abonnement Unibet Coolblue
pi_24197804
Stelling: Jezus is half buitenaards.

Argumenten:

Kerst:
1) De ster van Bethlehem bewoog zich waar Maria zich bevond. Dit is een UFO. Sterren bewegen niet, meteoren gaan te snel en kometen gaan te traag, en blijven niet recht BOVEN hen hangen.
2) Maria was bevrucht zonder geslachtsgemeenschap gehad te hebben. Dit wijst op alien abduction.
3) Een Engel verscheen aan Maria uit het niets. Dit wijst op Teleportatie.
4) Een Engel daalde neer uit de hemel in het veld bij de herders. Dit is een UFO.
5) De ster van Bethlehem bewoog, en bleef boven de stal hangen. Dit wijst op een vliegend object met intelligentie.
6) Jezus zegt niet van deze wereld te komen

Jezus leven:
7) Jezus zegt van een andere wereld te komen
8) Bij de "verheerlijking op de berg" komt er een lichtgevende wolk waaruit een stem komt. De wolk daalt neer en Mozes en Elia stappen de wolk in. Jezus zegt dat zijn discipelen dit niet mogen doorvertellen: Dit was een UFO-landing.
9) Jezus verdeelt brood en vis terwijl er steeds meer bij komt uit het niets: Replicator
10) Bij het graf als de soldaten de wacht houden daalt er een Engel neer gepaard met een aardbeving en een fel licht. UFO-landing.
11) Jezus verschijnt aan de discipelen terwijl de deuren gesloten zijn. Ook toont hij aan dat hij van vlees en bloed is: Dit wijst op Teleportatie
12) Bij de hemelvaart stijgt Jezus op van de aarde en verdwijnt in een wolk. Hij stijgt op een UFO in, anders zou hij met zijn lichaam in de ruimte komen dus is hij een voertuig in gegaan.
13) Er verschijnen twee Engelen uit het niets: Teleportatie
14) Jezus zegt op de wolken/in een wolk terug te komen "met grote macht en heerlijkheid", en te landen op de berg Sion. UFO-landing.

Lijkt me logisch toch?
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_24197982

Wat heb ik gelachen tijdens het lezen van jouw post...
pi_24198022
ghehehe, entertainment op de zaterdagochtend
pi_24198063
Nu snap ik het pas, bedankt FE.
* haalt kerststal weg en plaatst verzameling StarTrek ruimteschepen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:10:28 #5
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_24198092
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 10:33 schreef FatalException het volgende:

9) Jezus verdeelt brood en vis terwijl er steeds meer bij komt uit het niets: Replicator


lol !
pi_24198203
interessante kijk op de zaken
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:17:45 #7
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24198933
Ja, ik vind 'm ook wel aardig...
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_24199118
Wat dacht je hiervan:

Stelling: God is een alien

Motivatie: Hij krijgt een kind zonder er een vrouw bij nodig te hebben.
pi_24199145
Mozes zal dan ook wel alien-powers hebben gehad om een zee te splijten,
Life sucks
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:41:01 #11
80512 El_Bartos
ghans tholl enzo
pi_24199248
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:31 schreef Eveli het volgende:
Wat dacht je hiervan:

Stelling: God is een alien

Motivatie: Hij krijgt een kind zonder er een vrouw bij nodig te hebben.
kunstmatige bevruchting
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:33 schreef mr.marcus het volgende:
Mozes zal dan ook wel alien-powers hebben gehad om een zee te splijten,
anti-zwaartekrachtvelden toch?
--|||<> [BAG] <>|||--
--|||<> KLIK HIER NIET (of toch) <>|||--
pi_24199500
Ik vind het een leuke theorie welke in mijn beleving niet per definitie uitgesloten is, maar niet de theorie die ikzelf het meest waarschijnlijk acht.

Ikzelf zie Jezus als mens die oprecht goed probeerde te zjin ( en zijn goedheid putte uit dat wat je God kan noemen en iedere gewenste gestalte kan geven, voor mij zou dat het "Universum" zijn ).
Hij zal zeker in de ogen van het gepeupel wonderlijke dingen verricht hebben ( m.b.v. / via het Goddelijke ) .
Hij zal een soort Jomanda van die tijd geweest zijn ( alhoewel ikzelf niet zo gek op Jomanda ben, maar het idee wordt hier denk ik wel duidelijk mee ).

Toen de mensen de verhalen op gingen schrijven was het verhaal (voor mij) natuurlijk niet meer zoals het oorspronkelijk gegaan is.
De hoofdlijn wel, maar dingen zijn aangedikt erbij "verzonnen" en weggelaten.
Ook heeft men er een context van gemaakt vanuit hun belevings wereld.

De context ( mannetje op de wolk etc ) ligt voor mij anders, maar het bestaan van de persoon Jezus en zijn poging tot het brengen van goeds in de wereld zijn voor mij wel op waarheid berust.

Zonder interventie van aliens dus.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_24199586
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:33 schreef mr.marcus het volgende:
Mozes zal dan ook wel alien-powers hebben gehad om een zee te splijten,
Ik geloof dat er krachten zijn die ene zee kunnen splijten, maar buiten dit om kan ik me ook een verhaal herinneren ( bron weet ik niet meer.. toch even terug zoeken omdat het interessant en relevant is )
over een fenomeen dat eens in de x aantal jaren terugkomt waardoor dingen als (voor het oog) splijten van de zee gebeuren. Teruggerekend kwam dit aardig overeen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 25 december 2004 @ 13:18:39 #14
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_24199925
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zaterdag 25 december 2004 @ 13:20:33 #15
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24199960
Splijten? Ik dacht dat 't gewoon een kwestie van eb en vloed was, ala de Waddenzee?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 25 december 2004 @ 13:25:21 #16
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_24200041
"Jesus Was An Alien"
Matchbox 20

Never survive at your no-go grocery store
And if you believe that boy will sit down and I will
Tell you more
Lee harvey oswald, well you know he had to have known
Charlie manson, only wanted to make his house a home

Chorus:
Jesus was an alien, flying through space
God was an astronaut, who said boy, I like your face
So the story begins...

Girl I love you, well the check is in the mail
Found religion inside myself, I drank the blood, the
Flesh was stale
Reach in your pockets and give us all you can
Know the one that’s going to heaven, is gonna be the
Richer man

(chorus) x 2

I see ya shakin boy, do ya find it hard to believe
That the one you been living for would cut your wrists
To watch you bleed
Found out the truth is a lie, and it makes you feel
Unwell
Say the church of all mighty God is all we have to
Save us from hell

(chorus) x 2

The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zaterdag 25 december 2004 @ 13:46:56 #17
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24200367
quote:
9) Jezus verdeelt brood en vis terwijl er steeds meer bij komt uit het niets: Replicator
die gebeurtenis is een metaphoor waarbij de mand als symbool voor de aarde staat, met als boodschap dat als men gewoon eerlijk deelt, er ruim genoeg is voor iedereen
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_24200492
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 13:18 schreef Aurora025 het volgende:
Meer info over de connectie tussen jesus en aliens

http://www.mt.net/~watcher/angelicconspiracy.html
http://www.webcity.com.au/jesusalien/
heavy stuff onder die links
  zaterdag 25 december 2004 @ 14:05:52 #19
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24200609
tvp
pi_24200731
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 13:20 schreef Hallulama het volgende:
Splijten? Ik dacht dat 't gewoon een kwestie van eb en vloed was, ala de Waddenzee?
Door wetenschappers wordt het toegeschreven aan de eruptie van een vulkaan, die zelf niet waarneembaar was omdat daarvoor de afstand tot de vulkaan te groot was.

Op die manier worden ook alle plagen verklaard m.b.t Mohammed.
  zaterdag 25 december 2004 @ 14:17:49 #21
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24200790
Thera ! (santorini)....de ontstane Tsunami zou het water ontrokken hebben om daarna als muur van water weer terug te komen....het egyptische leger wat in achtervolging was zou hierdoor zogenaamd bedolven zijn !(het grappige is dat ze resten van een leger op de bodem hebben gevonden ! dus het verhaal bevat aantoonbare waarheden ! )

ook word de rode lucht en de sprinkhanenplaag aan deze uitbarsting toegewezen (ergens rond 1400 BC)

Deze uitbarsting word ook als de oorzaak van de ondergang van de Minoische beschaving (Kreta )gezien ( de muren waren naar binnengevallen als gevolg van een enorem golf/tsunami )

[ Bericht 3% gewijzigd door merlin693 op 25-12-2004 14:23:13 ]
pi_24201023
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 14:17 schreef merlin693 het volgende:
Thera ! (santorini)....de ontstane Tsunami zou het water ontrokken hebben om daarna als muur van water weer terug te komen....het egyptische leger wat in achtervolging was zou hierdoor zogenaamd bedolven zijn !(het grappige is dat ze resten van een leger op de bodem hebben gevonden ! dus het verhaal bevat aantoonbare waarheden ! )

ook word de rode lucht en de sprinkhanenplaag aan deze uitbarsting toegewezen (ergens rond 1400 BC)

Deze uitbarsting word ook als de oorzaak van de ondergang van de Minoische beschaving (Kreta )gezien ( de muren waren naar binnengevallen als gevolg van een enorem golf/tsunami )
.....en op diezelfde plek heeft men gesteente aangetroffen van de vulkaan, waarvan de datering overeenkomt met de eruptie die alle ongein ( ) veroorzaakte.
pi_24201063
Op zich niet eens zo'n verkeerde gedachte. Bij deze zet ik een tvp en reageer een andere keer wel
pi_24201177
Och, je kan ook zeggen:
Jezus is de zoon van God. Goden zijn niet van deze wereld. (Daarbij schiep God de hemel en de aarde. Dus dan kan ie er nooit vandaan komen)
Maria was wél van deze wereld.

Ergo: half van deze wereld. Half niet.

Komt geen ufo aan te pas.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_24201357
Zo kun je alles wel aan een UFO toewijzen. Ons forum gaat over paranormale ervaringen, over mysterieuze zaken. Dit is geen van beide, dit is een volledig ongefundeerd 'hineininterpretieren'.
We willen hier toch wel een bepaald realiteitsgehalte. Vandaar een slotje

(Mirage, mail volgt. Heb nog geen tijd gehad..)

En weer heropend, op verzoek van Merlin. Het blijft een twijfelgeval in mijn ogen. Maar goed, de discussie an sich kan nog best interessant worden idd.

[ Bericht 17% gewijzigd door iteejer op 26-12-2004 14:51:45 ]
  zondag 26 december 2004 @ 15:22:06 #26
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24218362
Thanx Iteejer..ik denk dat dit nog een interesant draad kan worden ! (maar eh hou een oogje in het zijl he ! )
pi_24219245
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 10:33 schreef FatalException het volgende:
Stelling: Jezus is half buitenaards.

