abonnement Unibet Coolblue
pi_23737536
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:02 schreef Ronald1903 het volgende:
Ja, dat is z'n zoon, die op Leeuwarden werkt. Er vanuit gaande dat je die foto's bedoeld van die F-16's?

en de A10
pi_23747135
ASK21
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_23774388


Niet echt natuurlijk, wel funny
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_23774432


Gevalletje buitenspel
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_23776784
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:24 schreef Frenzy_ls het volgende:
Dit ben ik. Aan het Paragliden in Turkije, ik leun extreem uit m'n zitje/harnas, en maak een foto van het strand/landingsplaats. Letop de reflectie in mijn bril, enekant het scherm andere de horizon.
Onder me 3 schermen aan het synchroon vliegen
Ik vond'm wel vet geworden. (jaartje oud)

MEER OP VERZOEK !!

Ok ok, niet in een vliegtuig. Maar wel op redelijke hoogte en met een vleugel

[afbeelding]
Olüdeniz of niet?
pi_23776893
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:24 schreef Frenzy_ls het volgende:
Dit ben ik. Aan het Paragliden in Turkije, ik leun extreem uit m'n zitje/harnas, en maak een foto van het strand/landingsplaats. Letop de reflectie in mijn bril, enekant het scherm andere de horizon.
Onder me 3 schermen aan het synchroon vliegen
Ik vond'm wel vet geworden. (jaartje oud)

MEER OP VERZOEK !!

Ok ok, niet in een vliegtuig. Maar wel op redelijke hoogte en met een vleugel

[afbeelding]
tering wat een hoogte

helmpje helpt dan ook geen donder mee lijkt me toch?

denk niet dat ik dat zou durven
mooie foto is t wel!
  zondag 5 december 2004 @ 14:28:53 #282
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23777866
Zwitserse Mir-IIIES door de Alpen filmpje (16min29, 36.394kb, *.wmv)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 5 december 2004 @ 14:38:49 #283
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_23778026
quote:
Op zondag 5 december 2004 10:54 schreef lurf_doctor het volgende:
[afbeelding]

Niet echt natuurlijk, wel funny
. . .
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_23782842

AVENTURA, Florida (AP) --
A decades-old cargo plane went down in a lake in a Miami
suburb Saturday, but the pilot and co-pilot climbed onto the
fuselage and were plucked to safety by rescuers
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_23801693
Zo moet het niet:




Dit is een heel apart verhaal. De veteraan kreeg les in de F15, en was samen met een instructeur en een ander toestel combat manouvers aan het trainen. Later botsten ze, dwarrelde het andere toestel naar beneden en riep de instructeur "Eject!"

De veteraan had een hogere rang en negeerde het, en wist het toestel recht te krijgen, en zelfs te landen. Toen pas keek hij om en zag dat de complete vleugel miste.


McDonnel Douglas zei dat zoiets onmogelijk was, tot ze tot het inzicht kwamen dat de F15 net als de F14 ook een lifting body bezit.

Nieuw verkeersbord, kun je niet over het hoofd zien:


Hier een Mistel, een Focke Wulfe 190-A8 gemonteerd bovenop een Junkers JU-88, met de cockpit vervangen door een gigantische bom. Deze combo was de eerste "fly-by-wire" ter wereld en werd door de piloot in de A8 bestuurd. Op de juiste koers en aanvlieghoek werden ze losgekoppeld waarna de A8 zich uit de voeten maakte voor de enorme klap die de vliegende bom ging geven op bijvoorbeeld een brug.
  maandag 6 december 2004 @ 18:26:45 #286
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23803386
Die Mistel is idd wel een aparte combinatie ja, een bom met een vliegtuig eraan
Ik had altijd al wel het idee dat ze die bom afgeleid hadden van een vliegtuig, ik wist niet dat dat een Ju-88 was.

Dat ongelukje van die F-15 kende ik al, zal wel eens kijken of ik daar het hele verhaal bij kan vinden.

Deze is ook apart: Een refuel missie die iets anders afloopt dan de bedoeling is.





Wonder boven wonder heeft Keith deze vlucht overleefd.

Verhaal
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  maandag 6 december 2004 @ 21:00:04 #287
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23806632
Het complete verhaal van de F-15 die een vleugel verloor:
quote:
On may 1st. 1983, a simulated dogfight training took place between two F-15D's and four A-4N Skyhawks over the skies of the Negev. The F-15D (# 957, nicknamed 'Markia Shchakim', 5 killmarks) was used for the conversion of a new pilot in the squadron. Here is the description of the event as described in "Pressure suit":
At some point I collided with one of the Skyhawks, at first I didn't realize it. I felt a big strike, and I thought we passed through the jet stream of one of the other aircraft. Before I could react, I saw the big fire ball created by the explosion of the Skyhawk. The radio started to deliver calls saying that the Skyhawk pilot has ejected, and I understood that the fire ball was the skyhawk, that exploded, and the pilot was ejected automatically.

