abonnement Unibet Coolblue
pi_23514064
En hier maar weer verder

Ben nu bijna 3 maandjes bezig en al ( bijna ) helemaal clean. Verder geen last van bijwerkingen, alleen beetje droge huid en lippen
pi_23514087
Zet ff in de OP wat het pcies is... dan weet ik dat ook meteen thank you

[edit]

ik weet al wat Roaccutane is..

een soort clearasil met anabolen..

maarja heb ik niet nodig soft as a peach

[ Bericht 56% gewijzigd door Dawnbreaker op 23-11-2004 14:47:31 ]
<hr>
pi_23515579
ik ben bij de huidarts geweest gister, en ja, ik mag ook ROA gaan gebruiken, moet alleen nog de uitslag van de bloedtest afwachten (heb in de zomer pfeiffer gehad dus hoop dat de uitlsag van de bloedtest goed is )

En ja....pas dan zal ik alles gaan doorlezen, wil mezelf nu niet valse hoop geven , dus nu wachten tot volgende week
Haleloeja
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:42:23 #4
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23516336
hier gaat het na bijna 3 maanden ook heel goed, puistjes zijn zo goed als weg. Nu is het wachten totdat de rode vlekken weg zijn, maar daarvoor helpt roa niet (jammer genoeg)....
pi_23521653
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:42 schreef vanilleVla het volgende:
hier gaat het na bijna 3 maanden ook heel goed, puistjes zijn zo goed als weg. Nu is het wachten totdat de rode vlekken weg zijn, maar daarvoor helpt roa niet (jammer genoeg)....
roa haalt de rode vlekken niet weg, maar maakt ze wel minder. Door Roaccutane verwisselt de opperhuid vaker (of hoe noem je zoiets) en daardoor word het wel versneld, dus indirect helpt roaccutane wel tegen de rode vlekken.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23521675
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:18 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

roa haalt de rode vlekken niet weg, maar maakt ze wel minder. Door Roaccutane verwisselt de opperhuid vaker (of hoe noem je zoiets) en daardoor word het wel versneld, dus indirect helpt roaccutane wel tegen de rode vlekken. Zie het maar alsof je een plank gaat schaven, normaal gesproken zou je per dag 3 keer met schuurpapier over de plank gaan, met roaccutane ga je er 10 keer per dag over..
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23522175
3maand ver, enjah begint nu zo beetje minder vettig te worden, paar kleine puistjes in de loop van de week gehad, gaaf is het zeker nog niet.
Bijwerking enkel gesprongen lippen en licht geïrriteerde ogen, merk zelf dat die bijwerking afnemen.
We zien wel hoe het verder gaat...
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23523355
mijn huidje is ook helemaal zacht en gaaf dankzij roaccutane
ik ben nu 5,5 maand bezig en nog ruim een maand en dan hoop ik natuurlijk puistloos door het leven tegaan!!!
pi_23535418
en vertellen jullie tegen vrienden/kennisen eerlijk dat jullie ROA slikken of zeg je gewoon iets anders....(dat je bijv. geen alcohol mag drinken)
Haleloeja
pi_23540040
Gewoon minder drinken, ik heb meestal wel een goed excuus: bestuurder
Pain is weakness leaving the brain !
  woensdag 24 november 2004 @ 13:47:05 #11
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23540145
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:43 schreef Gelderland het volgende:
en vertellen jullie tegen vrienden/kennisen eerlijk dat jullie ROA slikken of zeg je gewoon iets anders....(dat je bijv. geen alcohol mag drinken)
nog niemand verteld, ik drink ook niet veel, dus dat valt ook niet op...
pi_23540451
kzit op 2,5 maand nu, en huid is toch wel helemaal gaaf moet ik zeggen... wel redelijk veel vlekjes of littekens nog of wat dat ook zijn, elke nacht gaat er een laagje creme op om het vochtgehalte op peil te houden anders ziet het er niet uit..
en wat betreft bijwerkingen, valt mee, heb al vrij lang best pijn in men linkerschouder. Ook heb ik nu op men onderarmen paar uitgedroogde plekjes huid zitten, wat een korstje wordt langzaam.

Ik maak me (misschien onterecht) beetje zorgen eigenlijk over men manier van gebruiken, want meestal slik ik er eentje met genoeg voedsel erbij. Soms echter met maar klein beetje voedsel (liga ofzo) en soms ook zelfs vlak na een maaltijd (als het echt niet anders kan soms). En soms de eerste om 8 uur 's ochtends en dan om 5 uur 's avonds nog een, maar soms ook om 2 uur 's middags en dan om 10 uur 's avonds de andere ofzo, niet echt regelmatig dus. Komt door men onregelmatige leven, dan is dat allemaal wat moeilijker, maar maakt dit wat uit?
...look closer
pi_23544275
quote:
Op woensdag 24 november 2004 14:01 schreef Barty het volgende:
kzit op 2,5 maand nu, en huid is toch wel helemaal gaaf moet ik zeggen... wel redelijk veel vlekjes of littekens nog of wat dat ook zijn, elke nacht gaat er een laagje creme op om het vochtgehalte op peil te houden anders ziet het er niet uit..
en wat betreft bijwerkingen, valt mee, heb al vrij lang best pijn in men linkerschouder. Ook heb ik nu op men onderarmen paar uitgedroogde plekjes huid zitten, wat een korstje wordt langzaam.

Ik maak me (misschien onterecht) beetje zorgen eigenlijk over men manier van gebruiken, want meestal slik ik er eentje met genoeg voedsel erbij. Soms echter met maar klein beetje voedsel (liga ofzo) en soms ook zelfs vlak na een maaltijd (als het echt niet anders kan soms). En soms de eerste om 8 uur 's ochtends en dan om 5 uur 's avonds nog een, maar soms ook om 2 uur 's middags en dan om 10 uur 's avonds de andere ofzo, niet echt regelmatig dus. Komt door men onregelmatige leven, dan is dat allemaal wat moeilijker, maar maakt dit wat uit?
Het is het beste om op een vast tijdstip in te nemen, maar in the end gaat het om de uiteindelijke hoeveelheid die je op die dag hebt ingenomen. Dus nee het is niet erg dat je het onregelmatig inneemt, het is wel raadzaam het regelmatig te doen.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  woensdag 24 november 2004 @ 17:29:47 #14
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23545849
Ik ben nu 2 maanden bezig met Roaccutane, 2x20MG per dag.
Mijn huid ziet er op het moment slechter uit dan voor de kuur .
Bijwerkingen:
- Soms pijn in m'n rug als ik buk
- Langer spierpijn na intensief sporten
- Extreem droge lippen
- Gezicht is erg droog en schilverig
- Ook mijn handen beginnen erg droog te worden, en te schilveren.
Tegen die droogheid gebruik ik Vichy Thermal Fix 2 crème die ik sochtends op mijn gezicht smeer.
Ik weet alleen niet of dit wel goed is, want mijn huid wordt er wel een beetje rood en branderig van na het smeren, maar misschien komt dit alleenmaar doordat mijn nu erg gevoelig is.
Voor mijn lippen gebruik ik op het moment Vichy Lipiose Levres, dat vind ik wel fijn spul.
Verder was ik mijn gezicht sochtends en savonds met een schuimende wasgel tegen onzuiverheden van Vichy. Ook hiervan weet ik niet of het wel verstandig is om te gebruiken, maar dat zal ik allemaal aan mijn derma vragen bij mijn volgende controle.
Ik hoop dat ik snel verbeteringen zie, want ik ben er alles behalve vrolijker van geworden de afgelopen 2 maanden. Misschien dat de geruchten rond depressies toch niet zo'n onzin zijn. Ik sta gelukkig wel stevig in mijn schoenen en zal waarschijnlijk niet snel echt depressief worden.

Tenslotte misschien wel leuk om een opsomming te maken van de producten die ik tot nu toe gekocht en geprobeerd heb tegen de bijwerkingen van Roaccutane:

- 1 Potje Vaseline: Mijn derma raadde dit aan voor m'n droge lippen, maar ik vind Purol en Vichy Lipidiose veel fijner!
- 2 Purol Tubetjes: Werkt goed tegen droge en kapotte lippen!
- 2 Vichy Lipidiose Levres: Vind ik net iets fijner dan Purol, omdat het niet zo "vettig" is.
- 1 Flacon Vichy schuimende wasgel
- 1 Potje Vichy Thermal Fix 2 crème

Leuk detaill is dat ik tot nu toe al meer dan (1x30)+(2x30)= 90 Pillen heb geslikt, pfff.
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_23546200
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:29 schreef PiM87 het volgende:
Ik ben nu 2 maanden bezig met Roaccutane, 2x20MG per dag.
Mijn huid ziet er op het moment slechter uit dan voor de kuur .
Bijwerkingen:
- Soms pijn in m'n rug als ik buk
- Langer spierpijn na intensief sporten
- Extreem droge lippen
- Gezicht is erg droog en schilverig
- Ook mijn handen beginnen erg droog te worden, en te schilveren.
Tegen die droogheid gebruik ik Vichy Thermal Fix 2 crème die ik sochtends op mijn gezicht smeer.
Ik weet alleen niet of dit wel goed is, want mijn huid wordt er wel een beetje rood en branderig van na het smeren, maar misschien komt dit alleenmaar doordat mijn nu erg gevoelig is.
Voor mijn lippen gebruik ik op het moment Vichy Lipiose Levres, dat vind ik wel fijn spul.
Verder was ik mijn gezicht sochtends en savonds met een schuimende wasgel tegen onzuiverheden van Vichy. Ook hiervan weet ik niet of het wel verstandig is om te gebruiken, maar dat zal ik allemaal aan mijn derma vragen bij mijn volgende controle.
Ik hoop dat ik snel verbeteringen zie, want ik ben er alles behalve vrolijker van geworden de afgelopen 2 maanden. Misschien dat de geruchten rond depressies toch niet zo'n onzin zijn. Ik sta gelukkig wel stevig in mijn schoenen en zal waarschijnlijk niet snel echt depressief worden.

Tenslotte misschien wel leuk om een opsomming te maken van de producten die ik tot nu toe gekocht en geprobeerd heb tegen de bijwerkingen van Roaccutane:

- 1 Potje Vaseline: Mijn derma raadde dit aan voor m'n droge lippen, maar ik vind Purol en Vichy Lipidiose veel fijner!
- 2 Purol Tubetjes: Werkt goed tegen droge en kapotte lippen!
- 2 Vichy Lipidiose Levres: Vind ik net iets fijner dan Purol, omdat het niet zo "vettig" is.
- 1 Flacon Vichy schuimende wasgel
- 1 Potje Vichy Thermal Fix 2 crème

Leuk detaill is dat ik tot nu toe al meer dan (1x30)+(2x30)= 90 Pillen heb geslikt, pfff.
ik denk dat het wellicht slim is om geen creme te gebruiken, of iig niet zo'n sterke. Deze kan je huid namelijk irriteren, en daardoor de werking van roaccutane tegenwerken. Normaal gesproken zou je toch eigenlijk wel na 2 maanden verbetering moeten kunnen zien, ik denk dat dus iets van buitenaf de roaccutane tegenwerkt. In de vorm van een creme of make-up oid.

Btw cremepjes en make-up met olie erin irriteren de huid ook vaak
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  woensdag 24 november 2004 @ 17:51:01 #16
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23546315
Make-up gebruik ik niet, en ik weet bijna zeker dat de crème geen olie bevat, maar dat zou ik ook mis kunnen hebben. Het grootste probleem is trouwens dat het allemaal erg rood is waardoor het allemaal erg opvalt.
Ik zal zo wat fotos posten.

[ Bericht 41% gewijzigd door PiM87 op 24-11-2004 17:59:59 ]
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_23546379
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:51 schreef PiM87 het volgende:
Make-up gebruik ik niet, en ik weet bijna zeker dat de crème geen olie bevat, maar dat zou ik ook mis kunnen hebben. Het grootste probleem is trouwens dat het allemaal erg rood is waardoor het allemaal erg opvalt. Ik zal dadelijk eens wat fotos plaatsen.
Dat het zo enorm rood is lijkt mij toch een uitwerking van bijvoorbeeld een irriterende stof in iets wat je gebruikt. Dat kan zijn de face-wash/ dagcreme oid. Heb je meerdere cremes gebruikt? had je toen hetzelfde resultaat? Want na 2 maanden zou je toch echt wel verbetering moeten kunnen constateren.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  woensdag 24 november 2004 @ 18:00:51 #18
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23546499
Enkele foto's, ik moet zeggen dat het door het er door de flits wel wat overdreven rood uitziet hier





En ja, ik wil toch wel een beeetje anoniem blijven
Nog iemand uit Nijmegen hier?
  woensdag 24 november 2004 @ 18:03:29 #19
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23546550
Als ik stop met het gebruik van crème gaat mijn huid heel erg schilveren van droogheid..
Misschien toch maar opzoek naar een andere crème dan. Iemand suggesties?
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_23546648
je huid lijkt op de fotos enorm vet, dat komt waarschijnlijk voor groot deel door de creme, misschien is ie toch wel op olie-basis? De roodheid, vooral op de wang is diep en onnatuurlijk, ik denk door een overgevoeligheid van wellicht de creme. Dit had in 2 maanden toch wel minder moeten zijn, vooral omdat je zegt dat het 2 maanden terug beter was als nu. Mijn tip zou zijn koop een goede moisterizer die niet vet is en niet op oliebasis (Zirh Protect gebruik ik bijvoorbeeld, werkt perfect)

Actieve acne, in de vorm van pustels (witte punt op puist) zie ik vrijwel niet, dus de roaccutane doet weldegelijk zijn werk.

heb ook een foto erbij gedaan, ook na 3 maanden.



[ Bericht 6% gewijzigd door StevenMiller op 24-11-2004 18:17:42 ]
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23547225
zoals PiM87, zo 'erg' heb ik het ook ongeveer

dus hopen dat ik ROA mag gebruiken, volgende week krijg ik uitslag, anders is het een drama
Haleloeja
pi_23547253
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:34 schreef Gelderland het volgende:
zoals PiM87, zo 'erg' heb ik het ook ongeveer

dus hopen dat ik ROA mag gebruiken, volgende week krijg ik uitslag, anders is het een drama
lijkt me wel dat je mag gaan gebruiken.... of je bloedtest moet verkeerd uitvallen
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  woensdag 24 november 2004 @ 18:39:44 #23
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23547337
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:08 schreef StevenMiller het volgende:
je huid lijkt op de fotos enorm vet, dat komt waarschijnlijk voor groot deel door de creme, misschien is ie toch wel op olie-basis? De roodheid, vooral op de wang is diep en onnatuurlijk, ik denk door een overgevoeligheid van wellicht de creme. Dit had in 2 maanden toch wel minder moeten zijn, vooral omdat je zegt dat het 2 maanden terug beter was als nu. Mijn tip zou zijn koop een goede moisterizer die niet vet is en niet op oliebasis (Zirh Protect gebruik ik bijvoorbeeld, werkt perfect)

Actieve acne, in de vorm van pustels (witte punt op puist) zie ik vrijwel niet, dus de roaccutane doet weldegelijk zijn werk.

heb ook een foto erbij gedaan, ook na 3 maanden.

[afbeelding]
Actieve acne is inderdaad wel een stuk minder. Maar mijn huid is wel verre van "glad", en die roodheid is gewoon erg.
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_23548796
Zo erg heb ik het niet gelukkig maar, maar mooi ziet het er ook niet uit, als ik dicht kijk zie ik de witte kopjes zitten, nu ook meer zwarte komt waarschijnelijk door de crème gaat het zo weinig mogelijk aandoen.
Pain is weakness leaving the brain !
  woensdag 24 november 2004 @ 19:47:27 #25
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23548997
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:39 schreef PiM87 het volgende:

[..]

Actieve acne is inderdaad wel een stuk minder. Maar mijn huid is wel verre van "glad", en die roodheid is gewoon erg.
bij mij is de actieve acne nu weg, net zoals jij zit ik nog met die roodheid. Als het tot nu toe nog niet werkt dan zou ik overgaan op 60mg. Ik ben zelf begonnen met 20mg maar toen werd het alleen maar erger, suc6 !
pi_23549531
Als mijn volgende bloedprik ook positief is, vraag ik ook voor 60mg.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23560700
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:35 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

lijkt me wel dat je mag gaan gebruiken.... of je bloedtest moet verkeerd uitvallen
ja, het enigste wat me nog kan tegen houden is dat de bloedtest niet goed is...
Haleloeja
pi_23566014
ik kom net terug van de dermatoloog
en ik ben klaar!!!na 6 maand 40 en 60 mg zat ik op 120 mg totaal per kg lichaamgewicht.
mijn huidje is perfect,ben bij dat ik roa heb gehad
ik had alleen droge lippen en af en toe een droge huid.
en nu hopen dat ik er voor altijd af ben!
voor iedereen op de forum:suc6 met roa,niet bang worden van de horrorverhalen/bijsluiter
gewoon nemen, en het zal je leven veranderen
  donderdag 25 november 2004 @ 16:27:17 #29
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23568604
Goed gedaan Chantal!
Ik hoop dat ik net zo'n succes heb met mijn kuur als jou!
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_23572073
mooi voor je Chantal, ik hoop dat als ik roa mag gebruiken, het net zo gaat als bij jouw!! Nu hopen dat de acne ook écht wegblijft!!

Miss is het wel handig/leuk om een lijstje te maken met wat voor middelen je erbij hebt gebruikt (tegen de bijwerkingen)
Haleloeja
pi_23577645
Begonnen op 18 mei en gestopt op 28 mei
Eerste 3 maand 40 mg,daarna 60 mg
Ik had alleen last van droge lippen en soms een droge huid
Voor mijn lippen gebruikte ik purol en labello (de blauwe)
En voor mijn huid gebruikte ik een niet al te vette crème of waar olie inzit.
Ik gebruikte lóreal, ik ben een meisje maar ik denk dat jongens dit ook wel kunnen nemen.
Verder heb ik nog nooit een bloedneus of droge handen gehad.

Ik ben nu 21 jaar en opeens op mijn 20e kreeg ik last van zware acne (waarschijnlijk in de familie)
Het maakt je onzeker,en dat is gewoon niet leuk
Als je naar de dermatoloog gaat moet je gewoon zeggen dat je heel onzeker bent enz enz
Ze begrijpen het dan wel (hoop ik)
En niet bang worden van de nare verhalen over roaccutane
Voordat je het weet is je kuur weer voorbij,en dan heb je een mooi glad zacht huidje
pi_23578903
Ik heb vorige x een antibiotica gehad, ery..... nog wat, vast we bekend onder jullie. Iemand idee wat de volgende stap is van de dokter? Ik heb tijdje niet erg last gehad, maar me huid blijft wel erg lelijk heel ongelijk en hele grote porieren en rode vlekken en ongelijk heden.

