abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22616126
Hoi,

Ik vraag me af of er mensen zijn met ervaring op het gebied van skie'en in het voorseizoen... Ik zie de prijzen staan online en het is belachelijk... 80 euri pp incl. pas een week weg (eigen vervoer). Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten qua sneeuw rond die tijd en heeft iemand ervaring in dit gebied?

Tnx!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
pi_22616520
ben er één keer geweest. Het is echt een heel klein skigebied, ik kon in begin januari niet tot beneden skiën, maar dit is natuurlijk altijd afhankelijk van het weer en dat is elk jaar totaal anders. Het dorp is ook klein, niet echt een aanrader.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:19:05 #3
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22616534
Ik ben afgelopen maart in Valfréjus geweest en is me wel bevallen. Het is een klein gebied (60km piste ofzo). Zeker als je gewend bent aan gebieden zoals Portes du Soleil. Ik ben er met m'n vriendin heen gegaan omdat het haar eerste wintersport was en ze dus geen groot gebied nodig had en het goedkoop was.

Met de skipas kan je echter ook gebruik maken van twee dichtbij gelegen skigebieden. Niet onbeperkt dacht ik (1 dag per gebied ofzo). Er rijdt dan een pendelbus (kost een paar euro). Het gebied van Valfréjus zelf is best aardig, redelijk wat offpiste mogelijkheden gezien de grootte van het gebied.

Het dorp zelf is lekker klein dus alles is makkelijk te lopen (kroeg, bakker, lift, appartement op 100meter van elkaar ofzo). Het app. waar we inzaten was wel een beetje bagger (geen tapijt, geen lampekappen maar een soort 'kooi', erg klein). Heette Thabor ofzo geloof ik (maar ja, alles heet daar zo). Maar ja, het is dan ook wel erg goedkoop

BTW: Valfréjus

Oh ja, wij hadden ontzettend veel mazzel met het weer, voordat we aankwamen flink sneeuw, toen zon en 's nachts wat sneeuw etc. Dus kon gewoon tot aan het dorp boarden. Het plateau waar zo'n beetje alle pistes aangekoppeld zijn ligt op 2200 meter dus daar ligt altijd wel sneeuw.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_22616577
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:18 schreef artharpe het volgende:
ben er één keer geweest. Het is echt een heel klein skigebied, ik kon in begin januari niet tot beneden skiën, maar dit is natuurlijk altijd afhankelijk van het weer en dat is elk jaar totaal anders. Het dorp is ook klein, niet echt een aanrader.
Ik ben er al achter dat het heel klein is, maar voor 150 euro incl. skipas, kippenhok, ski's en schoenen moet je mijns inzien niet moeilijk doen... Wat betreft dat het dorp klein is, dat boeit me niet... ik kom om te skie'en... Bedankt voor je reactie...
pi_22616627
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:21 schreef robin0223 het volgende:

[..]

Ik ben er al achter dat het heel klein is, maar voor 150 euro incl. skipas, kippenhok, ski's en schoenen moet je mijns inzien niet moeilijk doen... Wat betreft dat het dorp klein is, dat boeit me niet... ik kom om te skie'en... Bedankt voor je reactie...
ben ik met je eens, voor dat bedrag wil ik er zelf ook nog wel over nadenken

[ Bericht 7% gewijzigd door artharpe op 14-10-2004 11:24:51 (verkeerde smiley) ]
pi_22616720
Het enige waar ik wat bang voor ben is de sneeuw... De webcam gaat pas op 1 december aan, da's wat jammer...
  Moderator donderdag 14 oktober 2004 @ 17:56:48 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22624217
TT aangepast voor organisatorische doeleinden
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 24 november 2004 @ 19:32:08 #8
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_23548607
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:29 schreef robin0223 het volgende:
Het enige waar ik wat bang voor ben is de sneeuw... De webcam gaat pas op 1 december aan, da's wat jammer...
de webcam is al aan hoor.

