abonnement Unibet Coolblue
pi_24103736
Ik besef net dat als ik ongefocused naar m'n beeldscherm kijk (dus in de verte starend) ik ze ook zie! Het zijn er echt veel en ze bewegen alle kanten op. Ze lijken kleiner dan wanneer ik in de lucht staar, maar dat komt denk ik door perceptie. Omdat je naar je beeldscherm kijkt (welliswaar ongefocust) denken je hersenen dat die dingen zich daar bevinden en lijken ze dus kleiner dan wanneer je in de lucht kijkt, waar dingen die klein lijken best groot kunnen zijn.

Ik weet nog steeds niet wat het is, ik heb ook nooit een wetenschappelijke verklaring gehoord of gelezen van wat het nou eigenlijk is. Ik weet in ieder geval dat je ze ziet als je in de verte staart. Wanner je oog (lens) dus volledig in rust is en dat iedereen ze wel eens ziet.
  maandag 20 december 2004 @ 16:43:52 #52
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24103883
Als het zich verplaatst als je er op wil focussen geeft aan dat het in je oog zit. Ik heb dat ook wel inderdaad. Wat het precies is weet ik ook niet.
  maandag 20 december 2004 @ 19:43:10 #53
92009 kitkat
Have a break...
pi_24107175
Ja, ik zag het nu ook toen ik in de bus zat en naar wat bomen keek (dus niet tegen een effen kleur oppervlak). Ook zie ik het als ik staar naar mijn scherm.
Ik betwijfel echt of het in je oog zit alhoewel ik hier geen verklaring voor heb!
Wie is daar....
  donderdag 23 december 2004 @ 01:17:40 #54
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_24151521
Jep ik zie ze ook. Ik vind ook dat het moleculen zijn
....in de donkere nacht.
pi_24165026
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:00 schreef Natalie het volgende:
Sweetygirl en kitkat, hebben jullie op zo'n moment ook tranende of natte ogen?
Nee, niet dat ik weet. En ook niet bij anderen (en/of bij haar toen) opgemerkt of al over gehad.

Ik denk dus echt niet dat het vuiltjes zijn. Misschien ook wel niet omdat ik (en/of anderen, misschien hebben dit nog meer?) er wat bij voelen. De sfeer is en/of lijkt gelijk anders.

Baaj Guardian beschrijft het ook wel zoals ik het een beetje heb ervaren.
En de laatste tijd (paar dagen, vooral gisteren), zie ik ze weer letterlijk en figuurlijk vliegen (om maar even de spot met mezelf te drijven). En het lijkt wel of de mensen die dichtbij me staan ik nu (nog meer) meeneem. Daar kom ik, al dan niet in een ander topic misschien nog op terug, maar er gebeuren of er zijn weer wat rare dingen gebeurd. En dit keer overduidelijk (en gelukkig ergens, maar dan nog..) dus niet alleen bij mezelf. De 'nuchtere' mensen overkomen het nu ook. Te bizar eigenlijk een beetje gewoon. Het blijft soms maar vager (of is het onwerkelijker) worden.

En eigenlijk begin ik steeds meer te 'geloven', een onwijs gevoel weer (waar anderen misschien weinig aan hebben even, of er zijn meerdere mensen) dat het aan het overgaan is, dat dit, deze ogenschijnlijke wereld, niet het enige is. Dat er meer is, en dat we meer beginnen te zien, steeds meer (ervan).

Pfff.. ok, hoezo klinkt dit zweverig.
Naja dan nog en so be it. Het zijn misschien etappes, en ergens hopelijk misschien, dus dan valt het ook wel weer mee, maargoed dan nog.
  donderdag 23 december 2004 @ 21:16:53 #56
92009 kitkat
Have a break...
pi_24166592
Hey Sweetgirly, klinkt helemaal niet zweverig hoor. 'Onze' wereld kan niet het enigste zijn wat er is, daar ben ik van overtuigd!
Ik heb trouwens ook geen tranende of natte ogen als ik ze zie, ik lette er gister niet eens op en zag het ineens weer toen ik een tentamen zat te maken!
Maar wat je zei over die sfeer, voel jij je dan anders als je het ziet? Voel je dat de sfeer veranderd? Dat heb ik nl niet gevoeld, misschien moet ik daar wat meer opletten...
Wie is daar....
pi_24167618
quote:
Op donderdag 23 december 2004 21:16 schreef kitkat het volgende:
Hey Sweetgirly, klinkt helemaal niet zweverig hoor. 'Onze' wereld kan niet het enigste zijn wat er is, daar ben ik van overtuigd!
, ja ik ook wel (zeg ik nog vrij zachtjes nu, kun je nagaan ).
En het hoeft zeker niet inderdaad. En dat komt soms weer oh zo naar voren.
quote:
Ik heb trouwens ook geen tranende of natte ogen als ik ze zie, ik lette er gister niet eens op en zag het ineens weer toen ik een tentamen zat te maken!
Precies, ben je er niet mee bezig, kan het nog komen .
Klinkt ook weer ver gezocht waarschijnlijk, dan hoe het gewoon kan gaan en/of gaat vaak.
quote:
Maar wat je zei over die sfeer, voel jij je dan anders als je het ziet? Voel je dat de sfeer veranderd? Dat heb ik nl niet gevoeld, misschien moet ik daar wat meer opletten...
Ja, ik voel de sfeer (meestal, misschien zelfs altijd wel) veranderen dan.
En dan gebeurt het en/of dat soort dingen dan ook. Ik wil er wel iets over kwijt. Ik had het gister en vannacht weer. Maja, het balen is wel, dat ik of dat het ook zoveel andere dingen kan betekenen en/of mee gemoeid zijn.

Zal het proberen kort te omschrijven, en hopelijk vind je het niet erg, omdat het misschien ook wat afwijkt en/of andere dingen erbij (kunnen) komen. Zo moeilijk vind ik dat soms, ik zou bij wijze van al niet weten waar ik het onder moet brengen, laat staan waar een topic over moet openen.

Goed, zo met typen op schrift zal het vast weer erger overkomen dan het is misschien. Ik doe een poging. Ik voelde gisteravond en vannacht het al wat. Ik had visite, en afwisselend zag ik ze dus weer vliegen . In het begin vond ik het niet zo leuk, he verdorrie-gevoel even. Naja, af en toe wat flitsjes. Op een gegeven moment voelde ik me ook bekeken, en daar zag ik ook iets bij, een soort vierkant leek het wel, alsof er iets was (daarmee of kon daarmee), naja 'lamaar weer-gevoel' toen. Licht ging ook nog even, en ik heb het vermoeden een paar keer, van zacht naar harder. Wat ons beiden opviel.

