abonnement Unibet Coolblue
pi_23909922
Ik wordt vanavond thuis gebeld door mijn baas dat er morgen koopzondag is bij ons in de stad, wat wij dus niet wisten. (hij kwam er perongeluk achter na het werk via de winkel naast ons)

En of ik dan morgen wil komen opdagen en nog even mensen wilde gaan regelen.

Op zaterdagavond, op het allerlaatste moment er nog even mee komen dat je toch eigenlijk wel héél graag je winkel wilt open gooien. En dat ik (als fm) dan maar moet komen morgen (moet mijn verantwoordelijkheden kennen zei hij) en of ik dan nog even extra personeel wil regelen.

Nou... mijn antwoord was dus NEE! Ik heb nou eenmaal al afspraken gemaakt die ook héél belangrijk zijn en die ik niet meer (kan) gaan verzetten. Dat heb ik hem dus ook héél duidelijk gemaakt. Natuurlijk vond hij dit niet kunnen en zei zoiets als: " Ja... maar je werkt voor ons, en als leidinggevende heb je je verantwoordelijkheden te kennen en heb je verplichtingen naar ons toe"

Helaas voor hem, maar ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat ik naar wel meer mensen verplichtingen heb en zeker niet alleen naar hun toe. Ik ken absoluut mijn verantwoordelijkheid, maar niet als hij op het allerlaatste moment komt met het verhaal dat hij morgen toch open wil. Dan heeft hij wat mij betreft lekker dikke vette pech. Dan mag ik 100x de leidinggevende zijn, ik vind mijn privé leven ook belangrijk, en ben niet van plan om 7 dagen in de week, 24 uur per dag klaar voor hem te staan.

Bij ons blijven morgen de rolluiken dus gewoon gesloten! Helaas voor mijn baas!

Zo... dat moest er even uit. Ben nog steeds stomverbaasd hierover.
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
pi_23909964
En gelijk heb je. Verantwoordelijkheid is prima, maar dan moet je wel van alles op de hoogte zijn. Als hij dus pas op 't laatste moment kom met het idee van de koopzondag, dan is het zijn probleem aangezien hij de eindverantwoordelijke is.
pi_23909988
Nogal dom van die vent, hij vergeet zelf dat hij morgen openmoet en vervolgens is hij verbaasd dat je op het laatste moment niet kunt komen opdagen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_23910002
Best wel een rukker idd als hij zo graag open wil gaat hij zelf maar wat mensen lastig vallen ipv jou met het rotwerk opzadelen
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 12 december 2004 @ 00:05:23 #5
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_23910055
Ik hoop dat je afspraken écht heel belangrijk zijn.

Loyaliteit heeft de eigenschap zichzelf terug te betalen namelijk.

(andersom overigens ook)
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 12 december 2004 @ 00:08:18 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23910117
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 23:59 schreef Pissie het volgende:...

Dan mag ik 100x de leidinggevende zijn, ik vind mijn privé leven ook belangrijk, en ben niet van plan om 7 dagen in de week, 24 uur per dag klaar voor hem te staan.
Lekkere "leidinggevende" ben je dan als je die koopzondag zelf niet aan zag komen.

O en je baas is een lul, maar dat wist je al!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 december 2004 @ 00:10:10 #7
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_23910163
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 23:59 schreef Pissie het volgende:
....
Bij ons blijven morgen de rolluiken dus gewoon gesloten! Helaas voor mijn baas!

Zo... dat moest er even uit. Ben nog steeds stomverbaasd hierover.
Tot ziens op het arbeidsbureau.

Voor jou tien anderen.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_23910209
Hij moet niet zeuren, het feit dat die toko whatever it may be, niet op is maakt geen drol, het is slecht weer, mensen komen toch. Het openen, personeel kost op zondag gewoon meer dat het kan opbrengen.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  zondag 12 december 2004 @ 00:22:24 #9
106278 Shagster
Nog steeds met kerstmuts
pi_23910490
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:05 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik hoop dat je afspraken écht heel belangrijk zijn.

