abonnement Unibet Coolblue
pi_23667526
Mooie column van Charles Groenhuijsen over een speech van Bill Cosby die (weer) flink uithaalt naar de zwarte gemeenschap in de VS. En groot gelijk heeft 'ie. Steeds de schuld afschuiven op anderen terwijl iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Ik zie wel enige parallellen met de Marokkaanse gemeenschap in Nederland (alhoewel ze volgens mij nog lang niet zo ver heen zijn als de zwarten in de VS)
quote:
Door Charles Groenhuijsen

Nee, de titel van deze column is geen vergissing. Het is de kern van de boodschap van Bill Cosby. De zwarte top-komiek trekt Amerika rond met een schokkende boodschap. Hij wil zijn achterban wakker schudden. En hij schuwt het gevreesd N-woord niet. Midden in zijn speech roept hij het duizendkoppige zwarte publiek ineens toe: "Are there any niggers around here?"

Zwarte Amerikanen maken een rommeltje van hun leven, zegt Cosby. Het is de bevolkingsgroep met het hoogste aantal teen-zwangerschappen, een-ouder gezinnen, high-school dropouts, moordenaars, werklozen. Ouders moeten zich schamen, zegt Cosby. Ze laten hun kinderen maar begaan. Ze swingen mee met de vulgaire, gewelddadige tekst van rap-liedjes, maar kunnen op school amper lezen en schrijven.

Waarom gebruikt Cosby zelf - heel uitdagend - het racistische woord "nikker". Want hij vindt het vreselijk als hij jonge African-Americans dat woord op straat hoort gebruiken. Het getuigt van zo weinig trots en zelfvertrouwen.

Dubbelspion
Bill Cosby werd beroemd door de TV-serie 'I Spy'. Hij speelde geen ondergeschikte rol. Integendeel, hij was de slimme - als pro-tennisspeler verklede - dubbelspion. En je kon om hem lachen. Het was een roldoorbrekende serie.

Net als veel later in de Cosby Show. Een vrolijke familie-soap over een succesvol zwart echtpaar – hij is arts, de vrouw advocaat - met vijf leuke kinderen. Als ze niet zwart waren geweest, hadden ze wit kunnen zijn. De serie maakte korte metten met de stereotypen van de arme zwarte wijken.

Cosby werd een volksheld met record-kijkcijfers. Hij was de King of Comedy en verkocht miljoenen boeken over vaderschap en opvoeding. Hij was het ultieme zwarte rolmodel. Jammer dat zo weinig zwarte Amerikanen zijn voorbeeld wisten te volgen.

De speeches die Cosby nu geeft, zijn er het trieste bewijs van. Hij probeert een discussie los te weken maar hoort als kritiek: "Je mag de vuile was van zwarte Amerikanen niet buiten hangen." Cosby antwoordt zonder omwegen: "Jullie vuile was komt elke dag om half drie uit school, hangt voor de televisie of zwerft over straat."

Gevangenispak
Cosby hield een indrukwekkende toespraak (zie link) toen het precies 50 jaar geleden was dat discriminatie op Amerikaanse scholen officieel werd afgeschaft. Hoeveel is er intussen bereikt? Cosby is somber: "Ik heb het over de mensen die huilen als ze hun zoon in een gevangenispak zien. Waar was je toen hij twee jaar was? Waar was je toen hij 12 was? En 18? Waarom wist je niet dat hij een pistool had? En waar is zijn vader? En waarom weet je niet eens waar hij is? En waarom is de vader er zelf niet om met zijn zoon te praten."

Na elke zin wordt Cosby – als was het een zwarte kerk op zondagmorgen – door luid geklap onderbroken. Hij vervolgt: "Je kunt Jezus niet blijven vragen dingen voor je te doen. Je kunt niet steeds bij God voor een oplossing aankloppen. God is doodmoe van jou." De zaal barst in lachen uit. Cosby dendert door en kritiseert jongeren voor hun slonzige levenstijl: "Je let niet op. Je hebt je pet achterstevoren. Je broek slobbert rond je kruis. Wijst dat niet ergens op? Of wacht je tot Jezus je broek komt optrekken?"

Zou het helpen? De cijfers over misdaad, onderwijs, armoede en één-oudergezinnen zijn alarmerend. In de campagne voor het presidentschap ging het hier amper over. George Bush en John Kerry spraken met vuur over sociale problemen. Maar dan ging het meestal over de middenklasse. Die wonen comfortabel een paar mijl verderop.

Cosby & Powell
Ik zag in gedachten Colin Powell al met Cosby optreden. Dat ligt Powell misschien beter dan al dat gedoe over Osama bin Laden en de massavernietigingswapens van George Bush. Cosby & Powell: twee zwarte mannen die het hebben gemaakt. Beiden een lichtend voorbeeld voor een generatie aan de afgrond.

Bij de politiek valt dus niks te halen. Zwarte Amerikanen moeten het zelf doen. Cosby preekt: "Vertel het je vrienden. Laten we er iets tegen doen. Laat Jezus weer glimlachen. Laten we weer ouders zijn. Dank u, dank u."
pi_23667597
Nu wordt het als positef gezien, al was het een blanke acteur die deze uitspraken deeddan werd er wel anders op gereageerd
pi_23667799
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:41 schreef Kentaro het volgende:
Nu wordt het als positef gezien, al was het een blanke acteur die deze uitspraken deeddan werd er wel anders op gereageerd
blanken kijken daar wel uit met het uitspreken van "the 'N'-word"
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 november 2004 @ 13:50:22 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_23667820
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:41 schreef Kentaro het volgende:
Nu wordt het als positef gezien, al was het een blanke acteur die deze uitspraken deeddan werd er wel anders op gereageerd
Als Cosby dit over blanken zou zeggen ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:51:41 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23667851
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:41 schreef Kentaro het volgende:
Nu wordt het als positef gezien, al was het een blanke acteur die deze uitspraken deeddan werd er wel anders op gereageerd
Nogal logisch lijkt me.

Overigens erg goed van Cosby dat hij dit doet.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23667853
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:49 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

blanken kijken daar wel uit met het uitspreken van "the 'N'-word"
Hier kunnen "blanken" te pas en on te pas kut-marokkanen/geitenneukers noemen, geen parallellen te zien imo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23667923
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hier kunnen "blanken" te pas en on te pas kut-marokkanen/geitenneukers noemen, geen parallellen te zien imo.
ik doelde meer op de vrij hoge criminaliteitcijfers betreffende Marokkanen, Turken, Surinamers etc...

Maar nogmaals, het is hier nog lang niet zo erg als in de VS, gelukkig...
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:57:05 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23667966
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:55 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

ik doelde meer op de vrij hoge criminaliteitcijfers betreffende Marokkanen, Turken, Surinamers etc...

Maar nogmaals, het is hier nog lang niet zo erg als in de VS, gelukkig...
Hier verkoopt de AiVD ook niet undercover crack in de probleemwijken.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23668063
Idd, hoeveel no-go area's hebben we hier in NL
Allah Al Watan Al Malik
pi_23668099
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hier verkoopt de AiVD ook niet undercover crack in de probleemwijken.
En daar evenmin.
pi_23668107
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:55 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

ik doelde meer op de vrij hoge criminaliteitcijfers betreffende Marokkanen, Turken, Surinamers etc...

Maar nogmaals, het is hier nog lang niet zo erg als in de VS, gelukkig...
Dus dit artikel is weer een reden om af te geven op de allochtonen in Nederland vette onzin
pi_23668219
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:04 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Dus dit artikel is weer een reden om af te geven op de allochtonen in Nederland vette onzin
Ik ben zelf een allochtoon (m'n vader is Turks, m'n moeder Nederlands dus officieel ben ik allochtoon ). Ik wil niet afgeven op 'de allochtonen', ik zei alleen dat ik lichte overeenkomsten zie tussen minderheden in de VS en in Nederland.
pi_23668246
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:09 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Ik ben zelf een allochtoon (m'n vader is Turks, m'n moeder Nederlands dus officieel ben ik allochtoon ). Ik wil niet afgeven op 'de allochtonen', ik zei alleen dat ik lichte overeenkomsten zie tussen minderheden in de VS en in Nederland.
Je zegt het al meerdere keren dat je "lichte" overeenkomsten ziet, maar welke zijn dat dan.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:15:28 #14
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23668340
Hoe anders is de boodschap van Ali B aan de allochtone jeugd? Niet veel anders; alleen moet ik wel zeggen dat ik het een cheap shot van Cosby vind, hij kan makkelijk praten met zijn miljoenen in zijn portemonnee...alsof de getto's exclusief het resultaat is van de zwarte amerikaan zelf....vreemd.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:16:42 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23668362
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:03 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

En daar evenmin.
Daarover verschillen de meningen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23668370
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je zegt het al meerdere keren dat je "lichte" overeenkomsten ziet, maar welke zijn dat dan.
Hoge criminaliteit vergeleken met de autochtonen (of in het geval van de VS de blanke meerderheid). Kijk maar naar gevangeniscijfers.

Beide bevolkingsgroepen zijn over het gemiddeld armer en lager geschoold dan de autochtonen (blanken in de VS)

Dat zijn toch wel overeenkomsten volgens mij...
pi_23668384
Helemaal mee eens idd
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:18:03 #18
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23668397
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:15 schreef clowncloon het volgende:
Niet veel anders; alleen moet ik wel zeggen dat ik het een cheap shot van Cosby vind, hij kan makkelijk praten met zijn miljoenen in zijn portemonnee...
Nou ja, hij heeft in het verleden wel scholarships beschikbaar gesteld aan talentvolle zwarte studenten, boeken beschikbaar gesteld voor scholen etc., dus hij doet ook wel aan 'practice what you preach'.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23668423
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:15 schreef clowncloon het volgende:
Hoe anders is de boodschap van Ali B aan de allochtone jeugd? Niet veel anders; alleen moet ik wel zeggen dat ik het een cheap shot van Cosby vind, hij kan makkelijk praten met zijn miljoenen in zijn portemonnee...alsof de getto's exclusief het resultaat is van de zwarte amerikaan zelf....vreemd.
Het probleem is dat veel zwarten de blanken de schuld geven van hun armoede. Hier is Cosby ook al een keer over tekeer gegaan...
pi_23668436
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:15 schreef clowncloon het volgende:
Hoe anders is de boodschap van Ali B aan de allochtone jeugd? Niet veel anders; alleen moet ik wel zeggen dat ik het een cheap shot van Cosby vind, hij kan makkelijk praten met zijn miljoenen in zijn portemonnee...alsof de getto's exclusief het resultaat is van de zwarte amerikaan zelf....vreemd.
Juist ze gaan alleen wonen omdat niemand ze eigenlijk mag en jaren later word daar comentaar op geleverd
pi_23668474
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:19 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel zwarten de blanken de schuld geven van hun armoede. Hier is Cosby ook al een keer over tekeer gegaan...
En terecht peper die amerikanen hun glansrijke historie maar eens goed in
pi_23668513
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:16 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Hoge criminaliteit vergeleken met de autochtonen (of in het geval van de VS de blanke meerderheid). Kijk maar naar gevangeniscijfers.

Beide bevolkingsgroepen zijn over het gemiddeld armer en lager geschoold dan de autochtonen (blanken in de VS)

Dat zijn toch wel overeenkomsten volgens mij...
Alleen de oorzaak ligt heel anders. Zwarten zijn daar gewoon echt stelselmatig achtergesteld vroeger (en nu soms ook). Hier in NL hebben we analfabeten geimporteerd voor zwaar werk.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:25:18 #23
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23668581
@zanderrr; geen kwaad woord over Cosby zal ik hier schrijven, hij is een echte self-made man maar om nou specifiek de zwarte amerikanen aan te vallen dat ze lazy o.i.d. zijn vind ik raar, het percentage white trash groeit net zo hard. En daarnaast denk ik ook dat ondanks allerlei positieve discriminatie (wat bullshit is) de zwarte amerikanen gewoon minder kansen krijgen in het bedrijfsleven, wat al meerdere keren is aangetoond.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_23668585
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:21 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

En terecht peper die amerikanen hun glansrijke historie maar eens goed in
owja, en het is ook de schuld van de autochtone nederlander dat er relatief veel allochtonen van et rechte pad afwijken....
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen de oorzaak ligt heel anders. Zwarten zijn daar gewoon echt stelselmatig achtergesteld vroeger (en nu soms ook). Hier in NL hebben we analfabeten geimporteerd voor zwaar werk.
Dat klopt, mijn vader heeft ook alleen maar de turkse lts gedaan....

Maar dat is geen reden voor een hogere criminaliteit. Zoals ik al zei, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, maar als je dan zo'n zwarte jongere hoort spreken over blanken die zoveel ellende veroorzaken....
pi_23668587
idd mutant (er zijn dus nog wel mensen met geschiedenis kennis die verder terug gaat dan een maand)
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:26:54 #26
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23668619
Overigens is het feit dat mensen die niets te verliezen hebben zich sneller storten op criminaliteit en dergelijke ook erg moeilijk te begrijpen, heb ik het idee.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23668660
Niet echt een column trouwens. Meer een commentaar. Maar de boodschap is duidelijk.
pi_23668668
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:25 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

owja, en het is ook de schuld van de autochtone nederlander dat er relatief veel allochtonen van et rechte pad afwijken....
[..]

Dat klopt, mijn vader heeft ook alleen maar de turkse lts gedaan....

Maar dat is geen reden voor een hogere criminaliteit. Zoals ik al zei, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, maar als je dan zo'n zwarte jongere hoort spreken over blanken die zoveel ellende veroorzaken....
In de Europese wereld wordt discriminatie veel meer als "fout" gezien dan in de Amerikaanse wereld. Tis toch te achterlijk voor woorden dat er nu pas zwarten een beetje hoog in de regering zitten! Moet ja nagaan hoe lang dat heeft geduurt! Vergelijk dat eens met de snelheid waarop Marokkanen in de NL'se politiek zijn gekomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23668677
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:25 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

owja, en het is ook de schuld van de autochtone nederlander dat er relatief veel allochtonen van et rechte pad afwijken....
[..]

Dat klopt, mijn vader heeft ook alleen maar de turkse lts gedaan....

Maar dat is geen reden voor een hogere criminaliteit. Zoals ik al zei, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, maar als je dan zo'n zwarte jongere hoort spreken over blanken die zoveel ellende veroorzaken....
Ik leg nog steeds de link met nederland niet dat doe jij maar allochtonen zijn wel TE lang als stront behandeld wat überhaupt niet had mogen gebeuren
pi_23668682
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:26 schreef Posdnous het volgende:
Overigens is het feit dat mensen die niets te verliezen hebben zich sneller storten op criminaliteit en dergelijke ook erg moeilijk te begrijpen, heb ik het idee.
ik begrijp het wel, maar dat is dan je eigen verantwoordelijkheid, en die van de ouders in het geval dat het om een jongere gaat...

om de schuld af te schuiven op een ander is gewoon zwak
pi_23668711
Die zwarten in de VS zijn toch een stuk beter geintegreerd dan bv. Marokkanen hier?
pi_23668734
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:30 schreef pberends het volgende:
Die zwarten in de VS zijn toch een stuk beter geintegreerd dan bv. Marokkanen hier?
Begin gewoon eens met gekleurde inwoners te zeggen ofzo
pi_23668790
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In de Europese wereld wordt discriminatie veel meer als "fout" gezien dan in de Amerikaanse wereld. Tis toch te achterlijk voor woorden dat er nu pas zwarten een beetje hoog in de regering zitten! Moet ja nagaan hoe lang dat heeft geduurt! Vergelijk dat eens met de snelheid waarop Marokkanen in de NL'se politiek zijn gekomen.
Tjah, tot de jaren '60 had je nog een aparteidregime in de zuidelijke staten. Wat dat betreft lopen ze idd wat achter. Maar in steden als New York enzo heb je ook deze problemen, ondanks dat ze daar (dacht ik) al veel langer gelijke rechten hadden.
pi_23668820
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:28 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Ik leg nog steeds de link met nederland niet dat doe jij maar allochtonen zijn wel TE lang als stront behandeld wat überhaupt niet had mogen gebeuren
allochtone jongeren hebben hier niet gelijke kansen gehad op onderwijs etc?
pi_23668829
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:31 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Begin gewoon eens met gekleurde inwoners te zeggen ofzo
In de VS noemen negers zichzelf black men. Heel fatsoenlijk om zwarte te zeggen daar.
pi_23668842
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:30 schreef pberends het volgende:
Die zwarten in de VS zijn toch een stuk beter geintegreerd dan bv. Marokkanen hier?
zij hebben toch ook duidelijk hun eigen sub-cultuur. niks mis mee
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:36:17 #37
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23668859
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:25 schreef clowncloon het volgende:
@zanderrr; geen kwaad woord over Cosby zal ik hier schrijven, hij is een echte self-made man maar om nou specifiek de zwarte amerikanen aan te vallen dat ze lazy o.i.d. zijn vind ik raar, het percentage white trash groeit net zo hard. En daarnaast denk ik ook dat ondanks allerlei positieve discriminatie (wat bullshit is) de zwarte amerikanen gewoon minder kansen krijgen in het bedrijfsleven, wat al meerdere keren is aangetoond.
Oh, dat geloof ik ook zeker wel, ik durf te wedden dat (onderhuids) racisme zeker in zuidelijke Amerikaanse staten nog steeds welig tiert. Maar het is te makkelijk om de schuld alleen maar op 'the man' en de blanke elite af te schuiven, daar heeft Cosby naar mijn mening gewoon gelijk in. Het is biv. ook een feit dat veel zwarte jongeren in de VS uit gebroken gezinnen komen, er weinig toezicht op het gedrag is, gebrekkige opvoeding en begeleiding etc.

Het is gemakzuchtig om je altijd alleen maar als slachtoffer op te stellen en negatieve aspecten binnen de eigen groep maar onder het tapijt te schuiven. Ik vond dat gisteren bij die 'Hoezo Jihad"-uitzending op Ned 3 ook wel opmerkelijk, dat die woordvoerders van de Marokkaanse gemeenschap ook een mond vol hadden over racisme in Nederland (zeker niet onterecht overigens), maar er erg weinig werd gezegd over gebreken in de eigen groep.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23668874
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:31 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Begin gewoon eens met gekleurde inwoners te zeggen ofzo
weer die overdreven politieke correctheid. wat moeten ze dan straks tegen blanken zeggen, pigmentaal gehandicapt?
pi_23668900
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:36 schreef Zanderrr het volgende:

Het is gemakzuchtig om je altijd alleen maar als slachtoffer op te stellen en negatieve aspecten binnen de eigen groep maar onder het tapijt te schuiven. Ik vond dat gisteren bij die 'Hoezo Jihad"-uitzending op Ned 3 ook wel opmerkelijk, dat die woordvoerders van de Marokkaanse gemeenschap ook een mond vol hadden over racisme in Nederland (zeker niet onterecht overigens), maar er erg weinig werd gezegd over gebreken in de eigen groep.
Niet mee eens, als je de gehele uitzending gezien had, kon je zien dat er genoeg gepraat werd over gebreken in de eigen groep. Bijv toezicht van de vader op de kinderen etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23668930
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:31 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Begin gewoon eens met gekleurde inwoners te zeggen ofzo
"Black people" is toch een heel normale term?
pi_23668969
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:34 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

allochtone jongeren hebben hier niet gelijke kansen gehad op onderwijs etc?
Ouders hebben een hele grote invloed en de agressie van extreem rechts nederland ook zeker meer dan 50% van de blanke jongeren in de leeftijd van 13-20 heeft rechtse denkbeelden
pi_23668986
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:38 schreef Speth het volgende:

[..]

"Black people" is toch een heel normale term?
In amerika wel maar het word in nederland niet echt op prijs gesteld
pi_23669024
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:40 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Ouders hebben een hele grote invloed en de agressie van extreem rechts nederland ook
Denk het ook.
quote:
zeker meer dan 50% van de blanke jongeren in de leeftijd van 13-20 heeft rechtse denkbeelden
Daar is dus niets mis mee. Rechts en extreem rechts is toch wel een verschil, vind je ook niet
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:44:45 #44
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23669061
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
Niet mee eens, als je de gehele uitzending gezien had, kon je zien dat er genoeg gepraat werd over gebreken in de eigen groep. Bijv toezicht van de vader op de kinderen etc.
Ik heb de hele uitzending bekeken. Er werd (in mijn beleving) weliswaar wel toegegeven dat het bijv. ook aan de opvoeding enigszins schortte, maar waarom sprak bijvoorbeeld niemand zich keihard uit over de slechte beeldvorming waar onaangepaste criminele Marokkaanse jongeren zelf voor zorgen? Zij verpesten het ook voor de 'goede gasten', maken het veel moeilijker om werk te vinden, discotheken binnen te komen etc.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23669087
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:41 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

In amerika wel maar het word in nederland niet echt op prijs gesteld
Hm, ik heb zelf ook geen probleem met "blanke" eigenlijk... Volgens mij is "zwarte" niet zo erg, toch?

Gekleurde Nederlander vind ik zo krampachtig klinken.
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:48:23 #46
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23669148
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:45 schreef Speth het volgende:

Gekleurde Nederlander vind ik zo krampachtig klinken.
'Neger'

Ik vind het ook niet zo erg klinken, tenzij je iemand met 'zwarte' gaat aanspreken
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23669162
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:43 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Denk het ook.
[..]

Daar is dus niets mis mee. Rechts en extreem rechts is toch wel een verschil, vind je ook niet
1. was dat een serieuze "denk het ook"
2.nee want er word van nature erg neergekeken op buitenlanders (turkenmoppen dat zegt je toch wel wat")
pi_23669180
Of gewoon zoals mijn opa het gisteren duidelijk zei: "Wij hebben tegenwoordig ook zwartjes in de buurt wonen."
pi_23669192
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:44 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ik heb de hele uitzending bekeken. Er werd (in mijn beleving) weliswaar wel toegegeven dat het bijv. ook aan de opvoeding enigszins schortte, maar waarom sprak bijvoorbeeld niemand zich keihard uit over de slechte beeldvorming waar onaangepaste criminele Marokkaanse jongeren zelf voor zorgen? Zij verpesten het ook voor de 'goede gasten', maken het veel moeilijker om werk te vinden, discotheken binnen te komen etc.
Dat werd weldegelijk gedaan, dat straatschoffie uit Rotterdam werd er bijv op aangesproken. Maar goed, volgens sommige mensen is het ook nooit goed. Die blijf je ook houden. Overigens als je mijn weblog leest zie je ook kritiek op het programma staan, maar dan om een andere reden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23669203
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:48 schreef Posdnous het volgende:

[..]

'Neger'

Ik vind het ook niet zo erg klinken, tenzij je iemand met 'zwarte' gaat aanspreken
Maar als je het hier zegt maak je dan nog het verschil met de aanspreekvorm
pi_23669281
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:48 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

1. was dat een serieuze "denk het ook"
Ik heb geen modieus botje in mijn lijf
quote:
2.nee want er word van nature erg neergekeken op buitenlanders (turkenmoppen dat zegt je toch wel wat")
Da's overal zo, belgen, engelsen etc vertellen ook dergelijke moppen. Ik kan me er niet aan ergeren, ik kan ook wel lachen om een goeie turken-mop...
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:57:05 #52
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23669347
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:54 schreef HeyFreak het volgende:

Da's overal zo, belgen, engelsen etc vertellen ook dergelijke moppen. Ik kan me er niet aan ergeren, ik kan ook wel lachen om een goeie turken-mop...
Alleen hebben Turkenmoppen wel even een wat andere lading dan Belgenmoppen.

