abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 december 2004 @ 12:14:05 #226
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24233148
of sjacomo zou ook kunnen natuurlijk iemand die ik kende die giacondo heet spreek je ook zo uit sjacondo dus
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 12:20:41 #227
43556 miss_dynastie
pi_24233240
[bixismodus]
Waarom noemen ze em dan niet gewoon Jacob
[/bixismodus]
pi_24233369
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[bixismodus]
Waarom noemen ze em dan niet gewoon Jacob
[/bixismodus]
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_24234999
Omdat de namen tegenwoordig apart moeten zijn.
Ik vind soms gewoon zielig hoe ze kinderen noemen.
Ja komt u maar met het commentaar op Djulian en Djen
  maandag 27 december 2004 @ 14:23:16 #230
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24235015
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:22 schreef Anitra het volgende:
Ja komt u maar met het commentaar op Djulian en Djen
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24235039
Ja Anitra hoe kan juist JIJ dit nu zeggen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 14:26:43 #232
43556 miss_dynastie
pi_24235079
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:22 schreef Anitra het volgende:
Ja komt u maar met het commentaar op Djulian en Djen
Nou, omdat je er zelf om vraagt en dan moet je ook niet boos worden:
Van Djen heb ik begrepen dat ze gewoon Jennifer heet en dat nog kan gebruiken, dus oké.
Maar Djulian zal op altijd Julian met een D ervoor zijn, en dat lijkt mij alles behalve praktisch. Ik heb begrepen dat het een soort hussel is van jullie namen, maar ik had het zelf nooit gedaan.
pi_24235083
Omdat ik een goeie verklaring heb voor de namen.
Maar soms heb je dus van die namen die niet uit te spreken zijn of te schrijven zijn en dat is echt zielig en dan vraag je waarom die kinderen zo heten en dan krijg je als antwoord: weet ik niet vond het wel grappig zo'n moielijke naam Dan ben ik toch heel blij dat ik een reden heb voor de naam Djulian
  maandag 27 december 2004 @ 14:27:40 #234
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24235105
Je had het op zijn minst goed kunnen schrijven Vreselijk. Het arme joch heet de rest van zijn leven "Julian met een D"
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24235123
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, omdat je er zelf om vraagt en dan moet je ook niet boos worden:
Van Djen heb ik begrepen dat ze gewoon Jennifer heet en dat nog kan gebruiken, dus oké.
Maar Djulian zal op altijd Julian met een D ervoor zijn, en dat lijkt mij alles behalve praktisch.
Maar waarom mag die D bij Djulian er niet voor en bij Djoelle, Django, Djem enz... wel?
Ik schrijf Djen al bijna 10 jaar zo en zij zelf doet het ook, het is haar roepnaam.
pi_24235152
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:27 schreef Spindizzy het volgende:
Je had het op zijn minst goed kunnen schrijven Vreselijk. Het arme joch heet de rest van zijn leven "Julian met een D"
Wat is "goed" en "fout" ? en hoe (door wie ) wordt dat bepaald?
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_24235155
Djoelle django en djem vind ik persoonlijk ook hele stomme namen overgens.
Djen vind ik zelf best leuk. Niet mijn keus, maar wel leuk. Djulian vind ik ook Julian met een D ervoor.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 14:30:11 #238
43556 miss_dynastie
pi_24235162
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:28 schreef Anitra het volgende:

[..]

Maar waarom mag die D bij Djulian er niet voor en bij Djoelle, Django, Djem enz... wel?
Ik schrijf Djen al bijna 10 jaar zo en zij zelf doet het ook, het is haar roepnaam.
Ik zeg toch niet dat het niet mag? Ik zeg alleen dat ik het niks vind.
pi_24235163
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:27 schreef Spindizzy het volgende:
Je had het op zijn minst goed kunnen schrijven Vreselijk. Het arme joch heet de rest van zijn leven "Julian met een D"
Nee het ventje moet zeker Julian genoemd worden? terwijl je het toch echt uitspreekt als Djulian. Zo is voor iedereen duidelijk dat het dus zo uitgesproken moet worden. Er is niks ergers dan dan ze constant je naam verkeerd zeggen
  maandag 27 december 2004 @ 14:31:24 #240
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24235183
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:29 schreef Luckepuk het volgende:

[..]

Wat is "goed" en "fout" ? en hoe (door wie ) wordt dat bepaald?
Als iemand zich aan jou voorstelt met de naam Julian komt het dan in jou op dat je het moet schrijven met een D?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24235195
Overigens... Suus gaat ook al door het leven als EsUuEsAnne.... EsUuZetAnne is schijnbaar de "norm"....
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_24235201
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:29 schreef jessie het volgende:
Djoelle django en djem vind ik persoonlijk ook hele stomme namen overgens.
Djen vind ik zelf best leuk. Niet mijn keus, maar wel leuk. Djulian vind ik ook Julian met een D ervoor.
Dat je het niks vind kan ik me voorstellen, dat heb ik ook met veel namenweet me nog de namen strijd hier te herinneren En gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak, want iedereen met dezelfde naam zou ook saai worden toch?
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 14:33:15 #243
43556 miss_dynastie
pi_24235221
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:30 schreef Anitra het volgende:

[..]

Nee het ventje moet zeker Julian genoemd worden? terwijl je het toch echt uitspreekt als Djulian. Zo is voor iedereen duidelijk dat het dus zo uitgesproken moet worden. Er is niks ergers dan dan ze constant je naam verkeerd zeggen
Maar verkeerd spellen lijkt me een goede tweede.
pi_24235225
Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten. Wat de een zielig vind, vind de ander mooi en andersom. Ik heb zelf ook een 'moeilijke' naam maar heb er geen problemen mee.
Djulian kan toch altijd nog zelf beslissen om de D er later af te laten, net zoals Djen hem er juist aan heeft geplakt .
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 14:34:03 #245
43556 miss_dynastie
pi_24235238
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:33 schreef snoopy het volgende:
Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten.
Dat vind ik ook. Maar Anitra vraagt toch zelf om onze mening?
pi_24235247
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:31 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Als iemand zich aan jou voorstelt met de naam Julian komt het dan in jou op dat je het moet schrijven met een D?
hhmm.. ja met alle mogelijke varianten tegenwoordig op namen komt het niet standaard bij me op dat het als Julian geschreven moet zijn.


(overigens denk ik er nooitt aan hoe een naam geschreven moet worden als iemand zich voorsteld! )
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_24235271
Ja precies vind ik ook. Maar als je dan zelf zegt dat namen tegewoordig appart moeten zijn. Dan heb je wat betreft de keuze van de namen van je eigen kids gelijk. Of die nu wel of niet leuk zijn maken dan niks uit.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 27 december 2004 @ 14:36:01 #248
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24235276
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:30 schreef Anitra het volgende:

[..]

Nee het ventje moet zeker Julian genoemd worden? terwijl je het toch echt uitspreekt als Djulian. Zo is voor iedereen duidelijk dat het dus zo uitgesproken moet worden. Er is niks ergers dan dan ze constant je naam verkeerd zeggen
Wat een flauwekulsmoes! Dus mijn naam had maar Biejanka moeten zijn?

Als iemand de naam "Julian" op papier ziet staankunnen ze het op twee manieren uitspreken. Er zal heus wel gevraagd worden of het op zijn engels of NL moet. Als ze zijn naam moeten opschrijven kan ik je garanderen dat het altijd fout zal gebeuren omdat niemand uit zichzelf die D ervoor zal zetten.

Sorry hoor, maar het ziet er gewoon uit of zijn ouders zijn naam niet konden spellen.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 27 december 2004 @ 14:37:15 #249
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24235296
Aangezien ik zelf mijn naam al 32 jaar moet spellen (hoewel, sinds we een prinsesje met dezelfde naam hebben hoeft 't niet meer) wilde ik dat mijn kind besparen.. Vreselijk vind ik dat.

Djulian valt bij mij trouwens in de categorie 'fonetisch geschreven namen'. Persoonlijk vind ik dat net zo vreselijk als je hele leven je naam moeten spellen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24235311
Ik had de des betreffende opmerking er onder gezet omdat ik wist dat er commentaar zou komen op mijn reactie dat ik sommige namen gewoon echt te krom voor woorden vind. En om jullie voor te zijn zei ik dus kom maar op.

Overgins heb ik zelf liever dat ze mijn naam goed zeggen en verkeerd spellen. Als het op papier staat is het niet iemand die je roept. Ik heb mezelf ook aan geleerd om echt niet naar Anita te luisteren. En ik denk er ook niet aan hoe je namen spelt als iemand zich voorsteld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')