Loyaliteit heeft de eigenschap zichzelf terug te betalen namelijk.

(andersom overigens ook)
Is wat voor te zeggen.
Mary Jane?! But that's like, my favourite name! =D
  zondag 12 december 2004 @ 00:26:56 #10
79435 matjas
***********
pi_23910593
had gewoon 400% moeten zeggen
pi_23910611
sure, maar je hebt nu wel ruzie met je baas.... tis een beetje tweeslachtig...
1. je hebt gelijk.
2. je hebt nu ruzie.

das meestal niet goed voor de onderlinge relatie, en aangezien hij je baas is, ben jij de sjaak...
  zondag 12 december 2004 @ 00:29:57 #12
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_23910659
Lol wat een gek
Was ook bij mij bij mcdonalds ik had vrij gepakt, zegt opeens zoeen manager dat ik moet komen werken, ik zo van nee ik heb vrij gevraagd enzo hij zo jah dan kom je toch maar, uiteraard niet gekomen. Daarna aan de hoofdmanager gevraagd en zij gaf mij gelijk en die gast zei niet es sorry :-/ triest.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_23910709
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:05 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik hoop dat je afspraken écht heel belangrijk zijn.

Loyaliteit heeft de eigenschap zichzelf terug te betalen namelijk.

(andersom overigens ook)
Heb je helemaal gelijk in echter mag je van een baas ook wel verwachten dat ie enigszins redelijk is, wat deze persoon doet is gewoon totaal onredelijk en ik geef TS helemaal gelijk dat ie nee heeft gezegd. Als ie het nou een week van tevoren had gezegd was het wat anders maar dit slaat gewoon nergens op.
pi_23910712
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:03 schreef rena het volgende:
Nogal dom van die vent, hij vergeet zelf dat hij morgen openmoet en vervolgens is hij verbaasd dat je op het laatste moment niet kunt komen opdagen.
Eerlijk? :
Als verantwoordelijke had hij ook moeten weten dat de winkel open zou moeten zijn morgen..
Maar zijn baas heeft geen recht om hem te dwingen!!

Laat m de arbowet ff lezen : Op zondag is NIEMAND verplicht om te werken, ( op horeca, en ziekenhuizen en nog wat instanties na dan), een normale winkel dus niet
(tenzij het in zijjn contract staat)

Zijn baas kan behalve misschien beetje boos zijn, niets tegen hem doen
pi_23910809
kan niets doen?? ik ken genoeg psychische spelletjes voor op de werkvloer om iemand binnen 3 maanden zo dol te krijgen dat hij/zij kreisend het gebouw verlaat... dus uhm... nou niet denken dat de baas NIETS kan doen...

