abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:34:39 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_22779505
Wie? Nou, John Connolly, dus.

Ernstig sympathieke Ierse schrijver van occulte 'American noir'-thrillers, met in de hoofdrol Charlie 'Bird' Parker. Althans, vier van zijn 6 boeken hebben hem in de hoofdrol, te weten:


Every Dead Thing (in het Nederlands verschenen als het belabberd vertaalde Een Dode Ziel)


Dark Hollow (in het Nederlands verschenen als Oud Kwaad)


The Killing Kind (in het Nederlands verschenen als Engelen der Duisternis)


The White Road (in het Nederlands verschenen als Het Witte Pad)

Dan nog een spookboek dat geen deel uitmaakt van de Bird-reeks:


Bad Men (in het Nederlands verschenen als Kwade Geesten)

en de verhalenbundel...


Nocturnes, sinds vandaag de gesigneerde eerst hardcover-editie in mijn bezit

Connolly is mijn favoriete thrillerschrijver. Zijn Charlie Parker-reeks is prachtig geschreven -zeker als je de Engelse versies leest. Ik heb Every Dead Thing aan mijn vriendin gegeven in de vertaling, en zij kwam er maar niet doorheen. Snapte niet waarom ik zo lyrisch was. Ik snapte maar niet waarom, tot ik het zelf probeerde in het Nederlands te lezen. Zeldzaam belabberd vertaald. Niet om door te komen. Ik weet niet hoe het met de andere boeken is, maar als je Engels kunt lezen, DOEN!

Hij heeft ook een eigen website met een forum, waarop hij zelf heel consciëntieus en vriendelijk meediscussieert met zijn fans

Zijn er, afgezien van Mark en mij, hier op Fok! nog meer mensen die Connolly hebben gelezen?

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 21-10-2004 20:41:26 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:48:02 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23110901
Niemand?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:01:03 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23122918
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:48 schreef Verbal het volgende:
Niemand?

V.
Ja ik!
Heb Every Dead Thing in de kast staan en heb hem al twee keer gelezen. Sinds kort ben ik weer lid van de bieb en tot mijn grote verbazing blijkt die een hele rij met zijn boeken te hebben Ik ga binnenkort Every Dead Thing weer eens doorbladeren om er weer in te komen dan bij de bieb wat nieuwe titels meenemen
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_23777120
Dit is een tvp, je hebt m'n interesse gewekt namelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 5 december 2004 @ 14:05:11 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23777437
And rightly so!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 december 2004 @ 14:29:18 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23777873
Nocturnes heb ik nog niet, de overige boeken natuurlijk wel. Ben er ook via V. aan verslingerd geraakt (hij liet ergens in een topic iets vallen over "Every dead thing"). Zoals gezegd is John een erg aimabele man, die serieus meedoet aan de discussies op zijn forum. Nadat ik een vraag had gesteld via mail kreeg ik dezelfde dag antwoord!

Zijn boeken zijn een genot om te lezen, vanwege de duistere sfeer, die echter wel afgewisseld wordt met verlichtende humor (met name tussen het bekvechtende stel Angel en Louis). Elke keer weer MOET ik doorlezen tot het einde, kan dus niet wachten op de nieuwste. Nocturnes komt als geroepen!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_23797940
Ik ken deze schrijver nog niet.
Valt het onder hetzelfde genre als Dean Koontz?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_23797963
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ken deze schrijver nog niet.
Valt het onder hetzelfde genre als Dean Koontz?
Nee, het zijn literaire thrillers.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_23798159
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:33 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Nee, het zijn literaire thrillers.


Ik vroeg niet om een vaag etiketje, want dat boeit me niet zo eigenlijk.
Ik lees iets graag, of niet. Daar heb ik geen etiketje bij nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 december 2004 @ 13:50:36 #10
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23798296
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]



Ik vroeg niet om een vaag etiketje, want dat boeit me niet zo eigenlijk.
Ik lees iets graag, of niet. Daar heb ik geen etiketje bij nodig.


De 'literaire thriller'



V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 december 2004 @ 13:53:14 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23798334
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ken deze schrijver nog niet.
Vandaar dit topic, speciaal voor jou
quote:
Valt het onder hetzelfde genre als Dean Koontz?
Mwah, ik ken Koontz niet goed, maar die neigt toch richting King, kwa horror enzo?

Dit zijn thrillers die zich gewoon op aarde afspelen, doch met een occult randje -dat gaandeweg de serie sterker wordt.

Check anders even zijn site.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator maandag 6 december 2004 @ 14:11:21 #12
5428 crew  miss_sly
pi_23798732
Koontz gaat alleen over bovennatuurlijke, onmogelijke zaken.
King vind ik ook horror, maar toch iets anders.

OK, dat is lekker vaag.
Weet je wat? Ik zal eens denken over een duidelijke omschrijving van het verschil volgens mij, en eens een boek van Connolly lezen om zelf te kijken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 december 2004 @ 16:40:41 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23801560
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:11 schreef miss_sly het volgende:
Koontz gaat alleen over bovennatuurlijke, onmogelijke zaken.
King vind ik ook horror, maar toch iets anders.
Dit zijn dus 'gewoon' moordmysteries, met een kei van een hoofdpersoon. Er is alleen dat voornoemd occulte randje. Maar in principe zou het allemaal kunnen, wat in de boeken gebeurt.
quote:
Weet je wat? Ik zal eens denken over een duidelijke omschrijving van het verschil volgens mij, en eens een boek van Connolly lezen om zelf te kijken
Als je gaat lezen, begin bij het begin (Every Dead Thing) en lees het liefst in het Engels, want de vertaling van die eerste is knudde

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 29 december 2004 @ 00:01:42 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24266738
Waren er al mensen in de wereld van Bird, Louis en Angel gedoken, inmiddels?

Ik ga de komende week wel een paar prima citaten uit de boeken opsnorren om jullie lekker te maken

Maar nu ga ik naar bed, lekker lezen in The White Road (herlezen heerst grote tijd).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:29:39 #15
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_24449398
Net een nieuwsbrief van John binnen met .... EEN NIEUW BOEK!

The Black Angel
A young woman goes missing from the streets of New York. Those who have taken her believe that nobody cares about her, and no one will come looking for her. They are wrong. She is 'blood' to the killer Louis, the man who stands at the right hand of private detective Charlie Parker, and Louis will tear apart anyone who stands in the way of his efforts to find her.

But as Louis's violent search progresses, Parker comes to realize that the disappearance is part of an older mystery, one that is linked to an ornate church of bones in Eastern Europe; to the slaughter at a French monastery in 1944; and to the quest for a mythical prize that has been sought for centuries by evil men: the Black Angel.

Yet the Black Angel is more than a myth. It is conscious. It dreams. It is alive.

And men are not the only creatures that seek it. . .

Klik hier voor een voorproefje
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:47:17 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24450595
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:29 schreef Mark het volgende:
Net een nieuwsbrief van John binnen met .... EEN NIEUW BOEK!