Uiteindelijk naar bed. Onderdrukt gevoel misschien wat, want achteraf voelde de sfeer dus zo al aan, maar niet of weinig aandacht aan besteed of althans geprobeerd. Licht uit, nachtlampje al in gedaan (ook omdat ik het eerst zo erg had). En jawel hoor, daar begon het weer helemaal. Goed, ik werd dus bang, mede omdat mijn slaapkamerdeur als een gek tekeer ging. Door de wind, ok, was duidelijk. Maargoed, ik zag dus weer wat dingen voorbij zoefen, flitsen noem ik het maar even. En vooral de sfeer voelde weer zo anders aan, waar ik overigens vandaag ook 'last' van had. Maar niet echt last, want voelde en voel me supergoed juist, maar wel vaag dat gevoel dus ergens.

Goed, dingen die ik zelf even in verband ga brengen.
Vriend, de visite, die bleef pitten kreeg opeens, nuchter type ook, een soort beeld in zijn hoofd, een vorm met bliksem erin. Tja, dacht ik gelijk, had paar dagen te voren een nogal vreemde droom gehad, met mij en hem erin, wat oa en op het eind over bliksem ging. Te bizarre droom ergens gewoon. Ik voelde me ook vrij bang, ondanks dat hij er was en zei: 'ik bescherm je wel, etc', kon het gevoel niet wegnemen echt. Daarop zei hij later weer: 'ik heb nergens last van, ik zie alleen maar mooie vormen en kleurtjes als ik mijn ogen dicht doe'.

Voor de duidelijkheid, hij is iemand die zijn dromen nooit of erg zelden weet, laat staan beelden ziet. En op een gegeven moment, schrikt hij nog en zegt: 'ik zag soort 4 flitsen'. Naja, gedurende ben ik toch in slaap gevallen, op een gegeven moment had ik (weer) zoiets van hoe je het ook in de gaten probeert en wilt houden: 'ogen dicht maar en proberen te slapen'. Uiteindelijk gelukt.

Wat mij van dit alles een beetje zorgen baart en/of zelfs mijn 'naja, het zal allemaal wel weer'-gevoel beetje teniet deed, want er kwam weer wat bij ..was,

Vandaag ik 's middags naar mijn ouders toe. Zegt mijn broer gelijk vrij snel. 'Ik heb vannacht over je gedroomd'. Ik kwam gillend en heel angstig zijn slaapkamer in met de woorden: 'er zit een geest op mijn slaapkamer, een ouwe, enge man'. ja, te hilarisch.. I know. Toen ik vroeg: 'en toen', zei mijn broer: 'toen schrok ik wakker'. Ik voor de zekerheid mijn broer nog wat meer over hemzelf uitgehoord, hij is dus vrij (of erg zelfs) sceptisch en nuchter, ik vroeg oa of hij weet als hij droomt en/of hij ze, al dan niet vaak, onthoudt. Nee dus, was zijn antwoord. Naja, toen vertelde ik over dat ik gister zo bang was en wel een bepaald gevoel had en/of ideeën die (helaas soms) door mijn hoofd schoten. Maja, mijn nuchtere broer kennende, vond hij het op een gegeven moment ook wel prima en we hebben het zomaar gelaten, ik meer voor hem, hoe het was. En ik weet het ook allemaal niet.

Naja, beetje raar verteld misschien.
Sorry, dat ik het hier even kwijt moest en/of wou.
Ik weet het niet met die verbanden, er zit misschien verschil in wat betreft die spikkels, moleculen, energie, misschien ook niet.
  donderdag 23 december 2004 @ 22:08:04 #58
92009 kitkat
Have a break...
pi_24167951
quote:
Op donderdag 23 december 2004 21:56 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

, ja ik ook wel (zeg ik nog vrij zachtjes nu, kun je nagaan ).
En het hoeft zeker niet inderdaad. En dat komt soms weer oh zo naar voren.
[..]

Precies, ben je er niet mee bezig, kan het nog komen .
Klinkt ook weer ver gezocht waarschijnlijk, dan hoe het gewoon kan gaan en/of gaat vaak.
[..]

Ja, ik voel de sfeer (meestal, misschien zelfs altijd wel) veranderen dan.
En dan gebeurt het en/of dat soort dingen dan ook. Ik wil er wel iets over kwijt. Ik had het gister en vannacht weer. Maja, het balen is wel, dat ik of dat het ook zoveel andere dingen kan betekenen en/of mee gemoeid zijn.

Zal het proberen kort te omschrijven, en hopelijk vind je het niet erg, omdat het misschien ook wat afwijkt en/of andere dingen erbij (kunnen) komen. Zo moeilijk vind ik dat soms, ik zou bij wijze van al niet weten waar ik het onder moet brengen, laat staan waar een topic over moet openen.

Goed, zo met typen op schrift zal het vast weer erger overkomen dan het is misschien. Ik doe een poging. Ik voelde gisteravond en vannacht het al wat. Ik had visite, en afwisselend zag ik ze dus weer vliegen . In het begin vond ik het niet zo leuk, he verdorrie-gevoel even. Naja, af en toe wat flitsjes. Op een gegeven moment voelde ik me ook bekeken, en daar zag ik ook iets bij, een soort vierkant leek het wel, alsof er iets was (daarmee of kon daarmee), naja 'lamaar weer-gevoel' toen. Licht ging ook nog even, en ik heb het vermoeden een paar keer, van zacht naar harder. Wat ons beiden opviel.

Uiteindelijk naar bed. Onderdrukt gevoel misschien wat, want achteraf voelde de sfeer dus zo al aan, maar niet of weinig aandacht aan besteed of althans geprobeerd. Licht uit, nachtlampje al in gedaan (ook omdat ik het eerst zo erg had). En jawel hoor, daar begon het weer helemaal. Goed, ik werd dus bang, mede omdat mijn slaapkamerdeur als een gek tekeer ging. Door de wind, ok, was duidelijk. Maargoed, ik zag dus weer wat dingen voorbij zoefen, flitsen noem ik het maar even. En vooral de sfeer voelde weer zo anders aan, waar ik overigens vandaag ook 'last' van had. Maar niet echt last, want voelde en voel me supergoed juist, maar wel vaag dat gevoel dus ergens.

