abonnement Unibet Coolblue
pi_22674474
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 02:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

En daarom vormen ze nu een gote bedreiding voor de wereld?
niet perse maar hun zijn wel de enige die het hebben gebruikt 2 keer zelfs... dus wie zegt dat het niet weer gebeurd???
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 17 oktober 2004 @ 02:35:35 #102
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_22674519
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 02:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

niet perse maar hun zijn wel de enige die het hebben gebruikt 2 keer zelfs... dus wie zegt dat het niet weer gebeurd???
Waarom is het Duitsland dan niet? Zij hebben ook behoorlijk veel landjes ingenomen, zo'n 65 jaar geleden. Wie zegt dat niet weer gebeurt?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_22674712
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 02:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom is het Duitsland dan niet? Zij hebben ook behoorlijk veel landjes ingenomen, zo'n 65 jaar geleden. Wie zegt dat niet weer gebeurt?
dat is nu niet meer denkbaar... satelieten, sonar en radar zorgen er wel voor dat dergelijke bedreigingen uit een relatief klein land tijdig gespot zouden worden. daarnaast is Adolfje niet meer onder ons
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 17 oktober 2004 @ 02:54:55 #104
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_22674760
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 02:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is nu niet meer denkbaar... satelieten, sonar en radar zorgen er wel voor dat dergelijke bedreigingen uit een relatief klein land tijdig gespot zouden worden.
Nee, het is denkbaar dat de VS een atoombom gaat gooien.
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 02:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

daarnaast is Adolfje niet meer onder ons
Truman ook niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 18 oktober 2004 @ 18:24:35 #105
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_22705704
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 02:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

oh ja de afgelopen olympische spelen daar MOESTEN gewapende amerikaanse soldaten bij zijn, griekenland was daar tegen. maar onder druk van de VS zijn ze toch gezwicht.

ik ben benieuwd hoe lang ze nog onze bondgenoten zijn...
Wat een gezemel man, dit is toch niet te vergelijken met de terreur die een zelf benoemde god als Kim-Young Il wil verspreiden?
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
pi_22716882
Mijn achtertuin is ook wel een gevaarlijk land, zo ongeveer 1 potentiele terrorist per verkante 1000 meter
pi_22717234
europa gaat 't niet redden...
pi_22717262
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 03:13 schreef Herr_Ratt het volgende:
Mijn achtertuin is ook wel een gevaarlijk land, zo ongeveer 1 potentiele terrorist per verkante 1000 meter
Beetje aso, zo'n lap grond in je uppie, vind je ook niet?
Wij als liefhebbers van o.a. motoren ( we hebben dus een motorclub) zoeken nog ruimte en jouw achtertuin lijkt ons wel wat.
Wil je wel zo aardig zijn om effe jouw locatie bekend te maken zodat wij spoedig intrek kunnen nemen?
Groeten, je nieuwe vrienden!
pi_22717618
quote:
Nee, het is denkbaar dat de VS een atoombom gaat gooien.
Ja, dat is zeker denkbaar. De VS zijn opt het moment bezig met de ontwikkeling van nieuwe atoomwapens. Google "tactical nukes".
pi_22717700
Ik denk dat Israel nu de grootste bedreiging voor de wereld is.

N-Korea is gewoon een puppy.
Ze mogen misschien wel van die zware bommen hebben, maar ook al lanceren ze er maar 1, dan weten ze dat het afgelopen is met hun land.
Want dan krijgen Amerika & China een license to kill.

Israel gewoon vanwege de positie en dat ze gewoon hun eigen gang gaan om vrolijk oorlog te voeren, en omdat ze de rest van de wereld gewoon negeren.
pi_22717883
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 08:26 schreef Space-Chinees het volgende:
Ik denk dat Israel nu de grootste bedreiging voor de wereld is.

N-Korea is gewoon een puppy.
Ze mogen misschien wel van die zware bommen hebben, maar ook al lanceren ze er maar 1, dan weten ze dat het afgelopen is met hun land.
Want dan krijgen Amerika & China een license to kill.
Je magf NK wel een puppy noemen maar 1 bom op Seoul of een grote Japanse stad vind ik wel een grote bedreiging.
quote:
Israel gewoon vanwege de positie en dat ze gewoon hun eigen gang gaan om vrolijk oorlog te voeren, en omdat ze de rest van de wereld gewoon negeren.
Ik verwacht dat het van Israelische zijde wel goed komt. Het probleem in die regio zit voornamelijk in extreme groeperingen aan beide kanten en dat de Palestijnen een leider hebben die zelf ook niet mee wil werken. Bijna alle vredesvoorstellen zijn ook afkomstig van of worden eerst geaccepteerd door Israel.

