abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:33:55 #1
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_23200769
Binnenkort weer op wintersport! Na alle brochures en websites doorgeworsteld te hebben zijn we uitgekomen op óf Tignes Val Claret in L'Espace Killey of Avoriaz in Les Portes du Soleil. Is iemand wel eens in een van deze twee plaatsen geweest en wat zijn je ervaringen ermee? Ook qua apres-ski enzo?
pi_23209340
Ik ben in allebei de plaatsen geweest. Ik ben in Tignes Le Lac geweest, naast Val Claret (dat kan ook nog uitmaken, want Val Claret is een veel leukere plaats) en ik vond het een verschrikkelijke plek, het dorp is lelijk en ongezellig, en de plek waar het gebouwd is is een soort kale hoogvlakte. Avoriaz ligt ook op een redelijk kaal stuk, maar heel mooi op een klif, het skigebied is fantastisch, van Chatel to aan Les Gets, met veel afwisseling. Avoriaz heeft vooral veel hele kleine appartementen, ik weet niet echt waar je naar op zoek bent, maar je zit wel meteen op de piste. Ik zou zeker voor Avoriaz gaan, al weet ik niet zeker wat het prijsverschil is.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
  woensdag 10 november 2004 @ 10:19:10 #3
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_23212545
Avoriaz is een mooier skigebied (ben ook in beiden geweest). Hou er wel rekening mee dat het skigebied van Avoriaz een stuk lager ligt dan Tignes.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  woensdag 10 november 2004 @ 14:11:42 #4
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_23217709
Ik ben vaak in Avoriaz geweest en één keer in de zomer in Tignes. Ik vind Les Portes du Soleil echt super, heel groot en over het algemeen moderne liften en mooi aangelegde pistes. Het enige nadeel is inderdaad dat het wat aan de lage kant ligt. Daardoor wel mooie stukken met bos. Avoriaz zelf is autovrij en je kan dus gewoon door het dorp heen boarden/skien. Er lopen ook enkele skiliften door het dorp heen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  woensdag 10 november 2004 @ 18:34:28 #5
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_23222748
Oke POrtes du Soleil klinkt goed, kun je 's avonds ook nog een beetje leuk uitgaan in Avoriaz? Het gaat natuurlijk om 't skieen maar leuk uitgaan is ook mooi meegenomen
  woensdag 10 november 2004 @ 18:45:01 #6
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_23222952
Ja hoor, in La Place (heette het geloof ik, boven de Sherpa supermarkt) was 't altijd wel druk. Le Choucas wordt ook vaak genoemd, maar die vond ik tegenvallen. Naast Le Choucas is een redelijk nieuwe tent (ben de naam vergeten, geloof iets van Le Baraque), is ook een restaurant maar je kan er 's avonds lekker zitten en later op de vanavond ook dansen. Er is ook een disco, maar daar ben ik nog nooit in geweest (ben niet zo'n uitgaans- en disco-type).

Lunchen kan trouwens goed bij de Changabang, die zit in de buurt van de télépherique, daar hebben ze een sandwich américain voor 4 euro ofzo. Op de site van Avoriaz staan ze allemaal op een rijtje (Loisirs -> Sortir)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_23286208
Hnagt er vanaf wat voor skiër je bent. Ik zou voor Tignes gaan. Onwijze off piste mogelijkheden en buckelafdalingen.
Ben je echter meer een pisteskiër.. Avoriaz..
pi_23286214
Als je uitgaan ook belangrijk vind. Dan moet je naar Oostenrijk. Apres ski klinkt wel frans, maar is toch echt iets voor oostenrijk.
pi_23344455
tignes

heel zeker
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
  dinsdag 16 november 2004 @ 08:16:13 #10
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_23346129
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:29 schreef airbusNEK het volgende:
tignes

heel zeker
Waar basseer je dat op? We doen dit jaar waarschijnlijk Tignes in verband met de kosten en dat een paar mensen erg graag naar Tignes willen maar volgend jaar zie ik Avoriaz wel erg zitten moet ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')