abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 december 2004 @ 21:54:01 #1
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_23841852
Ok... Ik ben dus net aangenomen bij een auto bedrijf als prove chauffeur maar voor het zover is krijg ik eerst een instructiedag. Maar... Nou belt mijn baas of ik toch morgen al iemand (een directeur) naar zijn werk wil rijden.. Ik zeg ja... maar... Nou blijkt dat ik een Audi A6 moet rijden met een automaat...!!! Ik heb nog nooit met een automaat gereden...!!! Hoe werkt dit! hoe ziet het eruit!! Waar moet ik op letten!!!!??? Help!
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
  woensdag 8 december 2004 @ 21:58:52 #2
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_23841993
Linker voet laten rusten...
starten in P
Rechtervoet op de rem
Schakel naar D
rechter voet van de rem naar het gas als je wilt rijden
en weer remmen met diezelfde voet...

verdient dat nog een beetje?
reach out and touch faith
pi_23842107
Wel zo'n baantje krijgen, maar niet automaat kunnen rijden, en ik kan alles rijden, maar er is geen hond die me zo'n baan kan aanbieden, What Gives!?
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_23842234
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:02 schreef Jofunu-kun het volgende:
Wel zo'n baantje krijgen, maar niet automaat kunnen rijden, en ik kan alles rijden, maar er is geen hond die me zo'n baan kan aanbieden, What Gives!?
Het leven is oneerlijk dude.
  woensdag 8 december 2004 @ 22:11:39 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23842411
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:58 schreef ozzyat105 het volgende:
Linker voet laten rusten...
starten in P
Rechtervoet op de rem
Schakel naar D
rechter voet van de rem naar het gas als je wilt rijden
en weer remmen met diezelfde voet...

verdient dat nog een beetje?
zo gaat het ja

Tip:
Zet je linkerbeen tegen de stoel aan (dus helemaal weg bij de pedalen) dan krijg je ook niet de neiging om een niet aanwezige koppeling in de trappen. Je raakt dan de rem en zit met je vreter tegen de voorruit geplakt.
pi_23842514
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:11 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

zo gaat het ja

Tip:
Zet je linkerbeen tegen de stoel aan (dus helemaal weg bij de pedalen) dan krijg je ook niet de neiging om een niet aanwezige koppeling in de trappen. Je raakt dan de rem en zit met je vreter tegen de voorruit geplakt.
Je kan je voet ook even uit het raam hangen, of achterin leggen

Ik vond mijn automaat altijd heeeerlijk rijden.
pi_23843238
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:11 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

zo gaat het ja

Tip:
Zet je linkerbeen tegen de stoel aan (dus helemaal weg bij de pedalen) dan krijg je ook niet de neiging om een niet aanwezige koppeling in de trappen. Je raakt dan de rem en zit met je vreter tegen de voorruit geplakt.
Met je backus voor de voorruit
pi_23843393
je linkervoet moet je idd helemaal wegleggen.. tis nogal klote voor de klant als je wil gaan koppelen zonder koppelingspedaal... verder gewoon lekker chill gassen en goed gebruik maken van de cruisecontroll, dat rijdt het comfortabelst voor passagiers.
2825cc Single Turbo Beast
pi_23843837
Ik had ook nog nooit in een automaat gereden, todat ik de volvo van de baas mocht lenen. Ook een automaat . Het is echt een pies of a cake. Echt heel simpel. Er is niets om bang voor te zijn. Alleen wel even weten dat je de rem ingedrukt moet houden bij een stoplicht of als je wilt stilstaan. Anders gaat hij namelijk kruipen (langszaam rijden).

