abonnement Unibet Coolblue
pi_22806767
Plaatje voor Ouwesok, we hadden het tijdens onze mini-meet in de OVP nog over de Revue-body (van Foto-Quelle) die ik vroeger gebruikte en waarvan ik zei dat die vrijwel zeker eigenlijk van Pentax was, zie hier dus:



Need I say more ??
...niet geschoten is altijd mis...
pi_22808495
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:49 schreef Borelius het volgende:
Plaatje voor Ouwesok, we hadden het tijdens onze mini-meet in de OVP nog over de Revue-body (van Foto-Quelle) die ik vroeger gebruikte en waarvan ik zei dat die vrijwel zeker eigenlijk van Pentax was, zie hier dus:

[afbeelding]

Need I say more ??
wat kun jij netjes schrijven zeg
pi_22808659
Wat bedoel je daar in godesnaam mee?
...niet geschoten is altijd mis...
pi_22809417
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:52 schreef Borelius het volgende:
Wat bedoel je daar in godesnaam mee?
heb je dat pentax er niet zelf in gekrast dan
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:26:09 #230
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22809798
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:49 schreef Borelius het volgende:
Plaatje voor Ouwesok, we hadden het tijdens onze mini-meet in de OVP nog over de Revue-body (van Foto-Quelle) die ik vroeger gebruikte en waarvan ik zei dat die vrijwel zeker eigenlijk van Pentax was, zie hier dus:

[afbeelding]

Need I say more ??
Ik say wel more .

Hij is hoogstwaarschijnlijk niet van Asahi Pentax zelf, maar van Chinon.

Dat ding waar Asahi Pentax op staat is zo te zien een M42-adapter waardoor de camera in staat is om met p-draadlenzen te werken in plaats van de (ook al zo fraaie) Pentax K-vatting.

Destijds een ten onrechte verguisde camera, Chinon bouwde heel aardige reflexen en ook veel camera's van 'grote' merken werden grotendeels door Chinon gebouwd. Je kon in die dagen met een Chinon redelijk voordelig met een SLR aan de bak, de Chinons waren 'feature-packed' en kenden tal van leuke accessoires als de hier afgebeelde motor en een hele aparte datumachterwand met een compleet toetsenbord erachterop. De wand was in staat hele lappen tekst mee te fotograferen en er zijn zelfs bedrijfjes geweest die hem aanpasten voor gebruik op een Nikon of Canon.

Zou ie, vermits ie nog maalvaardig is, zondag mee kunnen komen naar de meet Ik wil wel eens kijken wat ik er nog mee neer kan zetten(wél p-draad-adapter laten zitten )
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:37:30 #231
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22810205
En nu begin ik zelf te twijfelen, niet of het een Pentax is maar of ie nou van Chinon of van aartsrivaal Cosina is

Sommige dingen in de bouwstijl doen enorm aan een Cosina denken, andere weer aan een Chinon
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 02:45:03 #232
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22812907
Oke mensen... We hebben dus de volleybalwedstrijd verloren en daarom kom ik net terug uit de kroeg. Ik hoop dat ik zondag weer wakker ben!

Ik heb nog nooit zoveel typfouten gemaakt als in dit stukje... Maar gelukkig zien jullie die niet
pi_22813069
trustuh sub
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 oktober 2004 @ 11:24:40 #234
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22814790
Hé, Borelius..... Ik ben eruit

Het is een Chinon CE4s memotron.

Met automaat na diafragmavoorkeuze. Verdere features:
  • scherptedieptecontrole (werd al erg zeldzaam op betaalbare camera's)
  • knopje om transport uit te schakelen, handig bij dubbelopnamen
  • koppeling voor motortransport(redelijk standaard in die dagen)
  • koppeling voor die tekstachterwand
  • zo ongeveer alles wat ook op alle andere reflexen werd gebouwd


    dit is dus zo'n infoback zo te zien zwaar doorleefd, beter plaatje kon ik zo snel niet vinden

    Nogmaals, als ie maalvaardig is mag ie mee naar Naarden wat mij betreft.
  • Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
      FOK!fotograaf zaterdag 23 oktober 2004 @ 12:05:26 #235
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_22815338
    wat een bagger weer vandaag zeg
    weet niet of mijn plannen doorgaan van vanmiddag...
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_22815444
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 12:05 schreef Xilantof het volgende:
    wat een bagger weer vandaag zeg
    weet niet of mijn plannen doorgaan van vanmiddag...
    Kom dan maar gezellig op IRC
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      FOK!fotograaf zaterdag 23 oktober 2004 @ 12:15:29 #237
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_22815494
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 12:12 schreef PdeHoog het volgende:

    [..]

