Ik heb ooit overwogen om een Diners card te nemen, omdat ik regelmatig reis (maar niet regelmatig genoeg om een gold frequent flyer pas te hebben). Dan is het handig om met zo'n pas toegang tot een lounge te krijgen. Maar, als ik ergens moet overstappen zorg ik ervoor dat er zo weinig mogelijk tijd op het vliegveld is. En bij vertrek zo kort mogelijk voor vertrek aankomen... ofwel, mijn conclusie was: pas is niet nodig.
Ik heb wel een gold card van VISA en Mastercard, en daar betaal ik helemaal niks voor. Het enige nut van de gold cards (t.o.v. mijn 'blauwe' VISA), is dat er een goede extra reisverzekering bij zit. Verder zitten er geen nuttige extras zoals lounge access bij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan