abonnement Unibet Coolblue
pi_66352963
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:00 schreef PimD het volgende:
Zojuist kaartjes gekocht voor de concerten in Londen. Eindelijk
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik zal gaan. Maar 20 maart is mijn verjaardag en vier ik het ook en het liefst wil ik Kimono My House horen.
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 01:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik weet niet of het vloeken in de kerk is, maar ik was heel gebiologeerd door een filmpje op YouTube met een liveoptreden waar Russell erg aan het ruzien lijkt met een pruik en probeert te voorkomen dat deze afvalt. Vanaf wanneer zou hij een pruik dragen, want op de echt oude albums lijkt hij een enorme 'echte' bos haar te hebben.
Heb je een link hiervan, I.R.?
  zondag 22 februari 2009 @ 21:23:53 #102
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_66353541
quote:
Heb je een link hiervan, I.R.?
Kan m op dit moment niet vinden... er staan erg veel sparksfilmpjes op youtube. Maar als ik [betreffende filmpje] zie meld ik het meteen.

En als we toch op Youtube zitten, voor PimD: ik vind Big Beat ook niet geniaal, maar sommige nummers zijn live toch wel weer heel tof.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_66500197
Nieuwe clip van "Lighten Up, Morrissey".
pi_66573827
Toch jammer dat zo'n gaaf nummer zo'n saaie clip krijgt. De eerste minuut ofzo is nog wel leuk, maar ik had toch stiekem wel gehoopt dat Ron en Russel (+band) er zelf ook in zouden zitten - zoals in de geweldige clip van Dick Around...

Maar goed, nog 3 weekjes en dan zie ik ze. Hopelijk kan ik dan meteen de single van Lighten Up Morrissey kopen op cd/vinyl...

Afgelopen maand zijn trouwens Japanse remasters uitgekomen van de albums tussen 1979 en 1983 met een flink aantal bonustracks - waaronder enkele demo's, b-kantjes en 'nieuwe' nummers die nooit zijn uitgebracht. Erg leuk - maar ook erg duur ($280 wordt op ebay gevraagd voor de box met alle 6 de albums), maar gelukkig zijn er ook Sparksfans die mp3'tjes kunnen rippen
Bleuh.
pi_67230982
Veel plezier vanavond en morgen!
pi_68811468
In augustus/september een nieuw album - een musical "The seduction of Ingmar Bergman". Ben benieuwd!

http://www.allsparks.com/forum/viewtopic.php?t=7119
Bleuh.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:43:03 #107
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_68812120
Vet!

Hoe was het optreden?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_68815405
Ja supergaaf he. Twee van mijn meest favoriete albums ooit + Exotic Creatures die ik nu véél meer waardeer dan voorheen. Hoogtepunt was toch wel Number One Song In Heaven - hele zaal ging uit z'n bol. Reken maar dat ik er de volgende keer weer bij ben
Bleuh.
pi_68823455
quote:
The Seduction Of Ingmar Bergman
Posted On: May 8th 2009

Sparks' Ron and Russell Mael have been commissioned by the Swedish National Public radio SR to write and produce an original radio musical. Sparks creation, "The Seduction of Ingmar Bergman," is a musical fantasy based on the internationally acclaimed film director Ingmar Bergman.

Though his films' themes have traditionally centered on matters of death,faith,God's existence, and the struggle to find love and meaning in our lives, Bergman is confronted in the musical by the lure of a
mythological Hollywood seemingly at odds with all he stands for---a Hollywood that tempts him and ultimately tries to control him. What starts as an exploration by Bergman of the possible mutual benefits of
his working in Hollywood turns into a Kafkaesque nightmare, a nightmare ended with the aid of a most unlikely savior.