Al was het maar omdat het altijd gaat over dat ze criminelen zijn bijvoorbeeld.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23669349
de overheid stelt zwarte mensen achter.
ze proppen die negers met z'n allen op een hoop in grote wijken.
Dan krijgen ze automatisch het gevoel dat je niet thuishoort tussen de rest.
Denk alleen al aan alle rellen in de afgelopen eeuw en hoe relatief kort het geleden is dat men gelijke rechten heeft gekregen.
Criminaliteit en het leven buiten school wordt gewoonweg belangrijker dan een opleiding volgen in een land waar je sowieso achtergesteld bent. Wat heb je aan een diploma als je in je eigen wijk dagelijks te maken hebt met negatieve invloeden, die het directe resultaat van hetzelfde maatschappelijke systeem waar jij die diploma behoort te halen.. op die manier wordt het succesvol zijn in een maatschappij niet meer interessant en worden de wijken staatjes opzich, geregeerd door bendes en andere shit. In veel delen van zwarte wijken zul je geen politieauto zien rijden... en als er een keer een lijk opduikt, zegt niemand iets tegen de recherche. De zwarte mensen in Amerika stammen af van slaven. Tot eind vorige eeuw werden ze justitieel, economisch en maatschappelijk achtergesteld door het systeem.
Het kost een hele bevolkingsgroep sowieso veel tijd om daar overheen te komen en aangezien de sociale voorieningen in zwarte wijken gewoonweg tekort schieten, duurt dat proces nog langer.
...
pi_23669404
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:54 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Ik heb geen modieus botje in mijn lijf
[..]

Da's overal zo, belgen, engelsen etc vertellen ook dergelijke moppen. Ik kan me er niet aan ergeren, ik kan ook wel lachen om een goeie turken-mop...
Eerlijk gezegd maakte ik ze vroeger ook wel maar het kan wel een aanleiding voor haat zijn die eigenlijk nergens van af te leiden is(als iemand een Joden mop maakt sla ik hem ook het liefste neer)
pi_23669420
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Alleen hebben Turkenmoppen wel even een wat andere lading dan Belgenmoppen.

Al was het maar omdat het altijd gaat over dat ze criminelen zijn bijvoorbeeld.
ik ken ook wel vuilnisbelt moppen...

ach, zolang het bij moppen blijft zie ik het kwaad er niet van in, en ik denk dat mensen met een gezond verstand ook wel inzien dat het 'maar' moppen zijn.
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:02:01 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23669439
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:57 schreef c00l het volgende:
de overheid stelt zwarte mensen achter.
ze proppen die negers met z'n allen op een hoop in grote wijken.
Dan krijgen ze automatisch het gevoel dat je niet thuishoort tussen de rest.
Denk alleen al aan alle rellen in de afgelopen eeuw en hoe relatief kort het geleden is dat men gelijke rechten heeft gekregen.
Criminaliteit en het leven buiten school wordt gewoonweg belangrijker dan een opleiding volgen in een land waar je sowieso achtergesteld bent. Wat heb je aan een diploma als je in je eigen wijk dagelijks te maken hebt met negatieve invloeden, die het directe resultaat van hetzelfde maatschappelijke systeem waar jij die diploma behoort te halen.. op die manier wordt het succesvol zijn in een maatschappij niet meer interessant en worden de wijken staatjes opzich, geregeerd door bendes en andere shit. In veel delen van zwarte wijken zul je geen politieauto zien rijden... en als er een keer een lijk opduikt, zegt niemand iets tegen de recherche. De zwarte mensen in Amerika stammen af van slaven. Tot eind vorige eeuw werden ze justitieel, economisch en maatschappelijk achtergesteld door het systeem.
Het kost een hele bevolkingsgroep sowieso veel tijd om daar overheen te komen en aangezien de sociale voorieningen in zwarte wijken gewoonweg tekort schieten, duurt dat proces nog langer.
en als je ze minderheden tracht te assimileren gaat het ook niet goed. mensen met een achterstand zullen toch vooral vanuit zichzelf moeten proberen op niveau te komen, zou dan een logische conclusie zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:03:49 #57
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23669470
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:00 schreef HeyFreak het volgende:

ach, zolang het bij moppen blijft zie ik het kwaad er niet van in, en ik denk dat mensen met een gezond verstand ook wel inzien dat het 'maar' moppen zijn.
Oke, dan zal ik wel geen gezond verstand hebben, ik hoor er regelmatig een gemeende ondertoon in.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23669517
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:03 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Oke, dan zal ik wel geen gezond verstand hebben, ik hoor er regelmatig een gemeende ondertoon in.
tjah, van sommige mensen weet je dat ze problemen hebben met allochtonen....die neem ik dan ook niet serieus...

misschien heb ik wel gewoon een dikkere huid dan ander mensen....of een dikkere schedel
pi_23669569
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en als je ze minderheden tracht te assimileren gaat het ook niet goed. mensen met een achterstand zullen toch vooral vanuit zichzelf moeten proberen op niveau te komen, zou dan een logische conclusie zijn.
Inderdaad... Maar het is wel veel gevraagd van een mens om in een uitzichtloze situatie (wonend in een achterstandswijk, weinig startergeld, criminaliteit, enz) de ambitie te hebben om zich daaruit te werken.
...
pi_23669602
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:08 schreef c00l het volgende:

[..]

Inderdaad... Maar het is wel veel gevraagd van een mens om in een uitzichtloze situatie (wonend in een achterstandswijk, weinig startergeld, criminaliteit, enz) de ambitie te hebben om zich daaruit te werken.
als ze een diploma hebben zijn ze iig een stuk verder...lijkt mij...
pi_23669616
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:06 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

tjah, van sommige mensen weet je dat ze problemen hebben met allochtonen....die neem ik dan ook niet serieus...

misschien heb ik wel gewoon een dikkere huid dan ander mensen....of een dikkere schedel
Als je b.v. zegt "wat zijn twee turken in een slaapzak" antw "twix" dan gaat het duidelijk om rascisme m.b.t. huidskleur dat zit er gewoon in
pi_23669643
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:09 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

als ze een diploma hebben zijn ze iig een stuk verder...lijkt mij...
juist, daarvoor moeten ze eerst naar school... je weet wel, waar ze door metaaldetectoren moeten om het dagelijkse "normale" geweld buiten te houden.
...
pi_23669664
het probleem ligt voor 99 % bij de overheid.
...
pi_23669668
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:10 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Als je b.v. zegt "wat zijn twee turken in een slaapzak" antw "twix" dan gaat het duidelijk om rascisme m.b.t. huidskleur dat zit er gewoon in
die kende ik nog niet

tjah, ik vat zulke dingen niet persoonlijk op, misschien is dat een kronkel in mijn kop, maar ik weet gewoon wel beter...
pi_23669701
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:41 schreef Kentaro het volgende:
Nu wordt het als positef gezien, al was het een blanke acteur die deze uitspraken deeddan werd er wel anders op gereageerd
Cosby is natuurlijk gewoon een blanke, hell, als Bush de komende maand weer wat langer in Texas rondhangt terwijl Cliff in New York de vuilniszakken buitenzetten in zijn 'all white' buurtje, is de president zelfs donkerder dan hem ...

Natuurlijk heeft Cosby gelijk tegenover de zwarte gemeenschap in de USA, maar de amerikaanse gemeenschap moet wel goed beseffen dat de beslissing 50 jaar terug dat 'separate but equal' niet functioneerde, feitelijk nooit uitgevoerd is, en eerder zelfs versterkt is:
Amerika is nog altijd een sterk geseggregeerde maatschappij, met witte en zwarte buurten, latino-buurten ..

15 procent van de drugsgebruikers zijn zwarten, toch maken zij 60 procent van de gevangenen wegens drugs-delicten uit, waarom kan een blanke drugsgebruiker toch makkelijker uit handen van de politie blijven..?
Natuurlijk is een politiek van 'positieve discrimnatie een farce, en effectief versterkt dit vaak de discriminatie an sich ... maar dat ontslaat de politiek niet van het bewust zoeken naar een oplossing voor rassenvraagstukken die in amerika nog altijd bestaan ...

Clinton was daar bijvoorbeeld bewust mee bezig, met de bestrijding van armoede, en kreeg daarmee een diepe steun, echter na hem ontstaat een diepe stilte, de stilte van politici die niet bewust armoede willen aanspreken, omdat dat iets is waarvoor men zich in amerika schaamt, en al helemaal niet dat het armoedevraagstuk en rassenvraagstuk hetzelfde probleem is, in feite...

Ik hoop dat andere politici juist dit durven ook over te nemen van Crosby, niet enkel de comedy-line dat de zwarte gemeenschap niet mag verschuilen achter een slachtofferrol;
maar tevens de erkenning dat er in de amerikaanse maatschappij wel degelijk strakke, kaste-achtige sociale barrieres lopen die de 'Land of Opportunity for all' wel degelijk een fantasie maken.

Overigens zou het van veel durf getuigen bijvoorbeeld weer eens het geschiedkundig oordeel over George S. wallace te heroverwegen, deze gouverneur van Alabama was idd een segregationalist, die echter ook wel degelijk sociaal betrokken was: "They're building a bridge over the Potomac for all the white liberals fleeing to Virginia"

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 30-11-2004 15:19:08 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_23669753
word.
...
pi_23669767
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik hoop dat andere politici juist dit durven ook over te nemen van Crosby, niet enkel de comedy-line dat de zwarte gemeenschap niet mag verschuilen achter een slachtofferrol;
maar tevens de erkenning dat er in de amerikaanse maatschappij wel degelijk strakke, kaste-achtige sociale barrieres lopen die de 'Land of Opportunity for all' wel degelijk een fantasie maken.
Colin Powell heeft straks toch niets anders meer te doen
pi_23669814
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:16 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Colin Powell heeft straks toch niets anders meer te doen
volgens mij neemt een zwarte vrouw het van m over.
...
pi_23669845
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:11 schreef c00l het volgende:

[..]

juist, daarvoor moeten ze eerst naar school... je weet wel, waar ze door metaaldetectoren moeten om het dagelijkse "normale" geweld buiten te houden.
Je mag toch wel van iemand verwachten dat ze geen pistool meenemen naar school?
pi_23669857
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:18 schreef c00l het volgende:

[..]

volgens mij neemt een zwarte vrouw het van haar over.
Condaleeza Rice idd...

Maar Powell komt op mij over als een zeer integere man, die met moeite zijn plicht deed in het Bush-regime. Hij hoorde daar niet thuis....
pi_23669869
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:18 schreef c00l het volgende:

[..]

volgens mij neemt een zwarte vrouw het van m over.
Powel is toch een man ?
pi_23669875
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:19 schreef Speth het volgende:

[..]

Je mag toch wel van iemand verwachten dat ze geen pistool meenemen naar school?
ik denk dat het feit dat mensen daar pistolen dragen een direct resultaat is van een verkeerd en ondoordacht overheidsbeleid.
...
pi_23669877
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:19 schreef Speth het volgende:

[..]

Je mag toch wel van iemand verwachten dat ze geen pistool meenemen naar school?
idd, het is daar geen vreemd verschijnsel dat jongeren met vuurwapens op zak lopen...
pi_23669956
quote:
ik denk dat het feit dat mensen daar pistolen dragen een direct resultaat is van een verkeerd en ondoordacht overheidsbeleid.
Ik denk dat het aan henzelf ligt. Geen overheid kan hen helpen als ze met die achterlijke hiphopcultuur blijven doorgaan.
pi_23669985
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:20 schreef HeyFreak het volgende:

Condaleeza Rice idd...