Argumenten:

Kerst:
1) De ster van Bethlehem bewoog zich waar Maria zich bevond. Dit is een UFO. Sterren bewegen niet, meteoren gaan te snel en kometen gaan te traag, en blijven niet recht BOVEN hen hangen.
Aha, een bewegend lichtje dat slechts in een vrij subjectieve geschreven bron is gedocumenteerd, dat MOET wel een UFO zijn
quote:
2) Maria was bevrucht zonder geslachtsgemeenschap gehad te hebben. Dit wijst op alien abduction.
Of ze wilde niet dat Jozef wist dat ze het met de melkboer deed.
quote:
3) Een Engel verscheen aan Maria uit het niets. Dit wijst op Teleportatie.
Teleportatie is volslagen onmogelijk (nee, kom niet met quantum "teleportatie", daarmee kan je geen levend wezen overzetten). Bovendien komt dit ook uit een subjectieve bron.
quote:
4) Een Engel daalde neer uit de hemel in het veld bij de herders. Dit is een UFO.
Belachelijk
quote:
5) De ster van Bethlehem bewoog, en bleef boven de stal hangen. Dit wijst op een vliegend object met intelligentie.
Of de disco van Bethlehem had de laser aangezet.

Het kan vanalles zijn. Een "UFO" (overigens is een ufo geen ruimteschip, maar een ongeidentificeerd object) is buitengewoon onwaarschijnlijk.
quote:
6) Jezus zegt niet van deze wereld te komen
Bron?
quote:
Jezus leven:
7) Jezus zegt van een andere wereld te komen
Nogmaals: Bron? Hoe zegt hij dit precies? Hoe is het vertaald vanuit het hebreeuws?
quote:
8) Bij de "verheerlijking op de berg" komt er een lichtgevende wolk waaruit een stem komt. De wolk daalt neer en Mozes en Elia stappen de wolk in. Jezus zegt dat zijn discipelen dit niet mogen doorvertellen: Dit was een UFO-landing.
Citeer mij exact het stuk in de bijbel waar dit beschreven wordt, en geef niet je eigen interpretatie ervan.
quote:
9) Jezus verdeelt brood en vis terwijl er steeds meer bij komt uit het niets: Replicator
AHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA
quote:
10) Bij het graf als de soldaten de wacht houden daalt er een Engel neer gepaard met een aardbeving en een fel licht. UFO-landing.
Want? Zie mijn andere reacties.
quote:
11) Jezus verschijnt aan de discipelen terwijl de deuren gesloten zijn. Ook toont hij aan dat hij van vlees en bloed is: Dit wijst op Teleportatie
Teleportatie (waarom gebruik jij een hoofdletter midden in een zin trouwens?) kan. niet.
quote:
12) Bij de hemelvaart stijgt Jezus op van de aarde en verdwijnt in een wolk. Hij stijgt op een UFO in, anders zou hij met zijn lichaam in de ruimte komen dus is hij een voertuig in gegaan.
DUS dit, DUS dat... Het is maar een tekst uit een boekje, bovendien wil ik het exact citaat zien, niet jouw schizofrene interpretatie.
quote:
13) Er verschijnen twee Engelen uit het niets: Teleportatie
Onmogelijk.
quote:
14) Jezus zegt op de wolken/in een wolk terug te komen "met grote macht en heerlijkheid", en te landen op de berg Sion. UFO-landing.
Tuurlijk
quote:
Lijkt me logisch toch?
Ik hoop nog altijd dat jij gewoon een geweldige komiek bent die mij hier gigantisch voor lul laat staan. Zo niet, dan is het onverantwoord dat jij de wetenschaps posts op de frontpage verzorgt, maar dat wisten we al... Ik hoop dat ze je er snel uitflikkeren.
  zondag 26 december 2004 @ 16:23:14 #28
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24219331
Ik ben toch niet de enige die bij de zwangerschap van Maria dacht aan een (buitenshuis) ongelukje dat koste wat kost verzwegen moest worden?

Verder worden in de bijbel idd wat wonderen geclaimd maar om dit nou aan Ufo's te verbinden vind ik persoonlijk wat ver gaan. Ik vind meer gelijkenis met geestverschijningen en dergelijke
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 26 december 2004 @ 16:25:44 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24219376
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:23 schreef livEliveD het volgende:
Ik ben toch niet de enige die bij de zwangerschap van Maria dacht aan een (buitenshuis) ongelukje dat koste wat kost verzwegen moest worden?
Ik heb ooit in een ander topic geroepen dat maria moet worden uitgeroepen tot uitvluchtverzinster aller tijden: Ze heeft van haar scharreltje een wereldgodsdienst weten te maken..
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 26 december 2004 @ 16:34:06 #30
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24219504
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:23 schreef livEliveD het volgende:
Ik ben toch niet de enige die bij de zwangerschap van Maria dacht aan een (buitenshuis) ongelukje dat koste wat kost verzwegen moest worden?

Verder worden in de bijbel idd wat wonderen geclaimd maar om dit nou aan Ufo's te verbinden vind ik persoonlijk wat ver gaan. Ik vind meer gelijkenis met geestverschijningen en dergelijke
Haha, grappig, en Jozef dan? Beledig je hem daar niet een beetje mee, dat zal hij toch wel in de gaten hebben gehad, dat z'n vrouw een affaire had met een man van wie ze ook nog eens zwanger raakte?

Geesten of geest*verschijningen* die een vrouw zwanger maken vind ik net iets verder gezocht dan marsmannetjes die een vrouw zwanger maken, maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 26 december 2004 @ 16:36:28 #31
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24219539
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:34 schreef Hallulama het volgende:
Haha, grappig, en Jozef dan? Beledig je hem daar niet een beetje mee, dat zal hij toch wel in de gaten hebben gehad, dat z'n vrouw een affaire had met een man van wie ze ook nog eens zwanger raakte?
Mja hij zal niet de eerste wezen die bedonderd is.
quote:
Geesten of geest*verschijningen* die een vrouw zwanger maken vind ik net iets verder gezocht dan marsmannetjes die een vrouw zwanger maken, maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.
Ik claim ook niet dat een geest haar zwanger maakte. Das meer hoe ik tegen die engel verschijning aan keek. Dat soort verschijningen komen nu ook nog voor
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 26 december 2004 @ 16:40:08 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24219590
Er is overigens een parallel verhaal uit de griekse folklore over een vrouw die een affaire had en die op een dag betrapt werd door haar *ietwat goedgelovige) echtgenoot. Die kwam binnen terwijl de minnaar naakt in de kamer stond. De vrouw dook achter de man en mepte hem met een fles parfum op zijn hoofd. Toen hij biojkwam en vroeg wat dat was, deed ze heel verontwaardigd, dat hij Zeus niet herkend had en dat hij van geluk mocht spreken dat de bliksemstraal niet dodelijk was geweest. Toen ze 9 maanden later een zoon kreeg was de man er heilig van overtuigd dat het een kind van Zeus was.

Wellicht was Jozef net zo goedgelovig?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 26 december 2004 @ 16:40:47 #33
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24219599
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:18 schreef Speth het volgende:
Teleportatie is volslagen onmogelijk (nee, kom niet met quantum "teleportatie", daarmee kan je geen levend wezen overzetten). Bovendien komt dit ook uit een subjectieve bron.
Ik las in het padvindersblad "Quest" een interview waarbij iemand aangaf dat ze deze eeuw nog hopen om een bacterie over te zenden. Het werd zeker niet als onmogelijk gezien alleen is het erg lastig om een goede kopie te krijgen. Das op zich ook geen ramp omdat je geen perfecte kopie hoeft te hebben. Voor het overstralen van een mens had je zo'n beetje evenveel energie nodig als in een waterstof bom zit dus das een ander probleem. Nu schijnt een m^3 vacuum genoeg energie te kunnen bevatten om het melkwegstelsel weg te blazen dus wie weet komt dat wel goed. Dus "zeer moeilijk" is het absoluut maar onmogelijk wordt het echt nog niet genoemd.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 26 december 2004 @ 16:41:28 #34
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24219611
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 26 december 2004 @ 16:41:48 #35
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24219619
Aha, my mistake, ik las niet goed!

Tssk...
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 26 december 2004 @ 16:44:54 #36
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24219670
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus een sluwe truuk van een vreemdgaande vrouw (de slet!) heeft het Christendom veroorzaakt en alles wat daaruit voort is gekomen?

VET.

Seriously, ik heb hier nog ergens een docu "De Zoon van God", en volgens mij zeggen ze daarin dat de "onbevlekte ontvangenis" sowieso iets is wat er later bij is verzonnen, dus we kunnen verder dan de conclusie "antieke slet verzint Christendom", gelukkig maar
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 26 december 2004 @ 16:45:57 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24219684
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:44 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dus een sluwe truuk van een vreemdgaande vrouw (de slet!) heeft het Christendom veroorzaakt en alles wat daaruit voort is gekomen?

VET.
Het hoeft geen vreemdgaan te zijn geweest. Er wordt ook iets gemompeld over een verkrachting door een Romeinse soldaat. Misschien heeft ze in haar schaamte er een Engel van gemaakt of zo
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_24219754
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:40 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik las in het padvindersblad "Quest" een interview waarbij iemand aangaf dat ze deze eeuw nog hopen om een bacterie over te zenden. Het werd zeker niet als onmogelijk gezien alleen is het erg lastig om een goede kopie te krijgen. Das op zich ook geen ramp omdat je geen perfecte kopie hoeft te hebben. Voor het overstralen van een mens had je zo'n beetje evenveel energie nodig als in een waterstof bom zit dus das een ander probleem. Nu schijnt een m^3 vacuum genoeg energie te kunnen bevatten om het melkwegstelsel weg te blazen dus wie weet komt dat wel goed. Dus "zeer moeilijk" is het absoluut maar onmogelijk wordt het echt nog niet genoemd.
Quest is dan ook een beetje een lullig blad Staat veel onzin in, ik vond kijk vele malen beter...

Er is nog geen enkele technologie om een molecuul van 1 plaats naar de andere te "teleporteren". Wat wel mogelijk is, is de quantum staat van 1 atoom naar de ander te "teleporteren". Het doelatoom moet dan echter reeds aanwezig zijn. Het zou alleen praktisch nut kunnen hebben als onze denkpatronen iets met de quantum staat van onze neuronen te maken blijken te hebben (waar ook nog geen aanwijzingen voor zijn). In dat geval zou je een exacte kopie van een menselijk lichaam moeten maken op de plaats van bestemming, en de quantum staat van elk atoom in de hersenen van de te teleporteren persoon overbrengen naar de hersenen van de kloon. Vervolgens moet je het origineel vernietigen, anders zit je met 2.... Ook geen fijne bezigheid, dunkt mij. Bovendien heb je dan nog steeds niet het soort teleportatie waarbij iemand "uit het niets" kan verschijnen.
  zondag 26 december 2004 @ 16:56:54 #39
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24219857
We kunnen niet eens mensen of dieren klonen, we kunnen slechts genetisch materiaal klonen.

Als ik jou kloon op je 30ste, en je kloon is eindelijk 30 jaar oud (na 30 jaar dus), dan ben jij alweer 60.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 26 december 2004 @ 17:13:07 #40
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24220059
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:50 schreef Speth het volgende:
Quest is dan ook een beetje een lullig blad Staat veel onzin in, ik vond kijk vele malen beter...
Ik vind Kijk ook redelijk ruk. Neemt niet weg dat een interview met een expert echt wel zal kloppen.
quote:
Er is nog geen enkele technologie om een molecuul van 1 plaats naar de andere te "teleporteren".
Wat wel mogelijk is, is de quantum staat van 1 atoom naar de ander te "teleporteren". Het doelatoom moet dan echter reeds aanwezig zijn. Het zou alleen praktisch nut kunnen hebben als onze denkpatronen iets met de quantum staat van onze neuronen te maken blijken te hebben (waar ook nog geen aanwijzingen voor zijn). In dat geval zou je een exacte kopie van een menselijk lichaam moeten maken op de plaats van bestemming, en de quantum staat van elk atoom in de hersenen van de te teleporteren persoon overbrengen naar de hersenen van de kloon.
Het maakt weinig uit. Een kopie zal hetzelfde functioneren als het origineel hoor. Daarnaast is het overzenden van hersenen ergens hetzelfde als het overzenden van een heel lichaam. Als het ene kan is het andere precies hetzelfde alleen meer van hetzelfde. Grap en nut is natuurlijk dat we met de snelheid van het licht ons kunnen verplaatsen (plus op en afbouw snelheid). Ik las laatst in een boek dat er theorieen bestaan dat onze hersens een quantumcomputer zijn. Zelf geloof ik er niet in maar het had te maken met de meer-werelden theorie.
quote:
Vervolgens moet je het origineel vernietigen, anders zit je met 2.... Ook geen fijne bezigheid, dunkt mij. Bovendien heb je dan nog steeds niet het soort teleportatie waarbij iemand "uit het niets" kan verschijnen.
Het origineel wordt automatisch vernietigd Of je dit nu wilt of niet. Tenzij ze er iets op vinden maar dat is niet wat de voorspellingen zeggen. Mogelijk kun je straling gebruiken om het object te plaatsen en deze energie om te zetten in materie waarna je het vorm gaat geven. Een geavanceerde beschaving heb je zeker nodig maar we hebben het dan ook over Ufo's.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 26 december 2004 @ 17:13:51 #41
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24220070
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:56 schreef Hallulama het volgende:
We kunnen niet eens mensen of dieren klonen, we kunnen slechts genetisch materiaal klonen.
Als ik jou kloon op je 30ste, en je kloon is eindelijk 30 jaar oud (na 30 jaar dus), dan ben jij alweer 60.
Tenzij ik heel snel ga reizen
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24220176
quote:
Ik las laatst in een boek dat er theorieen bestaan dat onze hersens een quantumcomputer zijn. Zelf geloof ik er niet in maar het had te maken met de meer-werelden theorie.
Zoiets mag geen theorie heten. En de Meer-werelden theorie al helemaal niet
-
  zondag 26 december 2004 @ 18:11:45 #43
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24220783
Als je in de string theorie gelooft moet je volgens mij ook accepteren dat er meerdere universums zijn. En de string theorie wordt steeds minder theorie, daar was laatst nog iets over op NewScientist.com, men heeft nieuwe aanwijzingen gevonden geloof ik.

De menselijke hersenen als quantumcomputer verbaast mij niets, mocht 't zo zijn.

And we're all connected to the Kosmosnet

Ik ga Hallulama@MilkyWayOnline.Void alvast registreren.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 26 december 2004 @ 20:23:37 #44
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24222660
quote:
Op zondag 26 december 2004 17:22 schreef Haushofer het volgende:
Zoiets mag geen theorie heten. En de Meer-werelden theorie al helemaal niet
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar wie weet krijgen ze gelijk. Het zou me enorm verbazen
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24223026
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:18 schreef Speth het volgende:

[..]

Aha, een bewegend lichtje dat slechts in een vrij subjectieve geschreven bron is gedocumenteerd, dat MOET wel een UFO zijn
[..]
In die tijd wist met niks van UFO's dus beschrijft men een bewegend licht aan de hemel als een ster.
quote:
Of ze wilde niet dat Jozef wist dat ze het met de melkboer deed.
[..]
Maria was verliefd op Jozef, en gezien de UFO die haar blijft volgen, en het contact dat Jezus met de Vader had, is het aannemelijk dat zij degenen waren die haar bevrucht hebben.
quote:
Teleportatie is volslagen onmogelijk (nee, kom niet met quantum "teleportatie", daarmee kan je geen levend wezen overzetten). Bovendien komt dit ook uit een subjectieve bron.
[..]
Teleportatie is theoretisch mogelijk als je over voldoende energie beschikt.
quote:
Belachelijk
[..]
Zelfde principe als teleportatie, alleen wordt hier het gekopieerde materiaal niet vernietigd.
quote:
Of de disco van Bethlehem had de laser aangezet.

Het kan vanalles zijn. Een "UFO" (overigens is een ufo geen ruimteschip, maar een ongeidentificeerd object) is buitengewoon onwaarschijnlijk.
[..]
Okay ff wat duidelijker...

1. De wijzen uit het Oosten zagen een heldere ster en reisden af in die richting. (Matthéüs 2)
Verklaring:
De ster was het moederschip van de aliens die bij Maria bleef vliegen. Daarom reisden de wijzen in de goede richting.

2. Maria was maagd, maar werd bevrucht zonder dat ze gemeenschap heeft gehad. (Matthéüs 1:18, Matthéüs 1:25)
Verklaring:
Ze is in haar slaap ontvoerd, en de aliens hebben een zaadcel in een eicel geimplanteerd. Ze heeft hier niets van gemerkt omdat haar geheugen daaromtrent gewist is.

3. Een engel verscheen in een droom aan Jozef toen hij overwoog de relatie te verbreken omdat Jozef dacht dat Maria vreemd was gegaan (Matthéüs 1:19-25)
Verklaring:
Een engel werd neergebeamd in Jozefs kamer, en vertelde de mededeling.

4. De herders die in het veld de schapen aan het hoeden waren zagen een helder licht neerdalen, een Engel die vertelde dat Jezus was geboren. (Lucas 2:8-20)
Verklaring:
Een dochterschip (ufo) daalde neer, waaruit een alien stapte en de boodschap bracht, óf een engel werd direct neergebeamd nabij de herders.

5. Er verschenen talrijke engelen in de lucht die een lofzang zongen (Lucas 2:13-15)
Verklaring:
Er verschenen dochterschepen in de lucht waaruit het geluid van de zingende aliens klonk, óf de aliens beschikken over vliegvermogens, en vlogen echt in de lucht (wie zegt dat er op andere planeten geen intelligente wezens met vleugels kunnen wonen?)

6. De ster ging de wijzen voor en bleef hangen boven de stal. Aldaar schoten stralen naar beneden (Matthéüs 2:9-12)
Verklaring:
Het moederschip ging de wijzen voor, en ging boven de stal hangen.

Tot zover het kerstverhaal. Maar dat is nog niet alles, het hele nieuwe-testament verhaal schijnt te kloppen in de 'buitenaardse-theorie context'.

7. Jezus en enkele vrienden zijn op een berg, maar de vrienden vallen in slaap. Dan worden ze gewekt door een helder licht: Mozes en Elia staan er. Opeens verschijnt er een lichtende wolk en daaruit komt een stem die zegt dat Jezus Gods Zoon is. Daarna landt de lichtende wolk, Mozes en Elia stappen er in, en de wolk stijgt op naar de hemel (Lucas 9:28-36)
Verklaring:

Lees nou eens Mattheus 17 vers 3. Jezus is met Mozes en Elia in gesprek; beide mensen waren naar de [sterren]hemel gevaren zonder dat ze stierven! Dit toont al aan dat de hemel de sterrenhemel is, ze hadden nog hun lichaam immers, en gingen toch de hemel in? Dit toont aan de de hemel niet een geesten-rijk is!

En dan lezen we in vers 5: "Terwijl hij nog sprak, zie daar overschaduwde hen een lichtende wolk, en zie een stem uit de wolk zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde in wien ik mijn welbehagen heb; hoort naar Hem!".

Een bliksemende wolk die boven hun komt vliegen, en uit de wolk komt een stem? Is dit geen UFO? Vooral, omdat in Lucas 9:34 er toegevoegd werd: "En zij werden bevreesd toen die (Mozes en Elia) de wolk ingingen".

Wat gebeurt hier?
1. Een bliksemende wolk overschaduwt hen (komt overeen met veel UFO's)
2. Een stem komt uit de wolk
3. De wolk daalt neer
4. Mozes en Elia stappen de wolk in
5. De wolk stijgt weer op naar de hemel

Het sterrenschip had Mozes en Elia bij zich. Van Elia is bekend dat deze met "een vurig paard en wagen" in de hemel opgenomen was zonder te sterven (2 Koningen 2:11-18), deze had dus zijn lichaam nog. Omdat de vrienden sliepen hebben ze niet gezien hoe Mozes en Elia bij Jezus gekomen waren, maar ze zagen wel dat deze het sterrenschip instapten. Toen werden ze bang, maar Jezus zei dat ze niet bang hoefden te zijn. Hierop steeg het sterrenschip weer op in een baan om de aarde.


8.Jezus zegt: "Mijn koninkrijk is niet van deze wereld" (Johannes 18:36-37)
Verklaring:
Hij bedoelt dat zijn koninkrijk in feite op een andere planeet/dimensie is.

9. Jezus zegt dat er hongersnoden en rampen zullen plaatsvinden. Dan zal er een grote ramp plaatsvinden waarbij er een wereldwijde aardbeving plaatsvindt. Dan zullen de zon en sterren verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven, of bloedrood zijn. (Marcus 13:24, Jesaja 13)
Verklaring:
Jezus voorspelt een asteroïde-inslag. Deze heeft dezelfde gevolgen als hij beschrijft: De lucht wordt verduisterd door het stof.

10. Jezus zegt dat hij terug zal komen naar de aarde op de wolken, en zijn uitverkorenen uit de vier windstreken verzameld worden, van het uiterste der aarde tot het uiterste des hemels (Marcus 13:26)
Verklaring:
Jezus komt terug met het sterrenschip. Uit het sterrenschip zullen, net als de herders op het veld zagen, aliens (engelen) in ufo's de uitverkorenen verzamelen. Dan zullen de uitverkorenen meegaan.

11. Jezus wordt opgewekt uit de dood. Er staat echter een wacht bij de spelonk, de graf, en die voelen een grote aardbeving, en zien een engel des Heren uit de hemel neerdalen en de steen wegwentelen. Jezus blijkt niet meer in de spelonk te liggen. (Matthéüs 28)
Verklaring: Het sterrenschip, of een dochterschip daalt neer, en de wachters renden bang weg. Daaruit stapt een engel (alien) die de vrouwen aanspreekt dat Jezus is opgewekt. De verklaring hoe Jezus weg kon zijn terwijl de spelonk dicht was, is dat Jezus opgebeamd was naar het sterrenschip en daar weer tot leven was gewekt (gereanimeerd).

14. Enkele dagen laten stond Jezus splotseling in het midden van zijn vrienden, terwijl zij dachten dat hij dood was. Ze dachten dat het een geest was, maar ze raakten hem aan.
Verklaring: Hij werd neergebeamd.

15. Jezus voeten verhieven zich van de aarde en Hij steeg op de lucht in. In de lucht werd hij opgenomen in een wolk. (Handelingen 1:9-10)
Verklaring: Jezus leviteerde (mogelijk door een trekstraal), en ging het sterrenschip in. Dit MOET ook wel, omdat punt 14 impliceert dat Jezus zijn lichaam nog heeft. Als Hij dan opstijgt de lucht in, hoger en hoger MOET hij wel een voertuig ingegaan zijn, omdat hij anders in de ruimte zou komen.


16. Twee Engelen verschijnen plotseling en zeggen: "Wat ziet gij op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar den hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen als gij hem zien varen."
Verklaring: Twee aliëns worden neergebeamd, en zeggen tegen Jezus' vrienden dat Jezus ook weer terug zal komen zoals ze hem weg zagen gaan: in een sterrenschip. Het moet een soort close-encounters of the 3rd kind scene geweest zijn, in elk geval spectaculairder dan er beschreven staat.

[ Bericht 8% gewijzigd door FatalException op 26-12-2004 20:58:13 ]
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_24223223
quote:
Teleportatie is theoretisch mogelijk als je over voldoende energie beschikt
Nou, leg es uit, zou ik zeggen. Ik ben erg benieuwd. Of krijgen we nou allemaal pseudowetenschappelijke sites met quantumdingen toegewezen?
-
pi_24223824
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:51 schreef FatalException het volgende:

[..]

In die tijd wist met niks van UFO's dus beschrijft men een bewegend licht aan de hemel als een ster.
[..]

Maria was verliefd op Jozef, en gezien de UFO die haar blijft volgen, en het contact dat Jezus met de Vader had, is het aannemelijk dat zij degenen waren die haar bevrucht hebben.
[..]

Teleportatie is theoretisch mogelijk als je over voldoende energie beschikt.
[..]

Zelfde principe als teleportatie, alleen wordt hier het gekopieerde materiaal niet vernietigd.
[..]

Okay ff wat duidelijker...

1. De wijzen uit het Oosten zagen een heldere ster en reisden af in die richting. (Matthéüs 2)
Verklaring:
De ster was het moederschip van de aliens die bij Maria bleef vliegen. Daarom reisden de wijzen in de goede richting.

2. Maria was maagd, maar werd bevrucht zonder dat ze gemeenschap heeft gehad. (Matthéüs 1:18, Matthéüs 1:25)
Verklaring:
Ze is in haar slaap ontvoerd, en de aliens hebben een zaadcel in een eicel geimplanteerd. Ze heeft hier niets van gemerkt omdat haar geheugen daaromtrent gewist is.

3. Een engel verscheen in een droom aan Jozef toen hij overwoog de relatie te verbreken omdat Jozef dacht dat Maria vreemd was gegaan (Matthéüs 1:19-25)
Verklaring:
Een engel werd neergebeamd in Jozefs kamer, en vertelde de mededeling.

4. De herders die in het veld de schapen aan het hoeden waren zagen een helder licht neerdalen, een Engel die vertelde dat Jezus was geboren. (Lucas 2:8-20)
Verklaring:
Een dochterschip (ufo) daalde neer, waaruit een alien stapte en de boodschap bracht, óf een engel werd direct neergebeamd nabij de herders.

5. Er verschenen talrijke engelen in de lucht die een lofzang zongen (Lucas 2:13-15)
Verklaring:
Er verschenen dochterschepen in de lucht waaruit het geluid van de zingende aliens klonk, óf de aliens beschikken over vliegvermogens, en vlogen echt in de lucht (wie zegt dat er op andere planeten geen intelligente wezens met vleugels kunnen wonen?)

6. De ster ging de wijzen voor en bleef hangen boven de stal. Aldaar schoten stralen naar beneden (Matthéüs 2:9-12)
Verklaring:
Het moederschip ging de wijzen voor, en ging boven de stal hangen.

Tot zover het kerstverhaal. Maar dat is nog niet alles, het hele nieuwe-testament verhaal schijnt te kloppen in de 'buitenaardse-theorie context'.

7. Jezus en enkele vrienden zijn op een berg, maar de vrienden vallen in slaap. Dan worden ze gewekt door een helder licht: Mozes en Elia staan er. Opeens verschijnt er een lichtende wolk en daaruit komt een stem die zegt dat Jezus Gods Zoon is. Daarna landt de lichtende wolk, Mozes en Elia stappen er in, en de wolk stijgt op naar de hemel (Lucas 9:28-36)
Verklaring:

Lees nou eens Mattheus 17 vers 3. Jezus is met Mozes en Elia in gesprek; beide mensen waren naar de [sterren]hemel gevaren zonder dat ze stierven! Dit toont al aan dat de hemel de sterrenhemel is, ze hadden nog hun lichaam immers, en gingen toch de hemel in? Dit toont aan de de hemel niet een geesten-rijk is!

En dan lezen we in vers 5: "Terwijl hij nog sprak, zie daar overschaduwde hen een lichtende wolk, en zie een stem uit de wolk zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde in wien ik mijn welbehagen heb; hoort naar Hem!".

Een bliksemende wolk die boven hun komt vliegen, en uit de wolk komt een stem? Is dit geen UFO? Vooral, omdat in Lucas 9:34 er toegevoegd werd: "En zij werden bevreesd toen die (Mozes en Elia) de wolk ingingen".

Wat gebeurt hier?
1. Een bliksemende wolk overschaduwt hen (komt overeen met veel UFO's)
2. Een stem komt uit de wolk
3. De wolk daalt neer
4. Mozes en Elia stappen de wolk in
5. De wolk stijgt weer op naar de hemel

Het sterrenschip had Mozes en Elia bij zich. Van Elia is bekend dat deze met "een vurig paard en wagen" in de hemel opgenomen was zonder te sterven (2 Koningen 2:11-18), deze had dus zijn lichaam nog. Omdat de vrienden sliepen hebben ze niet gezien hoe Mozes en Elia bij Jezus gekomen waren, maar ze zagen wel dat deze het sterrenschip instapten. Toen werden ze bang, maar Jezus zei dat ze niet bang hoefden te zijn. Hierop steeg het sterrenschip weer op in een baan om de aarde.


8.Jezus zegt: "Mijn koninkrijk is niet van deze wereld" (Johannes 18:36-37)
Verklaring:
Hij bedoelt dat zijn koninkrijk in feite op een andere planeet/dimensie is.

9. Jezus zegt dat er hongersnoden en rampen zullen plaatsvinden. Dan zal er een grote ramp plaatsvinden waarbij er een wereldwijde aardbeving plaatsvindt. Dan zullen de zon en sterren verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven, of bloedrood zijn. (Marcus 13:24, Jesaja 13)
Verklaring:
Jezus voorspelt een asteroïde-inslag. Deze heeft dezelfde gevolgen als hij beschrijft: De lucht wordt verduisterd door het stof.

10. Jezus zegt dat hij terug zal komen naar de aarde op de wolken, en zijn uitverkorenen uit de vier windstreken verzameld worden, van het uiterste der aarde tot het uiterste des hemels (Marcus 13:26)
Verklaring:
Jezus komt terug met het sterrenschip. Uit het sterrenschip zullen, net als de herders op het veld zagen, aliens (engelen) in ufo's de uitverkorenen verzamelen. Dan zullen de uitverkorenen meegaan.

11. Jezus wordt opgewekt uit de dood. Er staat echter een wacht bij de spelonk, de graf, en die voelen een grote aardbeving, en zien een engel des Heren uit de hemel neerdalen en de steen wegwentelen. Jezus blijkt niet meer in de spelonk te liggen. (Matthéüs 28)
Verklaring: Het sterrenschip, of een dochterschip daalt neer, en de wachters renden bang weg. Daaruit stapt een engel (alien) die de vrouwen aanspreekt dat Jezus is opgewekt. De verklaring hoe Jezus weg kon zijn terwijl de spelonk dicht was, is dat Jezus opgebeamd was naar het sterrenschip en daar weer tot leven was gewekt (gereanimeerd).

14. Enkele dagen laten stond Jezus splotseling in het midden van zijn vrienden, terwijl zij dachten dat hij dood was. Ze dachten dat het een geest was, maar ze raakten hem aan.
Verklaring: Hij werd neergebeamd.

15. Jezus voeten verhieven zich van de aarde en Hij steeg op de lucht in. In de lucht werd hij opgenomen in een wolk. (Handelingen 1:9-10)
Verklaring: Jezus leviteerde (mogelijk door een trekstraal), en ging het sterrenschip in. Dit MOET ook wel, omdat punt 14 impliceert dat Jezus zijn lichaam nog heeft. Als Hij dan opstijgt de lucht in, hoger en hoger MOET hij wel een voertuig ingegaan zijn, omdat hij anders in de ruimte zou komen.


