abonnement Unibet Coolblue
pi_23916899
Wij zoeken een goed tehuis voor onze labrador.

De reden dat ik hem hier plaats is dat hij geen stamboom heeft en aangezien dat bij de meeste labrador-herplaatsing-instanties tegenwoordig een pré schijnt te zijn.
Mag een lab zonder stamboom dan geen plekje bij een liefhebber, of is dat alleen voor de stambomers weggelegd?
Ik heb dit bericht ook op het Labrador-forum geplaatst daar willen ze wel een lab zonder stamboom plaatsen.

Het gaat dus om onze zwarte reu genaamd Lycos, hij is geboren op 13 augustus 2000.

Hij is erg lief voor kinderen, groot en klein. Hij is dan ook dikke maatjes met onze zoon van 19 maanden.
We hebben geen cursus met hem gedaan. Als je consecuent bent, dan luistert hij prima. Hij is gewend aan katten (wij hebben er twee).

Omdat hij een tijdje terug is aangevallen door een (absoluut niet op gevoede, verwende ) hond, reageert hij wisselend op andere honden.
Meestal moeten ze even aan elkaar wennen en kijken wie de baas is en dan is het goed.

Lycos kan goed alleen zijn. 's Nachts en als hij langer alleen is gaat hij in zijn bench.
Hij is erg enthousiast, vrolijk, en denkt soms dat hij een schoothondje is
Zijn favoriete hobby's zijn zwemmen (en dan het liefst tennisballen of dummy's apporteren ), met de fiets er op uit, spelen (apporteren, koekjes zoeken), veel geaaid worden en slapen toch ook wel.
Lycos is ook erg waaks, maar als een bekende binnenkomt, blaft hij eerst eens flink, raakt de "indringer" daar niet van onder de indruk dan word ie bedolven onder een zwart harige lab die 'm bijna doodlikt..

Nu zal ik vertellen waarom we herplaatsing overwegen.
Wij zij een half jaar geleden verhuisd. Onze vorige woning had een tuin van 20 meter diep en we woonden op loopafstand van een groot bos.
Nu wonen we in het hoge (platte) noorden, in Friesland. Dit huis is in verhouding ongeveer even groot als ons vorige, maar onze "tuin" / binnenplaats is 20 vierkante meter, een hele overgang dus.
Daarbij heb ik problemen om hem uit te laten. Ik heb een zoontje van dik anderhalf wat ik niet alleen thuis laat. Maar als ik met Lycos ga wandelen heb ik gewoon (althans dat wil ik) alle aandacht voor Lycos nodig. Lycos heeft namelijk de neiging om -als je niet consequent bent- flink in de riem te gaan hangen. En dat is niet echt handig met mijn zoontje erbij.

Daarbij heb ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje bekkenproblemen gekregen en ben ik lichamelijk niet meer in staat om hem de beweging te geven die ik hem graag zou willen geven. Ik ben sinds kort weer in verwachting en ben bang dat mijn klachten helaas weer zullen verergeren.
Mijn man laat hem verder altijd uit. Maar die werkt gewoon 40 uur in de week, dus om lange wandelingen te maken met Lycos lukt hem ook niet.

Bij de koop van dit huis hebben we overlegd om te kijken hoe Lycos het hier zou vinden. We wouden kijken hoe hij reageerde op de verminderde ruimte. En als het uiteindelijk niet zou lukken, we een ander plekje voor hem moesten zoeken.
Lycos kan hier helaas toch niet zo goed aarden, hij voelt zich hier niet thuis. We merken gewoon dat hij overdag niet meer de gekke speelse hond is, zoals hij die in ons vorige huis was.

Daarom zijn we na veel overwegen tot het besluit gekomen dat we hem dit niet aan willen doen en dat hij beter af is bij iemand die hem meer tijd, ruimte en aandacht kan geven.

