abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:44:25 #1
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_23195107
Mijn beste vriendin is afgelopen week bevallen en wilt nu iets bijzonders doen met de moederkoek. Ze heeft mij gevraagd of ik een recept wist. Ik heb via een website een gerecht gevonden op basis van placenta (moederkoek), in dit recept gaan ze hem roosteren.

Recept geroosterde placenta:

De placenta weegt ongeveer 1/6 van het geboortegewicht van de baby. Snij allereerst het vlees los van de membranen.

Benodigheden:
0,5-1,5 kilogram verse placenta (niet ouder dan 3 dagen)
1 ui
1 groene peper (tevens voor de kleur)
1 pakje tomatensaus
1 pakje broodkruim
1 theelepel bloem
1 theelepel zwarte peper
1 theelepel witte peper
1 teen knoflook
--------------------------------------------------------------------------------
Oven voorverwarmen op 200 graden.
Snij de ui en groene peper.
Meng de placenta, ui, groene peper, broodkruim, bloem, witte en zwarte peper, knoflook en tomatensaus.
Doe het geheel in een bakblik, afdekken en anderhalf uur in de oven. Ieder half uur overtollig vocht afscheppen.
--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een makkelijk recept, natuurlijk heb ik het nog nooit klaargemaakt. Daarom mijn vraag: heeft hier iemand ervaring met het eten van placenta? Zijn er nog andere recepten?

Liefst serieuze reacties en geen .
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:53:43 #2
69852 marcom2
Lekkerder dan lekker :D
pi_23195337
Ach houd toch op, dit kan toch niet, dit is meest gore wat ik ooit heb meegemaakt
Waarom zou je dat willen!?!
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:53:46 #3
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_23195338
Waarom zou je dit op willen eten?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:55:07 #4
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23195368
Cooking Your Placenta!


--------------------------------------------------------------------------------

There are several sumptuous recipes around so that you can enjoy cooking and eating your placenta;
this one is for roasting it:-


Work on the basis that each placenta weighs approximately 1/6 of the baby's weight. To prepare a placenta, cut the meat away from the membranes with a sharp knife. Discard the membranes.


Roast Placenta
1-3lb fresh placenta (must be no more than 3 days old)
1 onion
1 green or red pepper (green will add colour)
1 cup tomato sauce
1 sleeve saltine crackers
1 tspn bay leaves
1 tspn black pepper
1 tspn white pepper
1 clove garlic (roasted and minced)


--------------------------------------------------------------------------------

Method


--------------------------------------------------------------------------------

(Preheat oven to 350 degrees)
Chop the onion and the pepper & crush the saltines into crumbs.
Combine the placenta, onion, pepper, saltines, bay leaves, white and black pepper, garlic and tomato sauce.
Place in a loaf pan, cover then bake for one and a half hours, occasionally pouring off excess liquid.
Serve and enjoy!


--------------------------------------------------------------------------------

Dehydrating your placenta!


--------------------------------------------------------------------------------

Instead of cooking your placenta whole, you can dehydrate it and then add it to meals! The following method is extracted from an article entitled "Thinking About Eating Your Placenta?" by Susan James, which appeared in the winter 1996 issue of "The Compleat Mother". It was discovered posted on a newsgroup noticeboard, so we cannot absolutely guarantee its authenticity, or that it is an actual verbatim account of the magazine article.


--------------------------------------------------------------------------------

Method


--------------------------------------------------------------------------------

"Cut off the cord and membranes. Steam the placenta, adding lemon grass, pepper and ginger to the steaming water. The placenta is "done" when no blood comes out when you pierce it with a fork. Cut the placenta into thin slices (like making jerky) and bake in a low-heat oven (200-250 degrees F), until it is dry and crumbly (several hours). Crush the placenta into a powder - using a food processor, blender, mortar and pestle, or by putting it in a bag and grinding it with rocks. Put the powder into empty gel caps (available at drug and health food stores) or just add a spoonful to your cereal, blender drink, etc. The recommended doses vary, some suggest up to 4 capsules a day, others just one. Perhaps the best advice is to take what makes you feel good".
If you think this is bad, try looking at the following website which has a section called Umbilical Cord Care/Placenta Questions!

If anyone has tried eating their placenta - dried or otherwise, perhaps they could let us know what it was like?!

bron:
http://www.mothers35plus.co.uk/plac_rec.htm
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_23195373
FUCKIN' HELL .
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:56:58 #6
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23195417

Nou...ik moet toegeven, dit ziet er wel erg smakelijk uit!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:57:37 #7
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_23195435
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 16:53 schreef Chielus het volgende:
Waarom zou je dit op willen eten?
Ik moet zelf ook nog wennen aan het idee. Mijn vriendin wil het heel erg graag (overigens zijn we beiden vriendinnen van elkaar en geen geliefden). Haar man weet nog van niks en wil ze ermee verrassen.

Het is idd een beetje niet-alledaags...

