Vet .quote:
Splijtende demarrage mên!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:13 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Vet .
Bij mij zat het koersen er ook al vroeg in:
[afbeelding]
Toen ik precies 2 jaar en 2 weken oud was, mochten de zijwieltjes eraf. Hier kun je zien dat ik toen direct mijn 2,5 jaar oudere zus uit het wiel reed.
Ben wel benieuwd hoe dat is opgezet, zo'n meerdaagse cyclo.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
* Wombcat gaat in april de Ronde van Sardinië rijden,een 7 daagse cyclo.
Ja: http://www.girobike.com/quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:41 schreef Promovendus het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe dat is opgezet, zo'n meerdaagse cyclo.
Is er een website?
Zadelpen kun je aardig mee compenseren, zeker tegenwoordig zijn er lange zadelpennen in de handel. Op een tweedehands fiets, zal echter niet zo'n lange pen zitten. Bovendien moet je er rekening mee houden dat je dan relatief hoog komt te zitten t.o.v. het stuur, dus ver voorover moet buigen.quote:Op maandag 17 april 2006 20:39 schreef Haijo het volgende:
Hey mensen, ik zit er ook over te denken om te gaan wielrennen, mede omdat ik een cardio wil/moet doen en het liefst in de buitenlucht. Hardlopen bevalt me absoluut niet. Ik loop me nu dus te orienteren op racefietsen op marktplaats en dergelijke, maar ik vroeg me af of jullie me konden helpen bij het bepalen wat voor fiets geschikt is als beginner. Ik zat te denken aan een budget voor 100 euro. Het is laag, maar je kan er op marktplaats wel fietsen voor krijgen, dat zijn voornamelijk Peugeots. Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn het inderdaad goedkope fietsen, die het geld niet waard zijn, en moet ik mijn budget verhogen?
Wat betreft framehoogte, ik heb een binnenbeenlengte van 89 cm, wat dus in zou houden een framehoogte van 58/59. Hoeveel kan/mag ik hiervan afwijken, en tot hoever kan ik het aanpassen met zadelhoogte?
Verder, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als beginner? Zoals welke dingen ik absoluut niet moet doen, en dingen die ik absoluut wel moet doen?
Alvast bedankt!
Nee hoor, niets mis mee volgens mij. Was vroeger een vrij groot merk.quote:Op maandag 17 april 2006 21:37 schreef Haijo het volgende:
Oke, bedankt! Maar over Peugeots? Staan die bekend om hun slechte kwaliteit?
Als je echt wedstrijden wilt fietsen dan moet je een goed stijf frame hebben en goede wielen die ook stijf zijn anders kom je geen bocht door. Het hoeft geen nieuwe fiets te zijn met alle snufjes erop want zelfs met commandeurs op je onderbuis kun je nog heel goed mee in een wedstrijdje.quote:Op maandag 17 april 2006 20:39 schreef Haijo het volgende:
Hey mensen, ik zit er ook over te denken om te gaan wielrennen, mede omdat ik een cardio wil/moet doen en het liefst in de buitenlucht. Hardlopen bevalt me absoluut niet. Ik loop me nu dus te orienteren op racefietsen op marktplaats en dergelijke, maar ik vroeg me af of jullie me konden helpen bij het bepalen wat voor fiets geschikt is als beginner. Ik zat te denken aan een budget voor 100 euro. Het is laag, maar je kan er op marktplaats wel fietsen voor krijgen, dat zijn voornamelijk Peugeots. Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn het inderdaad goedkope fietsen, die het geld niet waard zijn, en moet ik mijn budget verhogen?
Wat betreft framehoogte, ik heb een binnenbeenlengte van 89 cm, wat dus in zou houden een framehoogte van 58/59. Hoeveel kan/mag ik hiervan afwijken, en tot hoever kan ik het aanpassen met zadelhoogte?
Verder, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als beginner? Zoals welke dingen ik absoluut niet moet doen, en dingen die ik absoluut wel moet doen?
Alvast bedankt!
Hopmans in Bergen op Zoom is onwijs groot met heel veel korting.quote:Op maandag 24 april 2006 14:03 schreef Itte het volgende:
Weet iemand van jullie een beetje grote winkel waar ik een nieuw paar schoenen kan kopen. Liefst in Amsterdam.
Daar komt dan nogeens bij, lieve schat, dat opvallend veel wielrenners een centenbak hebben. Begrijp je wat ik daar mee bedoel? Doh! Zo'n onderlip waar je voor een paar cent, als je gespaard hebt... Zo'n uitstekende kin met zo'n rare onderlip. Over hoe dat nou precies zit laat ik me nog een keer informeren. Puik plan, R_ON! I KNOW. I KNOW.quote:Op maandag 24 april 2006 15:26 schreef R_ON het volgende:
Er zijn dingen die ik echt niet voor mijn plezier kan doen; wielrennen is er daar een van.
Ik heb mijn fiets en toebehoren bij Lohman gekocht, die zit in Amsterdam (zie http://www.lohman.nl)quote:Op maandag 24 april 2006 14:03 schreef Itte het volgende:
Weet iemand van jullie een beetje grote winkel waar ik een nieuw paar schoenen kan kopen. Liefst in Amsterdam.
Ok, ga ik daar even kijken.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:00 schreef the_bbk het volgende:
[..]
Ik heb mijn fiets en toebehoren bij Lohman gekocht, die zit in Amsterdam (zie http://www.lohman.nl)
Ik heb vanmorgen om een uur of 10 lekker 60 km gefietst(vrijwel geen wind). Ik zie al veel korte broeken en shirts maar ik wacht nog effe, het is nog te koud.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:51 schreef FloggingMolly het volgende:
Het was vandaag ook weer ideaal fietsweer, tot de wind opstak dan.
Leuk om te lezen!quote:Op maandag 1 mei 2006 08:55 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben weer terug van de ronde van Sardinië, die nogal vermoeiend was.
-knip-
Was echt een mooie ervaring, vrijwel zeker ga ik volgend jaar weer.
Het was ook erg leuk om te doen.quote:
Is er niet een soort Tour de France voor recreanten?quote:Op maandag 1 mei 2006 11:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het was ook erg leuk om te doen.
Opvallend was dat halverwege de week iedereen zat te zuchten aan het ontbijt (zo van: "pff, weer zo vroeg opstaan, ik wil niet fietsen, zucht steun kreun"), maar dat de dag na de ploegentijdrit iedereen zich veel beter voelde.
(De etappes startten meestal tussen 9:00 en 9:30, alleen de eerste om 10:30, aangezien je van te voren moest eten en vaak ook nog 5-10 km moest fietsen naar de start, moest je vroeg op de hele tijd. Voordeel ws wel dat je meestal ook redelijk vroeg weer terug was, rond een uur of 13:00 gemiddeld. Behalve de eerste dag. Toen moesten we ook weer met de bus terug, en dat was erg beroerd geregeld, dus ik was pas om 22:45 weer in het hotel, en moest toen eerst nog eten. En dan de volgende dag 'gewoon' weer om 9:15 starten).
Dacht het niet. Je hebt dus deze Giro delle Costa Sardegna (zoals 'ie officieel heet), in Frankrijk heb je nog de Ardechoise, da's ook een week. De afgelopen twee jaar had je nog de Deutschlandrundfahrt, ook een week, waarin je de finale van de profronde aflegde op dezelfde dag als de profs. Maar die is er dit jaar niet meerquote:Op maandag 1 mei 2006 11:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is er niet een soort Tour de France voor recreanten?
Ga je dan nu gewoon weer verder trainen of neem je een paar dagen rust?quote:Op maandag 1 mei 2006 11:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dacht het niet. Je hebt dus deze Giro delle Costa Sardegna (zoals 'ie officieel heet), in Frankrijk heb je nog de Ardechoise, da's ook een week. De afgelopen twee jaar had je nog de Deutschlandrundfahrt, ook een week, waarin je de finale van de profronde aflegde op dezelfde dag als de profs. Maar die is er dit jaar niet meer
Ik weet ook niet of in een Tour de France voor recreanten zou overleven, dit was al zwaar zat. Ik was echt flink uitgeteld toen ik gisteren thuiskwam (nu nog wel trouwens). Hoewel ik me gistermorgen wel goed voelde, was ik op de terugreis van het vliegveld (moest met de auto van Frankfurt Hahn naar Dordrecht) wel erg moe, dus ik ben maar wat vaker gestopt.
