abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 21 november 2004 @ 11:37:18 #1
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_23463597
Gisteravond na een avondje stappen rond half4 naar huis. Ik was de bob dus moest eerst wat mensen afzetten. En de laatste persoon ga ik afzetten in geleen (limburg) ik rij langs een industrieweg waar nooit bijna iemand komt. Zien we een auto in de fik staan. Dus ik stap uit, en ik hoorde al iemand schreeuwen. Ik ren op die auto af, was die auto uit de bocht gevlogen en tegen een boom opgeknald. De bestuurders kant zat dubbel om een boom. Dus die persoon had een vaart gehad, aangezien er ook remsporen waren van 50 meter of zo.

Ik kreeg met geen mogelijkheid de deur open, alles was verwrongen, en de man in de auto schreeuwde moord en brand. Alles in de auto stond vol rook, dus hij kan mij niet gezien hebben. Maar nadat ik schreeuwde dat het probeerde de deur op te krijgen, zag ik dat hij de deur aan de passagierskant wou openmaken. Maar dat lukte hem niet, de auto zat totaal in elkaar. Ik ben toen tegen het raam beginnen te trappen om het raam open te krijgen, maar dat lukte niet. Toen ben ik naar mijn auto gerend om mijn stuurslot te pakken en heb ik het raam ingeslagen. Toen kwam er een hoop rook vrij, en zag ik de man zitten. Hij greep me vast nadat ik probeerde hem los te krijgen, maar dat was onmogelijk. Ik zag zijn benen niet meer, alleen overal bloed in de auto. Zijn hele gezicht zat onder het bloed, en zijn ogen straalden alleen maar angst uit. Hij kon alleen maar roepen "HELP ME" "IK GA DOOD" en gewoon wat schreeuwen.

Door alles wat ik in die auto aantrof en zag dat ik niet helpen kon raakte ikzelf in paniek. Gelukkig was dat snel voorbij doordat ik het gewoon moest kijken als ik dat vuur uit kreeg. Dus ik terug naar de auto, en tegen die man : " heb je een brandblusser in de auto" hij schreeuwde nee. Dus ik wou de moter uitzetten maar dat lukte niet ik kwam niet goed bij het contact.

Ondertussen had de jongen wat bij me was de politie gebeld, hij kon niet de auto inkijken omdat hij bang was wat hij zou aantreffen. Als je de auto zag was je je aant afvragen hoe daar iemand nog levend in kon zitten aan die kant.

Toen zat er niks anders op dan te wachten op de brandweer/politie/ambulance, via het raam heb ik hem proberen te kalmeren maar dat lukte niet, liggen roepen dat hij niet dood gaat en dat de brandweer onderweg was, maar hij probeerde mij alleen maar vast te grijpen, ik kon hem niet alleen laten ook al wist ik dat ik daar met gevaar voor eigen leven zat vanwege het ontploffingsgevaar.

Toen kwam er een andere auto aanrijden, en ik wou die tot stoppen krijgen om te vragen of ze een brandblusser in de auto hadden. Maar 40 meter voor me stopte die auto, en reed een stuk achteruit, en draaide toen om en reed weg

Gelukkig kwam na enkele minuten de politie, die me meteen bij die auto weggehaald vanwege het gevaar. En tegen de man gezegd dat hij de moter uit moest proberen te zetten. Maar dat lukte niet, toen zijn zij ook op een afstand moeten gaan staan omdat het te gevaarlijk was. En dan sta je daar, 10 meter verder zit een man vast in een auto die vecht voor zijn leven en je kunt niks doen. Dan ga je kapot op de plaats, ik kon geen woord meer uitslaan stond alleen maar te trillen.

Gelukkig was de brandweer een paar minuten na de politie ter plaatsen. Voor het gevoel leek het echt een half uur of zo. Die hebben meteen geblust, en de moter kunnen uitzetten. Toen kwam de ambulance, die zijn toen ook via het raampje in de auto gaan hangen en de man zuurstof gegeven. Toen is die man in een shock geraakt, en zag je hem alleen maar trillen. En is de brandweer begonnen met de auto open te knippen.

Dat duurde even, ik heb nadat ik de politie info gegeven had over wat ik gezien had aangezien ik als eerste te plaatse was kon ik gaan. Ik kon er niet meer tegen en wou gewoon naar huis.