The Black Angel
A young woman goes missing from the streets of New York. Those who have taken her believe that nobody cares about her, and no one will come looking for her. They are wrong. She is 'blood' to the killer Louis, the man who stands at the right hand of private detective Charlie Parker, and Louis will tear apart anyone who stands in the way of his efforts to find her.

But as Louis's violent search progresses, Parker comes to realize that the disappearance is part of an older mystery, one that is linked to an ornate church of bones in Eastern Europe; to the slaughter at a French monastery in 1944; and to the quest for a mythical prize that has been sought for centuries by evil men: the Black Angel.

Yet the Black Angel is more than a myth. It is conscious. It dreams. It is alive.

And men are not the only creatures that seek it. . .

Klik hier voor een voorproefje
Ik had de proloog van de week al gelezen, inderdaad... Jammie!

Heb net The White Road herlezen, en die ging er ook weer in als koek...

Killing Kind laatst gedaan en EDT ook... dus ik pak Dark Hollow vandaag maar weer effe. Chonology can go hang...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 18 april 2005 @ 22:39:49 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26335254
Nocturnes waren echt weer eens leuke korte verhalen, helaas zijn er daar te weinig van. Qua stijl deden ze me redelijk Neil Gaiman aan eigenlijk.

Zeker iemand van wie ik meer ga lezen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 20 april 2005 @ 16:54:36 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_26379051
Inmiddels verschenen:



Het vijfde boek in de Charlie Parker-reeks.

Dan ben ik een enorm blije fanboy dat ik de betrekkelijk gelimiteerde cd:



heb gewonnen met een prijsvraag EN een zeer gelimiteerde advanced reader's copy van bovenstaand boek ga krijgen

Verbal voelt zich een boekengroupie

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_26379271
Gefeliciteerd Verbal

Ik ben ook een John Connoly-fan trouwens
  woensdag 20 april 2005 @ 20:45:29 #20
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_26385073
quote:
Op woensdag 20 april 2005 16:54 schreef Verbal het volgende:
Inmiddels verschenen:

[afbeelding]

Het vijfde boek in de Charlie Parker-reeks.

Dan ben ik een enorm blije fanboy dat ik de betrekkelijk gelimiteerde cd:

[afbeelding]

heb gewonnen met een prijsvraag EN een zeer gelimiteerde advanced reader's copy van bovenstaand boek ga krijgen

Verbal voelt zich een boekengroupie

V.
Hmm, toch maar weer eens frequenter op John's site lurken

V.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 20 april 2005 @ 20:48:09 #21
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_26385145
tvp....klinkt interessant...binnenkort eens wat van kopen!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 20 april 2005 @ 22:09:14 #22
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_26387742
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:45 schreef Mark het volgende:

[..]

Hmm, toch maar weer eens frequenter op John's site lurken
Voor de cd zijn ze net een tweede prijsvraag gestart, Mark.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 april 2005 @ 08:43:10 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_26396140
Waarom staan de Ramones niet op die CD Dat vond ik nou net een de mooiste vondsten.....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 21 april 2005 @ 10:00:53 #24
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_26397324
Ja, ik baal van het weglaten van Jim White, maar het zal wellicht met rechten te maken hebben (in het geval van JW zeker)

...en je moet een gegeven paard niet op zijn bek slaan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_27542117
Ben momenteel Nocturnes aan het lezen. Erg leuk boek. Lekker eng. Daar houd ik wel van.
Normaal gesproken duurt het een tijdje voordat ik aan de schrijfstijl van de auteur gewend ben, maar bij John Connolly ging het eigenlijk meteen goed. (Door een Stephen King-boek kom ik bijv. niet heen)
John Connolly is een schrijver waarvan ik wel meer zou willen lezen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:20:53 #26
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27554709
Begin bij het begin, dan. Every Dead Thing. De ontwikkeling in de 5 Charlie Parker-boeken vind ik echt geweldig (en je maakt natuurlijk via The Reflecting Eye in Nocturnes al kennis met hem, zij het al enigszins down the road).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:11:12 #27
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27747435
En Mark, TBA al gelezen? Hij is goeoeoeoeoeoeoed!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:39:20 #28
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_27748232
naar aanleiding van dit topic Every Dead Thing gelezen, en ik moet zeggen, het valt niet tegen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 9 juni 2005 @ 09:50:24 #29
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_27766181
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:11 schreef Verbal het volgende:
En Mark, TBA al gelezen? Hij is goeoeoeoeoeoeoed!

V.
Nee, nog niet.

* Mark leest in het nederlands

Wachten, wachten....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_27778023
Ik lees ook veel in het Nederlands. Maar het gemerkt dat Engels (hoewel het misschien lastig lijkt) best heel goed te doen is. En sommige vertalingen zijn zó bagger... Dan heb ik toch liever de Engelse versie. Dan af en toe maar even het woordenboek erbij, hoor.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_28480039
Ik ben naar de bieb geweest en dacht: oh ja, Verbal was zo'n enorme fan van Connolly, maar even kijken en dan wat meenemen.

Ik hou dus een echte Connolly vast en bedenk me dat dat eigenlijk niet echt mijn type boek is. Hmpf. Maar goed, Verbal is enthousiast en Verbal is nou niet iemand die ik van te voren al een slechte smaak qua boeken toedicht. Thuis begin ik maar te lezen. Vreselijk. Echt niets voor mij. Vaag hoor, wat een teleurstelling. Ik zal nog eens iets op aanraden (bij Verbal bijna op aandringen) van een fokker meenemen om te lezen Blij dat ik het boek niet direct gekocht heb, daar heb ik ook nog wel een handje van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 4 juli 2005 @ 16:15:31 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28480300
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:03:13 #33
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28483812
MUTS!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:04:29 #34
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_28483852
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 20 maart 2006 @ 09:26:14 #35
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36192137
* Mark is het wachten meer dan beu

Gisteren in Bristol Airport dus maar The Black Angel gekocht (pocket voor 6pond 99 (!) ) en meteen begonnen. Ah, de bekvechterij tussen Angel en Louis (I have a joke).
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 20 maart 2006 @ 09:31:31 #36
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36192231
quote:
Op maandag 20 maart 2006 09:26 schreef Mark het volgende:
* Mark is het wachten meer dan beu

Gisteren in Bristol Airport dus maar The Black Angel gekocht (pocket voor 6pond 99 (!) ) en meteen begonnen. Ah, de bekvechterij tussen Angel en Louis (I have a joke).
Good man!

Volgens mij schiet het niet op met de vertalingen van Connolly

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 20 maart 2006 @ 09:34:27 #37
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36192275
Nee, heb mijn uiterste geduld betracht, maar ook dat heeft zijn limiet. Zeer waarschijnlijk zal ik de vertaling toch nog wel kopen, dan geef ik de pocket aan een vriend weg.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:19:35 #38
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36738208
En al weer een tijdje uit

Prima boek weer, op het laatst zit je te tellen "nog maar 100 bladzijden, hoe wil hij dat afronden?" en dan gaat het allemaal ineens erg snel. Zag het niet aankomen trouwens, wie de andere helft was....