Goed, dingen die ik zelf even in verband ga brengen.
Vriend, de visite, die bleef pitten kreeg opeens, nuchter type ook, een soort beeld in zijn hoofd, een vorm met bliksem erin. Tja, dacht ik gelijk, had paar dagen te voren een nogal vreemde droom gehad, met mij en hem erin, wat oa en op het eind over bliksem ging. Te bizarre droom ergens gewoon. Ik voelde me ook vrij bang, ondanks dat hij er was en zei: 'ik bescherm je wel, etc', kon het gevoel niet wegnemen echt. Daarop zei hij later weer: 'ik heb nergens last van, ik zie alleen maar mooie vormen en kleurtjes als ik mijn ogen dicht doe'.

Voor de duidelijkheid, hij is iemand die zijn dromen nooit of erg zelden weet, laat staan beelden ziet. En op een gegeven moment, schrikt hij nog en zegt: 'ik zag soort 4 flitsen'. Naja, gedurende ben ik toch in slaap gevallen, op een gegeven moment had ik (weer) zoiets van hoe je het ook in de gaten probeert en wilt houden: 'ogen dicht maar en proberen te slapen'. Uiteindelijk gelukt.

Wat mij van dit alles een beetje zorgen baart en/of zelfs mijn 'naja, het zal allemaal wel weer'-gevoel beetje teniet deed, want er kwam weer wat bij ..was,

Vandaag ik 's middags naar mijn ouders toe. Zegt mijn broer gelijk vrij snel. 'Ik heb vannacht over je gedroomd'. Ik kwam gillend en heel angstig zijn slaapkamer in met de woorden: 'er zit een geest op mijn slaapkamer, een ouwe, enge man'. ja, te hilarisch.. I know. Toen ik vroeg: 'en toen', zei mijn broer: 'toen schrok ik wakker'. Ik voor de zekerheid mijn broer nog wat meer over hemzelf uitgehoord, hij is dus vrij (of erg zelfs) sceptisch en nuchter, ik vroeg oa of hij weet als hij droomt en/of hij ze, al dan niet vaak, onthoudt. Nee dus, was zijn antwoord. Naja, toen vertelde ik over dat ik gister zo bang was en wel een bepaald gevoel had en/of ideeën die (helaas soms) door mijn hoofd schoten. Maja, mijn nuchtere broer kennende, vond hij het op een gegeven moment ook wel prima en we hebben het zomaar gelaten, ik meer voor hem, hoe het was. En ik weet het ook allemaal niet.

Naja, beetje raar verteld misschien.
Sorry, dat ik het hier even kwijt moest en/of wou.
Ik weet het niet met die verbanden, er zit misschien verschil in wat betreft die spikkels, moleculen, energie, misschien ook niet.
Wow wat heftig zeg! Goed dat je het met ons deelt iig! Je hebt het een paar keer over dingen die voorbij flitsen, bedoel je hiermee de bewegende lichtbolletjes waar we het al eerder over hebben gehad? Vind het een erg interessant verhaal en denk dat sommige mensen meer ontvankelijk zijn voor dit soort dingen. Soms lig ik in bed en heb ik ook weleens het gevoel bekeken te te worden, maar zo heftig als jou verhaal met flitsen enzo heb ik nooit meegemaakt en/of gezien. Wel erg typisch dat jouw vriend, die zo nuchter is, dat ook allemaal zo beleefde!
Wie is daar....
pi_24168621
Om even terug te komen op die bewegende deeltjes in je gezichtsveld, zijn dat geen "mouches volantes"? Ik heb ze ook weleens en heb daar eens wat info over opgezocht een tijd terug alweer en dit was de meest logische verklaring:


--------------------------------------------------------------------------------
Mouches volantes worden ook wel zwevers genoemd, of in het engels floaters. Het zijn fijne vezeltjes of vetbolletjes in het glasachtig lichaam (corpus vitreum) van het oog. Ze zorgen ervoor dat het glasvocht vertroebelt waardoor de lichtstralen die in het oog vallen verstoord worden. Dat geeft vlekjes in het gezichtsveld.

Mouches volantes zijn zichtbaar als zwevende zwarte draadjes, vliegjes of spinnetjes, vooral tegen een heldere achtergrond zoals een blauwe lucht. Ze zitten op een vaste plek in het gezichtsveld en bewegen mee als men hoofd of ogen beweegt. Ze komen vooral op oudere leeftijd bij mensen die bijziend zijn. Het is een onschuldig verschijnsel en wordt meestal niet behandeld tenzij iemand er heel veel last van heeft.

Bron: Gezondheidsplein.

Geen idee of jullie je hierin herkennen, maar dit was het eerste wat in me opkwam toen ik dit topic las

@sweetgirly: het kippevel kroop bij jouw verhaal vrij dik over mijn lichaam.......omg
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_24168936
quote:
Op donderdag 23 december 2004 22:08 schreef kitkat het volgende:

Wow wat heftig zeg!
Mwah, valt wel mee .
Dingen ebben vaak weer wat weg, al hoop ik dat ik het vannacht niet weer krijg en/of komt/ heb en/of er anders niet bangig van word. En soms kom het weer terug en dan tja, is het wel weer (vrij) hetzelfde gevoel.
quote:
Goed dat je het met ons deelt iig! Je hebt het een paar keer over dingen die voorbij flitsen, bedoel je hiermee de bewegende lichtbolletjes waar we het al eerder over hebben gehad?
Gelukkig vind je het niet erg.
Het waren of leken niet de 'moleculen' die ik heb gezien bij helder, blauwe lucht. Maar dat kan ook een verschil in dag/nacht, en/of gewoon dus licht zijn. Dit is meer een drukkere 'aanwezigheid' van uhh..ja ook soort bolletjes, spikkeltjes. Ik heb ze eerder, drukker gehad, vannacht ging het dus meer gepaard met wat flitsjes enzo en wat snelle beweginkjes van de ene naar de andere kant. En soms wat kleur erbij. Weet niet of het zelfde was, misschien kunnen er wel meerdere dingen tegelijk 'aanwezig' zijn, dat dacht ik ook nog later. Gezellige boel zo .
quote:
Vind het een erg interessant verhaal en denk dat sommige mensen meer ontvankelijk zijn voor dit soort dingen. Soms lig ik in bed en heb ik ook weleens het gevoel bekeken te te worden, maar zo heftig als jou verhaal met flitsen enzo heb ik nooit meegemaakt en/of gezien. Wel erg typisch dat jouw vriend, die zo nuchter is, dat ook allemaal zo beleefde!
Ja, vond het zelf weer wat vaag allemaal.
Hij bleef ook goed nuchter wat dat betreft, al zag ik hem ook aardig af en toe wat beangstigend en/of bedenkelijk toch bepaalde kanten uit kijken. Ik maakte het er met mijn bange gepoep natuurlijk niet beter op . Maar ik deed wel mijn best om hem niet bang te maken en heb niet alles gezegd wat ik voelde enzo. Dat soort dingen zijn dan wel soms weer frustrerend wat dat betreft. Net als met dat ik mezelf bekeken voelde (was weer in de huiskamer), met dat soort vierkant, heb ik ook maar niet gezegd. Sommige dingen vielen hem ook op, dat tegelijk met dat licht. Maja, dat kan dan weer toeval zijn en/of foutje van dat electra.