Over de situatie van de man is me niks bekend, het zal morgen of vanavond wel op L1 komen (plaatselijk kanaal).

Maar wat een hel, om daar te staan hulpeloos en je hoort iemand schreeuwen en vechten voor zijn leven, en je ziet hem zitten en je kunt niks doen.

Ik heb vanacht geen oog dichtgedaan. Ben er misselijk van, mijn maag is 20 keer omgedraaid of zo. Echt het engste moment in mijn leven.

Ik moest het ff kwijt....
pi_23463666
Je hebt iig gedaan wat je kon op dat moment; hulde daarvoor
  zondag 21 november 2004 @ 11:41:54 #3
33035 Gaatjeniksan
het grote voordeel van ....
pi_23463667
wat een verhaal...sterkte ermee...en praten helpt echt in zo een geval...
het gaatjeniksan
  zondag 21 november 2004 @ 11:43:17 #4
101860 Tique
strictly seated concert
pi_23463684
Dat is best wel een kutervaring! Wel goed wat je allemaal voor die man geprobeerd hebt!
Ik zou als ik jou was ff gaan informeren over hulp bij trauma's, en niet denken van dan kom ik bij zo'n halfzachte psychiater want uiteindelijk zal het je een heleboel helpen.
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
  zondag 21 november 2004 @ 11:44:26 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23463693
Hulde!!

Je hebt gedaan wat je kon en dat heb je goed gedaan!!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23463694
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:41 schreef -Xerxes- het volgende:
Je hebt iig gedaan wat je kon op dat moment; hulde daarvoor
  zondag 21 november 2004 @ 11:44:57 #7
102721 Mr.Bankzitter
Waar is berenbotje gebleven??
pi_23463700
Kut man, sterkte
Hij is niet hier, hij is niet daar, .....
pi_23463702
aii... nog nooit zoiets meegemaakt maar lijkt me echt kut!!
succes ermee
pi_23463707
Jee ik heb er kippenvel van...!

Hulde en respect voor jou, je bent fantastisch beziggeweest
#geen
  zondag 21 november 2004 @ 11:45:19 #10
93916 quattro
What the FOK!
pi_23463708
goed werk!

lijkt me idd heeeel moeilijk... je wilt wel helpen maar kan het niet, en dan moet je ook nog toekijken ...


lekker kansloos die auto die omdraaide en wegreed... (geen kenteken onthouden )
  zondag 21 november 2004 @ 11:45:29 #11
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_23463712
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:43 schreef Tique het volgende:
Dat is best wel een kutervaring! Wel goed wat je allemaal voor die man geprobeerd hebt!
Ik zou als ik jou was ff gaan informeren over hulp bij trauma's, en niet denken van dan kom ik bij zo'n halfzachte psychiater want uiteindelijk zal het je een heleboel helpen.
Het klinkt misschien dom, maar ik ben 22 jaar, en ik was super bang gisteravond alleen op mijn slaapkamer. Ik kon geen oog dichtdoen, bij elk geluid ging het licht aan. En ik weet niet waarom, ik zit nu nog te trillen.
pi_23463723
Ik zou zeggen trek die man met z'n tweeën door het raam naar buiten.
pi_23463742
Erg goed van je inderdaad, er zijn veel mensen die op zo'n moment totaal niet begrijpen wat ze moeten doen, maar jij hebt je hoofd erbij gehouden!
  zondag 21 november 2004 @ 11:48:55 #14
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_23463750
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:45 schreef quattro het volgende:
goed werk!

lijkt me idd heeeel moeilijk... je wilt wel helpen maar kan het niet, en dan moet je ook nog toekijken ...


lekker kansloos die auto die omdraaide en wegreed... (geen kenteken onthouden )
Op dat moment niet op gelet, ik schrok ervan dat die auto wegreed, en ben toen meteen terug gegaan naar de auto waar de man in zat.

Het was trouwens een Taxi wat het ongeluk had gehad. Ik zal vanmiddag even naar het taxibedrijf bellen om te vragen of ze nieuws hebben. Ik kon ook de politie bellen hadden ze gezegd als ik meer wou weten over de toestand van de man.