The radio musical will be broadcast in August 2009. An album with both the original Swedish/English version and an all English versionwill be released to coincide with the airing.
Sparks are planning to present the musical in a live format as well hoping to see the project be made in to a motion picture.
Bleuh.
pi_68825871
Leuk! Sparks is volgens mij wel echt de band voor een musical.
pi_71873177
Vanavond dus de premiere van The Seduction of Ingmar Bergman, live op de Zweedse radio. Ben benieuwd
Bleuh.
pi_71876006
The Seduction Of Ingmar Bergman©

By Ron Mael and Russell Mael

The Synopsis:

The internationally acclaimed film director Ingmar Bergman traditionally dealt with matters of death, faith, God's existence, and the struggle to find love and meaning in our lives. In this musical fantasy, Bergman is confronted by the lure of a mythological Hollywood seemingly at odds with all he stands for---a Hollywood that tempts him and ultimately tries to control him. What starts as an exploration by Bergman of the possible mutual benefits of his working in Hollywood turns into a Kafkaesque nightmare, a nightmare ended with the aid of a most unlikely savior.

As the story begins, Bergman is being announced as the winner of a 1956 Cannes Film Festival Prize for Smiles of a Summer Night, an award that was unexpected. Soon, Bergman feels compelled to enter a Stockholm movie theater to see a dreadful American blockbuster film. As he exits the theater, he finds himself not on the streets of Stockholm, but in Hollywood. A limousine driver is there to take him to a mysterious location. We learn that he is being driven to an American movie studio to meet with executives about the benefits of his working in Hollywood. Unconvinced, Bergman returns to his hotel, telling the executives he must think about the proposition. Bergman returns to his hotel where he is greeted by the "Hollywood Welcoming Committee," a hooker hired by the studio to persuade him to work in Hollywood.

Meeting the executives the next day at the studio, the studio head takes Bergman to the commissary, where he sees various emigré directors (Lang, Hitchcock, Wilder, and others) dining. They are both happy and successful working in Hollywood, Bergman is told. Bergman says he needs more time to think, to weigh the benefits and liabilities of working in Hollywood.

Back at his hotel room, Bergman imagines his directing an American prima donna, who screams "why do you take that tone with me?"

Bergman decides to take a walk and discovers that both tourist busses and autograph seekers spot him and pursue him. He returns to the hotel. Pondering his escape from this Hollywood, a Hollywood that Bergman perceives as more of a concept than a real place, he decides that the best plan may be just to walk out the hotel door. We hear the studio head bitterly saying that Bergman will not be permitted to leave Hollywood. Bergman becomes aware that he is being followed by the police, as they discuss how they must prevent him from leaving Hollywood. Bergman runs, and is now in the midst of what seems like a stereotypical Hollywood action chase scene, with helicopters, explosions, car crashes, etc., occurring around him. Seemingly everyone and everything attempting to stop Bergman's leaving is being controlled by the studio chief.

Eluding capture or death, Bergman reaches the beach and asks if God exists and, if he does, would God prove it by sending a messenger to enable his escape from this mythological Hollywood. In the distance, he sees what appears to be the figure of Greta Garbo, apparently divinely sent to help Bergman. She reveals that a movie theater nearby is playing an early Swedish film of hers and that by the two of them watching this film together, he will be able to be transported back home to Sweden.

As the Garbo film ends, Bergman is alone, Garbo gone. He walks out onto the street. He is back in Sweden. He is greeted by cheers of "He's Home!"


The Seduction Of Ingmar Bergman©

1 - 1956 Cannes Film Festival
2 - “I Am Ingmar Bergman”
3 - Limo Driver (Welcome To Hollywood)
4 - “Here He Is Now”
5 - “Mr. Bergman, How Are You?”
6 - “He'll Come 'Round”
7 - En Route To The Beverly Hills Hotel
8 - Hollywood Welcoming Committee
9 - “I’ve Got To Contact Sweden”
10 - The Studio Commissary
11 - “I Must Not Be Hasty”
12 - “Quiet On The Set”
13 - "Why Do You Take That Tone With Me?"
14 - Pleasant Hotel Staff
15 - Hollywood Tour Bus
16 - Autograph Hounds
17 - Bergman Ponders Escape
18 - “We've Got To Turn Him 'Round”
19 - Escape (Part 1)
20 - Escape (Part 2)
21 - “Oh My God”
22 - Garbo Sings
23 - Almost A Hollywood Ending
24 – “He's Home”

