abonnement Unibet Coolblue
pi_23406650
Ik las vanochtend in de krant en op fok dat bericht over een baby dat zogenaamd is doodgegaan aan veganistische voeding.


Na wat speurwerk, heeft mn vriendin dit filmpje gevonden:dit filmpje. Het is in het Duits, maar als je dat een beetje spreekt, kun je horen dat het kind helemaal niet meer at en is overleden aan een longontsteking.

Bovendien, hoe kan een kind gezond geboren worden als de moeder streng veganist is? Dan krijgt de baby toch ook niets binnen qua dierlijke voeding?
De baby is 16 maanden oud geworden, dus helemaal niet afhankelijk van dierlijk voedsel. Wist je dat de natuur zo is ingesteld dat het kind voorgaat op de moeder? De moedermelk die die moeder aanmaakte zou dan juist de moeder totaal hebben verzwakt ipv de baby.... De verzwakking van de baby was het gevolg van dat het kind helemaal niets meer at.

Deze mensen wilden het kind niet laten behandelen. Er zijn sommige mensen die niet door doktoren behandeld willen worden. Deze mensen waren precies zo, en dat is de rede dat het kind is overleden, en dus niet omdat de ouders veganist waren (ze zijn nu vegetarisch geworden...)
pi_23406772
quote:
Auteur: Sten
Datum: 18-11-2004 18:03

Net heb ik op een Duitse web site het verhaal over het veganistische echtpaar opgezocht. Ik vond het stuk op de Duitse tv, de WDR en speelde het nieuwsbericht af met de Realplayer. Ik wist wel dat dit een incompleet verhaal was op FOK! Wat wordt er namelijk gezegd! En ik heb Duits gestudeerd dus ik kan alles verstaan hoor. Er wordt gezegd dat het kind de (veganistische) voeding had geweigerd. Het at dus niet! Verder werd er gezegd dat het kind daardoor verzwakt raakte en toen een dubbele longonsteking kreeg. De ouders, die naast veganistisch, ook van opvatting waren dat de medici niet te vertrouwen waren en het kind niet wilden laten behandelen door de gangbare medici, hadden het kind niet laten behandelen tegen de longontsteking. Dit is te vergelijken met antroposofen die hun kinderen niet willen laten inenten.

Het is dus inderdaad onzin dat het kind gestorven was aan de veganistische voeding! Het kind at helemaal niet en werd bovendien niet medisch behandeld voor de longontsteking. Mensen die van alles over het veganisme beweren, moeten zich maar eens beter informeren, ten eerste in het nieuwsbericht, ten tweede in de veganistische voeding, voor met hun grote mond meteen hun oordeel klaar te hebben.

Bron: www.wdr.de/themen/_config(...)tion=dsl&Start=Start

Sten - 19 jaar veganistisch en heel gezond en happy


Ps,

je moet gewoon gevarieerd eten, dat is het geheim. Dat heb ik ook geleerd op de Duitse universiteit waar ik drie maanden o.a. voedingscursussen studeerde. Hierover kan de geļntereseerde lezer lezen op:

www.veganisme.non-profit.nl/gi/v16/v16_p15.htm

In feite hoef je helemaal geen aanvullingen tot je te nemen. Voor de zekerheid neem ik heel af en toe een B12 tablet van het merk Solgar.

Deze wordt gewonnen uit een bacterie cultuur en niet uit vlees, dus daar kan ik mee leven. Verder heb ik niets extra's tot me genomen al die jaren en mijn dokter komt altijd met de 'saaie' conclusie dat mijn bloed perfect is.

Sten


[ Bericht 11% gewijzigd door visvogel op 18-11-2004 18:54:03 (toevoeging) ]
  donderdag 18 november 2004 @ 18:18:42 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23406855
Ik ben zelf geen vegetariėr en heb op zich best respect voor hen die op een gegeven moment de keuze maken tot vegetariėr. En volgens mij kun je een kind ook best vegetarisch opvoeden, zolang je maar zorgt voor een fatsoenlijk dieet waarin alle voedingstoffen zijn vertegenwoordigd. Alleen gaan veganisten nog een stap verder en drinken dus ook geen melk meer, eten geen scharreleieren, kaas, etc etc..... en een mens mist dan echt belangrijke bouwstoffen om te groeien. Een volwassen mens kan best veganist worden, maar iemand die in de groei is heeft alle bouwstoffen nodig om een goede gezonde groei te bevorderen.

Een baby veganistisch opvoeden lijkt me gewoon geen gezonde keuze.

