abonnement Unibet Coolblue
pi_23234792
Almererulez.nl is al tijden ontmaskert lees:

Kort:
"Almererulez.nl betaald rekeningen aan een bedrijf dat van hun zelf is"

Lang:
"Hou houdt je tegenwoordig als Internetbedrijf je hoofd nog boven water? Heel simpel, door via een handige constructie 100.000 euro subsidie aan te vragen. De website almererulez.nl heeft voor dit jaar 100.000 euro subsidie aangevraagd en gekregen. De site is eigendom van John van den Bosch (inmiddels via een stichting, maar eerst via een VOF en hier) en Marc Herdes. Beide zijn ook eigenaar van de bedrijven concepz.nl en megasnel.nl. Almererulez.nl is gevestigd in het pakhuis te almere. Het pakhuis is als jongerencultuurcentrum opgezet om ruimte te bieden aan jonge kunstenaars en culturele jongereninstellingen. Laten Conceptz.nl en Megasnel.nl nu ook in het pakhuis gevestigd zijn (uiteraard op exact hetzelfde adres, is wel zo handig en goedkoop. Zelfs de postbusnummers zijn identiek). Het is dus voor de heren van den Bosch en Herdes heel makkelijk om de site Almererulez.nl in te kopen bij hun eigen toko's. Dat houdt de lijnen wel zo kort en zoals iedereen weet: korte lijnen zijn alleen maar makkelijk en handig. Voor het verkrijgen van die 100.000 subsidie, die zo hard nodig is om die site in te kopen, is het ook fijn als de lijnen lekker kort zijn. Gelukkig is dat zo, want gemeenteraadslid Sander Bossink van Jong Almere (tevens getalenteerd zanger) is verbonden als webmaster aan Almererulez.nl."

Nog langer:
Topic: http://arena.almere-city.nl/viewtopic.php?TopicID=296


Dit is toch te gek voor woorden?!

Ik wil dat er geen enkele, nee geen enkele belastingscent in zijn zak terecht komt!

Kan dit niet in landelijke media komen?

Hallo 100.000 EURO!
  donderdag 11 november 2004 @ 02:55:44 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23234816
Dit is iets uit maart, een onhandige maar geen onwettige constructie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_23234840
Tja, ik zie wel wat belangeverstrengeling, maar geen aantoonbaar strafbaar feit.
pi_23234844
"Ontmaskert"
  donderdag 11 november 2004 @ 03:17:48 #5
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23234882
Tja daar zit je dan, met je lange stok in een door fraude geplaagd rulend Almere, stuitend...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23234883
"Tja, ik zie wel wat belangeverstrengeling, maar geen aantoonbaar strafbaar feit."

Als stichting hoor je op de centen te letten, en ja ik weet zeker dat ze teveel betalen aan zichzelf.
Hoe the fuck maak je 100.000 op..
  donderdag 11 november 2004 @ 03:19:56 #7
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23234888
quote:
Op donderdag 11 november 2004 03:17 schreef jaaplangestok het volgende:

Hoe the fuck maak je 100.000 op..
Nou, al die brandbommen richting moskees gooien gaat ook in de papieren lopen hoor
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23234891
quote:
Op donderdag 11 november 2004 03:19 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou, al die brandbommen richting moskees gooien gaat ook in de papieren lopen hoor
En die benzine is ook al zo duur
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 11 november 2004 @ 03:33:01 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23234927
Het gaat om een begroting die in 2003 goedgekeurd is of kan TS het aanwijzen in de begroting van 2005?

Tot die tijd schopje GC, anders kan het wel een schop naar POL krijgen
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_23235326
Hmz.... Die oprichter van almererulez heeft zelf 2 bedrijven ( megasnel en conceptz ) . Almererulez heeft ie als stichting, en die 2 bedrijven om zijn brood te verdienen. Via Almererulez koopt ie bij zijn eigen bedrijven diensten in, en huppakee je maakt veel geld....

Ik heb zelf met die oprichter gepraat, en gevraagd waarom al dat geld dan wel nodig was...
hier zijn antwoord:
quote:


MrJohnny 9-11 2004 21:56


nee dat weet je gemeente ook al allemaal. maar dataverkeer is zo duur joh, echt verschrikkelijk. We hebben elke dag minstens 20.000 leden die er per dag minstens 1,5 uur op zitten heh... Worden 7 miljoen berichten per week gestuurd...


Hij wordt GESPONSORD door de sara... Hoe kan de data dan ZOVEEL geld kosten....
Ook heb ik gevraagd waarom sites als fok.nl en geenstijl.nl dan wel kunnen draaien zonder subsidie..
quote:
MrJohnny 9-11 2004 22:11


Nee die draaien vet commercieel. Maarja, wij zijn jongeren doelgroep.. Trueserver komen we juist vandaag, zijn juist dit jaar bij Sara gaan zitten


Ik weet niet of het wettelijk verboden is wat deze man doet, maar ik heb bevestigd gekregen door een ex-crewlid dat er meer geld gestoken wordt in die 2 bedrijven dan in Almererulez zelf.
quote:

Van: freaka.nl 10-11 2004 21:45


mjah, kijk ik heb geen hekel aan ar.. heb er zelf ook voor gewerkt en vond het hardstikke leuk.. alleen het jammere is dat er gewoon niet goed word omgegaan met die subsidie..

het verdwijnt meer in eigen zak of in hun 2 bedrijfjes dan dat het aan zelf word uit gegeven.
en dan altijd schijnheilig zeggen dat er geen geld is, en vervolgens voor dingen geld gaan vragen aan members zoals premium etc.

dus geen subsidie en de site zal het alsnog makkelijk kunnen redden, check mn bericht @ freshstudios:


freaka.nl 10-11 2004 17:01


xNinox heb wel gelijk dat het natuurlijk belachelijk is dat een site alleen online kan blijven doormiddel van subsidie, ik denk dat het makkelijk moet kunnen zonder...

waarom staat dat kantoor er? niet voor hoor, is totaal niet nodig, tv camera's etc? ook niet nodig voor de website..

dat kantoor staat er alleen voor megasnel/conceptz die dus totaal niks met hebbe te maken en dus is dat subsidie bullshit enige wat je zou kunnen doen is een sponsor zoeken die voor je betaald




Nou hieruit kan je concluderen dat dat geld helemaal niet nodig is, en dat die webmaster de boel naait waar je bij staat.... Overig blijft ie wel ontkennen:
quote:


Van: MrJohnny 10-11 2004 20:35


jah ut heeft geen nut dat je die berichtjes doorstuurd. ze hebben geen waarde en is onwaar. dat weten ze ook maar dat is helaas het hele probleem niet...
quote:


Van: MrJohnny 10-11 2004 21:11


die reactie baal ik een beetje van want nu geloof je dus wat er staat. Een stichting is hardstikke openbaar en ik beslis niets en die diensten worden helemaal niet bij ons afgenomen maar bij andere partijen waar ik niets mee te maken heb.


dat moest ik ff kwijt


  donderdag 11 november 2004 @ 08:18:17 #11
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_23235379
zal wel aan mij liggen maar als ik het zo doorlees... kan ik er nog geen touw aan vastknopen aan de laatste post....

lijkt eerder dat de voorgaande teksten, aan de reacties van die lui te zien, ontbreken.... ach.. 100.000 euro... what the..&^$@#.

Neem die 9 miljoen euro inrichtingskosten van het UWV eens..... dan is dit echt een zakcentje
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  donderdag 11 november 2004 @ 08:36:11 #12
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_23235472
johnny moet gewoon ff is zijn handje dichthouden. denk dattie breezer een beetje last heeft van losse handjes.
een ton.... wat een onzin. wat rijd die gast? porsche?
  donderdag 11 november 2004 @ 08:38:38 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23235497
quote:
Op donderdag 11 november 2004 03:02 schreef Poepoog het volgende:
"Ontmaskert"
"betaald" (als 3e persoon enkelvoud)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_23235777
quote:
Op donderdag 11 november 2004 08:36 schreef Stievus het volgende:
johnny moet gewoon ff is zijn handje dichthouden. denk dattie breezer een beetje last heeft van losse handjes.
een ton.... wat een onzin. wat rijd die gast? porsche?
Ford Ka lease heb ik me laten vertellen
pi_23235899
Quote van webmaster:
"die reactie baal ik een beetje van want nu geloof je dus wat er staat. Een stichting is hardstikke openbaar en ik beslis niets en die diensten worden helemaal niet bij ons afgenomen maar bij andere partijen waar ik niets mee te maken heb. "

http://www.megasnel.nl/?s=8
Zie je die kerel achter zijn pc?

http://www.almererulez.nl/siteinfo/
En zie je die webmaster van AlmereRulez?