Maar Powell komt op mij over als een zeer integere man, die met moeite zijn plicht deed in het Bush-regime. Hij hoorde daar niet thuis....
Powell heeft zich tezeer geschikt in de rol van Token Black guy, teveel de hete kastanjes uit het vuur gehaald voor zijn blanke heren, en in die zin heb ik twijfels bij zijn geschiktheid als 'rolmodel'..

eerder hoop ik op een goede zuidelijke blanke democratische kandidaat die het sociale vraagstuk provocerend zal durven te behandelen, Edwards zou een goede kandidaat daarvoor zijn (Hillary zeker niet, madame is het voorbeeld van een blanke linkse intellectueel die het zwarte zuiden ontvluchtte, om tussen dr witte vriendjes in New York te kunnen zitten)
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:25 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik denk dat het aan henzelf ligt. Geen overheid kan hen helpen als ze met die achterlijke hiphopcultuur blijven doorgaan.
Ja, laten we de schuld leggen bij die verderfelijke beat-muziek, chuck berry of die negeraap van een Duke Ellington ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:28:12 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23670041
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:20 schreef c00l het volgende:

[..]

ik denk dat het feit dat mensen daar pistolen dragen een direct resultaat is van een verkeerd en ondoordacht overheidsbeleid.
je kan niet alles op demografie afschuiven. je kan op een gegeven moment ook hand in eigen boezem steken, zeker als je merkt dat je een achterstand hebt. iedereen kan onderwijs volgen. gaat er in die gebieden meer om wie de mooiste bling bling heeft. dat kan je met een gerust hart ook doortrekken naar de nederlandse g4 problemen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23670072
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:25 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik denk dat het aan henzelf ligt. Geen overheid kan hen helpen als ze met die achterlijke hiphopcultuur blijven doorgaan.
en door die mentaliteit die jij hier displayt zitten er talloze mensen in die wijken vol junkies, bendes zonder politiebescherming.
In plaats van mensen zoals jij de wil hebben om deze mensen te gaan beschermen en helpen, laten jullie deze mensen aan hun lot over en wachten jullie het liefst tot het probleem zichzelf oplost .
!
...
pi_23670089
quote:
Ja, laten we de schuld leggen bij die verderfelijke beat-muziek, chuck berry of die negeraap van een Duke Ellington ...
Ik leg de schuld bij de cultuur die eromheen hangt, ja. Als ze van alle kanten wordt verteld dat ze naar de club moeten gaan in de hood en dan een flink pistool moeten meenemen om hun broeders af te knallen en andere achterlijke, macho'esque boodschappen in die trend, dan gaan ze het vanzelf doen. Vervolgens verwachten ze dat de overheid ze helpt, Bill Cosby heeft hier gewoon groot gelijk in.
quote:
In plaats van mensen zoals jij de wil hebben om deze mensen te gaan beschermen en helpen, laten jullie deze mensen aan hun lot over en wachten jullie het liefst tot het probleem zichzelf oplost .
Hoe kan je ze in hemelsnaam helpen als ze zelf zich met een foute cultuur inlaten. Ik ben niet diegene die ze coke laat snuiven of ze een winkel laat beroven, dat doen ze zelf.
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:33:43 #79
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23670184
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:30 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik leg de schuld bij de cultuur die eromheen hangt, ja. Als ze van alle kanten wordt verteld dat ze naar de club moeten gaan in de hood en dan een flink pistool moeten meenemen om hun broeders af te knallen en andere achterlijke, macho'esque boodschappen in die trend, dan gaan ze het vanzelf doen.
Die muziek was destijds juist geinspireerd op het geweld in die wijken, je moet het niet omdraaien.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:34:43 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23670209
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:29 schreef c00l het volgende:

[..]

en door die mentaliteit die jij hier displayt zitten er talloze mensen in die wijken vol junkies, bendes zonder politiebescherming.
In plaats van mensen zoals jij de wil hebben om deze mensen te gaan beschermen en helpen, laten jullie deze mensen aan hun lot over en wachten jullie het liefst tot het probleem zichzelf oplost .
!
ik verwacht inderdaad dat het zichzelf oplost. op een positieve manier wel te verstaan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23670228
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je kan niet alles op demografie afschuiven. je kan op een gegeven moment ook hand in eigen boezem steken, zeker als je merkt dat je een achterstand hebt. iedereen kan onderwijs volgen. gaat er in die gebieden meer om wie de mooiste bling bling heeft. dat kan je met een gerust hart ook doortrekken naar de nederlandse g4 problemen.
Je hebt gelijk, maar de wil om hand in eigen boezem te steken en zichzelf te helpen wordt klein gehouden door de overheid, omdat die mensen in achterstandswijken niet helpt met voorzieningen.
Als je in je leefomgeving geen resultaten ziet van succesvol zijn in de maatschappij, heb je geen goed voorbeeld.
er talloze zwarte mensen zijn die succelvol zijn in de amerikaanse maatschappij, maar daar hoor je weinig over omdat die niet interessant zijn.
Het is heel gevaarlijk om het achterstandsprobleem te onderschatten, zelfs in de jaren '90 van de twintigste eeuw waren er nog rassenrellen.
...
pi_23670237
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:29 schreef c00l het volgende:

[..]

en door die mentaliteit die jij hier displayt zitten er talloze mensen in die wijken vol junkies, bendes zonder politiebescherming.
In plaats van mensen zoals jij de wil hebben om deze mensen te gaan beschermen en helpen, laten jullie deze mensen aan hun lot over en wachten jullie het liefst tot het probleem zichzelf oplost .
!
Bill Cosby gaat de goede kant op door te onderstrepen dat het probleem met zelfverantwoording te maken heeft. Veel mensen zouden er goed aan doen om ook die kant op te gaan. Jij ook, of wou je echt bendes politiebescherming geven?
pi_23670243
quote:
Die muziek was destijds juist geinspireerd op het geweld in die wijken, je moet het niet omdraaien.
Dat weet ik best, maar figuren als 50 Cent en Dr. Dre etc.. dragen nou niet bepaald bij aan een vreedzamer cultuur daar, die maken het alleen erger. Ik noem het een hiphopcultuur omdat het door die muziek gekarakteriseerd wordt.
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:36:21 #84
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23670258
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:12 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

die kende ik nog niet

tjah, ik vat zulke dingen niet persoonlijk op, misschien is dat een kronkel in mijn kop, maar ik weet gewoon wel beter...
Dat is dan ook nog een vrij onschuldige imo.

Maar de meest bekende grappen als 'Wat is een Turk (of neger) op een fiets? : Een dief', zijn in mijn ogen gewoon vet racistisch, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Toch vindt iedereen ze bijzonder grappig.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:37:56 #85
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23670309
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:35 schreef Speth het volgende:

[..]

Dat weet ik best, maar figuren als 50 Cent en Dr. Dre etc.. dragen nou niet bepaald bij aan een vreedzamer cultuur daar, die maken het alleen erger. Ik noem het een hiphopcultuur omdat het door die muziek gekarakteriseerd wordt.
Juist de zwarte bevolking in die wijken weet dat die muziek enorm aangedikt en meer stoere verhaaltjes vertellen is, in tegenstelling tot de blanke kids in de suburbs die het serieus nemen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23670337
quote:
Je hebt gelijk, maar de wil om hand in eigen boezem te steken en zichzelf te helpen wordt klein gehouden door de overheid, omdat die mensen in achterstandswijken niet helpt met voorzieningen.
Dit is echt onzin. Het moet niet nodig zijn om mensen iets te laten willen, de wil moet uit henzelf komen, ongeacht de omstandigheden, anders is het hopeloos.
quote:
Als je in je leefomgeving geen resultaten ziet van succesvol zijn in de maatschappij, heb je geen goed voorbeeld.
er talloze zwarte mensen zijn die succelvol zijn in de amerikaanse maatschappij, maar daar hoor je weinig over omdat die niet interessant zijn.
Dat neemt niet weg dat ze zelf succesvol moeten willen worden. Het niet hebben van voorbeelden is geen excuus.
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:39:30 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23670366
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:35 schreef c00l het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar de wil om hand in eigen boezem te steken en zichzelf te helpen wordt klein gehouden door de overheid, omdat die mensen in achterstandswijken niet helpt met voorzieningen.
Als je in je leefomgeving geen resultaten ziet van succesvol zijn in de maatschappij, heb je geen goed voorbeeld.
er talloze zwarte mensen zijn die succelvol zijn in de amerikaanse maatschappij, maar daar hoor je weinig over omdat die niet interessant zijn.
dat vind ik echt onzin. oprah. alle rappers, alle hardlopers (meeste sporten overigens), mensen in het witte huis. allemaal zwart. kan het misschien ook aan iets anders liggen dan louter de overheid die volgens jou faalt? of durf je dat niet te benoemen? ga eens een kijkje nemen in een willekeurig trailerpark. allemaal witten, allemaal losers (want dan mag je het wel zeggen)
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:40:06 #88
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23670379
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:31 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Begin gewoon eens met gekleurde inwoners te zeggen ofzo
Coloured residents........volgens mij zouden zwart amerikanen dan zwaar beledigd zijn, ze noemen zichzelf "black americans". Klinkt ook wat beter.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23670409
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:35 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Bill Cosby gaat de goede kant op door te onderstrepen dat het probleem met zelfverantwoording te maken heeft. Veel mensen zouden er goed aan doen om ook die kant op te gaan. Jij ook, of wou je echt bendes politiebescherming geven?
Ik bedoelde met hulp aan inwoners natuurlijk de mensen die er wel weg willen, maar niet kunnen omdat ze beperkt worden in hun kansen.
Als je met welwillende bewoners van wijken gaat praten over gevaarlijke plekken en bendes, incl. namen enzo, dan heb je de mogelijkheid om deze criminaliteit uit te roeien.
Daarvoor moet je eerst het vertrouwen van de bewoners winnen, maar die krijg je niet omdat ze in een gebied wonen waarin de straten gecontroleerd worden door bendes i.p.v. politie.
...
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:42:05 #90
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23670433
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:38 schreef Speth het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. Het moet niet nodig zijn om mensen iets te laten willen, de wil moet uit henzelf komen, ongeacht de omstandigheden, anders is het hopeloos.
Soms gebeurt dat ook wel, maar veel te weinig.

Als je hier in nederland met perfecte voorzieningen al ziet dat enorm veel mensen gewoon niets willen doen, moet je je voorstellen hoe dat is als iedereen je tegenwerkt en er niet al teveel kans op succes is.

Natuurlijk heb je gelijk, maar het is niet zo eenvoudig als jij het doet voorkomen. Als je je hele leven al tegenslagen kent, zakt de moed je al snel in de schoenen, vooral als je hele omgeving je niet stimuleert. Je moet dus erg sterk in je schoenen staan en uberhaupt op het idee komen om je te onderscheiden.

Ik vind wat Cosby zegt vrij zinnig, maar het lijkt me beter de zwarte jongeren te stimuleren in plaats van te verwijten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:44:39 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23670517
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:42 schreef Posdnous het volgende:

[..]


Ik vind wat Cosby zegt vrij zinnig, maar het lijkt me beter de zwarte jongeren te stimuleren in plaats van te verwijten.
kijk en daar ben ik het wel weer mee eens. tenzij dit de taal is die ze het best begrijpen en hen het meest stimulus geeft.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23670519
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:30 schreef Speth het volgende:

Ik leg de schuld bij de cultuur die eromheen hangt, ja.
De misdaden van de nazi's liggen niet aan hoe Riefenstahl, Jünger of Speer de cultuur vormgaven, de ideologische invulling van hun beelden kwam door de cultuur an sich ...
de nazi's werden heus niet rustiger door juist lammetjes af te beelden, of door een klassiek orkest in Theresienstadt te laten spelen, in zekere zin is juist de grootste misdaad de mate waarin een op zich niet geweldadige cultuurgoed zoals Wagner, Nietzsche misbruikt zijn voor geweldadige doeleinden ...

Dat je gozers met afgezakte broeken belachelijk wil maken is je goed recht en wie zijn broek niet kan of wil optrekken (of zoals Cosby het zei, '..wacht op jezus om zijn broek op te trekken..') verdient dat..