Ik ben vorig jaar een klein weekje in Valfrejus geweest en het skigebied is idd erg klein. Je hebt er overigens wel hele goede en lange off-piste mogelijkheden. Vorig jaar was ik er tijdens de carnavalsvakantie en toen was het er nog niet eens zo heel erg druk. Nauwelijks wachttijden bij de liften. Met de skipas van Valfréjus mag je ook in La Tania de piste op. Ook niet zo'n groot gebied. En voor een kleine extra bijdrage kun je ook een dagje in Val Thorens de piste op. Dit kun je dan via Orelle doen. Iets meer dan een half uur rijden vanaf Valfrejus.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_23967427
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:19 schreef FHR het volgende:
Het app. waar we inzaten was wel een beetje bagger (geen tapijt, geen lampekappen maar een soort 'kooi', erg klein). Heette Thabor ofzo geloof ik (maar ja, alles heet daar zo). Maar ja, het is dan ook wel erg goedkoop
ik zit ook na te denken over dat appartement, maar als ik de foto´s ervan zie klopt dat weinig met jou beschrijving of niet? weet jij meer?
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:18:29 #10
33800 FHR
pi_23968265
Er is verschil tussen Chalets du Thabor en de gewone appartementen. De chalets zijn wel goed geloof ik, maar de (2-persoons) appartementen in Le Thabor/Les Mélezets vond ik erg tegen vallen. Le Thabor/Les Mélezets staat wel in het centrum, naast de cabine-lift naar het plateau zo ongeveer.
  woensdag 15 december 2004 @ 15:33:46 #11
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_23991113
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:18 schreef FHR het volgende:
Er is verschil tussen Chalets du Thabor en de gewone appartementen. De chalets zijn wel goed geloof ik, maar de (2-persoons) appartementen in Le Thabor/Les Mélezets vond ik erg tegen vallen. Le Thabor/Les Mélezets staat wel in het centrum, naast de cabine-lift naar het plateau zo ongeveer.
De appartementen zijn inderdaad 19 m2, das niet echt een weelde. De chalets zijn groter inderdaad. Iemand ervaringen met het prijspeil in het dorpje zelf? Op de piste schijnt het erg prijzig te zijn.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_23994392
Op de piste zal het wel duur zijn ja, dat is eigenlijk overal zo.

weet iemand ook nog hoe lang de busreis was daar naartoe?
  woensdag 15 december 2004 @ 18:37:15 #13
33800 FHR
pi_23994773
Busreis, poeh...daar zeg je me wat. Volgens mij vertrokken we rond 5 uur uit Utrecht (was op zaterdag, dus geen files) en rond een uur of 9 waren we daar geloof ik. Kan iets eerder zijn geweest. En ja, de restaurants op de pistes zijn duur, omdat er maar 2 of 3 zijn en die liggen niet naast elkaar (dus weinig concurrentie). In het dorp weet ik niet meer precies, let ik niet zo heel erg op. Ik weet nog wel dat er aan het plein waar de cabinelift aan zit, onder een soort afdak (met je rug naar de lift, rechts) een bakkertje zit die echt heel lekker stokbrood verkocht.

Wij namen meestal gewoon een stel broodjes mee de piste op in m'n rugzak en daar zit ook een drinksysteem in. Wel zo goedkoop en snel. Alleen als het heel vies weer is, werkt het natuurlijk niet zo goed. Ik denk dat je in principe ook wel in je appartement zou kunnen gaan lunchen, gewoon afdaling het dorp innemen en je bent zo bij je app.
  woensdag 15 december 2004 @ 18:38:07 #14
33800 FHR
pi_23994793
Oeps, verkeerde knopje!
pi_23995772
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:37 schreef FHR het volgende:
Ik denk dat je in principe ook wel in je appartement zou kunnen gaan lunchen, gewoon afdaling het dorp innemen en je bent zo bij je app.
is dat eigenlijk altijd zo? of moet er dan wel een heel goed pak sneeuw liggen?
  woensdag 15 december 2004 @ 20:59:18 #16
33800 FHR
pi_23997983
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:23 schreef Cheetaaaah het volgende:

[..]

is dat eigenlijk altijd zo? of moet er dan wel een heel goed pak sneeuw liggen?
Het dorp ligt op 1550meter en alle pistes liggen erboven, zou dus hoog genoeg moeten zijn om sneeuwzeker te zijn. Volgens mij is het meestal wel te doen. Toen ik er was (begin maart) was 't iig goed te doen. Maar ja, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')