abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23232713
Naar aanleiding van dit R&P topic, ga ik dus koken voor een dame. Neen ik ga jullie niet vragen wat ik moet maken of hoe ik dat moet doen... ik hoop dat dat goed komt met m'n huidige skills

Maar ik wil dus een suikerroos maken, een soort kunstwerk van suiker. Nu heb ik op een aantal sites al gevonden hoe dat nu in z'n werk gaat. In het begin kun je beginnen met poedersuiker en druivensuiker en dat aan de kook brengen. Ben je gevorderd kun je gaan kijken naar isomalt (vorm van suiker).

Is er iemand op Fok! die dit al eerder heeft gedaan en eventueel tips kan geven hoe ik het beste kan beginnen?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_23232735
Is het niet makkelijker met marsepein?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23232795
Ik heb ook nog nooit iets met marsepein gedaan, maar ik wilde dit zeg maar als prestige projectje proberen. Ik geef GELIJK toe dat dit niet in een week, maand, jaar te leren is... maar wil het toch graag proberen.
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 11 november 2004 @ 01:17:25 #4
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_23233969
www.kunstinsuiker.nl

wil het zelf ook leren deze man is bij ons op school geweest alleen bij brood en banket
pi_23234015
quote:
Op donderdag 11 november 2004 01:17 schreef karper het volgende:
www.kunstinsuiker.nl

wil het zelf ook leren deze man is bij ons op school geweest alleen bij brood en banket
die site had ik al ja, deze ook
pi_23240804
Ik heb het gezien op de Horeca Beurs in Denbosch, en in Maastricht!

Maar ik kan me herinderen dat die man vanalles bij had.
speciale tafel en een soort lamp
En die tafel dat je die niet hebt is volgens mij is dat niet zo erg, maar je moet een lamp hebben die de brok "suiker" warm houdt, anders wordt hij weer hard.

succes ermee !
Baby make your move !!!
  donderdag 11 november 2004 @ 16:43:32 #7
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_23245262
en die brok moet precies zo veel graden zijn, trouwens de suiker zogenaamde treksuiker(geloof ik) is ook moelijk te verkrijgen als je geen toegang heb tot groothandel
  donderdag 11 november 2004 @ 17:39:21 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23246615
Suikerbakker is trouwens enorm moeilijk, is echt een vak, en het moeilijkste wat er is als het om eten gaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23250461
Lijkt me erg leuk om te kunnen, maja eerst de ingrediënten en gerei al en dan nog leren
  donderdag 11 november 2004 @ 21:54:16 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23252577
Ziet er niet makelijk uit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23278958
@ skinkie; hee ik hoop dat het is gelukt anders kan ik er wel eentje voor je maken...maar moet je wel ff naar Breda komen.
Voor mensen die het willen weten. Suiker trekken doe je door een siroop te maken van water-suiker-glucose-tartic(citroenzuur) maar je kan ook isomaltose gebruiken ( is een stuk makkelijker...) dit kook je tot ca 180 C dan giet je dit uit en als het iets is afgekoeld trek je het tot je een hoerige glanzende stuctuur krijgt. En hier van trek je kleine blaadjes en van het blaadje maak je een roosje.... siempel as hell.. haahahah not.
pi_23279342
Ik heb nog 9 dagen de tijd Wil het in het weekend gaan proberen... maar altijd geintereseerd in hulp en tips Kun je een e-mailtje sturen?
pi_23279630
quote:
Op donderdag 11 november 2004 01:17 schreef karper het volgende:
www.kunstinsuiker.nl

OMG! naast deze man heb ik gestaan tijdens het meehelpen van Najaars/Wild dag bij een groothandel!

vrijdag 12 november 2004 @ 23:54:52 #14
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_23279776
mooi he wat die man maakt.

ga toch eens een curcus overweggen is natuurlijk geweldig als je tegen een chef kan zegen ik kan wel een suiker werkje maken
pi_23293796
zeker ... ga dan vooral ff kijken bij de bakkerij dagen . of check http://www.pastrychampionship.com/photos/
eens....Mr Gijzernij is werkelijk goed in het leren van suiker... ik heb het mezelf geleerd , want ik kon de cursus niet betalen.
pi_23294055
dit is een slide show site.... echt hel gaaf..
pi_23297593
Het enige aan suikerwerk wat ik beheers aan suikerwerk zijn brandysnap-baskets. Een soort kletskop mandjes, leuk om ijs of bonbons in te serveren. Ik heb ook wel eens een workshop met marsepein gehad op school. Was leuk, ik heb daar geleerd om roosjes en zwanen te maken. Maar dat is wel wat anders dan suikertrekken.

Ik wens de TS een hoop succes.

Over suiker gesproken: voor die brandy snaps gebruikte ik op stage (in engeland) golden syrup, een suiker stroop variant. Weet iemand hoe dat heet in nederland, of waar ik dat zou kunnen krijgen. (heb geen toegang tot groothandels als makro of lukas klamer).
pi_23360795
pastry kun je nog een keer op msn komen?
pi_23366983
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 23:19 schreef Fixers het volgende:
Over suiker gesproken: voor die brandy snaps gebruikte ik op stage (in engeland) golden syrup, een suiker stroop variant. Weet iemand hoe dat heet in nederland, of waar ik dat zou kunnen krijgen. (heb geen toegang tot groothandels als makro of lukas klamer).
Kandijsiroop en niet makkelijk vindbaar. Wel hier en daar te koop in de supermarkt naar het schijnt. Ik zou wel willen weten waar dat zoal te halen is. Is ook lekker bij pannenkoeken of Kaiserschmarren.
  † In Memoriam † woensdag 17 november 2004 @ 00:39:49 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_23368106
grutten met marsepein doen wij hier wel eens met dochter van 5 Tis gewoon kleien

Suikertrekken heb ik zelf nog nooit gedaan, maar mijn man wel, en die wilde dat thuis ook eens gaan doen. Zodra hij er (ooit) aan gaat beginnen maak ik wel wat fotootjes
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_23423193
Skinkie is inmiddels geholpen aan de suiker"roos"het ging aardig.
pi_23423444
foto's komen vandaag
  zondag 21 november 2004 @ 18:30:47 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_23472957

van de weblog
pi_23497698
hee hoe kom ik in die web log.... ik wil mijn roosje op de foto zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')