Israel heeft altijd terughoudendheid getoond met het uitvoeren van acties tegen terroristen en de laatste acties waren ook alleen maar reacties op tereur.
pi_22719511
Ik denk dat de VS door haar weinig subtiele aanpak van het terrorisme de grootste bedreiging voor de veiligheid zal vormen. (geweld lokt geweld uit etc.).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22719544
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:58 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat de VS door haar weinig subtiele aanpak van het terrorisme de grootste bedreiging voor de veiligheid zal vormen. (geweld lokt geweld uit etc.).
Als je het over weinig subtiele aanpak hebt, noem ik toch eerst en vooral Saudi Arabie.
too much is not enough....
pi_22719587
Ik denk dat de VSer beter aan gedaan zou hebben SA flink onder druk te zetten dan Irak binnen te vallen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22719652
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:02 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat de VSer beter aan gedaan zou hebben SA flink onder druk te zetten dan Irak binnen te vallen.
De Koninklijke familie van SA zijn huisvrienden van de familie Bush.
Als er al sprake is van druk, wordt USA onder druk gezet door SA en niet andersom.
too much is not enough....
pi_22719912
Daar heb je een punt.

Maar het blijft zo dat de VS het machtigste land ter wereld is. En dus voor stabiliteit zou moeten zorgen (Pax Amarica ofzo) en daar dus niet in slaagt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22719998
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:20 schreef du_ke het volgende:
Daar heb je een punt.

Maar het blijft zo dat de VS het machtigste land ter wereld is. En dus voor stabiliteit zou moeten zorgen (Pax Amarica ofzo) en daar dus niet in slaagt.
Omdat de VS niet het machtigste land ter wereld is. Ze dansen naar de pijpen van SA. Geld is macht en van dat eerste heeft SA nu eenmaal iets meer, ook al is het in natura.
too much is not enough....
pi_22720091
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:20 schreef du_ke het volgende:
Daar heb je een punt.

Maar het blijft zo dat de VS het machtigste land ter wereld is. En dus voor stabiliteit zou moeten zorgen (Pax Amarica ofzo) en daar dus niet in slaagt.
Tsja, waar vergelijk je machtig mee? Met geld of met militaire kracht? Of...?
Welke maatstaven?
Ze hebben veel slagkracht, maar machtig?

Zoals reactie hierboven. Als Amerika machtig is, wat is SA dan?
pi_22720179
SA is ook machtig maar ik ga er toch vanuit dat de VS op bijna alle vlakken een stuk machtiger is. Economisch, militair en qua invloed op de wereld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22720308
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:34 schreef du_ke het volgende:
SA is ook machtig maar ik ga er toch vanuit dat de VS op bijna alle vlakken een stuk machtiger is. Economisch, militair en qua invloed op de wereld.
Omdat de VS naar voren geschoven is door SA.
Dit is iets van de laatste 20 jaar, SA wilde Irak niet in Koeweit hebben dus kwamen de Amerikanen.
SA wilde van Sadam af.
SA deed niks aan Osama ook al vroeg de VS dat herhaaldelijk.
SA haalde de schouders op omdat de familie Bush regelmatig zaken doet met de familie Bin Laden.
too much is not enough....
pi_22720323
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:34 schreef du_ke het volgende:
qua invloed op de wereld.
Daar gaat het denk ik idd om. Invloed op de wereld. Welke politieke vriendjes je heb.

Landen in Europa zien Amerika als Grootmacht in hun regio.
Landen in het midden-oosten is SA of Iran het voorbeeld.
In het andere deel is China de big player.

Ja, in het geheel zal Amerika weliswaar meer invloed hebben op de wereld omdat zij zich overal mee bemoeien.
pi_22720579
Ik bedoel, in hoevere zou Amerika zich er mee durven te bemoeien als "Iran - SA", "Pakistan - India" "China - Taiwan" "N-Korea - Japan" allemaal tegelijk op elkaars hoofd timmeren. Het bijna allemaal kernmachten. Hoe machtig is Amerika dan?

( Hoewel dit scenario wel erg ver gezocht is )
pi_22720646
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:53 schreef Space-Chinees het volgende:
Ik bedoel, in hoevere zou Amerika zich er mee durven te bemoeien als "Iran - SA", "Pakistan - India" "China - Taiwan" "N-Korea - Japan" allemaal tegelijk op elkaars hoofd timmeren. Het bijna allemaal kernmachten. Hoe machtig is Amerika dan?

( Hoewel dit scenario wel erg ver gezocht is )
Dan staan ze aan de zijlijn.
100% zeker...
too much is not enough....
pi_22720694
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:56 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Dan staan ze aan de zijlijn.
100% zeker...
Vergeleken met die landen die ik boven genoemd heb, vind ik ik N-Korea maar een puppy (of beter gezegd een puppet). Wil niet zeggen het niet gevaarlijk is. Maar een wereldbedreiging?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:04:34 #125
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_22720819
kleine nuancering: als bush herkozen wordt, denk ik dat Amerika wel eens het gevaarlijkste land kan zijn. het sfeertje dat daar is ontstaan (een andere mening dan de machthebbende partij hebben is "onpatriotistisch") doet mij net iets te veel denken aan het communisme in het china van een 30 jaar geleden of de USSR.

tel daar bij op het land geregeerd word door een aantal knakkers die hebben ontdekt dat ze kunnen doen en laten wat ze willen, zolang ze het volk maar bang houden, en je hebt een wereldmacht die behoorlijk de weg kwijt is volgens mij.

Als kerry wint, denk ik dat het er een stuk beter uit zou zien.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')