16. Twee Engelen verschijnen plotseling en zeggen: "Wat ziet gij op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar den hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen als gij hem zien varen."
Verklaring: Twee aliëns worden neergebeamd, en zeggen tegen Jezus' vrienden dat Jezus ook weer terug zal komen zoals ze hem weg zagen gaan: in een sterrenschip. Het moet een soort close-encounters of the 3rd kind scene geweest zijn, in elk geval spectaculairder dan er beschreven staat.
Nogmaals, dit is onzin. Het is alleen aannemelijk als je de volgende twee dingen aanneemt:
Het bijbelverhaal is voor 100% waar en objectief
Er bestaat een buitenaardse beschaving die ons al duizenden jaren in de gaten houdt

Stelling 1 is onwaarschijnlijk vanuit wetenschappelijk oogpunt
Voor stelling 2 bestaat geen bewijs
  zondag 26 december 2004 @ 21:50:56 #48
80512 El_Bartos
ghans tholl enzo
pi_24223870
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, leg es uit, zou ik zeggen. Ik ben erg benieuwd. Of krijgen we nou allemaal pseudowetenschappelijke sites met quantumdingen toegewezen?
als ik mij niet vergis, stond er enkele maanden geleden in het tijdschrift Kijk een artikel, dat wetenschappers er in geslaagd waren een lichtstraal over een afstand van enkele cm te teleporteren.
--|||<> [BAG] <>|||--
--|||<> KLIK HIER NIET (of toch) <>|||--
pi_24223904
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:05 schreef Haushofer het volgende:
Nou, leg es uit, zou ik zeggen. Ik ben erg benieuwd. Of krijgen we nou allemaal pseudowetenschappelijke sites met quantumdingen toegewezen?
Ik heb onlangs toch ook ergens gelezen dat de eerste stappen gezet waren na het succesvol teleporteren van een atoom ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_24223918
Bovendien moet je uitkijken met de teksten van de bijbel. Zeer veel is gewoon beeldspraak. FatalE. gaat er vanuit dat alles letterlijk opgevat moet worden. Echter, een heilig boek letterlijk nemen is min of meer onverstandig. Ik kijk al uit naar de topic waar Gerson gaat beweren dat de Koran aanwijzingen bevat naar de Hollow Earth theorie gezien de verwijzingen naar de zeeen die niet vermengen.
pi_24223961
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik heb onlangs toch ook ergens gelezen dat de eerste stappen gezet waren na het succesvol teleporteren van een atoom ...
Dat is dus wat ik eerder aangaf; niet het atoom was geteleporteerd, maar de quantum staat van het atoom. Men had dus twee verder identieke atomen elk met een andere quantum staat, en hebben de staat van de ene naar de andere overgezet.

Dit kan nuttig zijn voor quantum-computers (hoewel ik daar ook aan twijfel), maar zeker niet voor teleportatie van levende wezens. Je hebt immers een doel object nodig dat identiek is aan het oorspronkelijke object, wat het hele idee van teleportatie onzinnig maakt.
  zondag 26 december 2004 @ 22:32:27 #52
80512 El_Bartos
ghans tholl enzo
pi_24224706
naar aanleiding van mijn vorige post, heb ik het artikel nog eens opgezocht:
quote:
Teleportatie ´straaltje´ dichterbij

Zo hebben we het nooit over Australië, zo twee keer in twee weken. Na het de vondst van het wol-verlies-eiwit van vorige week (Weird van 12 juni) claimen Australische onderzoekers deze week een laserstraal te hebben afgebroken en een paar meter verderop weer te hebben opgebouwd. Het zou gaan om één van de eerste succesvolle teleportatie-experimenten ooit uitgevoerd.

Het eerste wat je te binnen schiet bij het woord teleportatie is de Star Trek-truc waarin de bemanning vanuit het ruimteschip naar een planeet kan worden ´gebeamd´. De onderzoekers van de National University deden iets dergelijks, maar dan letterlijk miljarden keren eenvoudiger. Ze braken een korte bundel laserlicht af, om een aantal meter verderop in de laboratoriumopstelling een exacte kopie van de lichtbundel weer op te bouwen, en dat binnen enkele nanoseconden - één miljardste van een seconde. Via radiostralen werd de informatie over de vernietigde laserstraal naar een ontvangststation gestuurd dat de originele straal opnieuw opbouwde. Het onderzoek waar de Australiers aan werken wordt kwantumteleportatie genoemd en is op het moment een hot onderwerp, maar ook een breinkraker.

Het meten van kwantumteleportatie wordt gehinderd door het principe van Heisenbergs Onzekerheidsrelatie. Die theorie gaat ervan uit dat het onmogelijk is snelheid en positie van een kwantumdeeltje tegelijkertijd te meten. Daarom maakten de Australiërs gebruik van het onbegrepen fenomeen dat een verandering in één set van deeltjes een reactie te zien geeft in een ander, gerelateerde, set van deeltjes. Dit effect dat entanglement wordt genoemd – of zoals Einstein zei: ´spookinteractie´ – lijkt op het effect van een spiegel, waarin het beeld doet wat het origineel doet. De metingen in Australië werden dan ook gedaan aan een tweede ´gespiegelde´ laserstraal.
"Alleen al het teleporteren van één laserstraal betekent het overbrengen van miljarden fotonen", zegt de hoofdonderzoeker Ping Koy Lam op de Australische radio, "het verplaatsen van een heel mens op deze manier is nog eens vele miljarden malen ingewikkelder, en waarschijnlijk onmogelijk." Een mens is niet alleen een verzameling atomen en moleculen, deze biologische bouwstenen werken ook nog eens samen in een levend systeem van eiwitten, cellen en weefsel. Het zal daarom wel altijd onmogelijk blijven een mens risicoloos af te breken en hetzelfde mens ergens anders op te bouwen. Maar volgens Lam duurt het niet lang meer of één hele atoom of zelfs een groepje van atomen kan worden geteleporteerd.
Bron: http://www.kijk.nl/pagina.jsp?page=993
ongeveer voor 3/4de naar beneden scrollen
--|||<> [BAG] <>|||--
--|||<> KLIK HIER NIET (of toch) <>|||--
pi_24225699
Ruik ik natuurkunde in Tru?

Wat hier wordt besproken is de zogenaamde EPR paradox, die je verschillend kunt opvatten. Instantane informatie-overdracht wordt idd waargenomen, maar kan tot nu toe niet verklaard worden. Gelukkig verschijnen er jaarlijks tientallen papers over, dus het zal hoop ik wel es verklaard worden. Maar tot nu toe lijkt het een discrepantie; dat wil zeggen, de QM spreekt duidelijk de relativiteitstheorie tegen op dit front ( volgens het onzekerheidsprincipe zijn snelheden groter dan de lichtsnelheid ook al mogelijk )
-
pi_24225922
Vind het wel leuk en interessant om te lezen.
Al hoeven het weer niet percee aliens te zijn geweest. Aliens in de zin van zoals wij die in films kennen, bedoel ik dan. Maargoed, net als ufo's (gewoon onbekend vliegend object, tja..en om als voorbeeld de tsunami te nemen, je ziet het effect en het gevolg ervan, maar duizenden jaren geleden was het ook waarschijnlijk (nog) niet bekend dat het door continentale plaatverschuivingen tot stand kwam), zouden aliens ook niet die groene mannetjes hoeven zijn.

Wat dat betreft, tja, noem hem Jezus.
Ergens vind ik dit juist ergens wat geloofwaardiger, dan het echte Bijbelverhaal.
De symboliek vond ik er ook altijd wel in zitten. Men neme het tijdsverschil erbij, onverklaarbare natuurverschijnselen etc. en tja. Ach, wie weet dat over weer enkele duizenden jaren, de 'mens' zich een hoedje lacht, als ze horen dat wij om ergens naar toe te reizen de bus namen .
  maandag 27 december 2004 @ 00:40:05 #55
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24227626
gaat uw gang mijnheer Haushofer !
pi_24227692
Ach zo vreemd is de stelling niet hoor, er zijn meerdere boeken geschreven die van deze theorie uitgaan. Lees Erich von Däniken: Waren goden kosmonauten maar eens.

Op oude grottekeningen bij de Inka's staan mannetjes in ruimtepakken afgebeeld. En de naald van Delphi is vervaardigd van een materiaal dat op aarde verder nergens voorkomt, dus onbekend en zo zijn er heel wat meer aanwijzingen dat er ooit buitenaardsen op bezoek zijn geweest.

Het is nogal kortzichtig om alles meteen als onzin af te wijzen, het maakt het bijbelverhaal juist veel logischer. Ik zie wel wat in deze theorie dus, en gezien de literatuur hierover ben ik dus zeker niet de enige. Het meteen afbreken en bestempelen als onzin van dit soort benaderingen, getuigd van een starre geest, zo van, wat ik niet weet, bestaat niet en wat ik niet begrijp in onzin.

Gelukkig zijn er ook mensen die dieper en verder denken dan dat, anders hadden we geen filosofen gehad en was er ook geen wetenschap.

Dus prima theorie, en zeker niet onaannemelijk.

Dat wij hier op de planeet aarde leven is eigenlijk ook al een groot wonder en als je het niet zeker zou weten, nou zou je het ook niet geloven, toch? Of is dit wat te moeilijk voor de enkele starre geesten hier.
  maandag 27 december 2004 @ 01:56:58 #57
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24228951
niet voor mij en vele geesten met mij...maar het logisch verklaren blijft een plus-punt....hoewel dit voorstellingsvermogen het zich met zich me brengt om alles in een juist kader te zien !.
pi_24231528
Leuke hypothese. Hij lijkt inderdaad geinspireerd op de boeken van Erich von Daniken.

Ik vind het zwak aan de argumentatie dat er geen alternatieve hypothesen worden aangedragen. Dat doet von Daniken overigens ook niet. Door het aandragen van alternatieven ontstaat een completer beeld van alle mogelijke verklaringen en zal een (1) hypothese het meest plausibel lijken. En dat overtuigt beter dan het weergeven van slechts een oplossing.
  maandag 27 december 2004 @ 16:33:30 #59
110248 leen-lo
Want some candy?
pi_24237228
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 13:18 schreef Aurora025 het volgende:
Meer info over de connectie tussen jesus en aliens

http://www.mt.net/~watcher/angelicconspiracy.html
http://www.webcity.com.au/jesusalien/
Op de site van de onderste link staat een verwijzing naar Ezechiël 1 vers 15 t/m 27.
Heb de bijbel maar ff bij gepakt:

En ik zag naar de wezens en zie, op de grond naast de wezens, aan de voorzijde van alle vier was een rad. De aanblik van het maaksel van de raderen was als de schittering van een turkoois; zij hadden alle vier dezelfde vorm ; hun aanblik een maaksel was, alsof er een rad was midden in een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan; zij keerden zich niet om als zij gingen. Hun velgen waren hoog en onzagwekkend; en bij alle vier waren deze velgen rondom vol ogen. Als de wezens gingen, gingen de raderen naast hen; en als de wezens zich van de grond verhieven, verhieven zich ook de raderen.

Boven de hoofden der wezens was wat geleek op een uitspansel als ontzagwekkend kristal, uitgespreid boven over hun hoofden. En onder dat uitspansel waren hun vleugelen rechtop, de een aan den ander; ieder had er twee, die herwaarts hun lichamen bedekten, en ieder had er twee, die ze derwaarts bedekten. En als zij gingen, hoorde ik een geruis hunner vleugelen, als het geruis van vele wateren, als de stem des Almachtigen, als de stem eens geroeps, als het gedreun eens heirlegers; als zij stonden, zo lieten zij hun vleugelen neder. En er geschiedde een stem van boven het uitspansel, hetwelk boven hun hoofden was, als zij stonden, en hun vleugelen nedergelaten hadden. En boven het uitspansel, hetwelk was boven hun hoofden, was de gelijkenis eens troons, als de gedaante van een saffiersteen; en op de gelijkenis als de gedaante eens mensen, daarboven op zijnde. En ik zag als de verf van Hasmal, als de gedaante van vuur rondom daarbinnen, van de gedaante Zijner lenden en opwaarts; en van de gedaante Zijner lenden en nederwaarts, zag ik als de gedaante van vuur, en glans aan Hem rondom. Gelijk de gedaante van den boog, die in de wolk is ten dage des plasregens, alzo was de gedaante van den glans rondom; dit was de gedaante van de gelijkenis der heerlijkheid des HEREN; en als ik het zag, viel ik op mijn aangezicht, en ik hoorde een stem van Een, Die sprak.


