abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 28 oktober 2004 @ 20:44:43 #1
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
  donderdag 28 oktober 2004 @ 20:50:43 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_22920444
Die spreekkoren voor de wedstrijd richting Luinge gisteren waren grappig, kon een licht glimlach niet onderdrukken en dat heb ik niet snel ADO
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_22920517
Volgende keer maar: "Luinge Luinge we worden weer genaaid" zingen?

We hadden 2 pingels moeten krijgen .

Btw net zoals Err... ik irriteerde me ook aan dat OE OE geroep.
pi_22920646
tvp

Dat er maar weinig spreekkoren en ander gezeik in dit topique mogen komen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 28 oktober 2004 @ 21:13:42 #5
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_22921108
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 20:50 schreef popolon het volgende:
Die spreekkoren voor de wedstrijd richting Luinge gisteren waren grappig, kon een licht glimlach niet onderdrukken en dat heb ik niet snel ADO
dat is vaste prik met Luinge, erfenisje van een wedstrijd 2 seizoenen terug, ADO - VVV die met 5-1 werd gewonnen (promotie jaar)...toen was Luinge zo vreselijk pro Den Haag aan het fluiten, en sindsdien wordt er gescandeerd "Luinge, we worden kampioen"

De beste man geniet ervan, gaat expres warm lopen voor Midden Noord, en bij uitwedstrijden ook voor ons vak..grote grijns en zwaaien doet ie dan.

Maar ja, da's nu dus duidelijk voorbij
pi_22921288
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 21:13 schreef err het volgende:

[..]

dat is vaste prik met Luinge, erfenisje van een wedstrijd 2 seizoenen terug, ADO - VVV die met 5-1 werd gewonnen (promotie jaar)...toen was Luinge zo vreselijk pro Den Haag aan het fluiten, en sindsdien wordt er gescandeerd "Luinge, we worden kampioen"

De beste man geniet ervan, gaat expres warm lopen voor Midden Noord, en bij uitwedstrijden ook voor ons vak..grote grijns en zwaaien doet ie dan.

Maar ja, da's nu dus duidelijk voorbij
Hij floot toch ook DH - Sparta een aantal jaren terug in de NC toen er ook een Sparta gozer een aansteker-douche over zich heen kreeg en bij Luinge ging protesteren, Luinge: Doorspelen . Daarna kwam het net

Ook grappig dat er weleens Snickers/Marsrepen naar hem werden gegooid als ie zich warmliep en hij ze dan in zn zak stopte en bedankte
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 28 oktober 2004 @ 21:47:31 #7
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_22921961
quote:
Arbiter Luinge rapporteert provocatie N'Kufo

28/10/2004 17:05

'Ik heb nog nooit zo'n domme speler meegemaakt.' Bij ADO Den Haag zijn ze nog steeds verbaasd over de actie van Blaise N'Kufo na afloop van het duel met FC Twente. Scheidsrechter Roelof Luinge nam het incident op in zijn rapport.
De Congolese spits besloot woensdagavond na afloop van het door Twente gewonnen duel (1-0) de aanhang van ADO te provoceren door demonstratief en breeduitlachend te applaudiseren voor vak Midden-Noord. Waarschijnlijk was de aanleiding dat in de slotfase een deel van de Haagse aanhang N'Kufo had getreiterd met oerwoudgeluiden.

Uitgezonderd de vrolijk grijnzende N'Kufo leek niemand blij met zijn actie. Zoals scheidsrechter Roelof Luinge. 'Ik hoorde opeens een hoop lawaai en keek direct om. Ik zag N'Kufo juichen en applaudisseren voor de ADO-fans. Heel jammer. Een smet op de wedstrijd. Een gele kaart kon ik voor zijn actie niet geven. Ik heb het genoteerd en het is nu aan de KNVB wat daar verder mee gebeurt', vertelde Luinge in de Haagsche Courant. De KNVB gaat het incident onderzoeken.

Ook ADO is boos. Bijvoorbeeld verdediger Jan-Paul Saeijs. 'Ik heb nog nooit zo'n domme speler meegemaakt. Dat doe je toch niet, na alles wat er is gebeurd?' Coach Frans Adelaar stapte meteen op N'Kufo af. 'Wat hij daarna zei, wil ik niet herhalen. Dat past niet in de sport. Maar ik was heel boos. Zijn gedrag was volstrekt ontoelaatbaar.'