Heb nu nog maar 3 puisten, wel grote rode en voor de rest niks, heel raar. Volgende week kan k weer helemaal onder zitte en vooral bij me kaaklijn heb ik erg last van onstekingen, echte bulten krijg ik dan, niet zoals jullie veel kleinere puisten (wat ik zelf er veel gezonder uit vind zien, maar ben natuurlijk minder objectief vanuit me zelf)

Maar wat kregen jullie eerst voorgeschreven voor roaccutane?
pi_23579319
Ik heb het gewoon gelijk besteld, geen gezeik met andere middeltjes die toch ( of maar even ) helpen. En ik moet zeggen dat ik het een erg fijn medicijn vind. Weinig bijwerkingen en een mooie huid
pi_23585969
ik begon met de diane 35 pil (helaas mannen) maar dit werkte ook niet zo goed
toen: inderm, eryderm, benzolperioxide,minoscoline (schrijf ik niet goed) en toen naar de dermatoloog roaccutane,je moet het gewoon aan je huisarts vragen.
ik ben het zat altijd maar de pukkels,ik verzorg mijn huid goed,let op voeding maar het wil maar niet weg,ik ben erg heel onzeker door geworden en soms doet het zelfs pijn in mijnn gezicht
als je dat gaat zeggen denk ik wel dat je roaccutane mag,maar dan moet je wel echt last hebben van acne!
  vrijdag 26 november 2004 @ 12:53:31 #35
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23587247
quote:
Op donderdag 25 november 2004 23:23 schreef svn het volgende:
Ik heb vorige x een antibiotica gehad, ery..... nog wat, vast we bekend onder jullie. Iemand idee wat de volgende stap is van de dokter? Ik heb tijdje niet erg last gehad, maar me huid blijft wel erg lelijk heel ongelijk en hele grote porieren en rode vlekken en ongelijk heden.

Heb nu nog maar 3 puisten, wel grote rode en voor de rest niks, heel raar. Volgende week kan k weer helemaal onder zitte en vooral bij me kaaklijn heb ik erg last van onstekingen, echte bulten krijg ik dan, niet zoals jullie veel kleinere puisten (wat ik zelf er veel gezonder uit vind zien, maar ben natuurlijk minder objectief vanuit me zelf)

Maar wat kregen jullie eerst voorgeschreven voor roaccutane?
gewoon meteen aan de roa beginnen zou ik zeggen, ik heb zelf nooit een ander middel gehad daarvoor (wel inderm)... toen het bij mij 1 jaar geleden allemaal begon rond kerst, heb ik een soort 'kuur' gevolgd van de drogisterij: Acnopur, ik was toen binnen 2 maanden van de puisten af (niet van de roodheid)... heb ik tot de zomer ong. gedaan, in die periode had ik bijna geen puisten, maar wel een aantal. Na de zomer leek het een klein beetje erger te worden, en de Acnopur middeltjes zijn heel erg duur. (koste ong 80euro in de maand). Mn ouders werden het zat om te blijven betalen, dus ben ik naar de derma gestapt. En die heeft meteen roa. aangeraden.
pi_23588407
Binnengekomen bij de huisarts:

ik: ken je roaccutane ?
hij: ja dat ken ik.
ik: wel ik wil een kuur volgen.
hij: ok heb je al ooit een kuur gevolgd ?
ik: nee
hij: ok laten we eens rekenen....

easy as that.

chantaldominique wat noem jij echt last hebben ? Persoonlijk vind ik de minste kopjes al ferme last want die horen daar niet te zijn !
Ikzelf heb met momten last van puistjes, nooit echt uitbraken maar her en der puistje voor de rest wel veel last van roodheid rond kin & neus.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23593509
Maandag even bloed prikken en dan kan ik ook beginnen aan mijn kuur..
spannend hoor
pi_23594020
Begin Juni gestopt, nog steeds geen puisten terug en lekker gladde huid
  vrijdag 26 november 2004 @ 20:23:38 #39
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23594342
Hoe Pim het had zo had ik het ook een jaar geleden.
Toen allemaal middeltjes geprobeerd van de huisarts wat zeker wel heeft geholpen.
Nu een maand geleden begonnen met Roa om het helemaal kwijt te raken.

Vandaag eindelijk eens sudocréme gehaald, eens kijken of dat een beetje werkt
pi_23605165
ik had echt opeens last van grote bulten onder de huid die ook pijn deden,op mijn rechter wang zie je nu ook allemaal kleine putjes
ik hoorde van mijn dermatoloog dat niet meteen roaccutane word voorgeschreven maar eens een middeltje wat je kan opsmeren en als dat dan niet helpt....dan roaccutane
pi_23605997
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 12:51 schreef chantaldominique het volgende:
ik had echt opeens last van grote bulten onder de huid die ook pijn deden,op mijn rechter wang zie je nu ook allemaal kleine putjes
ik hoorde van mijn dermatoloog dat niet meteen roaccutane word voorgeschreven maar eens een middeltje wat je kan opsmeren en als dat dan niet helpt....dan roaccutane
Roaccutane wordt zo i zo nooit meteen voorgeschreven, in principe wordt het pas voorgeschreven als alle andere medicijnen niet werken. In veel gevallen word er minocycline gebruikt en daarna roaccutane omdat mino niet werkte.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23606525
je mag de eerste maanden na het stoppen van je roa nog niet druk gaan scrubben dus ik moet nog eventjes wachten aangezien in net ben gestopt
pi_23617157
mag paar weken nadat je gestopt bent wel weer wat meer gaan drinken (alcohol) (rustig opbouwen)
Haleloeja
pi_23619664
tvp
pi_23633106
Even een vraagje, hoe doen jullie het met dag/nacht creme? ik gebruik alleen smorgens een creme, maar savonds niet, snachts laat ik mijn huid "rusten".
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  maandag 29 november 2004 @ 18:46:40 #46
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23650045
Ik ben nu een paar dagen gestopt met het gebruiken van Vichy Thermal Fix 2 crème, en ben overgegaan op een andere "simpelere" crème.
De Vichy Thermal Fix 2 crème werkte de Roaccutane duidelijk tegen! Ik zie mijn huid nu dagelijks verbeteren.
Nog iemand uit Nijmegen hier?
  maandag 29 november 2004 @ 20:36:41 #47
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23652883
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:39 schreef StevenMiller het volgende:
Even een vraagje, hoe doen jullie het met dag/nacht creme? ik gebruik alleen smorgens een creme, maar savonds niet, snachts laat ik mijn huid "rusten".
savonds gebruik ik juist wel creme (sudo creme), en overdag alleen meestal een klein beetje nivea waar het schraal is (alleen mn kin). Als ik op mn hele gezicht smeer dan lijk ik wel een tomaat
pi_23657169
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:46 schreef PiM87 het volgende:
Ik ben nu een paar dagen gestopt met het gebruiken van Vichy Thermal Fix 2 crème, en ben overgegaan op een andere "simpelere" crème.
De Vichy Thermal Fix 2 crème werkte de Roaccutane duidelijk tegen! Ik zie mijn huid nu dagelijks verbeteren.
dat wist ik al

het was gewoon vreselijk onlogisch dat je met roaccutane achteruit ging ipv vooruit, en zeker na 2 maanden. Fijn dat het nu werkt, succes!
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23667176
--edit--
pi_23667215
kreeg net melding dat de bloedtest goed was
ondanks dat ik afgelopen zomer dus pfeiffer heb gehad, is mijn lever dus blijkbaar al goedgenoeg

Dus vanaf maandag start ik met de kuur (a.s zaterdag nog ff goed drinken nl. )
Haleloeja
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:15:23 #51
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23669732
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 20:23 schreef Blinker het volgende:
Vandaag eindelijk eens sudocréme gehaald, eens kijken of dat een beetje werkt
je hebt me nieuwsgierig gemaakt.. .. werkt het bij jou ook??
pi_23670180
Ik heb eerst benzac gebruikt (dat werkt prima, maar dan moet je het wel regelmatig blijven gebruiken, en LET OP het geeft heel erg af op kleding, beddengoed e.d.)
toen heb ik een maand tetracycline gebruikt, dat hielp bij mij helemaal niets
en toen heb ik een half jaar roaccutane gebruikt, perfect middel, ik ben er nu helemaal vanaf!

ik moest in't begin elke maand/anderhalve maand naar't ziekenhuis voor bloedprikken, maar m'n lever en nieren zijn altijd goed blijven functioneren, en hoefde toen ook steeds mindervaak te bloedprikken.
De bijwerkingen waar ik last van had: Droge lippen (3 balsem sticks per week), 's avonds vaak last van droge ogen (voor degenen die lenzen gebruiken is het gebruik van roaccutane niet aan te raden, je kunt je ogen hier ernstig mee beschadigen)
verder had ik geen last van de bijwerkingen, prima middel en als ik er weer last van zou krijgen zou ik het zo weer gebruiken.
pi_23670471
Ik draag harde contactlenzen en slik nu 3 maanden Roaccutane, en ik heb absoluut geen last van mn ogen. Dat je het beter niet kunt gebruiken met contactlenzen is dus geleuter. Enkele KUNNEN last krijgen met lenzen, maar de meerderheid heeft dat niet....
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:47:32 #54
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23670607
quote:
Op maandag 29 november 2004 22:59 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

dat wist ik al

het was gewoon vreselijk onlogisch dat je met roaccutane achteruit ging ipv vooruit, en zeker na 2 maanden. Fijn dat het nu werkt, succes!
Ja, bedankt voor de tip.
Toch moet ik echt een crème gebruiken, want mijn gezicht is nu zooo droog.
Ik ben nu dus een andere crème aan het proberen, van Guinot. Maar hier staat het volgende op:
"Hydraiting face cream with de-stressing essential oils"
Er zit dus iets van olie in, is dat dan toch niet goed? En waarom niet?
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_23671074
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:47 schreef PiM87 het volgende:

[..]

Ja, bedankt voor de tip.
Toch moet ik echt een crème gebruiken, want mijn gezicht is nu zooo droog.
Ik ben nu dus een andere crème aan het proberen, van Guinot. Maar hier staat het volgende op:
"Hydraiting face cream with de-stressing essential oils"
Er zit dus iets van olie in, is dat dan toch niet goed? En waarom niet?
Een creme met veel olie dient voor een persoon met een droge huid. Jij hebt nu misschien door de roaccutane een droge huid maar in principe heb je een vettige/gemengde huid (anders zou je geen acne hebben) Dat betekent dus dat je die extra olie helemaal niet nodig hebt, die word door jou lichaam al genoeg aangemaakt, sterker nog, de roaccutane probeert deze te verminderen. Daarom moet je dus een creme zien te vinden die niet op basis van olie is. Ik ken de creme niet dus kan ook niet zeggen of ie op basis van olie is. Ik gebruik zelf, alleen overdag de creme van Zirh (kost wel 32euro maar je kunt er dan ook enorm lang mee doen) en heb maar erg weinig last van uitdroging/schilfers etc, terwijl wanneer ik gedoushed heb ik daar wel last van heb, mijn tip is dus Zirh Protect. Deze is ook niet op basis van olie overigens.

Ps. Op basis van olie is wat anders dan wanneer er olien inzitten....
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23672880
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:43 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik draag harde contactlenzen en slik nu 3 maanden Roaccutane, en ik heb absoluut geen last van mn ogen. Dat je het beter niet kunt gebruiken met contactlenzen is dus geleuter. Enkele KUNNEN last krijgen met lenzen, maar de meerderheid heeft dat niet....
Nou mijn arts zei anders dat ik beter geen lenzen kon dragen, en ik ken meer mensen die roaccutane hebben gebruikt en problemen kregen met hun lenzen, 1 daarvan heeft er zelfs blijvende schade aan overgehouden
pi_23673120
Ff een toevoeging, ik heb ook vichy thermal fix 2, doe alleen 's nachts op de plekken waar het (door de roa) altijd droog is, en werkt goed! Huid gaat er niet op achteruit, het helpt juist tegen die droogte bij mij... en meer puistjes krijg ik er absoluut niet van
...look closer
pi_23713636
net ff de bijsluiter doorgenomen en dan iig mogelijke bijwerkingen, nou daar wordt ik niet vrolijk van

ps. ik ben NOG niet begonnen, maar ben nu al wel aan het twijfelen...

als mijn ouders die bijsluiter zien, MAG ik het denk ik geeneens meer gebruiken van hun
Haleloeja
  donderdag 2 december 2004 @ 15:30:43 #59
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23715367
n
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:14 schreef Gelderland het volgende:
net ff de bijsluiter doorgenomen en dan iig mogelijke bijwerkingen, nou daar wordt ik niet vrolijk van

ps. ik ben NOG niet begonnen, maar ben nu al wel aan het twijfelen...

als mijn ouders die bijsluiter zien, MAG ik het denk ik geeneens meer gebruiken van hun


niet twijfelen, gewoon beginnen.... Na 2 maanden ben je blij dat je ermee begonnen bent
pi_23716206
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:30 schreef vanilleVla het volgende:
n
[..]

niet twijfelen, gewoon beginnen.... Na 2 maanden ben je blij dat je ermee begonnen bent


inderdaad gewoon doen, de kans dat je last gaat ondervinden van 4 van de 40 bijwerkingen is net zo groot als dat er nu een vliegtuig je kamer binnen vliegt....

je krijgt zeker wel last van droogheid in je gezicht, maar de rest wat er staat moet je eigenlijk niet eens gaan lezen.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23719707
Ik heb nu 2,5 maand. Ik heb nog steeds heel veel acne + rode vlekken. Vooral na et douchen krijg opeens weer een heel fel rood gezicht.

tot nu toe nog niet cht resultaat jammer genoeg
pi_23720108
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:34 schreef Mikey87 het volgende:
Ik heb nu 2,5 maand. Ik heb nog steeds heel veel acne + rode vlekken. Vooral na et douchen krijg opeens weer een heel fel rood gezicht.

tot nu toe nog niet cht resultaat jammer genoeg


na het doushen is rood is heel erg logisch, dit is een logische reactie als je warm doushed. Hoeveel mg slik je per dag?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23720657
30 mg, ga als bloedtest goed meer aanvragen aangezien ik alleen beetje droge lippen heb
pi_23721629
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:20 schreef Mikey87 het volgende:
30 mg, ga als bloedtest goed meer aanvragen aangezien ik alleen beetje droge lippen heb

30mg is niet echt veel als je vrij zware acne hebt, denk dat er word gekozen voor 30mg 2 maal per dag of ophoging naar 60/80mg mits je gewicht dat toelaat....
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23721651
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:20 schreef Mikey87 het volgende:
30 mg, ga als bloedtest goed meer aanvragen aangezien ik alleen beetje droge lippen heb

30mg is niet echt veel als je vrij zware acne hebt, denk dat er word gekozen voor 30mg 2 maal per dag of 80, maar 80 lijkt me niet echt waarschijnlijk, weet ook niet of je gewicht het toelaat
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23721709
ben 71 kilo. Maja de ene dag is et echt heel rustig en denk je jeeej die pillen werken en de andere dag is et echt 4 maar kut
pi_23721815
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:05 schreef Mikey87 het volgende:
ben 71 kilo. Maja de ene dag is et echt heel rustig en denk je jeeej die pillen werken en de andere dag is et echt 4 maar kut


dat is de normale werking van roaccutane, het is (helaas) niet zo dat het voor eens en altijd weg blijft, ik had ook de eerste maanden dat het telkens op en neer ging, enorme klote dagen en enorme goeie dagen. Nu 4de maand, is het rustig en blijft het rustig, alleen nog wat roodheid. Dus ik denk dat je iets te veel van het medicijn verwacht, want zoals je hierboven stelt werken ze zoals het hoort
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23722319
Heb wel sinds een week last van droge plekken op mijn bovenpols, gaat maar moeilijk weg... ook terug meer en meer uitgedroogde huid. Vettigheid begint af te nemen.
Pain is weakness leaving the brain !
  donderdag 2 december 2004 @ 20:41:49 #69
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23722544
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:32 schreef P4nic het volgende:
Heb wel sinds een week last van droge plekken op mijn bovenpols, gaat maar moeilijk weg... ook terug meer en meer uitgedroogde huid. Vettigheid begint af te nemen.


heb ik ook gehad, heb ik een of ander smeersel voor gehad van de derma (gevraagd toen ik afspraak met hem had), maar dat heb ik eigenlijk nog niet veel gebruikt. Ik heb der veelal nivea vochtinbrengende creme gebruikt, en dat werk ook goed.
  donderdag 2 december 2004 @ 20:48:55 #70
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23722719
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:04 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

inderdaad gewoon doen, de kans dat je last gaat ondervinden van 4 van de 40 bijwerkingen is net zo groot als dat er nu een vliegtuig je kamer binnen vliegt....

je krijgt zeker wel last van droogheid in je gezicht, maar de rest wat er staat moet je eigenlijk niet eens gaan lezen.

