abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:26:13 #1
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_22627349
Maandloon van 1319 euro nodig voor importpartner
14 oktober 2004, 19:39:18

DEN HAAG (ANP) - Mensen die een partner uit het buitenland willen halen, moeten per maand ten minste 1319 euro netto verdienen. Dat is 230 euro meer per maand dan nu nog nodig is. Bovendien moeten beiden minimaal 21 jaar zijn. Nu is dat nog achttien jaar.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie gaf donderdag in de Tweede Kamer uitleg over de 120-procent-inkomenseis, omdat nog steeds niet helder was of het om een bruto of netto bedrag ging. De maatregelen gaan 1 november in. Verdonk wil daarmee de huwelijksmigratie tegengaan, omdat zij vindt dat dit de integratie in Nederland niet ten goede komt.

Een meerderheid van CDA, VVD, LPF, D66 en de SGP steunt de maatregelen. Die partijen zien het als een eerste stap in een pakket maatregelen om de inburgering te bevorderen. De LPF wil dat Verdonk ook snel ervoor zorgt dat gezinsvormers ook over adequate huisvesting moeten beschikken. Deze voorwaarde moet nog worden uitgewerkt, aldus Verdonk. Medio volgend jaar wordt wel de inburgeringstoets ingevoerd, die kandidaat-migranten al in hun eigen land moeten afleggen.

Hogere opleidingseisen

De PvdA en SP betwijfelen het effect van de maatregelen op de inburgering. De PvdA wil liever hogere opleidingseisen stellen aan de migranten in spe. Ook ziet PvdA'er Dijsselbloem juridische haken en ogen aan de maatregelen, die voor de rechter zullen worden uitgevochten.

De SP denkt dat de hogere inkomenseis leidt tot willekeur en een tweedeling in de samenleving. Ook de huisvestingseis ziet de SP niet zitten, omdat er zeker voor starters al een woningnood is. GroenLinks vindt de maatregel inhumaan en buiten proportie. GroenLinks-Kamerlid Azough vindt het bizar dat het kabinet gezinsmigratie ziet als bedreiging voor de openbare orde en de samenleving.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo hou je de meelifters tegen en versterk je de economie.

Prima maatregel
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_22627415
voor deze ene keer ben ik het eens met het kabinet
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_22627713
Aha, dus dit bedoelt het CDA met "Het gezin is de hoeksteen van de samenleving."

[ Bericht 2% gewijzigd door thabit op 15-10-2004 13:30:27 ]
pi_22627998
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:39 schreef thabit het volgende:
Aha, dus dit bedoelt het CDA met "het gezin is de hoeksteen van de samenleving".
Yup, blijkbaar heb je in Nederland alleen nog maar vrije partnerkeuze als je oud en rijk bent.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:30:08 #5
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_22629115
Gelukkig ben ik al getrouwd sinds vorige week. Ik val nog onder de oude regels

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † donderdag 14 oktober 2004 @ 21:36:27 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22629294
NWS >> POL
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:14:21 #7
105839 Powershot
Si vis pacem para bellum.
pi_22633216
Goede zaak. Ga zo door Verdonk!
Indien je kiest voor bepaald gedrag, kies je ook voor de gevolgen.
pi_22633344
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Gelukkig ben ik al getrouwd sinds vorige week. Ik val nog onder de oude regels

Mischien eens tijd om vrolijker icoontjes te gaan gebruiken
pi_22633385
Wederom hulde voor verdonk!!!!!!

Eindelijk word er iets ondernomen!

Jammer dat het 10 / 15 jaar te laat is
pi_22635498
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Gelukkig ben ik al getrouwd sinds vorige week. Ik val nog onder de oude regels

Mijn vrouw is hier gelukkig al jaren, ik verdien ook nog steeds ruim meer dan die nieuwe grens, maar dat doet er niet toe. Wat er wel toe doet, is de beperking van vrije partnerkeus. Het is mij niet uit te leggen waarom iemand van 18 wel met een Nederlands meisje mag trouwen, maar niet met een buitenlands meisje of waarom iemand die ¤ 1.300 euro netto verdient, wel met een Nederlands meisje mag trouwen, maar niet met een buitenlands meisje.