Twente-coach Rini Coolen bood na afloop direct zijn excuses aan voor het gedrag van zijn speler. 'Ik vraag me af of hij zich wel realiseerde wat hij deed, maar ik wil graag van hem zelf weten waarom hij naar die supporters toeliep. Het was absoluut ongepast en het valt op geen enkele manier goed te praten. Het publiek had zich juist voorbeeldig gedragen en verdiende daarvoor alle lof.'
Dat was vast niet iets in het Congolees
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 07:43:08 #8
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_22927235
Wat vinden we van de strafeis, 1 wedstrijd zonder thuispubliek (ws wel uitpubliek!) en een uitwedstrijd zonder publiek?
Ik heb het idee dat we dan dubbel hard genaaid worden straks bij de straf van PSV
Nu nog ff rustig en dan straks er hard overheen...
pi_22927277
quote:
'Ik heb nog nooit zo'n domme speler meegemaakt.' Bij ADO Den Haag zijn ze nog steeds verbaasd over de actie van Blaise N'Kufo na afloop van het duel met FC Twente. Scheidsrechter Roelof Luinge nam het incident op in zijn rapport.
De Congolese spits besloot woensdagavond na afloop van het door Twente gewonnen duel (1-0) de aanhang van ADO te provoceren door demonstratief en breeduitlachend te applaudiseren voor vak Midden-Noord. Waarschijnlijk was de aanleiding dat in de slotfase een deel van de Haagse aanhang N'Kufo had getreiterd met oerwoudgeluiden.
Ze veroordelen de speler die klapt en lacht voor het den haag publiek. Maar wat als er oerwoudgeluiden zijn gemaakt, is dat dan ineens weer toelaatbaar? Mogen supporters (als die oerwoudgeluid kloppen) dat ineens wel doen, omdat een speler lacht en applaudiseerd daarvoor na een wedstrijd? Zoals velen weten actie is reactie.

Mochten er geen oerwoudgeluiden zijn gemakt dan was het inderdaad een hele domme reactie van N'kufo.
pi_22927625
Leuke colomn op fctwente.net over dit voorval: http://www.fctwente.net/fanzone_columns.php?columnID=51

Naja, laten we het allemaal maar snel vergeten. Belangrijkste is dat zowel ADO als Twente eens wat meer punten gaan pakken...
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_22927672
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 07:43 schreef ray_nl het volgende:
Wat vinden we van de strafeis, 1 wedstrijd zonder thuispubliek (ws wel uitpubliek!) en een uitwedstrijd zonder publiek?
Belachelijk.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_22929628
En dan komt ADO - PSV daar nog eens bovenop.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_22929657
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 07:43 schreef ray_nl het volgende:
Wat vinden we van de strafeis, 1 wedstrijd zonder thuispubliek (ws wel uitpubliek!) en een uitwedstrijd zonder publiek?
Veel te lichte straf.
That's all folks!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 12:05:57 #14
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_22930567
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 11:15 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Veel te lichte straf.
en nu de rest van de clubs aanpakken en niet alleen denhaag.
maar daar hoor je niet echt veel over.
jammer dat denhaag altijd zo negatief in het beeld word gebracht.
maar over teddybeer acktie volendam-denhaag is nooit in het nieuws geweest.
ze hebben ons nooit in de comp. willen hebben.
zowel pers als knvb.
en worden we nog mond dood gemaakt ook.
they not gonna get us
pi_22930620
'ADO en KNVB zetten de wereld op z'n kop'

29/10/2004 11:00

ADO-verdediger Jan-Paul Saeijs had nog nooit zo'n domme speler meegemaakt. Trainer Frans Adelaar was heel boos en sprak van 'volstrekt ontoelaatbaar gedrag'. En Twente-coach Rini Coolen bood onmiddellijk na afloop excuses aan voor het gedrag van zijn spits. 'Absoluut ongepast en op geen enkele manier goed te praten.'
Wat Blaise N'Kufo wel niet had gedaan? Met armgebaren en applaus richting het Haagse supportersvak Midden-Noord gelopen. Een provocatie, werd het genoemd. Ik heb de Van Dale er nog maar even op na geslagen. Provoceren staat voor tarten en uitdagen. Provocerend gedrag staat voor 'erop uit om reactie op te wekken'.

Het is toch verdorie de wereld op z'n kop. Niet N'Kufo provoceerde, nee, hij wérd geprovoceerd. Tot twee maal moest hij zich, nadat hij zich had bezondigd aan tijdrekken in de slotfase, oerwoudgeluiden laten welgevallen. Maar dat was het selectieve Haagse gehoor kennelijk ontgaan. We zijn tegenwoordig al blij dat het schorriemorrie zich 89 minuten lang koest houdt en dat niet een heel vak zich bezondigt aan beledigingen en racisme.

Ook scheidsrechter Roelof Luinge was het ontgaan. 'Ik hoorde opeens een hoop lawaai, draaide me om en zag N'Kufo juichen en dansen voor de ADO-fans. Heel jammer', vond Luinge, die de spits voor zijn gedrag maar wat graag een gele kaart zou hebben gegeven. Nu dat niet mogelijk was, nam hij het maar op in zijn rapport.

Dat Luinge weer 'ns Oost-Indisch doof was, is niet nieuw. De scheidsrechter heeft in het Zuiderpark de status van cult-hero die al bij het binnenrijden van de stad wordt toegezongen. Vorig jaar hield hij zich doof voor de spreekkoren van het thuispubliek in de richting van Mateja Kezman, maar even later zag hij de elleboog van de Serviër wél. Oost-Indische blindheid bestaat immers niet.

