abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23445139
Beste fokkers,

ik sta op het punt om met mijn huidige werkzaamheden als kraamverzorgende te stoppen om een vervolgopleiding te gaan doen richting doktersassistente. Deze beslissing wil ik nu eindelijk gaan nemen na veel wikken en wegen, maar ik hoop op wat feedback van jullie.

Na veel zoeken heb ik telefonisch contact gehad met de "Capabel Onderwijs Groep", dit is een particuliere opleiding (met de nodige kosten hieraan verbonden) en nu hoop ik dat er hier meer mensen zijn die deze opleiding gevolgd hebben, nog steeds volgen, of wellicht iemand kennen die deze opleiding doet.

Ik ben dus erg benieuwd naar jullie meningen over deze opleiding of wellicht hebben jullie suggesties voor andere opleidingen richting doktersassistente.

Alvast hartelijk dank!

Linkje opleiding: http://www.capabel.nl/?pageID=60

-Rina

[ Bericht 7% gewijzigd door C4D op 20-11-2004 13:33:06 (Link toegevoegd) ]
pi_23445809
Waarom ga je niet gewoon naar een ROC om de opleiding te volgen en kies je voor een dure particuliere variant?
pi_23445943
Ik ben momenteel bezig met de opleiding doktersassistente via het Albeda College. Deze opleiding doe ik via een reintegratietraject dat wordt vergoedt door het UWV.
In eerste instantie zou ik ook bij Capabel Onderwijsinstelling de opleiding gaan volgen maar het UWV vergoedt deze opleiding niet omdat ze ontzettend slecht te boek staan!

Het heeft een slechte organisatie (dit heb ik ook vernomen van een klasgenoot wat begonnen is met de opleiding via Capabel maar het nu ook via het Albeda doet), roosters, toetsen ed zijn vaak onduidelijk.
Stageplekken die via school geregeld zouden worden zijn er niet. Momenteel wordt de opleiding nog erkent maar er is een grote kans dat at volgend jaar niet meer zo is.

Als je uiteindelijk je diploma hebt van Capabel heb je ook een grote kans dat huisartsen en ziekenhuizen je niet willen aannemen omdat je de opleiding via Capabel hebt gedaan.
Denk ook aan de zeer hoge kosten, als je bv via het Albeda de opleiding volgt duurt het wel 2 jaar maar de kosten zijn veel lager en je hebt veel meer praktijkervaring dan de paar weken stage die je van Capabel moet lopen.

Dit is wat ik ervan weet

Ps. Doktersassistente is een leuk beroep

[ Bericht 2% gewijzigd door MiniMuppet op 20-11-2004 14:17:19 (toevoeging) ]
pi_23446187
@harlingen: De keuze is hierop gevallen omdat deze opleiding slechts 1 jaar duurt

@MiniMuppet: Bedankt voor de uitgebriede informatie!
Ik zal zeker eens wat informatie gaan opzoeken over het Albeda College, wat wel "jammer" is, is het feit dat deze opleiding 2 jaar duurt.

Telefonisch is mij echter wel verteld dat ik _zelf_ een stageplek moet zoeken en dat de school hier niet verantwoordelijk voor is. Dit werd mij dus wel al duidelijk gemaakt.

Op de site van het Albeda collega staan de prijzen, maar mij is niet duidelijk of deze per jaar zijn, of dat deze voor de gehele periode zijn ?!

Mvg,
Rina
pi_23451267
De kosten die op de site vermeld staan zijn per jaar.

Bij mij in de klas zitten mensen die bij een ziekenhuis gesolliciteerd hebben naar de functie van doktersassistente en waarbij het ziekenhuis de kosten van de opleiding voor ze betaald en ze een leerling(achtig) salaris ontvangen, best goed geregeld dus.
pi_23489262
Dag MiniMuppet, bedankt voor je reactie!

Qua kosten komen beide opleidingen aardig overeen, alleen duurt het bij Capabel zogezegd 1 jaar.

Ik ben overigens wel erg nieuwsgierig hoe je aan de wijsheid komt dat deze opleiding niet langer erkent zou zijn ?!

Zijn er verder nog mensen die ervaring met deze opleiding hebben?
pi_23496089
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:58 schreef C4D het volgende:
Ik ben overigens wel erg nieuwsgierig hoe je aan de wijsheid komt dat deze opleiding niet langer erkent zou zijn ?!
Dit heb ik gehoord van mijn arbeidsconsulente, die vertelde me dat de opleiding waarschijnlijk volgend jaar niet meer erkend zou zijn omdat de kwaliteit van onderwijs erg slecht is. Of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren weet ik niet, ik zou er zelf niet raar van opkijken na de verhalen gehoord te hebben van ex-capabel deelnemers.
pi_23669305
kickje, nog iemand anders ervaringen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')