Dat vind ik eigenlijk maar onzin. Zo klein is kans ookal weer niet dat je last krijgt van meerdere bijwerkingen. Voordat je met Roaccutane begint moet je toch echt de hele bijsluiter lezen, aangezien sommige mensen erg gevoelig zijn voor bepaalde bijwerkingen!
Ik ben nu ruim 2 maanden bezig met mijn kuur, en ik heb naast een droge huid en lippen soms ook pijn in mijn rug, bloedneus, last van mijn ogen, rode droge jeukende plekjes op armen en bovenlijf. Dat is dus allemaal niet zo ernstig, maar wel erg lastig!
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_23722898
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:48 schreef PiM87 het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk maar onzin. Zo klein is kans ookal weer niet dat je last krijgt van meerdere bijwerkingen. Voordat je met Roaccutane begint moet je toch echt de hele bijsluiter lezen, aangezien sommige mensen erg gevoelig zijn voor bepaalde bijwerkingen!
Ik ben nu ruim 2 maanden bezig met mijn kuur, en ik heb naast een droge huid en lippen soms ook pijn in mijn rug, bloedneus, last van mijn ogen, rode droge jeukende plekjes op armen en bovenlijf. Dat is dus allemaal niet zo ernstig, maar wel erg lastig!


wat ik bedoelde was 4 van de ernstige dingen, waar je dus echt LAST van hebt, de dingen die jij noemt zoals bloedneus, rugpijn, droge ogen huid en lippen zijn standaard dingen die bijna iedereen zal ondervinden. Maar de echt ernstige zaken, heb je nogal weinig kans op. De echt ernstige dingen maak je trouwens meer kans op wanneer je een permanente overdosering hebt, met andere woorden een dosering die niet bij je gewicht past, als je je netjes aan de regels houd dan blijft het meestal bij deze bijwerkingen die je in je antwoord aanhaalt. Ook de groep 80mg slikkers heeft meer kans dan mensen beneden de 60mg, mits goed gedoseerd
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23722960
Mijn bijwerkingen:

geirriteerde ogen
droge huid maar nog doenbaar
droge vlekken op bovenhand
droge lippen

dus de echt zware bijwerking heb ik gelukkig niet.
Pain is weakness leaving the brain !
  donderdag 2 december 2004 @ 21:00:31 #73
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23723053
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:54 schreef StevenMiller het volgende:
als je je netjes aan de regels houd dan blijft het meestal bij deze bijwerkingen die je in je antwoord aanhaalt

Daar heb je gelijk in, maar je moet dus wel de bijsluiter eerst goed doorlezen zodat je weet waar je je aan moet houden.
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_23723137
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:00 schreef PiM87 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar je moet dus wel de bijsluiter eerst goed doorlezen zodat je weet waar je je aan moet houden.

dat is het werk van de huisarts... maar goed tis altijd slim om zo'n bijsluiter te lezen, maar die ernstige bijwerkingen moet je niet al te serieus nemen, de kans dat je ze krijgt bij goed gebruik zijn zooo nihiel
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23724368
Ik weeg 76 kilo en heb enkel last van droge lippen, verder helemaal niks. Die bijwerkingen KUNNEN optreden maar dit gebeurt bij een verstandig gebruik zelden. Gelukkig heb ik nergens last van. Zou makkelijker hoger kunnen maar met 30 mg blijven de pukkels ook al weg dussss.......
pi_23726865
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik weeg 76 kilo en heb enkel last van droge lippen, verder helemaal niks. Die bijwerkingen KUNNEN optreden maar dit gebeurt bij een verstandig gebruik zelden. Gelukkig heb ik nergens last van. Zou makkelijker hoger kunnen maar met 30 mg blijven de pukkels ook al weg dussss.......


gebruik je (maar) 30 mg? Ik ga de eerste 3 weken 60 mg gebruiken dan 40 mg...
en wat je zegt: 'ze blijven weg', is top natuurlijk, maar ik las paar dagen terug dat als je meer mg op een dag slikt, je meer kans hebt dat het wegblijft....
Haleloeja
  donderdag 2 december 2004 @ 23:27:26 #77
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23727123
Ik gebruik het nu 3 a 4 weken weet het ook niet meer zeker, maar ben nog niet echt tevreden.
Het schiet niet echt op Ik gebruik 40mg btw
pi_23736588
Blinker loop eens niet zo hard van stapel

3-4w zijn nog niets, kom binnen 3-4 maand eens terug
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23740851
ik heb nog een vol doosje roaccutane van dumex over
ben namelijk net 2 weken klaar
ik slikte deze via de dermatoloog
er zitten 27 capsules in van 20 mg per pil
is er iemand dit roaccutane via internet besteld??
laten even weten als je interesse hebt, alleen als je al roaccutane slikt natuurlijk!
  vrijdag 3 december 2004 @ 16:46:42 #80
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23740969
Het werkt wel een beetje maar het gaat allemaal zo traaaaaaag.
Maarja even geduld hebben dus.

Moet alleen misschien op buitenlandse stage in Januari dus ik denk dat nog een probleem kan zijn..
pi_23742298
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:46 schreef Blinker het volgende:
Het werkt wel een beetje maar het gaat allemaal zo traaaaaaag.
Maarja even geduld hebben dus.

Moet alleen misschien op buitenlandse stage in Januari dus ik denk dat nog een probleem kan zijn..


Dat is geen probleem, toen ik naar zuid-afrika ging had huisarts ervoor gezorgd dat een huisarts in zuid-afrika mij het medicijn kon geven. Overigens een paar weken voor vertrek, belde de huisarts mij op met de mededeling dat ik een voorraadje van 5 pakjes op kon komen halen.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:22:04 #82
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23743075
@Gelderland:

30 mg maar? Voor mij is dat zat. Ben nu 3 maanden bezig en ben compleet clean. Had het dan ook 10 x minder dan op de foto's van Pim en StevenMiller. Mocht het niet wegblijven neem ik gewoon nog een licht 2e kuurtje van een paar maanden
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:35:39 #83
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23743331
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:22 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
@Gelderland:

30 mg maar? Voor mij is dat zat. Ben nu 3 maanden bezig en ben compleet clean. Had het dan ook 10 x minder dan op de foto's van Pim en StevenMiller. Mocht het niet wegblijven neem ik gewoon nog een licht 2e kuurtje van een paar maanden


hoe lang blijf je dan nu nog doorslikken??
pi_23743713
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:22 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
@Gelderland:

30 mg maar? Voor mij is dat zat. Ben nu 3 maanden bezig en ben compleet clean. Had het dan ook 10 x minder dan op de foto's van Pim en StevenMiller. Mocht het niet wegblijven neem ik gewoon nog een licht 2e kuurtje van een paar maanden


30 gram is niet zo enorm weinig aangezien het medicijn enorm sterk is, ik ben nu ook bijna puistloos met 3 maandjes 20mg!
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:30:31 #85
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23744447
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:35 schreef vanilleVla het volgende:

[..]

hoe lang blijf je dan nu nog doorslikken??


Gewoon nog 3 maanden, totaal 6 maanden. Maar zoals het er nu uitziet zou minder ook nog wel volstaan. Ik heb nu nergens last van
pi_23752481
Guitarmaistro1, jah, maar zodra je zes maanden om zijn heb jij hele grote kans dat het weer terugkomt.. je hebt En niet 120mg per kg gehad, En lage dagdosis... allebei factoren die hierbij een rol hebben, de eerste meer dan de tweede trouwens maar de dagdosis speelt ook wel mee.
Dus ik heb zoiets van ik wil er vanaf zijn, dus ik doe het maar in 1 keer goed, gelijk hoge dagdosis en ook nog es boven de 120mg uitkomen, dikke kans dat ik er dan vanaf ben
...look closer
pi_23754158
Even een aandachtspuntje voor mensen die nog niet zolang bezig zijn...

Ik ben nu bijna 3 maanden bezig geloof ik, waarvan de eerste twee weken 10 mg, vervolgens 20, en ik zit inmiddels al wel een maandje op 30. In het begin had ik dus ook alleen maar een beetje droge huid en droge lippen. Maar het inmiddels worden de bijwerkingen wat meer, m'n neus is vaak kapot aan de binnenkant. Dus lichtelijk een bloedneus soms, maar er stroomt geen bloed uit ofzo, en zoals meer mensen al opmerkten heb ik ook wel van die droge vlekjes/plekjes (beetje rood ook). Ook is een mondhoek gescheurt en dat geneest voor geen meter.

Goed, het is niet zoooooo ernstig, maar ik merk dus dat er wel wat meer gebeurt naarmate je het langer gebruikt. Logisch eigenlijk... maar keep it in mind en ga dus niet zomaar die dosis opkrikken want wie weet hoe die bijwerkingen zich dan uiten.
pi_23756697
Ja paar dagen terug zat ik nog te zeggen ik ga naar 60 maar zo te zien blijf ik maar mooi bij 40, doet wel zijn werk denk ik.

vraagje: de mensen die ook last hadden van droge plekken(ziet eruit als eczeem) welke crème hebben jullie gebruikt ?
Heb er 3 op mijn bovenhanden en 1 in mijn nek.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23773856
Wat ik raar vind, zie hier dat mensen de MG opbouwen. Ik moet juist de eerste 3 weken 60 mg slikken, dan daarna 40 MG...dus afbouwen...raar...maarja

@ Yonderboi/P3nic: maar het ligt toch ook aan je gewicht/lengte. Als je bijvoorgeeld 90 kilo weegt en 1,95bent, kan je misschien 'makkelijker' 60/80 mg aan dan iemand die 65 kilo weegt en 1,80 is. Daarop moet je ook letten hé (gewicht vooral)

Maarja..hoe meer je gebruikt (MG) hoe meer kans je hebt dat het nooit terug komt, en daar doen we het allemaal voor lijkt me, niet om die 4 maandjes puistvrij te zijn (is wel lekker, maarja, als het daarna terugkomt hebt je niets) zie ook dit stukje uit de bijsluiter van Roche:

Als in de eerste behandelingsperiode een totale kuurdosering van 120 mg per kg lichaamsgewicht wordt bereikt bestaat een grote kans (± 65%) dat de acne jarenlang of zelfs voor altijd wegblijft . De behandelingsduur zal dus afhangen van de dagelijkse dosis, bijvoorbeeld bij een dagdosering van 1 mg per kg lichaamsgewicht duurt de behandeling 4 maanden; bij een dagdosering van 0,5 mg per kg lichaamsgewicht 8 maanden. Zelfs als de acneverschijnselen volledig verdwenen zijn moet u de kuur voortzetten tot de totale kuurdosering van 120 mg per kg lichaamsgewicht bereikt is. In het algemeen geldt: hoe hoger de dagdosering, hoe kleiner de kans dat acne terugkomt

btw. Is het echt zo dat in de VS sommige 120 MG even gebruiken of hebben gebruikt? Dat is dan wel erg veel.

[ Bericht 40% gewijzigd door Gelderland op 05-12-2004 09:55:50 ]
Haleloeja
pi_23774175
Gelderland beginnen met 60mg lijkt mij wel veel ja, denk ook effe aan je innerlijk lichaam , kzou beginnen met iets lager en dan misschien 1-2maand 60mg slikken.
Ben nu 3maand bezig en het begint op te schieten...
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23795387
Wat ik me afvraag.... komen bij jullie af en toe nog puistjes erbij?
Ik vind dat ik nu redelijk lang bezig ben, lang genoeg om de boel eens clean te hebben. Maar misschien is dat een te grote verwachting als ik denk aan hoelang ik al last van acne heb. (duurt natuurlijk ontzettend lang dan voordat het uit je systeem is)

Ik krijg heel sporadisch nog wel eens wat erbij, 1 of 2, en het duurt ook verschrikkelijk lang voordat die weer weg zijn. Heel irritant, misschien dat ik die dosis toch maar even moet verhogen met 10.
  maandag 6 december 2004 @ 14:37:56 #92
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23799257
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:32 schreef Yonderboi het volgende:
Wat ik me afvraag.... komen bij jullie af en toe nog puistjes erbij?
Ik vind dat ik nu redelijk lang bezig ben, lang genoeg om de boel eens clean te hebben. Maar misschien is dat een te grote verwachting als ik denk aan hoelang ik al last van acne heb. (duurt natuurlijk ontzettend lang dan voordat het uit je systeem is)

Ik krijg heel sporadisch nog wel eens wat erbij, 1 of 2, en het duurt ook verschrikkelijk lang voordat die weer weg zijn. Heel irritant, misschien dat ik die dosis toch maar even moet verhogen met 10.
ik denk dat ik de al zoon beetje 2 weken geen puistjes er meer bij krijg....hopelijk blijft het zo ... Het is een heel goed gevoel, als je wakker wordt en je loopt daarna naar de spiegel, dat je geen nieuwe puisten er bij hebt gekregen.
pi_23800669
ik begin volgende week pas...had vorige week al kunnen beginnen, maar doe het volgende week omdat ik dan nog maar 2 weken naar school moet en dan vakantie heb, zodat ik gewoon dan (als de bijwerkingen toenemen) mezelf niet hoef te schamen....(ga denk ik op eigen initiatief 40 ipv 60 mg slikken dan)
Haleloeja
pi_23803158
schamen ? veel valt er niet te schamen hoor, de normale bijwerkingen kunnen allemaal opgelost worden met dingen uit de apotheek.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23803255
quote:
Op maandag 6 december 2004 15:49 schreef Gelderland het volgende:
ik begin volgende week pas...had vorige week al kunnen beginnen, maar doe het volgende week omdat ik dan nog maar 2 weken naar school moet en dan vakantie heb, zodat ik gewoon dan (als de bijwerkingen toenemen) mezelf niet hoef te schamen....(ga denk ik op eigen initiatief 40 ipv 60 mg slikken dan)
op eigen initiatief meer slikken? hoe wil je dat gaan doen dan? als arts je niet meer wil geven dan 40 kun jij nooit 60 gaan slikken of ben ik nou gek?

btw als je eigenlijk maar 40 mag en je slikt 60 dan heb je veel kans op een heleboel bijwerkingen die je met 40 niet zou krijgen/in mindere mate....
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23804291
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:20 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

op eigen initiatief meer slikken? hoe wil je dat gaan doen dan? als arts je niet meer wil geven dan 40 kun jij nooit 60 gaan slikken of ben ik nou gek?

btw als je eigenlijk maar 40 mag en je slikt 60 dan heb je veel kans op een heleboel bijwerkingen die je met 40 niet zou krijgen/in mindere mate....
lees AUB ff goed, er staat toch echt: 'ik ga 40 mg IN PLAATS VAN 60 mg slikken'. Mijn arts heeft 60 voorgeschreven (zag ik gister op de verpakking) maar ik ga 40 slikken op eigen initiatief, ivm bijwerkingen.
Zijn die bijwerkingen niet storend, of heel weinig, kan ik altijd nog paar weken 60 mg gaan slikken.
Haleloeja
pi_23804400
quote:
Op maandag 6 december 2004 19:10 schreef Gelderland het volgende:

[..]

lees AUB ff goed, er staat toch echt: 'ik ga 40 mg IN PLAATS VAN 60 mg slikken'. Mijn arts heeft 60 voorgeschreven (zag ik gister op de verpakking) maar ik ga 40 slikken op eigen initiatief, ivm bijwerkingen.
Zijn die bijwerkingen niet storend, of heel weinig, kan ik altijd nog paar weken 60 mg gaan slikken.
ik zei nix
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23805720
Hey,

ff wat vraagjes...
Ben nu 4 dagen pas aan de Roa, nog een lange weg te gaan, alhoewel ik het niet heel erg heb, maar er toch wel eens van af wil. (ben al 26)
Heb meer last van talgbultjes dan van puistjes, helpt het hier ook goed voor??
Ik moet 40mg per dag slikken, moet ik dan 2 capsules van 20mg tegelijkertijd in nemen of verdelen over de dag.
Wanneer kregen jullie last van droge lippen?
Ik ga ook naar de schoonheidsspecialiste en die scrubt mijn gezicht ook, verstandig of niet??
En ik gebruik Normaderm (Vichy) creme en facewash, kan ik dit blijven gebruiken of mee kappen??
pi_23806677
WAAAAAAAAA jonges ik ben op de HELFT van deze kuur
3 maanden zitten derop! Bijwerkingen so far, redelijk droge lippen, droge gezichtshuid soms, en paar kleine extreem droge plekjes huid op men armen.. allemaal goed te doen!
Rode vlekjes littekentjes vervagen ook heeel langzaam, en puistjes al 2 weken ofzo niet meer tegengekomen
Nu nog 2 maanden 50mg/dag en dan nog maandje 20mg en dan klaar.. misschien verander ik te zijner tijd nog die laatste maand 20mg naar anderhalve week 50mg ofzo, kweet niet of het erg belangrijk is om echt af te bouwen? .. en dan maar hopen dat het weg blijft. Totale dosering en dagdosering kan het niet aan liggen, kheb men best gedaan wat dat betreft enige waar ik me beetje zorgen over maak is de onregelmatige tijden dat ik het elke dag slik, en of ik elke dag wel met genoeg voedsel slik... iemand info over deze dingen?
...look closer
pi_23807049
heksehiel,

- talgbultjes verdwenen bij mij ook langzamerhand, niet gelijk natuurlijk maar net als met de puistjes zag ik ze steeds minder
-naar mijn weten is het het beste om de 2 capsules te verdelen over de dag, beiden tijdens een maaltijd
-droge lippen kreeg ik volgens mij na paar weken ofzo
-weet niet hoe de schoonheidsspecialiste je huid scrubt, maar met gewone scrubs krijg ik voortaan extreem droge huid erna.. ik gebruik nu Vichy Purete Thermale, dikke scrubgel die de huid niet uitdroogt.. werkt stuk beter voor men accutane huid.
-over normaderm spul kan ik niet zo goed oordelen, maar in de eerste periode van je accutane kuur heb je WEL nog puistjes en vette huid enzo, en dan kan je wel lijkt me de normaderm lijn gebruiken (als het bij je helpt tenminste), maar zodra je huid verandert (merk je vanzelf) kan je beter niet meer teveel zelf rommelen met anti-puistjes spul.. het is zelfs ook niet meer nodig na een tijdje.. ik gebruk nu gewoon Nivea for men (sensitive) face wash, 2 maal daags. En 's nachts op de wat drogere plekjes wat vichy thermal fix 2.
...look closer
  maandag 6 december 2004 @ 21:43:04 #101
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23807614
Ah, het ziet er nu weer lekker uit!
Lekker rustig en alles trekt langzamerhand weg
Sudocreme werkt ook hartstikke goed, mijnn gezicht is echt vele malen minder rood

Ben benieuwd hoe het er over een paar maanden dan uitziet
pi_23810293
quote:
Op maandag 6 december 2004 20:26 schreef heksehiel het volgende:
Hey,

ff wat vraagjes...
Ben nu 4 dagen pas aan de Roa, nog een lange weg te gaan, alhoewel ik het niet heel erg heb, maar er toch wel eens van af wil. (ben al 26)
Heb meer last van talgbultjes dan van puistjes, helpt het hier ook goed voor??
Ik moet 40mg per dag slikken, moet ik dan 2 capsules van 20mg tegelijkertijd in nemen of verdelen over de dag.
Wanneer kregen jullie last van droge lippen?
Ik ga ook naar de schoonheidsspecialiste en die scrubt mijn gezicht ook, verstandig of niet??
En ik gebruik Normaderm (Vichy) creme en facewash, kan ik dit blijven gebruiken of mee kappen??
Zoals hiervoor al gezegd de talgbultjes zullen ook verdwijnen, maar zeker niet snel, roaccutane is een middel wat soms ernstig op je zenuwen kan werken, het duurt nml zo enorm lang voor het werkt..

de 40mg idd verdelen over de dag het liefste om de 12 uur, dit betekent dat je 24uurs werking hebt.

Scrubben is niet echt verstandig, het heeft namelijk een peelend effect, en das nie zo handig omdat je huid al vreselijk dun is door de roaccutane.

Over die creme, ik heb geleerd, en weet uit ervaring dat bij roaccutane eigenlijk geen kwatszalfjes mogen worden gebruikt, het enige wat noodzakelijk is is een moisterizer. De meeste zalfjes, cremepjes etc zullen de werking van roaccutane NIET versnellen, je zou kunnen zeggen dat roaccutane een beetje eigenwijs is, en zelf zijn werk wil opknappen, komt er iets tussen zal ie het minder snel doen/ of zelfs helemaal niet.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23810363
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:42 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

Zoals hiervoor al gezegd de talgbultjes zullen ook verdwijnen, maar zeker niet snel, roaccutane is een middel wat soms ernstig op je zenuwen kan werken, het duurt nml zo enorm lang voor het werkt..

de 40mg idd verdelen over de dag het liefste om de 12 uur, dit betekent dat je 24uurs werking hebt.

Scrubben is niet echt verstandig, het heeft namelijk een peelend effect, en das nie zo handig omdat je huid al vreselijk dun is door de roaccutane.

Over die creme, ik heb geleerd, en weet uit ervaring dat bij roaccutane eigenlijk geen kwatszalfjes mogen worden gebruikt, het enige wat noodzakelijk is is een moisterizer. De meeste zalfjes, cremepjes etc zullen de werking van roaccutane NIET versnellen, je zou kunnen zeggen dat roaccutane een beetje eigenwijs is, en zelf zijn werk wil opknappen, komt er iets tussen zal ie het minder snel doen/ of zelfs helemaal niet. Ik weet van normaderm creme dat ie tevens zegt uit te drogen, en puistjes-remmend is, dit betekent dat er een grote kans bestaat dat ie roaccutane gaat tegen werken, koop gewoon een goeie niet op olie basis moisterizer...
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23814882
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:42 schreef StevenMiller het volgende:
je zou kunnen zeggen dat roaccutane een beetje eigenwijs is, en zelf zijn werk wil opknappen, komt er iets tussen zal ie het minder snel doen/ of zelfs helemaal niet.
hmmz, mijn huidarts heeft me nog wel een middeltje gegeven wat ik nu ook gebruik, zonder ROA, wat ik ook tijdens de kuur moet gebuiken (gel, waarmee je de puisten kan aanstippen), nl. Eryacne...
Haleloeja
  dinsdag 7 december 2004 @ 10:10:58 #105
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23816207
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 07:09 schreef Gelderland het volgende:

[..]

hmmz, mijn huidarts heeft me nog wel een middeltje gegeven wat ik nu ook gebruik, zonder ROA, wat ik ook tijdens de kuur moet gebuiken (gel, waarmee je de puisten kan aanstippen), nl. Eryacne...
Dit heb ik ook geloof ik.
Zo'n vitamine A creme geloof ik, dit gebruik altijd elke ochtend.
pi_23816311
@Heksehiel & Barty

Volgens mij staat dit ook in de bijsluiter.... tijdens de roa kuur mogen er geen scrubbehandelingen ondergaan worden. De huid wordt al veel dunner door de roaccutane kuur, dus een scrubbehandeling erbij sloopt je huid.
pi_23817697
ahhh zo te zien heb ik hier voortdurend verkeerde term gebruikt, toen ik het had over witte kopjes bedoelde ik namelijk talgbultjes(wordt niet gebruikt in België).

ok, hebben de mensen die geen puistjes meer krijgen ook geen talgbultjes meer of zijn die er ook nog steeds aanwezig ?
Pain is weakness leaving the brain !
  dinsdag 7 december 2004 @ 15:29:08 #108
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23821291
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 11:42 schreef P4nic het volgende:
ahhh zo te zien heb ik hier voortdurend verkeerde term gebruikt, toen ik het had over witte kopjes bedoelde ik namelijk talgbultjes(wordt niet gebruikt in België).

ok, hebben de mensen die geen puistjes meer krijgen ook geen talgbultjes meer of zijn die er ook nog steeds aanwezig ?
geen talgbultjes hier, maar daar heb ik er misschien maar 3 van gehad in 3 jaar.
pi_23821954
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 10:10 schreef Blinker het volgende:

[..]

Dit heb ik ook geloof ik.
Zo'n vitamine A creme geloof ik, dit gebruik altijd elke ochtend.
eryacne is een gel of pil die normaal word voorgeschreven voor lichte acne, bij mensen die roaccutane gebruiken of roaccutane behoevend zijn zal dit product niet of nauwelijks werken.
Eryacne heeft een relatief (te) laat vitamine A gehalte, en zoals alle tetracyclines niet afdoende bij zware acne.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23835445
Ik heb ontzettend last van droog neusslijmvlies. Dat de eh, neusinhoud, zo keihard vast zit dat ik elke morgen wakker wordt met een neus waar ik niet meer door kan ademen. Even subtiel gezegd Weet iemand hier een huis-tuin-en-keuken-oplossing voor? Of iets bij de drogist? Het is echt zwaar irritant.
pi_23836319
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:51 schreef Heliospan het volgende:
Ik heb ontzettend last van droog neusslijmvlies. Dat de eh, neusinhoud, zo keihard vast zit dat ik elke morgen wakker wordt met een neus waar ik niet meer door kan ademen. Even subtiel gezegd Weet iemand hier een huis-tuin-en-keuken-oplossing voor? Of iets bij de drogist? Het is echt zwaar irritant.
heb hier idd ook last van, wat iig geen optie is is een neusspray te gebruiken. Aangezien je neusslijmvlies dunner word door de roa, en als je dan met kracht die neusspray bij je naar binnen pompt dan help je je neusslijm vlies naar de klote.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  woensdag 8 december 2004 @ 18:15:01 #112
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23837024
Fijn, ik heb gister een dikke schram op mijn wang opgelopen :|
Zal zich waarschijnlijk erg traag herstellen tijdens m'n kuur
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_23843253
Heliospan, dat had ik ook.. is na paar weken vanzelf weer weggegaan, vreemd.. terwijl ik nu toch zelfs nog hogere dosis gebruik dan vorige maand
...look closer
  woensdag 8 december 2004 @ 23:29:28 #114
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23844754
Jah Pim, daar loop je nog wel ff mee. Ben vorige week op mn bek gegaan, en de schaafwonden genezen zo verschrikkelijk ubertraag...... Gelukkig alleen op mn onderarm en knie. Mn gezicht is trouwes al een hele tijd compleet clean by the way. Lekker spul dat Roaccutane
pi_23858515
ik ben ook al bijna complete maand puist-vrij... ik merk wel dat wanneer ik melk-producten eet/drink dat ik de volgende dag nieuwe puist heb... dus gok er op dat ik een vorm van melkallergie heb oid.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23858586
Heb het zelf ook een aantal jaren geleden gebruikt, niet echt veel negatieve ervaringen ermee alleen een wat drogere huid.
Signature? daar doe ik niet aan.
pi_23864552
maar hoeveel MG heb je dan gebruikt

en bij negatieve effecten, tel je dan de puistenexplosie na 1 week dan niet mee
Haleloeja
pi_23881034
Even een vraagje, Hoe groot is de kans in mijn geval dat na de laatste maand roaccutane de acne terug komt?

Ik ben 18 jaar, slik 20mg zit nu in begin 4e maand, dokter wil waarschijnlijk volgende maand naar 10mg verlagen. Mijn beginsituatie bij roaccutane was dus milde acne. Hoeveel kans heb je dat het terugkomt na een jaartje oid? Ik moet 6 maanden roa innemen...
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  vrijdag 10 december 2004 @ 18:03:20 #119
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23883244
Ik ben 20 jaar, slik 30 mg en zit nu begin 4e maand en alles is weg. Ik slik 6 a 7 maanden. Mijn beginsituatie was zeer lichte acne ( nog 10x lichter dan StevenMiller op de foto's ) Hoe groot is de kans bij mij? Ik kom niet aan de 120 mg per kg lichaamsgewicht, maar mijn acne was dan ook heel erg licht en is nu al compleet verdwenen. in dat geval hoef je toch niet aan de 120 mg te komen??
pi_23887708
Ik heb het ook 10x minder dan StevenMiller. Nu ongeveer 2 echt van die puisten/ontstekingen en verder wat rode puntjes en vlekjes.

Doe jij het via een dermatoloog Guitarmaistro1? Want ik dacht dat ze met zulke lichte acné geen Roaccutane voorschreven.
  vrijdag 10 december 2004 @ 22:45:48 #121
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23888686
Nee ik doe het op eigen initiatief. En ik kan je zeggen: Ik heb er geen spijt van Het werkt uitstekend en nauwelijks bijwerkingen
pi_23900712
Jawel hoor, gewoon naar je huisarts gaan, ik had het ook licht af en toe puistje maar niet overdreven maar je zag wel veel talg ziet en roodheid. Hij heeft het mij voorgeschreven ben nu al een 3maand bezig.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23901335
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Nee ik doe het op eigen initiatief. En ik kan je zeggen: Ik heb er geen spijt van Het werkt uitstekend en nauwelijks bijwerkingen
hmmz waar haal je dan je medicijnen vandaan? of begrijp ik je verkeerd.... je doet dus een roa kuur buiten de huisarts om?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23902545
Jep, buiten de arts om. Slim he? Nee ff serieus, ik heb me uitgebreid verdiept in het medicijn maar mijn dokter vond dat ik het te licht had voor een Roa-kuur. Dus toen ben ik op eigen initiatief begonnen en ik heb er geen spijt van
  zondag 12 december 2004 @ 14:00:24 #125
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_23918544
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 18:17 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Jep, buiten de arts om. Slim he? Nee ff serieus, ik heb me uitgebreid verdiept in het medicijn maar mijn dokter vond dat ik het te licht had voor een Roa-kuur. Dus toen ben ik op eigen initiatief begonnen en ik heb er geen spijt van
maar heb je al wel bloedgeprikt?.... en ik zou het alleen al via de arts doen voor de kosten .. al doe je het op eigen initiatief krijg je tog niks terug van het ziekenfonds?
  zondag 12 december 2004 @ 16:27:16 #126
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23921747
Nope, ik moet alles zelf betalen. Maar als het nog 2x zo duur was als nu had ik het alsnog gedaan Ikke ben nu mooi
pi_23924143
quote:
Op zondag 12 december 2004 16:27 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Nope, ik moet alles zelf betalen. Maar als het nog 2x zo duur was als nu had ik het alsnog gedaan Ikke ben nu mooi
ik wist helemaal niet dat zoiets kon
waar haal je je medicijnen vandaan dan?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23924587
quote:
Op zondag 12 december 2004 18:19 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

ik wist helemaal niet dat zoiets kon
waar haal je je medicijnen vandaan dan?
quote:
Bij Dokter Online kunt u uw medicijn en recept online bestellen,

Zoek daarvoor uw medicijn en vul daarna de medische vragenlijst in. Onze nederlandse (BIG-geregistreerde) arts zal deze beoordelen (gegevens blijven strikt vertrouwelijk) en bij goedkeuring wordt uw aanvraag dezelfde dag nog verstuurd door een Nederlandse apotheek (indien voor 12 uur 's middags aangevraagd, door de arts goedgekeurd en op voorraad bij de apotheek).

DokterOnline is uw persoonlijke, gemakkelijke en veilige bron voor informatie en medicijnen.
www.dokteronline.com
pi_23924820
ik heb ee bijna vol doosje roaccutane over,ik ben namelijk klaar met mijn kuur zie eerdere posts
het zijn 27 pillen van 20mg per pil via de dermatoloog allemaal nog in de strip.
op donkteronline waren ze 53,09 ik verkoop ze voor 30,00
das toch 23 euro besparen
  zondag 12 december 2004 @ 18:59:11 #130
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23924875
Wow ik zie hier best wel een business in.
Gewoon elke maand die pillen innen en doorverkopen lol
pi_23924923
als je ze via je verzekering vergoedt krijgt dan kun je het makkelijk doen ik heb ook wel eens teveel meegekregen maar toen gaf ik het eerlijk terug
maar nu heb ik een doosje over die ik verkoop voor 30,00 ipv 53,09
  zondag 12 december 2004 @ 19:05:14 #132
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23925004
Nee, denk het toch maar niet..
Die pilletjes zijn voor mij teveel waard
pi_23925040
mensen jullie kunnen reageren en bieden!!!!
pi_23925188
LoL als jullie er 53 voor betalen mogen jullie het wel van mijn kopen aan 35 heb dan nog 25euro winst
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23925381
30 euro mensen wees toch geen dief van je eigen portomonee je gaat toch geen 53 euro betalen voor een doosje roa!!!!
  zondag 12 december 2004 @ 19:30:27 #136
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23925538
ik vind de prijs die ik betaal toch beter
  zondag 12 december 2004 @ 19:41:01 #137
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23925741


[ Bericht 100% gewijzigd door Guitarmaistro1 op 12-12-2004 19:41:44 ]
  zondag 12 december 2004 @ 19:41:17 #138
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23925745
Ik gebruik alleen medicijnen die ik zelf via dokteronline bestel. Ga geen Roa kopen van mensen die ik nie ken
pi_23926848
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:30 schreef Blinker het volgende:
ik vind de prijs die ik betaal toch beter
Ik betaal 10euro, en jij ?
Pain is weakness leaving the brain !
  zondag 12 december 2004 @ 20:49:56 #140
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23927382
Zero
pi_23930299
vraag: sommige zeggen en in de bijsluiter staat dat je aan de 120/150 mg per lichaamsgewicht zou moeten komen.
Maar hoezo vinden sommige hier dan 60 mg dan al veel? Dat is dan toch pas de helft (ok het is een zwaar medicijn, maar moet je voorstellen als je het nog 2/3 x zoveel moet innemen)
Haleloeja
pi_23932122
Ik kom net terug van de huidarts, ben bijna 3 maanden bezig met 30 MG.
Zijne eerste reactie: Het werkt niet echt goed he :|, bij sommige mensen werkt et niet en we weten niet waarom. Lekker ben ik zeker een van de weinigste waar et niet werkt? Ik wil der nu echt wel eens vanaf :S. Me hele wangen zitten onder maja
Ik had dan van de 30 mg geen bijwerking ofzo dus

Dus nu moet ik 40 mg per dag
Hopen dat dit wel aanslaat :S
  maandag 13 december 2004 @ 12:21:49 #143
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23938967
Hmm, ik zit al vanaf het begin aan de 40mg.
Ik denk dat het aan de dosering ligt.
pi_23939102
@Gelderland,
Doseringen kunnen op verschillende manier vermeld worden.

De dosering van 120/150mg per kg lichaamsgewicht, is de totale dosering per kuur. (Dus ongeveer 6 maanden.)

Die 60mg, is de dosering per dag.
pi_23942774
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:35 schreef Mikey87 het volgende:
Ik kom net terug van de huidarts, ben bijna 3 maanden bezig met 30 MG.
Zijne eerste reactie: Het werkt niet echt goed he :|, bij sommige mensen werkt et niet en we weten niet waarom. Lekker ben ik zeker een van de weinigste waar et niet werkt? Ik wil der nu echt wel eens vanaf :S. Me hele wangen zitten onder maja
Ik had dan van de 30 mg geen bijwerking ofzo dus

Dus nu moet ik 40 mg per dag
Hopen dat dit wel aanslaat :S
Is dat niet een hele kleine stap omhoog? Misschien is iets als 60mg dan beter?
Ik gebruik ook 30mg, heb veel bijwerkingen, maar het werkt wel
pi_23944903
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:28 schreef mwuhaha het volgende:
@Gelderland,
Doseringen kunnen op verschillende manier vermeld worden.

De dosering van 120/150mg per kg lichaamsgewicht, is de totale dosering per kuur. (Dus ongeveer 6 maanden.)

Die 60mg, is de dosering per dag.
maar 120 of 150 mg per kuur, dat kan toch nooit, heb je aan 5 mg per dag al méér dan genoeg
Haleloeja
pi_23945231
ik heb 6 maand 60 mg per dag geslikt en kwam op 120 mg totaal uit, je dermatoloog kan dat uitrekenen, ze gaan als het goed is allemaal voor 120 mg
  maandag 13 december 2004 @ 18:07:44 #148
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23946592
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:55 schreef Gelderland het volgende:

[..]

maar 120 of 150 mg per kuur, dat kan toch nooit, heb je aan 5 mg per dag al méér dan genoeg
Kun je rekenen??

Stel je weegt 75 kilo. 75 x 120 mg is 9000 mg. Dat deel je door 6 x 30 dagen is 180 dagen. 9000/180 = 50 mg per dag. Overigens, mensen met lichte acne hoeven niet aan de 120 mg per kilo lichaamsgewicht te komen. Iemand met een zware vorm van acne heeft logischerwijs meer nodig dat iemand met af en toe een paar pukkels ( like me )
pi_23946896
Toch wil ik 120mg halen, is nu al een week zeer goed aan het verbeteren, alles in orde hier en daar nog rood plekje enzo maar ik zie wel nog talg zittn dus we zijn er nog neit compleet.

[ Bericht 0% gewijzigd door P4nic op 13-12-2004 21:46:44 ]
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23953621
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:08 schreef chantaldominique het volgende:
ik heb 6 maand 60 mg per dag geslikt en kwam op 120 mg totaal uit, je dermatoloog kan dat uitrekenen, ze gaan als het goed is allemaal voor 120 mg
Is nogal een sterke dosis zeg, had je er dan zoveel last van ?
En nu totaal clean ?
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23955084
Overigens, mensen met lichte acne hoeven niet aan de 120 mg per kilo lichaamsgewicht te komen. Iemand met een zware vorm van acne heeft logischerwijs meer nodig dat iemand met af en toe een paar pukkels ( like me )

Heb je dat inmiddels van een goeie bron vernomen? Want ik twijfel hieraan eigenlijk..
...look closer
  maandag 13 december 2004 @ 22:53:02 #152
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23955210
Ik heb dat ooit gelezen, maar zou niet meer weten waar ik het vandaan heb. Maar het lijkt me ook logisch. Als je minder last hebt heb je ook minder medicatie nodig, toch? En ik geloof dat die 120 mg een maximum was. En niet altijd hoeft een maximum bereikt te worden. Mijn dokter vond Roaccutane veeeel te zwaar voor mijn acne. Dus ik neem aan dat ik minder nodig heb dan iemand die eronder zit....
pi_23955620
Maar je zou ook kunnen redeneren dat die 120mg een bepaalde factor is waarbij er iets permanent veranderd in je huidstructuur, dat met minder mg niet te bereiken is.. En dan kan je veel puistjes hebben of weinig, als het niet permanent is veranderd krijg je je ouwe huid terug (met weer evenveel - veel of weinig - puistjes als vroeger).. Dus ik weet het zo maar net nog niet..