Tja, en dan is het weer wachten geblazen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:34:29 #39
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36738608
V. heb je het nieuwe forum al gezien?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:29:37 #40
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_39109877
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:34 schreef Mark het volgende:
V. heb je het nieuwe forum al gezien?
Ik had het al gezien, maar ik vond het jammer dat eigenlijk alle oude threads waren komen te vervallen (althans, ik zag ze niet meer). Had me wel al aangemeld, maar deed er nog niets mee. Sinds deze week weer wel.

Overigens net op vakantie Every Dead Thing in het Frans gekocht. Gewoon om te proberen of ik een Frans boek een beetje door weet te komen



V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:41:43 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_39124504
Op zich wel een redelijke cover, maar blijf met weemoed terugkijken naar de oude NL-versies.

Hoe zit het nu met de Nederlandse vertalingsrechten? Bij "mijn" boekenhandel is gewoon niks meer te vinden van John
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:49:31 #42
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_39124853
John heeft ergens op zijn site gemeld dat hij hoogstwaarschijnljjk naar Nederland komt ivm de release van The Black Angel

1...

2...

3...



V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:04:11 #43
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_39125648
Ja, dat las ik ook. Stond alleen nog geen plaats en datum/tijd. Hopen dat ik kan
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:46:12 #44
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_39147407
Maken we er een Connolly-meet van

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:50:11 #45
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_39147546
* Mark noteert
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_39331043
Dit topic stond nog in mijn bookmarks. Ja, echt! Iemand gebruikt ze!

Vol spanning aan Nocturnes begonnen en ik had het erg snel uit. Het leest heel makkelijk weg....

.... maar ik vond het tegenvallen. . Verhaaltjes die gewoon net niet spannend zijn en die ik eigenlijk al tig keer voorbij heb zien komen. Monster in het bos, monster in het zand, monster in het water, monster in de kamer etc etc.

Cancer Cowboy en The Reflecting Eye waren de aardigste verhalen, maar dit waren ook de langste verhalen en Connolly had daardoor veel meer de kans om de karakters wat meer smaak te geven. Iets wat toch meer spanning geeft, omdat je je gaat inleven.
Maar helaas dat échte enge haalt hij niet.

Overigens deed The Reflecting Eye me erg denken aan Black House van King/Bachman.

Omdat zijn langere verhalen wel aardig waren, ga ik binnenkort toch eens beginnen aan Every Dead Thing. Eens zien of een lang verhaal wel wat meer weet te 'pakken'. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 28 juni 2006 @ 23:04:57 #47
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_39337663
Ik moet eerlijk zeggen dat Nocturnes niet mijn favoriet is van Connolly. Ik ben sowieso niet van de korte verhalen. Ben benieuwd naar je mening over EDT

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:01:48 #48
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_40261426
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:39 schreef Dagonet het volgende:
Nocturnes waren echt weer eens leuke korte verhalen, helaas zijn er daar te weinig van. Qua stijl deden ze me redelijk Neil Gaiman aan eigenlijk.
Ben nu bezig met een Gaiman, zal daar tzt ook eens een topic over openen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:39:14 #49
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_42549478
Gisteren zat ik op Gatwick op mijn vlucht te wachten, en aangezien een Nederlandse vertaling van Nocturnes nog steeds op zich laat wachten, heb ik toch maar de Engelse versie gekocht.

Nadeel: ik heb nu een Nederlands / Engelse collectie (immers ook The Black Angel)
Voordeel: ik heb weer een JC-boek te lezen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:12:10 #50
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_42552469
En The Book of Lost Things is ook uit

O, en ik heb nog geen precieze datum dat John naar Nederland komt, maar het zou volgens mij de tweede week van december zijn. Op de nieuwe mailing list staat 'ie nog niet genoemd, maar dat zal ook niet lang meer duren

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:39:32 #51
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_42555593
Mooi, ik houd het in de gaten!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 2 november 2006 @ 10:47:04 #52
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43164841


Zoals ik hierboven al meldde een paar weken terug, is Connolly's The Book of Lost Things uit.

In één woord: WOW!

In meer woorden: prachtig boek, een sprookje voor volwassenen. Het begint als een jeugdboek, maar gebeurtenissen in het boek zijn niet bepaald geschikt voor jonge kinderen.

Het verhaal gaat over de 12-jarige David, die vlak voor de oorlog zijn moeder verliest. Zijn vader hertrouwt en zijn vader en nieuwe vrouw krijgen een nieuw kind, Davids halfbroer Georgie. David kan niet omgaan met het verlies van zijn moeder en de nieuwe vrouw in zijn vaders leven. Hij trekt zich steeds meer terug in boeken.

Op een gegeven moment ziet hij vanuit de tuin een donkere gedaante achter zijn slaapkamerraam; The Crooked Man, die hem naar een andere wereld lokt met de belofte dat hij daar zijn moeder weer zal zien.

Geweldig boek

TBOLT heeft ook een eigen website.


V.

[ Bericht 5% gewijzigd door V. op 02-11-2006 10:52:27 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 november 2006 @ 10:51:06 #53
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43164935
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:19 schreef Mark het volgende:
En al weer een tijdje uit

Prima boek weer, op het laatst zit je te tellen "nog maar 100 bladzijden, hoe wil hij dat afronden?" en dan gaat het allemaal ineens erg snel. Zag het niet aankomen trouwens, wie de andere helft was....

Tja, en dan is het weer wachten geblazen
The Unquiet komt volgend jaar

Daniel Clay, a once-respected psychologist, has been missing for years following revelations about harm done to the children in his care. Believing him dead, his daughter Rebecca has tried to come to terms with her father's legacy, but her fragile peace is about to be shattered. Someone is asking questions about Daniel Clay, someone who does not believe that he is dead: the revenger Merrick, a father and a killer obsessed with discovering the truth about his own daughter's disappearance. Private detective Charlie Parker is hired to make Merrick go away, but Merrick will not be stopped. Soon Parker finds himself trapped between those who want the truth about Daniel Clay to be revealed, and those who want it to remain hidden at all costs. But there are other forces at work here. Someone is funding Merrick's hunt, a ghost from Parker's past. And Merrick's actions have drawn others from the shadows, half-glimpsed figures intent upon their own form of revenge, pale wraiths drifting through the ranks of the unquiet dead. The Hollow Men have come ...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 november 2006 @ 10:42:38 #54
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_43198529
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:56 schreef MUUS het volgende:
Vol spanning aan Nocturnes begonnen en ik had het erg snel uit. Het leest heel makkelijk weg....

.... maar ik vond het tegenvallen. . Verhaaltjes die gewoon net niet spannend zijn en die ik eigenlijk al tig keer voorbij heb zien komen. Monster in het bos, monster in het zand, monster in het water, monster in de kamer etc etc.