Het enige zijn die dingetjes zoals spikkeltjes dus enzo, gevoel van drukte (al dan niet aanwezigheid van iets) wat ik erbij krijg, of dat positief of negatief is en/of alles hetzelfde is, misschien het één wel, het ander weer niet, zou ook nog kunnen, weet ik niet. Probeer het wel te peilen. En ik heb het gevoel ook dat de weersomstandigheden en/of bepaalde tijd ofzo er ook wat mee te maken heeft . Vond het ook toevallig dat het weer, weer wat anders was, veranderd leek. Naja, zo kan me soms zelf van alles te binnen schieten, het valt wat op dan, tegelijk enzo.

naja goed

[ Bericht 1% gewijzigd door sweetgirly op 23-12-2004 22:52:51 ]
pi_24169429
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:19 schreef kitkat het volgende:
Hallo allemaal,
De eerste keer dat ik hier post, heb even een vraagje voor jullie.
Misschien dat er al meerdere topics over dit onderwerp zijn maar kon ze zo snel niet vinden.
Ik zal mijn vraag proberen uit te leggen. Als ik mij concentreer op een wit vlak of op een heldere blauwe hemel door mijn raam zie ik duidelijk allemaal witte bolletjes bewegen. Ik kan er niet rechtstreeks naar kijken, daarvoor schieten ze te snel weg. Ze bewegen allemaal erg snel langs elkaar, het lijkt wel op hoe moleculen in een gas bewegen alleen wat langzamer natuurlijk.
Is dit nu echt energie of zitten die bolletjes gewoon in het plasma van je oog?
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik ben opticien: wat jij 'ziet' klinkt als een mengsel van vuiltjes en traanvocht op je hoornvlies. Die zie je inderdaad niet door er rechtstreeks naar te kijken want het zit óp je oog, dus je kan er niet náár kijken, maar omdat het op je oog zit, zie je ze toch.

Sorry to bust your bubble.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24169468
quote:
Op donderdag 23 december 2004 22:33 schreef Morwen het volgende:

Mouches volantes worden ook wel zwevers genoemd, of in het engels floaters. Het zijn fijne vezeltjes of vetbolletjes in het glasachtig lichaam (corpus vitreum) van het oog. Ze zorgen ervoor dat het glasvocht vertroebelt waardoor de lichtstralen die in het oog vallen verstoord worden. Dat geeft vlekjes in het gezichtsveld.
Ach, misschien moet ik gewoon wel een bril hebben dan.
Of zodrekt zie ik alles dan nog beter .
quote:
@sweetgirly: het kippevel kroop bij jouw verhaal vrij dik over mijn lichaam.......omg
Ja, ik vond en vind het ook niet zo prettig aan de ene kant.
Ik had mezelf juist opgepept enzo en er geprobeerd geen aandacht meer aan te schenken, tenminste je kan jezelf wel gek gaan lopen maken, maar dat schiet ook niet op. En ik voelde me gewoon opeens top, voelde me zeer (of nog beter) juist vandaag. Maarja, dan kom je bij je ouders en vertelt je broer dat even . Dat was wel even minder. En ik weet ook echt niet wat ik ervan moet denken: ben ik uitgetreden, heb ik in mijn angst om bescherming gevraagd, weet mijn onbewuste wel degelijk wat het (oa) is geweest en dat zo in mijn broers droom tot uiting gebracht en/of te kennen gegeven etc? Allemaal gedachtes.

Naja, goed, was maar even iets wat er weer was gebeurd.
Ben blij dat ik het hier even heb kunnen bespreken. Voor de rest niks, ga ik gewoon slapen zodrekt, en ergens merk ik wel juist dat je (een mens) soms idd aardig sterk in je schoentjes moet staan. Eigenlijk ging me dat vannacht ook best goed af, ik laat me niet zo kennen. Word ook steeds wat minder angstig hierin eigenlijk of meer dat ik het laat gaan of gewoon zoiets heb van 'jaja, ok'. Althans, het laat gaan, ik heb wel zoiets van 'hee' natuurlijk. Maar zoals ik al zei, laat ik me niet kennen, sommige dingen gebeuren misschien gewoon en kan je weinig aan doen en/of veranderen. En dan kan ik wel gaan bangerikken, wat ik dus ook best kan en gebeurt soms, zoals gisteren even, maar dat maakt het alleen maar moeilijker denk ik.

dus hup zet ik mijn schouders er weer onder, en ik zie wel , letterlijk en figuurlijk
pi_24169490
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat zijn stofjes/bugs in je oog... Als ej er te veel ziet: bezoek een opticien
et voilà
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24169658
quote:
Op donderdag 23 december 2004 23:09 schreef Blessed het volgende:

et voilà
Ik ben opzich wel voor, opticien bezoeken.
Ga binnenkort wel even langs, al is het alleen maar om al dan niet iets misschien weer weg te kunnen strepen.

maja dan nog , zeg maar niks
pi_24169726
quote:
Op donderdag 23 december 2004 23:15 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ik ben opzich wel voor, opticien bezoeken.
Ga binnenkort wel even langs, al is het alleen maar om al dan niet iets misschien weer weg te kunnen strepen.