de wegen van een boos iemand zijn ondoorgrondelijk....
  Redactie Games zondag 12 december 2004 @ 00:38:26 #16
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_23910863
TS heeft wel gelijk, beetje jammer om een dag van te voren even te melden of je morgen wil werken. Wat dat betreft kan er wel wat meer onderling begrip komen onderling. Baas moet niet altijd zijn zin door willen draven... en vooral niet met zo'n onredelijk voorstel. Heeft niks te maken dat een werknemer zich niet wil inzetten voor z'n baas, maar gewoon met elkaar rekening houden...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 12 december 2004 @ 00:44:01 #17
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_23910996
En hoe reageerde je baas toen je zei dat je niet zou komen morgen ???
  zondag 12 december 2004 @ 00:49:55 #18
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_23911143
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:32 schreef erikh het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in echter mag je van een baas ook wel verwachten dat ie enigszins redelijk is, wat deze persoon doet is gewoon totaal onredelijk en ik geef TS helemaal gelijk dat ie nee heeft gezegd. Als ie het nou een week van tevoren had gezegd was het wat anders maar dit slaat gewoon nergens op.
Als het structureel is dan geef ik je direct gelijk. Incidenteel ben ik van mening dat je uit loyaliteit best kan overwegen je baas uit de brand te helpen. Het leven bestaat uit geven en nemen. Als je besluit niet te geven moet je niet raar opkijken als het nemen ook ophoudt. Je kan als oplossing bijvoorbeeld best aan je baas je onvrede uiten en vervolgens zorgen dat de zaken voor elkaar komen. Zo laat je niet alleen je kritische houding zien maar ook het vermogen flexibel te zijn op het moment dat zaken fout dreigen te gaan. Zo wordt je kritiek niet met onwil verward, hoef je je mening niet te verlochenen en oogst je ook nog eens waardering. 't Is maar een optie natuurlijk. Net zoals even uitleggen hoe grenzeloos belangrijk je afspraak was dat ook is.
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 12 december 2004 @ 00:55:00 #19
106278 Shagster
Nog steeds met kerstmuts
pi_23911264
Ik denk ook, inderdaad, dat als je tegen je baas had gezegd dat het wel rot uitkwam, maar toch op kwam dagen, dat het zich later weer uit zou betalen.. Reken maar dat je op die manier punten scoort bij de baas
Mary Jane?! But that's like, my favourite name! =D
pi_23911308
Tja... mijn 'baas' is ook 'gek'.
Maar dat komt o.a. door dat het een 'zeeuw' is.
Maar goed.... het zij niet anders.
Succes met de 'jouwe'.
Tis maar een email adres. :-)
pi_23911372
Tja, ik was ook gaan werken, je hebt idd nou eenmaal verplichtingen als leidinggevende, maar ik had mijn baas zeker laten weten dat ik het niet op prijs stelde het zo laat te horen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_23911411
FM staat neem ik aan voor Filiaal Manager? Dan is het ook deels jouw eigen schuld. Eigenlijk durf ik dan te zeggen: "Het is jouw schuld dat jullie morgen niet open zijn." Een FM hoort gewoon te weten wat wanneer te doen is in het winkelcentrum. Echter als de eigenaar het ook niet wist (Die moet dat ook gewoon weten) en nu als nog wil dat de winkel open gaat, dan moet hij dat zelf maar lekker doen vind ik.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_23911851
Volgens de arbowet:
Weekendwerk

De Arbeidstijdenwet zegt niets over weekendwerk. Wel zijn er regels voor werken op zondag. Want zondag is in principe geen werkdag.

Wat moet?
Een werknemer mag in de meeste gevallen weigeren op zondag te werken. Alleen als werken op zondag echt nodig is voor het bedrijf, mag hij dit niet. De werkgever moet wel rekening houden met bijvoorbeeld zorgtaken, geloof, studie of vrijwilligerswerk. Een werknemer moet per 13 weken, dus per kwartaal, minstens vier vrije zondagen hebben. U kunt uw 'werkzondagen' ook in overleg met uw werknemers regelen. Dan moet een werknemer per jaar in ieder geval wel 13 vrije zondagen hebben.

Wat mag?
Als een werknemer in dienst komt, kunt u hem vertellen dat werknemers binnen uw bedrijf wel eens op zondag werken. Vraag hem wat hij hiervan vindt. En maak meteen duidelijke afspraken over werken op zondag. Het is verstandig de arbeidstijden met uw werknemers te bespreken. Stel samen uitgangspunten op voor aanpassing van de werktijden. Probeer daarbij rekening te houden met hun persoonlijke omstandigheden.
"Yoda of Borg are we: Futile is resistance. Assimilate you, we will."
pi_23911891
Blijkbaar heeft die baas van je zelf geen verantwoordelijkheids gevoel.
Wat een eikel trouwens als die dat dan nog zegt..
pi_23912514
ach kan meestal wel met onze baas lachen, komt uit amsterdam in de 30 en goed gevoel voor humor, gaf vandaag een feest ipv een kerstpakket, zeer gezellig
pi_23912752
* hallo_mensen heeft ook een coole baas
046
Dank aan Yeahinho
pi_23915396
ik had gaan werken, sterker nog, ik moet zometeen werken
Vergissen is menselijk, hoe stom ook, en dus had ik hem uit de brand geholpen. Als 'ie dit nou 5x per jaar zou doen zou het inderdaad ophouden.
  zondag 12 december 2004 @ 11:55:54 #28
27084 Pissie
Like duh....
pi_23916147
FM staat idd voor Filiaalmanager, maar ik vind niet dat mijn baas van mij kan verwachten dat ik 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor hem klaar sta!

