abonnement Unibet Coolblue
pi_24154115
Ik dacht dat ik er wel overheen was....

ik las net dit topic Als eerste te plaatse bij een zwaar ongeluk... en nu zie ik toch alle beelden weer voor me, het is vergelijkbaar met het andere verhaal in grote lijnen...

Ik was dus met mijn vriendin een weekendje weg naar duitsland (ter hoogte van ludwigshafen) naar een pretpark daar (holiday park).
en we gaan rond 7uur savonds trg richting het hotel om nog een hapje te eten voordat we weer naar huis toe rijden. ik zie in me binnenspiegel terwijl ik van het parkeerterrein afrij een vw golf cabrio (zo'n oude vierkante) met 4 jongeren erin 2 meiden voorin en 2 gasten achterin, en die gasten zijn staand een beetje blij te doen op de achterbank, enfin je rijdt er hoogstend 10km/h dus maakt weinig uit.

Ik rij dus het parkeerterrein af en ga na rechts, en herinner mij dat ik naar links moet, dus ik draai de auto en ik zit nu achter die golf cabrio (en er zit nog een ford spacewagon tussen) we rijden daar dus over een provinciale weg (we gaan rond de 90 ipv 80) maar er komen de hele tijd propjes op me voorruit en dergelijke en het kwam zeker niet van die spacewagon, dus ik ga een beetje over de middelstippellijn rijden, om die golf in de gaten te houden, en wat zie ik tot mijn verbazing/schrik die 2 jongen zit gehurkt (of zoiets) op de achterbank en zijn idd propjes naar die ford aan het gooien (bleek dat het vrienden van elkaar zijn).

Omdat ik het het niet helemaal vertrouw blijf ik "half" rijden dat ik die golf in gaten kan houden, en opeens gaan die jongens zitten maar 1 van die jongens "gooit" zichzelf weer op de achterbank en ploft zo hard neer dat de auto uit balans raakt, en het meisje dat rijdt corrigeert helemaal verkeerd, waardoor de auto slingert en opeens overdwars glijdt en de berm in vliegt, die ongeveer 3 meter lager is (we reden dus op eeen soort van dijk) maar er stonden 10tallen bomen in de berm en het enige wat ik zie is dat er een boom heel hard beweegd.

Ik ben inmiddels zo hard mogelijk als ik kan aan het remmen, en toen ik bijna stil stond ben ik de auto uit gesprint. terwijl ik naar beneden de berm in sprong, zag ik 1 jongen liggen een paar meter vererop, maar ik ging eerst naar het wrak toe, aangezien ik die meisjes nog hoorde schreeuwen, nou wat ik zag zie je normaal alleen maar in films, die cabrio was helemaal verwrongen. het lukt me vrij snel om 1 meisje er uit te krijgen (het enige voordeel van een cabrio) de auto staat trouwens op zijn kant tegen een boom en om een boom heen. dat eerste meisje had helemaal nix jah overal glas op haar, maar geen verwondingen, toen het andere meisje (de bestuurder) zij is dus blijkbaar geraakt door het zijruitje want haar linker oor was ervan af.... ik breng die meisjes allebei naar boven naar de weg waar mijn vriendin ze opvangt, en ik ga weer trg naar de auto om die jongen die achterin zit uit de auto te halen, maar hij had dus blijkbaar zijn armen allebei gebroken en (bleek later) nog meer breuken te hebben, ik heb hem gelukkig wel uit de auto gekregen en inmiddels was die vriend vanuit die spacewagon er ook ( hij was flauwgevallen) en hebben we hem bovem gelegd ook.

Toen ging ik naar die jongen die uit de auto was geslingerd, en tegen een boom was aangevlogen, nou dat is nog erger dan horrofilms...hij lag op zijn rug in een stuiptrek positiete bewegen er kwam overal bloed uit zijn gezicht, uit zijn neus, mond, ogen en zelfs zijn oren, hij had geen tand meer in zijn mond, en grote scheur in zjin voorhoofd, waardoor zijn schedel bloot lag, het enige wat ik ooit op een ehbo begin heb gehad, is dat hij zijn tong kan inslikken. dus ik heb zijn tong rechtgehouden en een stokje in zijn mond gedaan, maar het enige wat hij deed was een beetje kreunen, inmiddels waren alle hulpdiensten ingeligd en was de politie inmiddels gearriveerd, die niet wisten wat ze zagen en met een misselijk gevoel zich omdraaiden en boven bij weg bleven om de rest op te vangen. inmiddels was die vriend van die spacewagon nu ook bij mij en die jongen (ik was nog steeds in me eentje) en hij wees me erop dat zijn arm die op zijn buik lag heel vreemd aan het bewegen was, dus ik draai zo rustig mogelijk zijn arm om, en schrok nog harder dan ik al eerder deed, zijn huid was gewoon in reepjes van zijn arm af, en ik zag allebei zijn botten (ellepijp en nog 1) ook bloot liggen en zijn arm was helemaal wit uitgeslagen .
op dat moment kwamen gelukkig de ambulancebroeders eraan, die het van ons overnamen, we moesten wel blijven helpen totdat de traumahelikopter erwas (infuus en dergelijke vasthouden). nou toen de traumaheli erwas en die mensen het van ons overnamen "mochten" wij helemaal weg we konden nu nix meer doen en kon ik naar boven.

