abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23006826
Gold Credit Card / Diners Club / American Express zijn niet de goedkoopste credit cards die er te krijgen zijn. Zijn ze werkelijk het geld waard of slechts een "leuk" statussymbool?
pi_23007688
Volgens mij zijn het statussymbolen, de normale Visa en Mastercard worden op veel meer plaatsen geaccepteerd.
pi_23008227
Er zitten wat extra opties bij, doorlopende reisverzekeringen, toegang tot exclusieve launches, en hier en daar kortingen. Je verdient ze dus eigenlijk pas terug wanneer je veelvuldig (naar het buitenland) reist.
  maandag 1 november 2004 @ 22:43:25 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23010191
American Express site:

"Het exclusieve karakter van The Platinum Card maakt dat de Kaart niet voor iedereen is weggelegd. The Platinum Card is alleen verkrijgbaar op strikt persoonlijke invitatie voor de meest loyale Leden van American Express. Mocht u een persoonlijke uitnodiging willen ontvangen dan kunt u contact opnemen met de Ledenservice op nummer 020 - 504 80 00"

Dus net doen of het super exclusief is maar intussen kan je het gewoon aanvragen; is dus voor snobs.
Kost trouwens wel een flink bedrag per jaar om met je credit card te patsen bij de één of andere muts van de Easyjet balie op Zestiehoven. Paar honderd per jaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_23021536
Ik vind Amex is niet echt patserig. Amex is een verband aangegaan met Flying Dutchman van KLM (voorheen was FD met Mastercard). Ik heb dus nu ook een Amex card, omdat ik hem gebruik in combinatie met het Flying Dutchman programma

Je moet wel een bepaald salaris per jaar verdienen om de kaart aan te vragen, maar echt hoog is dat niet (28k ofzo?). Trouwens, andere cards stellen ook eisen aan de hoogte van je inkomen enzo.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_40109483
Ik heb een gold card van AmEx. Probleem is inderdaad de acceptatie, maar dat is eigenlijk alleen binnen Nederland zo (waar het betalen met creditcard sowieso bekrompen vormen heeft). Hij is duur, maar de service en de verzekeringen zjin uitmuntend en inderdaad, het is gewoon cool om een AmEx gold neer te flikkeren als je ergens voor moet betalen.

Inkomensgrens is geloof ik iets van 36K voor dat ding.
pi_40158234
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:56 schreef riley het volgende:
Ik heb een gold card van AmEx. Probleem is inderdaad de acceptatie, maar dat is eigenlijk alleen binnen Nederland zo (waar het betalen met creditcard sowieso bekrompen vormen heeft). Hij is duur, maar de service en de verzekeringen zjin uitmuntend en inderdaad, het is gewoon cool om een AmEx gold neer te flikkeren als je ergens voor moet betalen.

Ik gebruik de amex voornamelijk voor hotels, daar wordt hij overal in principe wel geacepteerd.
pi_45772866
Amex is een prima kaart.

Altijd platina partnerkaart gehad, sinds een paar maanden black.

echt super, ook die congierge service
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
  Moderator zondag 28 januari 2007 @ 23:23:13 #9
45833 crew  Fogel
pi_45776441
Ik heb ooit overwogen om een Diners card te nemen, omdat ik regelmatig reis (maar niet regelmatig genoeg om een gold frequent flyer pas te hebben). Dan is het handig om met zo'n pas toegang tot een lounge te krijgen. Maar, als ik ergens moet overstappen zorg ik ervoor dat er zo weinig mogelijk tijd op het vliegveld is. En bij vertrek zo kort mogelijk voor vertrek aankomen... ofwel, mijn conclusie was: pas is niet nodig.

Ik heb wel een gold card van VISA en Mastercard, en daar betaal ik helemaal niks voor. Het enige nut van de gold cards (t.o.v. mijn 'blauwe' VISA), is dat er een goede extra reisverzekering bij zit. Verder zitten er geen nuttige extras zoals lounge access bij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_45782369
Gold amex is (nu) het 1e jaar gratis en de daaropvolgende jaren ook, mits je er wel (veelvuldig) gebruik van maakt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 00:42:00 #11
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_45812734
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:56 schreef riley het volgende:

Veel gaver ben je met een Black card
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')