maja dan nog , zeg maar niks
Pas op, voor je het weet hebben ze je een bril aangesmeerd
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24169908
@sweetgirly: En gelijk heb je! Ophoepelen met dat gezemel middenin de nacht. Ik heb weleens letterlijk geroepen: Ja, nou weet ik het wel En Hopla, het hield op. Gewoon ff op je strepen gaan staan al is het maar om jezelf even flink dapper te voelen

Enne, die bril......mmmmmm. Ik heb die bewegende deeltjes eik alleen als ik heel snel omhoog kom of keihard moet hoesten tijdens een zware verkoudheid. Maar goed, misschien heb jij er vaker last van en dan zou je eens langs de opticien kunnen gaan. Ik wil liever niet aan een bril (weet nu al dat mij dat net zo irriteert als oorbellen, ringen, armbanden, halskettingen etc. etc.)
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_24170281
quote:
Op donderdag 23 december 2004 23:18 schreef Blessed het volgende:

Pas op, voor je het weet hebben ze je een bril aangesmeerd
Hehe..ja zo corrupt zijn ze misschien ook nog wel

heb het een keer eerder gedaan trouwens, was gratis en vond het wel grappig om te weten of mijn ogen goed waren, toen waren ze (nog) goed iig
quote:
Op donderdag 23 december 2004 23:25 schreef Morwen het volgende:
@sweetgirly: En gelijk heb je! Ophoepelen met dat gezemel middenin de nacht. Ik heb weleens letterlijk geroepen: Ja, nou weet ik het wel En Hopla, het hield op. Gewoon ff op je strepen gaan staan al is het maar om jezelf even flink dapper te voelen
Ja, dat vind ik dus ook.
Vooral dat: 'nou weet ik het wel' .. hehe, want dat heb ik dus ook nog gezegd vannacht: 'ja, nou weet ik het wel hoor'. En kwam er behoorlijk goed uit eigenlijk. Vriend dacht ook .
quote:
Enne, die bril......mmmmmm. Ik heb die bewegende deeltjes eik alleen als ik heel snel omhoog kom of keihard moet hoesten tijdens een zware verkoudheid. Maar goed, misschien heb jij er vaker last van en dan zou je eens langs de opticien kunnen gaan. Ik wil liever niet aan een bril (weet nu al dat mij dat net zo irriteert als oorbellen, ringen, armbanden, halskettingen etc. etc.)
Het maakt mij opzich niet zoveel uit.
Al heb ik het idee dat ik eigenlijk niet kippig ben ofzo eerlijk gezegd . In het donker zie ik bijv. ook (juist) altijd alles, maar ja op een gegeven moment wen je aan de donkerte, heeft iedereen wel. Zie er alleen soms spikkeltjes bij enzo. Maargoed, zodrekt durven jullie niet meer te slapen door mij.

En nou ik nog zo, en ik sliep net zo heerlijk de laatste tijd .
Vervelende geesten of whatever ook, volgens mij vervelen ze zich soms gewoon een beetje ofzo, maar ja kunnen ze mij niet laten pitten dan .
pi_24201692
Ik kan niet zo heel goed zin in het donker. Zelfs met mijn bril op zie ik nog niet zoveel. Eerlijk gezegd ben ik zelf een beetje bang in het donker
Toen ik jonger was, wilde ik nog wel eens kleuren zien. En dan niet zo zeer als 'vaste substanties' maar meer als een soort van kleurige mist. Héél licht van kleur. Het bewoog verder ook niet echt, het was er gewoon.
Eigenlijk was ik het glad vergeten tot ik bovenstaande tekst van sweetgirly las.
Heb het -zover ik me kan herinneren- al niet meer gezien sinds ik verhuisd ben. Weet ook niet wat het was. Wellicht gewoon het maanlicht dat door mijn gordijnen scheen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:17:52 #69
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_24204637
nee het is geen vuilthje op het oog , het is levend licht , kan niet uit leggen , iig neit beter dan ik al heb gedaan , vuiltjes op het oog is BULLSHIT.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_24206206
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:19 schreef kitkat het volgende:
Hallo allemaal,
De eerste keer dat ik hier post, heb even een vraagje voor jullie.
Misschien dat er al meerdere topics over dit onderwerp zijn maar kon ze zo snel niet vinden.
Ik zal mijn vraag proberen uit te leggen. Als ik mij concentreer op een wit vlak of op een heldere blauwe hemel door mijn raam zie ik duidelijk allemaal witte bolletjes bewegen. Ik kan er niet rechtstreeks naar kijken, daarvoor schieten ze te snel weg. Ze bewegen allemaal erg snel langs elkaar, het lijkt wel op hoe moleculen in een gas bewegen alleen wat langzamer natuurlijk.
Is dit nu echt energie of zitten die bolletjes gewoon in het plasma van je oog?
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
In je oog zit geen plasma voor zover ik weet. Hoe kom je daarbij?

Energie kan je niet zien, hoewel sommige mensen een neurale verbinding tussen verschillende zintuigen hebben (geluiden kunnen proeven of zien, beelden kunnen proeven, etc...) geldt dit niet voor energie, bovendien zou het dan ook op andere voorwerpen moeten slaan (die niet egaal zijn, zoals een blauwe lucht of een wit vlak). Als ik lang naar een bepaald oppervlak kijk zie ik ook wel een lichte 'achtergrondstraling', ik vermoed dat dit te maken heeft met de bloedsomloop in je oog, of de snelheid waarmee je hersenen de beelden verwerken. Ook als je naar andere dingen kijkt zie je dit wel, maar doordat de normale beelden die je oog doorstuurt meer contrast bevatten dan een blauwe lucht of witte muur vallen ze veel minder op. Ook kan het een optische illusie zijn veroorzaakt door je hersenen, aangezien je zegt dat de bolletjes verdwijnen zodra je er direct naar kijkt:



Het is in ieder geval geen energie, dat kan ik je verzekeren.
quote:
nee het is geen vuilthje op het oog , het is levend licht , kan niet uit leggen , iig neit beter dan ik al heb gedaan , vuiltjes op het oog is BULLSHIT.
Dit klinkt inderdaad heel aannemelijk