Cancer Cowboy en The Reflecting Eye waren de aardigste verhalen, maar dit waren ook de langste verhalen en Connolly had daardoor veel meer de kans om de karakters wat meer smaak te geven. Iets wat toch meer spanning geeft, omdat je je gaat inleven.
Maar helaas dat échte enge haalt hij niet.
Ik heb de verhalen tot aan The Reflecting Eye nu gelezen, en kan je alleen maar gelijkgeven.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 27 november 2006 @ 23:11:19 #55
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_43948585
Nocturnes inmiddels uit, en ik kan alleen maar MUUS gelijk geven. The Collector zag ik graag nog eens terug

En tot mijn grote verbazing lag daar ineens "De Zwarte Engel" in de boekhandel! Blijkbaar heeft Luitingh nu de rechten, zal ze eens mailen of dat ook voor toekomstige boeken geldt.

Meteen maar gekocht, dus ik heb nu de Engelse en NL versie, gelukkig hebben ze nu het artwork overgenomen ipv het lelijke design van de laatste boeken (overigens blijven de eerste 3 de mooiste omslagen hebben).
Ik denk dat ik hem toch maar weer eens ga lezen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 21 december 2006 @ 20:47:37 #56
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_44638827
Mark, we hebben hem gemist...

Ik las dat jij niet kon, en ik zag het veeeeel te laat

MAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRR....

Hejje al gelezen wat er mogelijk in de planning zit ná 'The Unquiet'?

The Reapers.

Een Angel en Louis-boek

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 december 2006 @ 23:23:28 #57
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_44644223
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:08:44 #58
242 Pinball
Electric Monk
pi_45212815
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:47 schreef Verbal het volgende:

In meer woorden: prachtig boek, een sprookje voor volwassenen. Het begint als een jeugdboek, maar gebeurtenissen in het boek zijn niet bepaald geschikt voor jonge kinderen.
Sprookjes voor volwassenen, daar hou ik van.

Ik heb nog nooit wat van Connolly gelezen, maar als ik dit topic moet geloven moet daar maar eens verandering in komen. Vandaar deze terugleespost.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:28:32 #59
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45897519


De proloog van The Unquiet is online:
quote:
This world is full of broken things. Broken hearts, broken promises, broken men, broken people. This world, too, is a fragile construct, a honeycomb place where the past leaches into the present, where the weight of blood guilt and old sins causes lives to collapse and forces children to lie with the remains of their fathers in the tangled ruins of the aftermath.

I am broken, and I have broken in return. Now I wonder how much hurt can be visited upon others before the universe takes action, before some outside force decides that enough has been endured. I once thought that it was a question of balance, but I no longer believe that. I think that what I have done was out of all proportion to what was done to me, but that is the nature of revenge. It escalates. It cannot be controlled. One hurt invites another, on and on until the original injury is all but forgotten in the chaos of what follows.

I was a revenger once. I will be one no more.

But this world is full of broken things.
Meer...

Zin in

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_45908766
Oeh oeh oeh, vergeten een update te geven. Inmiddels heb ik meer van Connolly gelezen en ik vind hem geweldig. .

Tipje voor mensen die aan boeken van hem willen beginnen: lees de boeken wel in de goede volgorde. Ik heb vanalles door elkaar zitten lezen en dan komt er af en toe iets voorbij uit een vorig boek wat me dan helemaal niets zegt. Bovendien zijn het ook weer kleine spoilertjes. .

Oh, en ik ben helemaal fan van Angel en Louis. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:23:49 #61
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_45909649
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 09:40 schreef MUUS het volgende:
Oh, en ik ben helemaal fan van Angel en Louis. .
Daarom waren Verbal en ik ook zo opgewonden over een Angel & Louis-boek
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 4 februari 2007 @ 21:10:23 #62
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_45986934
Vandaag kwam ik tot mijn grote en prettige verbazing een exemplaar tegen van The Book of Lost Things bij mijn lokale boekengigant Meteen meegenomen natuurlijk, ook al is het wederom een Engelse versie, alles beter dan de knagende onzekerheid of en wanneer dit boek in Nederland wordt uitgegeven.....

De Engelse pocket van The Black Angel heb ik inmiddels uitgeleend aan een vriend uit Wales, eens kijken of ik nog iemand enthousiast kan krijgen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:57:58 #63
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_49739557
Vandaag binnen over de post, een gesigneerde eerste editie van:





Inclusief Into the Dark, de tweede compilatie-cd met muziek die dienst doet als een soundtrack bij Connolly's boeken.

Dinsdag op vakantie en woensdagavond ga ik erin beginnen als cadeautje aan mijzelf.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 09:55:12 #64
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_49753515
He, dat wil ik ook wel ! Intekenen ofzo?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:50:21 #65
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_49755223
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:55 schreef Mark het volgende:
He, dat wil ik ook wel ! Intekenen ofzo?
Zit alleen bij de eerste editie. Voor de zekerheid had ik die in Engeland besteld, maar hij ligt hier in Hilversum ook in de winkel met een cd, dus wellicht in jouw contreien ook?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:52:03 #66
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_49755296
Zal eens kijken, maar heb er geen hoge verwachtingen van.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:52:49 #67
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_49755322
leuke cd wel! Sufjan Stevens' nummer over een seriemoordenaar...Woven Hand, zwaar religieus geinspireerde americana...

maakt nieuwsgierig naar de rest...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zondag 3 juni 2007 @ 01:12:40 #68
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50049460
Ik heb overigens TBOLT net uit, dus ik kan wel weer een "zwaarder" boek hebben.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 8 juni 2007 @ 15:29:31 #69
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_50240590
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:12 schreef Mark het volgende:
Ik heb overigens TBOLT net uit, dus ik kan wel weer een "zwaarder" boek hebben.
Ik heb TU net uit. Het heeft best een pittig onderwerp, maar het is minder occult en 'groots' dan TBA. Niettemin weer prachtig geschreven. Het is alleen weer wat meer met beide benen op de grond, zeg maar

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 15:40:01 #70
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50241044
Ben benieuwd! Mocht ik het in het Engels tegenkomen, dan koop ik het maar vast, en dan tzt wel weer in het Nederlands.

Overigens vind ik de tour-page aardig frustrerend: wanneer komt ie nou eens deze kant op?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:12:44 #71
242 Pinball
Electric Monk
pi_50744551
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:47 schreef Verbal het volgende:
[afbeelding]

Zoals ik hierboven al meldde een paar weken terug, is Connolly's The Book of Lost Things uit.

In één woord: WOW!

<..>
Het is er eindelijk van gekomen, ik heb 'm besteld bij de plaatselijke boekenboer
Omdat ik natuurlijk niet kon wachten ben ik meteen lid geworden van de bieb hier (pas verhuisd), en 'The black angel' geleend. Eerst nog even een Mankell uitlezen, en daarna kan ik eindelijk beoordelen of dit fantopic een beetje terecht is.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 24 juni 2007 @ 11:33:14 #72
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_50781688
Heb je TBA in het Engels? Want in het Nederlands kan het nogal tegenvallen. Ik heb de verkrachte proloog gelezen in het NL en was geschokt.