In dit geval treft de ouders natuurlijk blaam, ze hadden zodra het kind weigerde te eten medische hulp moeten inroepen, of een ander dieet proberen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_23406996
Het zal wel niet zo zeer met het veganisme te maken hebben, maar meer met het eiwit-arme. En er is zat veganistisch voedsel dat veel eiwitten bevat. Als je daar niet op let gaat het fout.
  donderdag 18 november 2004 @ 18:43:18 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23407204
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:28 schreef thabit het volgende:
Het zal wel niet zo zeer met het veganisme te maken hebben, maar meer met het eiwit-arme. En er is zat veganistisch voedsel dat veel eiwitten bevat. Als je daar niet op let gaat het fout.
Precies. Zolang je er zeker van bent dat je alle voedingstoffen tot je neemt dan zal het geen probleem zijn. In dit geval zou het ook de moedermelk kunnen zijn die meespeelde in de problemen natuurlijk, wellicht te weinig voedingstoffen? In ieder geval, als zo'n kind stopt met eten dan moet na 24 uur toch echt wel een belletje gaan rinkelen!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_23407230
Dit is niet de eerste keer dat ik dit soort verhaal hoor.
I mean no harm
pi_23407271
Er zijn zat veganistische baby's die wel gezond opgroeien, en er zijn ook zat vleesetende baby's die doodgaan.
pi_23407293
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:18 schreef maartena het volgende:
Alleen gaan veganisten nog een stap verder en drinken dus ook geen melk meer, eten geen scharreleieren, kaas, etc etc..... en een mens mist dan echt belangrijke bouwstoffen om te groeien.
Het kind kreeg moedermelk neem ik aan? Dat is de beste melk die je kunt krijgen.
pi_23407310
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:18 schreef maartena het volgende:
Ik ben zelf geen vegetariėr en heb op zich best respect voor hen die op een gegeven moment de keuze maken tot vegetariėr. En volgens mij kun je een kind ook best vegetarisch opvoeden, zolang je maar zorgt voor een fatsoenlijk dieet waarin alle voedingstoffen zijn vertegenwoordigd. Alleen gaan veganisten nog een stap verder en drinken dus ook geen melk meer, eten geen scharreleieren, kaas, etc etc..... en een mens mist dan echt belangrijke bouwstoffen om te groeien. Een volwassen mens kan best veganist worden, maar iemand die in de groei is heeft alle bouwstoffen nodig om een goede gezonde groei te bevorderen.

Een baby veganistisch opvoeden lijkt me gewoon geen gezonde keuze.

In dit geval treft de ouders natuurlijk blaam, ze hadden zodra het kind weigerde te eten medische hulp moeten inroepen, of een ander dieet proberen.
Je mist geen bouwstoffen als je veganist bent. Een kind krijgt borstvoeding, en daar zit alles in wat het kind nodig heeft om te groeien. Het kind was al bijna 1,5 jaar oud en is gestorven niet aan veganisme, maar aan helemaal geen voeding en een dubbele longontsteking.
Een kind veganistisch opvoeden is wel gezond, zolang het eten maar gevarieerd is.
pi_23407356
Een kind veganistisch opvoeden *kan* gezond zijn. Net zoals een niet veganistisch dieet gezond kan zijn. Het ligt er maar net aan wat je eet. Een veganist die veel groente, noten, tofu en dergelijke eet, is vast gezonder dan een vleeseter die vette hap eet.
pi_23407415
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:52 schreef Toeps het volgende:
Een kind veganistisch opvoeden *kan* gezond zijn. Net zoals een niet veganistisch dieet gezond kan zijn. Het ligt er maar net aan wat je eet. Een veganist die veel groente, noten, tofu en dergelijke eet, is vast gezonder dan een vleeseter die vette hap eet.
Veganistisch eten is idd gezonder dan vlees eten, gevarieerd eten is het geheim.....
pi_23407490
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:52 schreef Toeps het volgende:
Een kind veganistisch opvoeden *kan* gezond zijn. Net zoals een niet veganistisch dieet gezond kan zijn. Het ligt er maar net aan wat je eet. Een veganist die veel groente, noten, tofu en dergelijke eet, is vast gezonder dan een vleeseter die vette hap eet.
Misschien in een kunstmatige omgeving. Echter zal door het gebrek aan vetten een veganist een kleinere overlevingskans hebben in de vrije natuur als in een kunstmatige omgeving omdat hij in magere tijden minder reserven heeft om op terug te vallen.

