Ik ben momenteel bezig met de opleiding doktersassistente via het Albeda College. Deze opleiding doe ik via een reintegratietraject dat wordt vergoedt door het UWV.
In eerste instantie zou ik ook bij Capabel Onderwijsinstelling de opleiding gaan volgen maar het UWV vergoedt deze opleiding niet omdat ze ontzettend slecht te boek staan!
Het heeft een slechte organisatie (dit heb ik ook vernomen van een klasgenoot wat begonnen is met de opleiding via Capabel maar het nu ook via het Albeda doet), roosters, toetsen ed zijn vaak onduidelijk.
Stageplekken die via school geregeld zouden worden zijn er niet. Momenteel wordt de opleiding nog erkent maar er is een grote kans dat at volgend jaar niet meer zo is.
Als je uiteindelijk je diploma hebt van Capabel heb je ook een grote kans dat huisartsen en ziekenhuizen je niet willen aannemen omdat je de opleiding via Capabel hebt gedaan.
Denk ook aan de zeer hoge kosten, als je bv via het Albeda de opleiding volgt duurt het wel 2 jaar maar de kosten zijn veel lager en je hebt veel meer praktijkervaring dan de paar weken stage die je van Capabel moet lopen.
Dit is wat ik ervan weet
![]()
Ps. Doktersassistente is een leuk beroep
[ Bericht 2% gewijzigd door MiniMuppet op 20-11-2004 14:17:19 (toevoeging) ]