Afgezien daarvan... eigenlijk zou je de Charlie Parker-reeks in de juiste volgorde moeten lezen... het kan nu zijn dat bepaalde gebeurtenissen wat apart overkomen.

Maar ik ben benieuwd

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 24 juni 2007 @ 12:23:04 #73
242 Pinball
Electric Monk
pi_50782756
quote:
Op zondag 24 juni 2007 11:33 schreef Verbal het volgende:
Heb je TBA in het Engels? Want in het Nederlands kan het nogal tegenvallen. Ik heb de verkrachte proloog gelezen in het NL en was geschokt.
De waarschuwing in de OP was duidelijk, ik ga ze dus allemaal in het Engels lezen.
quote:
Afgezien daarvan... eigenlijk zou je de Charlie Parker-reeks in de juiste volgorde moeten lezen... het kan nu zijn dat bepaalde gebeurtenissen wat apart overkomen.
Hmm.. ik weet niet of de beschikbaarheid hier dusdanig is dat ik me de luxe van de juiste volgorde kan veroorloven. Ik zag dat Every dead thing volgende week terugkomt, zou ik daar op moeten wachten volgens jou?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 24 juni 2007 @ 12:33:27 #74
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_50783054
Och, misschien dat je interesse in eerdere delen wel wordt gewekt door TBA

Maar de hele serie begint licht gothisch/occult in EDT en dat bouwt op tot een soort apotheose in TBA (de meest bovennatuurlijke van de reeks). MIsschien dat Mark mede zijn licht hierover kan laten schijnen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:21:52 #75
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50817908
Ik denk dat je TBA wel los kunt lezen, maar dat je er achteraf misschien spijt van krijgt: je zult namelijk alles willen lezen en dan is het leuker om dat in de juiste volgorde te doen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_50818041
Luister nou eens naar tante MUUS. .
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 09:40 schreef MUUS het volgende:
Oeh oeh oeh, vergeten een update te geven. Inmiddels heb ik meer van Connolly gelezen en ik vind hem geweldig. .

Tipje voor mensen die aan boeken van hem willen beginnen: lees de boeken wel in de goede volgorde. Ik heb vanalles door elkaar zitten lezen en dan komt er af en toe iets voorbij uit een vorig boek wat me dan helemaal niets zegt. Bovendien zijn het ook weer kleine spoilertjes. .

Oh, en ik ben helemaal fan van Angel en Louis. .
Het kán dus wel, maar het is zonde.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 25 juni 2007 @ 13:35:27 #77
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_50818337
Dat sowieso


Die tour-page is inderdaad frustrerend, Mark. Dit weekend viel ook weer zijn nieuwsbrief in mijn meelboks, vol met data in Oceanië

Maar ik denk vooral dat zijn gebrek aan bekendheid EN de belabberde vertalingen hier daar debet aan zijn. Ik heb John op zijn site maar weer eens aangeboden om zijn volgende boeken te vertalen, omdat dat tot op heden liefdeloos is gebeurd. Maar daar heeft hij nog niet op gereageerd, waarschijnlijk omdat hij op tour is. In Amerika

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:15:48 #78
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50819981
Yep, die nieuwsbrief krijg ik ook, niks nieuws onder de zon qua tour. En die muziekprijsvraag wacht ook al weken op een winnaar
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 25 juni 2007 @ 14:58:53 #79
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_50821586
Hee Mark, zou jij anders even willen reageren in http://www.johnconnollybooks.com/forum/index.php?topic=2860.0 ?

Anders moet ik het zelf steeds zo omhoog kicken tot hij hem ziet

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 25 juni 2007 @ 15:02:18 #80
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50821714
Done
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 25 juni 2007 @ 18:44:01 #81
242 Pinball
Electric Monk
pi_50829417
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:21 schreef Mark het volgende:
juiste volgorde
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 09:40 schreef MUUS het volgende:
goede volgorde
quote:
Op zondag 24 juni 2007 11:33 schreef Verbal het volgende:
juiste volgorde
Duidelijk verhaal.
Ik zal TBA vandaag nog ongelezen terugbrengen naar de bieb.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:14:44 #82
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_50896022
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:02 schreef Mark het volgende:
Done
You got your wish

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:03:30 #83
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50900158
Cool, zal hem thuis eens vergelijken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:13:11 #84
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_50900569
En ik zal hem nog eens nalopen met een woordenboek

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:58:45 #85
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_51990152


Afgelopen weekend The Unquiet laten kopen door mevrouw Mark die aan het shoppen was in A'dam



Mark 2 - vertalers 0
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:17:44 #86
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_52353892
Nou, dan denk je dat boek dus te laten liggen voor de vakantie, heb ik precies 2 weken volgehouden


Zondag dus toch begonnen en gisteravond uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals Verbal al aangaf is dit boek meer met beide benen op de grond, wat zeker niet slecht is, maar persoonlijk vond ik TBA net wat extra's hebben, juist door het occulte/mythologische aspect.

Maar goed: een boek dat je in 1 ruk uitleest, kan niet slecht zijn
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 25 november 2007 @ 22:10:36 #87
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_54836203
Donderdag ook maar de Nederlandse vertaling gekocht, je wilt het toch compleet hebben
Overigens wel vlot, gezien de periode dat een vertaling in het verleden wel eens op zich liet wachten

Nu The Reapers!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 12 maart 2009 @ 23:44:44 #88
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_66993262
* Mark blaast het stof van dit topic af

Want eigenlijk moest er nog over The Reapers gepraat worden. Tijdens het lezen (in 1 ruk natuurlijk uit) denk je er niet zo over na, maar achteraf vond ik het een vrij recht-toe-recht-aan boek, dat een beetje schril afsteekt tegen de rest van de Charlie Parker-boeken. Natuurlijk vind ik het geweldig om meer te lezen over de jeugd van Louis, maar het heden is eigenlijk maar een mager verhaaltje.

Dat kan beter, John!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 13 maart 2009 @ 00:56:02 #89
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_66995025
Och, ik vond het op zich een prima boek, maar inderdaad net wat te straightforward.

Ik heb echter goede hoop voor The Lovers, dat er in de loop van dit jaar aan zit te komen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 08:32:15 #90
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_66997307
Zag op de website juni staan, dus dat is nog te overzien

Zag geen updates meer over je vertaalaanbod, geen nieuws daarover?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:52:52 #91
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_66999241
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:32 schreef Mark het volgende:
Zag op de website juni staan, dus dat is nog te overzien

Zag geen updates meer over je vertaalaanbod, geen nieuws daarover?
Neuh, dat is een beetje doodgebloed... Moet ook zeggen dat ik de afgelopen jaren erg druk ben geweest met mijn daytime job, dus er sowieso niet veel tijd zou zijn overgeschoten om dat te doen. Ben ook al een tijd niet op zijn forum geweest... moet ik toch maar weer eens een keer gaan doen als ik tijd heb.