Degenen die hier met de oneliners "Hulde aan Verdonk" enzo strooit, bevestigen mij maar weer eens hoe blind er naar dit onderwerp gekeken wordt.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:06:33 #11
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22635581
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 08:54 schreef Vhiper het volgende:
Het is mij niet uit te leggen waarom iemand van 18 wel met een Nederlands meisje mag trouwen, maar niet met een buitenlands meisje of waarom iemand die ¤ 1.300 euro netto verdient, wel met een Nederlands meisje mag trouwen, maar niet met een buitenlands meisje.
Je kunt in beide gevallen nog steeds met een buitenlands meisje trouwen hoor.
pi_22635886
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:06 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je kunt in beide gevallen nog steeds met een buitenlands meisje trouwen hoor.
Dus niet. Voor een huwelijk met een buitenlands meisje (of jongen) is toestemming vereist van de I.N.D. Toestemming die niet gegeven wordt, indien niet aan de eisen van migratie is voldaan, dus ook niet als niet aan deze belachelijke nieuwe eisen is voldaan.

En kom niet aanzetten met de onzin dat je dan maar lekker naar het buitenland moet gaan uitwijken. Ik ben Nederlander en ik wil dan gewoon in mijn land kunnen trouwen, simpel.
pi_22636036
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:43 schreef Vhiper het volgende:
Ik ben Nederlander en ik wil dan gewoon in mijn land kunnen trouwen, simpel.
En waarom zou iemand die geen Nederlander is ook gewoon in Nederland moeten kunnen trouwen?
Boo-fucking-hoo
pi_22636128
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:10 schreef Afzeiker het volgende:

[..]

En waarom zou iemand die geen Nederlander is ook gewoon in Nederland moeten kunnen trouwen?
Omdat diegene trouwt met een Nederlander en die Nederlander het recht heeft te trouwen in zijn eigen land.
pi_22636356
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:20 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Omdat diegene trouwt met een Nederlander en die Nederlander het recht heeft te trouwen in zijn eigen land.
Juist, het is geen goede zaak dat aan verschillende potentiële partners verschillende eisen worden gesteld. Iedereen moet de gelegenheid hebben om te trouwen met wie hij/zij wil.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 10:49:14 #16
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_22636571
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:20 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Omdat diegene trouwt met een Nederlander en die Nederlander het recht heeft te trouwen in zijn eigen land.
En op basis daarvan trouwen pooiers 20x per jaar met Poolse dames om ze vervolgens in de prostitutie te laten belanden. Of worden kansarme analfabete boerinnen naar Nederland gehaald om als kindermachine te dienen. Er wordt gewoon teveel misbruik gemaakt van huwelijksimmigratie, je moet ergens een lijn trekken! Jammer voor de individuele gevallen, maar het is niet anders want de meerderheid van de Nederlandse bevolking wil dit gewoon niet meer.

Als je het er niet mee eens bent kun je nog altijd:

stemmen
lid worden van een politieke partij en veel lobbyen
een politieke partij oprichten
demonstreren
emigreren.

Ik ken landen waar geen van bovenstaande mogelijk is.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:20:42 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22636965
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:20 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Omdat diegene trouwt met een Nederlander en die Nederlander het recht heeft te trouwen in zijn eigen land.
Ach ja,

Ik denk dat jij eigenlijk zit te wachten op een overheid die het domme principe van koste wat kost niet discrimineren overboord pleurt.

Als de overheid durft de vinger op de zere plek te leggen, en ook accepteert dat er ook in dit geval van staatswege gediscrimineerd word, dan zijn dit soort problemen er niet.