Daarnaast is in het verleden vlees van belang geweest voor de ontwikkeling van onze hersenen. Dit omdat vlees veel meer van een bepaalde voedingsstof heeft in een kleiner stukje. Dat zorgde ervoor dat onze hersenen meer van die stof kregen om zo beter te ontwikkelen. Nu is dat niet van belang (als onze evolutie van de hersenen ook daadwerkelijk stil zou staan), maard estijds een vitaal iets voor onze ontwikkeling. Zonder het eten van vlees als regelmaat van ons dagelijks dieet zouden onze hersenen lang niet zo goed en snel zijn ontwikkeld.
I mean no harm
pi_23407547
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:56 schreef visvogel het volgende:

[..]

Veganistisch eten is idd gezonder dan vlees eten, gevarieerd eten is het geheim.....
pi_23407578
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:47 schreef Toeps het volgende:
Er zijn zat veganistische baby's die wel gezond opgroeien, en er zijn ook zat vleesetende baby's die doodgaan.
Vleesetende baby's .
  donderdag 18 november 2004 @ 19:16:21 #15
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_23407800
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:07 schreef visvogel het volgende:

Bovendien, hoe kan een kind gezond geboren worden als de moeder streng veganist is? Dan krijgt de baby toch ook niets binnen qua dierlijke voeding?
Ja, een koe vreet gras, als ik de koe eet ben ik vegetarier

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_23407841
quote:
Op donderdag 18 november 2004 19:00 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Misschien in een kunstmatige omgeving. Echter zal door het gebrek aan vetten een veganist een kleinere overlevingskans hebben in de vrije natuur als in een kunstmatige omgeving omdat hij in magere tijden minder reserven heeft om op terug te vallen.
Minder vet? Was het maar waar.
Vet genoeg hoor. Noten, margarine, kokos, patat...
  donderdag 18 november 2004 @ 20:51:08 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23410171
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:56 schreef visvogel het volgende:

[..]

Veganistisch eten is idd gezonder dan vlees eten, gevarieerd eten is het geheim.....
Je analogie spoort voor geen meter.
pi_23410252
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Je analogie spoort voor geen meter.
In vlees zitten veel slechte vetten en anti-biotica. Die zitten niet in veganistisch eten.
  donderdag 18 november 2004 @ 20:57:16 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23410302
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:54 schreef thabit het volgende:

[..]

In vlees zitten veel slechte vetten en anti-biotica. Die zitten niet in veganistisch eten.
Ik doelde op het feit dat hij het veganischtisch eten direct verbindt met gevarieerd eten. Wat onzin is.
pi_23410485
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:57 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik doelde op het feit dat hij het veganischtisch eten direct verbindt met gevarieerd eten. Wat onzin is.
Veganisten denken vaak beter na over wat ze eten dan vleeseters. De correlatie is er dus wel.
pi_23410684
quote:
Op donderdag 18 november 2004 19:18 schreef Toeps het volgende:

[..]

Minder vet? Was het maar waar.
Vet genoeg hoor. Noten, margarine, kokos, patat...
Maar niet in de natuur. Patat kun je niet frituren zonder apparatuur (althans niet practisch en snel) En veel van de vetten uit noten enzo gaan verloren door het zoeken naar die dingen voor te overleven.
I mean no harm
  donderdag 18 november 2004 @ 21:14:09 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23410727
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:05 schreef thabit het volgende:

[..]

Veganisten denken vaak beter na over wat ze eten dan vleeseters. De correlatie is er dus wel.
O sorry, dat onderzoek heb ik nog nooit gelezen.
Gelukkig gaat het niet voor mij op. Possitieve uitzondering op de regel dan maar.
pi_23411000
Ik heb één woord: borstvoeding.

Edit: lees net dat het kind anderhalf was. Dat is geen 'baby'...
pi_23411269
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:54 schreef thabit het volgende:

[..]

In vlees zitten veel slechte vetten en anti-biotica. Die zitten niet in veganistisch eten.
Nee, maar of die producten per defintie vrij zijn van andere stoffen die niet in ons lichaam thuis horen is nog maar de vraag.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23411690
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:33 schreef Lucille het volgende:

[..]

Nee, maar of die producten per defintie vrij zijn van andere stoffen die niet in ons lichaam thuis horen is nog maar de vraag.
Heb nog niks gehoord over groenten waar hormonen, water of eiwitten in worden gespoten om ze dikker, groener of malser te laten lijken. Koop je biologisch, dan zitten er ook nog eens geen bestrijdingsmiddelen op. En wanneer hadden we de laatste massale groentepestepidemie? Weet je het nog, die grijpers met al die arme bloemkolen erin? Vernietigd omdat ze misschien de bloemkooltering zouden kunnen hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')