abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23794921
He,

je hoort het vaak: Witte tankstations zijn goedkoper...
Maar je hoort ook mensen zeggen "Die benzine is slechter, je rijdt er minder lang mee dus ben je nog evenveel of meer kwijt".

Wat is de waarheid?
pi_23794974
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:04 schreef MlR het volgende:

Maar je hoort ook mensen zeggen "Die benzine is slechter, je rijdt er minder lang mee dus ben je nog evenveel of meer kwijt".
Dat is dus absoluut niet waar.....
En ik kan het weten, ik weet 100% zeker dat de benzine voor de tankstations allemaal de zelfde benzine is. (tanktransport)
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  maandag 6 december 2004 @ 11:07:40 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23794980
Wat een onzin! Het is goedkoper omdat er geen merknaam aan vastzit zoals bv. BP en Shell, dat iso.a. ook duurder doordat ze adverteren, doordat er een shop bij zit, etc, etc, Maar brandstof is brandstof
pi_23794999
Ja, dat idee had ik dus ook..

Maar er was zelfs iemand die zei "ik reedt altijd naar Frankrijk tot aan ..... op 1 tank.. nu redde ik dat niet".. bullshit naar mijn idee..

En áls het zo zou zijn: Zouden de 'echte' merken dan wel gaan adverteren: "Met onze brandstof rijdt u verder!" (In een reclame spot net als het konijntje van de Batterijen )
pi_23795025
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:09 schreef MlR het volgende:
Ja, dat idee had ik dus ook..

Maar er was zelfs iemand die zei "ik reedt altijd naar Frankrijk tot aan ..... op 1 tank.. nu redde ik dat niet".. bullshit naar mijn idee..

En áls het zo zou zijn: Zouden de 'echte' merken dan wel gaan adverteren: "Met onze brandstof rijdt u verder!" (In een reclame spot net als het konijntje van de Batterijen )
En zo is het natuurlijk ook....
Alhoewel shell pura wel weer iets beter schijnt te zijn, maar dat is ook maar minimaal... (dacht ik)
  maandag 6 december 2004 @ 11:11:12 #6
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_23795039
de witte pomp hier, was duurder dan de tango...
pi_23795041
Er zijn wel wat verschillen tussen de Witte pomp en merk benzine. 1. Er zit een mindere filtering op de benzine is dus vuiler maar veel verschil met merk benzine is er niet. 2. Tanken bij de wittepomp geeft geen garanties dat wil zeggen als jij je motor in de prak draait door het gebruik van hun benzine heb je pech als dit met Shell benzine gebeurt dan vergoed Shell alle onkosten! Dan moet er natuurlijk wel aangetoond kunnen worden dat de benzine inderdaad de oorzaak was van het mankement.
pi_23795045
Ja, opzich is dat een discussie apart natuurlijk..
maar ik geloof dat Shell pura een grotere knal veroorzaakt wat slechter is voor je motor (meer power idd.. maar daar is je motor niet op berekend) ..
Maar zeker weten doe ik niet
pi_23795072
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:11 schreef Ultralaser het volgende:
Er zijn wel wat verschillen tussen de Witte pomp en merk benzine. 1. Er zit een mindere filtering op de benzine is dus vuiler maar veel verschil met merk benzine is er niet. 2. Tanken bij de wittepomp geeft geen garanties dat wil zeggen als jij je motor in de prak draait door het gebruik van hun benzine heb je pech als dit met Shell benzine gebeurt dan vergoed Shell alle onkosten! Dan moet er natuurlijk wel aangetoond kunnen worden dat de benzine inderdaad de oorzaak was van het mankement.
Dan mag jij mij een krantenartikel geven waarin staat dat er een auto stuk is gegaan nadat er de juiste benzine getankt is?

Die zullen er vast wel zijn... maar zoiets gebeurd ZO zelden.. en als mijn Polo uit '86 kapot gaat..naja... dan koop ik wel weer een nieuwe
  maandag 6 december 2004 @ 11:14:04 #10
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_23795085
de benzine is niet slechter maar de tanks waar het inzit wel.
wordt minder of slechter schoon gemaakt. is mij vertelt.... :|
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_23795101
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:14 schreef _GdR_ het volgende:
de benzine is niet slechter maar de tanks waar het inzit wel.
wordt minder of slechter schoon gemaakt. is mij vertelt.... :|
Allemaal geruchten....
pi_23795114
Wat je ook zelf zeg het gebeurd zelden. Maar daarom geeft Shell je ook die garantie natuurlijk . En je hebt natuurlijk de spaarsystemen wat toch weer door berekend wordt in de benzine prijs.
  maandag 6 december 2004 @ 11:16:49 #13
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_23795137
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:15 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Allemaal geruchten....
het is mij vertelt ja. dus zou goed kunnen.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_23795282
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:16 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

het is mij vertelt ja. dus zou goed kunnen.
Mensen raken achterdochtig omdat iets goedkoper is, dus ontstaan er geruchten.
En shell etc etc die profiteren daar natuurlijk van....
pi_23795365
Als ik ergens een witte tankstation zie, dan ga ik daar echt wel tanken. Boeit mij die zegeltjes en freebees.

Gister nog voor 1.09 euro per liter getankt (Euro 95). Eindelijk eens een beetje fatsoenlijk bedrag voor een litertje benzine.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_23795487
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:07 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Dat is dus absoluut niet waar.....
En ik kan het weten, ik weet 100% zeker dat de benzine voor de tankstations allemaal de zelfde benzine is. (tanktransport)
idd, die tankwagens draaien gewoon een bordje om. Eerst de Q8, dan de Gulf, dan de witte
pi_23796279
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:11 schreef Ultralaser het volgende:
Wanneer een pompstation ondeugdelijke brandstof levert gaan ze dat echt wel vergoeden hoor.
Dat is namelijk wettelijk geregeld.
Daarnaast is er geen slechtere reclame denkbaar en ben je in no-time klanten kwijt, dus ook de goedkopere pompen zullen garanties geven.
Denk maar aan die BP pomp die een paar weken geleden kennelijk water in de brandstof had.
Waren ongeveer 10 auto's die problemen hadden na het tanken. Daarover heb je nadien niets meer gehoord, dus dat zal wel goed zijn afgehandeld, anders was de rechtzaak hierover uitgebreid in het nieuws geweest.
Het enige wat ik me kan voorstellen dat bij wijze van spreken een witte pomp gewoon de schade vergoed en Shell de getroffene een nieuwe auto geeft.

Maar waar ik wel benieuwd naar ben is of bijv die V-power ook echt beter is voor de motor en/of zuiniger rijdt.
Ik heb tot nu toe maar 1x V-power in mijn auto gegooid en toevallig ook een lange afstand ermee gereden (450 km achter elkaar snelweg) en dat was het zuinigste ooit (1:16.3) maar ook gelijk de langste afstand ooit die ik in mijn autootje achter elkaar gereden heb, dus feitelijk zegt dat nog niets.
  maandag 6 december 2004 @ 12:16:45 #18
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_23796311
ik tank lekker 1.139 terwijl er 100 meter verderop een BP station staat die hetzlefde verkoopt voor 1.169

Snap je toch niet.
zo goed..?
pi_23796454
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:30 schreef MizzEnroe het volgende:
Als ik ergens een witte tankstation zie, dan ga ik daar echt wel tanken. Boeit mij die zegeltjes en freebees.

Gister nog voor 1.09 euro per liter getankt (Euro 95). Eindelijk eens een beetje fatsoenlijk bedrag voor een litertje benzine.
ik herinner me nog dat de benzine 1,46 koste... in guldens en dat was al DUUR toen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_23796470
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:16 schreef Diepvriez het volgende:
ik tank lekker 1.139 terwijl er 100 meter verderop een BP station staat die hetzlefde verkoopt voor 1.169

Snap je toch niet.
esso euro 98 - 1,32
total euro 98 - 1,23

pi_23798511
Moet jij Euro 98 tanken met dat barrel van je Youp ??
pi_23798569
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:00 schreef pAin het volgende:
Moet jij Euro 98 tanken met dat barrel van je Youp ??
mjah 'moet'... hij moet idd benzine met een onctaangetal van 98 hebben... maar euro 95 is in nederland ook 97octaan dus dat is ook goed te doen...

-edit-

zelfde geld voor mn fiets
pi_23800534
In België hebben witte tankstations een enorm slechte reputaite, omdat al veelvuldig is gebleken dat de milieunormen voor deze instalaties niet nageleefd worden, de tanks dikwijls vervuild zijn, of de bodem rond de verouderdde lekkende tanks zwaar verontreinigd is. Ook zijn de veroordeelde uitbaters die gewassen "ontkleurde" mazout verkochten als diesel niet meer te tellen. Of benzine aangelengd met benzeen, xyleen en andere goedkopere, maar milieuschadelijke stoffen. In sommige gevallen was het zo erg dat 1 tankbeurt je cat of lambdasonde of je dieselpomp om zeep kon helpen. Ikzelf heb het 1 keer meegemaakt dat de benzine zo vuil was dat een nieuwe benzinefilter op 100 km onbruikbaar was. Die uitbater heeft me wel vergoed zonder dat er politie bijkwam.2 weken later was ie verdwenen met de noorderzon.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  maandag 6 december 2004 @ 18:52:05 #24
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_23803868
in nederland rijd ik net zo zuinig op wittepompbenzine als shellbenzine dus ik vermoed dat er met de kwaliteit helemaal niks verschil in zit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_23804216
Argos is een vrij onbekende organisatie maar die zijn meestal wel heel goed koop, hier een handig linkje om bij te houden welke pomp het goedkoopste is.

http://www.goedkooptanken.nu/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')