[ Bericht 6% gewijzigd door Speth op 26-12-2004 13:24:16 ]
pi_24209354
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:17 schreef BaajGuardian het volgende:
nee het is geen vuilthje op het oog , het is levend licht , kan niet uit leggen , iig neit beter dan ik al heb gedaan , vuiltjes op het oog is BULLSHIT.
Levend licht....dat is zoiets als een foton dat bier drinkt?
-
pi_24210727
Ik zie weer teveel reacties van ik-heb-het-niet of -ik-zeg-lekker-niet-dat-ik-het-heb want-degenen-die-het-wel-hebben-zijn-gestoord en als-ik-dat-zeg-ben-ik-heel-stoer



www.textbookofbacteriology.net
van iedereen die nu gaat zeggen dat er geen enkele bacterie bestaat die je met het blote oog kan zien verwacht ik persoonlijk een krat pils


hier lijkt het alsnog wel n klein beetje op wat ik ziet, soms, als ik buiten ben, n korte tijd of urenlang, en dan naar de lucht kijk (alleen zonder dat paarse, en niet helemaal vol)
-
pi_24211920
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:42 schreef mechatronics het volgende:
van iedereen die nu gaat zeggen dat er geen enkele bacterie bestaat die je met het blote oog kan zien verwacht ik persoonlijk een krat pils
Waar slaat dat nou weer op? Je kùnt geen bacteriën zien met het blote oog!
pi_24214877
En dat leuke plaatje is echt geen ware grootte, hoor
Als ik zulke dingen rond zie kruipen, dan noem ik het meestal regenwormen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_24216182
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:46 schreef P-Style het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op? Je kùnt geen bacteriën zien met het blote oog!
ik wou graag beginnen met n kratje heineken
quote:
Thiomargarita namibiensis , dat wil zeggen "zwavel parel van Namibia" is de tot op heden grootste bacterie. Dit organismen werd aangetroffen op de bodem van de oceaan voor de kust van Namibia in Africa. T. namibiensis is bolvormig en bereikt een grootte van circa 1 millimeter, iets kleiner dan een fruitvliegje.
bron : http://www.euronet.nl/users/warnar/biotechnologie2.htm

dan nog zie je het niet zoals op het plaatje, ik zal vnaaf als ik wat meer tijd heb, mijn visie wel uittekenen
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:19 schreef Natalie het volgende:
En dat leuke plaatje is echt geen ware grootte, hoor
Als ik zulke dingen rond zie kruipen, dan noem ik het meestal regenwormen.
ja hey! zo debiel ben ik nou ook weer niet hoor!
-
pi_24216711
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:58 schreef mechatronics het volgende:
ik wou graag beginnen met n kratje heineken

bron : http://www.euronet.nl/users/warnar/biotechnologie2.htm
Oké... jij wint! 1mm is wel freaking groot voor een bacterie! Maar een bacterie die op de bodem van de oceaan leeft, zul je niet gauw tegenkomen denk ik.
pi_24217757
Voor we geheel offtopic dwalen. Het ging over die witte puntjes die sommige mensen zien.
Ik neem aan dat het geen thiomargarita namibiensis is
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_24217881
nou, ik zie geen witte puntjes, maar meer sliertjes, met daar weer bolletjes aan,
zoals ik zei, ik ben nu half aan het leren, straks online toets >> !! << en dan daarna teken ik wel uit wat ik PRECIES zie
-
pi_24219178
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:47 schreef mechatronics het volgende:
nou, ik zie geen witte puntjes, maar meer sliertjes, met daar weer bolletjes aan,
zoals ik zei, ik ben nu half aan het leren, straks online toets >> !! << en dan daarna teken ik wel uit wat ik PRECIES zie
succes met leren
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24220067
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:47 schreef mechatronics het volgende:
nou, ik zie geen witte puntjes, maar meer sliertjes, met daar weer bolletjes aan...
Die omschijving komt overeen met wat ik zie en wat anderen beschijven in deze topic. Ik ben nog steeds benieuwd naar wat het eigenlijk is, maar vind het een beetje jammer dat deze topic in truth staat, want ik ben eigenlijk meer opzoek naar een wetenschappelijke verklaring in plaats van "energie"
pi_24220133
Mja, dat zie ik ook wel es. En die bolletjes gaan dan gestaag heen en weer, als een soort zeepbelletjes. Maar dat is geen "energie" hoor. En al helemaal geen levend licht. Ik denk dat je zo allemaal wel van die frappante dingetjes kunt opmerken.
-
  woensdag 29 december 2004 @ 11:48:48 #82
92009 kitkat
Have a break...
pi_24273349
quote:
In je oog zit geen plasma voor zover ik weet. Hoe kom je daarbij?
Ik bedoel gewoon het vocht dat voor je oog of in oogbol zit...(het licht weerkaatst immers aan de binnenkant van je oog)
quote:
bovendien zou het dan ook op andere voorwerpen moeten slaan (die niet egaal zijn, zoals een blauwe lucht of een wit vlak).
In een eerdere post schreef ik datik het ook zag op een niet-effen vlak of voorwerp
quote:
Ook kan het een optische illusie zijn veroorzaakt door je hersenen, aangezien je zegt dat de bolletjes verdwijnen zodra je er direct naar kijkt:
De bolletjes verdwijnen niet maar ze 'springen' alleen een andere kant op, je kan er dus echt een beetje mee spelen bij wijze van spreken!
Wie is daar....
  woensdag 29 december 2004 @ 11:55:34 #83
92009 kitkat
Have a break...
pi_24273465
quote:
Op zondag 26 december 2004 17:13 schreef P-Style het volgende:

[..]