Maar bega niet de fout om die jeugdcultuur als een oorzaak aan te wijzen van de problemen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_23670529
inderdaad posdnous
men moet de situatie waarin deze mensen verkeren niet onderschatten of minachten, ga zelf eens in een ghetto kijken, het is een direct gevolg van mislukte politieke beslissingen over de manier waarop zwarte mensen behandeld dienden te worden.
...
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:45:38 #94
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23670549
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:57 schreef c00l het volgende:
de overheid stelt zwarte mensen achter.
ze proppen die negers met z'n allen op een hoop in grote wijken.
Dan krijgen ze automatisch het gevoel dat je niet thuishoort tussen de rest.
Denk alleen al aan alle rellen in de afgelopen eeuw en hoe relatief kort het geleden is dat men gelijke rechten heeft gekregen.
Criminaliteit en het leven buiten school wordt gewoonweg belangrijker dan een opleiding volgen in een land waar je sowieso achtergesteld bent. Wat heb je aan een diploma als je in je eigen wijk dagelijks te maken hebt met negatieve invloeden, die het directe resultaat van hetzelfde maatschappelijke systeem waar jij die diploma behoort te halen.. op die manier wordt het succesvol zijn in een maatschappij niet meer interessant en worden de wijken staatjes opzich, geregeerd door bendes en andere shit. In veel delen van zwarte wijken zul je geen politieauto zien rijden... en als er een keer een lijk opduikt, zegt niemand iets tegen de recherche. De zwarte mensen in Amerika stammen af van slaven. Tot eind vorige eeuw werden ze justitieel, economisch en maatschappelijk achtergesteld door het systeem.
Het kost een hele bevolkingsgroep sowieso veel tijd om daar overheen te komen en aangezien de sociale voorieningen in zwarte wijken gewoonweg tekort schieten, duurt dat proces nog langer.
Het leven is niet eerlijk. Maar toch denk ik dat iedereen er bij gebaat is, als je mensen op dezelfde manier behandeld en problemen benoemt. Als je als een lul gedraagt, ben je gewoon een lul, wat je persoonlijke of culturele achtergrond ook is. Je moet er voor oppassen om mensen als zielig te zien, ook als ze het misschien ooit moeilijk gehad hebben of een andere culturele achtergrond hebben.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:48:01 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23670621
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:45 schreef c00l het volgende:
inderdaad posdnous
men moet de situatie waarin deze mensen verkeren niet onderschatten of minachten, ga zelf eens in een ghetto kijken, het is een direct gevolg van mislukte politieke beslissingen over de manier waarop zwarte mensen behandeld dienden te worden.
ik woonde op mijn 15e in ny. heb alles gezien. maar ook dat lost niks op. ik ben bang dat tijd het enige is dat gaat oplossen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:48:57 #96
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23670639
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:42 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Soms gebeurt dat ook wel, maar veel te weinig.

Als je hier in nederland met perfecte voorzieningen al ziet dat enorm veel mensen gewoon niets willen doen, moet je je voorstellen hoe dat is als iedereen je tegenwerkt en er niet al teveel kans op succes is.

Natuurlijk heb je gelijk, maar het is niet zo eenvoudig als jij het doet voorkomen. Als je je hele leven al tegenslagen kent, zakt de moed je al snel in de schoenen, vooral als je hele omgeving je niet stimuleert. Je moet dus erg sterk in je schoenen staan en uberhaupt op het idee komen om je te onderscheiden.

Ik vind wat Cosby zegt vrij zinnig, maar het lijkt me beter de zwarte jongeren te stimuleren in plaats van te verwijten.
Er is recent een heel leuk boek verschenen van Theodore Dalrymple "Leven aan de Onderkant" met als ondertitel: het systeem dat de onderklasse in standhoudt.

De achterzijde:
quote:
Leven aan de onderkant is het relaas van een geëngageerd psychiater over het leven in
de onderklasse en een felle aanklacht tegen de mentaliteit die mensen daarin gevangen
houdt.

Dalrymple werkt in een gevangenis en een ziekenhuis in een grote achterstandswijk. Hij
baseert zijn analyse op de duizenden gesprekken die hij voerde met daders en
slachtoffers van roof, drugsmisbruik, mishandeling en andere vormen van geweld. Het
resultaat is een indringend portret van een wereld waarin relaties vluchtig en gewelddadig
zijn, waarin vaders afwezig zijn, waarin zelfbeheersing en eigen verantwoordelijkheid niet
of nauwelijks een rol spelen.

Volgens Dalrymple wordt de onderklasse vooral instandgehouden door het
waarderelativisme waarvan de westerse wereld sinds de jaren zestig van de twintigste
eeuw is doortrokken. Dat komt vooral tot uiting in het goedpraten van criminaliteit door die
voor te stellen als een onontkoombaar gevolg van armoede of discriminatie, maar ook in
het verdacht maken van prestatiedrang in het onderwijs. Aan de onderkant van de
samenleving heeft dit geleid tot een slachtoffercultuur, die verhindert dat mensen hun lot
in eigen handen nemen, met alle kwalijke gevolgen van dien.
Een opinie die Bill Cosby vast zal delen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23670705
quote:
Maar bega niet de fout om die jeugdcultuur als een oorzaak aan te wijzen van de problemen.
Akkoord, maar het feit dat ouders en de jongeren zelf het toelaten dat die cultuur blijft voortbestaan is wel de oorzaak, dat is ook min of meer wat ik aanvankelijk bedoelde.
pi_23670722
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:45 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het leven is niet eerlijk. Maar toch denk ik dat iedereen er bij gebaat is, als je mensen op dezelfde manier behandeld en problemen benoemt. Als je als een lul gedraagt, ben je gewoon een lul, wat je persoonlijke of culturele achtergrond ook is. Je moet er voor oppassen om mensen als zielig te zien, ook als ze het misschien ooit moeilijk gehad hebben of een andere culturele achtergrond hebben.
het komt uiteindelijk neer op een keus van een individu.
Ik ben ervan overtuigd dat die keus gestuurd kan worden.
Iedereen is een opsomming van iedereen waarmee diegene communiceert.
...
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:53:44 #99
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23670762
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:48 schreef Tarak het volgende:

[..]

Er is recent een heel leuk boek verschenen van Theodore Dalrymple "Leven aan de Onderkant" met als ondertitel: het systeem dat de onderklasse in standhoudt.

De achterzijde:
[..]

Een opinie die Bill Cosby als kinderpsycholoog (toch?) zal delen.
Je moet wel onderscheid maken tussen mensen die zich moedwillig een slachtofferrol aanmeten en mensen die daadwerkelijk slachtoffer zijn.

En niet teveel in holle frasen als 'succes is een keuze' terechtkomen.

Als er een dergelijke slachtoffercultuur is bewijst dit juist dat het voor een individu extreem moeilijk is hier aan te ontkomen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23670779
quote:
Ik ben ervan overtuigd dat die keus gestuurd kan worden.
Ik ben er van overtuigd dat dat misschien in theorie wel kan, maar dat je het niet moet willen omdat je er geld van mensen voor nodig hebt die niet schuldig zijn aan de verkeerde keus die een ander maakt.
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:56:02 #101
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23670813
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Je moet wel onderscheid maken tussen mensen die zich moedwillig een slachtofferrol aanmeten en mensen die daadwerkelijk slachtoffer zijn.

En niet teveel in holle frasen als 'succes is een keuze' terechtkomen.

Als er een dergelijke slachtoffercultuur is bewijst dit juist dat het voor een individu extreem moeilijk is hier aan te ontkomen.
Succes is niet voor iedereen weggelegd. Criminaliteit is wel degelijk een keuze, hooguit op een enkele zeer zwakbegaafde na. Er zijn maar heel weinig mensen slachtoffer. Allochtonen als groep zijn zeker geen slachtoffer.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:56:22 #102
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23670825
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:54 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat dat misschien in theorie wel kan, maar dat je het niet moet willen omdat je er geld van mensen voor nodig hebt die niet schuldig zijn aan de verkeerde keus die een ander maakt.
Dat zou een aardige inval zijn in een maatschappij die volledig transparant was en iedereen eenzelfde basis heeft om een keuze te bepalen.

Aangezien dit uiteraard niet zo is, zal de mensheid tot een zinnige hoogte solidair moeten zijn.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:57:16 #103
95061 c00l
vamoSLoco
pi_23670847
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:54 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat dat misschien in theorie wel kan, maar dat je het niet moet willen omdat je er geld van mensen voor nodig hebt die niet schuldig zijn aan de verkeerde keus die een ander maakt.
klopt.
het ligt aan jezelf.
Maar je omgeving heeft gewoon invloed op keuzes.. als je die omgeving nou positief aanpakt... dan zullen de keuzes ook beter zijn, lijkt me.
...
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:59:03 #104
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23670895
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:56 schreef Tarak het volgende:

[..]

Succes is niet voor iedereen weggelegd. Criminaliteit is wel degelijk een keuze, hooguit op een enkele zeer zwakbegaafde na. Er zijn maar heel weinig mensen slachtoffer. Allochtonen als groep zijn zeker geen slachtoffer.
Wacht even, nu haal je van alles door elkaar.

Hebben we het nog wel of de zwarte probleemwijken in de VS?

Criminaliteit is inderdaad een keuze. Die verschillende oorzaken kan hebben, maar nooit getolereerd kan worden. Het lijkt mij het structureel verstandigste die oorzaken weg te nemen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:02:02 #105
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23670967
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:59 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wacht even, nu haal je van alles door elkaar.

Hebben we het nog wel of de zwarte probleemwijken in de VS?

Criminaliteit is inderdaad een keuze. Die verschillende oorzaken kan hebben, maar nooit getolereerd kan worden. Het lijkt mij het structureel verstandigste die oorzaken weg te nemen.
Dit geldt ook voor zwarte probleemwijken in de VS. De oorzaak zit dus o.a. in slachtoffergedrag van het individu.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:04:35 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23671034
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:59 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het lijkt mij het structureel verstandigste die oorzaken weg te nemen.
zo simpel is het dus niet. wat zijn de oorzaken dan? demografie en een slecht functionerende overheid?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:05:02 #107
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23671043
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:02 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dit geldt ook voor zwarte probleemwijken in de VS. De oorzaak zit dus o.a. in slachtoffergedrag van het individu.
Ik denk dat die invloed een stuk minder is dan het daadwerkelijk slachtoffer zijn
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:06:42 #108
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23671085
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo simpel is het dus niet. wat zijn de oorzaken dan? demografie en een slecht functionerende overheid?
Vooral fouten in het verleden, ghettovorming, discriminatie, geen enkele aandacht van de overheid voor bevolkingsgroepen die het moeilijk hebben e.d.

Daar vloeit de hele slachtofferrol vanzelf wel uit.

Hoe je dat nu zou moeten oplossen lijkt me erg moeilijk
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:12:24 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23671242
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Vooral fouten in het verleden, ghettovorming, discriminatie, geen enkele aandacht van de overheid voor bevolkingsgroepen die het moeilijk hebben e.d.

Daar vloeit de hele slachtofferrol vanzelf wel uit.

Hoe je dat nu zou moeten oplossen lijkt me erg moeilijk
lijkt mij ook moeilijk. als je stimuleert denken ze dat er een addertje onder het gras zit en als je ze dezelfe kansen biedt dan discrimineren ze. lastig parket, maar zoals we weten heelt tijd alle wonden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23671246
Mensen als Bill Cosby worden door de 'zwarte' gemeenschap als een blanke gezien. Ik vind het nogal kortzichtig om alle problemen waarmee een land als de VS kampt, allemaal rechtstreeks op één deel van de bevolking te projecteren. Het gaat echt niet alleen DAAR fout, maar net zo goed bij blanke Amerikanen. Of dacht je soms dat daar geen hoge percentages tienerzwangerschappen zijn?