(ik zit nu te huilen achter de pc, ik wil 'm niet kwijt.. maar het is voor hem gewoon beter)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jonnetje op 12-12-2004 12:56:41 ]
W ~ H ~ T
pi_23917103
Dit is Lycos







W ~ H ~ T
pi_23918310
Lycos is mooi!!!!! Ik kan je zelf niet helpen helaas, sta op de wachtlijst voor een Saarloospup, maar ik kan wel een balletje opgooien in mijn omgeving. Succes met zoeken verder!
pi_23918949
Sprekend onze Lab, jammer dat ie wegmoet.
Helaas kan ik je ook niet verder helpen, aangezien het bij ons al "overbevolkt" is.
Stomme vraag misschien, maar heb je aan een hondenuitlaat-dienst gedacht?
Kan die toch nog een uurtje per dag lekker ravotten met andere honden

*Funky pinkt ook een traantje weg*

Sterkte iig.
pi_23919646
Het aan-de-lijn-trek-probleem is instant op te lossen met een Gentle Leader of een Halti. Hondenuitlaatdienst is daarnaast misschien inderdaad een goede optie. Hier in Leeuwarden heb je de HUS.

Weet je zeker dat je niet aan het projecteren bent als je het hebt over 'niet kunnen aarden'? Het lijkt namelijk alsof jullie je daar nogal druk over hebben gemaakt, kan het zijn dat de hond reageert op het feit dat jùllie anders doen...? Ik noem maar een mogelijkheid, hoor, omdat honden doorgaans bijna overal wel aarden als het baasje maar in de buurt is...
pi_23920494
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het aan-de-lijn-trek-probleem is instant op te lossen met een Gentle Leader of een Halti. Hondenuitlaatdienst is daarnaast misschien inderdaad een goede optie. Hier in Leeuwarden heb je de HUS.
Een Halti hebben we gebruikt maar om een steeds salto's maakende hond uit te laten is ook niet alles. Hij probeert gewoon op alle mogelijke manieren om de halti af te krijgen.

HUS laat geen honden uit Hallum uit en "de hond dient een gehoorzaamheidscursus met goed gevolg te hebben doorlopen." (van de site, onder het kopje voorwaarden)
quote:
Weet je zeker dat je niet aan het projecteren bent als je het hebt over 'niet kunnen aarden'? Het lijkt namelijk alsof jullie je daar nogal druk over hebben gemaakt, kan het zijn dat de hond reageert op het feit dat jùllie anders doen...? Ik noem maar een mogelijkheid, hoor, omdat honden doorgaans bijna overal wel aarden als het baasje maar in de buurt is...
Denk je nou écht dat we onze hond zomaar even van de hand doen? Zonder enkele overweging? Zonder pijn in ons hart?
Na een half jaar merk je echt wel of de hond zich ergens lekker voelt of niet..
Hij mist gewoon zijn ruimte. En die kunnen we hem hier niet geven..

letwel, van een tuin van 20meter diep naar 3meter diep vind ík nogal een verandering
W ~ H ~ T
pi_23920597
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:34 schreef Jonnetje het volgende:

Denk je nou écht dat we onze hond zomaar even van de hand doen? Zonder enkele overweging? Zonder pijn in ons hart?
Na een half jaar merk je echt wel of de hond zich ergens lekker voelt of niet..
Hij mist gewoon zijn ruimte. En die kunnen we hem hier niet geven..
Je weet natuurlijk ook niet of hij bij zijn nieuwe baas zal kunnen aarden.
Een verandering van eigenaar lijkt me ingrijpender dan verandering van omgeving voor een hond.
pi_23921821
Pffffffffffffffff..................
Moeilijk hoor LEZEN......
W ~ H ~ T
pi_23921925
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:34 schreef Jonnetje het volgende:
Een Halti hebben we gebruikt maar om een steeds salto's maakende hond uit te laten is ook niet alles. Hij probeert gewoon op alle mogelijke manieren om de halti af te krijgen.
Heb je de Gentle Leader ook geprobeerd? Die werkt namelijk net even anders, misschien dat dat wel werkt...
quote:
HUS laat geen honden uit Hallum uit en "de hond dient een gehoorzaamheidscursus met goed gevolg te hebben doorlopen."
Jammer, dat wist ik niet. Van die gehoorzaamheidscursus daar zijn ze blijkbaar niet streng op, want mijn zusje had een herplaatser (husky) zonder enige opvoeding en die lieten ze wel gewoon uit...
quote:
Denk je nou écht dat we onze hond zomaar even van de hand doen? Zonder enkele overweging? Zonder pijn in ons hart?
Nee, natúúrlijk denk ik dat niet, dat heb ik toch ook niet gezegd?
pi_23921962
quote:
Op zondag 12 december 2004 16:29 schreef Jonnetje het volgende:
Pffffffffffffffff..................
Moeilijk hoor LEZEN......
Wat bedoel je nu dan? Het lijkt mij dat _Boo_ een heel goed punt heeft eigenlijk, maar misschien mis ik iets...
pi_23922445
Het onderste zinnetje in het stukje wat ze van mij ge-quote heeft...
W ~ H ~ T
pi_23922501
quote:
Op zondag 12 december 2004 16:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Heb je de Gentle Leader ook geprobeerd? Die werkt namelijk net even anders, misschien dat dat wel werkt...
[..]