Weekje rust. Morgen een uurtje rustig aan fietsen. Vrijdag een uurtje of anderhalf, en dan zondag een uurtje of twee. En dan moet ik wel weer hersteld zijn.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ga je dan nu gewoon weer verder trainen of neem je een paar dagen rust?
Respect. Jij zult wel onverslaanbaar zijn met handje drukken.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:58 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ik doe dus ook aan wielrennen.
Waarschijnlijk op een manier die weinig van jullie al gezien hebben, ik fiets nl. met mijn handen omdat de benen weigeren nog rond te gaan
http://www.tnsrijen.nl/freewheeler-unltd.asp.
De onderste dan
Ik draai zo'n 1000 á 1500 km per jaar, de meeste in toertochten en 1x per jaar twee weken in Oostenrijk.
Aha, niet dat ik mee wil doen ofzo... Dan mag ik eerst nog wel 5 jaar trainen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Zwansen, er is een Tour Cyclotouriste. Die wordt georganiseerd door de Franse bond FFCT (Federation Francaise du Cyclotourisme). Veel meer weet ik ook niet dan dat ie erg goed moet zijn volgens diegenen die 'm gereden hebben.
Heb je meer info, website bv.?quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Zwansen, er is een Tour Cyclotouriste. Die wordt georganiseerd door de Franse bond FFCT (Federation Francaise du Cyclotourisme). Veel meer weet ik ook niet dan dat ie erg goed moet zijn volgens diegenen die 'm gereden hebben.
www.ffct.orgquote:Sur un itinéraire tracé par les responsables de la Fédération française de cyclotourisme, tous les deux ans, ils parcourent un peu moins de 3 000 kilomètres, pendant 3 semaines, en 21 étapes... à leur propre rythme. Le tour cyclo, c’est environ 200 bénévoles mobilisés et 10 accompagnateurs qui s’engagent à faire de ces 3 semaines une réussite.
Le Tour cyclotouriste FFCT est une randonnée qui permet la découverte des régions, la rencontre des clubs sur le parcours dans un esprit amical et convivial. C'est le tourisme à bicyclette. Les participants pourront tous les jours découvrir de nouvelles régions et profiter de l’extraordinaire diversité géographique, touristique et culturelle de la France.
Chacune des étapes est l’occasion de rencontrer les habitants, de déguster la gastronomie régionale et de visiter les sites touristiques les plus remarquables.
Dan is dit leuk om mee te beginnen. Tweedehands is leuk, en idd kun je daar beter krijgen, maar dat is ook erg zoeken. En je hebt altijd het risico dat er toch iets mee aan de hand blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:47 schreef mordradead het volgende:
Ik zit al een maand marktplaats, speurder en 2e hands enzo af te pluizen maar een mooie fiets + goede maat is best hard to get ook omdat ik niet teveel afstand (100km) wil overbruggen, daarbij is de fiets voor een jaartje en daarna ga ik besluiten of ik doorga en een duurdere koop of stop.
Ja, je moet wel geluk en geduld hebben (zeker als je niet in Brabant/Limburg woont). En als je nu wilt fietsen (wie wil dat niet?) is zo'n nieuwe 'mindere' ook een goede optie!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan is dit leuk om mee te beginnen. Tweedehands is leuk, en idd kun je daar beter krijgen, maar dat is ook erg zoeken. En je hebt altijd het risico dat er toch iets mee aan de hand blijkt te zijn.
Juist als je nog niet zeker bent of je het leuk vindt zou ik niet een nieuwe kopen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:47 schreef mordradead het volgende:
Ik zit al een maand marktplaats, speurder en 2e hands enzo af te pluizen maar een mooie fiets + goede maat is best hard to get ook omdat ik niet teveel afstand (100km) wil overbruggen, daarbij is de fiets voor een jaartje en daarna ga ik besluiten of ik doorga en een duurdere koop of stop.
Breedte van de velg speelt wel een rol maar in dit geval zal het prima gaan.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:09 schreef Tommy__ het volgende:
ok, en de breedte van de velg speelt geen rol?
heel juistquote:Op zondag 7 mei 2006 12:25 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Breedte van de velg speelt wel een rol maar in dit geval zal het prima gaan.
