abonnement Unibet Coolblue
pi_23414339


Hij voetbalde o.a. bij Groningen en Twente en nu bij VVV maar hoe hij speelt zal me een zorg zijn. De manier waarop deze islamitische marokkaanse voetballer zich momenteel manifesteert vind ik bewonderingswaardig. Hij verwoordt op een heldere en rustige manier hoe hij denkt dat mensen met elkaar om kunnen gaan. Toevallig ben ik het daarmee eens.

Maar los daarvan: het is geweldig om een voetballer te zien die zich goed kan uiten, zich druk maakt om maatschappelijke zaken en daarin ook nog een keer zijn verantwoordelijkheid neemt. Hij heeft het voordeel van zijn bekendheid en kan als voorbeeld dienen voor veel jonge mensen. En daar is hij zich erg van bewust.

Hij was vanavond in Rondom Tien en wat hij in twee minuten zegt, daar hebben de broertjes De Boer de komende dertig jaar nog voor nodig.

Uit het AD:

Voetballer Allach wil dialoog scholieren

Mohammed Allach, voetballer met Marokkaanse wortels die tegenwoordig voor VVV speelt, wil met zijn stichting MaroquiStars scholieren in gesprek laten gaan met bekende Marokkaanse Nederlanders.

Tijdens een ronde door Nederland wil de oud-speler van onder meer FC Groningen en Excelsior grote vmbo-scholen aandoen om te discussiëren over de gebeurtenissen van de afgelopen tijd en thema's als discriminatie en integratie.

Allach: ,,Ik zal proberen niet alleen voetballers, maar ook Marokkaanse Nederlanders uit de kunstwereld en de politiek te mobiliseren. We willen laten zien dat wij ook in onze maag zitten met de moord op Theo van Gogh en de radicalisering van de islam.''
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het gaat niet alleen om Allach maar om veel meer Marokkaanse spelers, moslim-voetballers maar uiteindelijk natuurlijk om alle voetballers. Ik hoop dan ook dat veel meer voetballers dit soort initiatieven gaan ontplooien.

Tot slot nog een stukje uit een column van Hugo Borst

Woensdagavond, tijdens Jong Feyenoord - RKC, misdroeg een klein deel van het Legioen zich. Khalid Sinouh, doelman van de Waalwijkers, werd uitgescholden voor teringterrorist, kankermoslim en geitenneuker. Als hij ging uittrappen, hoorde hij geitengeblaat.

Zelf heb ik het op 100 meter afstand niet geregistreerd, maar na afloop stond ik oog in oog met een pipse Sinouh. Hij had de haat gehoord en voelde zich bedreigd. Toen scheidsrechter Van Sighem tijdens de wedstrijd vroeg of hij moest ingrijpen, schudde de doelman zijn hoofd. Hij wilde het niet uitvergroten of laten escaleren.

Ik vroeg Khalid na afloop waarom hij, geëngageerde voetballer van Marokkaanse afkomst en een liberale moslim, zich eigenlijk niet eerder openlijk had uitgelaten over de moord op Van Gogh en de nasleep? Als rolmodel kan hij immers brandjes blussen. Nou, dat ging hij ook zeker doen. Donderdagavond zat hij bij Barend en Van Dorp, zei hij.

Hij is, dezer dagen, een aangeslagen sportman. Gisteren sprak ik hem nog even aan de telefoon. Khalid zei dat hij meteen na het opstaan Teletekst (101, geen 601) aanzet en opgelucht adem haalt als er de afgelopen nacht niks in de brand is gestoken, dat hij alle geweld afkeurt, dat hij zijn 2-jarige zoontje in Nederland in vrede wil laten opgroeien. Kan de volgende mafkees die plannen heeft om Sinouh of een van zijn collega's te beledigen daar misschien even bij stilstaan?

Ik wacht nog steeds met smart op de eerste voetballers die het niet langer pikken. Wanneer treden ze nou eens op tegen hun eigen supporters? Laat de wedstrijd eens stilleggen en roep per microfoon de aso's tot de orde. In dit geval: de paar idioten die Sinouh uitmaakten voor geitenneuker, beledigden en kwetsten indirect ook de moslims Saïdi en Ghaly die voor Feyenoord spelen.



  donderdag 18 november 2004 @ 23:31:53 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23414393
Maar het gaat dus om wat ie zegt?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 donderdag 18 november 2004 @ 23:32:54 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_23414425
Ik heb hem gezien bij Rondom Tien. Niet meer dan groot respect voor deze voetballer.

Een verademing in het geschreeuw en ongenuanceerd gebral van sommige politici.

Mooi topic SCH. Deze man verdient alle respect.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23414441
Zeker.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_23414685
Wagendorp had het in zijn column in de Volkskrant ook al over Allach.

Jammer dat hij door zijn waffel op zo'n laag niveau moet spelen, het wordt namelijk niet gewaardeerd in de voetballerij.
pi_23414780
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:41 schreef MaxPower het volgende:
Wagendorp had het in zijn column in de Volkskrant ook al over Allach.
Ja, een prachtig stukje. "Mohammed Allach is een held"
quote:
Jammer dat hij door zijn waffel op zo'n laag niveau moet spelen, het wordt namelijk niet gewaardeerd in de voetballerij.
Heeft hij last gehad van zijn uitlatingen dan? Ik vind het prettige aan hem juist dat hij zo ontzettend aimabel en verstandig overkomt, hij maakt ook gewoon hele zinnen, dat zie je weinig voetballers doen.

