abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 november 2004 @ 23:02:18 #1
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23153770
Seppuku

Een heel andere film dan ik had verwacht. Ik dacht weer een echte samurai film te zien Kurosawa style, maar dat is hier toch duidelijk niet het geval.
We krijgen een zeer mooie speelfilm te zien, waarbij heel goed de waarden, normen en gebruiken van de Samurai getoond worden. Vond ik erg interessant om het eens van deze kant te zien.
En daarnaast was dit ook nog eens in een goed verhaal geweven, waarbij er veel wordt gepraat en ik zeker in het begin er ff in moest komen, maar als je even doorzet heb je een zeer belonende film.

Vorige topic: Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV

[ Bericht 9% gewijzigd door Hare op 07-11-2004 23:35:14 ]
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 7 november 2004 @ 23:06:23 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23153847
Gister The Terminal gezien, was wel aardig
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 7 november 2004 @ 23:17:29 #3
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23154079
Dogville: het is toch wel heel tof om te zien hoe Von Trier boek, theater en film samen mietert. En dat het ook nog eens werkt. Jammer alleen dat halverwege de film wel erg veel ellende op ellende wordt gestapeld, waardoor je (of ik in ieder geval) je toch wat meer distantieert van de film, wat door de look van de film nog makkelijker gaat. Tevens vond ik de rol van Caan wat stom, maar de uiteindelijke climax is dan weer erg, eh, bevredigend. Nou ja, een erg bijzondere film dus, die ook los van de vormgeving nog zeer behoorlijk te pruimen is. 8.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 7 november 2004 @ 23:24:35 #4
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_23154231
quote:
In het vorige topic schreef Hare:
Kan je die niet een keertje lenen? Doen we een filmavondje bij jou!
Ik vrees dat ik het niet voor elkaar krijg om dat ding 'even' mee te slepen. Maar het is zeker wel tof zo'n plasma-tv. Komt echt in de buurt van je eigen thuisbioscoopje. Ik denk dat de komende jaren de prijzen van die dingen wel snel zullen dalen en dan ga ik er zeker zelf ook eentje aanschaffen. Voorlopig hou ik het maar bij m'n 72cm breedbeeld ( :'( )

Heerlijk die decadentie die je in de dvd/ftr-topics tentoon kan spreiden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wepeel2 op 07-11-2004 23:29:56 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 7 november 2004 @ 23:30:15 #5
40664 Durbin
Who knows..
pi_23154356
Zouden we elke keer een linkje kunnen plaatsen naar het vorige 'Welke film..'-topic ?
Het komt geregeld voor dat ik topics terugblader om recensies terug te zoeken.

Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 7 november 2004 @ 23:35:01 #6
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23154448
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:30 schreef Durbin het volgende:
Zouden we elke keer een linkje kunnen plaatsen naar het vorige 'Welke film..'-topic ?
Het komt geregeld voor dat ik topics terugblader om recensies terug te zoeken.

Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Ik zal het onthouden!!

fok links hoef je trouwens niet te benoemen, doet de software automatisch
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 7 november 2004 @ 23:36:07 #7
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23154477
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:24 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik het niet voor elkaar krijg om dat ding 'even' mee te slepen. Maar het is zeker wel tof zo'n plasma-tv. Komt echt in de buurt van je eigen thuisbioscoopje. Ik denk dat de komende jaren de prijzen van die dingen wel snel zullen dalen en dan ga ik er zeker zelf ook eentje aanschaffen. Voorlopig hou ik het maar bij m'n 72cm breedbeeld ( )

Heerlijk die decadentie die je in de dvd/ftr-topics tentoon kan spreiden.
Ach, ik ben wel tevreden met m'n 82 cm breedbeeld

doe ik ook gewoon ff mee
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 7 november 2004 @ 23:57:07 #8
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23155018
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:36 schreef Hare het volgende:

[..]