Jammer, dat wist ik niet. Van die gehoorzaamheidscursus daar zijn ze blijkbaar niet streng op, want mijn zusje had een herplaatser (husky) zonder enige opvoeding en die lieten ze wel gewoon uit...
[..]

Nee, natúúrlijk denk ik dat niet, dat heb ik toch ook niet gezegd?
Heej...
Toch nog eens met mijn (v)echtgenoot overleggen dus... Misschien dat ze dan ook nog wel een ritje Hallum durft/ven te overwegen...
W ~ H ~ T
pi_23922578
Oja, over dat aarden bij een nieuwe eigenaar.
We willen natuurlijk wel met "proeftijden" werken.
Lukt het niet, gaat ie weer mee terug naar huis.
W ~ H ~ T
  zondag 12 december 2004 @ 17:17:16 #14
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_23922839
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:05 schreef Jonnetje het volgende:
Oja, over dat aarden bij een nieuwe eigenaar.
We willen natuurlijk wel met "proeftijden" werken.
Lukt het niet, gaat ie weer mee terug naar huis.
Hmm over die proeftijden, dat klinkt makkelijker dan het is. Ik kan me voorstellen dat een nieuwe eigenaar er helemaal geen trek in heeft dat de oude eigenaar komt kijken om te bepalen of het nieuwe thuis goed genoeg is.. want misschien mist de oude eigenaar wel gewoon de hond en komt m ophalen (Ken mensen die t is overkomen en geloof me, die waren echt niet slecht voor de hond hoor)
En sowieso lijkt het me voor de hond niet fijn.. oude baas, nieuwe baas, hey oude baas komt kijken of komt ie me ophalen, optie 1, weer naar oude baas omdat thuis niet goed genoeg is en dan weer naar nieuwe baas.. optie 2, nee baas komt langs en ik dacht om op te halen, maar hij vertrekt weer enz enz..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_23923200
Zou jij je hond dan zomaar bij iemand achterlaten?

Ik wil er alles aan doen dat hij een goed tehuis krijgt, dus dat betekent ook kijken in wat voor omgeving hij terecht komt..
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:17 schreef Here2Stay het volgende:

Hmm over die proeftijden, dat klinkt makkelijker dan het is. Ik kan me voorstellen dat een nieuwe eigenaar er helemaal geen trek in heeft dat de oude eigenaar komt kijken om te bepalen of het nieuwe thuis goed genoeg is.. want misschien mist de oude eigenaar wel gewoon de hond en komt m ophalen (Ken mensen die t is overkomen en geloof me, die waren echt niet slecht voor de hond hoor)
En sowieso lijkt het me voor de hond niet fijn.. oude baas, nieuwe baas, hey oude baas komt kijken of komt ie me ophalen, optie 1, weer naar oude baas omdat thuis niet goed genoeg is en dan weer naar nieuwe baas.. optie 2, nee baas komt langs en ik dacht om op te halen, maar hij vertrekt weer enz enz..
Als de nieuwe eigenaar daar niet mee instemt, is ie wat mij betreft meteen afgeschreven. Lijkt me toch logisch om te weten waar je hond terecht komt? Als de nieuwe eigenaar daar geen begrip voor heeft, heeft ie gewoon pech.
W ~ H ~ T
  zondag 12 december 2004 @ 17:46:37 #16
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_23923440
Ik kan me goed voorstellen dat je van te voren kijkt in welke omgeving de hond terecht komt.. en dat je wilt zien hoe het met de hond gaat, ook dat snap ik voor 100%, maar dat neemt niet weg dat het megaverwarrend is voor de hond als de oude baasjes na bv een week en na bv 2 maanden nog een keer langskomen. Afgezien van het gegeven dat jullie de hond misschien zodanig missend at jullie m wel weer terugwillen en een andere oplossing gaan zoeken.