[ Bericht 0% gewijzigd door Barty op 13-12-2004 23:37:04 ]
...look closer
pi_23965846
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:07 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Kun je rekenen??

Stel je weegt 75 kilo. 75 x 120 mg is 9000 mg. Dat deel je door 6 x 30 dagen is 180 dagen. 9000/180 = 50 mg per dag. Overigens, mensen met lichte acne hoeven niet aan de 120 mg per kilo lichaamsgewicht te komen. Iemand met een zware vorm van acne heeft logischerwijs meer nodig dat iemand met af en toe een paar pukkels ( like me )
ok, ik weeg 80 kilo x 120 = 9600. Gedeelt door 180 dagen = 53 mg p/d. Mijn huidarts heeft me voor de 1e 3 weken 60 mg voorgeschreven
Maar ik vind dat toch aardig hoog, waardoor ik maar begin met 40 en dan mss (als ik paar rustige weken heb) een week of 2 weken lang 20 mg erbij slik (dus wél 60)
Haleloeja
pi_23966186
Nou, ik heb bij lange na niet 120 mg per kilo lichaamsgewicht gehad maar ik ben al bijna een half jaar gestopt en het is nog steeds weg en het ziet er naar uit dat het ook niet meer terug gaat komen. En ik had het net wat erger dan op de foto's van Pim87 op pagina 1.
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:28:48 #156
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23968469
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:47 schreef rotskibo het volgende:
Nou, ik heb bij lange na niet 120 mg per kilo lichaamsgewicht gehad maar ik ben al bijna een half jaar gestopt en het is nog steeds weg en het ziet er naar uit dat het ook niet meer terug gaat komen. En ik had het net wat erger dan op de foto's van Pim87 op pagina 1.
Dat bedoel ik dus Barty Iemand die heel veel pijn heeft, heeft toch ook meer pijnstillers nodig dan iemand met veel minder pijn?
Maar ik heb het echt 10 x minder dan op de foto's van Pim, dus ik verwacht dat ik ook wel clean blijf.
pi_23972349
Mja je kunt het op twee manieren opvatten

Korte hevige pijn dan helpen veel pijnstillers wel
Langdurige middelmatige pijn moet je soms toch echt wel nemen wat je hoeft te nemen.
Pain is weakness leaving the brain !
  dinsdag 14 december 2004 @ 21:28:58 #158
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_23975954
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:08 schreef Barty het volgende:
Maar je zou ook kunnen redeneren dat die 120mg een bepaalde factor is waarbij er iets permanent veranderd in je huidstructuur, dat met minder mg niet te bereiken is.. En dan kan je veel puistjes hebben of weinig, als het niet permanent is veranderd krijg je je ouwe huid terug (met weer evenveel - veel of weinig - puistjes als vroeger).. Dus ik weet het zo maar net nog niet..
Volgens mij is er bij roaccutane inderdaad zoiets aan de hand.
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_23976786
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:28 schreef PiM87 het volgende:

[..]

Volgens mij is er bij roaccutane inderdaad zoiets aan de hand.
De werking van roaccutane (voor zover bekend) berust op het terugdringen van de hoeveelheid olie/talg die de sebaceous glands aanmaken (kon even niet op het nl woord komen) Deze talg/olie gaat bij normale hoeveelheid naar je haren.... hierdoor worden je haren vettig, maaaaar wanneer je teveel olie/talg hebt word de rest die over is naar je gezicht gestuurd, en tadaa daar heb je je acne. Roaccutane dringt dus de werking van de sebaceous glands terug... en waarom kom ik nou niet op dat verdomde woord in het nl..

de 120mg is overigens een minimum, meer dan 120mg is overigens niet aan te raden, maar minder krijg je mogelijk de acne terug. Maar ook weer niet altijd, dat heeft ook weer zijn redenen... ps je kunt dan ook niet voor niets met gemak een dag of 3/4 roaccutane missen, als je maar aan het einde van het verhaal die 120mg heb gehaald.

[ Bericht 8% gewijzigd door StevenMiller op 14-12-2004 22:15:24 ]
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23977823
Van wat ik lees verminderd het de talgproductie en worden de talgkliertjes kleiner.
Pain is weakness leaving the brain !
  dinsdag 14 december 2004 @ 23:10:59 #161
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_23978490
Steven Miller, je verhaal klopt volgens mij niet helemaal. Ik ben geen expert, maar volgens mij zijn het gewoon de talgkliertjes in je huid die de acne veroorzaken. Deze zijn te actief en daardoor verstoppen de porien. Het heeft volgens mijn niet veel te maken met je haar. En zoals P4nic zegt, worden je talgkliertjes kleiner en verminderd het de productie van talg. Maar deze verkleining/afname is toch veel sneller gerealiseerd met iemand waarvan de talgkliertjes al kleiner en minder actief zijn dan met iemand waarvan de talgkliertjes overactief en groot zijn. Ik ken iemand die slikte 6 maanden lang 10 mg per dag ( veel te weinig voor de 120 mg per kilo dus ) en is er nu 3 jaar later nog steeds vanaf. Hoe kan dat dan??
pi_23979760
Ik wil effe tussendoor wat kwijt nog, ben nu op 3 maanden en een week - moet nog 2 maanden en een week - en het gaat vrij oke. Puisten zijn al geruime tijd weg, maar ben sinds 1 week nu aan de 50mg (10mg hoger gegaan) en dat is wel te merken.. zijn wat rode vlekjes en bobbeltjes (kortom oneffenheden) gekomen deze week, ook heb ik wat spierpijn die ik normaal nooit heb. Verder doet men huid de laatste tijd vrij grouw aan, niet zozeer wit (alhoewel ik niet kan wachten om weer onder de zonnebank te springen als kuur voorbij is), maar gezichtshuid heeft wat vlekjes, is vrij licht en komt heel 'kil' over.. das wel kut duss

Groetjes,
Bart
...look closer
pi_23983746
kunnen jullie mij advies geven over een goede vochtinbrengende creme die ik 's nachts (en eventueel overdag) op mijn huid kan doen? En dan 1 waarover meerdere mensen al hebben gezegd/geschreven dat dat echt een goede/werkende is (liefst geen vette, dus 1 die snel intrekt)

Voor mijn lippen ga ik gewoon vanaf de 1e dag vasaline gebruiken, maar moet nog iets voor de (komende) droge huid......(zie hierboven)
Haleloeja
pi_23984510
Ben ik weer..

Ik had eerst nog wel een paar kleine pukkeltjes terug gekregen, maar nu heb ik weer helemaal niets. Mijn huid is wel weer wat vetter geworden.
pi_23989347
quote:
Op woensdag 15 december 2004 09:44 schreef Gelderland het volgende:
kunnen jullie mij advies geven over een goede vochtinbrengende creme die ik 's nachts (en eventueel overdag) op mijn huid kan doen? En dan 1 waarover meerdere mensen al hebben gezegd/geschreven dat dat echt een goede/werkende is (liefst geen vette, dus 1 die snel intrekt)

Voor mijn lippen ga ik gewoon vanaf de 1e dag vasaline gebruiken, maar moet nog iets voor de (komende) droge huid......(zie hierboven)
Nivea soft, hydraterende creme, voor een zachte soepele huid. Is een wit potje, en die creme trekt zeer snel in, en laat je huid zeker glad aanvoelen.
pi_23989687
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:49 schreef P4nic het volgende:

[..]

Is nogal een sterke dosis zeg, had je er dan zoveel last van ?
En nu totaal clean ?
ik kreeg er opeens rond mijn 20/21e last van en kreeg onderhuidse bulten
en later zat mijn hele rechter wang onder.
ik ben nu wel clean ja
gem. wil de dermatoloog ongeveer 120 mg totaal kuur halen dat houdt niet in dat je 120 mg per dag slikt hoor volgens mij kan dat niet eens ivm bijwerkingen
pi_23990778
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:10 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Steven Miller, je verhaal klopt volgens mij niet helemaal. Ik ben geen expert, maar volgens mij zijn het gewoon de talgkliertjes in je huid die de acne veroorzaken. Deze zijn te actief en daardoor verstoppen de porien. Het heeft volgens mijn niet veel te maken met je haar. En zoals P4nic zegt, worden je talgkliertjes kleiner en verminderd het de productie van talg. Maar deze verkleining/afname is toch veel sneller gerealiseerd met iemand waarvan de talgkliertjes al kleiner en minder actief zijn dan met iemand waarvan de talgkliertjes overactief en groot zijn. Ik ken iemand die slikte 6 maanden lang 10 mg per dag ( veel te weinig voor de 120 mg per kilo dus ) en is er nu 3 jaar later nog steeds vanaf. Hoe kan dat dan??
De talgklieren zelf veroorzaken geen acne , maar het teveel aan talg, vet haar heeft alles te maken met talg, de talgklieren sturen talg/vet naar oa je haar maar ook rest van het lichaam om vetbalans vast te houden, wanneer je teveel van dit spul hebt, gaat het in je gezicht vervelen..... althans zo heb ik het volgens mij geleerd toen ik nog geneeskunde studeerde. 120mg is een minimale hoeveelheid, tis hetzelfde als warme chocolade melk (dom voorbeeld kon niets beters verzinnen) het maakt nie uit of je er veel of weinig cacao in gooit, maar 2 theelepeltjes is gewoon het lekkerste...

op je laatste vraag, het gaat bij roaccutane altijd om de KANS dat het wegblijft....
bij 120mg kun je er vrij zeker van zijn, maar ook niet 100% zo ook bij minder dan 120mg, de kans is hier groter dat het terugkomt, maar hoeft zeker niet, een echte reden is hiervoor niet te noemen, zelfs niet door Roche, roa is immers een medicijn waarvan de exacte werking niet eens bekend is.

[ Bericht 10% gewijzigd door StevenMiller op 15-12-2004 15:24:49 ]
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_23992659
Wat schrijft de dokter voor na die anti-biotica?
pi_23996105
Heb een afspraak staan voor maandag bij de dokter, eens kijken hoe het gaat . Begin het nu wel een beetje zat te worden.
  woensdag 15 december 2004 @ 22:08:09 #170
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23999683
Veel succes
pi_24031114
ben als ik volgende week ga beginnen alleen bang voor de mogelijke puistenexplosie, heb behoorlijk was feestjes namelijk die weken erna...

maar is dat algemeen/gemiddeld al na een paar dagen of na een week pas :S?
Haleloeja
pi_24033477
Bij mij na een paar dagen al... en dat bleef ongeveer 14 dagen zo
pi_24035416
20mg: weekje opklaren dan plots paar puistjes terug (geen hopen maar stuk of 4 waarvan 2 redelijke maar je zag ze wel zitten) ook zag ik de talg laten we zeggen omhoog geduwd worden.

30mg: terug paar puistjes

40mg: paar terug en ook een onderhuids die niet meer actief was die terug actief werd en die ik nu helemaal heb kunnen uitduwen.

Dus het heeft wel degelijk zijn nut die mogelijk explosie. Anderen hebben er dan nooit last van.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24035523
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:51 schreef Guest150 het volgende:
Wat schrijft de dokter voor na die anti-biotica?
Als antibiotica niet helpt dan moet je je niks meer voor laten schrijven (mijn mening), vraag dan of je aan roaccutane kan/mag beginnen of anders een doorverwijzing naar de dermatoloog.
Als de antibiotica opzich wel aardig helpt, zijn er ook nog andere middeltjes die je erbij kan gebruiken. Zoals Acid A Vit, Inderm of een gezichtsgel van Vichy 'Normaderm'.
pi_24037446
Probleem verbergen dan zit je tijdelijk goed bij al die andere lapmiddeltjes.
Probleem daadwerkelijk oplossen heb je enkel de keuze tussen roaccutane.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24043260
hey ik ben nu een maand klaar met mijn roaccutane kuur van 6 maand en de eerste dikke puist zit er al weer!!!
snik snik hoop niet dat dit meer gaat worden
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:35:34 #177
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24044709
Laten we het hopen! Zou wel kut zijn..
pi_24048647
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 19:37 schreef chantaldominique het volgende:
hey ik ben nu een maand klaar met mijn roaccutane kuur van 6 maand en de eerste dikke puist zit er al weer!!!
snik snik hoop niet dat dit meer gaat worden
dat is inderdaad aardig kut..... hoe was je beginsituatie met roa? had je hele zware acne of milde? na een maand is wel enorm snel nml, roa is pas uit je bloed 2 weken na het stoppen, dus daarom vraag ik me af of je enorm zware acne hebt gehad?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24049970
bohhh dat is wel kut ja zeg, chantal... ben ook benieuwd hoe erg het dan daarvoor was... en wat voor dosis je gedurende die 6 maanden hebt geslikt... (neem aan dat je wel aan de 120 bent gekomen?)
...look closer
pi_24056898
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 19:37 schreef chantaldominique het volgende:
hey ik ben nu een maand klaar met mijn roaccutane kuur van 6 maand en de eerste dikke puist zit er al weer!!!
snik snik hoop niet dat dit meer gaat worden
Soms is er nog een tweede roaccutanekuur nodig meende ik in een vorig topic te lezen... hoop voor je dat dat bij jou niet hoeft
pi_24057595
nauw ik kreeg rond mijn 20/21e opeens last van acne,dit had weer met het stoppen van de diane 35 (pil)te maken,en acne zit bij mijn moeder in de familie.
Ik had naast de gewone puistjes ook last van grote talg bulten die ook pijn deden.
enook niet weg wouden, ze zaten overal op mijn gezicht, en daarom ben ik met roa begonnen.
door die bulten heb ik zelfs kleine littekentjes op mijn linker wang overgehouden.
de kuur duurde 6 maand ik begon met 40 mg de eerste 2 maand daarna 4 maand 60 mg per dag.
mijn dermatoloog zei dat ik op 120 mg was gekomen en dan moet je stoppen omdat dat dus voldoende is als totaal kuur.
ik ben midden november gestopt en sinds 4 dagen heb ik een grote talg bult die niet weg wil.
mijn dermatoloog zei wel, dat als ik na 2/3 maand weer last krijg van acne, dat ik dan aan een 2e kuur mag beginnen.
En dat terwijl ik tot mijn 20e nooit last heb gehad van puistjes/acne
  zaterdag 18 december 2004 @ 16:53:51 #182
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24060384
Ik zou zelf geen problemen mee hebben om nog een keer een kuur te nemen.
Je bent er in iedergeval van af dan!
pi_24060676
Als ik merk dat na mijn kuur de pukkels terugkomen, ben ik de eerste die weer een kuur gaat volgen. Alleen dan eentje die zwaarder wordt dan 30 mg per dag
pi_24070209
Ikke doe dan ook 2e kuur denk ik, ma ik heb in ieder geval hoop op het slagen van mijn 1e kuur, vandaag nog 2 maanden MA het is zo prijzig he, heb het niet precies opgeteld maar deze 1e kuur heeft me denk ik al tegen de 800 euro gekost..
Weet iemand info of aanwijzingen voor een eventuele 2e kuur?
...look closer
pi_24070718
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:57 schreef Yonderboi het volgende:
Als antibiotica niet helpt dan moet je je niks meer voor laten schrijven (mijn mening), vraag dan of je aan roaccutane kan/mag beginnen of anders een doorverwijzing naar de dermatoloog.
Als de antibiotica opzich wel aardig helpt, zijn er ook nog andere middeltjes die je erbij kan gebruiken. Zoals Acid A Vit, Inderm of een gezichtsgel van Vichy 'Normaderm'.
Ik heb nu, na Benzoyl, Salicylzuur gekregen van de dokter. Iemand door ooit van gehoord? Ik dacht dat ik na Benzoyl, die anti-biotica zou krijgen. En die anti-biotica lijken me niets, ivm resistentie enz. Mijn dokter zei ook dat ik alleen mee-eters had en met zo'n opmerking kun je Roa dus rustig vergeten?
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 23:38 schreef Barty het volgende:
MA het is zo prijzig he, heb het niet precies opgeteld maar deze 1e kuur heeft me denk ik al tegen de 800 euro gekost..
Wow! Is een kuur echt zo duur? Wordt het niet vergoed dan?
pi_24070777
Maar, wat ik me afvroeg, hebben jullie met ernsige acne dat ook in de familie gehad ???

Mijn pa had het wel ernsitg ik had het denk ik van hem.
pi_24076430
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 23:59 schreef Guest150 het volgende:

[..]

Ik heb nu, na Benzoyl, Salicylzuur gekregen van de dokter. Iemand door ooit van gehoord? Ik dacht dat ik na Benzoyl, die anti-biotica zou krijgen. En die anti-biotica lijken me niets, ivm resistentie enz. Mijn dokter zei ook dat ik alleen mee-eters had en met zo'n opmerking kun je Roa dus rustig vergeten?
[..]

Wow! Is een kuur echt zo duur? Wordt het niet vergoed dan?
Ga naar je huisarts, ik had enkel mee-eters en af en toe puistje en in het ergste geval een onderhuidse, verder was er veel rood, en heb het ook gekregen.

Mijn kuur zal in totaal iets van een 100¤ aan medicijnen kosten + bloedproeven.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24077400
ik ga morgen beginnen, moet ik dan gelijk met vaseline beginnen of eerst met blistexx/libello voor mijn lippen?
Haleloeja
pi_24079484
Ik heb zelf twee sessies van drie maanden (dacht ik) gebruikt. Na de eerste keer kwam het na ongeveer een jaar weer terug en ben ik opnieuw begonnen, inmiddels bijna 2 jaar geleden. Nu helpt het spul zo goed, dat zelfs als mogelijk bijwerking dat je armen eraf vallen was geweest, ik het nog geslikt had, maar er waren we degelijk andere bijwerkingen.