Dan kan de overheid immers keihard zeggen: "Wat, heet jij fatima en wil jij je ongeletterde neefje mohammed importeren als bruidegom? Helaas, voor u gelden andere regels." en vervolgens geen beperkingen opleggen mbt westerse partners.

Ik kan me het gehuil van de politiek-correcten wel voorstellen. Zal best :')

Maar het probleem zit em echter in de ongeletterden die we importeren uit achterlopende gebieden, niet in de partners die ergens uit het westen worden gehaald.

Maar, het politiek correctisme zit nog steeds diep; dan maar alle partners de lul, als we maar niet de vinger op de zere plek hoeven leggen :')

Stem rechts, komt het uiteindelijk wel goed

[ Bericht 5% gewijzigd door ExTec op 15-10-2004 11:25:12 (tiepvoutje) ]
&lt;signature here&gt;.
pi_22636966
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:49 schreef Spideyman het volgende:

[..]

En op basis daarvan trouwen pooiers 20x per jaar met Poolse dames om ze vervolgens in de prostitutie te laten belanden.
En wederom blijkt hieruit dat je geen verstand hebt van de onderliggende materie en alleen naar steriotypes aan het kijken bent. Een Poolse dame valt ten eerste onder EU recht en kan hier dus zonder partner komen, ten tweede is er pas recht op een eigen verblijfsvergunning na drie jaar getrouwt zijn. Elk huwelijk dat binnen die drie jaar eindigt, betekent dat de buitenlandse partner zijn verblijfsvergunning verliest en (terecht) moet vertrekken.

Pooiers die 20x per jaar met Poolse dames trouwen om ze vervolgens in de prostitutie te laten belanden, bestaan dus niet.
quote:
Of worden kansarme analfabete boerinnen naar Nederland gehaald om als kindermachine te dienen.
Aangezien een inburgeringstraject verplicht is voor het verkrijgen van een verblijfsvergunning, is ook dit aardig ingedamd. Verder is er al de maatregel dat het inburgeringstraject in eigen land voltooit dient te worden.
quote:
Er wordt gewoon teveel misbruik gemaakt van huwelijksimmigratie
Oh? Geef ff wat cijfertjes van misbruik, wil je?
quote:
je moet ergens een lijn trekken! Jammer voor de individuele gevallen, maar het is niet anders want de meerderheid van de Nederlandse bevolking wil dit gewoon niet meer.
Ah, en daar komt de aap uit de mouw. Zegt weer genoeg over de meerderheid van de Nederlandse bevolking (Overigens wil ik hiervan graag nog ff cijfertjes zien), welke blijkbaar niet meer terugdeinst voor discriminatie van zelfs eigen onderdanen, eigen landgenoten.

En dan nog grif willen volhouden dat we zo aardig en tollerant zijn, bah.
quote:
Als je het er niet mee eens bent kun je nog altijd:

stemmen
Doe ik, ik wacht met smart ook de volgende verkiezingen af.
quote:
lid worden van een politieke partij en veel lobbyen
Mhoa, er is geen partij waar ik mij volledig in kan vinden
quote:
een politieke partij oprichten
Een aardig idee, jammer dat huwelijksmigratie maar een aantal tienduizend mensen treft. Daar red ik het niet mee.
quote:
demonstreren
Behalve een moe zwaaihandje van Zalm zal ik daar niet mee bereiken.
quote:
emigreren.
Zodra het kan, ben ik hier zeker weg. Echter zou dit land zich moeten schamen, hun eigen onderdanen te discrimineren ten opzichte van andere EU burgers die in Nederland wonen.
quote:
Ik ken landen waar geen van bovenstaande mogelijk is.
En Nederland is al afgedaalt naar hun niveau? Wees er trots op....

[ Bericht 19% gewijzigd door Vhiper op 15-10-2004 11:33:49 ]
pi_22637569
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ach ja,

Ik denk dat jij eigenlijk zit te wachten op een overheid die het domme principe van koste wat kost niet discrimineren overboord pleurt.

Als de overheid durft de vinger op de zere plek te leggen, en ook accepteert dat er ook in dit geval van staatswege gediscrimineerd word, dan zijn dit soort problemen er niet.

Dan kan de overheid immers keihard zeggen: "Wat, heet jij fatima en wil jij je ongeletterde neefje mohammed importeren als bruidegom? Helaas, voor u gelden andere regels." en vervolgens geen beperkingen opleggen mbt westerse partners.
Nope, nogmaals, de nieuwe aanpassingen raken mij persoonlijk niet.

Er moet gewoon niet gediscrimineerd worden. Een leeftijdsgrens om te mogen trouwen van 21 jaar? Prima, maar dan voor iedereen, dus gewoon helemaal niet meer trouwen voor je 21 bent.

Een inkomensgrens van ¤ 1.319,- om te mogen trouwen? Prima, maar dan voor iedereen.
quote:
Ik kan me het gehuil van de politiek-correcten wel voorstellen. Zal best
Het gaat hier om gelijke behandeling. Dat de minister zelf al zegt dat discriminatie van eigen onderdanen is toegestaan zegt al genoeg. Nederlanders worden nu gediscrimineerd ten opzichte van andere EU burgers.

Een Duitser die in Nederland woont, hoeft niet aan al die regeltjes te voldoen. Die legt zo'n kleine 30 euro neer en haalt zijn bv Turkse bruidje gewoon naar Nederland.
quote:
Maar het probleem zit em echter in de ongeletterden die we importeren uit achterlopende gebieden, niet in de partners die ergens uit het westen worden gehaald.
Klopt, maar dat is een punt waar men blijkbaar het niet aandurft of niet nodig vind om op te discrimineren. Verder is er dus het feit dat Nederlandse staatsburgers in Nederland minder rechten hebben dan EU burgers in Nederland.
quote:
Maar, het politiek correctisme zit nog steeds diep; dan maar alle partners de lul, als we maar niet de vinger op de zere plek hoeven leggen
Klopt, lekker makkelijk weer he?
quote:
Stem rechts, komt het uiteindelijk wel goed
Dankzij rechts wordt dit land nu echt een bananenkoninkrijk. Op die gasten stem ik voorlopig echt niet.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:11:43 #20
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_22637678
Game on.....
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:20 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En wederom blijkt hieruit dat je geen verstand hebt van de onderliggende materie en alleen naar steriotypes aan het kijken bent. Een Poolse dame valt ten eerste onder EU recht en kan hier dus zonder partner komen,
Het zou je sieren als je niet op de man speelt maar alleen inhoudelijk op argumenten in gaat.

Zoals mensen die wat vaker de krant lezen weten, heeft de Nederlandse overheid speciale maatregelen getroffen tegen het vrije vestigings en arbeids recht van Polen en inwoners van andere nieuwe lidstaten. Bijzondere regelgeving zorgt ervoor dat deze mensen zich niet zomaar kunnen vestigen in Nederland, waarvoor hulde.
quote:
ten tweede is er pas recht op een eigen verblijfsvergunning na drie jaar getrouwt zijn. Elk huwelijk dat binnen die drie jaar eindigt, betekent dat de buitenlandse partner zijn verblijfsvergunning verliest en (terecht) moet vertrekken.
onzin, dat geldt alleen voor relaties zonder huwelijk: http://www.vreemdelingenland.com/thema-01.htm
quote:
Pooiers die 20x per jaar met Poolse dames trouwen om ze vervolgens in de prostitutie te laten belanden, bestaan dus niet.
[..]
Kom eens koffiedrinken bij m'n buurman, misschien loopt er nog iets van je gading rond daar
quote:
Aangezien een inburgeringstraject verplicht is voor het verkrijgen van een verblijfsvergunning, is ook dit aardig ingedamd. Verder is er al de maatregel dat het inburgeringstraject in eigen land voltooit dient te worden.
[..]
Prima regeling, waarom zou Nederland moeten betalen voor iemand buiten Nederland die in Nederland wil komen wonen?
quote:
Oh? Geef ff wat cijfertjes van misbruik, wil je?
[..]