Maar je bent binnen 2 min gewend aan de auto.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  woensdag 8 december 2004 @ 23:20:39 #10
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_23844491
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Het leven is oneerlijk dude.
http://www.brussaard.nl

Dank voor de tips!
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_23845295
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:20 schreef BillyOcean het volgende:

[..]

http://www.brussaard.nl
Wat moet ik daarmee
pi_23845322
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:20 schreef BillyOcean het volgende:

[..]

http://www.brussaard.nl

Dank voor de tips!
Dat bedrijf werk zeker alleen in die regio?
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  woensdag 8 december 2004 @ 23:55:47 #13
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_23845413
quote:
Er is niets om bang voor te zijn. Alleen wel even weten dat je de rem ingedrukt moet houden bij een stoplicht of als je wilt stilstaan. Anders gaat hij namelijk kruipen
daar is de stand NEUTRAAL voor
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_23846282
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:55 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

daar is de stand NEUTRAAL voor
Is toch veel gemakkelijker om zachtjes op de rem je voet te laten rusten?? Geen hond gaat een automaat voor het stoplicht in neutraal gooien hoor
pi_23846439
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:54 schreef BillyOcean het volgende:
Ok... Ik ben dus net aangenomen bij een auto bedrijf als prove chauffeur maar voor het zover is krijg ik eerst een instructiedag. Maar... Nou belt mijn baas of ik toch morgen al iemand (een directeur) naar zijn werk wil rijden.. Ik zeg ja... maar... Nou blijkt dat ik een Audi A6 moet rijden met een automaat...!!! Ik heb nog nooit met een automaat gereden...!!! Hoe werkt dit! hoe ziet het eruit!! Waar moet ik op letten!!!!??? Help!
Ik doe regelmatig directievervoer, hier een paar tips....
Over het algemeen moet je de automaat starten in de P(parkeer)-stand, ondertussen moet je je voet op de rem houden. Het meest ontspannen is als je het gas rustig intrapt...
Altijd remmen voor de bocht, nooit in de bocht remmen.... En rem altijd rustig en ruim van tevoren.
Daarnaast is het slim om een ruime afstand te bewaren op je voorganger. Ga altijd van het gas als je een stoplicht nadert, ook al staat ie op groen, dan kan je ontspannen remmen als-ie oranje wordt.
Stel je altijd netjes voor aan je passagier, tijdens het rijden kan je het beste vragen naar voorkeuren voor muziek, rijstijl en vraag je passagier altijd of hij commentaar wil leveren op je rijstijl als iets hem niet zint. Als je een lange rit hebt, kun je het beste aanbieden om een pauze in te lassen als hij daar behoefte aan heeft.
Als je naar de wc moet tijdens de rit, dat kan nou eenmaal gebeuren tijdens een langere reis, geef je dat eerlijk aan. Je blijft dan veel ontspannener en... op die manier wordt het contact zelf vaak iets persoonlijker.
Succes!!!! Met vragen weet je me te vinden he?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  donderdag 9 december 2004 @ 00:41:19 #16
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_23846466
ik zet dat ding nooit in z,n neutraal bij het stoplicht
Oh en als je de rem los laat gaat hij al rollen vergeet dat niet.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_23846476
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:32 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Is toch veel gemakkelijker om zachtjes op de rem je voet te laten rusten?? Geen hond gaat een automaat voor het stoplicht in neutraal gooien hoor
zou ik dan maar wel gaan doen is beter voor je frictieplaten, die slijten dan niet namelijk, staat ook in elke gebruiksaanwijzing van autos met automaat! en idd automaat rijdt heerlijk, maar ga niet lopen koppelen... dat doet pijn!
pi_23846521
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:32 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Is toch veel gemakkelijker om zachtjes op de rem je voet te laten rusten?? Geen hond gaat een automaat voor het stoplicht in neutraal gooien hoor
Als je erg hard geremt heb en je druk zachtjes op de rem als je stilstaat heb je kans dat je remschijven krom trekken.
Het is dus beter na een harde remactie om je bak in N te zetten en je poot van de rem te halen.
pi_23846544
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je erg hard geremt heb en je druk zachtjes op de rem als je stilstaat heb je kans dat je remschijven krom trekken.
Het is dus beter na een harde remactie om je bak in N te zetten en je poot van de rem te halen.
Hmm ik rijd soms automaat en rijd ook met mensen mee die automaat hebben. Niemand zet hem ooit in zijn N voor het stoplicht. Of de spoorbomen moeten dicht zijn of iets dergelijks. Maar goed dat je het zegt zal het eens gaan doen in het vervolg kijken of ik het fijn vind.
pi_23846547
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:39 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