Ik kreeg enorme uitgedroogde slijmvliezen. Uitgedroogde huid en lippen boeide me niet, daar smeer je wat op, maar elke ochtend werd ik wakker met ademhalingsmoeilijkheden, door die overtollige slijmproductie. Verder raakte mijn afweersysteem een beetje meer kwetsbaar. Na ongeveer een jaar niet meer gebruiken is ook dat pas helemaal hersteld. De huid en lippen waren vrij snel hersteld, maar die slijmvliezen blijven. Nog steeds heb ik daar last van, maar wel in steeds mindere mate.
In de zomer had ik overigens ook na de eerste zonnestraal een gebronsde kop. Bruin dat ik was ! Nu schijn je uit de zon te moeten blijven, maar helemaal is dat niet mogelijk in de zomer. Dus dat was een topeffect.
Wat betreft de lever, die een optetter zou krijgen. Nooit iets van gemerkt. Alcoholloos door het leven als student was niet mogelijk, dus hopelijk niets voor de langere termijn, maar dat maakte toen niets uit.

Mooi is wel dat het lijkt alsof mijn lichaam nu zelf bepaalde stoffen kan aanmaken. Zodra ik weer dreig last te krijgen van acne, krijg ik ineens dezelfde verschijnselen (droge huid en weer vooral veel slijm). Voordeel is natuurlijk dat de acne ofwel uitblijft ofwel snel geneest.

Mee-eters vielen na een tijdje gebruiken er vanzelf uit. Helemaal schoon werd ik ervan. Topspul. Hoewel ik er zo nu en dan weer eens constateer vallen ze er nog steeds vanzelf uit na een tijd. Niet meer zo actief als toen, maar zoals in de vorige alinea: het lijkt nog ergens in mijn lichaam te zitten en dus zijn werking niet verloren te hebben.

Als laatste weet ik niets van de kosten. Bij mij werd het vergoed.

Succes allen die het nog gebruiken of twijfelen om te beginnen. Ik kan iedereen dit aanraden, want de vervelende bijwerkingen stellen niets voor in vergelijking met het resultaat. Zeker als ik na deze tijd evalueer: mijn levensgeluk is toegenomen.

Ps. Twee sessies schijnt overigens uniek te zijn. Mijn dokter vond het nogal rotzooi en wilde er niet opnieuw aan beginnen als het de eerste keer niet definitief aanslaat.
pi_24086224
Ik ben nu een tijdje bezig met roa. In verband met mijn belachelijk gevoelige huid wil mijn dermatoloog mijn dosering in de toekomst niet verhogen. Hierdoor zal ik dus een jaar lang elke dag een 20mg pilletje moeten nemen. Als het maar werkt...
Maar goed doordat mijn huid zo gevoelig is zijn bij mij de bijwerkingen die iedereen wel kent behoorlijk heftig. Voor de personen die dit herkennen zou ik de volgende producten adviseren:

De hele productlijn van Neutral (is mijn persoonlijke voorkeur) of een soortgelijk merk zoals sebamed, eucerin.. - al deze producten zijn namelijk zeepvrij, vrij van geur- en kleurstoffen, zonder alcohol, en ph-neutraal.
Vooral de creme van Neutral vind ik erg fijn: het is een redelijk vette creme die de huid minder trekkerig doet aanvoelen en het verzacht de jeuk die ontstaat door de schilfering van de huid.
(te krijgen bij drogisten / www.neutral.nl)

Als je het niet echt plezierig vindt om overdag een vet aanvoelende creme op je gezicht te smeren en je hebt het geld ervoor over:
Dramatically Different Moisterizing Lotion van Clinique.
Ook dit product is geschikt voor de allergische huid evenals alle andere producten van Clinique.
(uitgebreide parfumerie / www.clinique.com)

En voor je lippen, wanneer vaseline, of een lippenvet zoals Labello niet meer werken. Of je lippen beginnen te scheuren door het gure weer:
Lip Medex van blistex, zit in een blauw potje.
(drogist)
pi_24091597
Parasieten zijn jullie! :p ik betaal hier men eigen kuur en via het ziekenfonds maandelijks ook nog eens die van jullie!!

...look closer
pi_24097696
--edit--

[ Bericht 96% gewijzigd door WinnarJ op 20-12-2004 11:04:49 ]
pi_24098027
hoezo betaal je je eigen kuur dan Niet verzekerd of woon je in belgië?

BTW. Ik heb NET mijn 1e pil genomen,

vraagjes

* Wat is het verschil tussen Libello/Carmex/Blistex en Vasiline? Wat kan je het beste gebruiken? Ik heb net mijn lippen alvast ingevet met Vasiline, maar waarom zou ik dat niet doen met Carmex of Blistex?

*Ik had toen ik opstond wat last van buikpijn (nu nog steeds), mag je een pijnstiller/asperine gebruiken i.c.m Roaccutane, heb dus pas 1 pil ROA gehad (20 mg)?

* Weet iemand wat je nu alvast het beste in je neus kan 'smeren', om te voorkomen dat er straks van die vieze rode kosten komen? (ik moet ook vrijdag naar de tandarts namelijk :S )
Haleloeja
pi_24098985
Gelderland,

Vaseline is een aardolie restant, sommige mensen zijn hier allergisch voor of kunnen na langdurig gebruik overgevoelige reacties krijgen, hetzelfde geld voor purol in vaseline vorm. Van producten als Blistex, Labello en Carmex weet ik dat zij een zelfde soort basis ingerdient gebruiken: petrolatum, maar naast dit ingredient zitten er andere ingredienten in die verzachtend, verkoelend en of voedend werken. Dit is bij de Vaseline achtige producyen niet het geval. Carmex vind ik persoonlijk rotzooi gezien het niet echt werkte: mijn lippen vervelden er alleen maar meer van en voelden erg naar aan. Maar dit kan komen door mijn huidtype. Ik ken namelijk ook mensen die er helemaal weg van zijn.

In de bijsluiter staat niets vermeld over gevaren met de combinatie Roa en Aspirine, dus volgens mij mag dat wel, of het helpt tegen buikpijn betwijfel ik. Zorg er voor dat je de pillen in neemt met voldoende water, dus echt een glas vol, zodat de stoffen goed opgenomen kunnen worden en er geen restant achter blijft in je maag. Dit kan namelijk irritaties veroorzaken zaols buikpijn. Belangrijk is ook dat je er voldoende bij eet.

Probeer je neus vet te houden, ik kreeg een tip van iemand om met een watje een beetje babyolie in je neus te smeren, maar dat moet je prettig vinden...
En anders is het jammer voor de tandarts, trouwens zijn werk is alles in je mond bestuderen, niet in je neus, toch?

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
succes!
pi_24099113
maar wat hielp bij jouw dan wél goed voor je lippen?

Is hier nooit een idee gekomen om een soort inkoopactie te organiseren van dat spul voor je lippen (dat super werkt volgens sommige) uit de VS? (kan je online kopen)
Haleloeja
pi_24099320
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:08 schreef Gelderland het volgende:
maar wat hielp bij jouw dan wél goed voor je lippen?

Is hier nooit een idee gekomen om een soort inkoopactie te organiseren van dat spul voor je lippen (dat super werkt volgens sommige) uit de VS? (kan je online kopen)
Blistex werkt erg goed.... Labello kan je je hele leven wel blijven smeren, dat spul wordt niet opgenomen door je lippen. (in tegenstelling tot blistex)

Je moet trouwens niet zoveel nadenken bij het gebruik van roaccutane. Je hebt net je eerste capsule gehad en nu beweer je daardoor al buikpijn te krijgen. Volgens mij zit dat gewoon tussen je oren! Ga gewoon lekker met die kuur aan de gang, onderhoud je huid en je lippen goed en hou je er verder niet mee bezig.

Succes
pi_24099879
idd, lijkt me een goed plan

wil alleen goed voorbereid zijn op bijwerkingen omdat ik veel naar school/stage/werk moet en dus zo goed mogelijk voor de dag wil komen (zonder mijn hele kop vol schilvers/rode vlekken etc)

vraagjes:

* Mannen: hoe scheren jullie icm ROA? Want ik bedoel, de huid wordt er dun, kan je dan nog wel met een mesje scheren
* Wat doen jullie tegen droge/geirriteerde ogen?

[ Bericht 29% gewijzigd door Gelderland op 20-12-2004 15:23:38 ]
Haleloeja
pi_24102968
Ik scheer me altijd al electrisch, daarmee ondervind ik geen problemen. Ik heb geen last van m'n ogen, alleen m'n oogleden. Die behandel ik hetzelfde als m'n gezicht, gewoon met een vocht inbrengende creme.
pi_24103905
Ikke ook electrisch (masterlijk) gaat zonder problemen, ogen heb ik geen last van.
...look closer
pi_24104379
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:08 schreef Gelderland het volgende:
vraagjes

* Weet iemand wat je nu alvast het beste in je neus kan 'smeren', om te voorkomen dat er straks van die vieze rode kosten komen? (ik moet ook vrijdag naar de tandarts namelijk :S )
Ik gebruik sinds vandaag "Nisita neuszalf" - Bij uitdroging van het neusslijmvlies. Het lijkt tot nu toe precies te doen wat het moet doen. Misschien kun je dit ook proberen. Het er op smeren is alleen een beetje brak; eerst in je neus aanbrengen met de lange punt en dan 'door middel van massage van de neusvleugel de zalf verdelen.' Maar goed, went vast wel
  maandag 20 december 2004 @ 20:04:46 #201
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24107617
Ik ben morgen precies 3 maanden bezig met mijn kuur. Gaat echt snel!
Ik zie de verbetering nu wel degelijk! Mijn huid is een heel stuk rustiger!
Alleen nog wel veel rode litteken plekjes van oude acne. Hopelijk verdwijnt dit ook!
Vanaf gister heb ik ineens erg last van mijn ogen. Ze zijn rood, jeuken, en één oog doet een beetje pijn. In ieder geval weer een erg irritante bijwerking erbij!
Nog iemand uit Nijmegen hier?
  maandag 20 december 2004 @ 20:08:41 #202
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24107684
Ik ben morgen precies 3 maanden bezig met mijn kuur. Gaat echt snel!
Ik zie de verbetering nu wel degelijk! Mijn huid is een heel stuk rustiger!
Alleen nog wel veel rode litteken plekjes van oude acne. Hopelijk verdwijnt dit ook!
Vanaf gister heb ik ineens erg last van mijn ogen. Ze zijn rood, jeuken, en één oog doet een beetje pijn. In ieder geval weer een erg irritante bijwerking erbij!

Mijn lippen zijn nu extreem droog, en ik gebruik er purol voor, wat ik fijner vind dan vasaline en blistex. Maar het nadeel van purol vind ik weer dat je het erg vaak moet opbrengen, anders drogen je lippen weer helemaal uit.
Dat spul uit amerika waar gelderland het over heeft lijkt mij ook wel iets. Tenminste, volgens mij hebben we het over hetzelfde: Aquaphor.
Nog iemand uit Nijmegen hier?
  maandag 20 december 2004 @ 20:22:12 #203
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24107752
Leuk om te lezen dat het goed gaat!
Ook een beetje hoop voor mij dat het nog wat beter word hehe
pi_24108382
quote:
Op maandag 20 december 2004 20:08 schreef PiM87 het volgende:
Dat spul uit amerika waar gelderland het over heeft lijkt mij ook wel iets. Tenminste, volgens mij hebben we het over hetzelfde: Aquaphor.
ja, Aquaphor inderdaad. Dat spul schijnt fantastisch te zijn, als je dat gebruikt hebt, kunnen al die andere middeltjes (blistex, purol, labello) de prullenbak in. Ik had laatst een site waar je het ook kon bestellen vanuit hier (online). Dit zijn wel shops die het hebben maar of ze ook verzenden naar NED weet ik (nog) niet:

http://www.drugstore.com
http://www.dermstore.com/
Haleloeja
pi_24108658
Ik scheer mij met mesje, nog geen enkel probleem ondervonden( ben al 3m 1/2 bezig).
Verder wel als bijwerkingen: droge lippen en gescheurde mondhoek die maar niet weg wilt gaan, geirriteerde ogen die de laatste tijd wel al geminderd zijn en her en der beetje droge huid.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24108929
Nog iets meer dan 3 maande bezig. Na weekje nu op 40 mg nog steeds geen verschil als toen ik begonnen was. Ook werkt sudocreme mss 2 uur nadat ik wakker wordt, daarna wordt et weer knalrood

Ga volgende week maar 60 mg vragen, werkt dat na een maand nog niet, dan stop ik er maar mee
  maandag 20 december 2004 @ 23:03:39 #207
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24109572
Ik ben nu bijna 4 maanden bezig en intussen al een maandje of anderhalf helemaal clean. Ik vraag mij dus af of ik nu echt tot die 120 mg per kilo lichaamsgewicht moet komen of dat ik het met minder ook al kan. Had nooit erge last van acne, vaak een paar pukkels. Ik heb ook geen enkele bijwerking, enkel een beetje droge lippen, en dit wil ik graag zo houden. Slik nu 30 mg per dag. Moet ik nou echt nog een paar maanden doorgaan terwijl ik al na 2 maanden helemaal clean was? Kost me namelijk een hele hoop.
pi_24115600
weet iemand toevallig of deze shops naar NED verzenden?:

http://www.drugstore.com
http://www.dermstore.com/

anders zou 1 iemand kunnen bestellen, en diegene vanuit Nederland weer naar de mensen die het besteld hebben versturen....

want als we 5 personen hebben, iedereen bestel 2 of 3 van die tubétjes, dan zijn de verzendkosten (Die je deelt) ook niet duur.....
Haleloeja
pi_24115980
gvd ik heb weer 2 dikke rode puisten!
  dinsdag 21 december 2004 @ 14:04:11 #210
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24115997
Op naar de volgende kuur chantal
pi_24116049
Ik kreeg van de dermatoloog te horen dat ik de pillen altijd bij het eten moest nemen. Maar, in de praktijk werkt dat voor geen meter bij mij. Ik kan 's morgens niks door mijn strot krijgen bijvoorbeeld. In het begin heb ik me er netjes aan gehouden, maar de laatste paar dagen eet ik die pilletjes zonder er wat bij te eten. Is dit erg? Doen meer mensen dit?
pi_24116095
ik wacht nog een maandje en dan ga ik terug naar de dermatoloog voor de volgende kuur en dan hopen dat het weg is!
pi_24117052
Heliospan, jah, zonder eten wordt het een stuk slechter opgenomen... das dus heel belangrijk...
Maar ik krijg 's morgens ook niks door men keel dus soms neem ik pas om 2 uur 's middags wat en dan 's avonds om 6 uur ofzo weer... soms ook om 11 uur 's morgens en om 11 uur 's avonds weer ofzo, zit dus niet echt regelmaat in bij mij maja..
...look closer
pi_24117159
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:06 schreef Heliospan het volgende:
Ik kreeg van de dermatoloog te horen dat ik de pillen altijd bij het eten moest nemen. Maar, in de praktijk werkt dat voor geen meter bij mij. Ik kan 's morgens niks door mijn strot krijgen bijvoorbeeld. In het begin heb ik me er netjes aan gehouden, zonder er wat bij te eten. maar de laatste paar dagen eet ik die pilletjes is dit erg? Doen meer mensen dit?
quote: maar de laatste paar dagen eet ik die pilletjes
smaakte ze? heb je nog een recept voor mij hoe je ze klaarmaakt, kruiden ofzo?

maar nu serieus, ja je kunt het beste met eten vermengen dan word het het beste opgenomen in je bloed.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24118594
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:06 schreef Heliospan het volgende:
Ik kreeg van de dermatoloog te horen dat ik de pillen altijd bij het eten moest nemen. Maar, in de praktijk werkt dat voor geen meter bij mij. Ik kan 's morgens niks door mijn strot krijgen bijvoorbeeld. In het begin heb ik me er netjes aan gehouden, maar de laatste paar dagen eet ik die pilletjes zonder er wat bij te eten. Is dit erg? Doen meer mensen dit?
volgens mij is het niet goed om het te nemen op een lege maag. Dus eet anders ff cracker, is je maag in ieder geval niet leeg ('s ochtends)

[ Bericht 27% gewijzigd door Gelderland op 21-12-2004 17:30:31 ]
Haleloeja
pi_24118960
Ok, dat is duidelijk. Bedankt

Waarom zou je de pillen willen bestellen als je ze gratis kunt krijgen?
pi_24119336
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:33 schreef Heliospan het volgende:
Ok, dat is duidelijk. Bedankt

Waarom zou je de pillen willen bestellen als je ze gratis kunt krijgen?
heel simpel... sommige mensen hebben veel acne, maar niet genoeg voor roaccutane, deze mensen gaan hun medicijnen kopen
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24119813
Ik had erg lichte acne en ik kreeg het al mee... volgens mij doen ze er niet zo moeilijk over. Maarja
pi_24120183
nogmaals mijn vraagje:

weet iemand toevallig of deze shops naar NED verzenden?:

http://www.drugstore.com
http://www.dermstore.com/

anders zou 1 iemand kunnen bestellen, en diegene vanuit Nederland weer naar de mensen die het besteld hebben versturen....

want als we 5 personen hebben, iedereen bestel 2 of 3 van die tubétjes, dan zijn de verzendkosten (Die je deelt) ook niet duur.....
Haleloeja
pi_24120648
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:13 schreef Heliospan het volgende:
Ik had erg lichte acne en ik kreeg het al mee... volgens mij doen ze er niet zo moeilijk over. Maarja
ligt er maar net aan wie je dokter is.... de een geeft het makkelijker mee dan de ander
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  dinsdag 21 december 2004 @ 20:38:10 #221
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_24124038
ben nu met: biodermal littekencreme aan het smeren sinds 2 dagen, op de verpakking staat 2 maal per dag smeren.... alleen het nadeel is dat je huid er van gaat glimmen, dus ik smeer het meteen in als ik uit school kom (heb een goed rooster, elke dag vroeg uit zo'n beetje), en savonds als ik ga slapen... Werkt dit ook?.... Scheren doe ik met een scheermes (mach 3), en dit werkt ook best (1x in de week)....... En ik het is ong. een maand geleden dat ik een puistje gezien heb. Hopelijk blijft het verbeteren!
pi_24124183
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:38 schreef vanilleVla het volgende:
ben nu met: biodermal littekencreme aan het smeren sinds 2 dagen, op de verpakking staat 2 maal per dag smeren.... alleen het nadeel is dat je huid er van gaat glimmen, dus ik smeer het meteen in als ik uit school kom (heb een goed rooster, elke dag vroeg uit zo'n beetje), en savonds als ik ga slapen... Werkt dit ook?.... Scheren doe ik met een scheermes (mach 3), en dit werkt ook best (1x in de week)....... En ik het is ong. een maand geleden dat ik een puistje gezien heb. Hopelijk blijft het verbeteren!
ik heb al tig littekenscremepjes geprobeert maar ik vind ze niet echt perfect werken, iets wat wel werkt, maar niet echt goed is voor je portomonee is Creme dela Mer.... Dat spul is gemaakt door een astronaut die onder de littekens zat, hij heeft de halve zeebodem in een blikje geflanst en dat is een creme geworden en hij werkt fantastisch! soms kun je via ebay de creme goedkoper op de kop tikken....
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24125225
Ik scheer mij om de 2-3d en geen probleem, normaal kan ik elke dag wel scheren maar wil het niet doen omwille vna de Roa beter voorkomen dan kijken of het wel kan.
Pain is weakness leaving the brain !
  woensdag 22 december 2004 @ 09:38:31 #224
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_24132891
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:44 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

ik heb al tig littekenscremepjes geprobeert maar ik vind ze niet echt perfect werken, iets wat wel werkt, maar niet echt goed is voor je portomonee is Creme dela Mer.... Dat spul is gemaakt door een astronaut die onder de littekens zat, hij heeft de halve zeebodem in een blikje geflanst en dat is een creme geworden en hij werkt fantastisch! soms kun je via ebay de creme goedkoper op de kop tikken....
daar heb ik ook van gehoord ja... maar zal de derma geen littekencreme hebben die daar op 'lijkt', en die wordt betaald door het ziekenfonds ??
pi_24133133
Ik ben niet dom, ben ook niet blond maar toch snap ik er nu even niets meer van....


vandaag naar de dokter geweest, en stond werkelijk verstelt.....