Normaal gesproken ben ik redelijk sceptich over dit soort onderwerpen, maar bij deze heb ik toch enige twijfels
Life's a riddle, keep answering the questions
pi_24240727
Die tekst hierboven uit Ezechiel kan toch bijna nergens anders over gaan dan over een ruimteschip???? Of ben ik nou gek!
pi_24240942
quote:
Op maandag 27 december 2004 19:45 schreef kitty-- het volgende:
Die tekst hierboven uit Ezechiel kan toch bijna nergens anders over gaan dan over een ruimteschip???? Of ben ik nou gek!
Ik geloof eigenlijk niet dat dit de officiele vertaling is, ik zal 't wel opzoeken

Ezekiel 1:15 tm 27:
quote:
Now as I beheld the living creatures, behold one wheel upon the earth by the living creatures, with his four faces. 16 The appearance of the wheels and their work was like unto the colour of a beryl: and they four had one likeness: and their appearance and their work was as it were a wheel in the middle of a wheel. 17 When they went, they went upon their four sides: and they turned not when they went. 18 As for their rings, they were so high that they were dreadful; and their rings were full of eyes round about them four. 19 And when the living creatures went, the wheels went by them: and when the living creatures were lifted up from the earth, the wheels were lifted up. 20 Whithersoever the spirit was to go, they went, thither was their spirit to go; and the wheels were lifted up over against them: for the spirit of the living creature was in the wheels. 21 When those went, these went; and when those stood, these stood; and when those were lifted up from the earth, the wheels were lifted up over against them: for the spirit of the living creature was in the wheels. 22 And the likeness of the firmament upon the heads of the living creature was as the colour of the terrible crystal, stretched forth over their heads above. 23 And under the firmament were their wings straight, the one toward the other: every one had two, which covered on this side, and every one had two, which covered on that side, their bodies. 24 And when they went, I heard the noise of their wings, like the noise of great waters, as the voice of the Almighty, the voice of speech, as the noise of an host: when they stood, they let down their wings. 25 And there was a voice from the firmament that was over their heads, when they stood, and had let down their wings. 26 And above the firmament that was over their heads was the likeness of a throne, as the appearance of a sapphire stone: and upon the likeness of the throne was the likeness as the appearance of a man above upon it. 27 And I saw as the colour of amber, as the appearance of fire round about within it, from the appearance of his loins even upward, and from the appearance of his loins even downward, I saw as it were the appearance of fire, and it had brightness round about.
  maandag 27 december 2004 @ 22:46:43 #62
110248 leen-lo
Want some candy?
pi_24244410
quote:
Op maandag 27 december 2004 19:58 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik geloof eigenlijk niet dat dit de officiele vertaling is, ik zal 't wel opzoeken

Ezekiel 1:15 tm 27:
[..]
Speth, ik heb de tekst letterlijk uit de bijbel overgenomen. Ik vind trouwens dat heel Ezechiël 1wel interessant is. Hier Ezechiël 1 vers 1 t/m 14:

In het dertigste jaar, in de vierde maand, op den vijfden derzelve maand, als ik in het midden der weggevoerden was bij de rivier Kebar, zo geschiedde het, dat de hemelen werden geopend, en ik gezichten Gods zag.
Op den vijfden derzelve maand -dit was het vijfde jaar van de wegvoering van den koning Jojachin-,
Geschiedde het woord des HEREN uitdrukkelijk tot Ezechiel, den zoon van Buzi, den priester, in het land der Chaldeen, bij de rivier Kebar; en de hand des HEREN was daar op hem.
Toen zag ik, en ziet, een stormwind kwam van het noorden af, een grote wolk, en een vuur daarin vervangen, en een glans was rondom die wolk; daarbinnen, midden in het vuur, was wat er uitzag a;ls blinkend metaal.
En uit het midden daarvan kwam de gelijkenis van vier wezens; en dit was hun gedaante: zij hadden de gelijkenis van een mens;
En elkeen had vier aangezichten; insgelijks had elkeen van hen vier vleugelen.
En hun voeten waren rechte voeten, en hun voetplanten waren gelijk de voetplanten van een kalf, en glinsterden gelijk de verf van glad koper.
En mensenhanden waren onder hun vleugelen, aan hun vier zijden; en die vier hadden hun aangezichten en hun vleugelen.
Hun vleugelen waren samengevoegd, de een aan den ander; zij keerden zich niet om, als zij gingen; zij gingen elkeen recht uit voor zijn aangezicht henen.
De gelijkenis nu van hun aangezicht was het aangezicht eens mensen, en het aangezicht eens leeuws hadden zij vier aan de rechterzijde; en ter linkerzijde hadden die vier eens ossen aangezicht; ook hadden die vier eens arends aangezicht.
Ook waren hun aangezichten en hun vleugelen opwaarts verdeeld; elkeen had er twee samengevoegd aan de andere, en twee bedekten hun lichamen.
En zij gingen elkeen rechtuit voor zijn aangezicht henen; waarhenen de geest was om te gaan, gingen zij; zij keerden zich niet om, als zij gingen.
Aangaande de gelijkenis der wezens, hun gedaante was als brandende kolen des vuurs, als de gedaante der fakkelen; datzelve vuur ging steeds tussen die dieren; en het vuur had een glans, en uit het vuur kwam een bliksem voort.
De wezens snelden heen en weer als bliksemschichten.
Life's a riddle, keep answering the questions
pi_24248694
Je moet natuurlijk ook meenemen dat de schrijvers hiervan nog nooit zoiets als een machine hadden gezien, dus hoe beschrijf je dan zoiets. Je kan alleen maar woorden vinden die je kent en dan krijg je zulke vreemde omschrijvingen, en ook niet gek dat vreemde geluiden of zo worden gekoppeld aan God. Het was ook zo dat ontdekkingsreizigers als goden werden gezien door primitieve volken omdat ze nog nooit mensen gezien hadden die zo gekleed waren. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat in die tijd het al gauw iets van God was, stel dat er inderdaad een ruimteschip landde en weer wegvloog. En wagens van vuur genoemd werden of soortgelijke benamingen.

Ook bij de hemelvaart is sprake van een wagen van vuur waarin Jezus vertrok. Dat zegt ons zo niets, maar als je dus van de theorie van buitenaardse en ruimteschepen uitgaat, zegt het ineens van alles. Is het dan zo gek om de bijbel eens op deze manier te lezen? En waarom zou het niet kunnen. Er staan echt zoveel dingen in die je op deze manier logischer maakt. Afgezien van het feit dat we er misschien niet aan willen, maar dat is natuurlijk een ander verhaal.
  dinsdag 28 december 2004 @ 02:47:09 #64
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24249523
heb net deze link gekregen weer niet wat het waard is ,kheb nog niet gelezen !

http://www.hiddenmysteries.com/freebook/adameve/adamevetoc.html
pi_24249833
Die David van die filmpjes had ik al eens gezien...

http://www.redrat.net/wor(...)urity/collection.htm
pi_24250447
quote:
Je moet natuurlijk ook meenemen dat de schrijvers hiervan nog nooit zoiets als een machine hadden gezien, dus hoe beschrijf je dan zoiets.
Als het al een machine was, dat is slechts een aanname, en een onwaarschijnlijke.

Ik ben geen theoloog en weet de echte oorsprong van het stuk niet, maar het kan op vanalles slaan, lijkt me.
  dinsdag 28 december 2004 @ 08:52:03 #67
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_24250475
toch maar een tlp hier,

eens kijken wat er allemaal uitkomt,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  dinsdag 28 december 2004 @ 09:58:17 #68
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24251097
Ik ben al een tijdje niet meer naar zondagsschool geweest maar bij hemelvaart verliet Jezus deze aarde toch door op te stijgen in een wolk? Dat vind ik wel UFO achtig klinken
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24251114
Ik krijg een heel erg Erich von Däniken gevoel bij dit topic
pi_24251657
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 09:59 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Ik krijg een heel erg Erich von Däniken gevoel bij dit topic
Ja maar die roept bij alles dat het om buitenaardse wezens gaat.

Helaas vergeet hij nogal vaak dat er nog een hele geschiedenis aan voorafgaat. In het geval van de pyramides bijvoorbeeld waarvan de grootste volgens von Daniken met hulp van aliens is gebouwd vergeet hij dat in de eeuwen ervoor al begonnen was met het bouwen en langzaam vervolmaken van pyramides en dat de perfecte pyramide dus gewoon een gevolg is van eeuwenlang leren en uitproberen.

Hoorde nog wel een een goede uitspraak van een profesor in "critcal eye" van discovery die meldde dat het dit soort onderzoekers nogal ontbreekt aan fantasie, het vergt immers veel minder stappen om tot alliens te komen dan om te beredeneren om welke reden en hoe mensen dit gebouwd hebben. Ook vond hij dat het det aanhangers van de allien theorieen ontbrak aan vertrouwen in de mensheid want die had volgens hem regelmatig bewezen af en toe zeer geniale individueen voort te kunnen brengen. Maar goed dat wordt wel erg off-topic.
pi_24251677
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar die roept bij alles dat het om buitenaardse wezens gaat.
Jawel, en dus ook bij de Bijbelse verhalen. Vandaar mijn opmerking hier
  dinsdag 28 december 2004 @ 14:59:59 #72
17698 nappel
raar menneke..
pi_24256489
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar die roept bij alles dat het om buitenaardse wezens gaat.

Helaas vergeet hij nogal vaak dat er nog een hele geschiedenis aan voorafgaat. In het geval van de pyramides bijvoorbeeld waarvan de grootste volgens von Daniken met hulp van aliens is gebouwd vergeet hij dat in de eeuwen ervoor al begonnen was met het bouwen en langzaam vervolmaken van pyramides en dat de perfecte pyramide dus gewoon een gevolg is van eeuwenlang leren en uitproberen.

...
Maar je bent het er wel mee eens dat dezelfde piramiden 1000den jaren geleden voltooid zijn?
En dat betreffende piramide in verhouding precies het halfrond vd wereld weerspiegelt?
Dat betreffende piramide samen met 2 andere piramiden precies de gordel van Orion weergeeft?
Dat in betreffende piramide grafkisten zijn gevonden van leisteen uit 1 stuk, spiegelglad en haarscherpe hoeken.. iets wat wij met de modernste lasertechnieken niet nadoen..?

Paaseiland, Inca's en Maya's met hun beschavingen, en hoe heet dat eiland dat volledig kunstmatig is gemaakt met een soort van basaltblokken?

Ik zeg niet dat het aliens waren, maar door zulke bizarre feiten wil ik het zeker niet uitsluiten..
Maarja, zoals je zelf al zegt óf alles geloven, óf niets geloven is het makkelijkst...
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_24256697
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:59 schreef nappel het volgende:

[..]

Maar je bent het er wel mee eens dat dezelfde piramiden 1000den jaren geleden voltooid zijn?
Ja dat ze oud zijn klopt maar ze waren er niet opeens, daarvoor ligt er teveel bewijs er is een duidelijke evolutie te zien in de pyramidebouw.
quote:
En dat betreffende piramide in verhouding precies het halfrond vd wereld weerspiegelt?
Doel je nu op gematria? Zo ja, dit is een veel te discutabele methode.
quote:
Dat betreffende piramide samen met 2 andere piramiden precies de gordel van Orion weergeeft?
Daar lijkt het wel op maar is geen bewijs dat er aliens aan te pas kwamen.
quote:
Dat in betreffende piramide grafkisten zijn gevonden van leisteen uit 1 stuk, spiegelglad en haarscherpe hoeken.. iets wat wij met de modernste lasertechnieken niet nadoen..?
Dat is nu het leuke er blijven genoeg vragen en mysteries over. Maar daarom vond ik die uitspraak juist zo goed dat mensen die geloven dat dit invloeden zijn van aliens juist fantasieloos zijn zo goed. Het is namelijk veel makkelijker te beredeneren.

Er wordt trouwens de laatste tijd ook getwijfeld of de pyramides wel bedoeld waren als graf.
quote:
Paaseiland, Inca's en Maya's met hun beschavingen, en hoe heet dat eiland dat volledig kunstmatig is gemaakt met een soort van basaltblokken?

Ik zeg niet dat het aliens waren, maar door zulke bizarre feiten wil ik het zeker niet uitsluiten..
Maarja, zoals je zelf al zegt óf alles geloven, óf niets geloven is het makkelijkst...
Je kan ook niks uitsluiten maar door het te snel op aliens te gooien doe je de mens te kort. Zelfs in Europa is er bewijs genoeg te vinden dat de menselijke evolutie aardig wat golfbewegingen heeft gekent, de Romeinen bijvoorbeeld wisten al hoe ze cement moesten maken terwijl we dit pas sinds kort weer kunnen.
pi_24256790
quote:
Maar je bent het er wel mee eens dat dezelfde piramiden 1000den jaren geleden voltooid zijn?
En dat betreffende piramide in verhouding precies het halfrond vd wereld weerspiegelt?
Dat betreffende piramide samen met 2 andere piramiden precies de gordel van Orion weergeeft?
Dat in betreffende piramide grafkisten zijn gevonden van leisteen uit 1 stuk, spiegelglad en haarscherpe hoeken.. iets wat wij met de modernste lasertechnieken niet nadoen..?
De Egyptenaren hadden heel slimme, doch eenvoudige technieken om erg nauwkeurig de omtrek van de aardbol te berekenen, die ik al eens eerder in een topic hier heb beschreven (steek een stok in Memphis in de grond en een in de Sinai, neem wat aantekeningen bij de zonnewendes, bereken snijpunten en vergelijk). Overigens is je laatste opmerking wat overdreven, dat kunnen wij met de modernste lasertechnieken prima nadoen, zij hadden die technieken niet, maar waren wel uiterst gedreven en geraffineerd. Bovendien, zoals Chewie al zegt, vele eeuwen ervoor bouwden de Egyptenaren al Mastaba's (Piramide-achtige graftombes), en primitivere trappiramiden en gebogen piramiden

Zeggen dat ze hulp van aliens hebben gehad doet Imhotep omdraaien in zijn graf, dunkt mij.
pi_24256930
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:00 schreef iteejer het volgende:
Zo kun je alles wel aan een UFO toewijzen. Ons forum gaat over paranormale ervaringen, over mysterieuze zaken. Dit is geen van beide, dit is een volledig ongefundeerd 'hineininterpretieren'.
We willen hier toch wel een bepaald realiteitsgehalte. Vandaar een slotje

(Mirage, mail volgt. Heb nog geen tijd gehad..)

En weer heropend, op verzoek van Merlin. Het blijft een twijfelgeval in mijn ogen. Maar goed, de discussie an sich kan nog best interessant worden idd.
Najaaa is er een keer een TRU topic waarin ik me interesseer, lees ik jouw reactie :S :S
Hoezo 'zo kun je alles wel aan een ufo toewijzen'?? Man, die 9/11 complottheorieen, daar kun je ook wel een slot opgooien met het argument 'zo kun je voor elke gebeurtenis wel een complottheorie verzinnen'.
pi_24257912
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 16:42 schreef Redux het volgende:

[..]

Najaaa is er een keer een TRU topic waarin ik me interesseer, lees ik jouw reactie :S :S
Hoezo 'zo kun je alles wel aan een ufo toewijzen'?? Man, die 9/11 complottheorieen, daar kun je ook wel een slot opgooien met het argument 'zo kun je voor elke gebeurtenis wel een complottheorie verzinnen'.
Volledig mee eens, het verbaasde mij ook hogelijk.
Dat zgn. volledig ongefundeerd 'hineininterpretieren' waar iteejer het over heeft zie ik in zo'n beetje elk topic hier.

Met dit verschil, dat in dit topic TS geen bepaalde waarheid aan de man probeert te brengen, maar een mogelijke uitleg geeft die voer voor discussie is. Oftewel: gaat het er eens genuanceerd aan toe met een leuke theorie, maar dan komt er een modje bij die een van de weinige echt interessante en bediscussieerbare topics op slot wil gooien. Het is een beetje het probleem met TRU misschien: als een gedachte echt ergens op slaat hoort ie niet in TRU thuis zeker, want TRU is bedoeld voor zweverige onbegrijpelijke theorieën en niet voor zaken waarover iedereen kan meedenken en gissen hoe het in elkaar zou kunnen steken.

Gelukkig is het topic weer open gegaan; zelfs voor TRU is er hoop.
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 29 december 2004 @ 12:56:49 #77
17698 nappel
raar menneke..
pi_24274471
(in mijn vorige post bedoelde ik natuurlijk graniet ipv leisteen.. )

Jullie hebben natuurlijk wel gelijk dat je niet meteen de oorzaak bij buitenaardse intelligentie zoekt..

..maar sinds de mens bestaat worden er al 'vliegmachines' gezien in onze lucht (zoek maar eens op ufo en rotstekening..).
Gewaardeerde kunstenaars schilderden vliegende schotels op hun doeken.
Dat de enkele vreemde dingen die ik heb gezien -voor jullie- aan geheime, nieuwe technologie zijn toe te schrijven geloof ik wel;
maar ik denk niet dat USA in de oudheid of préhistorie al experimenteerde met allerlei vliegmaterieel...
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_24275485
quote:
Als ik kijk wat die vent allemaal te vertellen heeft dan klinkt het allemaal zeer indrukwekkend enzo, maar in me achterhoofd zegt er toch een stemmetje: "die vent lult maar wat!".

Tkomt allemaal nogal manipulatief over.. hoe betrouwbaar is die vent?!
pi_24281024
Jezus was gewoon een gast die voor 't goede opkwam. Net zoals er nu zoveel mensen iets goeds willen doen en dan doodgeschopt worden (zinloos geweld) werd hij aan een kruis gehangen.
Kennelijk vond men hem zo speciaal dat ze er een heel verhaal omheen hebben gemaakt wat natuurlijk flink geromantiseerd is. Later dacht men, heej via die religie kunnen we veel macht uitoefenen. En zo is het gegroeid.

Zou zo maar kunnen.
:) :D
  woensdag 29 december 2004 @ 18:53:52 #80
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24281068
Ja, jezus was een voorbeeld van een "zoon van de zon".

Net als Horus,Nammuz, Boeddha en nog vele andere grote helden in de oudheid.

Allen hadden ze 12 volgelingen, liepen ze over water, waren ze de zoon van god, en werden ze afgebeeldt met een Halo.. wat voor de zon staat, stierven ze en hadden een wederopstanding 3 dagen later.
De zon wordt in de lente afgebeeldt als een jonge man, in de zomer als een grote sterke man met lang blond haar.. in de herfst als een ouder wordende man, en dan op de kortste dag van het jaar, is hij als een oude man.. stervende.

Waarop hij 3 dagen later weer wederopstaat.

De Rabbijn Joshua Ben-Mirjam (Jezus) was niet zo speciaal, ook al was hij dan een goeie man! die alleen goeie dingen heeft gepredikt!

Niemand ooit gehoord wat de Da Vinci codering was in het schilderij?

[ Bericht 16% gewijzigd door ExtremeKnowledge op 29-12-2004 19:14:47 ]
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
pi_24281144
zoon van de zon. In feite zijn we dat allemaal. Om het leven mogelijk te maken hebben we toch echt de zon en de aarde nodig. Zo kan je dan de zon vader noemen en de aarde moeder...
:) :D
  woensdag 29 december 2004 @ 19:07:47 #82
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24281316
Daarom:)

Da Vinci schilderde ooit een mooi schilderij, van het laatste avondmaal.
Waarop hij de 12 volgelingen van Jezus afbeeldde.

Hij maakte dit echter een speciaal schilderij.

Zo deelde hij de 12 volgelingen van jezus in in 4 groepen, van 3 mensen.. wat stond voor de 4 jaargetijden.
Omdat jezus eigenlijk niets meer is als een oud symbool voor de zon ,(Dierenring, in 4 delen gesplitst met behulp van een kruis. in het midden de zon. Zo beeldde met dat af) beeldde hij hem hierop af met een halo achter zijnen hoofd.

Leonardo da vinci was een belangrijk vrijmetselaar, hij werd gefinancierd door de top van deze groepering.
Hierdoor kreeg hij de opdracht dit meesterwerk, van de volgelingen van de zon
(de luciferians/illuminati) te maken.

Er zitten nog wat andere .leuke geheimpjes in, maar daar moet je maar even naar zoeken is wel leuk tijdverdrijf
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
pi_24281437
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:47 schreef BIGGI het volgende:

[..]

Als ik kijk wat die vent allemaal te vertellen heeft dan klinkt het allemaal zeer indrukwekkend enzo, maar in me achterhoofd zegt er toch een stemmetje: "die vent lult maar wat!".

Tkomt allemaal nogal manipulatief over.. hoe betrouwbaar is die vent?!
Kijk Biggi, ik zeg je gewoon: ik vin mezelf nie al te on-intelligent. Dus deze vragen heb ik mezelf ook gesteld toen ik hem een jaar geleden leerde kennen. (niet waar: eerst heb ik opgezocht of deze man uberhaupt nog wel in leven was)

voordat ik hem leerde kennen, was er de ineens dringende vraag bij mij van wat deze wereld nou werkelijk is! Discovery deed me geloven dat we nog niet eens 1% weten van wat er in het verleden is gebeurt op deze aarde en ook belangrijk dit Universum.

