abonnement Unibet Coolblue
pi_23343952
Na leuke reacties op m'n velgenkeuze-topic over deze auto heb ik maar besloten om er een speciaal project-topic voor op te zetten. Het lijkt me leuk om alle reacties die jullie op de auto en op de plannen hebben door te lezen, en ik zal proberen om overal op in te gaan.



De Informatie:

De Basis:




Auto: 1986 Oldsmobile Cutlass 442
Motor: Chevrolet 350 ZZZ Crate Engine (5.7 Liter). De ZZ reeks is een high performance GM motorenlijn, een soortgelijke motor werd gebruikt voor de Corvette, weet niet helemaal
zeker of dit voor de nieuwe generatie Corvettes nog steeds het geval is.
Vermogen: 350pk / 530Nm koppel gemeten met 92 octaan benzine (standaard in VS)
Versnellingsbak is versterkt, orgineel afkomstig uit een Chevrolet Monte Carlo SS. 4 traps automaat, maar hoeveelheid gebruikte versnellingen is apart te selecteren (handig voor dragraces!)
De auto is lichtelijk verlaagd, Koni schokdempers rondom. Dit is vooral gedaan om het veel lichtere gewicht van de ZZZ motor te compenseren in vergelijking met het standaard blok.

Gewicht: ±1500kg
Lengte: 5.09m
Breedte: 1.82m

Probleempjes:

De auto was van mn pa, maar hij had m al 3 jaar stilstaan in een garage box. Wonderwel startte hij (met een vers opgeladen accu) in 1 keer! Helaas bleef het niet zo rooskleurig.
Het vochtige klimaat heeft ervoor gezorgd dat de bekleding van het plafond is gaan hangen, een veel voorkomend probleem bij deze auto.
Ook was één van de uitlaatspruitstukken zo lek als een mandje. Omdat de motor niet in de auto hoort, zijn er bijna geen passende headers voor te vinden. Dus heb ik zelf gietijzeren spruitstukken van een eind jaren '70 Chevrolet Camaro Iroc-Z aangepast door de poorten compatible te maken met de poorten van het motor blok. Dit zijn zogenaamde D-ports, wat inhoudt dat ze de vorm van een D hebben in plaats van een afgrond vierkantje.





Pimp my Ride:

Omdat de velgen die nu op de auto zitten niet bepaald mijn smaak zijn ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Ik kwam uit op de grote Wire Wheels die nu een rage in de VS zijn. Ik ga voor 18 inch velgen, omdat het natuurlijk wel een beetje bij het formaat van de auto moet passen. 20 Inch vind ik net iets te over-the-top staan.


Omdat de meeste amerikanen een vreemd formaat radio hebben heb ik het internet afgestruind op zoek naar een dubbel-din (2 radio’s op elkaar-formaat)radio die de standaard radio kan vervangen. Ik ben uitgekomen op het volgende pioneer model:


Ter vervanging van:


Ook heb ik kick-panels gevonden voor wat extra speakers:



Voor de rest heb ik me nog niet echt verdiept in de audio-stuff.. als iemand hier een handige kijk-en-leer site voor kent zou dat geweldig zijn.


Dit is het wel zo’n beetje voor op de korte termijn, langere termijn ideeën zijn o.a.:

- Airride suspension
- Bolt-on supercharger
- Tuningspakket van GM kopen voor motor, waarmee het vermogen op ±525 pk komt.

Alle ideeën, suggesties, lieve, stoute, ondeugende en sensuele reacties zijn meer dan welkom!
En excuses voor de kwaliteit van de pics, heb ze genomen met mn phone.
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:16:41 #2
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_23344078
die andere radio er in. zonde.

hou een oude auto oud.
(tunen mag wel. maar hou hem wel oud)

maar ja das mijn mening.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_23344141
Ik bewaar de originele onderdelen zowiezo, ik ga ook niks dusdanig verkloten dat het niet meer terug te draaien is. Maar een CD speler is toch wel een must voor mij.
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:22:08 #4
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_23344243
hmm geen aux op de radio? das jammer anders kon je de cd over de originele radio laten lopen
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_23344463
Ik heb wel gedacht aan een soort verborgen radio ofzo, dat ik deze gewoon op z'n plek hou, maar dat is wel veel moeite voor iets wat niet echt logisch is. Ook stoort het me dat je niet eens een Europese radiozender kan selecteren met de originele radio, omdat ie alleen oneven frequenties pakt. Bovendien wil ik er wel een leuke soundsystem in gooien, en daar is de originele radio nou niet echt voor gemaakt!
  dinsdag 16 november 2004 @ 01:07:12 #6
73545 florp
Redneck style
pi_23344925
faaaakkkkkkk KAAANKERDIK DIE BAK