Ik doe regelmatig directievervoer, hier een paar tips....
Over het algemeen moet je de automaat starten in de P(parkeer)-stand, ondertussen moet je je voet op de rem houden. Het meest ontspannen is als je het gas rustig intrapt...
Altijd remmen voor de bocht, nooit in de bocht remmen.... En rem altijd rustig en ruim van tevoren.
Daarnaast is het slim om een ruime afstand te bewaren op je voorganger. Ga altijd van het gas als je een stoplicht nadert, ook al staat ie op groen, dan kan je ontspannen remmen als-ie oranje wordt.
Stel je altijd netjes voor aan je passagier, tijdens het rijden kan je het beste vragen naar voorkeuren voor muziek, rijstijl en vraag je passagier altijd of hij commentaar wil leveren op je rijstijl als iets hem niet zint. Als je een lange rit hebt, kun je het beste aanbieden om een pauze in te lassen als hij daar behoefte aan heeft.
Als je naar de wc moet tijdens de rit, dat kan nou eenmaal gebeuren tijdens een langere reis, geef je dat eerlijk aan. Je blijft dan veel ontspannener en... op die manier wordt het contact zelf vaak iets persoonlijker.
Succes!!!! Met vragen weet je me te vinden he?
zet ook de passagiers stoel zo ver mogelijk naar voren toe, dan heeft je klant de meeste beenruimte, mobiele telefoon uit of iig op stil, ga de auto wassen als je klant bij zijn afspraak is als de wagen vies is, zorgt gegarandeerd voor flinke fooi , zorg dat je mondverfrisser hebt als je rookt (stinkt heel erg nl) neem een krantje of studieboek mee voor als je moet gaan zitten wachten
pi_23846550
Is het nou slecht om als je stilstaat in de D het gas in te trappen ? als je de rem in hebt
Of is dat net zoals bij een normale auto met de koppeling in ?
M'n signature, wat doe je :{
pi_23846565
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je erg hard geremt heb en je druk zachtjes op de rem als je stilstaat heb je kans dat je remschijven krom trekken.
Het is dus beter na een harde remactie om je bak in N te zetten en je poot van de rem te halen.
idd anders moeten ze gaan afdraaien en dat is duuuuuuur....
pi_23846572
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:46 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Hmm ik rijd soms automaat en rijd ook met mensen mee die automaat hebben. Niemand zet hem ooit in zijn N voor het stoplicht. Of de spoorbomen moeten dicht zijn of iets dergelijks. Maar goed dat je het zegt zal het eens gaan doen in het vervolg kijken of ik het fijn vind.
Ik zou het doen ja.
Het komt redelijk vaak voor bij automaten dat de remschijven krom zijn. Dat merk je overigens wel met remmen.
pi_23846578
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:46 schreef Viper_74 het volgende:
Is het nou slecht om als je stilstaat in de D het gas in te trappen ? als je de rem in hebt
Of is dat net zoals bij een normale auto met de koppeling in ?
ja dat is slecht!! heel slecht!! kan je een automaat mee verneuken!! zelfde als bij gewoon schakelen je koppeling flink laten slippen!!
pi_23846583
Zit trouwens te lezen, op zich wel lachen dat privé chauffeur, maar je rijdt dan in de wagen van de klant. Moet je wel altijd weten waar je precies moet zijn. Zal hij maar geen navigatie hebben
M'n signature, wat doe je :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')