Ach, ik ben wel tevreden met m'n 82 cm breedbeeld

doe ik ook gewoon ff mee
tja ik heb geen TV. alleen TV kaart in de computer dus kijk mijn DVDtjes op mijn 17 inch monitortje.
Maar dat mag de pret niet drukken.

vandaag gezien:

Last House On The Left
http://www.imdb.com/title/tt0068833/

Gemengde gevoelens. Lowbudget okay. Very 70s okay.
Maar het begin. De film weet niet of het nou een exploitatie film moet zijn of een horror. De exploitatie stukken maakten de meeste indruk maar werden beetje teniet gedaan door de humor. Het eind however is pure horror en ook erg geslaagd.
Al met al kwam I Spit On Your Grave een beetje in mijn hoofd boven drijven en die film vond ik stukken beter. Hoewel ik me wel heb vermaakt.

daarna:

Beneath The Planet Of The apes
http://www.imdb.com/title/tt0065462/


Denk dat ik Planet Of The Apes te lang geleden heb gezien want ik kon er niet helemaal inkomen. Buiten dat ik ik hem wel kon waarderen had ik het idee dat ik naar een aflevering van Star Trek The Origininal Series aan het kijken was. Niet erg natuurlijk maar miste de continuiteit een beetje.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 8 november 2004 @ 01:58:09 #9
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23156986
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:57 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

tja ik heb geen TV. alleen TV kaart in de computer dus kijk mijn DVDtjes op mijn 17 inch monitortje.
Maar dat mag de pret niet drukken.
Mijn god zeg, das wel errug karig

Anyway:

Fail-Safe

Zouden ze het van elkaar hebben geweten? Wat lijkt deze film op Strangelove qua verhaal zeg!!!
Alleen niet qua uitwerking, waar Strangelove de komische kant op gaat blijft deze film serieus en doet dat op een goede, interessante manier. Ik weet niet of alles in het echt ook zo zou zijn gegaan, maar je krijgt er iig een leuke indruk van. Jammer genoeg draaft de film het laatste half uur iets te ver door in z'n ideeen en verliest daardoor iets van z'n realisme. Einde is wel weer onverwacht!!!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 8 november 2004 @ 03:11:56 #10
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_23157634
Sunset Blvd.

Wat een prachtige film. Ik ben nu eenmaal fan van klassieke cinema en ik heb weer genoten. Lang geleden had ik 'm al eens gezien, maar ik kon me het verhaal niet meer herinneren. Mooie rol van Gloria Swanson en een perfecte verweving van fact and fiction. (terecht een Oscar-nominatie) Leuk om mijn vriend Erich von Stroheim te zien. Hare's vriend Buster Keaton mocht ook even meespelen.
Ik geef een 9 en dat komt niet vaak voor!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_23157654
the sixth day, was net op tv.

Vond hem niet zo geweldig, maar ik ben dan ook niet zo fan van arnolds acteerkunsten.
  maandag 8 november 2004 @ 09:47:11 #12
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_23159574
Afgelopen weekend gezien: Les invasions barbares en Italiensk for begyndere. Beide waren wel ok. Niet heel bijzonder, maar zeker niet vervelend.
Ook gehuurd en later deze week nog te bekijken: Metoroporisu en À bout de souffle. Ben benieuwd
  maandag 8 november 2004 @ 10:07:19 #13
67663 fractalis
we (all) search
pi_23159903
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:47 schreef Frollo het volgende:
Ook gehuurd en later deze week nog te bekijken: Metoroporisu en À bout de souffle. Ben benieuwd
A bout de souffle is natuurlijk sowieso de moeite van het kijken meer dan waard....
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  maandag 8 november 2004 @ 11:49:33 #14
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23161797
Unbearable Lightness of Being, The (Philip Kaufman, 1988)
Mooie sensuele film die zich voor het grootste deel afspeelt in het Tsjechoslowakije van de jaren '60. De invasie van de Russen is erg sterk in beeld gebracht en vormt het hoogtepunt van de film. De rest van de film heeft ook genoeg te bieden om te blijven boeien, hoewel de speelduur wat aan de lange kant is. Lena Olin heeft een erg mooie rol en daardoor staan Daniel Day-Lewis en Juliette Binoche daar een beetje bij in de schaduw. Philip Kaufman weet op sfeervolle wijze het verhaal vorm te geven. ***½

Menace II Society (Hughes Brothers, 1993)
Redelijk ghetto-film zoals ze in de eerste helft van de jaren '90 gemaakt werden, maar ik moet zeggen dat ik bijvoorbeeld Clockers, Boyz N the Hood en Do the Right Thing beter vind. De film excelleert zich nergens in, noch in positieve noch in negatieve zin. De moralistische boodschap komt goed over zonder dat er veel gepredikt wordt. ***
pi_23162030
Aliens.,.... en het werd tijd..
pi_23162143
Gisteren naar Shark Tale geweest.
Vond hem wel leuk, maar niet meer dan dat.
Hoofdpersonage Oscar (Will Smith) begon voor de film op de helft was al op mijn zenuwen te werken. Andere personages maken echter een hoop goed.
Op een bepaalde manier halen de Dreamworks animaties het bij mij niet bij de Pixar / Disney animaties (Bruce rocks).. een 7-.
  maandag 8 november 2004 @ 12:06:31 #17
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23162176
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:00 schreef TFM het volgende:
Aliens.,.... en het werd tijd..
en? wat vond je ervan?
pi_23162267
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:06 schreef Timo20 het volgende:

[..]

en? wat vond je ervan?
Wel aardig, zelf vond ik de manier waarop spanning werd opgebouwd uit het eerste deel veel beter. Nu was het steeds een stel bliepjes op een radarscherm. Ook had ik het gevoel dat er meer van die Aliens op die schermpjes te zien waren dan dat ik uiteindelijk in actie heb gezien. Zo zijn er op het laatse scene dat je er veel verwacht maar 3 te zien. Dat viel me wel tegen. Ik denk toch dat ik liever de thriller achtige Alien heb dan de actionpacked Aliens. Hoorde van een vriend van me dat ik nu beter niet de andere delen moet gaan kijken, maar het trekt me toch wel en zeker omdat ik ze dan allemaal gezien heb.
  maandag 8 november 2004 @ 12:26:47 #19
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23162644
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:09 schreef TFM het volgende:

[..]

Wel aardig, zelf vond ik de manier waarop spanning werd opgebouwd uit het eerste deel veel beter. Nu was het steeds een stel bliepjes op een radarscherm. Ook had ik het gevoel dat er meer van die Aliens op die schermpjes te zien waren dan dat ik uiteindelijk in actie heb gezien. Zo zijn er op het laatse scene dat je er veel verwacht maar 3 te zien. Dat viel me wel tegen. Ik denk toch dat ik liever de thriller achtige Alien heb dan de actionpacked Aliens. Hoorde van een vriend van me dat ik nu beter niet de andere delen moet gaan kijken, maar het trekt me toch wel en zeker omdat ik ze dan allemaal gezien heb.
Deel 3 zou ik zeker nog gaan kijken als ik jou was, vond ik een zeer aardige afsluiting. Deel 4 zou ik gewoon links laten liggen
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 8 november 2004 @ 12:54:40 #20
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_23163296
Shrek 2! Vond 'm wel leuk
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_23169105
quote:
All Quiet on the Western Front
Mooi film die het complete verhaal laat zien van een groep afgestudeerde studenten die zich aanmelden om te vechten in de grote oorlog. De film probeert goed de tijd weer te geven maar kon soms de sfeer niet echt creeeren, en daardoor kwam de film soms wat goedkoop over. Hij staat ook aangeduid als tv film, maar je kan best merken dat er flink wat budget in gestopt is. De acting was ook niet alles, maar wel voldoende. Ik ben benieuwd hoe de 1930 versie is, maar die kan ik nergens krijgen.
Lees liever het boek, Im Westen Nichts Neues, dat is gegarandeerd nog veel indrukwekkender.
  maandag 8 november 2004 @ 17:31:15 #22
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_23169890
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:47 schreef Frollo het volgende:

Ook gehuurd en later deze week nog te bekijken: À bout de souffle. Ben benieuwd
Hihi, die komt a.s. donderdag toevallig ook op tv (BBC 2 01.20-02.50) In het Frans, neem ik aan, met Engelse ondertiteling.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sasandra op 08-11-2004 19:51:36 ]
A spoonful of sugar...
  maandag 8 november 2004 @ 18:16:56 #23
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23171054
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:26 schreef Hare het volgende:

[..]

Deel 3 zou ik zeker nog gaan kijken als ik jou was, vond ik een zeer aardige afsluiting. Deel 4 zou ik gewoon links laten liggen
Wel de extended versie van 3 natuurlijk :-) Beter dan het origineel.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 8 november 2004 @ 18:18:00 #24
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23171069
quote:
Op maandag 8 november 2004 01:58 schreef Hare het volgende:

[..]

Mijn god zeg, das wel errug karig
Tja je moet wat als je geen geld en ruimte hebt.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 8 november 2004 @ 18:23:25 #25
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23171174
quote:
Op maandag 8 november 2004 18:18 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Tja je moet wat als je geen geld en ruimte hebt.
Moet je ook niet zo veel dvds blijven kopen

En idd, ik had het idd over de extended versie van Alien3
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')