Wellicht is het toeval dat het nu weer uitgerekend Den Haag betreft, want overal gebeurt wel 'ns wat. De KNVB voelt het in ieder geval al wel zo, want de straf naar aanleiding van de spreekkoren tegen Ajax werd vanwege de media-aandacht al teruggeschroefd tot één duel zonder publiek. De Haagse clubleiding is namelijk van goede wil, meent de KNVB.

Nou, laat ze dat nu maar bewijzen dan. Laat ze maar eens toegeven dat N'Kufo's applaus en gebaren een reactie waren op een provocatie van enkele ADO-fans. Want oerwoudgeluiden zijn niét normaal. Oók niet in Den Haag.

Geert Jan Darwinkel
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 12:22:56 #16
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_22930930
en ze willen wel uitpubliek toelaten...knvb, denken we even na? Deetman, idem?
Een leeg zuiderpark met alleen uitsupportes?
Ik zie heel Midden Noord al langs de snelweg staan
pi_22931152
Nadenken is er al heel lang niet bij, de KNVB doet maar wat, de politiek roept maar wat, er is geen consequent beleid, er wordt niet consequent gestraft, er worden een hoop domme, niet haalbare zaken geroepen of voorgesteld, ze hadden er op deze wijze beter nooit aan kunnen beginnen en alles bij het oude laten.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_22931631
Jammer, daar gaan we weer...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:43:49 #19
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_22935405
quote:
Als fervent PSV suporter, ben ik de afgelopen jaren, in meerdere stadions op bezoek geweest om mijn club te steunen. Het fenomeen spreekkoren is dus wel bekend bij mij. Het gebeurd al jaren en in elk stadion. Het grote verschil zit hem in het aantal mensen dat zich geroepen voelt om mee te doen. En hoe groter de speler, des te erger de belediging. Ik heb ook in bijna elk stadion gehoord "Kezman in een massagraf, en van Bommel je moeder is een H" Zelf hebben wij o.a. afgelopen jaar in de arena, ons schuldig gemaakt aan het beledigen van Van de Vaart en zijn vriendin. Er is daar net na de rust, ruim 20 minuten lang en aan 1 stuk door gezongen. Door bijna het gehele bezoekersvak, werd de vriendin van van der Vaart voor alles en nogwat uitgemaakt. Dit gebeurde zo massaal, niet normaal. Tot mijn grote verbazing was er 's avonds bij Studio Sport helemaal niets van te horen. Het was er gewoon uitgemonteerd. Ook de andere kant op, naar PSV spelers toe, hoor ik bijna niets tijdens de televisie uitzendingen. Afgelopen zondag in Eindhoven ging ook het ajax publiek weer eens collectief te keer. Van Bommel en Lucius waren het mikpunt. Ik heb niets gehoord bij studio Sport. Ook heb ik niemand van ajax gehoord met eventuele excusses. Verder kan men in amsterdam wel iets verwachten als hun eigen fans, de kunststof afscheidingswand van het bezoekersvak bij PSV vol plakken met uitgeknipte David-sterren.
Mijn conclusies zijn ten eerste: Het balletje is gaan rollen toen het bij ajax sportief minder ging, en er geklaagd werdt door trainer en bestuur.
ten tweede: de macht van studio sport met betrekking tot bovengenoemd probleem.
ten derde: ADO wordt echt gezocht, bij elke club maakt men er zich schuldig aan. Maar alleen ADO wordt aan de schandpaal geschopt.
reactie op geenstijl
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 16:39:11 #20
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_22936554
quote:
ADO- AJAX: 319 seconden spreekkoren
De openbare aanklager van de KNVB heetf de eis van twee thuiswedstrijden zonder publiek naar aanleiding van de spreekkoren ADO - PSV verlaagt naar één wedstrijd zonder publiek vanwege de daadkracht van ADO achteraf om daders op te sporen en in de toekomst spreekkoren te voorkomen.

De delegatie van ADO Den Haag bepleitte in het slotwoord de eis om te zetten in een geldboete. Volgens berekeningen scheelt het circa ¤75.000 aan inkomsten indien bij een duel geen toeschouwers mogen worden toegelaten.

ADO Den Haag bestreed dat tijdens de wedstrijd doorlopend kwetsende spreekkoren te horen waren.

Na uitgebreide bestudering van de televisiebeelden zijn in totaal 319 seconden kwetsende spreekkoren te horen geweest, verdeeld over 26 momenten.
da's 5 minuten
pi_22937024
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 15:43 schreef err het volgende:

[..]

reactie op geenstijl
Dit riekt naar Calimero .....

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_22944112
Hahaha ja lijkt me leuk dat er alleen uitsuporters komen, nah die worden echt Den haag weer uitgeslagen moet je maar rekenen.
Deetman zal dat ook nooit toelaten zo dom is hij ook niet.
pi_22970835
vandaag tegen Groningen... wij winnen met 1-3
pi_22971094
ik hoop het...
vanwaar was t laatst eigelijk dat alles op yeahronimo gratis was?
[14.gif]
pi_22971288
Denk dat het door een fout kwam bij hun... mja vandaag zal het helaas niet gratis zijn denk ik.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')