abonnement Unibet Coolblue
pi_23275027
Ik heb een drietal Oracle boeken in de aanbieding, ik heb deze ontvangen bij de opleiding welke ik momenteel volg, maar ik had de boeken al van mijn vorige opleiding.
Ze zijn dus nog in nieuwstaat en 1 keer geopend, dus geen krasjes, aantekeningen of ezelsoren.

Het gaat om de volgende boeken:


Leerboek Oracle SQL
auteur Lex de Haan
20 euro
quote:
De tweede herziene druk van dit populaire leerboek is gebaseerd op Oracle 8 en Windows 95/98. De meegeleverde cd-rom bevat een selectie van de standaard Oracle-documentatie, scripts om de casustabellen te maken, alle in het boek gegeven voorbeelden en uitwerkingen van alle opgaven.

Het is in eerste instantie bedoeld voor het onderwijs op HBO-niveau: voor alle studierichtingen die Oracle als software-omgeving gebruiken om te leren omgaan met relationele informatiesystemen en SQL.

Ir. Lex de Haan is curriculum project manager bij Oracle Education Products.
Leerboek Oracle Developer/2000 Forms
auteur Sjors Wagenaar
25 euro
quote:
Dit boek vormt een uitvoerige kennismaking met Oracle Developer/2000 Forms. Met dit tool kunnen snel en efficiënt applicaties worden gebouwd, waarmee op eenvoudige wijze gegevens in een database kunnen worden geraadpleegd en gemanipuleerd.

De opzet van het boek is zeer praktisch van aard. Aan de hand van gerichte opdrachten wordt u in staat gesteld zelf stap voor stap een realistische Developer/2000 Forms-applicatie te bouwen. De theorie van Forms wordt aan de hand van deze voorbeeldapplicatie toegelicht. Dit betekent dat niet alleen de bediening van Forms wordt beschreven, maar ook wordt aangegeven hoe dit tool op de juiste wijze in de praktijk gebruikt moet worden. De meeste hoofdstukken zijn voorzien van open opgaven.

Leerboek Oracle Developer/2000 Forms is in eerste instantie bedoeld voor het onderwijs op HBO- en academisch niveau, maar het is tevens bij uitstek geschikt voor gebruik in practicumsituaties en bij zelfstudie. Daarnaast is het boek goed bruikbaar ter ondersteuning van een Forms-cursus.

Drs. Sjors Wagenaar is senior consultant en trainer bij Transfer Solutions bv. Daarvoor was hij enige jaren werkzaam bij Oracle Nederland en als docent informatica verbonden aan een HBO-instelling.
Leerboek Oracle PL/SQL
auteur Gilber Rattink
20 euro
quote:
Dit boek gaat uitgebreid in op de programmeertaal PL/SQL. Deze taal is een toevoeging aan de niet-procedurele taal SQL, die als basistaal geldt om relationele databases te benaderen. Met PL/SQL wordt het mogelijk om de kracht en eenvoud van de vierdegeneratietaal SQL te combineren met procedurele elementen die in derdegeneratietalen beschikbaar zijn. Kennis van deze taal is onmisbaar voor iedereen die bij het ontwerpen en bouwen van een Oracle-applicatie betrokken is. Het eerste gedeelte van het Leerboek Oracle PL/SQL behandelt vooral de syntaxis van de taal. Daarbij wordt ingegaan op de structuur van een PL/SQL-programma, het declareren van variabelen, het definiëren van subprogramma’s, het afhandelen van foutsituaties en het gebruik van cursors. Het tweede deel van het boek gaat in op de toepassing van PL/SQL in de Oracle-database. De meeste hoofdstukken zijn voorzien van opgaven en er is een appendix met uitwerkingen opgenomen.
Het Leerboek Oracle PL/SQL is in eerste instantie bedoeld voor het onderwijs op hbo en academisch niveau, maar is ook geschikt voor gebruik in practicumsituaties en bij zelfstudie.
alledrie samen voor 60 euro of ruilen voor iets heel erg leuks

Mocht je interesse hebben mail of msn dan ff naar kareltje_is_cool'apestaartje'hotmail.com

[ Bericht 1% gewijzigd door kareltje_de_grote op 12-11-2004 20:25:12 (hehe, contact vergeten :)) ]
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_23317382
Niemand die Oracle wil leren?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_23399358
Nope.
Tenminste, geen (PL/)SQL of Developer.
Als je nu nog DBA, Backup & Recovery enzo had liggen...
pi_23399392
Ik las broeken
pi_23523494
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:45 schreef PhaE het volgende:
Nope.
Tenminste, geen (PL/)SQL of Developer.
Als je nu nog DBA, Backup & Recovery enzo had liggen...
DBA is voor dude's pl/sql is het echte werk.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_23567253
exsquise me?

Als DBA'er is DBA en BREC toch meer het echte werk hoor....

PL/SQL is voor die irritante ontwikkelaars die constant toegang en teveel rechten willen hebben op mijn maagdelijk lege Database...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')