There was a tremendous fuel stream going out of the wing, and I understood it was badly damaged. The aircraft flew without control in a strange spiral. I re-connected the electric control to the control surfaces, and slowly gained control on the aircraft until I was straight and level again. It was clear to me that I had to eject. When I gained control I said : "Hey, wait, don't eject yet!". No warning light was on and the navigation computer worked as usual; I just needed a warning light in my panel to indicate that I missed a wing..." The instructor ordered me to eject. The wing is a fuel tank, and the fuel indicator showed 0.000 so I assumed that the jet stream sucked all the fuel out of the other tanks. However, I remembered that the valves operate only in one direction, so that I might have enough fuel to get to the nearest airfield and land.

I worked like a machine, wasn't scared and didn't worry. All I knew was : as long as the sucker flies, I'm gonna stay inside. I started to decrease the airspeed, but at that point one wing was not enough. So I went into a spin down and to the right. A second before I decided to eject, I pushed the throttle and lit the afterburner. I gained speed and thus got control of the aircraft again. Next thing I did was lowering the arresting hook. A few seconds later I touched the runway at 260 knots, about twice the recommended speed, and called the tower to erect the emergency recovery net. The hook was torn away from the fuselage because of the high speed, but I managed to stop 10 meters before the net.

I turned back to shake the hand of my instructor, who urged me to eject, and then I saw it for the first time - no wing !!!

The IAF contacted McDonnel Douglas and asked for information about possibility to land an F-15 with one wing . MD replied that this is aerodynamically impossible, as confirmed by computer simulations... Then they received the photo....

After two months the same F-15 got a new wing and returned to action.

Written by: Tsahi Ben Ami
quote:
This is what "Flight international, 8 June 1985" wrote about the incident :

"The most outstanding Eagle save was by a pilot from a foreign air force. During air combat training his two seater F-15 was involved in a mid air collision with an A-4 Skyhawk. The A-4 crashed, and the Eagle lost it's right wing from about 2ft. outboard. After some confusion between the instructor who said eject, and the student who outranked his instructor and said no, the F-15 was landed at it's desert base. Touching down at 290 kt, the hook was dropped for an approach and engagement. This slowed the F-15 to 100 kt, when the hook weak link sheared, and the aircraft was then braked conventionally. It is said that the student was later demoted for disobeying his instructor, then promoted for saving the aircraft.

McDonnel Douglas attributes the saving of this aircraft to the amount of lift generated by the engine intake/body and "a hell of a good pilot".

Written by: Tsahi Ben Ami
Bron
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_23807708
Hmmm niet gek zo uit het blote hoofd
pi_23813750










<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_23813822
A Russian bomber the TU-95 Bear



<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  dinsdag 7 december 2004 @ 03:08:15 #291
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 7 december 2004 @ 13:00:26 #292
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_23819106
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:35 schreef Ronald1903 het volgende:
F-14 Testvluchtje...

Zo te zien wilde hij rechtsaf slaan.
  dinsdag 7 december 2004 @ 13:02:08 #293
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_23819135

F16 met een jasje aan.

pi_23824201
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 13:02 schreef blup het volgende:

Mooie crash in de kerststal
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_23828147
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 13:02 schreef blup het volgende:
[afbeelding]
F16 met een jasje aan.
Zo te zien is dat AMARC, Davis Montan Afb. Staan er duizenden...
http://www.amarcexperience.com/Default.asp
http://www.dm.af.mil/AMARC/
Geluk zit in grote dingen
pi_23828403
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:29 schreef Ronald1903 het volgende:

[..]

Zo te zien is dat AMARC, Davis Montan Afb. Staan er duizenden...
http://www.amarcexperience.com/Default.asp
http://www.dm.af.mil/AMARC/
Prima militair doelwit
pi_23828666
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:29 schreef Ronald1903 het volgende:

[..]

Zo te zien is dat AMARC, Davis Montan Afb. Staan er duizenden...
http://www.amarcexperience.com/Default.asp
http://www.dm.af.mil/AMARC/
Mijn ouders + broertje zijn er dit jaar geweest... Ik mocht niet mee .
pi_23986886
Landen op een smallere baan kan echt niet!


Quote uit een ander forum:
Begin maart 2004 heeft een Zuid-Afrikaanse crew de oudste 747-200 van South African overgevlogen naar het museum op Johannesburg - Rand Airport. De lengte van de baan daar is 5600ft (1660m) en de breedte slechts 15 m ! De bemanning zette de kist in één keer op de zeer smalle baan en had zelfs genoeg aan zo'n 1100m.
Snoep verstandig, lik m'n reet!
  woensdag 15 december 2004 @ 13:57:54 #299
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_23988989
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:23 schreef AapNootMies het volgende:
De lengte van de baan daar is 5600ft (1660m) en de breedte slechts 15 m ! De bemanning zette de kist in één keer op de zeer smalle baan en had zelfs genoeg aan zo'n 1100m.
Wat is eigenlijk de lengte van een standaard baan waar een 747 op land?
En hoeveel meter gebruikt hij dan normaal gesproken.

Scheelt natuurlijk ook wel dat die 747 helemaal leeg was denk ik
  woensdag 15 december 2004 @ 15:20:18 #300
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_23990818
TVP
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')