Volgens de dokter duurde een kuur 4 maanden, dit stond ook in het medicijnen boek dus dat zal dan wel kloppen, maar ik dacht toch echt 6 maanden. Maar oke, ik zit dus nu aan mijn 120mg zegt ie.... Eigenlijk betekent dit dus dat ik nu zou moeten stoppen maaaaaar

Ik krijg een wat hij noemde comulicatieve kuur o.i.d, dit houd in, 1 maand 60mg en dan stoppen... ik vind dit een vreemde methode aangezien ik dus dik en vet boven de 120 mg uit kom, door deze methode blijft de acne voorgoed weg en word je gezicht alleen maar beter zegt ie,

wie kent deze methode? en sinds wanneer duurt een kuur 4 maanden? En zit ik dan wel aan de 120mg? wie maakt voor mij de bereking? ik slik nu 4 maanden 20mg per dag en weeg 60kg.

fotootje van mijn toestand op dit moment....

zoals je ziet is het vrij goed, wel wat roodheid. Aan de andere kant van mn gezicht precies hetzelfde. Maar roodheid is natuurlijk fantastisch op te lossen met wat concealer

[ Bericht 6% gewijzigd door StevenMiller op 22-12-2004 10:07:06 ]
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24135760
4 maanden x 30 dagen = 120 dagen..

120dagen x 20mg = 2400 mg totaal geslikt

Je moet uiteindelijk 120mg per kg hebben geslikt.

120mg x 60kg = 7200 mg moet je naar binnen werken.


Daar kom je dus lang niet aan, snap die dok van jou niet? Ook is het een vrij lage dosis, voor jou gewicht is het normaal tussen de 30 en 60mg per dag.
...look closer
pi_24135890
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:08 schreef Barty het volgende:
4 maanden x 30 dagen = 120 dagen..

120dagen x 20mg = 2400 mg totaal geslikt

Je moet uiteindelijk 120mg per kg hebben geslikt.

120mg x 60kg = 7200 mg moet je naar binnen werken.


Daar kom je dus lang niet aan, snap die dok van jou niet? Ook is het een vrij lage dosis, voor jou gewicht is het normaal tussen de 30 en 60mg per dag.
dat is nogal een verschil ja dat zou dan betekenen dat ik nog niet eens op de helft zit... nou ben ik wel bijna van de acne af dus opzich ist nie zo erg, maar toch vreemd....

en die comulicatieve dosis? is dat wel logisch?

trouwens ik denk dat ik hem wel snap..... hij heeft een dosis gegeven die te laag was, maar ik had milde acne dus dat was logisch... het resultaat was niet helemaal 100% maar de kuur zat er wel op, daarvoor zal ie een 5de maand hebben ingelast, in de hoop dat het nog beter word cq. weg blijft.

zou het wel voldoende zijn? ik ben al bijna 2 maanden clean, soms wel een klein puistje maar die is binnen dag weg

[ Bericht 9% gewijzigd door StevenMiller op 22-12-2004 12:28:34 ]
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24137262
Kweenie, je zit in dezelfde situatie als guitarmaestro, lage dosis gehad, nog lang niet aan de 120, en hopende dat het webblijft.

Ikzelf twijfel eraan, volgens wat ik overal heb gelezen moet je toch echt aan de 120 komen en dan heb je de grootste kans (als je ook hoge dagdosis hebt gehad) om er voor altijd vanaf te zijn, voor zover je zelf invloed hebt op die kans natuurlijk. Kans dat jullie er vanaf zijn zo is naar mijn mening/kennis klein..
...look closer
pi_24137957
Hmm.. ik heb wéér een bijwerking erbij. Mijn handen zitten sinds een paar dagen steeds meer onder de kleine wondjes, opengescheurd door de droogheid (:{). Verder heb ik opeens schrale plekken huid bij mijn bovenarmen, die erg vervelend voelen. Zou een nivea-handcreme oid zoiets oplossen?
pi_24138035
quote:
Op woensdag 22 december 2004 13:45 schreef Barty het volgende:
Kweenie, je zit in dezelfde situatie als guitarmaestro, lage dosis gehad, nog lang niet aan de 120, en hopende dat het webblijft.

Ikzelf twijfel eraan, volgens wat ik overal heb gelezen moet je toch echt aan de 120 komen en dan heb je de grootste kans (als je ook hoge dagdosis hebt gehad) om er voor altijd vanaf te zijn, voor zover je zelf invloed hebt op die kans natuurlijk. Kans dat jullie er vanaf zijn zo is naar mijn mening/kennis klein..
dan ist heel simpel.... ik maak een terugbelafspraak met mn dokter want zoals jij het stelt is mijn kuur dus nog lang niet afgelopen, dat betekent dat ik nog een paar maandjes verder zou kunnen gaan... kzal vanavond wel posten wat zijn antwoord was
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24138848
quote:
Op woensdag 22 december 2004 09:55 schreef StevenMiller het volgende:
[...]Ik krijg een wat hij noemde comulicatieve kuur o.i.d, dit houd in, 1 maand 60mg en dan stoppen... ik vind dit een vreemde methode aangezien ik dus dik en vet boven de 120 mg uit kom, door deze methode blijft de acne voorgoed weg en word je gezicht alleen maar beter zegt ie,

wie kent deze methode? [...]
Een cumulatieve kuur houdt in dat je stopt bij een bepaalde cumulatieve dosis. De cumulatieve dosis is gewoon een optelling van de doseringen die je per dag inneemt. Dus vaak die 120mg/kg waar hier over gesproken wordt.
pi_24138987
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:10 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Een cumulatieve kuur houdt in dat je stopt bij een bepaalde cumulatieve dosis. De cumulatieve dosis is gewoon een optelling van de doseringen die je per dag inneemt. Dus vaak die 120mg/kg waar hier over gesproken wordt.
ik snap niet helemaal wat je bedoeld..... ik neem uit je verhaal op dat er eigenlijk niets speciaals is? Want het blijft een feit dat ik te weinig heb ingenomen tot nu toe
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24139331
quote:
Op woensdag 22 december 2004 14:28 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

dan ist heel simpel.... ik maak een terugbelafspraak met mn dokter want zoals jij het stelt is mijn kuur dus nog lang niet afgelopen, dat betekent dat ik nog een paar maandjes verder zou kunnen gaan... kzal vanavond wel posten wat zijn antwoord was
heb gebeld en hij had idd een grove fout gemaakt. Maaaaar even voor guitarmaistro, tevens heb ik gevraagd hoe belangrijk die 120mg per kg is, en hij zei dat het niet extreem belangrijk is, 120mg per kg word door de huidarts gehanteerd en geld voornamelijk bij zwaardere gevallen, aldus mijn huisarts
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24139366
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:18 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

ik snap niet helemaal wat je bedoeld..... ik neem uit je verhaal op dat er eigenlijk niets speciaals is? Want het blijft een feit dat ik te weinig heb ingenomen tot nu toe
Het is idd vrij normaal.
Jij hebt bij 4maanden, 20mg, 60kg een cumulatieve dosis van 40mg/kg. Dat is idd vrij laag. Misschien voor sommigen al voldoende.
pi_24141782
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:39 schreef StevenMiller het volgende:

[..]

heb gebeld en hij had idd een grove fout gemaakt. Maaaaar even voor guitarmaistro, tevens heb ik gevraagd hoe belangrijk die 120mg per kg is, en hij zei dat het niet extreem belangrijk is, 120mg per kg word door de huidarts gehanteerd en geld voornamelijk bij zwaardere gevallen, aldus mijn huisarts
Nou, dat wilde ik dus horen Ben nu al een hele tijd clean. Had dan ook een nog veel lichtere vorm dan StevenMiller. Ik ga sowieso door tot mei ofzo met 30 mg per dag, dan heb ik een cumulatieve dosis van rond de 60/70 mg per kilo lichaamsgewicht. Hoop dat dat voldoende is voor hele lichte acne....
pi_24142521
Ik moet nog een klein 5maand door aan 40mg per dag.
Mijn gewicht schommelt tussen de 70-75kg en wil echt wel aan de 120mg/k raken.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24144016
Ik ben eigenlijk ook wel blij dat te horen, want dat betekent (ik had ook vrij lichte acne, maar wel duidelijk meer dan gemiddeld) dat ik dan ook waarschijnlijk (zachtjes gezegd) met minder dan 120 er al vanaf ben, maar ik ga door tot de 120! Dan moet de kans dus al helemaal groot zijn... ofzow...

Moet nog iets meer dan 1,5 maand, en dan ben ik de 120 gepasseerd
...look closer
pi_24144644
ik slik nu 40 mg, maar had eigenlijk de eerste 3 weken 60 mg moeten slikken. M

Maar maakt het uit (voor het effect uiteindelijk over dezelfde tijdseenheid) of je de eerst 1 maand 60 mg slikt, en dan 4 maanden 40 mg OF de 1e maand 40 mg slikken, dan 1 maand 60 mg, dan weer 3 maanden 40 mg

all the way, mijn lippen beginnen nu (met dus 40 mg p/d) na 3 dagen (6 pillen) ook droger te worden (helaas), ben al hevig aan het 'smeren'. Overdag lipsticks (blistex, etos) en 's nachts een dikke laag vaseline erop. Mijn huid op mijn gezicht is nog niet echt heel droog, maar gister had ik best wat pukkels (grote rode), zoals ik het nog nooit gehad had, en vandaag was het al ietsjes minder.... (nu dus kijken hoe het morgen loopt)
Haleloeja
  woensdag 22 december 2004 @ 23:16:17 #239
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24148809
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 11:24 schreef Gelderland het volgende:
weet iemand toevallig of deze shops naar NED verzenden?:

http://www.drugstore.com
http://www.dermstore.com/

anders zou 1 iemand kunnen bestellen, en diegene vanuit Nederland weer naar de mensen die het besteld hebben versturen....

want als we 5 personen hebben, iedereen bestel 2 of 3 van die tubétjes, dan zijn de verzendkosten (Die je deelt) ook niet duur.....
Ik wil wel mee doen voor 3 of 4 tubetjes.
Bij drugstore hebben zijn de verzendkosten bij 10 tubetjes volgens mij gratis.
Bij dermstore is het iets meer.

Wie heeft er nog meer belangstelling?
Het gaat dus om het volgende product, dat heel erg goed schijnt te werken tegen de droge huid:

zie hier
en
en hier

[ Bericht 2% gewijzigd door Mylene op 23-12-2004 14:26:52 (lay-out verneukend linkje aangepast) ]
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_24149371
Ik wil ook wel meedoen hoor, ik woon wel in Belgie.
Helpt het ook tegen droge lippen ? ja zeker...
Pain is weakness leaving the brain !
  woensdag 22 december 2004 @ 23:46:27 #241
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24149581
Volgens mij helpt ook goed tegen droge lippen ja!
Ben echt nieuwsgierig naar dit spul!
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_24152702
--edit--

[ Bericht 44% gewijzigd door Gelderland op 23-12-2004 14:10:53 ]
Haleloeja
pi_24154794
ik moet nu 60 mg slikken, hoe doe je dat het beste?

40 mg is nog wel te verdelen over de dag, met 12 uur tussenruimte..... 3 pillen met 12 uur tussenruimte word beetje lastig(of je zou er snachts voor op willen gaan staan)

hoe slikken jullie de 60mg?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24156511
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:48 schreef StevenMiller het volgende:
ik moet nu 60 mg slikken, hoe doe je dat het beste?

40 mg is nog wel te verdelen over de dag, met 12 uur tussenruimte..... 3 pillen met 12 uur tussenruimte word beetje lastig(of je zou er snachts voor op willen gaan staan)

hoe slikken jullie de 60mg?
Wie heeft gezegd dat je het moet verdelen? Hoppakeee in 1 keer die 60mg naar binnen natuurlijk. Zo doe ik het in ieder geval
pi_24158482
het is beter om het te verdelen, maar als ik dit zou sliken zou ik het bij het ontbijt/'middageten en 'savonds (22.00) na/tijdens een bak yoghurt ofsow
Haleloeja
pi_24158542
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:38 schreef P4nic het volgende:
Ik wil ook wel meedoen hoor, ik woon wel in Belgie.
Helpt het ook tegen droge lippen ? ja zeker...
het helpt juist! tegen droge lippen

Aquaphor ( zie hier ) is hét middel voor de droge lippen, beter is niet verkrijgbaar. Dit product is ook speciaal ontwikkeld voor ROA-gebruikers die met droge lippen zitten. Citaat uit die site van dat meisje die roa gebruikte (en een dagboek bijhield):

'HET WONDERMIDDEL tegen droge lippen!!! Ik heb het uit the States gehaald, en als je dit hebt geprobeerd kunnen de Carmex, de Blistex en al die andere rotzooi zo de prullenbak in!!! Aquaphor is speciaal gemaakt voor accutane gebruikers... Helaas is het in Nederland niet te krijgen... '

Dus ik doe ook mee voor 2 of 3 tubes. En iemand die weet of hun ook (gratis bij 10 tubes) of uberhaupt verzenden naar Nederland?

[ Bericht 5% gewijzigd door Mylene op 23-12-2004 14:24:20 (lay-out verneukend linkje aangepast) ]
Haleloeja
  donderdag 23 december 2004 @ 15:34:35 #247
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_24160209
ik doe ook wel mee.... hoe duur zijn die tubes per stuk eigenlijk?
pi_24160913
PIM87 zat te zeggen tegen droge huid enzo... dus het werkt voor alletwee dan wil ik wel meedoen als dit geen problemen oplevert omdat ik in België woon.

Ik neem ze 's morgens (veel beweging nog dus goede verbranding betere opname) eerst boterhammetje, dan eerste pil dan nog boterhammetje en dan tweede pil.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24162263
Dus op dit moment zouden deze users wel interesse hebben:

vanilleVla
P4nic
Gelderland
PiM87

en het gaat om dit product dus: http://www.drugstore.com/products/prod.asp?pid=13123&catid=10401&trx=PLST-0-SRCH&trxp1=10401&trxp2=13123&trxp3=1&trxp4=0&btrx=BUY-PLST-0-SRCH

volgens mij is die alleen voor de lippen, Aquaphor heeft wel meer producten (misschien zijn die voor de huid, dat weet ik niet)
Haleloeja
  donderdag 23 december 2004 @ 20:00:13 #250
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24165038
Advanced Healing for Dry, Cracked Or Irritated Skin
Soothes & Protects ~ Restores Smooth, Healthy Skin

Aquafor® Healing Ointment protects skin to help enhance the natural healing process. Non-irritating and fragrance-free, it is dermatologist recommended for:

cracked, dry or chafed skin; and chapped lips
minor cuts and burns
sensitive skin
skin irritations from laser treatments and radiation therapy
Dermatologist Recommended

"cracked, dry or chafed skin; and chapped lips"
Voor je huid EN lippen dus .