Ik zie het hier nu ook in mn omgeving.. stel heeft 2 (toevallig) zwarte labradors, maar er is nu sinds een tijdje een kind, en dan is het uitlaten zo (ook toevallig) moeilijk he.. dus de honden moeten weg. 1 heeft er sinds een aantal dagen een nieuw huis en ze mauwen nu de hele tijd dat ze die hond terug willen en zo missen en.. en.. de nieuwe eigenaar, prima kerel ook voor de hond, heeft er dus helemaal geen trek in dat dat stel de hele tijd aan de lijn hangt.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_23923582
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:46 schreef Here2Stay het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat je van te voren kijkt in welke omgeving de hond terecht komt.. en dat je wilt zien hoe het met de hond gaat, ook dat snap ik voor 100%, maar dat neemt niet weg dat het megaverwarrend is voor de hond als de oude baasjes na bv een week en na bv 2 maanden nog een keer langskomen. Afgezien van het gegeven dat jullie de hond misschien zodanig missend at jullie m wel weer terugwillen en een andere oplossing gaan zoeken.

Ik zie het hier nu ook in mn omgeving.. stel heeft 2 (toevallig) zwarte labradors, maar er is nu sinds een tijdje een kind, en dan is het uitlaten zo (ook toevallig) moeilijk he.. dus de honden moeten weg. 1 heeft er sinds een aantal dagen een nieuw huis en ze mauwen nu de hele tijd dat ze die hond terug willen en zo missen en.. en.. de nieuwe eigenaar, prima kerel ook voor de hond, heeft er dus helemaal geen trek in dat dat stel de hele tijd aan de lijn hangt.
Nee, dat snap ik ook wel.
Maar het is een weloverwogen beslissing. Als hij hier de rest van zijn leven zou blijven dan heeft hij geen leven. Hij is gewoon écht niet happy.
Het is gewoon beter dat hij naar iemand gaat die alle ruimte, tijd en aandacht voor hem heeft.

btw: uitlaten was ook al moeilijk vóórdat de kleine er was i.v.m. bekkenproblemen..
W ~ H ~ T
pi_23923661
Eén van mijn honden is ook een herplaatser en ik had ook afspraken met die vorige eigenaar gemaakt dat ze terug zou als het niet ging. Maar ik ben een heel geduldig mens. In het begin ging het voor geen meter, denk dat veel mensen haar na twee weken weer de deur uit geschopt hadden. Ze gromde en hapte naar mij en viel mijn andere hond af en toe aan, deed agressief tegen de visite etc. Nu is de meest lieve en geweldige hond die je je maar kunt voorstellen. Maar goed, da's weer heel wat anders, Lycos is zo te horen geen probleemhond.

Heb je overwogen om via de SOS Voor Huisdieren te herplaatsen? Grote voordeel daarvan is, dat de hond officieel altijd eigendom van de SOS blijft en dat ze dus controleren hoe het met de hond gaat. Een instantie heeft toch altijd meer 'macht' dan jij als persoontje. Een hond die je van de SOS hebt mag je ook niet wegdoen, àls de hond weg moet mag dat alleen via de SOS. Ik geloof dat je zelfs een soort contract moet tekenen.
pi_23926416
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:35 schreef Jonnetje het volgende:
Zou jij je hond dan zomaar bij iemand achterlaten?

Ik wil er alles aan doen dat hij een goed tehuis krijgt, dus dat betekent ook kijken in wat voor omgeving hij terecht komt..
[..]

Als de nieuwe eigenaar daar niet mee instemt, is ie wat mij betreft meteen afgeschreven. Lijkt me toch logisch om te weten waar je hond terecht komt? Als de nieuwe eigenaar daar geen begrip voor heeft, heeft ie gewoon pech.
Toen mijn broer de akbash wegdeed omdat die te fel was voor in een woonwijk zijn we na 5 maanden gaan kijken naar hem, we wisten dat hij goed terrecht kwam, hij was er namelijk geboren, maar toch wil je nog even gaan kijken.

De hond werd helemaal gek van blijdschap en toen we weggingen zette hij een gehuil in dat door merg en been ging, hij is er nog een aantal dagen helemaal van slag van geweest.
We hebben toen met die mensen afgesproken dat we maar niet meer kwamen, maar wel via de foon contact hielden, dat was beter voor de hond en beter voor ons hart...

Proeftijden zijn heel leuk en eigenlijk ook wenselijk, je wilt niet dat je hond ergens terrecht komt waar ze niet goed voor hem zijn, maar vergeet nooit dat elke keer dat je de hond verhuist van eigenaar je hem flinke schade aan doet.
Ik heb het vaak zat gezien in het asiel, wat lastige hondjes(slopers enzo) die een paar keer terugkwamen, je zag die honden gewoon afzakken, elke keer dat ze terugkwamen ging het slechter met ze, het gaat een hond niet in de koude kleren zitten om rond te gaan, ze hebben een familie, een roedel nodig, een roedel waar ze deel van uit mogen maken...

Je doet er beter aan om vooraf zeker van je zaak te zijn dan dat je het later moet controleren....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 13 december 2004 @ 10:08:35 #21
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23931651
Het trekken aan de lijn kan je ook "wegoefenen" door telkens van richting te veranderen als hij trekt en hem mee te slepen of door elke keer als hij trekt te stoppen en de hond terug te roepen.
Als een hond trekt aan de lijn dan wil hij niet zozeer trekken maar let hij niet op zijn baas, aan jou om hem dat bij te brengen.
Als je lichamelijk last er van hebt dan moet je de lijn anders beet houden, doe 1 hand door de lus en pak met de andere het stuk er net onder beet. Druk nu handen tegen je buik of borst en je zal merken dat je nu het getrek met je hele lichaam opvangt en niet alleen met je schouders en armen. Ook voelt het voor de hond degelijker aan en hij zal minder moeite doen om je omver te trekken.
Hoe dat uitpakt in geval van bekkeninstabiliteit weet ik niet maar het is aan jou om eens een serieuze poging te wagen.

Over die proeftijd, ik zou het nooit accepteren als mensen deze voorwaarde stellen. Keertje bellen etc. okee maar langskomen? Zoals Doompie het al aangaf, het is dusdanig verwarrend voor de hond dat ie een paar dagen van slag kan zijn, dat zou ik niet willen en ik neem aan jij ook niet. Stel je voor dat je dat zelf als kind was overkomen, je ouders plaatsen je uit huis en net als je een beetje gewend bent dan komen ze even je leven overhoop gooien door hun gezicht weer te laten zien.
Herplaatsing is ook totaal niet in het belang van de hond, hij moet weer vertrouwen opbouwen, een band met de nieuwe baas ontwikkelen en nieuwe regels aan- of afleren.
Wij hebben altijd honden uit het asiel gehad die "onplaatsbaar" waren en je wil niet weten wat voor emotioneel wrak je in huis haalt. Die honden kunnen zit van lig niet meer onderscheiden, grijpen je als je te dicht bij hun eten komt etc. Het koste ons bijna twee jaar voor ze zich een beetje normaal konden gedragen en dan heb ik het nog niet eens over verder "opvoeden".

Ruimte die een hond nodig is altijd discutabel en voor discussie rijp.
Ik ben zelf van mening dat als je een hond binnen houdt (dat is meestal zo) je hem het meeste plezier doet door wandelingen te maken die de hond nodig heeft. (een kleintje kan natuurlijk minder ver dan een grote en de een is speelser dan de ander)
Voor de tijd dat hij binnen zit heeft ie weinig aan een grote of kleine tuin.
Ik snap sowiezo niet waarom hier de nadruk op ligt, moet ie de hele dag in de tuin blijven en 's avonds bij God's gratie naar binnen? Als dit het geval is dan snap ik heel goed waarom die hond niet happy is. Dit is ook eerder aangehaald, een hond maakt deel uit van een roedel en die roedel ben jij samen met man en kinderen. Isoleer hem van de roedel en je krijgt een onzekere een trieste hond.
ik heb natuurlijk makkelijk lullen want geen kinderen enzo maar we hebben nu net een andere hond erbij en we behandelen ze beiden als volwaardig lid van het gezin. Er moet natuurlijk wel iemand de baas zijn en dat zijn wij maar verder leven ze net alsof het onze eigen kinderen zijn. Hier en daar af en toe een correctie (of heel vaak in het geval van de pup ) maar verder krijgen ze alle vrijheid.