Ik besloot toch wat boeken te gaan opzoeken in de betere boekwinkel om de vertellingen van Discovery er nog eens op detal na te lezen.

(tot voor kort hield ik me in het leven alleen maar bezig met: carriere maken, uitgaan, mannen&vrouwen versieren en geloven in het bijbelse boek die mij toch op bepaalde punten gingen wringen )
WAT schetst mijn verbazing: er zijn ook interessante boeken over geschiedenis amerikaanse politiek, Documentaires over occultisme&The Third Reich, politieke relaties en de vreemde relatie van Egypte en haar Pyramiden........etc. etc.

Dat er dus over alles eigenlijk veeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeeer bekend is dan men op TV doet geloven.

Maar ja, toch blijft het knagen heh als men ineens in boeken begint over symbolen & hun betekenis, sommige zelfs door Discovery voor documentaires aangehaald.

En dan vraag ik me na die kennis vergaring & voordat ik David Icke leer kennen, de vraag:

Waarom worden deze symbolen inderdaad eigenlijk gebruikt, en waarom zie je die symbolen ook terug in de plattergond van steden: PARIJS & LONDEN, bijvoorbeeld. WHY, WHY, WHY?

Sindsdien lees ik o.a. alle boeken die vertellen wat ook David Icke over deze wereld en haar politiek & geschiedenis vertelt.

En ik kan je vertellen het is behoorlijk *shocking*. Niet alleen veel overeenstemmingen maar ook gerelateerd aan hedendaagse gebeurtenissen, als het ware wij de bewijzen om ons heen zien.....

Dus of deze vent betrouwbaar is, is een vraag, waarvan je toch echt op zelf moet gaan naar het antwoord, wil je ook zeker zijn van je zaak.

  woensdag 29 december 2004 @ 19:16:40 #84
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24281519
David Icke is een genie. Meer zeg ik er niet over. Je komt het wel tegen, als je het verhaal kent.. en over straat loopt.
Of bedrijven als http://www.experian.nl ziet

David Icke haalt trouwens een groot deel van zijn informatie uit de Zulu cultuur.
Afgezien van zijn eigen vergelijkingen in oa eigen land.


Oh, Blackgirl.. interessant.

Wat betreft Washington, George Washington is bewezen een groot vrijmetselaar geweest... hij zat ook op een troon van goud.

Parijs: Lodewijk was de zonnekoning, (vrijmetselaars, remember)

Londen: Is het huidige middelpunt van de hedendaagse wereldregering. Ze vereren de "chitauli". Dat is de reden van het overmatige aantal Gargoyle-beelden in hun stad.
Ook in de oudheid was het dit al, Britannie is gesticht door de Venetiers.
De britse vlag staat nog op heeeeel erg oude beeldjes uit Italie:) Veel ouder dan Britannie.

De Venetiers/Romeinen waren ook deze vrijmetselaars, en al toen ze nog in het oude Babylon woonden, of in Egypte,hadden ze een gigantisch rijk.

Overal waar deze Zonne-god aanhangers kwamen leek het alsof er zich een gigantisch rijk omhoog beukte.

Sinds de oprichting van de ""nieuwe orde der vrijmetselaars", de eerste samenwerking tussen Amerikaanse staten.. zijn ze ook in control van Amerika.
George Washington.
Amerika lijkt zelfs behoorlijk geobsedeerd, kijken bijvoorbeeld naar hun bankbiljetten.
Ook is de naam Caucasians ENKEL IN AMERIKA voor de "blanke" man erg duidelijk.
De oorsprong zou dan ook op de Berg Caucasus liggen.. , volgens de Luficerian/vrijmetselaars-top religie

Illuminati betekent letterlijk Verlichtten, omdat alleen zij de kennis mogen dragen van hun oorsprong etc. ( omdat dan bewezen zou worden dat zij geen aangestelden door de goden waren, zoals de bevolking in de oudheid leek te geloven).

Uiteraard is de national reserve van Amerika nog wel in Europese handen.

PS: Hey als je interesse hebt, ga eens een willekeurig gerechtsgebouw binnen.. en vraag waarom ze een tegel voor hun deur hebben liggen met het zegel van de Vrijmetselaarsorde erop?.

[ Bericht 24% gewijzigd door ExtremeKnowledge op 29-12-2004 19:39:14 ]
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
pi_24283327
Wacht dat je hier van:



The Madonna and St John door Domenico Ghirlandaio

Wetenschapper: 'UFO's in oude schilderijen'
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_24283517
Close-up

1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
  woensdag 29 december 2004 @ 21:14:16 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_24283787
tis wel allemaal balkenende niveau hier hoor kwa hoe da ts het brengt., en zo nieuw is die *kijk* niet op de bijbal , zie de annunaki sites etc etc etc

daarnaast is de interpetatie ook wel heel erg logisch , dus wat word er lacherig over gedaan?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 29 december 2004 @ 21:28:31 #88
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24284093


Leonardo's "Laatste Avondmaal"
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
  woensdag 29 december 2004 @ 21:49:27 #89
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24284617
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
pi_24284957
Aha het laatste avondmaal ,let op onze perfecte brander, ze hebben me geprobeert uit te leggen dat dat een meneertje was die ze jezus noemen.

Jezus onze visica pisces, maw: de trinity van wortel 2 wortel 3 en wortel 5.

Is wel lachen he, die Brown of da vinci shit probeert de hele kluit te laten geloven dat het de bloedlijn van jezus en maria magdalena is.Wel nu kijk eens heel goed naar dat schilderij die dame links van socalled jezus, voor Herr perfectebrander rechts, is dat die maria magdalena waar die zo op was gesteld?

Lekkere liefde zeg! Maw zijn ze echt wel so close? NEE,NEE en nog eens NEE! Zie hoe die(leonardo) ze schildert! Er zit een ruimte tussen van hier tot Tokyo maw. woorden wat zie je?

Is het wel een dame? Denk na! Sommige zeggen dat het EA-Oannes(Johannes) is onze waterkoning die met water all over the universe smijt of het zijn lieve lust is ,sure!

Ea is enki onze watergod een van de twee broertjes janus, aha hier hebben we die twee weer en wat is de grondtoon van twee? Wel dat is de wortel 2 transformatie,het symbool van de ABN-Amro onze sponsors van onze goden zonen, ze zeggen dat het een jodenclup is! Denk godbeter het eens na.Jeetje mineetje zo moeilijk is het toch niet!

Die twee(maggi en je zus) maken de LETTER M en dat is de TRINITY!! Oh u ziet het weer niet? Roteer de M als de hoek van de metselaar negentig graden dus en wel rechts om en voila de 3 maar er is meer er is altijd meer de letter M is de DERTIENDE capice! Zo moeilijk is het toch niet!

Vandaar de IBM het geen HAL is en dan krijg je de hele ingeweide film van a space hupeldepup 2000 en nog wat. En weer hebben we het nakijken.

Is werkelijkheid niet prachtig?

[ Bericht 0% gewijzigd door dodeca op 29-12-2004 22:39:29 ]
pi_24285430
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:01 schreef dodeca het volgende:

Is werkelijkheid niet prachtig?
ik snap er geen HOL van!
pi_24286188
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:19 schreef Redux het volgende:

[..]

ik snap er geen HOL van!
Dat is nu juist het mooie, reguliere kennis is volstrekt ontoereikend om dit te begrijpen. Waar anderen wel gedachtensprongen wagen, zijn dit eerder intergalactische reizen.
pi_24286225
He redux om het nog ingewikkelder te maken. Water is een icosaheder en heeft als complementarieteit een dodecaheder.En die hangt in de zaal van de oude tweede kamer en is opgehangen door een kunstenaar die opdracht heeft gekregen door een zooitje vrijmetselaars die heeeeeeeeeeeeel veel weet van de clup "A A".

Leuk he "TWEEDE" kamer hetgeen weer de twee is en die heb een wortel en dat is de grondtoon van de broertjes JANUS en die heb weer een afgeleide clubje en die noemen zich johanieten orde.
pi_24286292
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:48 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat is nu juist het mooie, reguliere kennis is volstrekt ontoereikend om dit te begrijpen. Waar anderen wel gedachtensprongen wagen, zijn dit eerder intergalactische reizen.
quote:
He redux om het nog ingewikkelder te maken. Water is een icosaheder en heeft als complementarieteit een dodecaheder.En die hangt in de zaal van de oude tweede kamer en is opgehangen door een kunstenaar die opdracht heeft gekregen door een zooitje vrijmetselaars die heeeeeeeeeeeeel veel weet van de clup "A A".

Leuk he "TWEEDE" kamer hetgeen weer de twee is en die heb een wortel en dat is de grondtoon van de broertjes JANUS en die heb weer een afgeleide clubje en die noemen zich johanieten orde.
QED.

[ Bericht 6% gewijzigd door Johan_de_With op 29-12-2004 22:59:13 ]
  woensdag 29 december 2004 @ 22:53:08 #95
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_24286293
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:01 schreef dodeca het volgende:
verhaal
ik heb het nu 5x gelezen en snap hier werkelijk geen hol van
pi_24286533
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:19 schreef Redux het volgende:

ik snap er geen HOL van!
Ik ook niet echt meer .
Het ging toch oa over dat Jezus half buitenaards was, wat heeft de Tweede Kamer daar nou mee te maken Dodeca? .

Grappig van die schilderijen overigens.
  woensdag 29 december 2004 @ 23:29:39 #97
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24287342
Pretty Heavy Shit.
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
pi_24287579
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:50 schreef dodeca het volgende:
He redux om het nog ingewikkelder te maken. Water is een icosaheder en heeft als complementarieteit een dodecaheder.En die hangt in de zaal van de oude tweede kamer en is opgehangen door een kunstenaar die opdracht heeft gekregen door een zooitje vrijmetselaars die heeeeeeeeeeeeel veel weet van de clup "A A".

Leuk he "TWEEDE" kamer hetgeen weer de twee is en die heb een wortel en dat is de grondtoon van de broertjes JANUS en die heb weer een afgeleide clubje en die noemen zich johanieten orde.
Hierover heb ik net een heel topic volgeblaat, ik raad je aan het te lezen.
pi_24287711
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:37 schreef Speth het volgende:

Hierover heb ik net een heel topic volgeblaat, ik raad je aan het te lezen.
Volgens mij ben jij de kloon van Dodeca, om zo toch je gelijk te (kunnen) krijgen

En gelijk wat conspiracy op deze manier
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:21:24 #100
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_24345095
om eerlijk te zijn is dodeca de enige die hier wat nuttigs verteld.
tenzij ik soms even niks te doen heb
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')