abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22914300
Ik ben student en ik lust bier, dus ik werk. Werken doe ik dus op zo’n callcenter en dat is best leuk eigenlijk. Mensen bellen me daar op, aardige mensen, gezellige mensen, dankbare mensen, domme mensen, eikels, zeikerds en Limburgers. Heel erg veel Limburgers, sterker het worden er met de dag meer.

Dat mensen een dialect spreken vind ik prima, het kan soms zelfs z’n charme hebben. Maar hou het wel binnen bepaalde grenzen, de grenzen van de eigen provincie welteverstaan. Het callcenter waar ik werk is er voor mensen met vragen, die vragen probeer ik te beantwoorden. Daarom is het handig dat ik de vraag kan verstaan en niet alleen gehuil, gezeik, en vlagen ‘onredelijke behandeling’ ‘geld turug beuren’ ‘hoge heren in Den Haag’ hoor.

Zo nu en dan vraag ik me af: worden we niet gewoon genaaid? Staat er ergens in diep in het Limburgse heuvelland ook een callcenter? Een heel groot callcenter gefinancierd door het verbond van carnavals verenigingen en een aantal schimmige lokale partijtjes. Er zitten waarschijnlijk honderden acteurs, die de dag door komen met het bellen van de rest van Nederland. In de morgen komen ze binnen, bakkie koffie, wat stem oefeningen een lijst met 0800 nummers en dan aan het werk.

In het smerigste, zeer goed getrainde, mijnwerkers dialect bellen ze de callcenters van boven de grote rivieren. De gestelde vraag is eigenlijk niet eens echt van belang, er is toch niemand die ze echt verstaat. Waar het om gaat is het opwekken van irritatie. In het bestek van 15 minuten doen ze alsof ze de verstrekte informatie steeds beter begrijpen, om dan, als de goedwillende callcenter student het gesprek net wil gaan afronden, het roer weer volledig om te gooien en uit te barsten in getier, gezwets en geklaag.

Wat willen de Limburgers er mee bereiken? Ze willen niet aardig gevonden worden, dat is duidelijk, we moeten ze langzaam gaan haten. Het grote doel hierachter is onafhankelijkheid, een etnisch zuiver, vrij Limburg zonder bemoeienis van Den Haag. Te bereiken zonder referenda, ellenlange debatten, onrust of oorlog maar gewoon doordat de rest van het land ze niet meer moet.

Van mij mogen ze, op een dag zullen ze hun vrije Limburg vast in de schoot geworpen krijgen, maar ik ga er niet op zitten wachten. Volgende week ga ik toch maar eens een nieuw baantje zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pony-Lover op 29-10-2004 17:54:02 ]
pi_22914528
met alleen het lezen van de topictitel kan ik al antwoorden:

Ja, we doen het expres

watch like nobody's dancing
pi_22914585
Wirkse toevellig bie KPN?
pi_22914704
Jungké bis doe krank in 't kupke.
'T is een kwestie van geduld.
pi_22914839
je bent een bierdrinkend batsegezieg!
Red levens!!! www.mobilehero.nl
pi_22914892
Wat is nou je punt
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 21:01:52 #7
47213 ArmaniMania
pi_22914956
Jah, en nu?
  woensdag 27 oktober 2004 @ 21:03:26 #8
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22914984
Kneus, wat wil je nou?
pi_22914994
Dan verwijs je ze door naar het callcenter van de zustermaatschappij in België.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_22915050
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:47 schreef five2one het volgende:
Wirkse toevellig bie KPN?
Nee, daar WERK ik niet.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 21:15:11 #11
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_22915232
Ik ken je probleem, ik heb ook op een callcentre gewerkt. Mijn theorie is dat de limburgers het doen om zich beter te voelen dan de rest van Nederland. Ze voelen zich na het telefoontje veel beter dan de rest van Nederland, omdat jij hun niet verstaat en zij jou wel. Dit kan ook van toepassing zijn bij sommige Friezen. Je kent ze wel, die lui uit Friesland die zo erg vasthouden aan hun eigen 'taal' dat je er niets meer van begrijpt.