Niet lullig opvatten maar dit soort redenen vind ik persoonlijk altijd kolder, als je nou in rolstoel terecht bent gekomen of in coma ligt okee. Om weer dat cliche erbij te pakken: "een hond neem je niet voor even maar voor de rest van zijn of haar leven".
Gaat het echt om het uitlaten dan kan je het altijd proberen bij zo'n uitlaatservice maar vaak ligt de oplossing veel dichter bij huis. Ik heb als kind zo vaak honden van anderen uitgelaten voor een extra zakcentje en dat was voor beide partijen positief. Woont er niet een puber in de buurt of een jong familielid met genoeg tijd die voor een X bedrag de hond af en toe kan uitlaten?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_23932038
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Heb je overwogen om via de SOS Voor Huisdieren te herplaatsen? Grote voordeel daarvan is, dat de hond officieel altijd eigendom van de SOS blijft en dat ze dus controleren hoe het met de hond gaat. Een instantie heeft toch altijd meer 'macht' dan jij als persoontje. Een hond die je van de SOS hebt mag je ook niet wegdoen, àls de hond weg moet mag dat alleen via de SOS. Ik geloof dat je zelfs een soort contract moet tekenen.
Ik ben het met Lupa eens om, als je toch wilt herplaatsen, dat via een stichting te doen. SOS of de SHHHH ( http://www.shhh.nl), die dezelfde voorwaarden gebruikt als de SOS hierboven.

Punt in dat geval is wel dat de hond eigendom wordt van de stichting en dat je dan je hond officieel overdraagt. Dan kan je niet meer zelf bepalen of de hond terug moet. Dat zou dan wel even slikken zijn, maar aan de andere kant zet zo'n stichting de hond niet maar zomaar bij iedereen en houden ze , zo lang de hond leeft, het recht om de hond weg te halen.

Ik heb zelf een hond via de SHHH en die zijn behoorlijk streng op controleren waar de hond terechtkomt. Ze komen bij je thuis voor de hond komt, in de eerste maand komen ze nog een keer en na een jaar nog eens. En je tekent een kontrakt.

Zelf lijkt het me beter om het via een stichting te doen als je toch wilt herplaatsen. Sterkte ermee
pi_23938813
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:31 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Ik ben het met Lupa eens om, als je toch wilt herplaatsen, dat via een stichting te doen. SOS of de SHHHH ( http://www.shhh.nl), die dezelfde voorwaarden gebruikt als de SOS hierboven.

Punt in dat geval is wel dat de hond eigendom wordt van de stichting en dat je dan je hond officieel overdraagt. Dan kan je niet meer zelf bepalen of de hond terug moet. Dat zou dan wel even slikken zijn, maar aan de andere kant zet zo'n stichting de hond niet maar zomaar bij iedereen en houden ze , zo lang de hond leeft, het recht om de hond weg te halen.

Ik heb zelf een hond via de SHHH en die zijn behoorlijk streng op controleren waar de hond terechtkomt. Ze komen bij je thuis voor de hond komt, in de eerste maand komen ze nog een keer en na een jaar nog eens. En je tekent een kontrakt.

Zelf lijkt het me beter om het via een stichting te doen als je toch wilt herplaatsen. Sterkte ermee
Ik heb beiden (SOS en Shhh) een mailtje gestuurd voor verdere info...
W ~ H ~ T
pi_23938875
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:08 schreef hollander172 het volgende:
"heel verhaal"
Ik heb hier gepost in de hoop hier misschien een goed tehuis voor mijn hond te vinden..

NIET om er over te discussieren en constant mezelf te moeten verdedigen...
W ~ H ~ T
  maandag 13 december 2004 @ 14:09:53 #25
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23941117
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:17 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Ik heb hier gepost in de hoop hier misschien een goed tehuis voor mijn hond te vinden..

NIET om er over te discussieren en constant mezelf te moeten verdedigen...
Dit is een openbaar forum en de weinige info die je zelf geeft voed een reactie, niet alleen bij mij maar ook bij anderen. Ik vraag je overigens niet om in de verdediging te schieten, ik geef je notabene nog tips ook!

Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een hond weg zou doen. Heb er al verscheidene gehad en ze gaan pas weg als ze dood zijn of naar de dierenarts moeten voor het laatste spuitje.
Er is ooit 1 hond weggegaan omdat mijn moeder dat wilde (toevallig ook een labrador) en ik ben daar nog kwaad om op haar. (ook al is ze inmiddels overleden)

Doe wat je denkt te moeten doen, ik zal het toch niet begrijpen. Probeerde je met mijn post alleen op andere gedachten te brengen en heb geprobeerd je tips te geven om de problemen die je nu ondervind (gedeeltelijk) op te lossen. Een hond is een grote verantwoordelijkheid en die doe je in mijn ogen niet weg omdat het nu wat lastig is. Neem alleen aub nooit meer een hond om onnodig leed te voorkomen in de toekomst.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')