Ah, en daar komt de aap uit de mouw. Zegt weer genoeg over de meerderheid van de Nederlandse bevolking (Overigens wil ik hiervan graag nog ff cijfertjes zien), welke blijkbaar niet meer terugdeinst voor discriminatie van zelfs eigen onderdanen, eigen landgenoten.
De cijfers over huwelijksimmigratie zoek je maar op bij het cbs. Verder spreek ik uit eiegn ervaring. (wonen in een 'achterstands'buurt).
quote:
En dan nog grif willen volhouden dat we zo aardig en tollerant zijn, bah.
[..]
In vergelijking met andere westerse landen (behalve scandinavie en duitsland) is Nederland zeer tolerant hoor.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:22:54 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22637887
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:05 schreef Vhiper het volgende:
Een inkomensgrens van ¤ 1.319,- om te mogen trouwen? Prima, maar dan voor iedereen.
Oh, ik heb er geen probleem dat de overheid realistisch is, en de goeden niet laad lijden onder de kwaden.
quote:
Het gaat hier om gelijke behandeling. Dat de minister zelf al zegt dat discriminatie van eigen onderdanen is toegestaan zegt al genoeg. Nederlanders worden nu gediscrimineerd ten opzichte van andere EU burgers.

Een Duitser die in Nederland woont, hoeft niet aan al die regeltjes te voldoen. Die legt zo'n kleine 30 euro neer en haalt zijn bv Turkse bruidje gewoon naar Nederland.
Dan zou de maatregel effect boeken. Er word immers niet meer iemand geimporteerd uit anatolie of het riffgebergte.
quote:
Klopt, maar dat is een punt waar men blijkbaar het niet aandurft of niet nodig vind om op te discrimineren.
My point exactly.
quote:
Verder is er dus het feit dat Nederlandse staatsburgers in Nederland minder rechten hebben dan EU burgers in Nederland.
Yup, en dat allemaal omdat we niet willen zeggen waar het op staat.
quote:
Klopt, lekker makkelijk weer he?
Not my fault.
quote:
Dankzij rechts wordt dit land nu echt een bananenkoninkrijk. Op die gasten stem ik voorlopig echt niet.
Mwah, dat vind ik wat overdreven.

De politie agent die het verkeer controleert wil nog steeds geen geld van je, en de ambtenaar die een vergunning moet regelen ook niet, dus dat valt wel mee.
&lt;signature here&gt;.
pi_22637945
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:11 schreef Spideyman het volgende:
Game on.....
[..]

Het zou je sieren als je niet op de man speelt maar alleen inhoudelijk op argumenten in gaat.

Zoals mensen die wat vaker de krant lezen weten, heeft de Nederlandse overheid speciale maatregelen getroffen tegen het vrije vestigings en arbeids recht van Polen en inwoners van andere nieuwe lidstaten. Bijzondere regelgeving zorgt ervoor dat deze mensen zich niet zomaar kunnen vestigen in Nederland, waarvoor hulde.
[..]

[quote]onzin, dat geldt alleen voor relaties zonder huwelijk: http://www.vreemdelingenland.com/thema-01.htm
Helaas, dit geldt ook voor gehuwden. www.ind.nl , vervolgens ff de verblijfswijzer doornemen.
quote:
Kom eens koffiedrinken bij m'n buurman, misschien loopt er nog iets van je gading rond daar
Sorry, ben al getrouwt en yup, met een buitenlandse.