Andersom zou het niet zo simpel zijn, band 1 op velg 2.
De enige tip die ik je kan geven is deze vraag ergens anders stellen, niet in een wielrentopicquote:Op maandag 8 mei 2006 13:07 schreef Tennis-boy het volgende:
Wellicht heb je een tip voor mij?
Als het de fiets is die juliusbackpacking geplaatst heeft, zou ik er zeker voor gaan. Is echt een mooi ding, met die kleding+schoenen erbij is't zou ik er zeker wel 100euro voor over hebben.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:08 schreef mordradead het volgende:
Ik heb nu met iemand gemaild van de fiets waarop iemand mij in dit topic wees, het blijkt dat er een klein scheurtje in de achtervelg zit, daarom zou ik wel leuke korting maar ik weet niet of ik dit wel zou kunnen maken. De voorband vervangen is geen probleem en een velg vervangen bij een normale fiets ook niet afgelopen weekend nog gedaan
Is dat een beetje te doen? En wat kost een nieuwe achtervelg?
Als je zelf een velg weet te vervangen vallen de kosten wel mee, ik heb vandaag toevallig een velg + spaken gekocht voor mijn stadfiets en daar was ik 24 euro voor kwijt. Makkelijker is om 2dehands voor een achterwiel te kijken, of bij je lbs vragen of ze nog ergens een oud wieltje hebben liggen voor een zachte prijs.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:08 schreef mordradead het volgende:
Ik heb nu met iemand gemaild van de fiets waarop iemand mij in dit topic wees, het blijkt dat er een klein scheurtje in de achtervelg zit, daarom zou ik wel leuke korting maar ik weet niet of ik dit wel zou kunnen maken. De voorband vervangen is geen probleem en een velg vervangen bij een normale fiets ook niet afgelopen weekend nog gedaan
Is dat een beetje te doen? En wat kost een nieuwe achtervelg?
Je hebt 'm gekocht begrijp ik in de SC?quote:Op zondag 7 mei 2006 15:29 schreef Remzz het volgende:
Eey ff vraagje
Is dit wat ? http://www.marktplaats.nl(...)ietsen/32788729.html
Ik begin net met wielrennen(samen met een vriend die 2 wielrennersfietsen heeft), maar een eigen fiets is natuurlijk veel handiger.
Jep , hij zag er erg goed uit en fietst goed ben er erg blij meequote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hebt 'm gekocht begrijp ik in de SC?
Leuk
Cassette kun je overzetten, mits het hetzelfde merk en systeem is. Dat betekent dat je een 7-speed Shimano cassette kunt overzetten op een 7-speed achterwiel voor Shimano, maar niet op een wiel voor Campagnolo.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:31 schreef mordradead het volgende:
En ik heb ook een fiets gekocht omdat ik het achterwiel en de banden nog moet vervangen was ik 50 euro kwijt voor de fiets + kledingset. Weet iemand ook waar ik op moet letten bij het kopen van een achterwiel? Ik heb even op marktplaats gekeken en daar werd ik gek van alle termen.... als ik het goed begrijp moet ik een 7 speed ding hebben? kun je die overzetten en ik dacht dat bij een fiets van 58cm een wielmaat van 26" hoorde?
dit kan niet toch?
Waarschijnlijk wel, met je alleen opletten dat er de goede body opzit.quote:
Dus wat denken jullie, kopen en proberen?quote:Dat moet wel gaan. Bij 7 speed zijn de tussenringen dikker om het verschil op te vangen.
Er zijn ook opvulringen in omloop. Bij een fietsenzaak te koop. Daarmee kun je een 7 speed op bijv.
een 9-speed naaf monteren.
Meestal is 7 speed-naaf dezelfde breedte als 9 speed. Ik heb nog een fiets staan waar oorspronkelijk 7-speed op zat, nu 8 speed. Naaf is dezelfde breedte als 9/10-speed.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:58 schreef juliusbackpacking het volgende:
Let alleen op dat een 7 speed naaf een stuk smaller is dan een 9 speed, maw je achtervork moet je iets uitbuigen als je dus een 9 speed erin wilt zetten. Opzich niet zo probleem met staal maar bij je lbs kunnen ze dat met een tooltje. Althans als je geen beunhaas hebt.
Je kan overigens ook gewoon een 8 speed cassette gebruiken, en dan of het kleinste of het grootste tandje niet gebruiken. Andere optie is om een 6 speed wiel te kopen en daar een 7 speed pignon op te zetten. Veel van die oude wielen is namelijk schroefpignon.
Die wielen uit die link is rommel,
Thnx. Voor mijn gevoel was de Alp toch niet zo geleidelijke klim. Vooral de 1e km was echt steil. Maar had je toen alleen de klim gedaan? Want ik neem aan dat jij toch wel iets sneller kunt dan 1 uur en 18 minuten?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:57 schreef Wombcat het volgende:
[afbeelding]
Op verzoek van Zwansen.
Hier heb ik nog geen cadansmetertje. Op grote hoogte is mijn hoogtemeter ook niet zo nauwkeurig meer, hij geeft 100 meter te weinig hoogteverschil
Dikke rode lijn is hartslag.
Dunne rode lijn hoogte
blauwe lijn snelheid.
In samenvattinkje rechts wat gegevens over de klim (ALpe d'Huez).
1:18 is totale fietstijd. Tijd van de klim is 1:02.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Thnx. Voor mijn gevoel was de Alp toch niet zo geleidelijke klim. Vooral de 1e km was echt steil. Maar had je toen alleen de klim gedaan? Want ik neem aan dat jij toch wel iets sneller kunt dan 1 uur en 18 minuten?
je deed er evenlang over als ik in 1h02 toen ik hem opreed jaar of 5/6 terug . Ben toen eerst naar Bourg D'Oisans gefietst over de grote weg en dan terug om wat in te fietsenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
1:18 is totale fietstijd. Tijd van de klim is 1:02.
Piek in snelheid is idd de rotonde, waar het even iets naar beneden loopt.
Nette tijd. Leuke is als je met dat tempo omhoog fietst, dat je een hoop inhaalt, en niet ingehaald wordt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:07 schreef Bartoli het volgende:
[..]
je deed er evenlang over als ik in 1h02 toen ik hem opreed jaar of 5/6 terug . Ben toen eerst naar Bourg D'Oisans gefietst over de grote weg en dan terug om wat in te fietsen
Polar s725quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:45 schreef juliusbackpacking het volgende:
gezien de hoogte en de temp meetingen die erin staan zou ik zeggen de Polar S700 serie?
Nee. Je moet er eentje hebben die om de zoveel (5, 15, 60) seconden de gegevens kan opslaan. Dat kan alleen met de duurdere modellen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dus met die goedkope kan dit dus niet.
Ja, dat was toen ik (redelijk in het begin) bovenop een klimmetje net iets achter een groepje zat, en volle bak de afdaling inging, om bij dat groepje te komen. Handig een 53x11 in die situaties.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:48 schreef komrad het volgende:
topsnelheid: 82,2km/h
Leuk dingetje inderdaad. Zitten leuke functies op zo te zien, zoals de vergelijkingsmogelijkheid met dezelfde rit die je eerder gemaakt hebt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:20 schreef Ericr het volgende:
Morgen mijn eerste ritje van het jaar eens maken. Binnenkort ook mijn Garmin Edge 305 monteren, kan ik GPS based later mijn routes terughalen. Geinig apparaatje.
http://www.garmin.com/products/edge305/
als je niemand hebt om mee / tegen te rijden dan kan een tellertje toch wel een beetje helpen.quote:Op zondag 14 mei 2006 19:58 schreef juliusbackpacking het volgende:
Je hebt meer aan een hartslagmeter dan aan een kilometerteller als je daadwerkelijk wat wilt gaan trainen. Gemiddelde snelheid is zo relatief.
dat hoge gemiddelde komt voornamelijk door een lang stuk door de duinen met wind mee. Over dat stuk fietste ik tussen de 35 en de 45 km/h de rest van de tijd dus een stuk rustiger.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd, hartslagmeter heb je meer aan.
28 gemiddeld voor een beginner is erg hard trouwens, forceer jezelf niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |