Kitchenaid is meer het model uit dat RTL4 programma, hoe heet het ook alweer, Life and Cooking ofzo? De Kenwood heb je echt na 30 jaar nog. Mijn moeder heeft net een nieuwe gekocht en ik heb haar oude overgenomen. Dit heeft ze 30 jaar geleden bij haar huwelijk gehad en ding loopt nog steeds als een trein. Je zult de Kenwood ook eerder in professionele keuken tegen komen. Persoonlijk gebruik ik niet snel een dergelijke machines voor slagroom, daar heb je eenvoudige mixertjes voor... Ik gebruik hem vooral voor deeg, etc....quote:Op zaterdag 27 november 2004 17:23 schreef pirke64 het volgende:
Hoi,
Iemand ervaring met keukenmachines van Kenwood of Kitchenaid.
Na jarenlang een Braun gebruikt te hebben wil ik nu graag een wat grotere machine.
Ik heb een Kenwood gezien met een mengkom van 6 liter en een kitchenaid met een kom van 4 liter. Ik ben bang dat 6 liter te veel is om bijvoorbeeld eenhalve liter slagroom te kloppen. Iemand ervaring met deze machines?
Is niet helemaal waar karper, ik ken verschillende koks die zweren bij de apparatuur van Kenwood. Heb een ca 30 jaar oude kenwood, en die doet het nog prima.quote:Op maandag 29 november 2004 23:32 schreef karper het volgende:
Kitchenaid.
doet het na 30 jaar nog zo als toen je hem aan zette kenwood kom je echt niet tegen in een restaurant keuken ja mischien een radio van een van de koks
wil er al tijden een thuis maar wat zijn ze duur
Klopt, vind de Kitchenaid ook mooier, en past bij de rest van het retro design in mijn keuken.quote:Op dinsdag 30 november 2004 09:50 schreef karper het volgende:
ik ben ze in iedergevel nog nooit tegen gekomen.
en zo een kiychenaid staat toch gewoon mooi en is makkelijk schoon te maken
Nee, duur is 150 euro voor een braun betalen en hem aan gort draaien als je eens een roggebrooddeeg draait.quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:03 schreef pmponer het volgende:
sodeju die zijn duur voor prive gebruik
ah okay dan is die vraag ook al beantwoord...quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, duur is 150 euro voor een braun betalen en hem aan gort draaien als je eens een roggebrooddeeg draait.
deze Hobart is volgens mij bouwgelijk aan mijn Kitchenaid,quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:45 schreef Mr-Z het volgende:
geef mij maar de hobart machientjes: http://www.hobartcorp.com/hobartg5/pr/n50.nsf/home
Deze machientjes worden in bakkerijen en keukens gebruikt. Ze zijn misschien wel iets te krachtig voor huiselijk gebruik, maar ik wil toch niet meer anders!
Brooddeeg, Kan je daar geen standaard antwoord op geven qua tijd, omdat ik meestal een Rogge/tarwebloem mengsel op preferment basis maak, en daar al gluten in gevolrmd zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:13 schreef pirke64 het volgende:
Pietverdriet,
Ik had gisteren mijn eerste brooddeeg gekneed maar de resultaten waren niet echt super. Moet duidelijk de machine nog leren kennen. Ik had de zelfde hoeveelheden als op de verpakking vermeld gebuikt, dit geeft ook met de broodbakmachine altijd erg goede resultaten (boerenpit van Soezie).
Ik heb zo'n 15 minuten gekeed, daarna was het deeg erg soepel en elastisch maar wel erg glimmend. Dat heb ik ook ooit in de BBM gehad bij een andere samengesteld deeg. Dat wilde toen ook niet al te best rijzen.
Hoe lang kneed jij een normaal brooddeeg ongeveer? En daarbij, na het rijzen sla je het dan met de hand nog even door voor het in de blikken gaat voor de narijs of doe je dat ook met de machine?
Ik hoor het graag van je, ik hoor van veel mensen dat brood op deze manier gekneed nog lekkerder moet zijn als uit de BBM en dat wil ik bereiken. Heb trouwens wel goede ervaringen met de BBM maar vooral zware degen lijken me beter te keneden in de keukenmachine.
Prefermenten zijn ook erg lekker, geven een veel betere broodsmaak, en een betere structuur.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:18 schreef pirke64 het volgende:
Helemaal mee eens Pietverdriet, ik bak al jaren met de broodbakmachine en ben ook begonnen met de standaard witte broden, inmiddels maak ik vanalles maar de basis zorgt ervoor dat je beter begrijpt wat je maakt. Nu met deze andere manier van kneden is het even wennen maar je ziet de basisprincipes toch weer terug. Het is denk ik fout gegaan met het doorslaan van het deeg, dit is denk ik te lang geweest. Ga nu gewoon weer een lekkere witte bol ballen met maanzaad.... we zullen het leren, zeker weten
Trouwens ik heb alle berichtjes eens doorgelezen, erg interessant! Vooral de zuurdesems wil ik eens gaan proberen, lijkt me lekker!
Ja inderdaad.. het enige verschil is zo te zien dat de hobart een 3 traps schakelaar heeft.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
deze Hobart is volgens mij bouwgelijk aan mijn Kitchenaid,
[afbeelding]
Je hebt 2 modellen keukenmachine van Kitchenaid.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:47 schreef hassanjassan het volgende:
Me ouders hebben een hobart, effe gecheckt, een bak van pak em beet 6 liter en als hij op volle toeren draait op het aanrecht, gaat het hele aanrecht heen en weer, dus staatie op de grond.
En ik kan je wel zeggen, die kitchenaid is niks vergeleken hobart. vgl. highend consumenten tov industrial strenght mixers ala hobart.
Als gewicht iets zegt over de kwaliteit, dan wint de laatste met blote handen, ik moet me echt schrap zetten om die hobart uit de kast te krijgen (en ja ik ben altijd de lul om dat ding te verplaatsen.)
mm, ze hebben de n50 hobart, 5 liter bak en ik heb ook effe de prijzen vergeleken. Nou kan ik best wel begrijpen dat een merk wat bij de prijs bovenop doet, maar een prijsverschil van 1000 dollar, lijkt me wel heel stug, dat dan de apparaten bouwtechnisch gelijk zijn aan elkaar.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt 2 modellen keukenmachine van Kitchenaid.
De klassieke, het knik model (zoals in de openingspost) en het liftmodel, dit liftmodel is afaik bouwgelijk aan de genoemde hobart.
Over dat draaien elke dag conitue dag in dag uit, klopt ook wel want toen ik nog thuis woonde hadden mijn ouders een relatie met een buurtbakker en ze draaiden de hele dag door deeg en weet ik veel wat voor koekjes enzo, en dat ding blijft maar doorgaan.quote:If money is no object and you need a lot of power in a small mixer (5 quart), then you should probably get a Hobart N-50 instead, which has a geared transmission rather then a solid-state speed control. The Hobart also has a continuous duty single phase motor rated at 1/6 horsepower. They're designed to run all day, in a restaurant setting. You would no longer have to consider upgrading after acquiring a Hobart, as they will last several lifetimes.
If you want to save money, and are looking for a durable product that will last a decent amount of time, then KitchenAid is still the best bet. Comparing retail prices between the Pro 600 KitchenAid, and the Viking 7 quart, the KitchenAid comes in at $50.00 less. That's retail. Now, add KitchenAid's rebate, and you save yourself $100.00 over the cost of a mixer that you have to use to make a living with. As an added bonus, there is KitchenAid's legendary customer service with an abundance of available attachments and extensive parts supply. I wish you the best of luck, and let us know what you decide.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |