abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 oktober 2004 @ 16:37:16 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22977767
Op is wat lang (en wss onvolledig)
Je kan de wereld opdelen in twee categorieen namelijk mensen die geloven dat er zoiets bestaat als een ziel en de pure materialisten die dat maar klets vinden. Voor beide kanten valt wat te zeggen en vandaar dat jullie mening wordt gevraagd. Om het idee te verduidelijken zal ik een dialoog opschrijven tussen meneer Sjaak (Afgekort S voor het spirituele) en mevrouw Martha (M voor materialist).

M: We hebben bewustzijn en emoties verklaard met behulp van stoffen en cellen enzo in die grijze massa en een ziel is dus helemaal niet nodig voor zelfbewustzijn. Na je overlijden ben je dus compleet weg.
S: Ik heb een geest gezien en gehoord dus hoe het werkt weet ik niet maar blijkbaar is er toch iets als een ziel.
M: Geesten bestaan niet dus je hebt niks gezien en gehoord
S: Ik ben niet de enige hoor die dit soort dingen heeft meegemaakt.
M: Dan zit het tussen je oren. Paddo's hebben hetzelfde effect
S: Ik was compleet nuchter

M: Nou het kan ook nog zo zijn dat het de natuurlijke elektromagnetische straling was die je liet hallucineren
S: Pardon?
M: Je hebt magnetische en elektrische velden die je kan meten. Je kompas reageert hier bv op door naar het noorden te wijzen. Zover ik weet heeft elk voorwerp zo'n veld.
S: Ik ben geen kompas dus waarom ga ik daar dingen door zien en horen?
M: Ergens in je hersens zit een gebied en als we daar het juiste frequentiepatroon op zetten ga je dingen ervaren die er niet zijn. Je voelt je bv angstig of ziet een schim. Je kan het zien als zintuig en ook dieren hebben dit. Er zijn haaien die navigeren met behulp van het magnetische veld van de aarde.
S: Oh zo'n veld! Hej volgens mij is zo'n veld bij breuklijnen in de aarde veel sterker dus dat zou betekenen dat ze daar meer dingen zouden meemaken op geesten gebied
M: Statistisch ook waar

S: Ok dus af en toe hallucineer je als je door zo'n veld loopt of als zo'n veld ontstaat. Maar dat verklaard niet waarom mensen geesten zien van personen die er vroeger ook daadwerkelijk geleefd hebben waarbij het vaak gaat om moord en dergelijke. Soms zijn geesten zelfs verbonden met voorwerpen bv een stoel. En waarom hebben mensen zelden hallucinaties die totaal nergens op slaan?
M: Ok toegegeven. Het lijkt idd zo te zijn dat je soms info krijgt die je niet kan weten. Dit zou simpelweg betekenen dat die info dus in die voorwerpen opgeslagen ligt of in het gebouw zelf. Tis nog niet aangetoond maar das vast een kwestie van tijd.
S: Is het niet meer het beestje een naampje geven? Dit zou namelijk inhouden dat als iemand wordt vermoord, je hersens een signaal uitzenden dat soms in een voorwerp achterblijft. Op de een of andere manier wordt dit signaal dan soms terug uitgezonden waardoor je een situatie van vroeger hallucineert? Ik vind dit wel heel moeilijk te geloven.

M: Totdat er iemand langskomt met een creatiever idee is het de meest logische verklaring. Die data moet toch ergens vandaan komen. Bijna niemand heeft interactie met een geest dus het lijkt ook echt op een opname van vroeger.
S: Natuurlijk hebben ze geen interactie. Iedereen rent keihard weg. Daarnaast zijn er idd wel mensen die beweren interactie hebben gehad
M: Onze psychologen werken aan dat probleem. Categorie 'imaginary girlfriend' als je het mij vraagt.
S: Is het niet gewoon zo dat er wel zielen zijn en die gebruik maken van elektromagnetische straling (energie) om zich te manifesteren in deze wereld? Ze kunnen zich dus hechten aan voorwerpen zoals een mens (iemand wordt bezeten door een geest) of zich toonbaar maken als ze daar zin in hebben. Dingen laten verplaatsen. Ze zijn een soort energie waar we vanuit de materiele wereld geen vat op hebben maar andersom kunnen ze wel de materiele wereld veranderen. Die externe wereld heeft ons brein gewoon met een zesde zintuig uitgerust om zielen waar te kunnen nemen.
M: Mmmmm. Voorwerpen die verplaatsen kan mss komen omdat er dingen weg gestoten worden met behulp van magnetisme. Er onstaat een magnetisch veld en dus bewegen er dingen en ja dat verwacht je niet. Daarnaast is het van de zotte om te denken dat er iemand boven de mensheid staat.
S: Of arrogantie.
M: Boomknuffelaar!

Is het zo dat geesten te verklaren zijn met elektromagnetische velden? Slaan voorwerpen historie op? Zelf heb ik nooit een geest gezien dus ik weet niet hoe in hoeverre het echt op een opname lijkt. Ook straling heb ik weinig verstand van maar een plaatje heb ik wel:



Ik vind het moeilijk te geloven dat je lichaam een opname in een voorwerp kan achterlaten. Wat denken jullie? En zijn er hier mensen die een geest hebben gezien of gehoord die deze theorie ontkracht?

Please press the issue
Er staan vast natuurkundige fouten in me verhaal dus feel free om me te verbeteren. Er is aangetoond dat je door elektrische pulsen van buitenaf toe te dienen gaat hallucineren (niet verwonderlijk omdat het bar weinig uitmaakt of je zelf stroom op de lijn zet of een externe factor dit doet). Verder is er idd overal een elektromagnetisch veld en soms wordt het op sommige punten veel sterker dan op andere. Het verandert dus echt.

[ Bericht 0% gewijzigd door livEliveD op 31-10-2004 16:46:11 ]
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_22978019
leuk stukje

ikzelf geloof wel in iets als een ziel, kheb ook zo mijn eigen ervaringen ermee, maar ja echt bewijzen kan je het denk ik nooit, we gaan het wel merken als we dood gaan
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  zondag 31 oktober 2004 @ 16:54:51 #3
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22978118
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 16:50 schreef Vampz het volgende:
leuk stukje

ikzelf geloof wel in iets als een ziel, kheb ook zo mijn eigen ervaringen ermee, maar ja echt bewijzen kan je het denk ik nooit, we gaan het wel merken als we dood gaan
Thnx
Is ook heel lastig om dit soort dingen te bewijzen. Als je dingen weet die je niet kan weten zeggen ze: 'Hej dat heb je vast 10 jaar terug ergens gehoord en denk je alleen maar dat je het vergeten bent'. Of je maakt een toekomst droom mee en schrijft hem niet op: 'Hej je dacht dat je dat gedroomd had maar in werkelijkheid droomde je wat anders' etc.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_22978551
Zielen, geesten, al het niet-materiële zijn geen onderdeel van het materiële. Materieel is alles wat je zintuiglijk kunt vaststellen, eventueel met fijne apparatuur.

De twee 'werelden', vergeef me de term, zijn niet los van elkaar en vullen elkaar aan. Zo kan iets materieels zich manifesteren in het niet-materiële en andersom. Als vertaling, niet letterlijk, ik bedoel: je kunt geen geest zien, slechts de vertaling van een geest in deze wereld.

Geesten kunnen zich manifesteren in deze wereld en ik meen dat dat ook wel eens aangetoond is. In Doorwerth heeft men een waarneming kunnen doen. Ze lijken bepaalde aanpassingen te doen aan het fysieke: temperatuur (de 'koude windvlaag'), licht (doorschijnende vorm 'woehaa! geest!'), geluid en verplaatsing ('klopgeesten' of 'poltergeists'). Ze zijn er dus niet zelf, ze laten een afdruk achter door het materiële aan te passen. Dat kost vreselijk veel energie (vergelijk het maar met psychokinese, wat wezenlijk ook aanpassen van het materiële vanuit het niet-materiële is, maar dan geïnitieerd vanuit het materiële ) dus als het gebeurt is het meestal uit wanhoop of kwaadheid.

Geesten kunnen best dingen waarnemen in het materiële, zoals wij dat ook in het niet-materiële kunnen. De noodzaak tot 'verschijnen' of 'materialiseren' is er dan ook niet vaak.

Een theorie die vertelt waarom wij niet iets niet-materieels kunnen waarnemen met fysieke zintuigen is omdat deze niet 'afgestemd' zijn op een andere trilling dan de fysieke trilling. Een geest zien is dan dus, zoals ik hierboven al vermoedde, een vertaling in ons frequentiegebied van iets wat er buiten valt . We kunnen wel dingen waarnemen buiten het materiële, maar da's met het zogenaamde '6e zintuig' en niet met één van de fysieke.

Wil nog meer vertellen, maar heb weer even genoeg getikt met één beschikbare hand . Leuke OP btw
pi_22978907
doorwerth was doorgestoken kaart. Wat wel vaker gebeurd met dit soort waarnemingen
  zondag 31 oktober 2004 @ 18:50:11 #6
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22980368
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:37 schreef gargamel het volgende:
doorwerth was doorgestoken kaart. Wat wel vaker gebeurd met dit soort waarnemingen
Most haunted heeft er een aflevering over. Gebeuren rare dingen. Maar ja kan ook fake zijn. Punt is dat niet alles gefaked wordt en er ook echt verschijningen gezien worden enzo
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 1 november 2004 @ 12:55:43 #7
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_22995986
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:37 schreef gargamel het volgende:
doorwerth was doorgestoken kaart. Wat wel vaker gebeurd met dit soort waarnemingen
Die ene uitzending van MTV was doorgestoken kaart. Maar als je je iets verder verdiept dan alleen maar naar MTV kijken had je wel geweten dat het al jaren speelt. Zelfs voordat MTV er was en met zulk soort onbenullige porgramma;s kwam!

mooie OP trouwens livEliveD
ik denk dat ik geloof ik wel een beetje bij de S hoor in dit verhaal, alhoewel ik soms ook een beetje M-ig doe
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_22999268
Leuke OP! Ik had al gelijk een beeld van die Sjaak met bril en baard e.d.
Dat krijg je als je docenten hebt die Sjaak heten..
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:17 schreef ReCreative het volgende:.
Een theorie die vertelt waarom wij niet iets niet-materieels kunnen waarnemen met fysieke zintuigen is omdat deze niet 'afgestemd' zijn op een andere trilling dan de fysieke trilling. Een geest zien is dan dus, zoals ik hierboven al vermoedde, een vertaling in ons frequentiegebied van iets wat er buiten valt . We kunnen wel dingen waarnemen buiten het materiële, maar da's met het zogenaamde '6e zintuig' en niet met één van de fysieke.
Ja ik denk ook dat daarom sommige mensen wel 'paranormale' zaken waarnemen en andere niet. Sommige mensen zijn meer op de niet-materiele trillingen afgestemd. Dit kan je oefenen maar er zijn ook mensen die dit altijd al konden. In hoeverre je hierop bent afgestemd bepaald de mate van je waarnemingen.

Omdat de waarneming gedaan wordt buiten ons huidige fysieke frequentieveld en wordt waargenomen met een 6e zintuig (een niet-fysiek zintuig) zal misschien wel nooit worden bewezen of geesten wel of niet bestaan. In ieder geval, als het dan een uitspraak is van een persoon. Misschien hebben we ooit nog eens meetapparatuur waarmee we ook andere energie-frequenties kunnen meten. Oftewel: de mens breid zijn frequentieveld uit.

Geesten of entiteiten zijn erg vaak om mensen heen, bv. overledenen en gidsen. Puur om 'een oogje in het zeil te houden' of je te beschermen/ondersteunen. Veel mensen merken dit niet echt. Ik heb ook het idee dat dit soort entiteiten moeilijker waarneembaar zijn dan entiteiten die niet persoonlijk aan jou gerelateerd zijn en/of gefrustreerd en angstig zijn.

Entiteiten die vaak bij je zijn merk je minder vaak op juist omdat ze relatief vaak bij je zijn waardoor je zelf al nauwelijks meer het verschil merkt. Zodra er opeens een heel ander soort entiteit ten tonele verschijnt merkt een persoon (vooral als je daar gevoelig voor bent) dat sneller op. Dit hoeven niet perse 'negatieve' entiteiten te zijn. Sommige mensen merken bv. na het overlijden van een geliefd persoon opeens op dat ze het gevoel hebben dat die persoon toch bij hen is. Het verschil in energie om hen heen wordt opgemerkt.

Toevoeging: misschien wordt het verschil tussen overledenen/gidsen en andere entiteiten ook wel moeilijker opgemerkt omdat de eerste groep vaak geen behoefte heeft om zich in dingen te mengen. Ze laten je lekker je eigen gang gaan. In tegenstelling tot entiteiten die bang of gefrustreerd zijn. Die zoeken aandacht en indirect ook hulp. Hierdoor oefenen ze, bewust of onbewust, meer invloed uit op de materiele wereld.

[ Bericht 5% gewijzigd door Geartsjuh op 01-11-2004 15:47:23 ]
  maandag 1 november 2004 @ 16:00:29 #9
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_22999676
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:37 schreef gargamel het volgende:
doorwerth was doorgestoken kaart. Wat wel vaker gebeurd met dit soort waarnemingen
Dan heb je ook een bron : MTV <-

anywayz ik vind t een mooie duidelijke OP en ja ik geloof toch dat er meer is dan wat wij kunnen waarnemen. Ik denk ook dat bewijs hebben voor iets als dit heel moeilijk is, al moet t toch wel kunnen.

Gister was op SBS6 nog een aflevering van Reportage: Bezeten.
Ook wel leuk om te zien, 1 case die ik zag ging over een gekwelde boerenzoon die op een zolder is overleden, uitgehongert en alleen en die zat daar nog en was erg kwaad op alles en iedereen.
De nieuwe bewoners konden niet naar zolder omdat als je daar kwam werd geduwd of klappen in je gezicht kreeg. Erg raar allemaal.
Tis wel goed afgelopen, ze hebben met hem gepraat en vanaf toen is het een stuk rustiger geworden al geloofden zij dat hij er nog wel zat.

kan allemaal nep zijn want tis natuurlijk allemaal heel simpel te faken, net als Most Haunted maar ik de reden niet echt in, vroeg of laat moet t doek toch vallen als t allemaal nep is lijkt me.

moeilijk onderwerp
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_23000176
Bewijs voor het bestaan van geesten zal er voorlopig wel niet komen denk ik . Het is net zoiets als bewijzen dat er een ufo op een foto staat: je ziet wel iets, maar wie zegt dat het een buitenaards toestel is of een andere ufo? Misschien is het wel een vlek op de camera of een handige photoshopper die de oorzaak is voor de verschijning op de foto. Zo is het met geesten ook: je ziet een afdruk, nèt als een foto. Misschien komt die koude vlaag wel door de tocht. Of werd er geklopt omdat je bel stuk is . Zelfs communicatie zou geen bewijs zijn ('waai twee keer in mijn nek als je een echte geest bent').

Overigens: misschien is dat 6e zintuig, of de heldere variant van onze reguliere zintuigen, wel een beetje lui geworden en door evolutie lager geprioriteerd, omdat hij niet van noodzaak was om te overleven. Mogelijk is hij de komende eeuwen weer wèl van belang, en wint hij weer aan importantie... Dat zou interessant zijn en verklaren waarom er nu wel meer mensen als paranormaal worden betiteld.
  maandag 1 november 2004 @ 18:14:06 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23002431
Allemaal Spirituele mensen die reageren. Erg tof. Maar om de andere kant te belichten ga ik toch even advocaat van de duivel te spelen

Bewijs voor geesten is er idd niet en dat is extreem lastig te verkrijgen. Alleen wat Geartsjuh zegt over een ander gevoel na overlijden kan ook komen omdat je gewoon veel aan die persoon denkt en juist hoopt dat deze er nog is.

Mooie theorieen hoe het zou kunnen zijn maar dat neemt niet weg dat 99% procent van de mensen geen interactie lijkt te hebben met een geest en het zou dus best een vorm van opname kunnen wezen. Heb je straks geloofd in iets dat natuurlijke straling was. Alle leuk bedachte theorietjes niks meer waard. etc. Iemand een mooie ervaring die dit beelt van straling ontkracht?
quote:
Op maandag 1 november 2004 16:27 schreef ReCreative het volgende:
Overigens: misschien is dat 6e zintuig, of de heldere variant van onze reguliere zintuigen, wel een beetje lui geworden en door evolutie lager geprioriteerd, omdat hij niet van noodzaak was om te overleven. Mogelijk is hij de komende eeuwen weer wèl van belang, en wint hij weer aan importantie... Dat zou interessant zijn en verklaren waarom er nu wel meer mensen als paranormaal worden betiteld.
Interessant punt.
Mss is het ook wel opvoeding omdat in gebieden waar het geaccepteerd wordt ook meer voorkomt. Mensen letten er meer op en filteren minder uit. Mits geesten bestaan that is
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_23004616
quote:
Op maandag 1 november 2004 18:14 schreef livEliveD het volgende:
Mooie theorieen hoe het zou kunnen zijn maar dat neemt niet weg dat 99% procent van de mensen geen interactie lijkt te hebben met een geest en het zou dus best een vorm van opname kunnen wezen.
99% van de mensen heeft geen interactie met een geest dùs zou het een opname kunnen zijn? Die redenatie begrijp ik niet.

Ik neem aan dat je met interactie een communicatie bedoelt? In feite is het zien van een geest (en de geest ziet jou) ook al een interactie, vind ik . Met mijn gidsen heb ik wel degelijk een zeer intensieve communicatie, da's dus al niet afhankelijk van een voorwerp, noch van een bestaand electromagnetisch veld (of mijn eigen brein). Maar ook dat is niet te bewijzen en zelfs zeer eenvoudig af te schuiven op fantasie.

Interactie met een 'geest' (ik blijf even binnen jou terminologie, het is mijn lievelingsterm niet...) is binnen het materiële per definitie al lastig, zo niet onmogelijk, zoals het verschijnen of anders manifesteren ook is. Je communiceert op verschillende niveaus.

Verder moet ik er even over nadenken .
  maandag 1 november 2004 @ 21:25:11 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23007445
De redenatie gaat ongeveer zo:
Oude gebouwen laten vaak op dezelfde plaats ongeveer dezelfde geestverschijning zien, horen, voelen etc. Soms is het echter ook zo dat een stuk interieur wordt verhuisd en er daarna zulk soort ervaringen plaatsvinden.

Statistisch hebben 99% van de mensen geen interactie op zo'n moment en het aantal ervaringen is op plaatsen met veel elektromagnetische straling veel hoger. Onze aardige wetenschappers hebben deze dingen bij elkaar opgeteld en denken dat die data dus blijkbaar in die voorwerpen zit en het elektromagnetische veld veranderd.

De personen die je ziet zijn dus als het ware een opname vastgelegd in een voorwerp of gebouw en op deze manier verklaren ze dat geesten niet bestaan maar de 'data' van iemand soms wordt vastgelegd. Dit is totaal niet bewezen maar puur een optel som alleen ik vraag me wel af in hoeverre zo'n verschijning echt op een bijna statische opname lijkt die af en toe wordt afgespeeld.
Ik heb namelijk zelf zoiets nog nooit meegemaakt.

Edit:
Je hoort vaak ervaringen van mensen waarbij ze iemand vermoord zien worden zoals dat vroeger ook is gebeurd op die plek. Waarom zouden 2 geesten dat schouwspel constant naspelen?

[ Bericht 8% gewijzigd door livEliveD op 01-11-2004 21:30:13 ]
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_23023433
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:25 schreef livEliveD het volgende:
De personen die je ziet zijn dus als het ware een opname vastgelegd in een voorwerp of gebouw en op deze manier verklaren ze dat geesten niet bestaan maar de 'data' van iemand soms wordt vastgelegd. Dit is totaal niet bewezen maar puur een optel som alleen ik vraag me wel af in hoeverre zo'n verschijning echt op een bijna statische opname lijkt die af en toe wordt afgespeeld.
Ik heb namelijk zelf zoiets nog nooit meegemaakt.

Edit:
Je hoort vaak ervaringen van mensen waarbij ze iemand vermoord zien worden zoals dat vroeger ook is gebeurd op die plek. Waarom zouden 2 geesten dat schouwspel constant naspelen?
Doet me denken aan een verhaal uit een ander topic. Kan het zo niet meer vinden maar toen had DiSiLLUSiON een verhaal gepost dat hij 2x achter elkaar dezelfde gebeurtenis voor zijn ogen zag afspelen. Het ging geloof ik over dat hij een man van een trap af zag vallen. Deze kwam onderaan de trap terecht en bleef daar stil liggen. Toen hij hulp wilde halen en omkeek bleek er niemand meer onderaan de trap te liggen. Later zag ie op dezelfde plek weer exact dezelfde scene zich afspelen en weer seconden na dat ogenblik was de man verdwenen.

Geest?
Een lus in de tijd?
Vastgelegde data?

You tell me.
  woensdag 3 november 2004 @ 11:29:01 #15
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23046003
*schop*
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_23049263
quote:
Op woensdag 3 november 2004 11:29 schreef livEliveD het volgende:
*schop*
Ja, waar blijven de niet-gelovers? Geesten bestaan toch niet? Ik wil discussiëren .
  woensdag 3 november 2004 @ 14:03:29 #17
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23049449
Ja dit is me derde topic waarbij ik ruim baan geef voor een believer/non-believer discussie die ik zeker niet erg zou vinden mits iedereen normaal tegen elkaar blijft doen. Blijkbaar zijn er andere factoren dan het onderwerp die zo'n discussie laten losbarsten.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_23049518
Schopje naar WFL? Dan krijg je wel non-believers..
pi_23049747
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:06 schreef Geartsjuh het volgende:
Schopje naar WFL? Dan krijg je wel non-believers..
Een teaser maken in WFL, met een verwijzing. Voordat daar een slot op zit heb je er al een paar te pakken .

Sorry ben beetje opstandig vandaag
pi_23053732
ik denk niet dat er straling oid in objecten zit. het kan wel zo zijn dat er bepaald straling is op een bepaalde plek (geesten) maar hoe je het ook noemt, het komt op hetzelfde neer. geesten bestaan.
of de wetenschap nou bewijst hoe het in elkaar steekt of niet, het verklaard alleen maar waarom mensen dingen zien en niet WAT de mensen zien.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 3 november 2004 @ 17:39:01 #21
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23054547
Mwa dat hoeft natuurlijk niet. Geesten worden gezien als een overleden ziel die zich toont en als de wetenschap kan bewijzen dat het puur straling is die voor kan komen op sommige plekken dan is het begrip geest getransleerd naar het begrip stralingsveld gevormd door de omgeving.

Tis net alsof ze een mobieltje zouden analyseren en i.p.v. dat dat een mysterieus apparaat was wordt het dan logisch verklaard en binnen de grenzen van de natuurkunde opgenomen. Hiermee sluiten ze dan ook direct een immateriele wereld op dat gebied uit.

Tis moeilijk uit te leggen wat ik bedoel eigenlijk
Voor de believers: Soms zien ouders hun zoon verschijnen terwijl deze tig kilometer verderop op het slagveld is overleden. Dat lijkt me geen opgeslagen boodschap.
Voor de non believers: Waarom zien mensen bij een geest verschijning vaak hetzelfde schouwspel. Wat is het nut?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_23071210
Tja, je weet onderhand dat ik nogal een rationalist ben
Toch heb ik zelf ook ervaringen met geesten gehad, die ik niet kan verklaren. Maar ik kan een poging doen: misschien zijn er velden, elektrische of iets anders, die mensen beinvloeden en dingen laten zien die er niet zijn. Dat mensen echt dingen zien, is vrij duidelijk. Maar bestaat het ook fysisch, of zit het alleen in hun hoofd, dat is een beetje de vraag. Ik denk het laatste.
-
  donderdag 4 november 2004 @ 13:51:45 #23
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_23073203
ja kan ook, bijvoorbeeld die leylijnen ofso
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 4 november 2004 @ 14:22:03 #24
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23073942
Probleem onstaat als deze velden kennis lijken te bevatten of althans projecteren
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_23076166
Die velden kun je dan denk ik wel meten. Gokje.
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')