abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 december 2004 @ 18:50:26 #51
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_23995048
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:57 schreef mr_cucumber het volgende:
Wederom een mooie lijst, al had ik niets anders verwacht
Nog wel een hoop wat ik moet luisteren/niet ken.
Die van jou mag er anders ook wezen! En daar moet ík dan weer een hoop nog van luisteren.
  woensdag 15 december 2004 @ 23:46:16 #52
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_24002299
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:55 schreef methodmich het volgende:
Geen Nino Rojo van Devendra?
Nee, ik moet eerlijk bekennen dat alhoewel ik Devendra Banhart's werk best aardig vind, ik toch even genoeg had aan enkel Rejoicing in the Hands en nog wat ouder werk. Nino Rojo komt vanzelf nog wel een keertje.
  woensdag 15 december 2004 @ 23:49:29 #53
13973 ranja
image means nothing
pi_24002373
quote:
Op woensdag 15 december 2004 10:15 schreef Grobbel het volgende:
Volgens mij is die uit 2003, anders had ik 'm er zeker wel ingezet.
Hm. Volgens mijn cd inderdaad 2003. Jammer, vorig jaar kende ik 't nog niet en ik wilde ze nog wel zo hoog zetten
  donderdag 16 december 2004 @ 01:00:29 #54
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24003937
Ik ben meer van de films, maar met lijstjes ben ik altijd van de partij. Ik beperk me maar tot een top 10, zoveel albums ken ik ook weer niet die dit jaar uitgekomen zijn (hooguit 30 gok ik). Tips zijn dus altijd welkom

1. The Veils - The Runaway Found
2. Soulwax - Any Minute Now
3. Nick Cave & The Bad Seeds - Abattoir Blues / The Lyre Of Orpheus
4. Incubus - A Crow Left of the Murder
5. The Killers - Hot Fuss
6. Saybia - These Are the Days
7. REM - Around the Sun
8. Interpol - Antics
9. The Libertines - The Libertines
10. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand

Eervolle vermeldingen: Manic Street Preachers - Lifeblood, Novastar - Another Lonely Soul en The Hives - Tyrannosaurus Hives
  donderdag 16 december 2004 @ 08:45:05 #55
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24005888
1. Rammstein - Reis reise
2. Saxon - Lionheart
3. Nightwish - Once
4. Iced Earth - The glorious burden
5. Megadeth - The system has failed
6. Motörhead - Inferno
7. Rhapsody - Symphony Of Enchanted Lands II
8. Slipknot - Volume 3
9. Primal Fear - Devils ground

Net geen tien.
pi_24014745
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:15 schreef mr_cucumber het volgende:
21. Keelhaul - Subject to Change Without Notice
Mooie lijst, maar volgens mij is deze uit 2003.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_24018075
1. Aveo-Battery
2. The Dears - No Cities Left
3. Morissey - You're The Quarry
4. The Libertines - The Libertines
5. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
6. The Zutons - Who Killed The Zutons
7. Interpol - Antics
8. Snow Patrol - Final Straw
9. Dogs Die In Hot Cars - Please Describe Yourself
10. The Go Team - Thunder Lightning Strike
Black out the windows, it's party time!
pi_24018400
quote:
Op donderdag 16 december 2004 16:12 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Mooie lijst, maar volgens mij is deze uit 2003.
Dankje, wanneer kunnen we jouw lijstje verwachten?
In Amerika is die eind 2003 uitgekomen, in Nederland begin (feb/maart ofzo geloof) 2004 als ik het goed heb.
pi_24020188
Ik heb m'n best gedaan... mijn top 20 Hiphop platen van het afgelopen jaar...

01. Madvillain - Madvillainy
02. Gift Of Gab - 4th Dimensional Rocketships Going Up
03. Oh No - The Disrupt
04. 7L & Esoteric - DC2: Bars Of Death
05. Murs - 3:16 The 9th Edition
06. Raw Produce - The Feeling Of Now
07. Foreign Exchange - Connected
08. Beastie Boys - To The 5 Boroughs
09. Outerspace - Blood & Ashes
10. Jean Grae - This Week
11. Abdominal & DJ Fase - Flowtation Device
12. RJD2 - Since We Last Spoke
13. Edo G & Pete Rock - My Own Worst Enemy
14. Virtuoso - WW2: Evolution Of The Torturer
15. KRS-One - Keep Right
16. Pete Rock - Soul Survivor 2
17. The Odd Couple - Alcohol/ism
18. Mos Def - The New Danger
19. RA The Rugged Man - Die, Rugged Man, Die
20. De La Soul - The Grind Date
  donderdag 16 december 2004 @ 20:34:10 #60
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_24020492
quote:
Op donderdag 16 december 2004 18:49 schreef Maestrov het volgende:
1. Aveo-Battery
ook mijn num 1 plaat van het jaar ! Goede keuze
pi_24025834
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:34 schreef bigshadow het volgende:

[..]

ook mijn num 1 plaat van het jaar ! Goede keuze
Met Haley het beste nummer van het jaar. (misschien gedeeld met lost in the plot van the Dears)
Black out the windows, it's party time!
  donderdag 16 december 2004 @ 23:58:40 #62
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_24025935
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:54 schreef Maestrov het volgende:

[..]

Met Haley het beste nummer van het jaar. (misschien gedeeld met lost in the plot van the Dears)
Frostbitten en death of all the romance zijn mijn favo's van die platen
  vrijdag 17 december 2004 @ 00:20:42 #63
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_24026478
Vreemd, ik heb Aveo nooit echt interessant gevonden... Is deze meest recente plaat dan zoveel anders dan het oudere werk?
pi_24026960
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:04 schreef mr_cucumber het volgende:
Dankje, wanneer kunnen we jouw lijstje verwachten?
Ik gebruik de laatste weekjes van 2004 nog even om alle kanshebbers eens aandachtig te beluisteren.
quote:
In Amerika is die eind 2003 uitgekomen, in Nederland begin (feb/maart ofzo geloof) 2004 als ik het goed heb.
Oh, dan zou hij ook nog weleens in mijn lijstje kunnen opduiken.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  vrijdag 17 december 2004 @ 01:16:09 #65
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_24027736
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:20 schreef Grobbel het volgende:
Vreemd, ik heb Aveo nooit echt interessant gevonden... Is deze meest recente plaat dan zoveel anders dan het oudere werk?
Ach, ik denk van niet, het zal toch echt een smaak kwestie zijn. Het album levert mij veel voldoening op
pi_24045803
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:20 schreef Grobbel het volgende:
Vreemd, ik heb Aveo nooit echt interessant gevonden... Is deze meest recente plaat dan zoveel anders dan het oudere werk?
Ik kan het wel voorstellen hoor, zo vernieuwend en spannend is het allemaal niet, maar het is wel de plaat die me dit jaar het meest naar de keel heeft gegrepen en kippevel heeft laten voelen. Ik weeg die factoren in de uiteindelijke score zwaar mee.
Black out the windows, it's party time!
pi_24046038
Een top albums voor mij:

1. Sophia - People Are Like Seasons
2. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
3. Soundtrack of Our Lives - Origin vol.1
4. Nick Cave & the Bad Seeds - Abatoir Blues /Lyre of Orpheus
5. U2 - How to Dismantle an Atomic Bomb?
6. Razorlight - Up All Night
7. Dogs Die in Hot Cars - Please Describe Yoursel
8. Mark Lanegan - Bubblegum
9. Therapy? - Never Apologise, Never Explain
10. The Tea Party - The Seven Circles
pi_24047850
Ik heb ongelofelijk weinig nieuwe muziek gehoord, door reizen en werk (althans geen Nederlandse), dus ik ga deze lijstjes maar eens als leidraad nemen voor wat inhaal
pi_24054495
Nou, dan heb je keuze genoeg Dinosaur!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 18 december 2004 @ 22:59:06 #70
13973 ranja
image means nothing
pi_24069355
Ik blijk dit jaar 34 albums gekocht te hebben die ook dit jaar ergens uitgekomen zijn.
Ik heb ze op volgorde gezet, maar dat is natuurlijk een momentopname wat ook nog eens beinvloed wordt door de tijd van kopen. Eigenlijk geldt voor zo'n beetje de hele top 10 dat als ik het album hoor die weer gaat stijgen. Na de top 23 een streep, wat daaronder staat zijn de relatieve tegenvallers. Al met al kan ik concluderen dat 2004 muzikaal een superjaar is geweest.

