abonnement Unibet Coolblue
pi_24022934
vorig topic:

[Project] t0n's 5th gen Honda Civic

Ik ben t0n, heb 'n Honda Civic eg4 uit '92.

Hier wat specs van de auto:

Car:
Type: Civic EG4
Bouwjaar: '92

Engine Mods:
- Engine (d15b2 swap @ 212.000km voor één met 42500km)
- Ram-Air intake

Suspension Adjustments:
- 60/40 lowering springs

Brake Adjustments:
- 5dot1 brake fluid

Exteriour Mods:
- Shaved (logo) hood
- 15" velgies
- OBX zijknippers
- 3e remlicht
- "m2 Cup" spiegels
- Tenzo R type 2 carbon exhaust
- Kat vervanger (test pipe)
- Renault Laguna frontlip
- Amber sidemarkers
- Blackhousing headlights
- Dark gunmetal painted rimms

In Car Entertainment:
- JVC Chameleon KDLX30-r headunit
- Kenwood Compo-set 13"
- Magnat Stratos 693 6x9"
- JL Audio w0 bass-speaker 12"
- Sony Xplod 350 amp

Upcoming:
- DVD in car awaiting delivery

Heb heel veel plannen nog met de auto, wil goede audio / dvd instalalatie er inbouwen.. Achterbank er uit... Audio moet er wel uit te halen zijn, want ik ga ook sprinten met de auto.

Het motorblok wordt niet vervangen, echter komt er wel 'n turbo op. Dit zal voor de zomer hopelijk nog gaan geschieden.

Recente foto's:









En zo was de auto toen ik hem kocht:

pi_24022971
heb je die motorkap van de sloop?
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24022989
Nee, die heb ik gekocht, en gespoten.

maar dit had je kunnen weten... apekop
pi_24023014
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:11 schreef t0n het volgende:
Nee, die heb ik gekocht, en gespoten.

maar dit had je kunnen weten... apekop
sorry,
Ik vind de laatste foto het mooist.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24023682
sprinten met een civic??
te veel fatf gekeken?
Heb je ooit wel eens een high-powered (500+ pks) voorwiel aangedreven sprintwagen gezien?

Een vriend van me met een MR2 turbo met een ruime 220pk op de wielen heeft een Golf VR6 met ruim 320pk op de wielen zoek gereden met de simpele reden dat die MR2 wel weg kwam en die golf z`n aandelen in rubber aan het opvoeren was
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_24023760
mad-matt, ik heb niet te veel naar the fasst gekeken hoor..

Civic's zijn uiterst snel, omdat de power to weight ratio erg laag is, kijk maar naar 'n vti.. haal daar het intrieur uit, scheelt je bijna 75 tot 100 kilo... dan weegt de auto nog maar zo'n kleine 1000 kg, daar 160 pk (of meer) op... nou, reken maar dat het hard gaat.

Vooral met turbo, en mijn auto weeg 914 kg, daar gaat ook het intrieur uit... komtie op zo'n 860kg... dan als mijn turbo setup lekker loopt, kom ik op de 150/160 pk...

Slicks er op, en gaan op de 200/400 mtr, reken maar dattie goed van z'n plek komt.

Ik wil niet achterlijk serieus sprinten, zoals iemand bij Streetlegalhonda (waar ik lid van ben) die heeft zo'n 400pk, in 'n 900 kg auto... die gaat hard... erg hard...
  vrijdag 17 december 2004 @ 00:06:00 #7
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_24026117
t0n heb je ook een auto hiernaast om kilometers mee te maken of doet de Honda ook deze dienst?
pi_24026712
Pfft, er zijn zat filmpjes van voorwielaangedreven autootjes die corvette's en ferrari's strontrijden die wel meer dan 320 pk van die golf hebben. Dus het kan mak-ke-lijk!

En t0n, kun je mij precies uitleggen hoe die koplampen verschillen van de originele? Behalve de knippers? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar

Owja en ff je banden schoonmaken he !
(Y)
  vrijdag 17 december 2004 @ 00:45:55 #9
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_24027049
bij een rolling start heeft een voorwielaangedreven auto meer kans. Een 4wd heeft minder kans bij een rolling start omdat hij meer vermogen verliest in de overbrenging aangezien er 4 wielen aangedreven moeten worden ipv 2. Maar dit is allemaal theoretisch. Zodra jij een auto goed afsteld valt deze redenatie weer in het niets.
  vrijdag 17 december 2004 @ 00:50:02 #10
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_24027165
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:45 schreef pwnd het volgende:
bij een rolling start heeft een voorwielaangedreven auto meer kans. Een 4wd heeft minder kans bij een rolling start omdat hij meer vermogen verliest in de overbrenging aangezien er 4 wielen aangedreven moeten worden ipv 2. Maar dit is allemaal theoretisch. Zodra jij een auto goed afsteld valt deze redenatie weer in het niets.
Maar over het algemeen trekt een 4WD tot een bepaalde snelheid sneller op omdat hij de kracht beter op het wegdek over kan brengen, immers 2x zoveel oppervlak
pi_24027253


