abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22675821
quote:
New York Times steunt officieel Kerry
17 oktober 2004, 07:10:00

NEW YORK (ANP) - De progressieve Amerikaanse krant The New York Times heeft zich zondag officieel uitgesproken voor de kandidatuur van John Kerry voor het Amerikaanse presidentschap. In lovende woorden laat de krant zich zondag in een redactioneel commentaar over Kerry uit.

Erg veel gewicht zal de steunbetuiging evenwel niet in de schaal leggen. Het was geen kwestie of maar alleen van wanneer de krant voornamelijk gelezen in het Democratische New York zich achter de Democratische kandidaat zou scharen.

,,Het afgelopen jaar hebben we Kerry leren kennen als meer dan alleen maar een alternatief voor de status quo. We zijn onder de indruk van wat we zien. Hij heeft kwaliteiten die de basis kunnen vormen voor een grootse bestuurder, niet alleen een bescheiden verbetering van de zittende president'', aldus de krant op zondag.

Wel wijst het dagblad erop dat Kerry's kandidatuur meer berust op de afkeuring van het publiek voor George Bush dan op loyaliteit aan de Democraat. De race om het presidentschap dat op 2 november wordt beslist gaat meer over de desastreuze ambtstermijn van Bush, meent The Times.

De krant schakelt vervolgens over naar een lange uiteenzetting over de fouten van president Bush en komt tot een vernietigend oordeel over de huidige president. ,,Terugkijkend op de afgelopen vier jaar breekt ons hart bijna, zowel door de onnodig verloren levens als door de achteloos verspilde mogelijkheden. Telkens opnieuw nodigde de geschiedenis George Bush uit een heroïsche rol te spelen en telkens weer koos hij de verkeerde koers.''

Bron: @HomeNieuws
Zou het helpen?!? Ik hoop het, maar heb nog steeds een slecht voorgevoel...

[ Bericht 1% gewijzigd door huggy_bear op 17-10-2004 20:55:04 (Bronvermelding) ]
  zondag 17 oktober 2004 @ 09:56:41 #2
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_22675996
pffff wat een slechte krant is dat dan.. les 1 voor studenten journalistiek is blijf onpartijdig als je persé je mening wil laten horen, moet je niet in de serieuze journalistiek gaan maar voor een bedrijfskrantje gaan werken ofzo.

wat een achtelijk land is de USA toch.
.
  FOK!fotograaf zondag 17 oktober 2004 @ 10:49:02 #3
73911 ultra_ivo
pi_22676361
Voor studenten journalistiek is dit mischien les 1, in de praktijk zijn de meeste kranten gekleurd. Dacht je nou werkelijk dat de Telegraaf ooit zou schrijven dat de PvdA de beste keuze is voor Nederland? Dan ken je hun historie niet.
pi_22676478
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor studenten journalistiek is dit mischien les 1, in de praktijk zijn de meeste kranten gekleurd. Dacht je nou werkelijk dat de Telegraaf ooit zou schrijven dat de PvdA de beste keuze is voor Nederland? Dan ken je hun historie niet.
maar de telegraaf is dan ook geen krant om serieus te nemen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:16:35 #5
104543 Marseille
pi_22676643
quote:
ik ontken niet dat veel kranten gekleurd zijn, maar dit gaat toch wel een stapje verder: openlijk een politieke partij steunen. Dat doet zelfs de Telegraaf niet. Ik weet zeker dat de Telegraaf aandacht zal besteden aan een mogelijke crisis in de VVD, ondanks dat het een rechtse krant is.
.
  FOK!fotograaf zondag 17 oktober 2004 @ 11:18:08 #6
73911 ultra_ivo
pi_22676666
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:02 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]