Rest mij alleen nog om mijn medeleven te tonen: ik leef met je mee, sterkte voor nu en in de toekomst.
pi_22916431
Heb je al een nieuw baantje gevonden??
  donderdag 28 oktober 2004 @ 09:21:41 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_22916449
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:59 schreef ChrisJX het volgende:
Wat is nou je punt
Dat het best is dat mensen zo'n achterlijk onverstaanbaar kutaccent hebben, maar dat als je met normale mensen spreekt het wel zo sociaal is om ff op de ABN-stand over te gaan, omdat anders communiceren zo lastig is.
  donderdag 28 oktober 2004 @ 13:58:15 #14
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_22916759
Vrij recent heb ik nog op een callcenter gewerkt waarbij we mensen moesten opbellen (nee niet om stuff te verkopen) en wij waren altijd blij als we naar Limburg mochten bellen omdat die mensen over het algemeen heel relaxed zijn en heel aardig zijn aan de telefoon.
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
pi_22916797
Limburgers zijn erg goed in ABN, beter dan mening Amsterdammer
pi_22916836
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 09:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat het best is dat mensen zo'n achterlijk onverstaanbaar kutaccent hebben, maar dat als je met normale mensen spreekt het wel zo sociaal is om ff op de ABN-stand over te gaan, omdat anders communiceren zo lastig is.
Opgelost!

slotje
pi_22917110
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 14:09 schreef _The_General_ het volgende:
Limburgers zijn erg goed in ABN, beter dan mening Amsterdammer
Je viert het met bier
Fotoboek
pi_22917120
Moet ik natuurlijk niet mijn eigen ruiten in gooien door mening te schrijven, in plaats van menig
  donderdag 28 oktober 2004 @ 16:16:59 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_22917174
Ik heb ook een SCHIJT HEKEL aan Limburgers! Het is een ontzettend zelf ingenomen volkje. Als een Limburger hier op mijn werk (in Brabant, het lijkt dichtbij maar wij hebben echt een schurft hekel aan die Limbo's) een vreemde andere Limburger tegenkomt in de kantine beginnen ze spontaan keihard in het Limburgs te lullen. Stelletje mongooltjesvolk, dat is het! Dood aan alle Limbo's (behalve een vriend van mij die daar woont omdat hij geen andere keus heeft en Van Bommel)
pi_22917183
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 16:16 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb ook een SCHIJT HEKEL aan Limburgers! Het is een ontzettend zelf ingenomen volkje. Als een Limburger hier op mijn werk (in Brabant, het lijkt dichtbij maar wij hebben echt een schurft hekel aan die Limbo's) een vreemde andere Limburger tegenkomt in de kantine beginnen ze spontaan keihard in het Limburgs te lullen. Stelletje mongooltjesvolk, dat is het! Dood aan alle Limbo's (behalve een vriend van mij die daar woont omdat hij geen andere keus heeft en Van Bommel)
Limburg is een van de mooiste gebieden van Nederland, goede economie, beste universiteit, lekker eten, mooie steden, -heerlen veel toerisme, winkelen in belgie en duitsland op de zelfde middag etc etc
  donderdag 28 oktober 2004 @ 16:21:48 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_22917193
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 16:19 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Limburg is een van de mooiste gebieden van Nederland, goede economie, beste universiteit, lekker eten, mooie steden, -heerlen veel toerisme, winkelen in belgie en duitsland op de zelfde middag etc etc
Heb ik het daar over dan? De mensen die er wonen zijn gewoon ronduit KUT! En ja, het landschap zal dan wel okee zijn enzo maar ik zou er nog niet willen wonen al kreeg ik mijn huis voor niks!
pi_22917194
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 16:06 schreef _The_General_ het volgende:
Moet ik natuurlijk niet mijn eigen ruiten in gooien door mening te schrijven, in plaats van menig
of door je post niet te editen, maar een nieuwe post te maken. da's ook zo vreselijk van die limburgers
  donderdag 28 oktober 2004 @ 16:30:38 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_22917232
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 16:22 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

of door je post niet te editen, maar een nieuwe post te maken. da's ook zo vreselijk van die limburgers
Klote Limburgers. Kutvolkje met hun kloteaccent.
pi_22917249
Ochja, we hebben teminsten een eigen taal. Kun je van die Brabanders niet zeggen
  Moderator donderdag 28 oktober 2004 @ 16:34:29 #25
18653 crew  D.
pi_22917254
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 16:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klote Limburgers. Kutvolkje met hun kloteaccent.
*jaloezie proeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')