Maar het lijkt me geen schreeuwlelijk eigenlijk.
pi_23414917
Hij is bij FC Groningen weggetrapt omdat hij het niet eens was met de trainer. Het is wat onduidelijk hoe het precies gegaan is, maar hij was in de kleedkamer vaak wat bijdehand naar de trainer toe.
  Trouwste user 2022 donderdag 18 november 2004 @ 23:53:53 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_23415048
Ja spelers die verbaal goed zijn en hun mening geven worden niet gewaardeerd.

Cocu en vd Sar hebben nog nooit wat gezegd. De Broertjes de Boer spraken in lettergrepen en Davids zegt hmmmmhumpf en schrmpffffff. Raad eens wie de meeste interlands hebben gespeeld ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23415161
Mohammed zit nog steeds in de klap waar de hoeken vallen.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 18 november 2004 @ 23:59:15 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23415175
Als het gaat om wat sporters te melden hebben kijk ik wel naar het darts.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23415269
Ik heb die Allach niet gehoord, maar Sinouh is echt een topgozer.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:04:15 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23415301
Prima jongen die Mohammed Allach qua maatschappelijk en politiek inzicht, jammer dat ie niet goed genoeg voetbalt om ook ooit eens een keuze te maken die dan meteen duidelijk maakt waar ie echt voor zou kiezen, namelijk opgeroepen worden voor een vertegenwoordigend elftal van Nederland of Marokko, want heel veel Marokkaanse voetballers willen/durven die keuze niet te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 november 2004 @ 00:05:14 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_23415318
Sinouh barstte in tranen uit toen hem die onmogelijke vraag werd gesteld.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:05:36 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23415327
Maatschappelijke taak voor Van Basten dus:

Allach oproepen voor het Nederlands elftal.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:06:15 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23415337
oh nee laat maar, krijgt ie meteen een kopstoot van Van Galen
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23415343
En om even een hoop uit hun utopische droom te helpen mbt Mo' Allach; Mo is niet de intellectueel, de verlosser, die we nog steeds niet zijn tegengekomen in voetballand. Mo is een simpele, quasi-slimme voetballer. Mo kraamt doorgaans graag links georienteerde propaganda uit. Zielig, vals sentimenteel geouwehoer. Vooral hoe zielig ze allemaal zijn, in de Marokkaanse gemeenschap. Niet dat ik beweer dat iedereen even correct behandelt wordt, maar deze meneer overdrijft sterk en belicht maatschappelijke conflicten/situaties van 1 kant.
Het eerste interview wat hij gaf in de VI, als speler van FC Groningen, dat wil ik graag nog een keertje doorlezen.

Deze meneer overschat zichzelf en huilt krokodillentranen. A great no for Mo.
The gum you like, is coming back in style.
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 november 2004 @ 00:10:29 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_23415448
Dus een Marokan die vloeiend nederlands spreekt beschouw jij meteen als kwasi intellectueel.

Het is voor sommige mensen nooit goed.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23415486
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:10 schreef tong80 het volgende:
Dus een Marokan die vloeiend nederlands spreekt beschouw jij meteen als kwasi intellectueel.

Het is voor sommige mensen nooit goed.


Volgens mij spreekt zelfs Yassine -enfant terrible- Abdelloui vloeiend Nederlands.
The gum you like, is coming back in style.
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 november 2004 @ 00:13:02 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_23415509
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:12 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Volgens mij spreekt zelfs Yassine -enfant terrible- Abdelloui vloeiend Nederlands.
Ja alleen het komt zo rot z'n strot uit.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23415523
Ik vind het helemaal geen interessante vraag: of ze voor Marokko of Nederland uit willen komen. Lijkt me logisch dat het een dilemma is maar bij Allach is het helemaal niet aan de orde.

Allach gedraagt zich in ieder geval een stuk verstandiger en verantwoordelijker dan heel veel andere mensen these days.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:22:12 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23415722
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:13 schreef SCH het volgende:
Ik vind het helemaal geen interessante vraag: of ze voor Marokko of Nederland uit willen komen. Lijkt me logisch dat het een dilemma is maar bij Allach is het helemaal niet aan de orde.
Is wel degelijk een issue, juist bij voetballers.
Hoe maatschappelijk betrokken ze ook zijn, hoe ge-engageerd ze ook zijn, juist op het punt van: "Wat voel je je in eerste instantie, Marokkaan of Nederlander?" vallen er een aantal bij mij door de mand.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_23415797
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Is wel degelijk een issue, juist bij voetballers.
Hoe maatschappelijk betrokken ze ook zijn, hoe ge-engageerd ze ook zijn, juist op het punt van: "Wat voel je je in eerste instantie, Marokkaan of Nederlander?" vallen er een aantal bij mij door de mand.
Hoezo? Wat maakt dat dan precies uit? Maakt het wat uit als Allach zich in eerste instantie een Marokkaan zegt te voelen? En wat dan precies?
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:30:18 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23415919
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:24 schreef SCH het volgende:


Hoezo? Wat maakt dat dan precies uit? Maakt het wat uit als Allach zich in eerste instantie een Marokkaan zegt te voelen? En wat dan precies?
Hypothetische discussie, net als met Yilderim. Maakt verder ook niet zoveel uit, maar ik heb nou eenmaal wat moeite met dat hinken op twee gedachtes bij die spelers.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 november 2004 @ 00:30:29 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_23415925
Hoezo door de mand vallen ? Het lijkt mij een vreselijk dilemma tegenwoordig. Je kan het nooit goed doen.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23415946
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Hypothetische discussie, net als met Yilderim. Maakt verder ook niet zoveel uit, maar ik heb nou eenmaal wat moeite met dat hinken op twee gedachtes bij die spelers.
Ik vind dat eigenlijk heel logisch. Als Nederland in oorlog raakt met Friesland, weet ik het ook zo net nog niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')