    Kom dan maar gezellig op IRC
    uiteraard
    maar eerst even ontbijten en andere dingen doen.

    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_22817247
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 00:26 schreef Ouwesok het volgende:
    [..].......Zou ie, vermits ie nog maalvaardig is, zondag mee kunnen komen naar de meet Ik wil wel eens kijken wat ik er nog mee neer kan zetten(wél p-draad-adapter laten zitten )
    Hij heeft geen P-draad, maar een Pentax bajonet, dus dan heb je er niets aan.
    ...niet geschoten is altijd mis...
    pi_22817388
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 11:24 schreef Ouwesok het volgende:
    Hé, Borelius.....[afbeelding] Ik ben eruit
    Het is een Chinon CE4s memotron.
    Nogmaals, als ie maalvaardig is mag ie mee naar Naarden wat mij betreft.
    Ik heb me vergist in het vorige bericht, dit exemplaar heeft idd p-draad, ik heb er nog eentje, en die heef bajonet, vandaar de vergissing. Die met het p-draad is naar de ratsmodé, die andere doet het nog, ik heb er zelfs nog een lens bij ook (28 mm).
    ...niet geschoten is altijd mis...
    pi_22817505
    Zonet mijn nieuwe camera gehaald. De vorige was een Fuji Finepix 2400Z en die voldeed niet meer en vrat batterijen ook. Nu heb ik een Canon Powershot A85.

    In de eerste plaats bedoeld voor point and shoot maar met toch wat opties. Nou!! Ben nu het boekje aan het lezen en jezus christus dat ding zit knalvol modes en aanpasbare instellingen!! Dat krijg ik nooit geleerd!
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:41:05 #241
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_22818060
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 14:07 schreef Borelius het volgende:

    [..]

    Ik heb me vergist in het vorige bericht, dit exemplaar heeft idd p-draad, ik heb er nog eentje, en die heef bajonet, vandaar de vergissing. Die met het p-draad is naar de ratsmodé, die andere doet het nog, ik heb er zelfs nog een lens bij ook (28 mm).
    Maar ik zie in het afgebeelde exemplaar duidelijk een p-draad-adaptertje zitten, en een deblokeerknop die je alleen bij een K-vatting tegenkomt (en bij een Leica R ook, maar da's een heel ander verhaal)

    Verder zien ik een rooie indexpunt die duidt op een bajonetvatting, maar wel een schroefdraadvatting
    Hoe zit het precies
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
    pi_22818314
    Het is een soort draad, maar ik weet ook niet precies hoe het zit. Klink gek, maar ik heb deze body gekregen van een vriend waar ik vroeger altijd mee het veld in trok en ik nam aan dat hij dezelfde was als ik al had, maar dat is dus niet zo. Ik heb niet eens een lens die er bij past, hij staat in mijn vitrine met oude toestellen, voor de show dus.

    En nu ga ik naar Naarden, verjaardag van mijn moeder vieren....
    ...niet geschoten is altijd mis...
    pi_22818330
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 14:15 schreef tupolev141 het volgende:
    Zonet mijn nieuwe camera gehaald. De vorige was een Fuji Finepix 2400Z en die voldeed niet meer en vrat batterijen ook. Nu heb ik een Canon Powershot A85.

