun wil opleggen, desnoods met geweld. Want alleen hun visie is goed, en de rest is fout.

Ik vind dat andere mensen geen zeggenschap hebben over hoe iemand hun leven leeft of beeindigt. Het gaat hun simpelweg geen fuck aan. Andere mensen zijn niet op deze planeet voor jou.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je voor een trein springt oid, want dat is wel heel erg egoistisch.

Mensen die niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die een einde aan hun leven willen maken zijn wat mij betreft rijp voor een bezoekje aan de psychiater wegens een gebrek aan inlevingsvermogen.

Het is niet jouw leven. Je hebt er uiteindelijk ook niks over te vertellen. Leven is het ultieme, en onvervreemdbare prive bezit van een mens. En daar heb je met je poten vanaf te blijven als derde partij.
pi_24207280
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 21:57 schreef sannydude het volgende:
Als je moeder zelfmoord gepleegd hebt, vind je het ook niet meer ok hoor. Dan denk je ook van en dan ben je er totaal niet blij mee. Zo aan het eind van je leven komen is erg goedkoop imo.
owja?

vertel even; denk ik zo over de dood van mijn vader? denk ik zo over een vriend van me?
denk ik zo over de moeder van mijn ex?

dacht het niet. Mensen denken vaak veel te simpel over zelfmoord
OJAAJOH?
pi_24207299
Als je het over mij hebt, het is mijn mening, ik vind het meestal gewoon doodzonde als het gebeurt, maar ja, als het echt zo erg is, van mij mogen ze, maar vind het alsnog niet ok. Kan toch? Ik ga ze niet mijn wil opdringen verder, ook helemaal niet mijn bedoeling om die indruk te wekken verder.
pi_24207307
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:11 schreef IceHeat het volgende:
Zelfmoord is een teken van zwakte. Als je sterk bent dan probeer je je problemen op te lossen.

En het is ook lullig tegenover de mensen die van je houden.
dat bedoel ik nou.

Wat nu als je zelfmoord wil plegen omdat de zin des levens niet bestaat. Ik bedoel, je gaat toch wel dood. en zo vet cool is het leven eigenlijk ook weer niet. Het dient gewoon geen enkel nut. De mens is ook zo onwetend. (ik heb gewoon een beetje een zwarte kijk op het leven)
Leven kan erg leuk zijn maar is dat een reden om mensen af te zeiken als ze zelfmoord (willen) plegen? of Omdat je ouders of vriend of vriendin ofwatdanook je moeten missen? Ik vind dat je in de eerste plaats aan jezelf moet denken.

Laat mensen met een zwarte kijk op het leven lekker doen wat ze het beste achten en stouw ze niet vol met anti-depressiva ofzow en ga ze niet afzeiken, help ze hooguit.

nog goeie argumenten om zelfmoord te verbieden?

(btw ik ga echt geen zm plegen, fantaseer er alleen graag over, Ik ben ook geen g0th ofzow, ben een 'normale' student)
pi_24207311
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:13 schreef sannydude het volgende:

[..]

Omdat zelfmoord plegen meestal ook wel erg makkelijk is. Iedereen heeft wel eens een tijd dat je door de grond van de afgrond gaat ofzo. Maar omdan meteen zelfmoord te plegen Daarna komt altijd wel weer een tijd van ultiem geluk. Je moet er alleen voor willen vechten.
SIMPELE

zelfmoord pleeg je niet ff omdat je even in de put zit! Die mensen zijn vaak al jaren depressief en totaal de weg kwijt. Oordeel niet, als je niet weet waar je over praat.
OJAAJOH?
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:21:04 #19
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_24207325
Maar wij mensen hechten veel waarde aan ons eigen leven en dat van onze naasten.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:21:52 #20
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_24207345
Omdat ieder leven het waard is om voor te vechten, ook al gelooft de persoon in kwestie er even niet in.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:22:34 #21
59761 Salmonella
Wat niet weet, dat weet niet
pi_24207382
Mensen die zeggen dat ze zelfmoord willen plegen, zijn 9 vd 10 keer 'gewoon' depressief. Je hoort zo vaak verhalen die pogingen hebben gedaan en achteraf blij zijn dat het ze niet gelukt is.
Het leven is nooit uitzichtloos, het kan altijd weer goed komen. Maar als je zelfmoord pleegt, zal je hier nooit achter komen..
I want that one!
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:23:20 #22
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_24207429
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:20 schreef robodorK het volgende:
nog goeie argumenten om zelfmoord te verbieden?

(btw ik ga echt geen zm plegen, fantaseer er alleen graag over, Ik ben ook geen g0th ofzow, ben een 'normale' student)
zelfmoord verbieden? En als iemand het toch doet? Straffen?

Ow, en goths plegen niet allemaal zelfmoord hoor, niet oordelen over groepen die je niet kent...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_24207432
jongeren plegen de laatste tijd veel te snel zelfmoord. Die mensen plegen wel zelfmoord omdat ze even in de put zitten. En omdat ze er veel over horen, denken ze dat dat de oplossing is. Terwijl er voor kinderen gewoon nog zo'n wereld voor ze open ligt.
pi_24207481
laat maar zitten, is gewoon mijn mening Heb er MIJN ideeen over. Net zoals jullie je eigen. En dan ben ik weer simpel.... Ik zeg toch ook niet dat het ff is, maar een tijd. Probeer alleen het positieve te laten zien en dat het niet zomaar hoeft. Maar goed, gaan jullie maar verder in dit topic, ik laat me er buiten met mijn mening
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:25:25 #25
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_24207487
Ik zou me er liever niet mee bemoeien alleen al om dat ik van huis uit een hekel heb aan bemoeizucht.
Maar het zou denk wel aan de omstandigheden liggen of ik echt niks zou doen, als ik dacht dat 't alleen uit wanhoop of door een depresie ofzo werd overwogen en die persoon het eigenlijk niet écht wil ..... Dat zou de zaak wel veranderen dus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')