DIE WIRE WHEELS ZIJN ZWAAR /dik. ik wou dat ik t geld had om ze tekopen.
is wel een dolle motor, hoeveel pks/nms zou ie daadwerkelijk hebben volgens europese bank?
mooi ding man, hoe de fuk maak je zon hemeltje trouwens strak? ik heb t zelfde probleem met mn eigen pooierbak. en wat voor bak zit erin? is dat wel net als een gewone met koppelomvormer enzo>? VEEL suc6
bitches &wheels
  dinsdag 16 november 2004 @ 02:01:31 #7
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_23345194
Wirewheels zijn nog steeds vet voor deze auto.
Misschien is het een idee om de notenhout-print over te plakken met een soort carbon-print, of een zelf gemaakte plaat brushed aluminium erop....
Dit past denk ik wat beter bij de moderne radio. Uiteraard moet je dit dan ook met de overige notenhoutprints in de auto doen.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  dinsdag 16 november 2004 @ 09:12:26 #8
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23346608
Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) is die pioneer radio die jij net laat zien ook alleen geschikt voor de amerikaanse ether, en heb je daarmee hetzelfde probleem als met de huidige radio.
Naar mijn weten is de FH-P4100R De enige europese dubbel din radio van pioneer...

BTW, hoe ga je dat oplossen met die dakbekleding???
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_23348440
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 09:12 schreef MikeyMan het volgende:

BTW, hoe ga je dat oplossen met die dakbekleding???
Prit
  dinsdag 16 november 2004 @ 11:45:37 #10
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_23348947
haha, wordt zeker een lachen project dit; lekkere pimp wagen dat zeker!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_23350297
florp, bedankt voor de positieve reactie! De prijs van de velgen valt nog best mee, het is eigenlijk het verzenden wat het een duur geintje maakt. Ik had na veel zoeken een setje Player 100 spaaks Wire Wheels gevonden voor rond de 700 dollar, maar na een emailtje gestuurd te hebben werd me verteld dat de verzendkosten op 500 dollar zouden komen! Dat gaat me een tikkie te ver. Ik ben nu verder aan het zoeken naar een goeie deal, en ben al een McLeans Wire Wheels set tegen gekomen, die ook wel betaalbaar is, en deze zijn 144 spaaks dus dat is nog meer pimp. Ik hoop vandaag nog een mailtje te ontvangen over de verzendkosten.
De versnellingsbak komt uit een Chevy Monte Carlo SS, dit is in principe dezelfde auto maar dan van Chevy ipv Olds. Ik heb me laten vertellen dat ie op alle mogelijke manieren versterkt is, ik zal zsm wat extra info zoeken. Wat voor pooierbak heb jij trouwens, florp?

don_Tom, nog een keer bedankt voor je positieve reactie, goed idee van die overplak stuff.. ik zat er al mee dat de radio er een beetje te star-trek uit ziet vergeleken met het stenen tijdperk interieur. Carbon is ietjes afgezaagd, maar alu of gewoon zwart is wel een heel goed idee! Dank u dank u.

MikeyMan, je hebt helemaal gelijk! Had nog een mailtje naar Pioneer US gestuurd om het te vragen, en het is idd hetzelfde probleem. Enige verschil is dat deze radio een CD speler heeft en dan gebruik ik de radio toch niet. Ook hebben moderne radio's wel vaak een interne automatische fine-tuner, dus hij zal de zenders waarschijnlijk wel pakken, alleen RDS pakt ie dan niet denk ik. De europese variant, die FH-P4100R, vind ik qua looks wel een heel stuk minder dan de amerikaanse radio. Je bent goed op de hoogte trouwens, werk je bij Pioneer ofzo?

beschuit, pimpen is idd 100% de bedoeling!

Over het dak-probleem: Ik heb er veel over gelezen, het is een veel voorkomend probleem bij deze wagens. Het schijnt dat de schuim laag tussen de plaat en de stof na een tijd gewoon vergaat. Dit betekent dat je de boel ook niet meer aan elkaar kan lijmen, maar dat het hele dakdeel van het interieur vervangen moet worden. Prit werkt dus ook niet, renkie .Onderdeel zelf is niet zo duur, maar verzenden zal door het vreemde pakket wel weer duur worden:

http://www.automotiveinteriors.com/abs_boards/cars/olds.htm

Niet echt een creatieve oplossing maar het is niet altijd feest.
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:03:44 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23350485
ben benieuwd wat je er van maakt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:27:52 #13
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23350986
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:55 schreef av_82 het volgende:
MikeyMan, je hebt helemaal gelijk! Had nog een mailtje naar Pioneer US gestuurd om het te vragen, en het is idd hetzelfde probleem. Enige verschil is dat deze radio een CD speler heeft en dan gebruik ik de radio toch niet. Ook hebben moderne radio's wel vaak een interne automatische fine-tuner, dus hij zal de zenders waarschijnlijk wel pakken, alleen RDS pakt ie dan niet denk ik. De europese variant, die FH-P4100R, vind ik qua looks wel een heel stuk minder dan de amerikaanse radio. Je bent goed op de hoogte trouwens, werk je bij Pioneer ofzo?
Nee, werk bij Halfords

don't ask...

Weet niet hoeveel geld je uit wilt geven, maar anders is de kenwood 9527 7025 dus (uit het hoofd... kan ernaast zitten) wel een erg mooi ding...

en clarion heeft de:

http://www.clarion-eu.com/nl/Audio.audio_nl+M5d03d9732d6.0.html

of anders een combinatie van een nakamichi head unit en een in dash 6 cd wisselaar...

http://www.nakamichi.com/auto/CD700II/index.html
http://www.nakamichi.com/auto/musicbank/mb_75.htm

[ Bericht 8% gewijzigd door MikeyMan op 16-11-2004 13:35:17 ]
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_23352724
Halfords? Hebben die zulke dingen ook staan dan of heb je gewoon een beetje extra research gedaan?

Die clarion vind ik er niet denderend uitzien, dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit/functies, maar erg pimp is ie natuurlijk niet. DIe Kenwood is inderdaad heel netjes, 1 groot scherm. Zal ook wel een vermogen kosten of niet? Nakamichi had ik nog nooit van gehoord, ga ik zo maar even over lezen...

De prijs kijk ik ook nog naar, het leuke van die pioneer die ik gekozen had is bijvoorbeeld dat die ongeveer 300 dollar kost als je een beetje zoekt, en met de huidige koers is dat geen drol.. zeker als je het vergelijkt met de 500 euro die je voor die clarion kwijt bent.
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:28:16 #15
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23359257
Jah, dat zeg ik, don't ask... Ben parttime halfords medewerker, maar al een jaar of vijf, en ik vind audio gewoon leuk, dus dat onthou ik wel... Maar die shit hebben we niet staan nee...
Nakamichi is een erg mooi merk, maar wel weer erg prijzig...
De kenwood is 1799 uit m'n hoofd, dus wel iets meer dan die 300 euro.
Wat je ook kunt doen, met die dubbel din, is een navigatiecomputer ophangen. Of eventueel op de sloop zoeken naar andere dubbel-din auto's die standaard een aflegbakje hadden zitten, kun je er een gewone radio in kwijt...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_23360272
Dat is nou een echte pooierbak zoals het hoort
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 16 november 2004 @ 20:09:09 #17
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23360366
Heftige wagen! Dit ga ik eens goed volgen.
pi_23360666
Steve-O en BrauN, dank jullie wel..

Mikeyman, die prijzen zijn niet voor de poes.. een single din setup met de onderste helft van het gat als bakje is inderdaad ook wel een optie, maar ik vond double din wel wat aparter...


Dit is de radio waar ik denk ik voor ga als ik voor een normaal formaat radio gaat, past wel aardig bij de rest van het interieur en hij krijgt wel goeie reviews. (pioneer deh-p77mp)
pi_23361356
En die is gelukkig maar 499 euro bij ons
pi_23365821
499 is best veel! Wie is ons?

Prijslijstje van kieskeurig.nl
http://www.kieskeurig.nl/(...)C1256D9400599B8E.htm
  dinsdag 16 november 2004 @ 23:53:30 #21
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23366955
Sorry... Dat was ikke... vergeten dat ik bij m'n vriendin zat net...
Maar, ja, das inderdaad best veel... Wel een erg mooi toestel hoor... Er zijn trouwens van de verschillende merken ook 1-din equalizers te koop die je eventueel in die overgebleven din-opening zou kunnen stoppen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_23366970
Leuk projectje, ga ik zeker volgen
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_23377886
Een equalizer is ook wel een optie, het is alleen de vraag of ik die wel zal gebruiken.. het 1din+bakje idee is denk ik de meest logische optie. Als ik dan in een later stadium nog besluit om een air ride suspension systeem aan te schaffen kan ik daar de switches kwijt
  woensdag 17 november 2004 @ 15:27:22 #24
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_23378670
Leuke auto, heb zelf ook zoiets onder m'n kont (Ford Thunderbird uit '89) die ik ook nog eens wil gaan pimpen, maar daar moet ik nog even mee wachten. Zitten nog iets te veel nukken en kuren in 't ding

Maar eh, zo'n bolt-on supercharger? Waar kan ik wat meer info vinden over die dingen?
From the ashes...
pi_23380212
Die superchargers werd ik toen ik in amerika was echt mee doodgegooid. Ik heb in Thousand Oaks (voorstad van LA) weinig mustangs gezien/gehoord die niet van zo'n ding voorzien waren.. Ik schat dat je met de dollar prijs van nu zo'n 2500 euro kwijt bent met shipping en alles er bij, maar dit kan ook duurder uitvallen.

Aantal goeie merken:

http://www.paxtonauto.com/
http://www.powerdyne.com/
http://www.vortechsuperchargers.com/
http://www.holley.com/HiO(...)MS/SC/SC.html#Weiand

Hoop dat je hier wat aan hebt, info over hoe en wat kan je op die sites ook wel vinden..

www.summitracing.com voert al deze merken, is wel een leuke zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')