Ton, succes met de verbouwing. Ken je maar van 1 meeting.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_24028044
weheh kijk em staan tussen de op0ls
(Y)
pi_24028605
Leuke auto
pi_24029579
Respect voor je werk, maar dit is toch geen project?
Uiterlijk beetje veranderen en ander motorblok... nou dat gebeurd bij de gemiddelde schade auto ook, en daar zie ik ook geen 10 topics over?
  vrijdag 17 december 2004 @ 08:24:03 #15
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24029700
is dit dan een gemiddelde schadeauto ? Hij probeert toch zijn auto op een dusdanige manier te veranderen dat het veel geld en tijd kost en dat als hobby, daarbij kan je spreken van een project lijkt me. Misschien snap je het woord project niet ofzo, moet je maar eens in de van dale kijken.
pi_24029751
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:06 schreef pwnd het volgende:
t0n heb je ook een auto hiernaast om kilometers mee te maken of doet de Honda ook deze dienst?
Nee, de Honda is elke dag mijn trouwe vervoersmiddel...
Misschien dat ik ooit wel 'n brakke 205 XDI koop, voor de km's.
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:31 schreef chiren het volgende:
En t0n, kun je mij precies uitleggen hoe die koplampen verschillen van de originele? Behalve de knippers? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar
Deze lampen hebben ten eerste helderglas, ten tweede is de achterkant van de lampen (binnen kant dus..) zwart, en lijken de lampen een stuk donkerder.
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:53 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]

Ton, succes met de verbouwing. Ken je maar van 1 meeting.
Dankje man, jij (jullie) hebben ook allemaal leuke auto's, we komen elkaar vast nog wel eens tegen...
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 02:07 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Leuke auto
Thx
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 08:01 schreef -Muse- het volgende:
Respect voor je werk, maar dit is toch geen project?
Uiterlijk beetje veranderen en ander motorblok... nou dat gebeurd bij de gemiddelde schade auto ook, en daar zie ik ook geen 10 topics over?
Ik vind het voor mij wel 'n project, om deze auto naar mijn smaak te maken.
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 08:24 schreef Fugie het volgende:
is dit dan een gemiddelde schadeauto ? Hij probeert toch zijn auto op een dusdanige manier te veranderen dat het veel geld en tijd kost en dat als hobby, daarbij kan je spreken van een project lijkt me. Misschien snap je het woord project niet ofzo, moet je maar eens in de van dale kijken.
Go Fugie...

Maar je hebt wel gelijk!
pi_24029979
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 08:24 schreef Fugie het volgende:
is dit dan een gemiddelde schadeauto ? Hij probeert toch zijn auto op een dusdanige manier te veranderen dat het veel geld en tijd kost en dat als hobby, daarbij kan je spreken van een project lijkt me. Misschien snap je het woord project niet ofzo, moet je maar eens in de van dale kijken.
Ik vindt een ander motorkap, velgen en knipperlichten niet echt een project hoor.
Iedereen maakt zijn auto zoals hij dat zelf wil, maar dan maak je daar toch geen 2 topics over?
Enige "project" achtige wat er met deze auto is gebeurd is de engine-swap, en die is nu al voorbij toch?
Voor echte "projecten" moet je eens op auto clubsites kijken, dan snap je pas wat ik bedoel...
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:06:52 #18
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24030008
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:03 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Ik vindt een ander motorkap, velgen en knipperlichten niet echt een project hoor.
Iedereen maakt zijn auto zoals hij dat zelf wil, maar dan maak je daar toch geen 2 topics over?
Enige "project" achtige wat er met deze auto is gebeurd is de engine-swap, en die is nu al voorbij toch?
Voor echte "projecten" moet je eens op auto clubsites kijken, dan snap je pas wat ik bedoel...
dus een auto volledig opbouwen en reviseren is wel een project? Dat is gewoon een groot project en dit is een klein project. En dat ie hier een topic over maakt is toch juist de bedoeling van een forum ?
pi_24030221
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:03 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Ik vindt een ander motorkap, velgen en knipperlichten niet echt een project hoor.
Iedereen maakt zijn auto zoals hij dat zelf wil, maar dan maak je daar toch geen 2 topics over?
Enige "project" achtige wat er met deze auto is gebeurd is de engine-swap, en die is nu al voorbij toch?
Voor echte "projecten" moet je eens op auto clubsites kijken, dan snap je pas wat ik bedoel...
Ik ben absoluut van mening dat er wel iets meer dan bovenstaand aan me auto veranderd is. En dan nog, het project is nog in volle gang.. dus nog niet af, dus goed... je moet maar lekker afwachten

Maar hey, bottom line:
don't lik the topic, stay away...
pi_24030760
Tja, we verschillen duidelijk van smaak. (originele staat vond ik toch echt mooier)
Maar wel respect voor al je werk. Zolang je het zelf maar vet vind.
Renault Clio 1.5 dCi
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:09:18 #21
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24030830
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:25 schreef t0n het volgende:

[..]

Ik ben absoluut van mening dat er wel iets meer dan bovenstaand aan me auto veranderd is. En dan nog, het project is nog in volle gang.. dus nog niet af, dus goed... je moet maar lekker afwachten

Maar hey, bottom line:
don't lik the topic, stay away...
schrijf hem ff en dwangbevel anders
pi_24038491
deeltje 2 alweer gaat hard.
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
  vrijdag 17 december 2004 @ 16:27:58 #23
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_24038899
Ik zit liever hier dan in het project draadje van Estolan. Die lult veel teveel offtopic over hoe stoer etc. zijn auto wel niet is en gaat dit dan vergelijken met supercars. Dat zie ik t0n gelukkig nog niet doen ga zo door t0n
pi_24086033
ow god nee, is dit die auto die een tijdje geleden op fok te koop stond in V&A?

had bijna overwogen om m te kopen, wat een oerlelijk ding ist nu, veel afragplezier
pi_24096499
quote:
Op zondag 19 december 2004 18:20 schreef ID-Tweak het volgende:
ow god nee, is dit die auto die een tijdje geleden op fok te koop stond in V&A?

had bijna overwogen om m te kopen, wat een oerlelijk ding ist nu, veel afragplezier
Ow god idd nee, deze auto heeft nooit op internet te koop gestaan.

Maar bedankt voor je mening, ik respecteer hem, hoewel je hem op 'n vrij botte wijze brengt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')