Credits
All words and music by: Ron Mael and Russell Mael
Produced by: Ron Mael and Russell Mael
Story by: Ron Mael and Russell Mael
Orchestrations by Ron Mael
Recorded and mixed by Ron Mael and Russell Mael
Recorded on the soundstages of HollywoodAmerican Studios, Hollywood, California and at the Radio Drama Studio, Stockholm

Cast
The Studio Chief: Russell Mael
Limo Driver: Ron Mael
Ingmar Bergman: Jonas Malmsjö
Cannes Festival Announcer: Marie-Chantal Long
Intepreter: Saskia Husberg
Hollywood Welcoming Committee: Saskia Husberg
Hotel Operator: Katie Puckrik
First A.D.: Jim Wilson
Hollywood Starlet: Rebecca Sjöwall
Hollywood Tour Guide: Ron Mael
Autograph Hounds: Jim Wilson and Marcus Blake
Gerry: Tammy Glover
Woody: Marcus Blake
Hotel doorman: Steven Nistor
Hotel concierge Steve McDonald
Policeman 1: Russell Mael
Policeman 2: Russell Mael
Greta Garbo: Elin Klinga

Musicians:
Keyboard: Ron Mael
Vocals: Russell Mael
Guitar: Jim Wilson
Guitar: Dean Menta
Bass: Marcus Blake
Drums: Tammy Glover
Drums: Steven Nistor
pi_71881454
quote:
Listen Live To The Seduction Of Ingmar Bergman
Posted On: August 10th 2009

For those of you outside of Sweden you can listen live to The Seduction Of Ingmar Bergman on 14th August at 19:03 (CEST):

for PC/Windows users:
mms://wm-live.sr.se/SR-P1-High

and Real Audio for Mac and PC users:
rtsp://rm-live.sr.se/broadcast/p1.rm
pi_71892346
Ben 'm nu voor de tweede keer aan het beluisteren en ik vind 'm erg leuk. Bepaalde liedjes zijn al tot m'n favorieten gaan behoren. O.a. Mr. Bergman How Are You. Lijkt heel erg op één van hun liedjes in hun beginperiode, maar kan er even niet opkomen.

Even wat linkjes:

Hier kun je 'm opnieuw beluisteren.

van Russell na de uitvoering van TSOIB.



[ Bericht 2% gewijzigd door ChiChi op 15-08-2009 22:55:34 ]
pi_71896835
Ik vond het ook erg gaaf. Wel af en toe lastig te volgen omdat ik echt geen woooord Zweeds kan verstaan, maar dat draagt op zich natuurlijk ook wel bij aan het "stranger in a strange land"-idee er achter. Wel jammer dat de muziek af en toe een beetje goedkoop klinkt, sommige drums lijken net uit een Braadslee-drumcomputer te komen.
Bleuh.
pi_71959418
Hier is-ie ook te beluisteren.

Wat vinden jullie ervan?
pi_75139351
Leuk om te zien dat er nog wat Sparks fans in Nederland zijn. Mocht er belangstelling zijn voor zeldzame- of live-opnamen, kijk dan even op; http://www.sillysausage.eu/Live%20recordings.htm. Ik heb er geen moeite mee om m'n opnamen te delen.

Groet,

Ruud.
  zondag 25 juli 2010 @ 23:05:22 #118
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_84487014
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_84487447
Erg gave mix. Ook de mix die ze pas voor Yoko Ono hebben gedaan vond ik erg de moeite waard. Maar ti's nu weer tijd voor een echt Sparks-album :D
Bleuh.
pi_99930864
Nee, de meeste jaren '80 dingen van Sparks vind ik niet zo geslaagd (m.u.v. Change uiteraard).
Bleuh.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:14:54 #122
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_99968669
T begin nog wel (Whomp that Sucker en Angst in my Pants). Daarna was het een tijd doorbijten inderdaad.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_99969137
Die zijn nog net te doen ja, maar het valt toch in het niets i.v.m. meesterlijke platen als Number One In Heaven, Indiscreet en Propaganda. Gelukkig trok het vanaf 1994 weer bij :)
Bleuh.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:00:18 #124
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_102677687
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_102685770
Komt er al gauw weer een nieuw (regulier) album?
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:47:23 #126
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103465868
boh hier gebeurt ook nie veel :)