Mijn baas hoort mij aan te leveren wanneer de koopzondagen e.d. zijn, hij vraagt mij elk jaar of ik dit op het internet wil opzoeken en dat heb ik dit jaar ook gedaan. Deze zondag stond niet overal vermeld. Hij heeft dit ook nagevraagd bij medewinkeliers, en die zeiden op dat moment dat ze niet open zouden zijn. Dit is ook de reden dat mijn baas en ik toen zijn overeengekomen om dicht te blijven.

Ik vind dat hij dan niet nu ineens van mij moet verwachten dat ik toch nog op had komen dagen vandaag. Zeker niet op het allerlaatste moment. Als hij het nou donderdag ofzo nog aan me had gevraagd was het al heel anders geweest. Nu heeft hij pech! Het is bij ons altijd gezeik, over alles eigenlijk. Er moet altijd heel veel, er kan altijd heel weinig.

Ik werk er nu 3 jaar, sindskort als fm en heb echt moeten vechten om loonsverhoging volgens de CAO te krijgen terwijl hij dit verplicht is aangezien hij in contracten zet dat hij volgens de CAO werkt. We krijgen ook nooit een kerstpakket, hij is dit ook niet verplicht, maar het is wel een motivatie voor het personeel en een blijk van dank voor je inzet. Sorry hoor, dat ík dan nu eens even mijn privé belangrijker vindt dan mijn werk.

Ik werk nog steeds om te leven, en leef NIET om te werken. (hij wel overigens)
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
  zondag 12 december 2004 @ 12:02:08 #29
14827 Kogando
Modelprutser
pi_23916213
Jij komt er wel.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_23916248
als FM heb je dus wel die verantwoordelijkheden en die kun jij duidelijk niet aan..

ga dan een stapje terug en geef jou (beter betalende baan) aan iemand die zich wel wil inzetten!
<hr>
pi_23916323
als je nou zit te fokken, had je zeker die winkel wel kunnen opengooien

maandagochtend ontslagbrief op de mat
  zondag 12 december 2004 @ 12:11:55 #32
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_23916353
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
als FM heb je dus wel die verantwoordelijkheden en die kun jij duidelijk niet aan..

ga dan een stapje terug en geef jou (beter betalende baan) aan iemand die zich wel wil inzetten!
Wat een onzin. Het is niet zo dat een FM volledig de hielen van de baas moet blijven likken. De ene keer kan het verstandig zijn om te laten zien waar je voor staat. Een andere keer moet je dan juist weer wat meer toegeven. Het gaat erom dat je je eigen speelruimte zo groot mogelijk houdt, zodat je geen pure loonslaaf bent, maar ook geen langdurige ruzie met de baas krijgt. Wij weten hier natuurlijk niet precies hoe de karakters van TS en de baas zijn, hoe goed de zaak loopt etc. Je kunt er dan ook niet echt over oordelen.

Oja, TS, in je profiel staat dat je assistent bedrijfsleider bent. Moet je nog aanpassen denk ik. Ik kan me wel voorstellen trouwens dat je baas het belangrijk vond om nu open te zijn, met een speelgoedwinkel vlak voor de kerst.
pi_23918336
Je baas heeft ook verantwoordelijkheden.
Verantwoordelijkheden die hij heeft verwaarloosd. Niet jij.
Als hij de schuld hiervoor bij jou legt, is het een waardeloos manager.