Overleg mij eens 20 trouwboekjes waarin staat dat je buurman met al die dames is getrouwt en dan ook nog eens 20 verblijfsvergunningen van die dames? Mocht je al zo'n buurman hebben, heeft ie gegarandeert deze papieren niet.
quote:
Prima regeling, waarom zou Nederland moeten betalen voor iemand buiten Nederland die in Nederland wil komen wonen?
Ik heb ook niets tegen die regeling, maar wel tegen jou gezeik dat hier en masse analfabete boerinnen binnenkomen. Dat wordt met deze regeling dus al voorkomen.
quote:
De cijfers over huwelijksimmigratie zoek je maar op bij het cbs. Verder spreek ik uit eiegn ervaring. (wonen in een 'achterstands'buurt).
Helaas, bij het CBS zijn geen cijfers te vinden over misbruik van de huwelijksmigratieregelingen.
quote:
In vergelijking met andere westerse landen (behalve scandinavie en duitsland) is Nederland zeer tolerant hoor.
Doe je huiswerk iets beter. Op Denemarken na heeft Nederland het strengste migratiebeleid van Europa.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:35:34 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22637999
quote:
Op Denemarken na heeft Nederland het strengste migratiebeleid van Europa.
Een streng migratie beleid zegt niks over tolerantie,

Tenzij jij in de linkse valkuil valt waarin tolerantie overeenkomt met een niet-streng migratiebeleid
&lt;signature here&gt;.
pi_22638060
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een streng migratie beleid zegt niks over tolerantie,

Tenzij jij in de linkse valkuil valt waarin tolerantie overeenkomt met een niet-streng migratiebeleid
Mhoa, het zegt wel degelijk iets, zeker in het kader van huwelijksmigratie. Nederland tollereert steeds minder dat men er hier een afwijkende cultuur of taal op na houdt, dat reflecteert zich aardig in de nieuwe eisen, die met name bedoelt zijn om mensen met een andere cultuur (niet-westersen) buiten te houden.

Maar goed, als jij wilt gaan beweren dat we nog steeds zo'n vriendelijk en uitnodigend landje zijn, prima hoor, ik laat je wel in je rechtse droomwereldje....
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:13:32 #25
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22638408
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:49 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mhoa, het zegt wel degelijk iets, zeker in het kader van huwelijksmigratie. Nederland tollereert steeds minder dat men er hier een afwijkende cultuur of taal op na houdt, dat reflecteert zich aardig in de nieuwe eisen, die met name bedoelt zijn om mensen met een andere cultuur (niet-westersen) buiten te houden.

Maar goed, als jij wilt gaan beweren dat we nog steeds zo'n vriendelijk en uitnodigend landje zijn, prima hoor, ik laat je wel in je rechtse droomwereldje....
Nee, sorry, tolerantie en een migratiebeleid zijn toch echt aparte dingen

En, ja, dat er minder afwijkende culturen en talen ( ) getolereerd worden kan ik alleen maar aan aanmoedigen.

En betreffend het feit dat andere talen minder getolereerd worden, mijn god, de denkbeelden a'la vrijheid/blijheid "maakt toch helemaal niet uit, dat een buitenlander alhier de taal niet spreekt? ", die zijn gelukkig echt achterhaald.

Het feit dat hier hele volksstammen rondlopen die alleen een taal spreken die van origine op een ander continent te vinden is, en niet de inheemse taal hier, mag jij best neerzetten als een teken van 'tolerantie' maar gelukkig sta je anno nu relatief alleen met dat bloemen-kinderen idee

En betreffende 'culturen' die we niet meer schijnen te tolereren: een spanjaard die hier op eigen houtje de Siesta gaat propageren, zal geen nederlander tegen zich krijgen.

Zulke culturele uitwassen zijn immers onschadelijk.

Zet dat ens tegen over de kolonisten, die hier binnenkomen, die zo net nog niet weten of gelijkheid man/vrouw wel zo'n goed idee is, alsmede scheiding kerk staat
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')