Ik lees nog wel de nieuwtjes op zijn site en zijn blog (en de boeken uiteraard), maar het mag wel weer wat occulter.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:01:50 #92
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_66999543
Idem hier. Ben ook al een tijd niet op het forum geweest, en van mij mag het inderdaad ook wat occulter. Vond The Black Angel met afstand het sterkste boek van zijn recentste uitgaves, al is The Collector een prima aanwinst uit de overige boeken.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 20 juli 2009 @ 08:19:52 #93
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_71140367
Eeeeeeeeeeenorme schop...

Eergisteren begonnen in The Lovers, de meest recente in Connolly's Charlie Parker-reeks (want hij is nu net een week uit in Engeland).



Na het wat meer standaard-repertoire van The Unquiet en The Reapers is Connolly weer helemaal in topvorm met The Lovers.

Parker gaat op zoek naar de waarheid omtrent zijn vader, die, toen Parker nog een jong jochie was, twee ongewapende tieners doodschoot en daarna zelfmoord pleegde.
quote:
Here, then, is the truth.

My father did not die: he took his own life.

His lack of advancement was not a matter of choice, but of punishment.

His wife did not love him or, if she did, she did not love him as she once had, for he had betrayed her and she could not bring herself to forgive that betrayal.

He did not lead an ordinary existence, and people died to keep his secrets.

He had grave weaknesses, and his sins were mortal.

* * *

One night, my father killed two unarmed teenagers on a patch of waste ground not far from where we lived in Pearl River. They were not much older than I was. He shot the boy first, and then the girl. He used his off-duty revolver, a .38 Colt with a two-inch barrel, because he was not in uniform at the time. The boy was hit in the face, the girl in the chest. When he was sure that they were dead, my father, as though in a trance, drove back to the city, and showered and changed in the locker room of the Nine, where they came for him. Less than 24 hours later, he shot himself.

For my entire adult life, I have wondered why he acted as he did, but it seemed to me that there were no answers to be found to that question, or perhaps that was the lie I was happier to tell myself.

Until now.

It is time to call this what it is.

This is an investigation into the circumstances of my father's death.

Alles wat ik goed vind aan de boeken van Connolly is hier aanwezig: mooie taal, occulte engerds, brute moorden en een allesomvattend gevoel van naderend onheil

Het is een tijd geleden dat ik met kippenvel een boek even weg moest leggen omdat ik de spanning even niet aankon

Zeker ook voor deze geldt: de eerdere boeken moet je gelezen hebben voor de volledige waardering van het verhaal.

V.

[ Bericht 41% gewijzigd door V. op 20-07-2009 08:30:46 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 20 juli 2009 @ 08:42:29 #94
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_71140557
Je bent me net voor met die kick, want ik heb hem ook afgelopen weekend uitgelezen
Ik was twee weken terug in Canada en heb hem op het vliegveld gescoord

Kan voor mij nog niet tippen aan The Black Angel, maar het gaat weer de goede kant op met figuren als Kittim, The Collector en deze "Lovers".

En wat vind ik uitdrukkingen als "foul" toch mooi......
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 20 juli 2009 @ 09:48:52 #95
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_71141466
Nee, TBA was van apocalyptische omvang en eerlijk gezegd verwachtte ik niet dat hij dat snel zou overtreffen. Heb ook het idee dat hij het zelf te ver vond gaan, getuige TU en TR.

Ik ben nu op 3/4 en verwacht hem vandaag uit te lezen, maar ik vind het geweldig hoe hij losse eindjes, of liever 'losse beginnetjes' kloppend in zijn wereld aan elkaar weet te knopen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij dit zo had bedacht toen hij in zijn eerste boeken terloops melding maakte van de dood van zijn vader en de tieners

Mijn kippenvel-moment was trouwens de transformatie van dat meisje

"I'm sorry, I'm sorry, I'm sorry, I'm sorry, I'm sorry...."

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_71208962
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:19 schreef Verbal het volgende:
Eeeeeeeeeeenorme schop...

Eergisteren begonnen in The Lovers, de meest recente in Connolly's Charlie Parker-reeks (want hij is nu net een week uit in Engeland).

[ afbeelding ]

Na het wat meer standaard-repertoire van The Unquiet en The Reapers is Connolly weer helemaal in topvorm met The Lovers.

Parker gaat op zoek naar de waarheid omtrent zijn vader, die, toen Parker nog een jong jochie was, twee ongewapende tieners doodschoot en daarna zelfmoord pleegde.
[..]

Alles wat ik goed vind aan de boeken van Connolly is hier aanwezig: mooie taal, occulte engerds, brute moorden en een allesomvattend gevoel van naderend onheil

Het is een tijd geleden dat ik met kippenvel een boek even weg moest leggen omdat ik de spanning even niet aankon

Zeker ook voor deze geldt: de eerdere boeken moet je gelezen hebben voor de volledige waardering van het verhaal.

V.
Zo enorm is die schop niet hoor, die van Mark was 1 jaar en 4 maanden

Ik kijk binnenkort wel in de bieb of ik iets van zijn boeken kan vinden.
Children of the night. What music they make.
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:25:39 #97
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_71210466
Begin bij zijn eerste boek, zoals hier al vaker aanbevolen!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:35:03 #98
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_71212766
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:25 schreef Mark het volgende:
Begin bij zijn eerste boek, zoals hier al vaker aanbevolen!


Ik heb hem trouwens uit... heel fijn weer

Nu is het wachten op The Whisperers, maar eerst nog The Gates, zijn kinderboek dat in oktober uitkomt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_71492542
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:10 schreef Mark het volgende:
Vandaag kwam ik tot mijn grote en prettige verbazing een exemplaar tegen van The Book of Lost Things bij mijn lokale boekengigant Meteen meegenomen natuurlijk, ook al is het wederom een Engelse versie, alles beter dan de knagende onzekerheid of en wanneer dit boek in Nederland wordt uitgegeven.....

De Engelse pocket van The Black Angel heb ik inmiddels uitgeleend aan een vriend uit Wales, eens kijken of ik nog iemand enthousiast kan krijgen
pi_72199369
Wat een zwaktebod zeg, op mijn opmerking over de vertaalkunsten van Verbal te verwijderen!!
  Moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 15:01:52 #101
42184 crew  DaMart
pi_72201767
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:54 schreef Persijn het volgende:
Wat een zwaktebod zeg, op mijn opmerking over de vertaalkunsten van Verbal te verwijderen!!
Om dit topic verder ontopic te houden, vind je een reactie op bovenstaande post hier: [TTK Feedback] Voor alle wensen, opmerkingen en appeltaarten
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_72203624
Die boeken van Connolly zijn niet standaard in de boekwinkel te vinden Heb nu via internet de eerste besteld.
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:21:06 #103
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89617946
Zo, maar weer eens kicken, want verleden week heb ik The Gates en The Whisperers aangeschaft. Was John (en zijn website) even uit het oog verloren, tijd om de banden weer aan te halen.