Bovendien heeft hij het principe van afspraken te respecteren, en laat jij hiermee zien dat jij afspraken niet wilt verwaarlozen. Iets dat hij zou mogen waarderen, ook al zijn het in dit geval geen afspraken met hem.
pi_23918642
Ik ben nu ook aan het werk, zeiker
zometeen mn eigen verjaardag thuis...
ik huil toch ook niet
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_23918688
Goh... Waar werk je? Ik zoek nog werk voor de zondagen. En overwerk liefst ook nog op elke andere dag. Later, als ik te oud ben om te werken kan ik nog altijd de hele dag slapen of nutteloze visites brengen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_23918713
www.qlict.nl
Daar.

Geregeld via mn pa
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 12 december 2004 @ 14:10:57 #37
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23918762
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:59 schreef shmoopy het volgende:
Tja, ik was ook gaan werken, je hebt idd nou eenmaal verplichtingen als leidinggevende, maar ik had mijn baas zeker laten weten dat ik het niet op prijs stelde het zo laat te horen.
Dat zou ook mijn standpunt zijn, in deze. Je bent filiaalmanager, HAD kunnen (moeten?) weten dat er een koopzondag zou zijn.

Dus mijn verantwoordelijkheidsgevoel had mij die toko open laten gooien. Maar ik had WEL aan mijn baas laten weten dat dit een enorme gunst is.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23918809
Jammer, geen vacatures. Was overigens aan de TS gericht, maar evengoed bedankt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 12 december 2004 @ 14:16:39 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23918901
Alles heeft zijn prijs toch?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23918935
Je baas heeft zelf verzuimd zijn verantwoordelijkheid te nemen en wil graag dat jij zijn fout goedmaakt.. Je hebt dan de keuze om een extra stap voor hem te doen, wellicht heb je er in de toekomst nog wat aan.

Het is wel zijn eindverantwoordelijkheid..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_23919917
quote:
We krijgen ook nooit een kerstpakket, hij is dit ook niet verplicht, maar het is wel een motivatie voor het personeel en een blijk van dank voor je inzet.
Inzet?
* Leest je post nogmaals*

  zondag 12 december 2004 @ 16:24:39 #42
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_23921658
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:06 schreef koalaschaap het volgende:

[..]

Inzet?
* Leest je post nogmaals*

Haha jah idd
Je zit hier maar wat te fokken en je zei dat je belangrijke dingen te doen had vandaag ofzo ? kon je liever die winkel open gooien en een beetje extra geld verdienn
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_23923043
Je baas is eindverantwoordelijk.

Laat hem lekker gaan staan --> probleem opgelost.
Als pleister op de wond zou je nog wat mensen kunnen bellen of ze kunnen werken
To be or not to be.....
  zondag 12 december 2004 @ 20:42:38 #44
105759 ZedKet
I'm Minster Stewy...
pi_23927177
VOLLEDIG eens met de TS, als hij je nu ten minste een week op voorhand had verwittigd dan had ik hem nog kunnen bedrijpen.
I'm Minster Stewy...
  zondag 12 december 2004 @ 21:23:10 #45
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_23928096
zeker volledig eens met TS. wie weet heeft TS in de middag en zo wel dingen te doen. tussen door bijv ook dingen. wie weet waren er wel 10 x een half uur afspraken gepland voor vandaag.
Baas moet zelf maar staan dan.
  maandag 13 december 2004 @ 01:41:15 #46
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_23928796
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:02 schreef Kogando het volgende:
Jij komt er wel.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  Milf maandag 13 december 2004 @ 02:10:20 #47
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_23929089
Ik was wel gegaan. Loyaliteit verwacht je niet alleen van je collega's maar men verwacht dat ook van jou. Als er iemand zich ziek meld bel jij ook andere mensen op. En dan ben je dankbaar als die wel willen werken ook al hadden ze al afspraken gemaakt. Andere mensen staan ook klaar voor jou. Lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend dat jij ook klaarstaat voor hun en je chef.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_23929189
Ach, zonder voorgeschiedenis kkkan je hier denk ik weinig over zeggen.
Als de baas je goed behandelt dan zou je zo'n gunst wel kunnen verlenen.
Maar wat naar voren komt is dat die baas een beetje een uitzuiger is.
Wie zaait zal oogsten. Van deze spreuk kan de baas nog wat leren.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  maandag 13 december 2004 @ 08:25:09 #49
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_23930497
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:05 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik hoop dat je afspraken écht heel belangrijk zijn.

Loyaliteit heeft de eigenschap zichzelf terug te betalen namelijk.

(andersom overigens ook)
My two cents....

Hij kan het zelfs op werkweigering gooien.
Natuurlijk zijn privé afspraken ook belangrijk, maar daar kun je niet van eten.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_23942386
tja, aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant, als het baantje je prima bevalt, en je baas is verder best flexibel, zou ik gewoon gaan werken (ALS ik de gemaakte afspraken kon verzetten)

mijn chef vraagt op een vrijdag ook weleens of ik zaterdag wil overwerken, als ik verder niks te doen heb, doe ik dat gewoon.

je creeert een prettige werksfeer, hij vind het niet erg om een paar uur extra op te schrijven terwijl je eerder naar huis gaat, als je zegt dat je een paar dagen vrij wil, ook geen probleem.
zo werkt het bij ons.

maar ja, je was gisteren toch vrij, dus het is voorbij, tot de volgende situatie, haha.
pi_23942695
Tsja, alles is al gezegd in dit topic.

- Je bent bedrijfsleidster. Dan verwacht men wel meer flexibiliteit en inzet van je dan een gewone werknemer. Dus ook op het allerlaatste moment.
- Dat je zelf die koopzondag niet zag aankomen.
- Met zo'n mentaliteit kom je er wel.
pi_23947953
1. Baas is erg laat.
2. Je hebt een eigen leven, en hebt daar duidelijke afspraken gemaakt.

Ja, zo kom je er wel, al je bedrijf belangerijker is dan een begravenis of zo.

Het probleem is veroorzaakt door de laksheid van de baas, laat hem maar zelf oplossen.
Als hij dit slavendrijvers-gedrag blijft houden, zoek een andere baan.

Er zijn nog normale werkgevers in Nederland.
pi_23948460
Definieer 'normaal'.

9 to 5, enkel op maandag t/m vrijdag?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_23954728
Ik zal nog eens een toepasselijk citaat herhalen:

A "No" uttered from deepest conviction is better and greater than a "Yes" merely uttered to please, or what is worse, to avoid trouble.
~ Ghandi
pi_23975403
Groot gelijk, dan had ie het maar eerder moeten vragen
  woensdag 15 december 2004 @ 00:29:40 #56
27084 Pissie
Like duh....
pi_23980332
Nou... ik heb hier dus helemaal niets meer over gehoord van mijn baas. Toen ik er maandag middag tegen hem nog even over begon, ( met de mededeling dat ik via via had gehoord dat het zéér stil is geweest in het centrum zondag ) zei hij dat hier alles al over gezegd was, en hij er verder dus ook niets meer over wilde zeggen. Wat een eikel ben je dan als baas, of niet dan?!

Ik had het goed kunnen begrijpen als hij het hier nog over zou willen hebben met mij, maar ja, dan niet! Nu heb ik dus gewonnen. Jammer joh!

Het lullige van mijn baas is, dat er echt zo over hem heen gewalst kan worden, als je maar een beetje bijdehand bent kan je hem makkelijk aan. Het is echt een watje eerste klas. Kan er niet tegen als er flink tegen hem in gegaan wordt. Als hij nou uitstraling zou hebben en echt de directeur zou lijken (wat hij overigens wel is) zouden wij een stuk meer respect voor hem hebben. Hij is nu iemand die niet graag de confrontatie opzoekt, zeker ook omdat hij niet goed kan argumenteren, maar wel heel goed is in oude uit de sloot halen. Hij vindt het trouwens helemaal niks dat die vrouwen van tegenwoordig zo bijdehand zijn geworden en eigenlijk wel een beetje schijt aan hem hebben. (Wie ik???!!!)

Al met al is al dit gedoe van hem naar mij toe nogal meegevallen. Hij heeft aardig ingezien dat hij het niet helemaal bij het rechte eind had en aardig onredellijk bezig was met zijn rare voorstel. Ik hoop dat hij de volgende keer even beter nadenkt. Hij weet net zo goed als ik dat ik absoluut wel voor hem klaarsta, maar alleen als het redelijkerwijs gaat, en dat was nu niet zo.
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
  woensdag 15 december 2004 @ 00:59:04 #57
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_23980835
Wellicht heeft je leidinggevende zijn conclusies al getrokken en is hij niet van plan het gebeuren verder op de spits te drijven. Hij is vast en zeker op de hoogte van hetgeen jij verplicht bent te doen en hetgeen hij je kan vrágen om te doen. Hij heeft je om een gunst voor het bedrijf gevráágd en je hebt hem laten staan. Dat is jouw goed recht natuurlijk maar of het billijk is, is een tweede. Vreemd is ook dat je hem aan de ene kant verwijt oude koeien uit de sloot te halen terwijl je hem tegelijkertijd verwijt dat hij niet met je over gedane zaken wenst te discussieren. Ondanks de zwakheden die je meent te herkennen in hem blijft hij uiteindelijk wel je leidinggevende; om het even of hij je respect verdient of niet. Misschien wals je dus niet zo makkelijk over je leidinggevende heen dan je had gedacht (of wellicht gehoopt). Ik zei al eerder: Loyaliteit betaalt zichzelf terug maar het gebrek eraan eveneens. Volgens mij weet hij momenteel alleen zeker dat hij op je terug kan vallen op momenten dat het jou wél uitkomt. Dat laat zich korter omschrijven als 'niet'. Ik denk dan ook dat je je prestatie een beetje overschat als je meent van hem te hebben gewonnen.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_23995214
quote:
Ik had het goed kunnen begrijpen als hij het hier nog over zou willen hebben met mij, maar ja, dan niet! Nu heb ik dus gewonnen. Jammer joh!
Pissie, I'm not sorry to have to say that: YOU'RE FIRED. Get a degree and get out of my office..
  woensdag 15 december 2004 @ 19:08:16 #59
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_23995415
mooi voor hem
pi_23995556
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:59 schreef Captain_Chaos het volgende:
Wellicht heeft je leidinggevende zijn conclusies al getrokken en is hij niet van plan het gebeuren verder op de spits te drijven. Hij is vast en zeker op de hoogte van hetgeen jij verplicht bent te doen en hetgeen hij je kan vrágen om te doen. Hij heeft je om een gunst voor het bedrijf gevráágd en je hebt hem laten staan. Dat is jouw goed recht natuurlijk maar of het billijk is, is een tweede. Vreemd is ook dat je hem aan de ene kant verwijt oude koeien uit de sloot te halen terwijl je hem tegelijkertijd verwijt dat hij niet met je over gedane zaken wenst te discussieren. Ondanks de zwakheden die je meent te herkennen in hem blijft hij uiteindelijk wel je leidinggevende; om het even of hij je respect verdient of niet. Misschien wals je dus niet zo makkelijk over je leidinggevende heen dan je had gedacht (of wellicht gehoopt). Ik zei al eerder: Loyaliteit betaalt zichzelf terug maar het gebrek eraan eveneens. Volgens mij weet hij momenteel alleen zeker dat hij op je terug kan vallen op momenten dat het jou wél uitkomt. Dat laat zich korter omschrijven als 'niet'. Ik denk dan ook dat je je prestatie een beetje overschat als je meent van hem te hebben gewonnen.
Ik vindt ´t strak geformuleerd, en tevens deel ik die mening!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')