    In de eerste plaats bedoeld voor point and shoot maar met toch wat opties. Nou!! Ben nu het boekje aan het lezen en jezus christus dat ding zit knalvol modes en aanpasbare instellingen!! Dat krijg ik nooit geleerd!
    oefening baart kunst . Die Powershotjes zijn erg prettig . Heb er zelf ook een
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_22818341
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 14:52 schreef Borelius het volgende:

    En nu ga ik naar Naarden, verjaardag van mijn moeder vieren....
    Tot morgen
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      FOK!fotograaf zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:02:31 #245
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_22818537
    nou, mijn plannen heb ik maar in het water gegooit

    het weer is niet best (bleek uiteraard vanochtend al)
    morgen maar hopen op wat leuks
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:49:09 #246
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_22822537
    Misschien kan iemand deze vraag voor me beantwoorden:
    ik heb zojuist een 800 ASA rolletje in mijn Pentax K1000 gedaan, voor een schoolopdracht. Het is de bedoeling dat ik in een slecht verlichte slaapkamer foto's ga maken met een sluiter van 1 t/m ong. 4.
    Ik had graag gewild dat mijn camera me dan zou gaan vertellen welk diafragma ik nodig heb, maar die lijkt ineens kapot oid, want of ik nou een diafragma 22 neem of 2: hij geeft overal dezelfde lichtwaarde aan. GRMBL DAT KLOPT DUS NIET. De lichtmeter doet het wel, want als ik als sluitertijd 1/1000e neem, laat hij wel zien dat de foto onderbelicht is. Maar ik krijg van mijn camera dus totaal niet te horen welk diafragma ik nodig heb. Op welk diafragma moet ik nu gaan gokken wil ik een goede foto nemen? En komt het misschien door het 800ASA-rolletje dat mijn camera aan elk daifragma genoeg licht lijkt te hebben? Ik word er licht wanhopig van, met een beoordeling over 2 weken.
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:46:22 #247
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_22825353
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 17:49 schreef SEMTEX het volgende:
    Paniek
    Wat er aan de hand is is dat het lichtniveau waarschijnlijk buiten het bereik van je lichtmeter is gekomen en die reageert dan helemaal nergens meer op. Ook bij het instellen van B op een K1000 meldt de lichtmeter zich abrupt ziek, omdat B zowel een seconde kan zijn als een dag of drie

    Je kunt het als volgt aanpakken. Zoek door wat spelen een instelling waarbij je lichtmeter wél luistert. Noteer even de waarden die je dan vindt voor een correcte belichting en reken die door naar de beoogde tijdenreeks.

    Suc7 d'rmee en meld het even als het allemaal nog niet werkt, dan verzin ik wat anders
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:06:32 #248
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_22826973
    Ik heb ook ff met m'n broer gebeld en die meldde idd dat m'n lichtmeter met te weinig licht idd niet meer meet. Ik heb dus toch gewoon n cheapass camera
    Met een bouwlamp erop werkte m'n lichtmeter wel, en ik ben nu iig weer wat wijzer over m'n lichtmeter.
    Bedankt voor de informatie Ouwesok

    ( --> )
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:14:28 #249
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_22827163
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 21:06 schreef SEMTEX het volgende:
    Ik heb ook ff met m'n broer gebeld en die meldde idd dat m'n lichtmeter met te weinig licht idd niet meer meet. Ik heb dus toch gewoon n cheapass camera
    Met een bouwlamp erop werkte m'n lichtmeter wel, en ik ben nu iig weer wat wijzer over m'n lichtmeter.
    Bedankt voor de informatie Ouwesok

    ( --> [afbeelding] )
    Dit is trouwens geen eigenschap van een cheapass-camera, ook het modernste wapentuig laat het op zeker moment afweten.

    Waar je jezelf enorm mee kunt helpen is met een losse lichtmeter(Lunasix3 of zo) die je voor relatief weinig geld op de advertentiesites te koop ziet staan. Die hebben een veel groter meetbereik waardoor ze ook in de meest belabberde omstandigheden nog een bruikbaar advies kunnen geven.
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:20:14 #250
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_22827306
    Ik heb idd al 'n losse lichtmeter die ong. aangaf welk diafragma ik nodig had, maar ik weet nog niet precies hoe die werkt
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')