Benieuwd of V. er ook nog is ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 7 december 2010 @ 06:52:05 #104
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_89621233
Tuurlijk. Heb beide al enige tijd geleden gelezen :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 19 december 2010 @ 00:47:50 #105
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_90107338
The Gates inmiddels ook uit, geen moment het idee gehad dat ik iets van John aan het lezen was. Eerder Douglas Adams of Terry Pratchett, met name door figuren als Erics', the demon of Bad Punctuation.

Leuk tussendoortje, maar nu weer verder met het echte werk van The Whisperers.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_91646543
Ik heb hier in mijn jonge wilde jaren wel van genoten, maar toen ik er afgelopen week eentje ter hand nam was het toch vooral een beroerd geschreven thriller.

Wél ontdekte ik dat ik een gesigneerd exemplaar in bezit heb, hoeveel bieden jullie
  vrijdag 21 januari 2011 @ 06:44:47 #107
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_91646614
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 05:42 schreef Mainport het volgende:
Ik heb hier in mijn jonge wilde jaren wel van genoten, maar toen ik er afgelopen week eentje ter hand nam was het toch vooral een beroerd geschreven thriller.
Er zitten een paar mindere tussen, maar beroerd geschreven is er geeneen.
quote:
Wél ontdekte ik dat ik een gesigneerd exemplaar in bezit heb, hoeveel bieden jullie
Gefeliciteerd. Ik heb er ook een paar ;)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 07:30:30 #108
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_91646769
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 05:42 schreef Mainport het volgende:
Wél ontdekte ik dat ik een gesigneerd exemplaar in bezit heb, hoeveel bieden jullie
Gesigneerd voor een ander heeft voor mij geen meerwaarde. Mijn vrouw heeft een gesigneerd boek van Chaim Potok, da's interessanter omdat hij dat signeerde waar ze bij was. Overigens was ze de enige in de rij met een kinderboek dat hij schreef, dus hij vond het zelf ook heel erg leuk.

Mocht John ooit nog weer eens in NL komen, en ik heb de kans, dan zal ik hem misschien wel iets laten signeren. Dan pas heeft het waarde voor mij, maar meer als herinnering.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:39:21 #109
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101208808
En een schop maar weer, want deze week heb ik Hell's Bells en The Burning Soul gekocht. Maar liefst 2 JC boeken in het vooruitzicht! :9~
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:13:44 #110
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_101216421
Fucking hell, die BS staat voor 1 sept... heb hem net besteld ffs :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:38:32 #111
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101219781
Dus.... ik kan hem al gelezen hebben voordat jij hem hebt? ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:16:08 #112
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_101221028
o|O

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:58:42 #113
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101481641
Ben op pagina 263, heb je hem al?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:52:24 #114
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_101487097
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:58 schreef Mark het volgende:
Ben op pagina 263, heb je hem al?
Nee :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:43:07 #115
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101488927
Charlie '(yard)bird' Parker als in...

.

...de legendarische jazzmuzikant? Bizar.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 6 september 2011 @ 23:28:57 #116
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101657282
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:52 schreef Verbal het volgende:
Nee :(
V.
Heb hem gisteren uit gelezen. Zal nog niets posten, wil dat je hem onbevangen leest :)
Begin ik ondertussen aan Hell's Bells
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 6 september 2011 @ 23:50:54 #117
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_101658368
Nog steeds niks van die kloteboekwinkel :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 7 september 2011 @ 08:32:50 #118
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101663298
Soms is Bol zo gek nog niet
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:24:21 #119
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102765708
En V.?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:36:16 #120
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_102766018
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:24 schreef Mark het volgende:
En V.?
Soms is Bol zo gek nog niet. Ik heb gisteren maar eens gebeld met de boekwinkel die het boek GODDOMME nog steeds niet hadden. Dik vijf weken geleden besteld :(

Ze zouden nu hun best doen om het voor het weekend te hebben.

Daar ga je dan met je principiële steun aan de middenstand -O-

Gelukkig ben ik nog bezig in een boek van een van mijn andere faves, maar... definitely not amused :|W

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 01:30:45 #121
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115893515
The Wrath of Angels is onderweg naar mijn brievenbus *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:43:32 #122
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_132508000
Nog maar eens proberen om dit topic te reactiveren. Deel 3 van de Samuel Johnson-reeks komt er aan, erg vermakelijk altijd.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 5 april 2014 @ 08:31:41 #123
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138532154
Laatste poging om dit topic levend te houden: Verbal, where are you?

Gisteren The wolf in winter in handen gekregen, de nieuwe Charlie Parker :9~
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 5 april 2014 @ 15:26:20 #124
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_138539016
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 08:31 schreef Mark het volgende:
Laatste poging om dit topic levend te houden: Verbal, where are you?

Gisteren The wolf in winter in handen gekregen, de nieuwe Charlie Parker :9~
WTF, waarom heb jij hem altijd eerder. Heb hem al maanden geleden besteld -O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 5 april 2014 @ 15:32:30 #125
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_138539133
Vond Wrath uiteindelijk toch een beetje tegenvallen. Wel goed, niet briljant. Hoop dat dat met Wolf anders is. Is een soort om en om tussen briljant en goed. Whisperers okee, Lovers geweldig, etc.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 6 april 2014 @ 01:04:10 #126
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138559004
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 15:26 schreef Verbal het volgende:

[..]

WTF, waarom heb jij hem altijd eerder. Heb hem al maanden geleden besteld -O-

V.
Gewoon bij bol :@
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 6 april 2014 @ 01:08:25 #127
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138559125
Ik blijf nog steeds hopen op iets dat kan tippen aan The Black Angel. Vond het prettig (voor zover mogelijk) dat Brightwell weer opdook, maar tegelijk jammer dat de Collector zo van zijn mystiek ontdaan werd.

Benieuwd naar deze :Y

En blij dat je er weer bent ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 6 april 2014 @ 08:16:53 #128
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_138560888
Hmmm. Ik ga er vanuit dat ik hem komende week kan oppikken :)

Eerst nog even het derde boek van Game of Thrones uitlezen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 6 april 2014 @ 20:54:59 #129
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138585693
Tja, daar beperk ik me tot de TV-serie, al zie ik dat wij ook daar een voorkeur aan karakters delen :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 2 april 2015 @ 23:18:03 #130
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151316083
Over een weekje komt A song of Shadows uit *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 3 april 2015 @ 08:27:22 #131
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151319670
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:18 schreef Mark het volgende:
Over een weekje komt A song of Shadows uit *O*
Ik zit ook al af te tellen en ben TWIW aan het herlezen. Bijna klaar *O*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 april 2015 @ 09:45:22 #132
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151411308
Heb hem ook net uit, even een kleine opfrisser alvorens in A song of Shadows te duiken :Y

Nog 3 dagen *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 6 april 2015 @ 14:45:08 #133
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151417460
*O* *O* *O*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 10 april 2015 @ 01:11:11 #134
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151537665
Vandaag binnen!! Dat wordt lezen, dit weekend! *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 10 april 2015 @ 07:14:36 #135
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151538960
Ik heb werkelijk áltijd leveringsgezeik bij Connolly -O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 10 april 2015 @ 07:29:23 #136
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151539036
Waar bestel jij? Want de afgelopen twee boeken gewoon bij de boekhandel besteld, en dan kreeg ik ze meer dan een maand na release.

Dus dacht ik dit keer: ik doe het wel bij Bol, maar die staat ook op levertijd 3-5 werkdagen en één zelfs nog steeds op: nog niet leverbaar, leverbaar vanaf 9-4 (wat volgens míjn Gregoriaanse kalender nog altijd gisteren was) :(

Godverdegodver.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 10 april 2015 @ 09:32:05 #137
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151540582
Heb ook bij bol besteld, de paperback. Je kon hem reserveren en dan was hij per 9-4 beschikbaar. En prompt viel hij gisteren dus al op de mat
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 10 april 2015 @ 12:46:08 #138
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151546208
Nou, veel plezier dan :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 10 april 2015 @ 19:30:18 #139
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151558012
De confrontatie tussen Angel en Louis en een makelaar is in ieder geval een erg leuke ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 10 april 2015 @ 19:48:43 #140
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151558640
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 19:30 schreef Mark het volgende:
De confrontatie tussen Angel en Louis en een makelaar is in ieder geval een erg leuke ;)
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:21:06 #141
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151667508
Uit! O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:55:17 #142
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151675900
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:21 schreef Mark het volgende:
Uit! O-)
-O-

"Verwachte leverdatum 17 april"

Ben uit armoede maar weer eens begonnen in The Gates. Moet wel zeggen dat John's bijzin-gebruik en elke zin een terzijde wel dodelijk vermoeiend is bij herlezing.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:01:43 #143
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151676078
Die moet je inderdaad niet te vaak lezen, met ook nog al die voetnoten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:43:34 #144
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151677121
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:01 schreef Mark het volgende:
Die moet je inderdaad niet te vaak lezen, met ook nog al die voetnoten
Ik heb ooit een begin gemaakt met de vertaling, omdat ik dát wel weer leuk zou vinden om aan een uitgeverij aan te bieden. Kwa acquisitie van werk, dan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:44:32 #145
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151677153
Wat zijn eigenlijk jouw 3 favo boeken uit de Parker-serie?

De mijne zijn toch wel The Killing Kind, The Lovers en The Black Angel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:04:15 #146
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151679266
The Black Angel staat op 1, met The Killing Kind op 2, nummer drie moet ik even over nadenken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:15:44 #147
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151679603
Voorlopig zijn we het al aardig eens.
Mijn top 3 was in willekeurige volgorde.


V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:21:14 #148
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151679774
Zette gisteren Song of Shadows in de boekenkast en toen bleek ik er toch al 20 van John te hebben (heb er een paar in zowel NL als Engels). Eerlijk gezegd weet ik ook niet meer van ieder boek wat ook alweer de synopsis is :@
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:34:46 #149
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151692489
Zoiets?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:13:11 #150
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151696919
Yep, al staan ze bij mij van rechts naar links ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 15 april 2015 @ 09:41:20 #151
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151702344
Vandaag levering *O*

Alleen is er een groot deel van de dag niemand thuis -O-

Hopen dat de buren er zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 16 april 2015 @ 11:58:46 #152
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151738060
Hij is inderdaad binnengekomen *O*

Maar ik ben nog niet ver gevorderd. Ik was een beetje moe :@

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 16 april 2015 @ 12:00:27 #153
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151738101
Benieuwd wat je er van vindt :) Veel leesplezier!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 16 juli 2015 @ 21:56:59 #154
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154398573
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:00 schreef Mark het volgende:
Benieuwd wat je er van vindt :) Veel leesplezier!
Zo hee... helemaal vergeten om hier te reageren nadat ik het boek uit had.
Kwam ook in de persoonlijke sfeer nogal wat ingrijpends tussen, maar toch.

Ik vond hem weer lekker spannend. Fijn verhaal, goeie sfeer.

Enige waar ik wat minder van gecharmeerd ben, is dat de eerste persoon bij Charlie is weggehaald, het is nu gewoon een boek met derde persoon-vertelling, terwijl ik de ongewone combinatie van 1e persoon met 3e persoon in de Parkers zo fijn en verfrissend vond.

Magoed, toch een dikke 8.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 5 april 2016 @ 15:26:45 #155
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161196627
Als het goed is, komt over 2 dagen A Time of Torment uit *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:47:34 #156
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161199989
*O*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 7 april 2016 @ 12:53:57 #157
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161252524
De bezorger is onderweg w/
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 10 mei 2016 @ 12:08:54 #158
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_162057794
Ik ben er nog in bezig. Schiet niet op ivm drukte -O-

Had je deze al gezien, Mark?

http://johnconnollybooks.com/parker-miscellany.php

Net besteld *O*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 12:30:32 #159
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162058243
Ik had hem binnen een paar dagen uit, maar het is niet zijn sterkste boek. Er gebeurt weinig met betrekking tot de ontwikkeling van de hoofdpersonen (op 1 na :X ), en het is bijna afzonderlijk te lezen. Het bovennatuurlijke vind ik ook niet goed uit de verf komen in dit boek. En volgens mij heb ik hem zelfs betrapt op een inhoudelijke fout:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wat je van dat andere boek vindt :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:34:49 #160
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_162059587
Ik wacht nog even met de spoiler bekijken ;)

Had laatst via Twitter een vraag gedeponeerd (op verzoek van een Ierse boekhandel waar hij zou gaan signeren "post your questions") waarom hij Parker vanuit de derde persoon is gaan schrijven. Nooit wat op gehoord, zag ik vorige week op FB ineens een linkje naar een interview met hem staan (met spoilerwaarschuwingen, dus ik heb het niet bekeken) waar ook in de beschrijving stond dat hij inging op de vraag waarom hij is gestopt met de eerste persoon. Ook toevallig ;)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 10 april 2017 @ 13:21:16 #161
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_170125923
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:30 schreef Mark het volgende:
Even je aandacht vragen.

Inmiddels Game of Ghosts binnen. Kon vannacht toch niet slapen, dus de eerste 100 pagina's zijn verslonden. Heb jij hem al?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:48:55 #162
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_170142682
Ai, pas geleden nog gezien dat hij eraan kwam en vergeten te bestellen. Meteen gedaan, morgen is hij er :)

Thanks voor de reminder! ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 11 april 2017 @ 10:57:46 #163
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_170143522
Goed zo.

En vooral ook een vraag aan anderen: zijn er inmiddels meer mensen die hem hebben ontdekt?

Dit is de man zelf aan het woord (bij de release van een van zijn oudere boeken) over wat de reeks behelst.


Mochten mensen geïntrigeerd zijn: altijd beginnen bij het begin, in dit geval Every Dead Thing.


V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')