maar de telegraaf is dan ook geen krant om serieus te nemen.
Voor een weldenkende krantenlezer inderdaad niet, voor een deel van de vaste bezetting van het POL-forum wel. Ik wil de nationalisten onder hen er alleen maar aan herinneren dat ze de situatie van de Telegraaf in de eerste naoorlogse jaren maar eens moeten bestuderen.
pi_22676705
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:16 schreef Marseille het volgende:
ik ontken niet dat veel kranten gekleurd zijn, maar dit gaat toch wel een stapje verder: openlijk een politieke partij steunen. Dat doet zelfs de Telegraaf niet. Ik weet zeker dat de Telegraaf aandacht zal besteden aan een mogelijke crisis in de VVD, ondanks dat het een rechtse krant is.
Goeie zaak dat ze er voor uit komen toch ? Bijna alle media in de VS heeft een kant en de meesten verdoezelen dat. Transparantie.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_22677136
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 09:56 schreef Marseille het volgende:
pffff wat een slechte krant is dat dan.. les 1 voor studenten journalistiek is blijf onpartijdig als je persé je mening wil laten horen, moet je niet in de serieuze journalistiek gaan maar voor een bedrijfskrantje gaan werken ofzo.

Wel eens een redactioneel commentaar van de NRC gelezen ten tijde van Pim Fortuyn? Dat was ook een puur gekleurde visie en had niks maar dan ook niks meer te maken met journalistieke onafhankelijkheid.
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:50:05 #9
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_22678941
En daar gaat de geloofwaardigheid van de NY Times. Dit gaat ze klauwen vol met geld kosten aangezien het niet alleen door democraten wordt gelezen..
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:53:36 #10
104543 Marseille
pi_22678996
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:53 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Wel eens een redactioneel commentaar van de NRC gelezen ten tijde van Pim Fortuyn? Dat was ook een puur gekleurde visie en had niks maar dan ook niks meer te maken met journalistieke onafhankelijkheid.
dat is natuurlijk wat anders. in een column MOET je je mening juist neerzetten, maar als krant moet je zo onpartijdig mogelijk blijven!
.
pi_22679030
Ik hoor vanachtend trouwens dat de katholieke kerk in de VS officieel Bush gaat steunen en de bisschoppen gaan 'volgelingen' aanraden om op Bush te stemmen
WAAR GAAT DIT ALLEMAAL OVER?

Jezelf het meest democratische land noemen en dan dit soort berrichten

Kranten en Kerken moeten zich ten alle tijden onpartijdig opstellen, vage Americanen
pi_22679072
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:16 schreef Marseille het volgende:
Ik weet zeker dat de Telegraaf aandacht zal besteden aan een mogelijke crisis in de VVD, ondanks dat het een rechtse krant is.
Het hoeft ook niet zo te zijn dat NY Times crises binnen het Kerry-kamp zou gaan verzwijgen hoor...ook als je je duidelijk uitspreekt voor of tegen een kandidaat kun je eerlijk blijven berichten.
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:27:21 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_22679623
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 09:56 schreef Marseille het volgende:

HAHAHAHAHAAHAH

Nooit van Trouw, het Parool en De Waarheid gehoord in Nederland ??

Leer de geschiedenis kennen.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_22679709
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:53 schreef Marseille het volgende:

[..]

dat is natuurlijk wat anders. in een column MOET je je mening juist neerzetten, maar als krant moet je zo onpartijdig mogelijk blijven!
Ik heb het heel duidelijk over een redactioneel commentaar dat is toch niet hetzelfde als een column. Trouwens het hele stuk over de NY times gaat ook over een redactioneel commentaar en niet over een column. Daar mag je idd de Jan Mulders tegen alles en iedereen laten aanschoppen.
pi_22680103
quote:
Dacht je nou werkelijk dat de Telegraaf ooit zou schrijven dat de PvdA de beste keuze is voor Nederland?
Geen enkele krant zal onwaarheden verspreiden denk ik, dat is te doorzichtig.
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:53:26 #16
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22680132
Ach, in Engeland gebeurt het ook vaak, en in een tweepartijenstelsel is het niet zo'n vreemd idee.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:33:30 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22682011
Er openlijk voor uitkomen is beter dan je berichten wel gekleurd laten zijn (zoals er geen enkel commercieel massamedium onpartijdig is) en steeds weer de insinuaties krijgen. Al het nieuws is gekleurd en daarom is het ook van belang om je niet tot één bron te beperken. Als je puur naar FOX TV zou kijken heb je een heel ander wereldbeeld dan wanneer je alleen ABC of CBS zou volgen bijvoorbeeld.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_22682082
Ik vind het een verkeerde beslissing van de NYT. Gekleurd, goed, maar niet officiëel steunen, hoewel ik slechts lees dat de media suggereren dat de NYT het officiëel steunt.
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:11:51 #19
104543 Marseille
pi_22682776
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:27 schreef R@b het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAAHAH

Nooit van Trouw, het Parool en De Waarheid gehoord in Nederland ??

Leer de geschiedenis kennen.
Wat?

Natuurlijk ken ik die kranten. En naar ik weet steunen zij niet openlijk en officieel 1 bepaalde politieke partij. Als dat wel het geval zou zijn, zijn ze geen serieuze journalistieke kranten meer te noemen.
.
pi_22682863
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:11 schreef Marseille het volgende:
Natuurlijk ken ik die kranten. En naar ik weet steunen zij niet openlijk en officieel 1 bepaalde politieke partij. Als dat wel het geval zou zijn, zijn ze geen serieuze journalistieke kranten meer te noemen.
Ze steunen geen partij, ze steunen een kandidaat.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:18:46 #21
104543 Marseille
pi_22682945
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:15 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ze steunen geen partij, ze steunen een kandidaat.
nog erger
.
pi_22682978
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:18 schreef Marseille het volgende:

[..]

nog erger
Lost you there.
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:22:26 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22683033
Het redactioneel stukje van de meeste kranten is redelijk subjectief, en op zich zou het dan ook niet vreemd zijn dat de NYT lovende woorden heeft voor Kerry.

Het officieel steunen van een kandidaat is wel een slechte zet, maar volgens mij zijn het enkel andere media die de NYT toeschrijven.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22683136
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:22 schreef Sidekick het volgende:
Het officieel steunen van een kandidaat is wel een slechte zet, maar volgens mij zijn het enkel andere media die de NYT toeschrijven.
Ze worden letterlijk gequote:
quote:
De invloedrijke krant de New York Times heeft zijn steun uitgesproken voor John Kerry. In het hoofdredactionele commentaar van vandaag prijst de krant de Democratische presidentskandidaat wegens "zijn bereidheid om beslissingen te heroverwegen als de omstandigheden veranderen".

De krant "is onder de indruk van Kerry's brede kennis en heldere manier van denken". Kerry is volgens de New York Times "een man met een sterk moreel kompas".

De krant typeerde het presidentschap van George Bush als "desastreus". Bush zou de Amerikaanse regering in "radicaal rechtse" richting hebben geduwd.

De krant oordeelt vernietigend over de zittende president. "Terugkijkend op de afgelopen vier jaar breekt ons hart bijna, zowel door de onnodig verloren levens als door de achteloos verspilde mogelijkheden. Telkens opnieuw nodigde de geschiedenis George Bush uit een heroïsche rol te spelen en telkens weer koos hij de verkeerde koers."

De krant is volgens het commentaar tot een oordeel gekomen na een weging van wat de beide kandidaten in het verleden hebben gedaan. Daarbij werd ook gekeken naar karakter en de prioriteiten die beide kandidaten stellen. "We steunen John Kerry enthousiast", aldus het commentaar.

Verrassend is de steun van de New York Times voor Kerry niet. De krant staat bekend om zijn progressieve denkbeelden en in de Big Apple wonen vijf keer zo veel Democraten als Republikeinen. De vraag was niet of, maar wanneer de krant met een officiële steunbetuiging zou komen.
bron: http://www.nos.nl/amerika(...)imessteuntkerry.html
pi_22683225
Dat gaat van krant naar propaganda.

Ik heb een schijthekel aan kranten die het nieuws vertellen zoals zij het willen doen overkomen en niet zoals het daadwerkelijk is. Het stinkt naar beginnende corruptie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')