Echt niemand op Fok! met ervaring?
pi_23195457
sjezus...wist niet dat er zo'n recept bestond..

ben eigelijk ook wel benieuwd of er nog andere recepten zijn...?
anyway, het lijkt mij niet echt lekker.
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:01:21 #9
69852 marcom2
Lekkerder dan lekker :D
pi_23195529
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 16:57 schreef RigorMortis het volgende:

[..]

Ik moet zelf ook nog wennen aan het idee. Mijn vriendin wil het heel erg graag (overigens zijn we beiden vriendinnen van elkaar en geen geliefden). Haar man weet nog van niks en wil ze ermee verrassen.

Het is idd een beetje niet-alledaags...

Echt niemand op Fok! met ervaring?
VERRASSING!!!!!

Smakelijk eten
pi_23195536
Man ik kom nu pas bij van het lachen, dit kan je toch niet menen?!
pi_23195572
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 16:57 schreef RigorMortis het volgende:

[..]

Ik moet zelf ook nog wennen aan het idee. Mijn vriendin wil het heel erg graag (overigens zijn we beiden vriendinnen van elkaar en geen geliefden). Haar man weet nog van niks en wil ze ermee verrassen.

Het is idd een beetje niet-alledaags...

Echt niemand op Fok! met ervaring?
HAHAHAHAHA als mijn vrouw me hiermee had verrast dan had ze die kleine nooit meer te zien gekregen!!! Ontoerekeningsvatbaar zeg ik!
Niet zo sexistisch! Een man kan ook stom werk doen, net als vrouwen!
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:03:39 #12
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23195598
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_23195613
*bwork*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23195617
.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:04:31 #15
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_23195622
D'r man ermee verrassen...... Echt waar?? Volgens mij klopt de hormoonhuishouding daar nog niet echt. Ik ken geen enkele man die daar gelukkig van zou kunnen worden.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:04:44 #16
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_23195629
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 17:01 schreef marcom2 het volgende:

[..]

VERRASSING!!!!!
[afbeelding]
Smakelijk eten
Als ik dat plaatje zo zie, moet ik ook wel eventjes slikken. Maar als je bij wijze van spreken een dood varken neer zou leggen, zou dat er ook afschuwelijk uit zien.

Is het echt zo dat het mannen afschrikt? Ik denk dat als je veel houdt van je partner en 9 maanden die buik hebt gekoesterd, het best bijzonder is zoiets te doen. De placenta heeft 9 maanden je baby gevoed.
pi_23195677
Die moet geen recept hebben, die moet een goede psychiater hebben...
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:06:49 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23195678
TS heeft serieus hulp nodig denk ik..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:08:15 #19
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_23195713
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 17:04 schreef RigorMortis het volgende:

[..]

Als ik dat plaatje zo zie, moet ik ook wel eventjes slikken. Maar als je bij wijze van spreken een dood varken neer zou leggen, zou dat er ook afschuwelijk uit zien.
Nee hoor, een dood varken doet mij alleen maar aan speklapjes, karbonaadjes etc denken...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_23195735
SICK DUDE !
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:09:18 #21
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_23195744

Oh mij god! ! ! !

Pilsje dr bij.... !
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:09:44 #22
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_23195751
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
TS heeft serieus hulp nodig denk ik..
Sorry hoor maar het gaat hier over een vriendin van mij en die is volledig normaal, heeft een topfunctie bij een hele grote bank en wil gewoon een keer iets speciaals doen, dus geen psychiater nodig!
pi_23195761
Toen ik op dit topic klikte wist ik dat het iets onsmakelijks zou zijn.
Maar op zich zijn er ook genoeg andere zoogdieren die de placenta opeten, om verschillende redenen waaronder het feit dat er veel voedingsstoffen inzitten, die zijn in de natuur vaak schaars dus het zou zonde zijn om die te verspillen, en om te voorkomen dat roofdieren worden gelokt door de geur ervan.
Dus, als die vriendin echt stoer is eet ze 'm gewoon rauw op, direkt na de geboorte.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_23195765
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 17:04 schreef RigorMortis het volgende:

[..]

Als ik dat plaatje zo zie, moet ik ook wel eventjes slikken. Maar als je bij wijze van spreken een dood varken neer zou leggen, zou dat er ook afschuwelijk uit zien.

Is het echt zo dat het mannen afschrikt? Ik denk dat als je veel houdt van je partner en 9 maanden die buik hebt gekoesterd, het best bijzonder is zoiets te doen. De placenta heeft 9 maanden je baby gevoed.
Oh oh als vrouwen gaan zeggen: Als je van me houdt doe je het... dan kan je je lol op

Aan de andere kant, dat kun je ook weer in je eigen voordeel gebruiken
Niet zo sexistisch! Een man kan ook stom werk doen, net als vrouwen!
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:10:57 #25
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_23195786
Valt dit onder kannibalisme, trouwens? Lijkt me wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')