Voetnoot: Grappig trouwens, hoe Groenhuysen zich in de column bedient van Engelstalige termen zoals high-school dropouts. Teen-zwangerschappen slaat natuurlijk nergens op.... Noem het dan teen pregnancies, of tienerzwangerschappen...
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:18:21 #111
95061 c00l
vamoSLoco
pi_23671388
Als wij nou eens beslissingen mochten nemen over het beleid daaro, dan komt die shit wel goed.
we zijn eruit dat iedereen eigen keuzes maakt en dat het zijn/haar verantwoordelijkheid is, wanneer die keuze fout is.
We zijn er ook achter dat je door de omgeving te stimuleren de keuzes kan beinvloeden.
Veel criminaliteit en slechte voorzieningen in je omgeving zorgen voor slechte keuzes.
Dus de overheid heeft de verantwoordelijkheid om de achterstandswijken veilig en leefbaar te maken.
Dat gaat ze alleen niet lukken want het probleem is national grootschalig en is ontstaan door verkeerde keuzes in het verleden.. gemaakt door de overheid zelf.
Aangezien iedereen die niet in een achterstandswijk zoiets heeft van, ze hebben zelf de verantwoordelijkheid om er iets aan te doen, voelen ze zich aan hun lot over gelaten en vogelvrij, als het ware. Ze gaan dan verkeerde keuzes maken.
Pak de voorzieningen aan, zoals politiebureaus, opschoningen van buurten en andere verbeteringen, dan zullen burgers gestimuleert worden om keuzes te maken die positief zijn voor de samenleving.
Drugs is wellicht nog een groter probleem, verslaafden zorgen voor de vraag die het aanbod van dealers voedt.
Zolang er vraag is, zal er aanbod zijn, dus pak eerst alle junks aan, en daarna de dealers.
De grote fout die globaal door overheden wordt gemaakt... is dat men het drugsprobleem bij de bron aanpakt, terwijl de oplossing bij het gevolg van de drugs ligt. Ze pakken hier en daar een containertje of een speedboatje met 1000 kg coke en dan zijn ze 3 maandjes blij en tevreden met zichzelf.
de drugseconomie werkt anders dan de kleingoedeconomie, vraag en aanbod zijn omgedraaid.
Drugs zijn geen gadgets. Drugs zijn zwaar verslavend.
Het valt me echt op dat overheden dat massaal negeren, alsof ze oogkleppen ophebben en 't eigenlijk prachtig vinden dat hun economie zwaar gestimuleerd wordt met drugsgeld.
there. i said it.
Dus pak de verslaafden aan, werk actief samen met teams die drugsnetwerken blootleggen, dan los je dat probleem op.
Een andere oorzaak is gewoon het feit dat zwarte mensen massaal in individuele wijken wonen.
Dat is gevaarlijk, en tevens een verantwoordelijkheid van de overheid.
...
pi_23671830
quote:
Mensen als Bill Cosby worden door de 'zwarte' gemeenschap als een blanke gezien.
Dat is dus de hele fout. Hij is "niet zwart" omdat hij succesvol is. Ze impliceren dus eigenlijk dat een "echte zwarte" niet succesvol kan zijn.
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:37:01 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23671915
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:18 schreef c00l het volgende:
Als wij nou eens beslissingen mochten nemen over het beleid daaro, dan komt die shit wel goed.
we zijn eruit dat iedereen eigen keuzes maakt en dat het zijn/haar verantwoordelijkheid is, wanneer die keuze fout is.
We zijn er ook achter dat je door de omgeving te stimuleren de keuzes kan beinvloeden.
Veel criminaliteit en slechte voorzieningen in je omgeving zorgen voor slechte keuzes.
Dus de overheid heeft de verantwoordelijkheid om de achterstandswijken veilig en leefbaar te maken.
Dat gaat ze alleen niet lukken want het probleem is national grootschalig en is ontstaan door verkeerde keuzes in het verleden.. gemaakt door de overheid zelf.
Aangezien iedereen die niet in een achterstandswijk zoiets heeft van, ze hebben zelf de verantwoordelijkheid om er iets aan te doen, voelen ze zich aan hun lot over gelaten en vogelvrij, als het ware. Ze gaan dan verkeerde keuzes maken.
Pak de voorzieningen aan, zoals politiebureaus, opschoningen van buurten en andere verbeteringen, dan zullen burgers gestimuleert worden om keuzes te maken die positief zijn voor de samenleving.
Drugs is wellicht nog een groter probleem, verslaafden zorgen voor de vraag die het aanbod van dealers voedt.
Zolang er vraag is, zal er aanbod zijn, dus pak eerst alle junks aan, en daarna de dealers.
De grote fout die globaal door overheden wordt gemaakt... is dat men het drugsprobleem bij de bron aanpakt, terwijl de oplossing bij het gevolg van de drugs ligt. Ze pakken hier en daar een containertje of een speedboatje met 1000 kg coke en dan zijn ze 3 maandjes blij en tevreden met zichzelf.
de drugseconomie werkt anders dan de kleingoedeconomie, vraag en aanbod zijn omgedraaid.
Drugs zijn geen gadgets. Drugs zijn zwaar verslavend.
Het valt me echt op dat overheden dat massaal negeren, alsof ze oogkleppen ophebben en 't eigenlijk prachtig vinden dat hun economie zwaar gestimuleerd wordt met drugsgeld.
there. i said it.
Dus pak de verslaafden aan, werk actief samen met teams die drugsnetwerken blootleggen, dan los je dat probleem op.
Een andere oorzaak is gewoon het feit dat zwarte mensen massaal in individuele wijken wonen.
Dat is gevaarlijk, en tevens een verantwoordelijkheid van de overheid.
ergo. ja ik hoop ook dat de volgende president zwart is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 16:38:27 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23671957
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Daarover verschillen de meningen.
de AIVD heeft niet het budget om in Nederland in de achterstandswijken crack uit te delen, de bewering dat ze dit in Amerika wel doen is absurd en ik eis enige rectificatie van uw kant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:43:14 #115
95061 c00l
vamoSLoco
pi_23672077
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

de AIVD heeft niet het budget om in Nederland in de achterstandswijken crack uit te delen, de bewering dat ze dit in Amerika wel doen is absurd en ik eis enige rectificatie van uw kant
nee, wij doen 't via gratis methadonverstrekking en gedoogbeleiden.
Jij zou schrikken van absolute cijfers van de totale drugsdistributie in en uit Nederland.
Als die bestonden
...
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:46:18 #116
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23672136
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:33 schreef Speth het volgende:

[..]

Dat is dus de hele fout. Hij is "niet zwart" omdat hij succesvol is. Ze impliceren dus eigenlijk dat een "echte zwarte" niet succesvol kan zijn.
Precies, en iemand uit de eigen gemeenschap die kritiek uit, is een "Uncle Tom", een verrader. Allemaal mechanismes om zichzelf in de slachtofferrol te blijven wentelen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:51:29 #117
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23672251
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Vooral fouten in het verleden, ghettovorming, discriminatie, geen enkele aandacht van de overheid voor bevolkingsgroepen die het moeilijk hebben e.d.

Daar vloeit de hele slachtofferrol vanzelf wel uit.

Hoe je dat nu zou moeten oplossen lijkt me erg moeilijk
Door jezelf dus niet als een slachtoffer te gedragen. Keuzes maken, investeren in jezelf. Harder werken dan een ander, waardoor jij die goeie baan krijgt. Verhuizen naar een buurt die een betere invloed op je heeft en waar je wat relaxter kan leven.
Vooroordelen zijn er zodat individuen het tegendeel kunnen bewijzen. Dat is de verantwoordelijkheid die je als minderheid - wat voor minderheid dan ook - hebt.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:55:46 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23672355
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:46 schreef Tarak het volgende:

[..]

Precies, en iemand uit de eigen gemeenschap die kritiek uit, is een "Uncle Tom", een verrader. Allemaal mechanismes om zichzelf in de slachtofferrol te blijven wentelen.
gister toch ook als we het doortrekken naar nederland met die mocro die aboutaleb een nsb-er vond
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23672459
Een Uncle Tom, die benaming hoor je inderdaad vaker. Gaat overigens ook over keurig engels sprekende African Americans die het gemaakt hebben en die de "hood" uitgaan en in de middle class komen.

Tuurlijk is het voor een moeder met 3 banen moeilijk om ook een degelijke opvoeding te geven aan haar kinderen. De vader is in veel gevallen afwezig. Voor veel jonge mannelijke afro americans wordt de man-vrouw relatie ook nog eens negatief beïnvloedt door zulke tendensen. Verantwoordelijk vaderschap is bijvoorbeeld geen belangrijk ding voor veel jonge vaders. De jonge moeder blijft achter met het kind, gaat van school moet veel werken of krijgt een uitkering. De opvoeding schiet er bij in waardoor het patroon zich blijft herhalen. Mensen komen de wijk niet uit en zo wordt de situatie van generatie op generatie overdragen.

Veel jonge mannelijke African Americans zien 2 uitwegen: sport of drugs/ criminaliteit.

Bill Cosby vindt dat de gemeenschap voor een deel de problemen zelf moet oplossen. En hij heeft gelijk wanneer hij zegt dat het begint bij de opvoeding en het zelfbeeld.
pi_23672479
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:33 schreef Speth het volgende:
Dat is dus de hele fout. Hij is "niet zwart" omdat hij succesvol is. Ze impliceren dus eigenlijk dat een "echte zwarte" niet succesvol kan zijn.
Ik niet zozeer dat het gaat om succesvol zijn, maar om de manier waarop hij zich gedraagt. Een rapper als 50 Cent, of een basketballer als Michael Jordan zijn overduidelijk ook succesvol en worden echt niet als 'blanke' gezien.
pi_23672672
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:00 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik niet zozeer dat het gaat om succesvol zijn, maar om de manier waarop hij zich gedraagt. Een rapper als 50 Cent, of een basketballer als Michael Jordan zijn overduidelijk ook succesvol en worden echt niet als 'blanke' gezien.
Dat is dus de "street cred"... iets dat Allen Iverson wel heeft Kobe Bryant (volgens veel "kenners") niet. Toch wordt Kobe Bryant niet als Uncle Tom gezien.

Tiger Woods wordt weer wel als een Uncle Tom gezien
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 17:16:52 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23672859
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:43 schreef c00l het volgende:

[..]

nee, wij doen 't via gratis methadonverstrekking en gedoogbeleiden.
Jij zou schrikken van absolute cijfers van de totale drugsdistributie in en uit Nederland.
Als die bestonden
och ik schrik niet zo snel

punt is dat de aivd hier niet mee bezig is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:20:45 #123
95061 c00l
vamoSLoco
pi_23672963
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

och ik schrik niet zo snel

punt is dat de aivd hier niet mee bezig is
ja, er staat me iets bij van jouw brute bijdrage aan de samenleving uit een ander topic
er is vast wel een andere overheidsinstantie die als anti-drugseenheid werkt.
...
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 17:36:10 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23673352
ja het korps mariniers maar die houd het voor zichzelf en deelt het niet rond aan de bevolking
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:40:11 #125
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23673439
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:51 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nogal logisch lijkt me.

Overigens erg goed van Cosby dat hij dit doet.
Jammer dan toch weer dat een eventuele parallel met Ahmed Aboutaleb direct verheldert waarom er nog heel wat te stellen zal zijn om hier een soortgelijk klimaat met ruimte voor zelfkritiek te laten ontstaan. Gisteren werd de man nog voor NSB-er uitgemaakt door een individu met dezelfde culturele wortels als hij, maar aangaf namens vele anderen te spreken.

Het spel van aanklager/slachtoffer versus redder kan slechts worden doorbroken door te weigeren dit spel te spelen en mensen consequent op hun eigen verantwoording en hun eigen opbouwende bijdragen aan het samen-leven aan te spreken. De slachtofferrol past ons allemaal, deze komt echter ieder die daadwerkelijk wat wenst op te bouwen al mijlenver de keel uit.

Tijd om dit taboe maar eens te slechten.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:57:42 #126
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23673921
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

de AIVD heeft niet het budget om in Nederland in de achterstandswijken crack uit te delen, de bewering dat ze dit in Amerika wel doen is absurd en ik eis enige rectificatie van uw kant
Waar heb je het over? Ik heb juist gezegd dat de AIVD dat niet doet, in tegenstelling tot wat over de CIA wordt beweerd.
Ook dit heb ik niet als feit gepresenteerd, maar dat daarover de meningen verschillen kun je moeilijk ontkennen. Ik snap dan ook niet waar een rectificatie voor nodig zou zijn.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:59:54 #127
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23673978
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:40 schreef sjun het volgende:

[..]

Jammer dan toch weer dat een eventuele parallel met Ahmed Aboutaleb direct verheldert waarom er nog heel wat te stellen zal zijn om hier een soortgelijk klimaat met ruimte voor zelfkritiek te laten ontstaan. Gisteren werd de man nog voor NSB-er uitgemaakt door een individu met dezelfde culturele wortels als hij, maar aangaf namens vele anderen te spreken.

Het spel van aanklager/slachtoffer versus redder kan slechts worden doorbroken door te weigeren dit spel te spelen en mensen consequent op hun eigen verantwoording en hun eigen opbouwende bijdragen aan het samen-leven aan te spreken. De slachtofferrol past ons allemaal, deze komt echter ieder die daadwerkelijk wat wenst op te bouwen al mijlenver de keel uit.

Tijd om dit taboe maar eens te slechten.
Sjun, je best een beste kerel, maar het is me echt een raadsel wat dit met mijn post die je quote van doen heeft.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 18:00:49 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23673997
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Ik heb juist gezegd dat de AIVD dat niet doet, in tegenstelling tot wat over de CIA wordt beweerd.
Ook dit heb ik niet als feit gepresenteerd, maar dat daarover de meningen verschillen kun je moeilijk ontkennen. Ik snap dan ook niet waar een rectificatie voor nodig zou zijn.
0w 0w 0w wat zijn we weer serieus

lees het maar is na
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:11:37 #129
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23674261
Oke, ik zal wel iets gemist hebben
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23674982
tvp
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:46:16 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23675015
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:40 schreef sjun het volgende:

[..]