en nee, naar mijn weten staat er niks nieuws op de planning bij de heren mbt nieuw materiaal :(
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:26:56 #127
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_106673718
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_110037294
13 juni zijn ze er weer, met de Two Hands, One Mouth Tour (?) in Londen. Reken maar dat ik weer ga :D
Bleuh.
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 21:30:05 #129
9859 crew  Karina
Woman
pi_110037379
Ik was vroeger fan, ik had geen idee dat ze nog optraden, leuk :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_110037425
Oh wat zou ik graag nog een keer voor het eerst platen als Lil' Beethoven en Hello Young Lovers willen horen. Hopelijk komt er ook gauw weer een nieuwe plaat, Exotic Creatures is al veel te lang geleden.
Bleuh.
  maandag 9 april 2012 @ 21:03:13 #131
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_110109766
Londen vind ik net iets te fanatiek. Hup, naar NL. Desnoods België.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_110109966
Laten we het hopen, op de 'poster' staat iig 'Two Hands, One Mouth Tour'. Dus wie weet :D
Bleuh.
pi_110144712
Tickets zijn besteld. En het is al uitverkocht :D
Bleuh.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:36:31 #134
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_111375349
Nu ook 4 data in Duitsland... Nu NL nog even.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_111386969
Ik vrees dat ik een van de concerten in Duitsland ook nog probeer mee te pikken... De kans dat ze hierna weer een paar jaar niet deze kant op komen is natuurlijk altijd aanwezig bij Sparks :)
Bleuh.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:37:45 #136
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_111396220
Ja, ik overweeg ook om daar even daarnaartoe te gaan, en er evt een paar dagen vakantie aan mee te pinken. Maar ja, moet nog wel iemand zo gek krijgen om mee te gaan (mijn meeste vrienden en mijn vriendin vinden mijn liefde voor de Sparks een eigenzinnige maar ongevaarlijke afwijking)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_112979197
Mochten er nog mensen twijfelen over de concerten in Duitsland: Gaan!



quote:
Ron's Overture
Metaphor (2006)
Hospitality on Parade (1976)
Propaganda / At Home at Work at Play (1974)
Sherlock Holmes (1982)
In the Future (1976)
Under the Table with Her (1975)
Perfume (2006)
My Baby's Taking Me Home (2002)
Good Morning (2008)
Marriage of Jackie Kennedy to Russell Mael (1975) ( :D :D )
I Am Ingmar Bergman (2009)
Mr Bergman, How Are You (2009)
We've Got to Turn Him Round (2009)
He's Home (2009)
Something for the Girl with Everything (1974)
Dick Around (2006)
Looks Looks Looks (1975)
Never Turn your Back on Mother Earth (1974)
This Town Aint big enough for Both of Us (1973)
The Rhythm Thief (2002)
Suburban Homeboy (2002)
Gratuitous Sax / When Do I get to Sing My Way (1994)
ENCORE
No 1 Song in Heaven (1979)
Beat the Clock (1979)
I Married Myself (2002)
Wat een bazen _O_
Bleuh.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:45:38 #138
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_112979511
Ja, die bijzonder indrukwekkende tracklist kwam ik idd eerder deze week al tegen... eens even kijken of ik iets leuks kan combineren in Duitsland.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_112979683
Ah dat kan goed, ik ben vanmiddag pas terug gekomen uit Londen :)

Het was niet zo briljant als de 2009 concerten met Kimono, Heaven en Exotic integraal. Maar het kwam verdomd dicht in de buurt, helemaal omdat ze nu op nog geen meter afstand stonden in een zaaltje met 300-350 man :D
Bleuh.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:52:16 #140
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_112979803
Was het niet uitverkocht, of was het gewoon een klein zaaltje?