Die omschijving komt overeen met wat ik zie en wat anderen beschijven in deze topic. Ik ben nog steeds benieuwd naar wat het eigenlijk is, maar vind het een beetje jammer dat deze topic in truth staat, want ik ben eigenlijk meer opzoek naar een wetenschappelijke verklaring in plaats van "energie"
Waarom moet alles weer wetenschappelijk verklaard worden , en al helemaal iets wat jij blijkbaar niet ziet, het gaat hier niet om sliertjes en is duidelijk niet wat ik en een aantal andere mensen bedoelen en waar dit topic dus over gaat.
Ik vind het helemaal top dat iedereen mee denkt en een verklaring probeert te vinden maar even voor de duidelijkheid, het gaat hier echt niet om bacterien of vuil op je oog zoals verschillende mensen al steeds proberen duidelijk te maken !
Wie is daar....
  woensdag 29 december 2004 @ 12:02:06 #84
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24273554
Ik zal als ik vanmiddag tijd heb, even een variant van dit topic in WFL posten. Ik ben ook wel benieuwd wat het nu echt is en kan hier verder gediscussierd worden over wat de niet-wetenschappelijke verklaring zou moeten zijn.
pi_24338127
Ik zie ze overigens niet alleen op effen vlakken, maar ook ook willekeurig als ik rondkijk.
Laatst ook toen ik in de badkamer stond en naar de (open) kast keek.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_24340447
ok, een hele slechte paint schets, maar nu kan je de je zien hoe ik het proportioneel ziet

ik ben idd benieuwd hoe er in WFL op gereageerd wordt, en ik ben er nog steeds niet uit wat het is.
Vuil? iets met een lichtbreking? zoals n haartje voor je oog (van je kapsel) zwevend, ook groot opgeblazen wordt? maar dat dan met vuil is? en hoe ziet het dan met wegkijken? ik weet het eerlijk waar niet.
trouwens, niet altijd dat ik het zo ziet hoor, vaak als ik me gewoon niet focus, mn ogen ontspan, dan, soms...
-
  maandag 3 januari 2005 @ 19:16:48 #87
92009 kitkat
Have a break...
pi_24377059
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:03 schreef mechatronics het volgende:
ok, een hele slechte paint schets, maar nu kan je de je zien hoe ik het proportioneel ziet
[afbeelding]
ik ben idd benieuwd hoe er in WFL op gereageerd wordt, en ik ben er nog steeds niet uit wat het is.
Vuil? iets met een lichtbreking? zoals n haartje voor je oog (van je kapsel) zwevend, ook groot opgeblazen wordt? maar dat dan met vuil is? en hoe ziet het dan met wegkijken? ik weet het eerlijk waar niet.
trouwens, niet altijd dat ik het zo ziet hoor, vaak als ik me gewoon niet focus, mn ogen ontspan, dan, soms...
Goed dat je het ff tekent, maar dat is denk ik wat anders dan de lichtbolletjes die ik bedoel in de OP. Dit lijkt toch wat meer in de buurt van vuil te komen. Wat betreft de lichtbolletjes heb ik in het andere topic van iemand vernomen dat het weleens om orgonen kan gaan, wat door sommige mensen als levensenergie word omschreven, ik kan er helaas niet veel op internet over vinden....vrees dat dit toch een lange zoektocht wordt.
Wie is daar....
  woensdag 5 januari 2005 @ 01:06:05 #88
44118 srblackbird
Google is handig!
pi_24402981
quote:
Op donderdag 23 december 2004 22:33 schreef Morwen het volgende:
Om even terug te komen op die bewegende deeltjes in je gezichtsveld, zijn dat geen "mouches volantes"? Ik heb ze ook weleens en heb daar eens wat info over opgezocht een tijd terug alweer en dit was de meest logische verklaring:


--------------------------------------------------------------------------------
Mouches volantes worden ook wel zwevers genoemd, of in het engels floaters. Het zijn fijne vezeltjes of vetbolletjes in het glasachtig lichaam (corpus vitreum) van het oog. Ze zorgen ervoor dat het glasvocht vertroebelt waardoor de lichtstralen die in het oog vallen verstoord worden. Dat geeft vlekjes in het gezichtsveld.

Mouches volantes zijn zichtbaar als zwevende zwarte draadjes, vliegjes of spinnetjes, vooral tegen een heldere achtergrond zoals een blauwe lucht. Ze zitten op een vaste plek in het gezichtsveld en bewegen mee als men hoofd of ogen beweegt. Ze komen vooral op oudere leeftijd bij mensen die bijziend zijn. Het is een onschuldig verschijnsel en wordt meestal niet behandeld tenzij iemand er heel veel last van heeft.

Bron: Gezondheidsplein.

Geen idee of jullie je hierin herkennen, maar dit was het eerste wat in me opkwam toen ik dit topic las
Ik las een week geleden een boekje bij de slechte:

Kijk naar een witte muur, of naar een blauwe hemer, en je zult na van loop van tijd van de vreemde vormpjes zien. ( sliertje en dergelijke)

De verklaring is vrij simpel:
In je oog zit vloeistof ( doorzichig ).
Aan de binnenkant van je oog zitten hele kleine bloedvaten om je te voorzien van zuurstog ed.
soms raakt er een los en 'zweeft'dan door je oog. dat zie je......
Jumps from perfectly good airplanes.
Dear aunt, let's set so double the killer delete select all
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:44:17 #89
92009 kitkat
Have a break...
pi_24410480
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 01:06 schreef srblackbird het volgende:

[..]

Ik las een week geleden een boekje bij de slechte:

Kijk naar een witte muur, of naar een blauwe hemer, en je zult na van loop van tijd van de vreemde vormpjes zien. ( sliertje en dergelijke)

De verklaring is vrij simpel:
In je oog zit vloeistof ( doorzichig ).
Aan de binnenkant van je oog zitten hele kleine bloedvaten om je te voorzien van zuurstog ed.
soms raakt er een los en 'zweeft'dan door je oog. dat zie je......
Het zijn geen sliertjes en het zijn er zeker meer als 1...
Wie is daar....
pi_24410697
Ik heb dat ook. Als je naar een blauwe lucht kijkt of een witte muur en je kijkt eigenlijk ongefocussed kan je die puntjes zien. Het zijn bacterien die op je oogbollen leven. Ze zwemmen daar als het ware in het rond. Ze zien er uit als lichte puntjes. Soms lijken ze ook een soort kerntje te hebben. Je kan inderdaad nooit 1 zo'n puntje is goed bestuderen omdat het inderdaad lijkt dat ze constant erlangs gaan. Maarja als je beseft hoe klein zo'n bacterie is en hoe erg je het uitvergroot. Je kan het in ieder geval testen door zo te kijken en je toch te proberen te focussen op de positie van die puntjes, knipper dan eens met je ogen en je ziet daarna dat de puntjes ineens anders liggen. Niet allemaal want ze zijn zo klein dat het meestal niet eens uitmaakt of je knippert. Maar het is dus geen energie. Gewoon bacterien die door je oogvocht zwemmen op je oogbol.
pi_24410737
En over dat om elkaar heendraaien. Bacterien bewegen zich in veel gevallen voort doordat ze als een wiel om hu as draaien. Ze gebruiken ook vaak mekaar om zich voort te bewegen. Een soort over elkaar heen lopen op microscopisch niveau zeg maar

Dit is een vrij snelle beweging en meestal chaotische rondjes afgewisseld met schommelingen
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:46:42 #92
92009 kitkat
Have a break...
pi_24418153
Hoe kom je hieraan als ik vragen mag?
Wie is daar....
pi_24418416
Hoe je aan die bacterien komt?