Het schijnt echt wonderspul te zijn:
http://www.drugstore.com/products/prod.asp?pid=13123&catid=10401&trx=28045&tab=1#1

$5.49 per tube (1.75 oz (50 g))

Wie bestelt ze? Helaas is dat voor mij niet mogelijk, aangezien ik geen creditcard heb.
Ik zal eens kijken of ze ook naar NL versturen.
Nog iemand uit Nijmegen hier?
  donderdag 23 december 2004 @ 20:04:21 #251
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24165101
http://www.drugstore.com/(...)ault.asp?catid=48001
Ze bezorgen in Nederland!! De bovenstaande informatie moet dan wel even goed doorgelezen worden. En de bestelling moet geplaatst worden via:
http://www.international-orders.com/shop/partner/DrugStore/siteRouter.do?mallName=comerxia&language=en

UPDATE:

Order Subtotal: (EUR) 41.96
US Shipping & Handling 0.00
International Shipping & Handling 23.69
Customs, Duties, Taxes, and Insurance 16.95
Order Total: (EUR) 82.60

Dit is bij bestelling van 10 tubes, zodat de US shipping & handling gratis is.
Maar het komt dus neer op ¤8,26 per tube! En dan moet de persoon die ze besteld ze ook nog eens naar de rest gaan versturen! Wordt best prijzig dus.
Maar het scheelt eigenlijk niet zo heel veel met wat je er voor betaald als je het niet internationaal laat vervoeren. Dan is de prijs namelijk ongeveer (afhankelijk van de dollarkoers) ¤7,41

[ Bericht 30% gewijzigd door PiM87 op 23-12-2004 20:18:50 ]
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_24166816
-edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door Gelderland op 24-12-2004 09:59:05 ]
Haleloeja
pi_24166908
schrijven ze hiervoor ook Roaccutane voor?
klik: http://uploads.freeupload.net/users/uploads/acne.jpg

al benzac benzoylperoxide en eryderm gehad, eryderm werkte soms, maar puistjes kwam steeds weer terug, van benzoylperoxide gaat me huid enorm schilveren en effect heeft het niet ....
pi_24167405
quote:
Op donderdag 23 december 2004 21:29 schreef Colin739 het volgende:
schrijven ze hiervoor ook Roaccutane voor?
klik: http://uploads.freeupload.net/users/uploads/acne.jpg

al benzac benzoylperoxide en eryderm gehad, eryderm werkte soms, maar puistjes kwam steeds weer terug, van benzoylperoxide gaat me huid enorm schilveren en effect heeft het niet ....
Redelijk licht, maar denk het wel als je vasthoudend bent en zegt dat je er emotioneel en sociaal onder lijdt.....
pi_24168477
Ik had ong. hetzelfde als colin, misschien ietsje meer met tijden
...look closer
pi_24175141
quote:
Op donderdag 23 december 2004 20:04 schreef PiM87 het volgende:
http://www.drugstore.com/(...)ault.asp?catid=48001
Ze bezorgen in Nederland!! De bovenstaande informatie moet dan wel even goed doorgelezen worden. En de bestelling moet geplaatst worden via:
http://www.international-orders.com/shop/partner/DrugStore/siteRouter.do?mallName=comerxia&language=en

UPDATE:

Order Subtotal: (EUR) 41.96
US Shipping & Handling 0.00
International Shipping & Handling 23.69
Customs, Duties, Taxes, and Insurance 16.95
Order Total: (EUR) 82.60

Dit is bij bestelling van 10 tubes, zodat de US shipping & handling gratis is.
Maar het komt dus neer op ¤8,26 per tube! En dan moet de persoon die ze besteld ze ook nog eens naar de rest gaan versturen! Wordt best prijzig dus.
Maar het scheelt eigenlijk niet zo heel veel met wat je er voor betaald als je het niet internationaal laat vervoeren. Dan is de prijs namelijk ongeveer (afhankelijk van de dollarkoers) ¤7,41
hmmz, wat zullen we doen dan? Ik heb helaas ook geen creditcard en mijn ouders zijn gister op vakantie (skieën) gegaan, anders had ik die van mijn pa kunnen gebruiken....

dus bij 10 tubes is zijn de kosten ¤8,26 per tube + verzendkosten (die binnen NED moeten worden gemaakt), dus dat komt in totaal dus rond de 10¤ p/tube
Haleloeja
  vrijdag 24 december 2004 @ 11:48:56 #257
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_24177170
@ StevenMiller, je zei dat Creme de la Mer fantastisch werkt.... dan heb ik een paar vragen, hoe lang moet je het er dan opsmeren voordat de littekens zijn verdwenen?(dus ong. ook hoeveel potten je erdoor heen smeert) , en hoe vaak smeerde jij het op je huid?...

[ Bericht 2% gewijzigd door vanilleVla op 24-12-2004 13:49:25 ]
pi_24178293
ik zei dat niet , ken die creme geen eens
Haleloeja
  vrijdag 24 december 2004 @ 13:47:51 #259
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_24179573
sorrie het was StevenMiller :)
  vrijdag 24 december 2004 @ 14:50:17 #260
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24180798
Sommige mensen zeggen dat ik raar uit mn ogen kijk en dat ik varkensoogjes ( spleetoogjes ) krijg. Kan dat ook komen door de Roa?
  vrijdag 24 december 2004 @ 15:07:31 #261
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24181087
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:50 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Sommige mensen zeggen dat ik raar uit mn ogen kijk en dat ik varkensoogjes ( spleetoogjes ) krijg. Kan dat ook komen door de Roa?
Dat zou best kunnen hoor. Misschien zijn je ogen (licht) geirriteerd door de Roaccutane waardoor je ogen wat dichter gaan staan.
Ik heb de laatste tijd last van jeukende en rode ogen, vooral toen het een paar dagen geleden heel erg koud was. Normaal nooit last van, dus komt zeker door de Roa. Het valt me inderdaad op dat m'n ogen hierdoor wat dichter gaan staan en er wat moe uitzien.
Nog iemand uit Nijmegen hier?
  vrijdag 24 december 2004 @ 15:09:41 #262
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24181135
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 09:59 schreef Gelderland het volgende:

[..]

hmmz, wat zullen we doen dan? Ik heb helaas ook geen creditcard en mijn ouders zijn gister op vakantie (skieën) gegaan, anders had ik die van mijn pa kunnen gebruiken....

dus bij 10 tubes is zijn de kosten ¤8,26 per tube + verzendkosten (die binnen NED moeten worden gemaakt), dus dat komt in totaal dus rond de 10¤ p/tube
Kun je per mail contact met me opnemen, is wat makkelijker.
Mailadres: pimmail@gmail.com
Als er nog mensen geintresseerd zijn moeten ze dit even laten weten.

[ Bericht 4% gewijzigd door PiM87 op 24-12-2004 15:20:40 ]
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_24183802
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:48 schreef vanilleVla het volgende:
@ StevenMiller, je zei dat Creme de la Mer fantastisch werkt.... dan heb ik een paar vragen, hoe lang moet je het er dan opsmeren voordat de littekens zijn verdwenen?(dus ong. ook hoeveel potten je erdoor heen smeert) , en hoe vaak smeerde jij het op je huid?...
ik smeerde iedere avond alleen op de plekken waar het nodig was, en dit bijna een maand lang (ongeveer 1 potje) na een maand/3 weken zie je al klein beetje resultaat. Voor mij was dit resultaat al genoeg.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
  vrijdag 24 december 2004 @ 17:26:31 #264
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24183824
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 15:07 schreef PiM87 het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen hoor. Misschien zijn je ogen (licht) geirriteerd door de Roaccutane waardoor je ogen wat dichter gaan staan.
Ik heb de laatste tijd last van jeukende en rode ogen, vooral toen het een paar dagen geleden heel erg koud was. Normaal nooit last van, dus komt zeker door de Roa. Het valt me inderdaad op dat m'n ogen hierdoor wat dichter gaan staan en er wat moe uitzien.
Jah ik kreeg vaak de reactie dat ik moe was of zelfs dat het leek dat ik stoned was/aan de drugs. Dat ben ik natuurlijk niet maar dat kan dus komen door de Roa
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:56:11 #265
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_24187098
Die stonede look zal wel komen doordat je ogen een beetje rood zijn.
Heb ik namelijk ook last van.
Nog iemand uit Nijmegen hier?
pi_24196501
Beetje rare vraag maar zijn er mensen die ook drugs gebruiken tijdens hun roa-kuur ?
Zoja welke ?
Andere informatie hierover mag ook.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24197338
Ik heb tijdens men roa kuur paar nachtjes op een paar xtc pille geleefd.. ging niet anders dan normaal gebruik.
...look closer
pi_24198177
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 19:56 schreef PiM87 het volgende:
Die stonede look zal wel komen doordat je ogen een beetje rood zijn.
Heb ik namelijk ook last van.
hoe kan je dat voorkomen? of tegen gaan?
Haleloeja
pi_24198411
Nee mn ogen zijn niet rood, maar wel wazig en een beetje dicht en klein.....
pi_24200186
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 03:22 schreef P4nic het volgende:
Beetje rare vraag maar zijn er mensen die ook drugs gebruiken tijdens hun roa-kuur ?
Zoja welke ?
Andere informatie hierover mag ook.
Jah maar het had geen positieve of negatieve effecten
pi_24201134
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 03:22 schreef P4nic het volgende:
Beetje rare vraag maar zijn er mensen die ook drugs gebruiken tijdens hun roa-kuur ?
Zoja welke ?
Andere informatie hierover mag ook.
Regelmatig blowen en af en toe alcohol... geen invloed gehad (voor zover ik weet)
pi_24205529
--edit--

[ Bericht 98% gewijzigd door Gelderland op 26-12-2004 12:08:22 ]
Haleloeja
pi_24215368
met nieuwjaar zal ik ook (best wel wat) alcohol drinken, ga tenslotte stappen dusja

Heeft iemand btw nog een goed middel (creme) wat je voor dat je gaat slapen op kan smeren zodat je huid 's ochtend niet zo droog is + wat helpt tegen je puistjes. Dus geen gewone vochtinbrengende creme, maar een creme wat ook redelijk helpt tegen de puistjes. Cetaphil hydraterende creme (13 euro, dat wel) las ik ook ergens

en: Pim, ik heb je gemaild
Haleloeja
pi_24216191
's avonds smeer ik eigelijk niets op mijn huid, wil er zo weinig mogeljjk opsmeren. Enkel 's morgens mseer ik een crème van Louis Widmer op de droge plaatsen.
Geirriteerde ogen moet je eens naar de apotheek gaan en iets vragen, hier is er een product op de markt Minhavez genaamd.

Heb 2d aan de coke gezeten en nergens last van gehad, met uitz. van mijn bovenpolsen die verschrikkelijk rood werden, moet wel zeggen dat ik ze niet ingesmeerd had en door het zweten irriteerden zu, dag erna terug ingesmeerd en alles was weer in orde.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24216351
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:59 schreef P4nic het volgende:
's avonds smeer ik eigelijk niets op mijn huid, wil er zo weinig mogeljjk opsmeren.
als jij opstaat, heb je dan niet verschrikkelijk last van droge huid?

btw. ik gebruik het nu (bijna) 1 week. Mijn huid is wel wat 'gladder' geworden heb ik het gevoel, en ook had ik na 2 dagen 1 hele slechte dag (echt erg veel acne). MAar dat is nu weer wat weggetrokken en nu is het weer 'normaal' en neigt zelfs wat tegen het 'beter worden' aan...

Maar heb gister een ander deel gelezen en tot mijn spijt las ik dat bij veel mensen dat de acne de eerste 3/4 weken wegtrekt, en dan weer een week of 1-2 keihard terugkomt, zoals ze het ooit hadden..... (dus al mijn hoop dat er een stijgende lijn in bleef zitten, was ineens weg , en ookal ben ik nog maar week bezig, weet ik nu dat het dus weer erger gaat worden over 3/4 weken )

[ Bericht 6% gewijzigd door Gelderland op 26-12-2004 13:14:08 ]
Haleloeja
pi_24219183
Om eerlijk te zijn niet veel last van droge huid... vind het zelf raar maar zoveel te beter... Bij mij kreeg ik telkens opnieuw puistjes na een verhoging van het aantal mg.

Af en toe valt de acné er zomaar uit... wel leuk dat.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24223801
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:14 schreef P4nic het volgende:
Om eerlijk te zijn niet veel last van droge huid... vind het zelf raar maar zoveel te beter... Bij mij kreeg ik telkens opnieuw puistjes na een verhoging van het aantal mg.

Af en toe valt de acné er zomaar uit... wel leuk dat.
heb je er geluk, ik moet soms 3/4 x per dag vochtinbrengende cremé opsmeren anders zie je gewoon allemaal schilvers, hoop dat het eigenlijk alleen de eerste paar weken is en daarna minder wordt
Haleloeja
pi_24223881
Mja ik enkel 's morgens en is goed voor de rest van de dag.... maar de droogheid zal beteren hoor. Nu merk ik ook dat ik op veel minder plaatsen moet smeren.
Pain is weakness leaving the brain !
  zondag 26 december 2004 @ 21:59:44 #279
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24223991
Ik heb ff een belangrijk vraagje:

Mag je als je Roa slikt wel gewoon een multi-vitamine supplement gebruiken? Daar zit namelijk ook vitamine A in en dat mag je eigenlijk niet extra binnenkrijgen omdat Roa al vitamine A is. Iemand een idee? En weet iemand ook hoe het zit met Creatine supplementen??
pi_24225118
@Guitarmaistro1,
Eventueel biergist nemen ipv een multi, want daar zit als het goed is geen Vit. A in maar wel een aantal vitamines en mineralen.

Creatine i.c.m. met isotretinoine verhoogt de kans (extra) op lever problemen, had ik dacht ik op Ergogenics gelezen.
pi_24225992
heeft iemand tips op juist leverproblemen te verkomen, 2 heb ik er al:

*veel water drinken
*zo weinig mogelijk alcohol drinken

(en biergist helpt wel? niet negatief t.o.v ROA, welk merk/type zou je adviseren dan?)
Haleloeja
pi_24226975
Of biergist helpt tegen acne of bijwerkingen van isotretinoine?

Een aantal mensen in NL geven aan dat biergist een positief effect heeft op acne, in buitenlandse forums wordt er minder over gesproken. Theoretisch gezien zou het bijv. dmv. extra van bepaalde vitamines/mineralen/aminozuren, een positief effect kunnen geven, zoals chroom GTF.

Voor deficienties veroorzaakt door isotretinoine zou het ook gebruikt kunnen worden, bijv. de biotine die erin zit. Of de dosering voldoende is en of je wat merkt, heb ik geen idee over.

Als merk zou ik Solgar gebruiken, omdat het een algemeen goed bekend merk is en omdat de ingredienten gespecificeerd zijn.

Maar ik zou het dus (nog) niet direct gebruiken in de hoop dat bijwerkingen van ROA te verminderen, daar heb ik te weinig info over gelezen.
pi_24228383
@Gelderland als je lichaam goed reageert op de ROA en je lever ook nog functioneel is zul je geen probleem met de lever krijgen.

@Guitarmaistro1zoek effe multi-vitamines waar geen vitamine A in zit, ik heb er gevonden van het merk optiform. Creatine kan ik niets over zeggen.

Heb nu terug een klein puistje tussen mijn twee ogen in, niets waar we over vallen, de rest gaat er op vooruit.
Pain is weakness leaving the brain !
  maandag 27 december 2004 @ 11:39:55 #284
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24232614
Mmmmm vervelend. Heb nu Creatine besteld voor extra resultaat i.vm. bodybuilding, maar ik las idd ergens dat het nogal wat te maken heeft met je lever. Ik weet niet of het dus uitmaakt om gewoon een normale dosis creatine te nemen i.c.m. 30 mg Roa per dag. Ik drink overigens geen druppel alcohol, dus wat dat betreft heeft mijn lever weinig te verduren.
pi_24233153
--edit--

[ Bericht 53% gewijzigd door Gelderland op 27-12-2004 14:35:37 ]
Haleloeja
pi_24235272
weinig 'extra' te verduren zou je moeten zeggen. Want ROA belast je lever al genoeg

Maar alcohol mag wél, met mate, dat staat zelfs in de bijsluiter: 'Een beperkt gebruik van alcohol kan geen kwaad, ook niet als u roaccutane gebruikt. Alcohol wordt door de lever afgebroken en Roaccutane door de lever en nieren tezamen. Alleen bij overmatig drankgebruik kan de lever overbelast worden'

Maar mijn huid was vanochtend weer verschrikkelijk droog, gebruik het nu pas 1 week...

En heeft iemand ervaring met vitamine E (welk type?)? Dat is toch ook tegen uitdroging?
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 15:09 schreef PiM87 het volgende:

[..]

Kun je per mail contact met me opnemen, is wat makkelijker.
Mailadres: pimmail@gmail.com
you've got mail
Haleloeja
pi_24245601
Ik ben nu denk 4 maanden bezig, nu 3 weken met 40. Alsnog geen verschil..


Ik ben denk 2 keer een beetje dronken geweest en af en toe een biertje tijdens et uitgaan. Kan denk ik geen kwaad
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:05:26 #288
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24246306
Het gaat hier nu wel lekker.
Het ziet er niet zo rood uit maar vandaag wel weer 2 bij gekregen :S
Deze week ff afspraak maken bij de dokter weer
pi_24257762
Hebben jullie Inderm wel geprobeerd voor dat je aan Roaccutane begon, want dat schijnt toch ook perfect te werken? Of is dat alleen met lichte acne?
pi_24258554
nou heb ik 2 maanden geen last gehad, en juist nu zit er een midden op mn gezicht en die wil gewoon niet weg....... heel fijn!

trouwens hebben jullie ook gemerkt dat je een paar nieuwe puistjes krijgt als je de dosis verhoogt?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build theire nest?
pi_24259639
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 18:05 schreef StevenMiller het volgende:
nou heb ik 2 maanden geen last gehad, en juist nu zit er een midden op mn gezicht en die wil gewoon niet weg....... heel fijn!

trouwens hebben jullie ook gemerkt dat je een paar nieuwe puistjes krijgt als je de dosis verhoogt?
Yups heb ik al meerdere malen vermeld hier

Gaat goed overal uitgezonder rond en op mijn neus daar zie ik nog altijd nieuwe talg tevoorschijn komen.
Pain is weakness leaving the brain !
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:18:15 #292
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24265725
Ik heb er al 3 maanden geen last meer van... Ben ik dan de enige bij wie het onmiddelijk aanslaat??
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:48:56 #293
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24266452
Ik denk wel dat het te maken heeft met hoe erg je het hebt..
Volgens mij had jij al bijna niks (correct me if im wrong)
pi_24280785
Had nie veel nee, en heb nu al helemaal niks meer. Moet ik nou toch doorgaan naar die 120 mg? Dan moet ik nog 5 maanden ofzow... Beetje overdreven niet?
  woensdag 29 december 2004 @ 18:43:00 #295
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_24280888
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:18 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik heb er al 3 maanden geen last meer van... Ben ik dan de enige bij wie het onmiddelijk aanslaat??
nee .. bij mij helpt het ook goed.. helemaal geen puisten meer ...
pi_24280964
puisten heb ik ook niet meer, zie wel nog acné zittn.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24281692
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:47 schreef P4nic het volgende:
puisten heb ik ook niet meer, zie wel nog acné zittn.
wat is jouw definitie van acne, puisten, meeeters, pukkels etc?
pi_24286152
mee-eters, poriën waar talg inzit.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_24286896
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:47 schreef P4nic het volgende:
mee-eters, poriën waar talg inzit.
Ok, en waarmee verschilt dat met puistjes, acne, en pukkels?
pi_24293384
zo, ben nu nu 1,5 week bezig en heb nu ook Cetaphil lotion gekocht (voor 's nachts), en echte verbetering is er helaas nog niet te zien, maar goed, dat kan nog komen natuurlijk...
Haleloeja
pi_24298949
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:14 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Ok, en waarmee verschilt dat met puistjes, acne, en pukkels?
puisten zie je, hetgeen waar ik last van heb zie je enkel maar als je dicht kijkt en het feit dat ze er zitten kan aanleiding geven tot een toekomstige puist.
Pain is weakness leaving the brain !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')