DUIDELIJK!
pi_23235942
Zelfs de totale kosten van Fok! zijn geen 100.000, zal vast wel veel geld inzitten, maar geen 100.00 keiharde euro`s, en AlmereRulez is KLEIN vergeleken met Fok!.
  donderdag 11 november 2004 @ 09:26:22 #17
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_23235948
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:11 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Ford Ka lease heb ik me laten vertellen
hehe lol zeker elke maand een nieuwe
pi_23236000
quote:
Van: MrJohnny 9-11 2004 21:35


lang verhaal maar ruimte bieden voor mensen om aan te werken, en de kosten om online te houden zijn totaal 12.000 euro per maand


yeah right....
  donderdag 11 november 2004 @ 09:40:39 #19
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_23236118
ja die gast denkt zeker dattie met elke 10 leden extra nieuwe servers en personeel moet aanschaffen
pi_23236146
Stel je voor dat maar de helft van dat geld van een Internetsite naar de hosting gaat...
dan hebben we 6000 euro..
We nemen 3 dual intel xeon servers a 649 per maand met 1TB dataverkeer per maand
Dan kom ik nog steeds maar op 2000 euro..

Verder hebben alle 3 de sites het zelfde faxnummer..
Fax: 036 52 985 31

hmm
pi_23236213
Die man naait de boel... En die BrEeZaH geloven natuurlijk alles zonder eerst verder te kijken...
  donderdag 11 november 2004 @ 10:03:43 #22
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_23236412
rofl wat weten die kids nu van hosting of beheren van sites, nix! helemaal nix!
Alles wat die gast schrijft komt gewoon geloofwaardig over voor hen. En wat de rest allemaal hier schrijft is toch "ongeloofwaardig"
pi_23236664
Ik ben zelf ook ex-crew van AR Ik schrijf dit stuk ook uit mijn ervaringen van een tijdje geleden.

Allereerst moet er opgemerkt worden dat niet alleen Johnny, maar vooral 'Koetjuh boe' AKA (klinkt tof) 'Marcje' de drijvende kracht is achter Almererulez.

Dat er het een en ander niet lekker loopt is voor mij geen verbazende ontdekking.
Almererulez, begonnen als een chat-kanaal op TMF-chat (a long time ago). Vervolgens is daar een website omheen gebouwd wat twee jaar later commercieler werd, hierdoor zijn veel oude leden weg gegaan.

Hoe de financiele situatie daar is kan ik gokken, maar daar heb ik geen feiten over of wat dan ook. Wel kan ik vertellen dat niet alleen dataverkeer wordt betaald, ook devellopers (die in mijn ogen slecht werk leverden) werden betaald, nieuwe servers, t-shirts etc.
Het is voor de gemeente om dat te controleren, doen zij dat niet dan zitten beide partijen fout.

Ik kan idd bevestigen dat het pand ook wordt gebruikt voor werkzaamheden van de andere twee bedrijven. Vroegâh stonden er ook nog een zooi computers voor medewerkers van AR maar de laatste keer dat ik dr was stonden die er ook niet meer. Een grappig detail (bron: retecool):
quote:
Almererulez.nl is gevestigd in het pakhuis te almere. Het pakhuis is als jongerencultuurcentrum opgezet om ruimte te bieden aan jonge kunstenaars en culturele jongereninstellingen. Laten Conceptz.nl en Megasnel.nl nu ook in het pakhuis gevestigd zijn (uiteraard op exact hetzelfde adres, is wel zo handig en goedkoop. Zelfs de postbusnummers zijn identiek).
Dus ga ik er van uit dat tegenwoordig meer werk voor de andere zaken gedaan wordt dan voor AR, maar ook dat kan ik mis hebben.

Overigens zullen er nog wel meer ex-crew leden rondzwerven die geen goed woordje overhebben, aangezien de samenwerking (of dictatuurschap) met marc niet altijd prettig verliep. Een voorbeeld zijn de prijsvragen:
10 powerballs zijn ter beschikking gesteld. Zeven worden er verloot waar nog eens drie aan sponsoren de andere vier aan gewone members! Nu vraag je je zelf af, waar zijn die laatste drie powerballs? Laten we het kort houden door te zeggen dat ze op het kantoor geen RSI zullen hebben.
Overigens, toen ik Marc hier op aansprak zijn we niet als vrienden uit elkaar gegaan en heeft hij de persoon die mij deze informatie gaf op het matje geroepen.
pi_23236809
Installaties
- Windows XP installatie (incl. beveiligen, updates, afconfigureren) ROFL

Computerles van megasnel.nl:
- Lessen in Foto's bewerken (toegegeven, is hij goed in, maar sinds wanneer is foto met een hoofdletter F?)
- MP3's maken en afspelen (ehm, zolang het maar legaal is?)
- CD's branden/kopieeeren (hoeeee zeg je? En mag dit? Doceren in illegale praktijken?)

oftewel, wat een de-boel-flessende-klojo...
Je weet het niet...
Ziezo! Da's mooi van Aviko! --> Power to the pieper!
pi_23237211
Het KAN in Almere.........
I know a lot about cars. I can look at a car's headlights and tell you exactly which way it's coming.
Dwaal.net chatbox
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')