Maar van die auto wat wegreed weet ik de kleur nog niet eens meer, weet alleen dat hij bolle koplampen had, volgens mij een nieuwe renault clio. Maar op dat moment denk je ook niet meer aan die auto, en ga je terug naar het slachtoffer.
pi_23463752
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:45 schreef quattro het volgende:


lekker kansloos die auto die omdraaide en wegreed...
idd. In principe is die strafbaar. Je bent verplicht om te helpen in zo'n geval
  zondag 21 november 2004 @ 11:49:27 #16
101860 Tique
strictly seated concert
pi_23463760
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:45 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

Het klinkt misschien dom, maar ik ben 22 jaar, en ik was super bang gisteravond alleen op mijn slaapkamer. Ik kon geen oog dichtdoen, bij elk geluid ging het licht aan. En ik weet niet waarom, ik zit nu nog te trillen.
Het lijkt me vrij logisch dat je na zo'n gebeurtenis heel erg geschokt bent. Gaat het niet over, neem dan ff contact op met een hulpdienst, en je moet het echt voor jezelf doen, eerlijk zijn. Dan bereik je het meeste!
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_23463768
Je hebt alles gedaan wat je kon doen op dat moment. Je bent een held .

Veel sterkte de komende tijd. Misschien een idee om op zoek te gaan naar mensen die je kunnen helpen met traumatische ervaringen. Edit: zoals al eerder gezegd .
pi_23463771
hulde voor deze held
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  zondag 21 november 2004 @ 11:50:40 #19
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_23463780
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:46 schreef Barcelona het volgende:
Ik zou zeggen trek die man met z'n tweeën door het raam naar buiten.
Dat was onmogelijk, hij zat bekneld. Hij kon zelf amper bewegen, alleen een stuk van zijn bovenlichaam en zijn armen kon hij bewegen, verder zag je zijn lichaam ook niet.
  zondag 21 november 2004 @ 11:52:15 #20
64949 Gappie
the one and only
pi_23463807
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:46 schreef Barcelona het volgende:
Ik zou zeggen trek die man met z'n tweeën door het raam naar buiten.
ook als ie vast zit?? dan krijg je dat niet voor elkaar hoor!!

iig Hulde.. je hebt goed werk verricht!! deze mensen zie je niet vaak
d(-_-)b
  zondag 21 november 2004 @ 11:52:32 #21
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_23463813
Ik zou inderdaad in ieder geval even naar een instantie als slachtofferhulp of zo iets gaan, dat je het even kan relativeren, anders kan het op termijn mischien wel op je terug slaan. Dat kan je beter voorkomen, of op voorhand weten hoe je er dan mee moet omgaan. Mensen denk vaak dat het wel mee valt, maar je zou er best wel een trauma aan over kunnen houden.

Verder.. hulde you're a hero
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 21 november 2004 @ 11:56:07 #22
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_23463862
Goed gedaan!!

* Aequitas geeft schouderklopje..

Zijn genoeg hufters die gewoon doorrijden en/of omkeren.
Catch You On The Flip Side
  zondag 21 november 2004 @ 11:56:45 #23
42555 Tomek
Take on the world!
pi_23463871


Hopen dat die man er enigzins goed vanaf komt. Ik denk dat je dat al wat meer gerust zal stellen.
Je hebt gedaan wat je kon doen!

Respect
pi_23463887
Goed gedaan man

wel vind ik het vreemd dat politie-wagens niet standaard een brandblusser aan boord hebben. Is me al vaker opgevallen dat de politie gewoon staat toe te kijken terwijl een auto de kans krijgt volledig uit te branden
  zondag 21 november 2004 @ 11:58:41 #25
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_23463903
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:52 schreef rucksichlos het volgende:
Ik zou inderdaad in ieder geval even naar een instantie als slachtofferhulp of zo iets gaan, dat je het even kan relativeren, anders kan het op termijn mischien wel op je terug slaan. Dat kan je beter voorkomen, of op voorhand weten hoe je er dan mee moet omgaan. Mensen denk vaak dat het wel mee valt, maar je zou er best wel een trauma aan over kunnen houden.

Verder.. hulde you're a hero
Zou ik zeker doen, en misschien ook langsgaan bij die persoon in het ziekenhuis, is voor de persoon een positieve ervaring omdat hij je kan bedanken(zitten best vaak veel mensen mee) en vor jezelf een bevestiging dat het beter met hem gaat.
Catch You On The Flip Side
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')