Toen was ik weer in een film beland overal politiewagens ambulance's brandweer wagens en dergelijke en een heli op de plaats waar mijn auto stond (had de brandweer blijkbaar al weg gehaald) de politie ving mij toen boven op en ik moest een verklaring afleggen over wat er gebeurd was. ik kreeg toen ook adresgegevens, en toen mocht ik naar huis toe.

Huis... wat was dat toen ver weg, je bent een km of 500 van huis maar je wilt er binnen 5 minuten zijn, onmogelijk ik zag mijn vriendin toen ook staan die bij de meisjes van het ongeluk nog was, en ik stond daar met bebloede handen.... ik ben toen naar een benzine station gereden (heb geen idee meer hoe) en heb daar mijn handen gewassen en getankt (ik reed in eerste instantie gewoon weg, zonder te betalen totdat mijn vriendin dat zei) naja alsnog betaald en excuses aangeboden en paar pakjes peuken gehaald, en toen richting huis.... normaal rijd ik wel flink door gangetje of 150 op de autobahn, maar ik zag alleen de streepjes nog maar van de scheidingshelften van de wegstroken en ben met een constand gangetje van 100 naar huis gereden (voor mijn gevoel ging ik 200 )..

thuis aangekomen (en toen werden de emoties teveel, had me ma en zusje inmiddels aan de tel gehad en gezegd dat ik door redenen later was...) en toen me zusje dus vroeg wat er was zakte ik in mekaar, toen drong pas door wat ik had gezien en wat er op mijn netvlies stond... veel pepraat in die periode erna, nog contact opgenomen met die agent. en 1 meisje had inderdaad niks, het andere meisje was de oorschelp? (zo heet het) kwijt maar voor de rest was ze okee, en die andere jongen had inderdaad zijn armen gebroken, 3 ribben en zijn neus, maar ook hij zou er fysiek weer bovenop komen, maar die jongen die er het slechts aan toe was, was in coma geraakt, en zijn verwondingen waren dusdaning (schedelbreuk, zwaar hersenletsel, zijn arm was niet meer te redden en dergelijke) dat hij is overleden 3 dagen later, terwijl je zo fucking veel hebt geprobeerd, ik heb toen het adres en telefoonnummer gekregen van 1 van die meisjes van die agent, omdat die meisjes hadden gevraagd wie die hollander nou was?... maar heb nog steeds geen contact opgenomen.. nog steeds durf ik niet ofzo... (en dit is gebeurd eind augustus)....

het heeft mezelf wel veranderd...ik durg gelukkig wel weer met 100% achter het stuur te gaan (ik was dus bang dat ik dat niet durfde...)

martin.
namaste
  donderdag 23 december 2004 @ 10:05:03 #2
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_24154176
Respect, ik weet wat je doormaakt. Klasse van je echt waar.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:06:32 #3
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24154195
ik vind je ook een toppertje!
fok you ja!
  donderdag 23 december 2004 @ 10:08:01 #4
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24154221
Heftig, kan alleen maar respect voor je hebben!
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_24154254
Daar wordt je stil van...
Het enige wat ik je nog zou willen meegeven is toch contact op te nemen met dat meisje, als zij ook aangegeven heeft dat te willen. Evt. samen met je vriendin. Het kan je zeker helpen alles een plaats te geven en beter te verwerken.

Sterkte
pi_24154261
Martin echt onwijs knap/moedig wat je hebt gedaan.

Zo zie je maar dat stoer doen voor je vrienden altijd desastreus is. Dit mede gezien het aantal ongelukken dat in het weekende gebeurd met hoge snelheid.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:17:15 #7
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24154343
Djies gozer wat een verhaal.