Edit: heb al even zitten kijken, lang weekend Edinburgh incl Sparksconcertje lijkt me wel wat.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_112980070
Het was bomvol, het concert was in 13 minuten uitverkocht. Het was gewoon een superklein zaaltje.
Bleuh.
  zondag 15 juli 2012 @ 01:18:08 #142
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_114216888
Kaartjes voor Edinburgh besteld. *O*.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:08:18 #143
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_115632131
Ze komen niet naar NL, wel naar belgië:

October 04 - Vilnius, Lithuania (on sale Aug. 17)
October 05 - Ventspils, Latvia (on sale Aug. 20)
October 07 - Helsinki, Finland
October 08 - Norway (details to follow)
October 09 - Stockholm, Sweden (on sale Aug. 17)
October 10 - Stockholm, Sweden (on sale Aug. 17)
October 13 - Berlin, Germany
October 14 - Hamburg, Germany
October 16 - Frankfurt, Germany
October 17 - Bochum, Germany
October 19 - Gent, Belgium
October 21 - Edinburgh, Scotland
October 22 - Manchester, England
October 23 - Birmingham, England
October 25 - Brighton, England
October 26 - London, England
October 28 - Ireland (details to follow)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:32:42 #144
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_115632584
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ze komen niet naar NL, wel naar belgië:
-O-

quote:
October 19 - Gent, Belgium
Pfff, 1 dag voor een vakantie... :')
pi_115753459
Ik ga hoe dan ook naar Gent. Nog meer mensen die daarheen gaan?

Edit: en ticket gekocht.

Geweldige tracklist trouwens.

[ Bericht 19% gewijzigd door ChiChi op 19-08-2012 19:49:04 ]
pi_115753510
quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, ik overweeg ook om daar even daarnaartoe te gaan, en er evt een paar dagen vakantie aan mee te pinken. Maar ja, moet nog wel iemand zo gek krijgen om mee te gaan (mijn meeste vrienden en mijn vriendin vinden mijn liefde voor de Sparks een eigenzinnige maar ongevaarlijke afwijking)
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, Eert. ;)
pi_118205057
Gisteravond weer geweest, nu in Gent. Ze zouden eerst in een zaal met een 1100 man capaciteit staan, dit is van de week verplaatst naar een kleinere zaal met 500 man capaciteit. Ik denk dat als er 250 man waren het heel veel was. Maar wederom, supergaaf om ze in zo'n klein zaaltje te zien, op nog geen meter afstand. Super enthousiast publiek, veel Nederlanders ook, en Ron trok aan het einde z'n shirt uit :D :D :D



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ _O_

Ze zijn ook bezig met een nieuw album in dezelfde vorm als Seduction Of Ingmar Bergman - dus geen regulier album met 10-12 nummers, maar een soort verhaal/musical. Ik ben benieuwd :D
Bleuh.
pi_118205519
Wat denken jullie?, hebben de Simple Minds zich voor hun nummer I Travel (vooral zanglijn) laten inspireren door ;
pi_118206192
Ik hoor het niet zo eerlijk gezegd.
Bleuh.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:52:25 #150
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_118206542
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:47 schreef PimD het volgende:
Gisteravond weer geweest, nu in Gent. Ze zouden eerst in een zaal met een 1100 man capaciteit staan, dit is van de week verplaatst naar een kleinere zaal met 500 man capaciteit. Ik denk dat als er 250 man waren het heel veel was. Maar wederom, supergaaf om ze in zo'n klein zaaltje te zien, op nog geen meter afstand. Super enthousiast publiek, veel Nederlanders ook, en Ron trok aan het einde z'n shirt uit :D :D :D

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ _O_

Ze zijn ook bezig met een nieuw album in dezelfde vorm als Seduction Of Ingmar Bergman - dus geen regulier album met 10-12 nummers, maar een soort verhaal/musical. Ik ben benieuwd :D
Lichtelijk jaloers :') , mooie setlist.
Helaas kon ik niet en als ik het zo bekijk qua bezoekersaantallen dan vrees ik voor nieuwe bezoeken aan de Lage Landen. Een paar jaar geleden in Paradiso was het ook niet al te druk...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')