Jammer dan toch weer dat een eventuele parallel met Ahmed Aboutaleb
hoezo jammer. en hoezo eventueel?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23675106
om immigranten hier te vergelijken met afro-amerikanen in de VS is bullshit

'wit' is trouwens een irritant modewoord, het is gvd BLANK
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:58:04 #133
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23675256
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo jammer. en hoezo eventueel?
Jammer omdat dit betekent dat we moeten dealen met onwetendheid, ergernis en kostenposten.

Eventueel omdat ieder individu wat mij betreft keuzevrijheden heeft in vervulling van een maatschappelijke rol. Dus ook Aboutaleb.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:59:09 #134
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23675283
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:51 schreef EternalSolstice het volgende:
om immigranten hier te vergelijken met afro-amerikanen in de VS is bullshit

'wit' is trouwens een irritant modewoord, het is gvd BLANK
Er zitten alleen wat generaties en wat kilometers tussen...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:59:18 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23675285
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:51 schreef EternalSolstice het volgende:
om immigranten hier te vergelijken met afro-amerikanen in de VS is bullshit

'wit' is trouwens een irritant modewoord, het is gvd BLANK
in amerika is het white and black. dat er parallellen te trekken zijn is niet aan iedereen voorbehouden. en is ook geen poging om links of rechts tegemoet te komen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:00:34 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23675315
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:58 schreef sjun het volgende:

[..]

Jammer omdat dit betekent dat we moeten dealen met onwetendheid, ergernis en kostenposten.

Eventueel omdat ieder individu wat mij betreft keuzevrijheden heeft in vervulling van een maatschappelijke rol. Dus ook Aboutaleb.
cappice.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:01:00 #137
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23675326
dit slaat echt totaal nergens op, nou ja hij heeft op veel punten gelijk. Maar hij weet blijkbaar niet hoe moeilijk het is om UIT die gangster maatschappij te stappen en wat wil je doen? Als je ouders geen school kunnen betalen, je grote voorbeeld ( broer en ouders er de brui aan geven) en je oom rondrijd in een gigantische mooie bak. Dan wil jij die dingen ook, en snel.


ook over die kleren, dat is gewoon een stijl. Damn

hij speelt er wel grappig op in btw. Maarja hij heeft wel gelijk, maar tsjah. Ik ben het er ook niet mee eens van dat Niggah woord, dat zien zij heel anders. Meer als ondersteuning van elkaar, zo is bloods begonnen van de zwarte die vochten in de vietnam oorlog etc etc.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:08:44 #138
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23675513
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:01 schreef Pumatje het volgende:
dit slaat echt totaal nergens op, nou ja hij heeft op veel punten gelijk. Maar hij weet blijkbaar niet hoe moeilijk het is om UIT die gangster maatschappij te stappen en wat wil je doen? Als je ouders geen school kunnen betalen, je grote voorbeeld ( broer en ouders er de brui aan geven) en je oom rondrijd in een gigantische mooie bak. Dan wil jij die dingen ook, en snel.


ook over die kleren, dat is gewoon een stijl. Damn

hij speelt er wel grappig op in btw. Maarja hij heeft wel gelijk, maar tsjah. Ik ben het er ook niet mee eens van dat Niggah woord, dat zien zij heel anders. Meer als ondersteuning van elkaar, zo is bloods begonnen van de zwarte die vochten in de vietnam oorlog etc etc.
het is een gegeven dat mensen met, laten we zeggen, mindere capaciteiten zich nogal luidruchtig tooien met veren die niet van hen zijn. ik vraag me alleen af of die mindere hoeveelheid capaciteiten niet vooral te wijten is aan de instelling van een ras/volk/gemakzuchtige houding en in mindere mate aan de maatschappij. paki's of indiërs doen het mondiaal geweldig en beginnen ook met een geweldige achterstand. ik vind het te kort door de bocht om dit op de overheid af te schuiven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:23:26 #139
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23675905
ik schuif het helemaal niet op de overheid af man, ga leren lezen ofzo
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:25:58 #140
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23675958
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:51 schreef Posdnous het volgende:
Overigens erg goed van Cosby dat hij dit doet.
Hey, nu is provoceren om een debat aan te zwengelen ineens wel goed?
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:26:03 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23675959
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:23 schreef Pumatje het volgende:
ik schuif het helemaal niet op de overheid af man, ga leren lezen ofzo
nee nee rustig . ik ben iemand die het oordeel van iemand met hetgeen al veel eerder in dit topic is genoemd tot een conclusie veegt en daar geef ik dan mijn mening op. dat ik je quote heeft dus meer te maken met de strekking van je verhaal inplaats van jouw betoog. maar zoals je weet ben ik ook maar een enkeling die weleens een verkeerde conclusie trekt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23675971
De afro-Amerikanen hebben hetzelfde probleem als de Afrikanen zelf. Verbetering moet vanuit de mensen zelf komen. Een andere weg is er niet.
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:30:38 #143
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23676079
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:15 schreef clowncloon het volgende:
alleen moet ik wel zeggen dat ik het een cheap shot van Cosby vind, hij kan makkelijk praten met zijn miljoenen in zijn portemonnee...alsof de getto's exclusief het resultaat is van de zwarte amerikaan zelf....vreemd.
Nou, hij is niet de minste hoor.
Hij heeft gewoon hard gewerkt en was niet altijd rijk.
quote:
After tenth grade, Cosby joined the Navy and completed high school through a correspondence course. He later took up an athletics scholarship at Temple, supporting himself during his studies by tending bar, where his easy going style and witty joking with the clientele prompted suggestions that he try stand-up comedy. This he did and was soon to be discovered by the legendary Carl Reiner. In his early twenties he appeared on many well-known variety programs including the Ed Sullivan Show. His big break came in 1965 when he appeared as Alexander Scott in "I Spy" (1965), winning numerous Emmys for his performance. He later appeared in "Bill Cosby Show, The" (1969), playing a teacher, although originally the show only lasted for two years. He then created a Hanna-Barbera cartoon based on many of his high school buddies including Weird Harold, Dumb Donald, Mushmouth and others; the show was, of course, "Fat Albert and the Cosby Kids" (1972). The theme was humorous but also focused on Cosby's more educational side. He studied for many years during his career in the sixties and seventies, and received a doctorate in Education from the University of Massachusetts.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:31:31 #144
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23676099
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee nee rustig . ik ben iemand die het oordeel van iemand met hetgeen al veel eerder in dit topic is genoemd tot een conclusie veegt en daar geef ik dan mijn mening op. dat ik je quote heeft dus meer te maken met de strekking van je verhaal inplaats van jouw betoog. maar zoals je weet ben ik ook maar een enkeling die weleens een verkeerde conclusie trekt.
kijk, ik weet hoe het daar werkt, die mensen daar zitten in een vicieuse cirkel, negatieve neerwaartse spiraal. Daar kom je er niet uit door een goede wil, of pure inzet. Soms word je er in betrokken door een chantage, of je eigen broertje dat erin ( gang's en crime ) word gezogen wat jij eruit wilt halen. Het is zo makkelijk praten met, jongens doe even allemaal normaal daar..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:25:32 #145
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23677571
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:25 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hey, nu is provoceren om een debat aan te zwengelen ineens wel goed?
Dit voegde ik er nog aan toe:
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:38 schreef Posdnous het volgende:
Ik vind wat Cosby zegt vrij zinnig, maar het lijkt me beter de zwarte jongeren te stimuleren in plaats van te verwijten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23678109
quote:
kijk, ik weet hoe het daar werkt
Op basis van wat?
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:19:04 #147
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23680739
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:31 schreef Pumatje het volgende:

[..]

kijk, ik weet hoe het daar werkt, die mensen daar zitten in een vicieuse cirkel, negatieve neerwaartse spiraal. Daar kom je er niet uit door een goede wil, of pure inzet. Soms word je er in betrokken door een chantage, of je eigen broertje dat erin ( gang's en crime ) word gezogen wat jij eruit wilt halen. Het is zo makkelijk praten met, jongens doe even allemaal normaal daar..
Dit heet nu slachtoffergedrag.

Niemand beweert dat het makkelijk is, maar als je je leven in eigen hand wil nemen kun je wel degelijk door goeie wil en inzet deze vicieuze cirkel doorbreken.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23680777
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:09 schreef EternalSolstice het volgende:
flikker op van dit forum, mongool, je bent niet eens in staat iets begrijpelijks te typen
[edit:niet doen]
quote:
op basis van mijn zus 's moederook wel tante met ons in de probleemwijken in de vs projecten op moest zetten onder bewind van burgemeester in n.york om dichter bij de jongeren te komen staan.
Dat verschaft je nog geen absolute kennis over hoe het daar gaat... Er zijn gewoon veel mensen die zichzelf aanpraten dat ze kansarm zijn, in alle lagen van de bevolking trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 30-11-2004 23:29:45 ]
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:27:15 #149
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23681108
Als je jong en gezond bent heb je ook in de VS geen enkel excuus om voor langere tijd arm te zijn, dan ben je gewoon een lui stuk vreten wat liever met dure schoentjes indruk maakt op de buurt dan constructief met de neus in de boeken zit.
Zo is het en niet anders.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:33:10 #150
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23681318
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:22 schreef Marietje_ het volgende:

[..]
maar kijk, het is allemaal inderdaad een beetje shady, klopt. Maar het is niet te beoordelen als je er zelf niet middenin hebt gezeten ( niet dat ik dat heb gedaan ). Maar ik weet wel hoe mensen er daar tegen over staan, en geloof me. Dat is niet lekker. Ik zeg niet dat het aan de regering ligt , of aan weinig hulp van instanties e.d. Maar het is een soort van traditie als het ware om er in de problemen te geraken. School dropouts zijn niet voor niets zo hoog.

Wat heb je indirect aan school --> geld verdienen. Die jongeren daar denken ook aan hun toekomst hoor, alleen gaan die gedachten via totaal andere banen waarin je niet voor kunts stellen wat voor geschifte gedachte patronen.

maargoed, als school indirect staat voor later geld verdienen, de basis leggen van je toekomst, moet er een beter alternatief ( in hun ogen ) staan om dat op te geven.

diret geld, spanning, en actie.. of met je neus in de boeken. uiteraard kiest de redelijk nuchter denkende persoon voor het 2e, maar jij hebt ook rolmodellen daarvoor. Jou is als het ware geindoctrineerd wat de goede keuze is. Daar is dat niet het geval, daar word je compleet overgelaten aan wat het moment te bieden heeft.

verveling zorgt voor geweld, en daarom ook die projecten van mijn lieve indo tante , niet door haar , maar ze heeft er wel deel uit kunnen maken. Is reuze intressant.


edit: doe's niet

[ Bericht 10% gewijzigd door sizzler op 30-11-2004 23:43:11 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_23683492
opruimslotje
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23683837
Topic weer open. Nu weer ontopic aub.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:46:18 #153
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23683898
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen de oorzaak ligt heel anders. Zwarten zijn daar gewoon echt stelselmatig achtergesteld vroeger (en nu soms ook). Hier in NL hebben we analfabeten geimporteerd voor zwaar werk.
alsof de 'n....' niet geimporteerd zijn....
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_23684425
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:46 schreef evert het volgende:

[..]

alsof de 'n....' niet geimporteerd zijn....
da's wel aardig wat langer geleden dan de immigratiegolf in Nederland. Ik betwijfel dat er nog ex-slaven in leven zijn...
  woensdag 1 december 2004 @ 00:06:05 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23684433
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:25 schreef clowncloon het volgende:
@zanderrr; geen kwaad woord over Cosby zal ik hier schrijven, hij is een echte self-made man maar om nou specifiek de zwarte amerikanen aan te vallen dat ze lazy o.i.d. zijn vind ik raar, het percentage white trash groeit net zo hard. En daarnaast denk ik ook dat ondanks allerlei positieve discriminatie (wat bullshit is) de zwarte amerikanen gewoon minder kansen krijgen in het bedrijfsleven, wat al meerdere keren is aangetoond.
wat natuurlijk geen excuus is om op je 14de met high school te stoppen en tha gang boven alles te zetten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23684557
Ik vind dat zo'n onzin, in welke sociale laag mensen ook zitten, ze kijken altijd naar de kleur van een ander. Blanken voelen zich aangetrokken tot andere blanken en zwarten tot andere zwarten.