Maar wel supergoed wat je gedaan hebt
pi_24154351
Stille helden genoeg in Nederland gelukkig. Ik zou die Duitse meid een bellen of een brief sturen ik denk dat dat voor jullie beiden wel eens goed zou kunnen zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_24154378
Wow. Nou idd heel veel respect voor jou! Ik hoop dat ik in zo'n situatie ook zo kalm kan blijven.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_24154380
Tjonge Martin, wat een verhaal. Ik hoop dat je er ooit bovenop komt man!
Dus.
pi_24154381
goed dat je je ervaring op deze manier deelt.. hier kunnen mensen iets van leren
wat een klotegebeurtenis !
Soms is het leven, met al zijn diversiteit enzo... gewoon een bitch.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:22:43 #12
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_24154409
Jeutje. Ik weet deels wat je doormaakt: mijn beste vriend is (op twaalfjarige leeftijd ) voor mijn ogen gestorven aan een hartaanval. Je probeert, je probeert, maar uiteindelijk sta je machteloos...

Sterkte!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_24154424
Damn, dat is heftig. Ik kan me absoluut niet voorstellen hoe het is om zoiets mee te maken, maar niets dan respect voor je handelen.

Ik denk dat ik contact zou opnemen met dat meisje, gewoon om dingen af te kunnen ronden... maar goed zoals ik al zei ik weet niet wat je hebt doorgemaakt, dus jij kan er heel anders over denken.
XBox gamertag:NLGoliath
  donderdag 23 december 2004 @ 10:27:49 #14
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_24154477
goede aktie echt super, er zouden vele gewoon doorgereden zijn.

Mischien toch goed als je nog met dat meisje contact opneemt, denk wel dat ze je wilt bedanken voor alles wat je daar gedaan hebt.
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_24154592
Shit happens. Maar ik geloof echt dat je het allerbeste gedaan hebt!! Zijn maar weinig gasten die dit doen of kunnen doen. Respect man!
Ja het verwerken ervan is behoorlijk pittig. Ik kan het me voorstellen. Maar je moet je zelf voor houden dat je het maximale gedaan heb. En dat het niet je fout is geweest.
Veel over praten . En mocht je de kans hebben. Bezoek dan de slachtoffers die het wel overleefd hebben nog een keer. Dat is voor hen prettig, maar ook voor jou. Denk in het begin heel moeilijk. Maar als je er geweest bent lucht dat heel erg op.
pi_24154653
wow heftig! Werd al bijna misselijk toen ik je verhaal las!
Echt super van je om die mensen zo te hebben geholpen.
Hoop dat je er snel weer boven opkomt!
pi_24154723
Zo stond ik es een keer voor het stoplicht met m'n brommertje. Naast me stond ook een brommertje.
Alle 4 fietserstoplichten werden tegelijk groen (toen moesten brommers nog op het fietspad). Komt er een Gilera van rechts met een gast die toch een dikke 200kg was. Brommer naast me rijdt door en de tientonner rijdt door.
Dikke gast valt, kan uiteraard z'n val niet breken en stuitert met z'n hoofd op het asfalt. Ik er meteen naartoe rennen, zie ik dat er een oog uitligt. . Bloed uit de neus, oren, mond....ranzig. Dus ik kijk of ie nog leeft en dat deed ie (later niet meer) en vervolgens zag ik een meter verderop een glazen oog liggen. Het duurde even voordat ik doorhad dat het dus een nepoog was.

Daar hou je ook wel even iets aan over.

Groetjes,

Günther.

[ Bericht 0% gewijzigd door Günther op 23-12-2004 10:52:21 ]
oh, you touch my tralala,
mm my ding ding dong.
pi_24154760
  donderdag 23 december 2004 @ 10:50:23 #19
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24154819
Jeetje Dulk, wat heftig...

Wel goed dat je meteen bent gaan helpen, zou niet iedereen doen.

Ik denk ook dat het verstandig is om contact te zoeken. Kan jullie allemaal helpen bij de verwerking.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 23 december 2004 @ 11:00:30 #20
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24154965
respect !!!!!!!!
Direkt handelen, dat zouden meer mensen moeten doen....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 23 december 2004 @ 11:13:07 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24155157
Mijn god... wat een verhaal zeg!
Diep respect voor je handelen... En ik kan me idd heel goed voorstellen dat je het niet zomaar vergeet...
***
pi_24155187
Echt goed van je!!! Inderdaad zou ik contact opnemen met dat duitse meisje. Alleen had het nog erger kunnen aflopen want op provinciale wegen in Duitsland mag je namelijk 100.
pi_24155200
Dude, jij bent een held man!
Respect!!!!!!
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
  donderdag 23 december 2004 @ 11:31:50 #24
92655 Ferdi81
omdat............
pi_24155425
bizar zeg, zeker bewondering voor je !!!!
pi_24155435
Ontzettend bewonderingswaardig dat je zo adequaat optrad.
En toch zal ik niet de enige zijn die dagelijks in het verkeer mensen zulke dingen toewenst omdat ze zich gedragen als mongolen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')