Je hele lichaam zit er vol mee van binnen en van buiten. Je kan wassen en douchen wat je wilt, maar die bacterien haal je er niet af. Is dat wat je bedoeld?
pi_24426152
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:01 schreef Darksoulz het volgende:
Hoe je aan die bacterien komt?

Je hele lichaam zit er vol mee van binnen en van buiten. Je kan wassen en douchen wat je wilt, maar die bacterien haal je er niet af. Is dat wat je bedoeld?
Ik denk dat 'ie bedoelT: Hoe kom je aan die info? Is het wetenschappelijk aangetoont dat wat je ziet bacteriën zijn? Heb je een bron?
pi_24428027
Ik heb geen directe bronnen behalve dat het vrij algemeen bekend is dat ieder mens miljoenen bacterien in en op het lichaam heeft zitten, dus ook op je oogbol. Ik weet hoe bacterien eruit kunnen zien aangezien toen ik nog klein was dit heel interessant vond. En wat ik zie zijn bijna onmiskenbaar bacterien of ander soort eencellige diertjes. Er zal vast ook vuil tussenzitten. Een beetje logisch redeneren kom je ook al een heel end mee zonder gelijk maar overal wetenschappelijke onderzoeken te moeten doen.
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:11:47 #96
92009 kitkat
Have a break...
pi_24429002
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 09:57 schreef Darksoulz het volgende:
Ik heb geen directe bronnen behalve dat het vrij algemeen bekend is dat ieder mens miljoenen bacterien in en op het lichaam heeft zitten, dus ook op je oogbol. Ik weet hoe bacterien eruit kunnen zien aangezien toen ik nog klein was dit heel interessant vond. En wat ik zie zijn bijna onmiskenbaar bacterien of ander soort eencellige diertjes. Er zal vast ook vuil tussenzitten. Een beetje logisch redeneren kom je ook al een heel end mee zonder gelijk maar overal wetenschappelijke onderzoeken te moeten doen.
Volgens mij is het ook vrij algemeen bekend dat een mens geen bacterieen kan zien
Wie is daar....
pi_24430102
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:11 schreef kitkat het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook vrij algemeen bekend dat een mens geen bacterieen kan zien
Ik zal het eens navragen. Ik snap inderdaad dat als ik naar bijvoorbeeld mijn arm kijk ik geen bacterien kan zien. Maar omdat ze recht op de lens van je oog zitten en dezelfde kenmerken vertonen als eencelligen nam ik aan (zonder bron) dat dit zo zou kunnen zijn. Ik nam aan dat er dan een soort van vergrotende werking zou zijn. Dus zodoende kwam ik op deze verklaring.
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:36:40 #98
108269 Siem83
Stone Island Wetog
pi_24430512
Iedereen heeft dat

ik denk dat t eiwit is en vuil in je ogen.

ik denk dat omdat men eiwit in zijn ogen heb zitten. Als ik na me raam kijk zie ik t ook al
( mijn kamer is op zolder dus ik zie mteen een grote witte wolk voor me.)

M. v. gr. siem
  donderdag 6 januari 2005 @ 18:59:46 #99
80512 El_Bartos
ghans tholl enzo
pi_24436903
Het is zonlicht dat weerkaatst op stofdeeltjes.

Ik heb dit eens gehad tijdens een examen op een warme dag. Ik zat aan een raam en de zon scheen binnen. Maar als ik recht op mijn blad keek (niet schuin dus) zag ik ook allemaal kleine lichtflitsjes die in alle richtingen bewogen, maar als ik schuin keek zag ik dat het gewoon stof was
--|||&lt;&gt; [BAG] &lt;&gt;|||--
--|||&lt;&gt; KLIK HIER NIET (of toch) &lt;&gt;|||--
pi_24940901
Ik zie ook van alles, mnaar ben er van overtuigd dat dit gewoon iets in mn ogen of in mn hersenen is.

-mouches volantes/ floaters: doorzichtige belletjes (soms in groepje samengeklonterd) en een enkel zwart/ doorzichtig vlekje/sliertje. Deze zie ik vooral bij licht (vooral als een zonnestraal recht in mn oog schijnt of op mn zonnebril breekt, dat je ze dan in die straal ziet) of heldere achtergronden. Ik zie ze tegenwoordig als ik buiten loop bijna altijd. Ze zweven en als je je ogen beweegt zweven ze weer met je ogen mee en beginnen dan opnieuw aan hun afdeling. (beetje).

-sneeuwgordijn. Te vergelijken met het sneeuwbeeld bij testbeeld op TV als je een zender niet kunt ontvangen. Dit zie ik vooral in het schemer/ donker maar ook op heldere achtergronden.
T zit over mn hele beeld dus niet als mouches volantes, maar als t ergens in mn omgeving donkerder is dan op een andere plek zie ik ze dus vooral daar en minder waar het in mn omgeving wel licht is.

-wegschietende gekleurde spikkels. Deze zie ik vooral als ik naar de lucht kijk.

-zwart/ wit bewegend vlak. Zie ik vooral als bij daglicht of fel licht, bijv als ik op het strand loop en in de verte wil kijken.

-blauwe vlekjes. Zijn ineens in beeld en dan vaak ook meteen weer weg, soms blijven ze wat langer.

-blauwe spikkels. Ala een blauw glittertje wat ergens ligt daar lijkt het wel op. Ik zie ze sinds een paar weken sinds ik een soort oogmigraine heb gehad. Zie ze vooral op plekken waar ik me op focus dus als ik naar iemand gezicht kijk zit daar die spikkel op degenes neus bijv of hele gezicht.
T kan soms ook iets andere kleur dan blauw zijn. Heel irritant overal die blauwe spikkels en vlekjes.

alleen voor de mouches volantes is een oogheelkundige verklaring gegeven by the way maar dat wil m.i. nog niet zeggen dat de rest dan maar ingebeeld is of paranormale waarnemeningen zouden zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')