Als je nadenkt, het slaat toch helemaal nergens op...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 december 2004 @ 00:50:00 #157
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23685258
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:11 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind dat zo'n onzin, in welke sociale laag mensen ook zitten, ze kijken altijd naar de kleur van een ander. Blanken voelen zich aangetrokken tot andere blanken en zwarten tot andere zwarten.

Als je nadenkt, het slaat toch helemaal nergens op...
Inderdaad het slaat nergens op dat deze aanname voor waarheid verkondigd wordt. Straks wordt het nog een zichzelf vervullende voorspelling...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23685294
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:50 schreef sjun het volgende:

[..]

Inderdaad het slaat nergens op dat deze aanname voor waarheid verkondigd wordt. Straks wordt het nog een zichzelf vervullende voorspelling...
Nu wordt deze aanname weer als waarheid verkondigd.....Hè toch.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 december 2004 @ 00:55:22 #159
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23685316
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:59 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Sjun, je best een beste kerel, maar het is me echt een raadsel wat dit met mijn post die je quote van doen heeft.
Zowel Ahmed als Bill zou eenzelfde rolmodel kunnen vervullen van succesvolle, afkomstig uit een wat gemarginaliseerde bevolkingsgroep.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 1 december 2004 @ 00:56:14 #160
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23685329
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:53 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Nu wordt deze aanname weer als waarheid verkondigd.....Hè toch.
Deze wordt ter beoordeling aangeboden
de schaamte reeds voorbij?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 1 december 2004 @ 00:58:17 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23685350
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:05 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

da's wel aardig wat langer geleden dan de immigratiegolf in Nederland. Ik betwijfel dat er nog ex-slaven in leven zijn...
leuk om ff te vermelden. weten jullie door wie de negers (want toen heten ze zo) verkocht werden?
de blanken hebben er in eerste instantie nooit om gevraagd, maar zagen het fenomeen slaven. iets dat al eeuwenlang een gebruik was van de...roffel, roffel.... arabieren. wie dat wist steke zijn hand op, of trekke de schoen aan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23685358
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Deze wordt ter beoordeling aangeboden
de schaamte reeds voorbij?
Welke schaamte?

Als je wil ontkennen dat mensen in dit soort hokjes denken ben of wereldvreemd, of je zit de hele dag in de coffeeshop.

Het feit dat dit topic uberhaupt bestaat geeft mij al gelijk.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 december 2004 @ 01:00:55 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23685378
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Welke schaamte?

Als je wil ontkennen dat mensen in dit soort hokjes denken ben of wereldvreemd, of je zit de hele dag in de coffeeshop.

Het feit dat dit topic uberhaupt bestaat geeft mij al gelijk.
je moet de samensmelting van white and black niet onderschatten. heeft ff wat tijd gekost, maar we zijn haast homogeen aan het worden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23685394
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je moet de samensmelting van white and black niet onderschatten. heeft ff wat tijd gekost, maar we zijn haast homogeen aan het worden.
Het begint een beetje te komen...dat klopt. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar echptaren zie je 9 van de 10x mensen met dezelfde kleur. Op z'n minst typisch toch?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23685464
Lijkt me geen slechte actie van Bill Cosby, al moet ik niets hebben van die kwijlserie onder zijn naam. Het enige goede wat daaruit voortkwam was de geniale tegenhanger Married With Children.

Neemt niet weg dat hij een bekend figuur is en dat het goed is als hij zch uitspreekt over dit soort zaken, Vooral omdat de Amerikaanse politiek er amper belang bij heeft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 1 december 2004 @ 01:11:18 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23685507
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:02 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Het begint een beetje te komen...dat klopt. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar echptaren zie je 9 van de 10x mensen met dezelfde kleur. Op z'n minst typisch toch?
typisch is een juiste benadering. neemt niet weg dat er na eeuwen een samensmelting op gang begint te komen. dat juich ik vanuit mijn hart toe. iggy pop 'american caesar'. 'mixing the colors'.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23685524
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

typisch is een juiste benadering. neemt niet weg dat er na eeuwen een samensmelting op gang begint te komen. dat juig ik vanuit mijn hart toe. iggy pop 'american ceasar'. 'melting the colors'.
Iggy Pop . Verder juich ik met je mee!
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 december 2004 @ 01:13:46 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23685541
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:12 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Iggy Pop . Verder juich ik met je mee!
ja daar was ik al bang voor. sorry voor de typo's
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 1 december 2004 @ 01:17:00 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23685576
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:12 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Iggy Pop . Verder juich ik met je mee!
download de cd american caesar maar eens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23687555
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

leuk om ff te vermelden. weten jullie door wie de negers (want toen heten ze zo) verkocht werden?
de blanken hebben er in eerste instantie nooit om gevraagd, maar zagen het fenomeen slaven. iets dat al eeuwenlang een gebruik was van de...roffel, roffel.... arabieren. wie dat wist steke zijn hand op, of trekke de schoen aan.
Er is geen enkel volk op aarde dat tijdens haar geschiedenis nooit te maken heeft gehad met slavernij.

De Afrikaanse stammen voerden oorlog met elkaar en verkochten hun krijgsgevangenen aan de blanken.
pi_23694541
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:38 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Er is geen enkel volk op aarde dat tijdens haar geschiedenis nooit te maken heeft gehad met slavernij.

De Afrikaanse stammen voerden oorlog met elkaar en verkochten hun krijgsgevangenen aan de blanken.
Die stammen verkochten net zo goed hun slaven aan andere stammen, maar ook aan Arabieren, Joden enz.
  woensdag 1 december 2004 @ 15:14:01 #172
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23694897
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Welke schaamte?

Als je wil ontkennen dat mensen in dit soort hokjes denken ben of wereldvreemd, of je zit de hele dag in de coffeeshop.

Het feit dat dit topic uberhaupt bestaat geeft mij al gelijk.
Wie slechts het eigen gelijk zoekt sluit zich af voor een behoorlijk verbreed spectrum op de werkelijkheid. Taboes worden zelden doorbroken als oog voor nuance tegen de stroom in, verloren raakt.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23694920
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:58 schreef zoalshetis het volgende:
de blanken hebben er in eerste instantie nooit om gevraagd, maar zagen het fenomeen slaven.
Renaissance.
pi_23694944
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:14 schreef sjun het volgende:

[..]

Wie slechts het eigen gelijk zoekt sluit zich af voor een behoorlijk verbreed spectrum op de werkelijkheid.
Iedereen hier zoekt z'n eigen gelijk, jij ook. Dat blijkt ook uit je posts hier. Projectie is nergens voor nodig, sjun.
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:14 schreef sjun het volgende:
Taboes worden zelden doorbroken als oog voor nuance tegen de stroom in, verloren raakt.
Als ik daar geen oog voor had, dan postte ik hier niet.

En heb je ook wat toe te voegen aan dit topic of kom je alleen op mij zeiken?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23695287
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:55 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Die stammen verkochten net zo goed hun slaven aan andere stammen, maar ook aan Arabieren, Joden enz.
Het is dus foutief om de Arabieren uit te zonderen als de bevolkingsgroep die slaven kocht en dan weer doorverkocht aan de blanken.
  woensdag 1 december 2004 @ 16:22:23 #176
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23696290
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:16 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Iedereen hier zoekt z'n eigen gelijk, jij ook. Dat blijkt ook uit je posts hier. Projectie is nergens voor nodig, sjun.
[..]
Ik verspreid dat evangelie slechts
quote:
Als ik daar geen oog voor had, dan postte ik hier niet.
Waarom niet?
quote:
En heb je ook wat toe te voegen aan dit topic of kom je alleen op mij zeiken?
Ik voeg wat bewustwording toe. Dat dit mogelijk ook tot bewustwording over jouwlaatste bijdragen leidt kan ik niet helpen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23696432
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:22 schreef sjun het volgende:
Waarom niet?
Omdat ik benieuwd ben naar andersmans meningen en die af en toe bekritiseren, ik kom hier niet om mijn mening te veranderen. Ik kom hier om wellicht wat te leren, daar kan uit voortkomen dat mijn mening veranderd wordt. Tot nu toe heb jij in ieder geval niets van dit kaliber toegevoegd.
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:22 schreef sjun het volgende:
Ik voeg wat bewustwording toe. Dat dit mogelijk ook tot bewustwording over jouw laatste bijdragen leidt kan ik niet helpen.
Je kunt misschien een keer inhoudelijk reageren...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 december 2004 @ 16:43:36 #178
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23696795
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Omdat ik benieuwd ben naar andersmans meningen en die af en toe bekritiseren, ik kom hier niet om mijn mening te veranderen. Ik kom hier om wellicht wat te leren, daar kan uit voortkomen dat mijn mening veranderd wordt. Tot nu toe heb jij in ieder geval niets van dit kaliber toegevoegd.
[..]
Dat zal het wel zijn dan. Een blik in mijn postgeschiedenis zou je op andere gedachten kunnen brengen, gesteld dat je op zoek was naar nuancering van je aannames..
quote:
Je kunt misschien een keer inhoudelijk reageren...
Dat kan. Het komt zelfs meer dan eens voor.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23696861
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:43 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat zal het wel zijn dan. Een blik in mijn postgeschiedenis zou je op andere gedachten kunnen brengen, gesteld dat je op zoek was naar nuancering van je aannames..
[..]

Dat kan. Het komt zelfs meer dan eens voor.
Ik heb het over je reacties op mij, in dit topic. Je speelt constant op de man.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 december 2004 @ 16:50:29 #180
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23696975
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:46 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik heb het over je reacties op mij, in dit topic. Je speelt constant op de man.
Ik weiger als redder op te treden maar zou op andere wijze kunnen pareren.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23700885
Nu volg ik je niet...punt is dat je nog geen inhoudelijk weerwoord op mijn posts hebt geboden.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 december 2004 @ 20:02:11 #182
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_23701149
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:52 schreef RichardQuest het volgende:
Nu volg ik je niet...punt is dat je nog geen inhoudelijk weerwoord op mijn posts hebt geboden.
Een aardig punt vind ik dat je huilt over op de man spelen tegen Sjun terwijl je je er zèlf aan bezondigt. Je verwijt Sjun gebrek aan inhoudelijkheid terwijl je zelf nauwelijks waarneembare inhoudelijke bijdragen aan dit deelforum leverde.

Een aanval is nog wel eens de beste verdediging maar in dit geval komt het op mij over als pathetische relnichterij.
pi_23701313
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:02 schreef aryan8 het volgende:

[..]

Een aardig punt vind ik dat je huilt over op de man spelen tegen Sjun terwijl je je er zèlf aan bezondigt. Je verwijt Sjun gebrek aan inhoudelijkheid terwijl je zelf nauwelijks waarneembare inhoudelijke bijdragen aan dit deelforum leverde.

Een aanval is nog wel eens de beste verdediging maar in dit geval komt het op mij over als pathetische relnichterij.
Waar slaat dit nou op? Gisteren verbaasde DrWolffenstein zich er over dat hij de Glimmerveen-award (voor xenofobie) niet kreeg, toen ik hem vroeg of hij zelf dan vond dat hij een xenofoob was antwoorde hij ontkennend. Toen vroeg ik hem wat hem geen xenofoob maakte, zei hij dat hij er vandaag op zou antwoorden, dus stel ik de vraag opnieuw. Zonder belediging, zonder vooringenomen mening, gewoon een vraag. Iemand een vraag stellen over hemzelf, is dat op de man spelen?

Vraag eerst wat er aan de hand is voordat je je oordeel (pathetische relnichterij) velt alsjeblieft. Het is gewoon een vraag.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23701364
Tevens reageer ik buiten SC altijd inhoudelijk, maar post er zelden, omdat er weinig interessante topics zijn.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 december 2004 @ 20:14:02 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23701467
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:09 schreef RichardQuest het volgende:
Tevens reageer ik buiten SC altijd inhoudelijk, maar post er zelden, omdat er weinig interessante topics zijn.
'altijd' is een gevaarlijk statement.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23705173
"In de regel" dan .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')