1. Blonde redhead - Misery is a butterfly
De definitieve doorbraak bij mij van BR. Verreweg het beste album van hun tot nu toe. De sfeer die het uitstraalt al vanaf de allereerste tonen is geweldig, het blijft ingetogen tot aan Equus, het slotnummer, waar ze toch nog even rocken. Zo mooi...
2. Juliana Hatfield - In exile deo
Juliana is altijd goed voor een hoge notering, in de gemiddeld zwakke jaren staat ze steevast op 1
mits ze een album uitbrengt natuurlijk. Maar wanneer heeft ze eigenlijk voor het laatst een jaar overgeslagen? Is het niet solo dan wel met een band zoals vorig jaar met Some girls. Dat ze nu op 2 staat zegt echter des te meer over dit album, het is een topjaar met zware concurentie, maar Juliana levert hier gewoon een van haar allerbeste albums af.

3. Tegan and Sara - So jealous
Niemand kent deze candese tweeling Maar goed, ik ben er weg van. De samenzang, de stemmen, de mix van folk/singer/songwriter met indiegitaarmuziek... hun 3e album inmiddels, europese release is 2005 dus volgend jaar staat-ie er misschien wel weer in.
4. The so an so's - Give me drama
In de laatste weken van het jaar nog een top-ontdekking gedaan. The so and so's met zangeres Meghan Toohey. Lekkere (mid)tempo's, geweldige stem, wat wil je nog meer.
5. Ikara colt - Modern apprentice
Tweede album van de britse indiepunkers. Stukje harder dan Strokes of Hives maar past verder prima in het 'the' rijtje. Als die drummer nou wat aan z'n techniek werkt dan kunnen we ze misschien ook nog weer zien optreden. Erg degelijk album, niet beter dan hun debuut echter.
6. Klang - No sound is heard
Donna Matthews dus. De mooiste dame van Elastica is terug in een trio, de muziek is erg minimaal en daardoor erg mooi. Als je een gitaar, bas en drum hebt dan hoor je ook een gitaar, bas en drum en geen brij aan geluid zoals Kaito (niks ten nadele van Kaito natuurlijk, zie 7).
En ze kan zingen ook!

7. Kaito - Band red
Lekker stel herriemakers. Ontdekt op de Luisterpaal, meteen cd besteld. Dit soort noise wordt gewoon te weinig gemaakt, in elk geval zulke goeie. Had ze willen gaan zien als voorprogramma van Ikara colt (zie 5) maar ja, afgelast...
8. Asobi seksu - Asobi seksu
Men neme My bloody valentine. Daarbij een japanse vrouwelijke zangstem en je hebt Asobi seksu. Shoegazer, indie, hoe het maar heet. Een erg goed album met zelfs een paar uitschieters.
9. The kitchen - Foreign objects
Manda-rin dus. Van Bis inderdaad, met haar vriendje had ze in 2002 al een singletje gemaakt en dit jaar een heel album. Dat het inmiddels een ex-vriendje is mag de pret niet drukken. Electronisch, bombastisch, D.I.Y.
10. Riplets - Love special delivery boy
Het lijkt alweer zo lang geleden maar de release van dit album was toch echt in 2004, met een releaseavond in Rotown. Meteen gekocht natuurlijk. Wat meer rustige nummers dan op het debuut wat gewoon 13 nummer vol gas is, hier hoor je soms wat 60's invloeden en gaat het zelfs af en toe richting Bangles. Met de klassieker/box-hit Mickey.

11. Le tigre - This island
Kathleen Hanna en band. Hun 1e release op een major, maar daar merk je niks van hoor. Er moeten nog steeds mannen bekeerd worden en dames achter het aanrecht weggesleept worden, en natuurlijk wordt het hoog tijd dat de homo's en lesbo's niet meer onderdrukt worden. Ok tekstueel werkt het album in Europa wat minder dan in de US, maar muzikaal is het prima voor elkaar met oa een geweldige cover van I'm so excited.
12. Avril Lavigne - Under my skin
Het 2e album van Avril, waar een stuk of 3 hits vanaf gekomen zijn. Een stuk volwassener dan het debuut, hopelijk krijgt ze de kans zich door te ontwikkelen in deze richting. Met name de single Nobody's home vind ik erg goed.
13. Sonic youth - Sonic nurse
De tijd dat SY standaard op 1 in mijn lijst staat is wel voorbij, toch is dit album wel weer een goede. Het zegt dan ook meer over de kwaliteit van het jaar dan van dit album dat het pas op 13 staat. Natuurlijk, de gitaarmuren van Daydream nation en Evol komen niet weer terug, maar als
ze zo verder gaan hoeven ze van mij nog niet met de vut (waar ik wel bang voor was na de vorige 2 a 3 albums).

14. Tanya Donelly - Whiskey tango ghost
Tanya's 3e soloalbum, na haar carriere in Throwing muses, Breeders en Belly. Niet zo goed als het eerste, wat eigenlijk een nasleep van Belly is, maar wel beter dan het 2e wat me soms te rustig is. Ook dit album is erg ingetogen maar de liedjes kloppen helemaal, de stem van Tanya is zoals altijd betoverend. Wel een album waarvoor je in de stemming moet zijn.
15. Soundtrack - Atomik circus
Vanessa Paradis is weer actief! Hoera, het begint met de soundtrack van een film waarin zij ook speelt. Op de soundtrack 7 nummers die door haar gezongen worden en een aantal meest instrumentale andere nummers. Alles in het frans, Vanessa's nummers varieren van rock tot ballad.
Nu is het wachten op een volledig nieuw album natuurlijk.

16. Blues brother castro - Money maker me
Nederlandse Pixies. Zoiets. Ook ontdekt op de luisterpaal. Ik vraag me af hoe dit zal blijven bevallen.
17. The je ne sai quoi - We make beginnings
Ook luisterpaal. Zweedse band ("We're from Stockholm, France" zei de zanger in Dordrecht) met liefst 3 zangstemmen (2m/1v), die regelmatig tegelijk aan het zingen zijn. Denk aan Superchunk en Ikara colt en een orgeltje.
18. Persil - Duotone
Ook al een relatief oud album van een nederlands duo. Fijne electro, wat minimaler dan Adult. maar een stuk serieuzer dan Stereo total.
19. Asrai - Touch in the dark
23 album van de nederlandse gothicband die al 20 jaar bestaat. En denk bij gothic dan meer aan Sisters of mery dan aan After forever. Lekker donker album, doe es wat wierook opsteken...
20. Dover - The flame
Spaanse indieband bestaande uit 2 mannen en 2 vrouwen. Dit is iets van hun 5e album, lekkere rock. Denk aan Guano apes meets Muffs, ofzo.
21. The cure - The cure
Eigenlijk best wel een heel goed album van The cure. Beetje ondergesneeuwd bij de grote hoeveelheid goede albums van dit jaar. Gaat misschien nog stijgen als ik het vaker hoor.
22. Cranes - Particles and waves
Gekocht na het concert in Den Bosch. Rustig, ingetogen album. Duidelijk anders dan bv op Loved, maar nog steeds erg mooi gezongen en sfeervolle begeleiding. Er staan wel een paar mindere op, met name waar een man zingt (!).
23. Auf der maur - Auf der maur
Ach ja. Degelijk album, kun je altijd opzetten maar niet dat het nou echt super is. Misstaat echter nergens.
--------------------------------------------------------------
24. Racine - Number one
Wendy James aan het D.I.Y.-en. Volledig zelf geschreven, gespeeld en geproduceerd. Het resultaat bevat zowel leuke als wat minder geslaagde composities. De stem is nog steeds herkenbaar, de muziek is volledig niet vergelijkbaar met Transvision vamp.
25. Jello Biaffra & the Melvins - Never breathe what you can't see
Jello is weer of nog steeds boos en gebruikt dit keer The Melvins om af te reageren. Op zich prima gedaan maar haalt het niet bij eerdere samenwerkingen met DOA, Ministry (als Lard) en vooral NomeansNo.
26. Echobelly - Gravity pulls
Vijfde album van de britse 'gitaar met zangeres band'. Aangezien ik hun 4e nog steeds niet heb kunnen vinden heb ik een stap in hun ontwikkeling gemist, denk ik, in elk geval is dit album niet zo goed als hun eerste 3. (te) Veel midtempo nummers.
27. Bettie serveert - Attagirl
Tja. Het was zo veel belovend, dat try-out concert. En toen kwam het album. Dat viel tegen. Waar zijn de gitaarstukken, de Velvet underground achtige solo's? Ah, achteraan staan er nog net 2 die daar een beetje aan willen doen denken. Dan kan Carol nog zo goed zingen, de muziek valt me zwaar tegen.
28. The kimberly trip - Catastrophic behaviour
Het was even leuk, maar na een paar keer draaien had ik het wel een beetje gehad. Grappige teksten ok, maar de muziek is een beetje te neutraal.
29. Rilo kiley - More adventurous
Een goed nummer maakt geen goed album, deel 1. It's a hit heet het goede nummer hier, en dat is ook echt een erg goed nummer. De overige nummers kunnen er niet aan tippen, soms een halve uitschieter toch nog.
30. Dogs die in hot cars - Please describe yourself
Een goed nummer maakt geen goed album, deel 2. I love you cause I have to is geweldig. De rest van het albunm valt erg tegen.
31. Sahara hotnights - Kiss & tell
Nog een tegenvallend album. Op hun 2e album stekjen ze the Donna's naar de kroon, maar op deze 3e maken ze dat totaal niet waar. Wat is er mis gegaan? Of heb ik het nog niet vaak genoeg gehoord?
32. Blues explosion - Damage
Dit album heb ik gewonnen. Ik had er best hoge verwachtingen van maar dat maakt Jon niet waar. Ik heb ze een keer live gezien en toen waren ze geweldig, gewoon rocken. Waarom doen ze dat op plaat niet? Gewoon niet moeilijk doen met effecten en samples maar gewoon een rockband zijn.
33. Björk - Medulla
Tja, op zich is het niet een slecht album van Bjork maar ik zet het niet echt voor m'n plezier op. Al die stemmen en geluiden...
34. After forever - Invisible circles
DE tegenvaller van het jaar. Blijkbaar gaat ook AF een stijlwijziging doorvoeren, nou, dan zijn ze mij als 'fan' kwijt. Dit is niet mijn stijl.
pi_24071896
Hopelijk niks vergeten

1. Nightwish - Once
2. Darren Hayes - The Tension And The Spark
3. Anastacia - Anastacia
4. Within Temptation - The Silent Force
5. Ayumi Hamasaki - My Story
6. Avril Lavigne - Under My Skin
7. Vanilla Ninja - Traces Of Sadness
8. Hilary Duff - Hilary Duff
9. Diana DeGarmo - Blue Skies
10. Kelly Clarkson - Breakaway
11. Vanessa Carlton - Harmonium
12. Utada Hikaru - Exodus
13. Brandy - Afrodisiac
14. Gwen Stefani - Love Angel Music Baby
15. L'Âme Immortelle - Gezeiten
16. O-Zone - DiscO-Zone
17. Schiller - Leben
18. Twelve Girls Band - Eastern Energy
19. Amethystium - Evermind
20. Bond - Classified
21. Faithless - No Roots
22. Björk - Medulla
23. Katie Melua - Call Off The Search
24. Rammstein - Reise Reise
25. Whigfield - Was A Time
pi_24077085
Mooie lijst ranja! Ik ben Kaito helemaal vergeten... Maar die heb ik ook nog maar net gekocht ...

[ Bericht 2% gewijzigd door Z op 19-12-2004 12:08:39 ]
Aldus.
  Moderator zondag 19 december 2004 @ 12:08:13 #73
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_24077794
Ik ga ook eens kijken.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_24081375
Avril Lavigne bij Ranja blijf ik toch verrassend vinden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 19 december 2004 @ 14:46:50 #75
13973 ranja
image means nothing
pi_24081486
quote:
Op zondag 19 december 2004 14:42 schreef methodmich het volgende:
Avril Lavigne bij Ranja blijf ik toch verrassend vinden.
Waarom? Wat is er zo anders aan haar muziek tov. de rest van mijn lijst?
Zij staat er alleen toevallig mee in de top 40... maar dat heeft niks met de muziek op zich te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')